W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Monografia Szwecja. Zarys systemu ustrojowego jest czwartą pozycją w serii opracowań książkowych przedstawiających realia polityczne i ustrojowe współczesnych państw Europy Północnej. Dotychczas nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego ukazały się trzy książki tego cyklu wydawniczego, dotyczące Finlandii (2007), Norwegii (2015) i Danii (2017). Marian GRZYBOWSKI jest emerytowanym profesorem Uniwersytetu Jagiellońskiego i sędzią Trybunału Konstytucyjnego (2001-2010) w stanie spoczynku, a obecnie profesorem na Wydziale Prawa i Ekonomii Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie. Był stypendystą rządu Królestwa Norwegii (Oslo, Bergen 1978-1979), Instytutu Szwedzkiego (Umea 1982, Sztokholm 1990), Ministerstwa Edukacji Finlandii (Helsinki, Turku/Abo 1984), konsorcjum uniwersytetów Królestwa Danii (Kopenhaga, Odense 1998), Instytutu Studiów Europejskich w Wiedniu (1990-1991 jako visiting researcher), a także Uniwersytetu Columbia, Brookings Institution (Waszyngton) oraz uniwersytetów w Buffalo i Rochester (Nowy Jork). Napisał dziewięćdziesiąt pięć prac naukowych dotyczących ustrojów państw Europy Północnej, w tym piętnaście opracowań książkowych. Do najważniejszych należą: Prawnoustrojowe przesłanki formowania rządów w Szwecji i Norwegii (1981), Konstytucja Królestwa Danii (autor przekładu i wstępu, 1982, 2002), Współczesny parlamentaryzm skandynawski (1988), Systemy polityczne współczesnej Skandynawii (1989), Konstytucja Królestwa Szwecji (współautor przekładu i autor wstępu, 1991,2000), Rząd i administracja rządowa w monarchiach skandynawskich (Dania, Norwegia, Szwecja) (2001), Systemy konstytucyjne państw skandynawskich (1998,2010), Finlandia. Zarys systemu ustrojowego (2007), Norwegia. Zarys systemu ustrojowego (2015), Królestwo Danii. Zarys systemu ustrojowego (1996), Dania. Zarys systemu ustrojowego (2017). Był ekspertem w Komisji Konstytucyjnej Zgromadzenia Narodowego, a także promotorem w trzydziestu dwóch przewodach doktorskich.
Jeśli zastanawiasz się, jak wygląda dzisiejszy rynek pracy lub jak pozyskiwać najlepsze talenty do swoich organizacji, to znaczy, że jesteś na ścieżce skutecznych rekrutacji.A jeśli chcesz dowiedzieć się, jak dotrzeć z ofertą pracy do właściwych kandydatów i jak w pełni wykorzystać potencjał rozmowy rekrutacyjnej koniecznie przeczytaj tę książkę.W odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby pracodawców, pracowników i kandydatów powstała książka Skuteczna rekrutacja 2.0. Jest to pozycja obowiązkowa dla wszystkich uczestników rynku pracy pracodawców dbających o pracowników i swój wizerunek, rekruterów odpowiedzialnych za poszukiwanie talentów, a także kandydatów aktywnych uczestników procesów rekrutacyjnych. Autorami książki są pracownicy i menadżerowie Hays Poland praktycy kilkunastu specjalizacji, którzy co dzień spotykają się z pracodawcami i pracownikami w procesie rekrutacji, mierząc się tym samym z wyzwaniami dyktowanymi przez rynek pracy. Eksperci Hays Poland, bazując na swoich doświadczeniach, przygotowali kompendium wiedzy, które pozwala budować trwałą przewagę konkurencyjną, zarówno z perspektywy pracownika, jak i organizacji.Pierwsza część publikacji skierowana jest do kandydatów oraz pracowników, rozważających poszukiwanie bądź zmianę pracy. W praktyczny sposób odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące strategii poszukiwania pracy, przygotowania CV, rozmowy rekrutacyjnej oraz oceny i negocjowania warunków oferty.W części kierowanej do pracodawców przyglądamy się współczesnym strategiom rekrutacji i narzędziom wspierającym ten proces, technologiom oraz mediom społecznościowym, zajmującym coraz więcej miejsca w rekrutacji, a także sile przyciągania firm budowanej na fundamencie EVP. Koncentrujemy się na przedstawieniu różnorodności pracowników oraz dopasowaniu ofert pracy do indywidualnych potrzeb kandydatów.Zapraszamy do inspirującej lektury i życzymy skutecznych procesów rekrutacyjnych!ATUTY PUBLIKACJI: Kompleksowo omawia zagadnienia związane z rekrutacja zarówno dla pracodawców jak i dla pracowników!
Książka Fluktuacje gospodarcze ma na celu ukazanie ekonomistom nowego syntetycznego podejścia służącego do badania zjawisk fluktuacji i kryzysów gospodarczych. Bernard Landais zebrał ważne fakty dotyczące zdarzeń z przeszłości oraz doświadczeń międzynarodowych, a potem skoncentrował się na zagadnieniach z zakresu kryzysów typu gospodarczego i finansowego (takich jak wielka recesja z 2008 roku). Następnie snuł refleksje na temat wybranych elementów dawnej i współczesnej literatury ekonomicznej, które pozwalają wyjaśnić różne aspekty ruchów i kryzysów gospodarczych.Największym osiągnięciem Bernarda Landais'go jest wysunięcie propozycji nowej syntezy, czyli modelu ekonomicznego Ocean opracowanego na podstawie ogólnego modelu Nowej Syntezy Neokeynesowskiej (NSNK) przy wzięciu pod uwagę rozważań finansowych. Nowa forma prezentacji uwzględnia przede wszystkim antycypacje w dziedzinie analizy ekonomicznej i pokazuje ich znaczącą rolę w objaśnianiu stanów nierównowagi. Autor rozpatrywał również proste scenariusze oparte na nowej syntezie w celu zilustrowania funkcjonowania systemu gospodarczego i przebiegu kryzysów.Niniejsza publikacja to niewątpliwie jedna z najbardziej zdecydowanych prób dogłębnego przekształcenia sposobu myślenia o fluktuacjachgospodarczych.Bernard Landais jest emerytowanym profesorem ekonomii na Uniwersytecie Bretagne Sud. Do 2019 roku był przewodniczącym komitetu naukowego Association Internationale des conomistes de Langue Franaise (AIELF) oraz redaktorem naczelnym czasopisma Revue Internationale des conomistes de Langue Franaise (RIELF) wydawanego od 2016 roku przez AIELF we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu, a od 2018 roku także z Uniwersytetem Bernarda O'Higginsa w Santiago de Chile. Należy do uznanych w krajach frankofońskich ekspertów z zakresu makroekonomii, specjalizujących się w problematyce dynamiki gospodarczej, makroekonomii monetarnej oraz polityce monetarnej i budżetowej.
"In Our Iceberg is Melting a simple fable about penguins illustrates how to conquer change, with profound lessons for working and living in an ever-changing world.
This charming story about a penguin colony in Antarctica illustrates key truths about how we deal with the issue of change: handle the challenge well and you can prosper greatly; handle it poorly and you put yourself at risk. The penguins are living happily on their iceberg as they have done for many years. Then one curious penguin discovers a potentially devastating problem threatening their home – and pretty much no one listens to him.
The characters in this fable are like people we recognize, even ourselves. Their story is one of resistance to change and heroic action, confusion and insight, seemingly intractable obstacles and the most clever tactics for dealing with those obstacles. It is a story that is occuring in different forms around us today – but the penguins handle change a great deal better than most of us.
Based on John Kotter's pioneering work on how to make smart change happen faster and better, the lessons you can learn from this short and easy-to-read book will serve you well in your job, in your family and in your community. And these lessons are becoming ever more important as the world around us changes faster and faster.
This edition celebrates ten years since the publication of this classic business fable with new and improved illustrations and a foreword by Spencer Johnson, author of Who Moved My Cheese?"
Technologia budzi emocje. Dobrym przykładem jest AI (artificial intelligence), która od lat jest bodźcem do tworzenia literatury czy filmów z gatunku science fiction. Wykorzystanie AI w bankowości oraz cyfryzacja produktów i usług bankowych tworzą nową jakość nie tylko w zakresie wewnętrznej transformacji banków, ale także kanałów i sposobów kontaktów z klientami.
W tym znaczeniu w monografii używany jest termin: bankowość emocjonalna, czyli poddana transformacji cyfrowej. Jej głównym celem jest nie tylko poprawa rentowności, pozycji konkurencyjnej lub bezpieczeństwa banku, ale także dostosowanie się do możliwości, jakie oferuje technologia, często bardziej z powodów intuicyjnych oraz preferencji czy nawyków klientów, niż wymogów ekonomicznych.
Innym ważnym motorem zmian na rynku bankowym jest konkurencja z dynamicznie rozwijającym się segmentem firm technologicznych działających w sektorze finansowym – FinTechów czy neobanków, niepodlegających (lub podlegających w minimalnym zakresie) regulacjom obowiązującym na rynku finansowym i bankowym.
Książka „Niemiecki w biznesie. 2000 niezbędnych zdań i wyrażeń” przeznaczona jest dla wszystkich osób, które chcą profesjonalnie komunikować się w biznesie w języku niemieckim.
Zawiera zdania gotowe do wykorzystania w profesjonalnej komunikacji podczas spotkań biznesowych i w korespondencji pisemnej.
Publikacja zawiera 2000 zdań w języku polskim i odpowiadające im 2000 zdań w języku niemieckim, które umożliwiają profesjonalne komunikowanie się w różnych sytuacjach, na wiele sposobów, i jednocześnie są łatwe do zapamiętania podczas nauki.
Książka i kurs audio MP3 doskonalą umiejętności:
• profesjonalnej komunikacji pisemnej w języku niemieckim,
• rozumienia języka niemieckiego pisanego,
• rozumienia języka niemieckiego ze słuchu,
• profesjonalnej wymowy.
Uczący się mogą korzystać z książki na wiele sposobów. Ucząc się zdań z całej książki, wybierając dowolny dział bądź wybrane zdania niezbędne w konkretnej sytuacji biznesowej.
Naukę z książki ułatwiają profesjonalne nagrania lektorskie: 2000 zdań w języku polskim i 2000 zdań w języku niemieckim. Kurs audio do książki został przygotowany tak, by umożliwić naukę zdań z oryginalnym akcentem w języku niemieckim.
Książka składa się z osiemnastu rozdziałów podzielonych na lekcje. Oznaczenie w książce każdej lekcji słuchawką i jej numerem ułatwia swobodny wybór materiału do nauki.
Kurs audio do książki zawiera 100 lekcji i 6 godzin profesjonalnych nagrań lektorskich.
Kurs audio do książki można pobrać ze strony smc-consulting.pl, wpisując kod z książki.
Życzymy Państwu przyjemnej nauki i wielu sukcesów w biznesie!
Recenzje książki:
Książka „Niemiecki w biznesie. 2000 niezbędnych zdań i wyrażeń” zawiera zdania w języku polskim i ich tłumaczenia w języku niemieckim. Jest ona przeznaczona dla osób, które chcą szybko nauczyć się na pamięć zdań lub zwrotów potrzebnych w biznesie. Załączony do książki plik MP3 umożliwia szybkie uczenie się niemieckiego języka biznesowego „ze słuchu” z prawidłowym akcentem, np. w samochodzie w drodze do pracy i z pracy dzięki powtarzaniu na głos całych gotowych i przydatnych w komunikacji biznesowej zwrotów i wyrażeń.
Książka stanowi doskonałą pomoc w przygotowaniu się do rozmów w ramach działalności biznesowej i współpracy z niemieckojęzycznymi klientami. Jestem pod ogromnym wrażeniem tej książki i zadanego przez autorki trudu stworzenia praktycznej i szybkiej metody nauki niemieckiego języka biznesowego. Polecam tę książkę każdej osobie zmotywowanej do perfekcyjnego nauczenia się zwrotów i wyrażeń w języku niemieckim.
Beata Dębska-Bursy
Tłumacz przysięgły języka niemieckiego
GERMALEX JĘZYK NIEMIECKI. Tłumaczenia. Nauka Indywidualna. Kursy
Dla tych, którzy lubią i tych, którzy chcą polubić język niemiecki oraz potrzebują go w sytuacjach biznesowych – nie znalazłam lepszej inspiracji do nauki. Czytelnik dostaje od autorek proste rozwiązanie, które ułatwia kontakty biznesowe i wspiera relacje.
Połączenie świetnego warsztatu językowego i biznesowego dało narzędzie, które sprawdzi się w wielu sytuacjach – nauki języka niemieckiego, korespondencji mailowej, rozmów biznesowych czy w prezentacjach. Zdania są uniwersalne, dostosowane do sytuacji w miejscu pracy, a kurs audio wzbogacony jest przyjemnymi głosami lektorów, którzy krok po kroku zapoznają słuchacza z brzmieniem słów niemieckich.
Ludmiła Wójtowicz
Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w obszarze HR Business Partneringu
Książka „Niemiecki w biznesie. 2000 niezbędnych zdań i wyrażeń” reprezentuje innowacyjne podejście, które sprawia, że język niemiecki staje się dla polskich menedżerów bardziej przystępny. Słuchając, uczymy się intensywniej. Nie uczymy się słów, ale całych zdań, tak że nie mówimy już prostym, „połamanym” językiem, który nie przestrzega reguł gramatycznych. Ta książka i kurs dają Państwu gwarancję poprawnego i „wyszlifowanego” wysławiania się w języku niemieckim.
Prof. dr hab. Horst Brezinski
„rozprawa (…) jest obszernym kompendium naukowym o systemie budżetowania zadaniowego stanowiącym narzędzie zarządzania finansami jednostek samorządu terytorialnego, opartym nie tylko na dorobku krajowych badaczy tego obszaru ekonomii, ale także licznych zagranicznych naukowców i praktyków, polskich i międzynarodowych regulacjach prawnych. Szczególną wartością dodaną (…) jest opracowana i rozwinięta w szczegółach koncepcja controllingu zadaniowego, traktowanego jako najważniejszy instrument wspomagający budżetowanie zadaniowe. (… ) jest wartościową pracą naukową pod względem teoretycznym i praktycznym. (…) Zawartość merytoryczna pracy świadczy o dużej wiedzy i dociekliwości naukowej Autorki w przedmiocie finansów publicznych.”
Z recenzji prof. zw. dr hab. Haliny Buk
„Większość z nas, co zrozumiałe, jest ignorantami w zakresie wielu skomplikowanych dziedzin, od botaniki po anatomię mózgu. Będąc tego świadomi, nie próbujemy podejmować w tych dziedzinach żadnych działań, ani nawet wypowiadać się na temat zagadnień, które obejmują. Inaczej jest w przypadku ekonomii – każdy wyborca oraz każdy ubiegający się o głosy polityk ma wpływ na politykę gospodarczą. Od zagadnień i decyzji ekonomicznych nie da się uciec. Jedyne opcje, jakimi dysponujemy, podejmując decyzje ekonomiczne odnośnie do poszczególnych kwestii czy polityków, to być: poinformowanym, niepoinformowanym lub źle poinformowanym. Celem Ekonomii dla każdego jest ułatwienie drogi do tej pierwszej grupy. Podstawowe zasady ekonomii łatwo zrozumieć, niestety łatwo je także zapomnieć – w szczególności pośród pełnej nonsensów retoryki, tak powszechnej w świecie mediów i polityki”.
Fragment książki
Dużo mówi się w polityce o budowaniu tak zwanego państwa dobrobytu, tudzież państwa opiekuńczego. Czy na pewno warto iść w tę stronę?Mamy co do tego poważne i uzasadnione wątpliwości. Budowanie państwa dobrobytu prowadzi bowiem obywateli do zrzucania odpowiedzialności za własny dobrobyt na instytucję państwa, zamiast brania tej odpowiedzialności na siebie. Z historycznej perspektywy dobrobyt społeczny jest tym wyższy, im większa odpowiedzialność jednostki za własne życie.Przekonuje o tym profesor David Schmidtz w książce pt. Dobrobyt społeczny a odpowiedzialność jednostki. Swoje rozważania dodatkowo ilustruje wieloma historycznymi i współczesnymi przykładami z różnych zakątków świata. Dzięki temu otrzymujemy solidną dawkę argumentów teoretycznych wspartych przemawiającymi do wyobraźni i wymownymi zastosowaniami idei w praktyce.
"Nie unikając trudnych pytań i roztrząsania problemów, które mogą okazać się bolesne, twórcy tego tomu zabierają czytelnika w metaekonomiczną podróż, która umożliwia spojrzenie „z góry” i ma w sobie coś z rachunku sumienia. Mimo że nie zawsze przyjemny, taki rachunek sumienia jest konieczny dla utrzymania minimum higieny intelektualnej ekonomistów – zarówno tych dojrzałych zawodowo, jak i tych, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki – wpisujących się w główny nurt dyscypliny (mainstream). Co my tak naprawdę robimy i jakie jest znaczenie tego, co robimy?" (prof. Paul H. Dembinski z przedmowy)
"Makroekonomista akademicki, będąc poddany presji ze strony konieczności publikowania w uznanych międzynarodowych czasopismach oraz pracujący nieraz równolegle dla instytucji rynku finansowego, w sposób nieuświadomiony podąża za aktualnymi trendami, często nie znając podstaw metodologicznych wielu twierdzeń i założeń, które stanowią fundament dyscypliny. Dlatego też wysiłek podjęty przez redaktorów na polu wyjaśniania tych na co dzień niewidocznych założeń uważam za szczególnie cenny." (dr hab. Łukasz Goczek, prof. UW, z recenzji wydawniczej)
"Niniejsza lektura jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, że ekonomia nie dostarcza wiedzy pewnej i precyzyjnej, ale raczej wiedzy o charakterze przypuszczeń i to silnie zależnych od kontekstu." (dr hab. Łukasz Hardt, prof. UW, ze słowa końcowego)
Tematyka niniejszej pracy doskonale wpisuje się we współczesne zmiany zachodzące w sektorze szkolnictwa wyższego. Na podstawie zapisów Ustawy 2.0 można stwierdzić, że wywiera ona duży wpływ na zmianę podejścia do sposobu zarządzania uczelniami. Ustawa ta nakłada na osoby odpowiedzialne za procesy zarządcze uczelni obowiązek poszukiwania nowych rozwiązań oraz dostosowywania się do zmieniającego się ładu akademickiego. Zagadnienia podejmowane przez autorów publikacji w dużym stopniu odpowiadają współczesnym problemom, przed jakimi stoją uczelnie. Książka szczególnie polecana jest menadżerom akademickim oraz osobom zajmującymi się zagadnieniami zarządzania na uczelniach.
Tematyka niniejszej pracy zbiorowej oscyluje wokół obszaru szeroko pojętego marketingu uczelni. Należy zaznaczyć, że obszar ten – w dobie rosnącej konkurencji i globalizacji rynków – nabiera coraz większego znaczenia w procesie całościowego zarządzania uczelnią. Zmiany, jakie zaszły w polskim systemie szkolnictwa wyższego w 2018 roku, czyli wprowadzenie Ustawy 2.0, miały doprowadzić między innymi do wzrostu rozpoznawalności polskich uczelni za granicą. Oczywiście rozpoznawalność ta nie jest ściśle związana z obszarem marketingu uczelni i w dużej mierze zależy od innych czynników, takich jak: jakość publikacji naukowych, jakość kształcenia czy jakość badań naukowych. Działania marketingowe wzmacniają jednak wizerunek uczelni, przyczyniają się również do zwiększenia jej rozpoznawalności. Tematyka podjęta w tej książce jest aktualna, a zawarte w niej treści mogą pomóc w lepszym zrozumieniu tematu. Analizowana problematyka stanowi odzwierciedlenie licznych problemów i dylematów, jakie stoją przed zarządzającymi współczesnymi uczelniami.
Z recenzji prof. dr. hab. Bogdana Piaseckiego
W książce Kultura organizacyjna - zarządzanie, reperkusje podjęta została analiza ewaluacji wartości wymiarów kulturowych przez pryzmat geopolityki, historii, religii, warunków bytowych, kształtujących świadomość jednostek i zbiorowości.
Wśród wyzwań, które stoją przed współczesnymi przedsiębiorstwami, szczególnie ważna jest rosnąca rola zasobów ludzkich jako źródła przewagi konkurencyjnej. Istotne jest także dążenie do podnoszenia efektywności, wykorzystywanie możliwości stwarzanych przez nowoczesne technologie, konieczność działania przy założeniu ciągłych zmian. Nowe uwarunkowania wymagają szybkości, elastyczności czy też zdolności uczenia się, które mogą zapewnić kompetentni pracownicy.
Inspiracją do napisania książki są systematyczne i ciągłe zmiany zachodzące w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Wynikają one z przeobrażeń widocznych na rynku pracy, zmian społecznych, ekonomicznych czy pokoleniowych. Wszystkie te modyfikacje powodują, że choć tematyka zarządzania zasobami ludzkimi jest podejmowana od lat, wymaga ciągłego aktualizowania.
Książka powstała na podstawie zgromadzonej przez autorów wiedzy w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, prowadzonych przez nich badań naukowych oraz praktycznego doświadczenia. Dzięki temu w książce opisano najnowsze metody, narzędzia, instrumenty oraz trendy, które stanowią obszar zainteresowania zarówno dla praktyków, jak i teoretyków.
W monografii „System ochrony zdrowia w Polsce" autorzy skoncentrowali się na wybranych, najczęściej ocenianych, aspektach działalności systemu ochrony zdrowia. Kluczem do zrozumienia podjętych rozważań, jest problematyka jakości, efektywności, dostępności i bezpieczeństwa zdrowotnego. Są to kategorie, które stanowią o pozycji rankingowej polskiego systemu ochrony zdrowia, ponadto znajdują odzwierciedlenie w diagnozie systemu scharakteryzowanej w świadomości społecznej.
Książka zwraca uwagę na istotny problem różnicy celów uczestników systemu. Autorzy przedstawili to jako swoistego rodzaju grę interesów politycznych, społecznych i ekonomicznych.
Warto podkreślić, iż prezentowana monografia stanowi faktyczną, a nie tylko deklarowaną próbę połączenia wiedzy teoretycznej i praktycznej.
Tematyka książki związana jest z przedsiębiorczością (kobiet), kulturoznawstwem oraz finansami. Podkreślone zostały globalnie zauważalne problemy, takie jak: rola kobiet w rodzinie, społeczeństwie i na rynku pracy, równouprawnienie płci (gender), ubóstwo, rozwój krajów Trzeciego Świata, różnice kulturowe, a w nich kwestia religii.
W publikacji przedstawiono wyniki dwóch badań przeprowadzonych przez autorkę. Celem pierwszego z nich była identyfikacja i analiza determinant poziomu przedsiębiorczości wśród kobiet i mężczyzn sklasyfikowanych według obszaru kulturowego (islam, hinduizm, kultura Zachodu), religii oraz wartości kulturowych. Celem drugiego badania obrano określenie znaczenia usług pożyczkowo-kredytowych w procesie wsparcia przedsiębiorczości kobiet w Polsce.
Książka przeznaczona jest dla wszystkich, którzy szukają szerszego spojrzenia na dylematy współczesnego świata. Jest to książka głównie o kobietach, ich potencjale, trudnej sytuacji uwarunkowanej kulturą, w której żyją (religią) oraz o tym, jak ich przedsiębiorczość i wsparcie instytucji finansowych może pozwolić im na bardziej niezależne i godne życie. Książka podkreśla jak ważne są kobiety i jaką stanowią wartość we wszystkich sferach życia bez względu na to, czy żyją w Azji, Afryce czy w Europie.
Podejście kobiet do zakładania nowych firm i rozwoju już istniejących jest uzależnione od wielu uwarunkowań, wśród których bardzo ważną rolę odgrywają czynniki kulturowe. Autorka publikacji wykazała się niezwykle dobrym wyczuciem w doborze analizowanych zagadnień popartych szeroką wiedzą teoretyczną z zakresu kulturoznawstwa, przedsiębiorczości, jak i obszerną znajomością specyfiki funkcjonowania instytucji mikrofinansowych jako pośredników finansowych.
Z recenzji dr hab. Agnieszki Alińskiej, prof. Szkoły Głównej Handlowej
Książka stanowi cenne opracowanie obejmujące zagadnienia przedsiębiorczości kobiet oraz włączenia społecznego i finansowego w różnych kulturach z punktu widzenia mikrofinansów.
Z recenzji dr hab. Przemysława Pluskoty, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym to pierwsza publikacja na polskim rynku wydawniczym która zawiera wiele nowych (nigdzie niepublikowanych) modeli zarządzania w obszarze ochrony i budowania wizerunku z uwzględnieniem kryzysów wizerunkowych. W książce zaprezentowano autorskie, zweryfikowane empirycznie modele. W sposób kompleksowy przedstawiono cały proces począwszy od przygotowania na wypadek wystąpienia perturbacji wizerunkowych poprzez rozwiązywanie problemów, aż po działania konieczne do podjęcia już po wygaśnięciu kryzysu. Autor opisuje wiele case study, biorąc na warsztat sytuacje, z którymi musiały się zmierzyć takie firmy, jak: Boeing, Ikea, Panasonic, AVON, Green Caffe Nero czy Drutex. Materiał wieńczy bardzo dokładna, wielowątkowa i obszerna analiza kryzysu Szlachetnej Paczki.
To NIE jest kolejny poradnik o komunikowaniu w pracy. To narzędzie edukacyjne, dzięki któremu dowiesz się, jak lepiej mówić, a przede wszystkim - jak lepiej słuchać. Nauczysz się kształtować empatię. Minimum teorii i solidna porcja praktyk. Bo komunikacja to narzędzie - najlepsze narzędzie do budowania relacji. Warto używać go z pełną świadomością. By osiągać swoje cele i budować lepsze relacje. Rozwiń się! Teraz!
BIZNES / STRATEGIE
Trzy niezbędne elementy strategii: pasja, kontrola kosztów i dyscyplina nie zawsze występują w firmie jednocześnie, co stanowi warunek udanej realizacji strategii. Co zrobić, aby tak właśnie było?
Nie każdej firmie jest potrzebna strategia. Wiele nowych koncepcji jest przereklamowanych i ryzykownych. Istnieje pewien trzon myślenia o strategii firmy, który wymaga myślenia w osi czasu: przeszłość – przyszłość – teraźniejszość.
Czas stanowi nitkę na którą nakłada się wybory strategiczne i w ten sposób powstaje „naszyjnik” strategii.
Na zarys strategii potrzeba trzech dni? Ma to swoją logikę, bo budowa strategii dotyczy trzech głównych wymiarów czasu: przeszłości, przyszłości i teraźniejszości. Nie ma co się sprzeczać, który jest ważniejszy: przyszłość czy teraźniejszość. To, co jest naprawdę ważne w większości przypadków to zrozumienie przeszłości i ocena w jakim stopniu wpływa ona na teraźniejszość i wpłynie na przyszłość.
Najważniejsze jest doprowadzenie do efektywności przedsiębiorstwa w dniu dzisiejszym.
***
Prof. dr hab. Krzysztof Obłój specjalista z zakresu zarządzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego oraz w renomowanych szkołach biznesu, m.in. University of Illinois, ESCP-EAP, Henley Business School, Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m. in. Managing Across Cultures, London 1996; Strategy in Transition, Oxford 2005, Contemporary Corporate Strategy: Global Perspective, London 2007), a trzy książki wydane w Polsce : Strategia sukcesu firmy, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej oraz Refleksje o zarządzaniu stały się bestsellerami na polskim rynku. Prof. Krzysztof Obłój jest doradcą polskich i międzynarodowych firm i członkiem rad nadzorczych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?