KATEGORIE [rozwiń]

Goban-Klas Tomasz

Okładka książki Technologie medialne w rozwoju człowieka i cywilizacji

45,00 zł 29,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Tytuł części trzeciej - Mediatyzacja wszystkiego, wszędzie, wszystko na raz, na dobre i na złe - to kwintesencja obszernego wykładu, a zarazem sygnał ludzkiej bezradności wobec napierającej siły mediów. W warstwie naukowej zjawisko mediatyzacji zostało omówione wszechstronnie i na przykładach zrozumiałych dla użytkownika mediów i uczestnika sfery publicznej (praca, dom, zarządzanie czasem, edukacja czy opieka zdrowotna). prof. dr hab. Iwona Hofman, przewodnicząca Komitetu Komunikacji Społecznej i Mediów Polskiej Akademii Nauk Najnowsza monografia prof. Tomasza Goban-Klasa bardzo ciekawie, syntetyzująco i w wysoce erudycyjnym stylu przybliża obszerne i bogate w wydarzenia dzieje środków przekazu w ujęciu historyczno-socjologicznym. Lekturę tej jakże istotnej książki mogę śmiało polecić wszystkim osobom zainteresowanym genezą i dynamicznym rozwojem mediów masowych, w szczególności studentom kierunków dziennikarskich i pokrewnych oraz doktorantom dyscypliny nauki o komunikacji społecznej i mediach. prof. dr hab. Janusz Włodzimierz Adamowski, dziekan Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego Tomasz Goban-Klas - socjolog, medioznawca i podróżnik - w swej monografii o ewolucji mediów i ich przenikaniu w życie społeczne zabiera nas na wędrówkę przez wieki, kontynenty i kraje, rozpoczynając od afrykańskich tam-tamów oraz jaskiniowych malowideł, poprzez rozwój pisma, druku i prasy, aż do ery nowożytnej, w której się urodził - czasów radiofonii, telewizji, komputerów, internetu i smartfonów. Swoją podróż kończy na czasach nam współczesnych - w erze technologii informatyczno-medialnych takich jak chatGPT i jego sztuczna inteligencja oraz najpowszechniejsze medium komunikacyjne świata, za które uważany jest Twiter/X.
Okładka książki Rwący nurt mediów

42,00 zł 27,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

„Publikacja ukazała się nakładem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie i Wydawnictwa Universitas”. Profesor Tomasz Goban-Klas kocha media. Kocha miłością niesamolubną, dlatego dzieli się tym uczuciem i hojnie obdarowuje jego owocami. Uczucie to jest głębokie i osobliwe, albowiem obiekt miłości jest tyleż zmienny, co (może właśnie dlatego?) nieustannie młody. Natomiast sam profesor jest na tyle troskliwy, że nie ulega łatwym modom, a i bywa surowy. Zawsze natomiast jest ciekawy, ciekawością socjologa-medioznawcy uchylającego to, co nieoczywiste a pozwalające dostrzec ciągłość w pozornie chaotycznym nurcie zdarzeń, sądów, hipotez i teorii. prof. dr hab. Jan Kreft, Politechnika Gdańska Zbiór obejmuje teksty publikowane w latach 2012–2020 w czasopismach naukowych i wydawnictwach zbiorowych. W Przedsłowiu autor wydobywa medialne wątki z mowy noblowskiej Olgi Tokarczuk, sama książka została zaś podzielona na siedem części. W pierwszej z nich przestawiono pojęcie mediów i badań medioznawstwa, kolejne dwie odnoszą się do kwestii stylu współczesnego dziennikarstwa i zmian wywołanych przez postępującą cyfryzację i mediatyzację. Następnie autor podejmuje temat konfliktów, lęków oraz inwigilacji w perspektywie mediów, a także prezentuje osoby, które uznaje za innowatorów medialnych, w tym papieża Franciszka i „supermana autopromocji” Donalda Trumpa. Najnowsze zjawiska medialne ukazuje część Transformacje mediów cyfrowych, poświęcona nowym formom aktualnej fazy mediamorfozy, a szczególnie jej algorytmizacji i platformizacji w tzw. chmurach obliczeniowych. Tom dopełniają rozważania na temat antropocenu i mediocenu, nowej epoki rozwoju cyfrowych mediów, która pokazana została jako konstrukt formowany w znacznym stopniu przez władzę, media i komunikację społeczną. Tomasz Goban-Klas, socjolog i medioznawca. Profesor zwyczajny Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Profesor emerytowany Uniwersytetu Jagiellońskiego. Założyciel Katedry Komunikowania i Mediów Społecznych UJ. Był profesorem w Instytucie Studiów Europejskich w Wiedniu, dyrektorem Polish Academic Information Center Uniwersytetu w Buffalo, stypendystą Sorbony oraz visiting professor Uniwersytetu Stanforda. Autor wielu książek, m.in. Wartki nurt mediów. Ku nowym formom życia społecznego. Pisma 2000–2011 (2011), Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu (wyd. 2, 2020).
Okładka książki Media i komunikowanie masowe

79,00 zł 43,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Najpopularniejszy polski podręcznik z dziedziny medioznawstwa i komunikacji masowej! Książka: ? syntetyczna i aktualna ? niezbędna w pracy i na studiach; ? przedstawia rzeczywisty stan wiedzy o środkach masowego komunikowania oraz ukazuje ich siłę i oddziaływanie społeczne; ? w obecnym wydaniu prezentuje całkowicie nowy ? uzupełniający rozważania na temat mediów ? rozdział Ku społeczeństwu medialnemu oraz bibliografię najnowszych prac w języku polskim. Pozycja polecana studentom nauk politycznych, dziennikarstwa, bibliotekoznawstwa, socjologii, psychologii, filmoznawstwa, kulturoznawstwa i europeistyki, a także praktykom ? dziennikarzom, badaczom mediów, badaczom opinii publicznej, specjalistom od public relations i menedżerom medialnym.
Okładka książki Komunikowanie w ochronie zdrowia - interpersonalne, organizacyjne i medialne

59,00 zł 44,66 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W książce zaprezentowano szereg zagadnień związanych z nową dyscypliną z zakresu nauk społecznych, jaką jest komunikacja zdrowotna (health communication). Autorzy przedstawili główne zagadnienia odnoszące się do mediów i komunikowania w kształtowaniu postaw pacjentów oraz form wykorzystania nowych mediów w diagnozie i leczeniu chorób. Podjęli także kwestie wizerunku lekarzy w mediach masowych, reklamy leków, zmiany relacji lekarz - pacjent pod wpływem internetu i nowych mediów. Opracowanie pozwoli czytelnikom zrozumieć wielostronną rolę i znaczenie komunikowania w sferze doskonalenia ochrony zdrowia. Ułatwi także podejmowanie własnych analiz przypadków (case studies) w zakresie wskazywanych problemów oraz będzie inspiracją do przygotowania audytu komunikacyjnego w placówce medycznej.
Okładka książki Media i komunikowanie masowe

49,90 zł 36,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Najpopularniejszy polski podręcznik z dziedziny medioznawstwa i komunikacji masowej! Książka: ¦ syntetyczna i aktualna – niezbędna w pracy i na studiach; ¦ przedstawia rzeczywisty stan wiedzy o środkach masowego komunikowania oraz ukazuje ich siłę i oddziaływanie społeczne; ¦ w obecnym wydaniu prezentuje całkowicie nowy – uzupełniający rozważania na temat mediów – rozdział Ku społeczeństwu medialnemu oraz bibliografię najnowszych prac w języku polskim. Pozycja polecana studentom nauk politycznych, dziennikarstwa, bibliotekoznawstwa, socjologii, psychologii, filmoznawstwa, kulturoznawstwa i europeistyki, a także praktykom – dziennikarzom, badaczom mediów, badaczom opinii publicznej, specjalistom od public relations i menedżerom medialnym.
Okładka książki Media i komunikowanie masowe

54,00 zł 39,39 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

- syntetyczny i aktualny - niezbędny w pracy i na studiach - przedstawia rolę mediów i komunikowania w życiu społecznym - prezentuje rzeczywisty stan wiedzy o środkach masowego komunikowania oraz ukazuje ich siłę i oddziaływanie społeczne - w obecnym wydaniu całkowicie nowy- uzupełniający rozważania na temat mediów - rozdział Ku społeczeństwu medialnemu oraz bibliografia najnowszych prac w jezyku polskim
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj