W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Monografię uważam za bardzo cenną i potrzebną. Książka systematyzuje podjęte zagadnienia, które dotychczas w polskiej literaturze przedmiotu były tylko sygnalizowane. Na tle innych publikacji z tej dziedziny oceniane opracowanie wnosi do niej twórczy i inspirujący ferment teoretyczny i badawczy. Autor wykonał olbrzymią pracę badawczą, kompetentnie dokonując identyfikacji ważnych problemów badawczych i eksploracji towarzyszących im zagadnień.
Prof. dr hab. Wiesław Babik
Instytut Studiów Informacyjnych, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego
Podjęta w recenzowanej pracy problematyka luki informacyjnej w kontekście zarządzania projektami informatycznymi nie była dotąd w piśmiennictwie polskim ujęta tak dogłębnie i szeroko. Autor znakomicie przy tym balansuje między naukowym i praktycznym punktem widzenia, płynnie łącząc wyniki własnych obserwacji i wywiadów z wiedzą literaturową. Dlatego przedłożone do recenzji opracowanie stanowi bardzo wartościową pozycję, użyteczną tak dla badaczy, jak i praktyków zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi.
dr hab. Jakub Swacha, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Instytut Informatyki w Zarządzaniu, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego
Tematyka luki informacyjnej w przedsięwzięciach IT jest ukierunkowana na rozpoznanie i wyjaśnienie rodzajów, zakresów i form występowania luki informacyjnej w owych projektach, jej przyczyn i skutków, a wreszcie także określanie sposobów redukowania, wykazuje wszelkie cechy doniosłości poznawczej i aplikacyjnej, aktualności i oryginalności. Zakres tematyczny i problemowy pracy zawiera się w jednym z głównych i perspektywicznych nurtów współczesnej teorii (i praktyki) zarządzania.
Prof. dr hab. Jan Lichtarski
Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstwa, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
W jaki sposób technologia rozszerzy granice tego, co możliwe, i przekształci świat, który znamy dziś?
Tempo, w jakim rozwija się technologia, jest znacznie szybsze, niż ktokolwiek mógł się spodziewać. W ciągu tej dekady będziemy świadkami większych wstrząsów i wytworzymy większe bogactwo niż przez ostatnie 100 lat. Diamandis i Kotler prześledzili, jak kolejne fale przyspieszających technologii będą oddziaływać zarówno na nasze życie prywatne, jak i na całe społeczeństwo, i stworzyli książkę – mapę naszej najbliższej przyszłości.
Co będzie, kiedy sztuczna inteligencja, robotyka, rzeczywistość wirtualna, biologia cyfrowa i wszechobecność sensorów zderzą się z drukiem 3D, łańcuchem bloków (ang. blockchain) i globalnymi sieciami o wysokiej przepustowości? Jak procesy konwergencji przekształcą zastane branże? Jak zmienią się metody wychowania dzieci, sposoby rządzenia państwami, działania służące ochronie naszej planety?
Diamandis, futurolog, przedsiębiorca branży kosmicznej, który stał się pionierem innowacji, oraz Kotler, autor książek, dwukrotnie nominowany do Nagrody Pulitzera i jednocześnie ekspert w dziedzinie maksymalizowania osiągnięć, wnikliwie analizują teorię i praktykę konwergencji technologii oraz to, w jaki sposób przebuduje ona wszystkie obszary naszego życia – transport, sprzedaż detaliczną, reklamę, edukację, rozrywkę, jedzenie i finanse – i poprowadzi ludzkość w nieznane, całkowicie przeobrażając świat, który dotychczas znaliśmy.
Bo nie ulega wątpliwości, że wszystkie znaczące branże na naszej planecie zostaną wkrótce całkowicie przekształcone, a szanse, które się przed nami otworzą, będą jedyne w swoim rodzaju. Przed przedsiębiorcami, innowatorami, przywódcami oraz przed wszystkimi, którzy nie boją się zmian i ryzyka, otworzą się nieprawdopodobne możliwości. Witajcie w erze niezwykłości!
***
Diamandis świetnie pokazuje przeobrażenie i – jak je nazywa – odrodzenie kolejnych obszarów gospodarki, od zakupów począwszy, przez reklamę, rozrywkę, edukację, po służbę zdrowia. Każdy z tych obszarów zostanie całkowicie przeobrażony. Już dziś dostrzegamy to gołym okiem. Rozwój technologii – od internetu począwszy, przez smartfony i App Store – buduje platformy. One zaś logują morza danych i przetwarzają je algorytmami uczenia maszynowego, które zwiększa ich inteligencję i skuteczność biznesową. Inteligencja wynikająca z danych i poparta kapitałem powoduje niewyobrażalny wzrost ich skali i osiąganie dominującej pozycji w każdym z wymienionych obszarów.
Rafał Styczeń, prezes zarządu Ailleron SA
Wyobraź sobie spotkanie na drugim końcu globu, na którym jesteś w parę sekund. Nie, to nie dzięki rakietom SpaceX. Po prostu wypożyczasz zdalnie avatara i podłączasz się do niego w domu. Czujesz uścisk dłoni gospodarza, zapach kwiatów na jego stole. Daleka przyszłość? Po przeczytaniu książki Kotlera i Diamandisa zaskakująco się zbliży.
Michał Wojciechowski, wicedyrektor ds. projektów rozwojowych Bm mBanku
Książka napisana przez Diamandisa i Kotlera to prawdziwy majstersztyk! Ukazuje kadrze zarządzającej i przedsiębiorcom czytelną wizję transformacji wszystkich ważniejszych sektorów naszej gospodarki w ciągu tej dekady. Powinni ją przeczytać wszyscy ci, którzy chcą utrzymać się na fali wywołanej przez tsunami nadchodzących zmian.
Tony Robbins, autor bestsellerów z listy „New York Timesa”, przedsiębiorca, filantrop, strateg biznesowy i trener rozwoju osobistego
Wykładnicze technologie przekształcą już w tej dekadzie wszystkie sektory naszej gospodarki. Diamandis i Kotler prezentują dogłębną, opartą na rzetelnych informacjach analizę tego, co nas czeka. Każdy przedsiębiorca i lider musi zrozumieć, na czym polegają nadchodzące przemiany i jakie możliwości dzięki nim się pojawią, żeby wszystko dobrze zaplanować i przygotować się na to, co będzie. Ta przyszłość jest bliżej, niż wam się wydaje.
Pharrell Williams, muzyk i artysta, wielokrotny zdobywca nagrody Grammy
Czy każdy i każda powinni mieć udział w bogactwie społeczeństwa?Czy możemy stworzyć bardziej sprawiedliwy świat, przyznając wszystkim gwarantowanydochód?Co to oznacza dla naszego zdrowia, dostatku i szczęścia?Na te i wiele innych pytań odpowiada w swojej najnowszej książce Guy Standing, któryod ponad trzydziestu lat gra pierwsze skrzypce w dyskusji o dochodzie podstawowym.Bezwarunkowe, regularne, bezpośrednie świadczenie pieniężne dla każdej obywatelki iobywatela - to właśnie dochód podstawowy. W kolejnych krajach partie politycznezaczynają wpisywać go do swoich programów. Dochód podstawowy przestaje być utopią, azaczyna niezbędnym rozwiązaniem umożliwiającym prowadzanie progresywnej polityki.Namacalnym (w portfelach) dowodem, że w nowoczesnych społeczeństwach każda osobaodgrywa rolę w wytwarzaniu bogactwa, które dziś należy do garstki nielicznych.Jakie skutki dochód podstawowy niesie w zakresie gospodarki, biedy, pracy? Jakieargumenty można wysunąć przeciwko tej idei? I dlaczego nie można dłużej czekać z jejwprowadzeniem w życie? Na wszystkie te pytanie odnajdziesz pytanie w tej przystępnejksiążce.
Publikacja dotyczy monitorowania pracy przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii.Pandemia koronawirusa, w efekcie której na masową skalę wprowadzono pracę zdalną, znacząco zwiększyła potrzeby weryfikowania wykonywania obowiązków przez pracowników. Podstawowym założeniem współczesnego monitorowania jest możliwość nieinwazyjnego zbierania informacji o działaniu pracownika w celu oceny, czy występują problemy warte interwencji zarządczych.W książce przedstawiono m.in.:- powody stosowania monitorowania pracy, jego korzyści i zagrożenia;- tradycyjne i współczesne metody monitorowania pracy;- rodzaje i narzędzia monitorowania pracy oraz sposoby ich wdrażania;- przegląd literatury oraz badań empirycznych dotyczących monitorowania pracy.Autor podpowiada, jak skutecznie wprowadzać i stosować nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT), aby osiągać założone efekty przy jednoczesnym zrozumieniu i akceptacji takich działań ze strony pracowników.Adresaci:Publikacja będzie cennym źródłem wiedzy nie tylko dla właścicieli małych i średnich firm, lecz także dla menedżerów i pracowników działów kadr, jak również dla studentów i pracowników naukowych zajmujących się problematyką zarządzania zasobami ludzkimi.
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez przedsiębiorcę zagrożeniom związanym ze szpiegostwem gospodarczym, która to problematyka nie doczekała się dotąd monograficznego opracowania. Nakreślono koncepcję ochrony przedsiębiorstwa przed szpiegostwem gospodarczym, możliwie wyczerpująco ukazując te zagadnienia, które dotąd nie doczekały się opracowania. Ukazuje rozległość zagadnień, jakimi powinni zajmować się przedsiębiorcy, gdyż szpiegostwo gospodarcze i nieuczciwa konkurencja może wkraczać w praktycznie każdą sferę działania przedsiębiorstwa.
Publikacja dedykowana jest przede wszystkim kadrze menedżerskiej wszystkich szczebli zarządzania, przedstawicielom nauki zainteresowanym problematyką marki osobistej raz studentom na kierunkach zarządzanie, psychologia, socjologia.Autorzy książki kompleksowo omówili najważniejsze problemy budowania marki osobistej w kształtowaniu kariery zawodowej kadry menedżerskiej w nowoczesnych organizacjach.
Wyjątkowo aktualna publikacja dotycząca zachowań przedsiębiorstw w sferze międzynarodowej współpracy gospodarczej.
Cechą dzisiejszej gospodarki rynkowej jest względnie swobodny przepływ towarów i usług w skali międzynarodowej. Decydującą rolę w tych procesach odgrywają przedsiębiorstwa, które coraz częściej oprócz prowadzenia działalności na ich macierzystych rynkach wewnętrznych podejmują ekspansję na rynki zagraniczne.
Książka jest dobrze osadzona w najważniejszych koncepcjach teoretycznych wyjaśniających ekspansję zagraniczną firm oraz uwzględnia najnowszą literaturę światową. Autor omawia m.in.: czynniki skłaniające firmy do wychodzenia na rynki zagraniczne, możliwe formy podejmowania działalności oraz metody służące do wyboru optymalnej formy ekspansji zagranicznej. Jest to nieocenione źródło wiedzy dla studentów studiujących na kierunkach związanych z międzynarodową współpracą gospodarczą (międzynarodowe stosunki gospodarcze, biznes międzynarodowy, logistyka międzynarodowa). Książka przydatna jest również dla nauczycieli prowadzących dydaktykę w tym zakresie.
Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której – co bardzo istotne – przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści. Pracę cechuje konsekwencja badawcza, a także spójność i przejrzystość, co ma duże znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści zarówno w środowisku akademickim, jak również wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego. (…) stanowi doskonały materiał analityczny oraz drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw.
Prof. dr hab. Bogusława Drelich-Skulska
Książka „Przekształcanie pracy. Perspektywa pracownika i organizacji” omawia bardzo ważne i aktualne zagadnienie proaktywności w miejscu pracy, stanowiącej podstawę uzyskiwania pożądanych efektów w wymiarze organizacji – wydajności, kreowania zmian, innowacyjności.
Specyficznym rodzajem szeroko rozumianej proaktywności w organizacjach są tzw. zachowania modyfikujące granice pracy – job crafting behaviors (JCB). Polegają one na samodzielnie inicjowanych i dokonywanych przez pracowników zmianach w zadaniach zawodowych, relacjach społecznych, a także w poznawczym kreowaniu obrazu pracy. Wymienione rodzaje aktywności mogą przyczynić się nie tylko do wzrostu wydajności zadaniowej pracownika, ale także poczucia sensu pracy.
Agnieszka Wojtczuk-Turek łączy w publikacji analizę determinant jednostkowych oraz organizacyjnych – istotnych dla przekształcania pracy, a jednocześnie ukazuje efekty, do jakich może prowadzić. Wnioski sugerują, iż źródeł JCB należy poszukiwać nie tylko w obszarze projektowania pracy, ale szerzej – w kontekście organizacyjnym i społecznym, z istotną rolą przywództwa oraz zarządzania ludźmi.
Jest to oryginalne i interesujące opracowanie o dużych walorach praktycznych, prezentujące zagadnienia ważne z punktu widzenia zarówno organizacji, zarządzających nimi menedżerów, jak i zatrudnionych w nich pracowników. Doceniając zgromadzony przez Autorkę materiał, zakres przeprowadzonych analiz oraz postawionych wniosków, wyrażam przekonanie, że książka zainteresuje duże grono odbiorców. Będzie stanowić wartościowe źródło wiedzy dla studentów, doktorantów czy młodych pracowników nauki, a także w przystępny sposób przybliży poruszaną problematykę praktykom biznesu.
Dr hab. Katarzyna Gadomska-Lila, prof. US,
Podręcznik Statystyka społeczna. Procesy społeczne, źródła danych i metody analizy jest poświęcony metodomanalizy ilościowej społecznych aspektów procesów ekonomicznych i demograficznych oraz polityki publicznej.Badania procesów społecznych zajmują poczesne miejsce we współczesnej ekonomii, a ich wyniki stanowią cenneźródło informacji dla instytucji publicznych. Znaczenie analiz zjawisk i procesów społecznych wzrosło szczególniew ostatnich kilkunastu latach, czego wyrazem są z jednej strony priorytety badawcze instytucji Unii Europejskiej(zwłaszcza Biura Statystycznego UE Eurostatu) i organizacji międzynarodowych (przede wszystkim OrganizacjiNarodów Zjednoczonych i Banku Światowego), z drugiej zaś nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii przyznane A.Senowi, J. Stiglitzowi, A. Deatonowi oraz A. Banerjeemu, E. Duflo i M. Kremerowi. W Polsce znaczący rozwój badańpoświęconych zjawiskom i procesom społecznym nastąpił wraz z odchodzeniem od gospodarki centralnie planowanej.Członkostwo Polski w Unii Europejskiej narzuca nowe wymagania zarówno w zakresie organizacji badań, jaki zakresie analiz prowadzonych na ich podstawie.Autorzy podręcznika wychodzą z założenia, iż informacje na temat zjawisk i procesów społecznych powinny byćprzedstawiane odbiorcom w formie możliwie precyzyjnej, co nie tylko zachęca, ale wręcz zmusza do sięgnięcia pometody analizy ilościowej. Ich stosowanie wymaga jednak korzystania z odpowiednich danych oraz metod analizyrozpatrywanych zjawisk i procesów. Triada: zjawiska i procesy społeczne, dane, metody analizy opisuje zwięźlepodejście badawcze zaproponowane w tej książce. Jednocześnie intencją Autorów było ukazanie statystyki społecznejjako elementu systemu instytucji publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem Polski i Unii Europejskiej. Omawianezagadnienia są ilustrowane przykładami empirycznymi podręcznik ma dostarczać informacji o określonychaspektach zmian społecznych dokonujących się w Polsce i Europie. Autorom podręcznika zależy jednocześnie, abyprzy przedstawianiu określonych miar i sposobów ich wykorzystania w analizie poszczególnych obszarów warunkówżycia pokazać także, jak dochodzimy do określonych miar, czyli zapoznać Czytelników z metodami ich wyznaczania.Konieczne jest także podkreślenie, że analizy różnych aspektów warunków życia ludności są dokonywane przedewszystkim z punktu widzenia oceny poziomu zaspokojenia potrzeb ludności.Podręcznik został przygotowany przede wszystkim z myślą o studentach kierunków ekonomicznych zarównodziennych, jak i zaocznych. Mogą, a nawet powinni korzystać z niego także studenci innych kierunków. Co więcej,wiedza o stosowanych w statystyce społecznej pojęciach, źródłach danych i podstawowych metodach analizy powinnastanowić punkt wyjścia dla badaczy różnych zjawisk i procesów społecznych. Podręcznik przeznaczony jest teżdla pracowników instytucji zajmujących się polityką społeczną oraz pracowników urzędów statystycznych. Ocenaefektowności prowadzonej polityki społecznej wymaga umiejętności stosowania odpowiednich metod ilościowych.Podręcznik ułatwi także czytelnikowi orientację w zagadnieniach związanych z koniecznymi reformami modelupolityki społecznej w Polsce i Europie, a także zrozumienie przesłanek ich wprowadzania.
Celem monografii jest prezentacja – w ujęciu historycznym – głównych nurtów ekonomii i ich wpływu na rozwój cywilizacyjny, krytyczna ocena dominującego w ostatnich dekadach podejścia do polityki gospodarczej oraz określenie cech modelu dalszego rozwoju przy uwzględnieniu współczesnych uwarunkowań społecznych, ekologicznych i gospodarczych.
Monografia składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym scharakteryzowano rozwój cywilizacyjny świata i doktryny ekonomiczne, które miały dominujący wpływ na kształt procesów gospodarczych do początków XX wieku, a gdzieniegdzie na świecie, w tym również w Polsce – do końca lat 90. XX wieku. W szczególności zwrócono uwagę na przedklasyczną myśl ekonomiczną, dokonania Adama Smitha i innych klasyków ekonomii oraz zaprezentowano podstawowe założenia socjalistycznego porządku gospodarczego. Sięgnięcie do źródeł myśli ekonomicznej ma na celu zwrócenie uwagi na ewolucję znaczenia kapitałów w tworzeniu dochodu. W rozdziale drugim skoncentrowano się na wybranych współczesnych nurtach myśli ekonomicznej, które zachowały swoją aktualność. W rozdziale omówiono keynesizm, ordo- i neoliberalizm oraz nowe nurty w ekonomii, które stopniowo zyskują zwolenników. Niewątpliwie współczesna myśl ekonomiczna, a przede wszystkim ustrój oparty na zasadach konkurencji rynkowej będzie stanowił podstawę przyszłych relacji gospodarczych. W rozdziale trzecim podjęto problemy związane z ustaleniem arystotelesowskiego „celu ostatecznego” aktywności bytowo-gospodarczej człowieka. Omówiono w nim teoretyczne aspekty pomiaru PKB, kontrowersje i implikacje wynikające z jego wykorzystania w życiu społecznym, gospodarczym oraz politycznym. Zwrócono uwagę na wielowymiarowość pojęcia szczęścia i jego ewolucję od starożytności po współczesność. Ponadto wyjaśniono relacje pomiędzy życiem szczęśliwym a umiarem. Ostatni rozdział monografii zawiera rozważania dotyczące determinant rozwoju cywilizacyjnego. Szczególną uwagę skierowano na społeczne, ekologiczne i gospodarcze czynniki utrudniające utrzymanie wysokiej jakości życia. Ponadto omówiono wpływ cyklów koniunktury na rozwój gospodarek opartych na zasadach wolnorynkowych. W tej części podjęto próbę identyfikacji czynników sprawczych kolejnego ożywienia gospodarczego.
Książka jest skierowana do szerokiego grona odbiorców, a przede wszystkim do studentów i całego środowiska akademickiego. Z uwagi na prezentację tematyki rozwoju trwałego w zasadzie od podstaw książka powinna być interesującą lekturą nie tylko dla ekonomistów, ale także inżynierów. Treści zawarte w monografii pozwolą dostrzec w postępie technicznym równocześnie aspekt społeczny i środowiskowy.
Zgodnie z zamierzeniem autora publikacja ma stanowić zachętę do refleksji nad historią rozwoju cywilizacyjnego świata i dotychczasowymi metodami sterowania procesami gospodarczymi. Ma również pomóc w odpowiedzi na pytanie o sens uporczywego budowania dobrobytu materialnego, nawet kosztem obniżenia jakości życia. Rzetelna wiedza jest również źródłem budowania świadomości na temat sposobów przezwyciężania pojawiających się trudności, pozytywnego postrzegania przyszłości i wyboru adekwatnego modelu rozwoju społeczno-gospodarczego, zapewniającego trwałe zaspokojenie potrzeb ludzkości, sprawiedliwość społeczną i poprawę jakości życia.
Niniejszy zbiór zadań został przygotowany jako opracowanie towarzyszące podręcznikowiMakroekonomia pod red. Alojzego Z. Nowaka i Tomasza Zalegi. Podstawowym jego celem jestułatwienie studentom samodzielnej nauki makroekonomii. Zbiór zadań ma im pomóc w sprawdzeniuzdobytej wiedzy, a także ułatwić kształtowanie podstawowych umiejętności ekonomicznychwnioskowania oraz testowania hipotez. Struktura zbioru zadań odpowiada w pełni strukturzepodręcznika głównego. Opracowanie zostało podzielone na cztery części, które zawierają łącznie 19rozdziałów merytorycznych od zagadnień wprowadzających w problematykę makroekonomii,poprzez funkcjonowanie gospodarki w krótkim i długim okresie, po zagadnienia gospodarki światoweji problemy globalizacji. Przedstawiony zakres wiedzy pokrywa się z programem nauczaniamakroekonomii realizowanym w większości uczelni ekonomicznych w kraju.W gronie autorów książki są pracownicy naukowi z dużym doświadczeniem dydaktycznym,reprezentujący najznamienitsze ośrodki naukowe z całej Polski: Uniwersytet Warszawski, SzkołęGłówną Handlową w Warszawie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomicznyw Poznaniu i Uniwersytet Łódzki.Książka jest adresowana głównie do studentów wyższych uczelni na kierunkach ekonomicznych, alemoże również stanowić cenne źródło wiedzy dla studentów informatyki, prawa i administracji,socjologii, politologii, europeistyki, polityki społecznej czy dziennikarstwa i komunikacji społecznej.Zainteresuje też słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, pracowników naukowychoraz praktyków gospodarczych.
Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu zarządzania różnorodnością w miejscu pracy, szczególnie potrzebnej w zarządzaniu personelem XXI w. Omówione zagadnienia:
• podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania różnorodnością
• propozycje implementacji zarządzania różnorodnością w organizacji
• różnorodność pracowników – korzyści i zagrożenia
• wybrane koncepcje zarządzania wspierające różnorodność pracowników oraz budowanie środowiska pracy przyjaznego heterogenicznym zespołom:
- zarządzanie kompetencjami i talentami
- przywództwo włączające oraz przywództwo służebne
- społeczna odpowiedzialność organizacji
- organizacja turkusowa
...poparte zostały studium przypadku – praktycznymi działaniami podejmowanymi w ramach zarządzania różnorodnością w organizacji.
PODSTAWY ANALIZY EKONOMICZNEJPodręcznik jest zarówno cenną pomocą dydaktyczną dla wykładowców akademickich, jak również umożliwia samodzielne studiowanie oraz nabywanie umiejętności analitycznego myślenia głównie dla studentów studiów licencjackich i inżynierskich kierunków ekonomicznych oraz zarządzania.Zawiera:zagadnienia objęte minimum programowym oraz pewne kwestie uzupełniające, co czyni książkę szczególnie przydatną do pisania prac dyplomowych na wymienionych kierunkach studiówinformacje o materiałach źródłowych oraz charakterystykę i klasyfikację metod, a także technik badawczych stosowanych w analizach ekonomicznychmetody analizy podstawowych kategorii ekonomicznych w przedsiębiorstwie: produkcji, przychodów, kosztów, zysku, środków trwałych i kapitału ludzkiegoteorie poparte przykładami zadań wraz z ich rozwiązaniami, pytaniami sprawdzającymi przyswojenie materiału, testami wyboru oraz zadaniami do samodzielnego rozwiązania.
Family Office to podmioty świadczące usługi międzypokoleniowego, kompleksowego zarządzania majątkiem zamożnych rodzin, zabezpieczające także realizację osobistych potrzeb członków rodziny.
Publikacja przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców, zawarte w niej treści mogą w szczególności zainteresować osoby prowadzące firmy rodzinne, a także osoby pracujące w podmiotach świadczących usługi na rzecz zamożnych klientów, takich jak firmy consultingowe, banki i inne wyspecjalizowane instytucje finansowe. Bez wątpienia będzie to również ciekawa lektura dla wszystkich osób zainteresowanych innowacyjnymi rozwiązaniami na rynku finansowym, zwłaszcza studentów i pracowników naukowych jednostek badawczych.
Książka jest znakomitym kompendium wiedzy z problematyki stosunkowo mało znanej w Polsce. Istotną jej zaletą wydaje się to, że nie tylko pokazuje różne możliwe rozwiązania problemów, zarówno bieżących, jak i systemowych, jakie występują w funkcjonowaniu firm rodzinnych, lecz także charakteryzuje sposoby zapobiegania zagrożeniom związanym z utrzymaniem i ochroną ich majątku.
prof. dr hab. Leokadia Oręziak (z recenzji)
Jest to jedno z pierwszych na polskim rynku kompleksowych opracowań dotyczących zagadnień rynku usług Family Office, skądinąd jeszcze niszowego, ale dynamicznie się rozwijającego w miarę wzrostu zamożności społeczeństw.
prof. dr hab. Sławomir I. Bukowski (z recenzji)
Książkę tę traktuję jako polskie naukowe otwarcie w obszarze tematyki Family Office. Jestem pod wrażeniem pracy autorów, którzy podjęli się opracowania zagadnienia będącego na początkowym etapie rozwoju w Polsce. Publikację polecam przede wszystkim właścicielom majątków rodzinnych, którzy muszą zmierzyć się z długoterminową strategią zarządzania oraz sukcesją.
Michał Zawisza, Partner Zarządzający
Książka omawia możliwości wykorzystania rachunkowości w zarządzaniu podmiotami leczniczymi w Polsce. W tej dziedzinie kluczową rolę odgrywają właściwie skategoryzowane i prawidłowo wykorzystywane informacje finansowe i niefinansowe. Publikacja prezentuje zagadnienia związane z projektowaniem oraz funkcjonowaniem systemu informacyjnego rachunkowości dla podmiotów leczniczych, w szczególności szpitali. Uwzględnienia specyfikę prowadzonej działalności, zasady gospodarki finansowej oraz potrzeby informacyjne kierownictwa i odbiorców zewnętrznych. W książce mówiono m.in. następujące kwestie: znaczenie informacji finansowych w zarządzaniu podmiotem leczniczym, zasady budowy systemu rachunkowości podmiotu leczniczego, w tym zakładowego planu kont, informację o zasobach i zobowiązaniach oraz obszary ich wykorzystania w zarządzaniu podmiotem leczniczym, potencjał informacyjny sprawozdania finansowego podmiotów leczniczych, kierunki wykorzystania informacji o kosztach w procesie planowani i kontroli oraz budowy systemu motywacyjnego. Adresaci: Opisane zagadnienia zilustrowano przykładami z praktyki funkcjonowania konkretnych podmiotów leczniczych. Książka zainteresuje menedżerów podmiotów leczniczych, księgowych a także studentów studiów podyplomowych z zakresu zarządzania jednostkami służby zdrowia oraz studentów studiów ekonomicznych na kierunkach finanse i rachunkowość oraz zarządzanie.
Książka przybliża czytelnikowi doświadczenia praktyków branży interaktywnej. Nowe wydanie pozwala poznać współczesne trendy w marketingu internetowym, ukazać szerszy kontekst zmian dokonujących się w internecie, zrozumieć, że nowoczesny marketer to osoba kochająca technologie, a przede wszystkim wybrać skuteczną metodę realizacji kampanii marketingowych w internecie.
Marketing internetowy to dziś jedna z najbardziej skutecznych form promocji i reklamy, w czasach kryzysu jest remedium dla firm, których nie stać na drogie formaty marketingowe, często stosowane w sposób nieprzemyślany. Książka pozwala poznać obecnych i przyszłych klientów, dla których internet jest miejscem, w którym chcą, lubią i zamierzają funkcjonować w przyszłości.
Z nowego wydania czytelnik dowie się:
jak mierzyć siłę i potencjał marki?
jak powinna być zbudowana platforma e-commerce?
dlaczego Content is The King?
czym jest marketing 3.0?
dokąd zmierzają socjal media?
dlaczego less is more?
jak dbać o klienta w sieci?
jak wykorzystując omnichannel dotrzeć do klienta ze spójnym przekazem?
o jakich wymogach formalnoprawnych pamiętać?
w jaki sposób skorzystać z fenomenu Biga data i automatyzować marketing?
jak przeprowadzić skuteczną kampanię e-mail i mobile marketingową?
jak budować przewagę konkurencyjną wykorzystując nowoczesne technologie?
Dr Jerzy Stachowiak poddał analizie język współczesnej teorii zarządzania, w szczególności rolę idei czy też hasła gospodarki opartej na wiedzy w dyskursie zarządzania zasobami ludzkimi. Przedstawia erudycyjną analizę historycznego i społecznego rozwoju odwołań do roli wiedzy w polityce kadrowej przedsiębiorstw i rozwoju gospodarki jako takiej. Niezwykle oryginalnym i cennym poznawczo jest prezentacja omawianego zagadnienia w perspektywie długiego trwania, w szczególności zaś pokazanie trwałości pewnych fundamentalnych elementów dyskursu dotyczącego zarządzania pracownikami od przełomu wieku XIX i XX do dziś. W tym kontekście autor proponuje pojęcie procesu wspierania na wiedzy, które ma określać właśnie ów przenikliwie zidentyfikowany przez niego niezmienny rdzeń podstawowych założeń danego dyskursu, w szczególności wyraźne w nim przedmiotowe traktowanie pracownika porównywalnego domyślnie lub wprost do silnika czy maszyny. Autor zasadnie wskazuje, że być może pewne elementy dekonstruowanego przez niego dyskursu odnaleźć można byłoby już w końcu wieku XVIII, czyli wiązać jego korzenie z oświeceniową wizją świata, ale do swoich analiz wybiera on właśnie okres szczególnego natężenia danego dyskursu. W tym kontekście można przypomnieć, że interesujący go okres rozwoju światowej gospodarki i związanych z nim wizji roli nauki w gospodarce określany bywa okresem pierwszej globalizacji. Innymi słowy, można by powiedzieć, że autor w swojej pracy porównuje niezmienne elementy dyskursów naukowego zarządzania pracownikami w okresach pierwszej i drugiej, czyli obecnej globalizacji.Empiryczną podstawę pracy stanowią dwa zbiory materiałów: historyczny (polskie i obcojęzyczne teksty źródłowe) oraz współczesny (transkrypcje audycji radiowych z cyklu Strefa Szefa z pierwszego roku jego obecności na antenie radia TOK FM oraz źródła drukowane).
Autor w ciekawy sposób prezentuje pełną złożoność zjawisk, które obecnie zachodzą w coraz bardziej zautomatyzowanym świecie biznesu: zmian gospodarczych, technologicznych i społecznych, oraz podpowiada, jakie działania można podjąć, aby za tymi zmianami nadążyć i odnaleźć się w nieustannie ewoluującej rzeczywistości. Kluczową rolę Jérémy Lamri przypisuje kształtowaniu nowych kompetencji.Umiejętności, które gwarantują sukces zawodowy w XXI w., różnią się znacznie od tych, które były pożądane jeszcze niedawno. Podczas gdy profesjonaliści XX w. stosowali tzw. kompetencje rutynowe, ostatnie dwie dekady pokazały, że wzrosło zapotrzebowanie na umiejętności interakcji i analizy.Pracodawcy cenią obecnie osoby potrafiące się uczyć i adaptować do nowych ról w organizacji, kreatywne i wykazujące inicjatywę. W obliczu szybkości i różnorodności informacji, aby osiągać ponadprzeciętne rezultaty, powinniśmy nauczyć się efektywnej komunikacji oraz sprawnej pracy zespołowej.Autor nakreśla kierunek działania, który ułatwi zarówno pracownikom, jak i pracodawcom sprostać wyzwaniom XXI wieku.
Monografia omawia popularną i niezwykle wpływową w dziedzinie PR teorię doskonałego public relations Jamesa Gruniga. Autor stawia sobie trzy główne cele: eksploracyjne – służące poznaniu, opisowi i zrozumieniu zjawisk zachodzących w teorii public relations eksplikacyjne – a więc wyjaśniające główne wątki w debatach wokół teorii doskonałego public relations oraz prognostyczne – czyli stanowiące próbę odpowiedzi na pytanie o przyszłe kierunki rozwoju teorii doskonałego public relations. Choć autor szczegółowo opisuje i analizuje teorię doskonałego public relations, to książka odnosi się do public relations w szerszym ujęciu, ponieważ dr Jacek Barlik omawia także najważniejsze wyzwania, najbardziej istotne problemy i najciekawsze kontrowersje oraz debaty wokół i w samej dyscyplinie public relations. Pierwsza część książki opisuje paradygmat dyscypliny, porządkując wiele jej aspektów, w tym interdyscyplinarność i specyfikę public relations, a ponadto przystępnie i przejrzyście wskazuje na zawiłości i spory wokół PR. Kolejne rozdziały w syntetyczny sposób prezentują historię tworzenia się dyscypliny public relations oraz krytykę dotyczącą jej istoty, metodologii i przydatności. Dużo miejsca w książce zajmuje prezentacja krytycznego podejścia w PR do teorii Jamesa Gruniga. W końcowej części książki autor przedstawia swoje rozważania o ewolucji teorii doskonałego public relations, formułując postulaty, które muszą być spełnione, aby jej zasięg nie ograniczał się do branży public relations, lecz rozszerzył się na inne obszary zarządzania – na poziomie praktycznego działania, szkolnictwa wyższego i prowadzonych badań naukowych. Dzięki doświadczeniu autora jako menedżera, konsultanta i doradcy w dziedzinie public relations oraz wykładowcy akademickiego książka przedstawia szerokie spektrum praktycznego i teoretycznego spojrzenia na PR w jego współczesnym wydaniu. Z książki skorzystają zarówno specjaliści z branży PR, jak i studenci tej dziedziny oraz eksperci z zakresu komunikacji społecznej. *** Jacek Barlik - praktyk i badacz public relations, konsultant polskich i międzynarodowych firm, instytucji i organizacji, pracownik Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW (od 2014 r.). Doktor nauk humanistycznych, stypendysta Fulbrighta (University of Maryland at College Park, u prof. Jamesa Gruniga, 1994–1995), jedyny polski członek Public Relations Society of America (od 1999 r.). Uczestnik m.in. kongresu ICA w Bostonie (2011) i konferencji BledCom (2018, 2019). Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (1994), członek Rady Etyki Public Relations (2008–2010). Publikacje m.in. w: „Corporate Communications: An International Journal”, „Studiach Medioznawczych”, „Zeszytach Prasoznawczych”, „Central European Journal of Communication”, rozdziały w publikacjach pod red. J. Olędzkiego i R. Ławniczaka (w języku polskim i angielskim), autor książki Sztuka sprzedawania (Warszawa 1994).
W monografii autorzy przedstawiają wahania cen aktywów, fluktuacje wolumenu kredytu, zmiany skali i kierunku międzynarodowych przepływów kapitału, które wywierają silny wpływ na sytuację gospodarstw domowych, przedsiębiorstw i państw. Tego rodzaju zmiany w sferze finansowej jednego kraju, zwłaszcza jeżeli jest on zlokalizowany w centrum światowego systemu finansowego, rozprzestrzeniają się na inne kraje. Dzięki lekturze książki Czytelnik może poznać współzależności finansowe między krajami i powiązania w literaturze ekonomicznej z występowaniem światowego cyklu finansowego.
Celem podjętych rozważań stała się próba udzielenia odpowiedzi na następujące pytania:
jakie są przyczyny zwiększonych międzynarodowych przepływów kapitału; czy zasadne jest opisywanie zmian w sferze finansowej różnych krajów za pomocą koncepcji światowego cyklu finansowego? I jeżeli tak, to jak tego rodzaju cykl oddziałuje na krajową politykę makroekonomiczną; jak silne są zależności między długoterminowymi stopami procentowymi w różnych krajach i jak zmieniają się w czasie; w jakich warunkach liberalizacja finansowa przyczynia się do silniejszego wzrostu gospodarczego, nie stwarzając zagrożenia dla stabilności finansowej i makroekonomicznej.
dr hab. Baha Kalinowska-Sufinowicz, prof. UEP (z recenzji)
Praca zawiera nie tylko przystępny przegląd niezwykle obszernej literatury przedmiotu, dzięki któremu Czytelnik w łatwy sposób może zapoznać się z najnowszymi osiągnięciami nauki światowej, lecz także autorskie badania empiryczne dające wgląd w stosowane narzędzia analityczne. Jednocześnie Autorzy koncentrują swoją uwagę na krajach o średnim poziomie rozwoju, co jest ważne w kontekście Polski. Choć jest to monografia wieloautorska, na uwagę zasługuje jej wyjątkowa spójność, zarówno tematyczna, jak i językowa. […]
Pracę warto polecić nie tylko naukowcom prowadzącym badania międzynarodowych rynków finansowych i makroekonomiczne, lecz także decydentom w zakresie polityki gospodarczej, doktorantom oraz studentom.
dr hab. Jan Acedański (z recenzji)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?