W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Niniejsza książka stanowi próbę pokazania wartości, jaką niesie ze sobą BIM dla uczestników sektora budowlanego, szczególnie na stanowiskach związanych z zarządzaniem i organizacją procesu. Mowa tu o osobach średniego i wyższego szczebla decyzyjnego, pracujących przy planowaniu, projektowaniu, realizacji i obsłudze inwestycji budowalnych. Drugą grupą mogą być osoby zaangażowane w doradztwo, consulting i analitykę projektów na każdym etapie cyklu życia obiektu. Decyzje podejmowane na tym etapie rzutują na cały cykl życia obiektu. Celem tej książki jest także popularyzacja wiedzy i dobrych praktyk w zakresie wykorzystania BIM wśród osób spoza ścisłego grona ekspertów i praktyków.
Pamiętajmy - BIM to nie oprogramowanie! BIM to metodyka ukierunkowana na wymianę informacji w pełnym cyklu życia obiektu budowalnego, dzięki zastosowaniu właściwych procesów, technologii i wykwalifikowanej kadry. Niezależne raporty pokazują, że dzięki wdrożeniu BIM można zredukować koszty całkowite realizacji obiektu na poziomie od 5% do 25%. Co jeszcze ważniejsze, zakłada się, że kompleksowa, poprawnie zaimplementowana strategia cyfryzacji sektora, obejmująca BIM, pozwoli oszczędzić do 33% kosztów cyklu życia obiektu.
BIM jest odpowiedzią na cyfrową rewolucję. Dlatego też każda firma budowlana rozważającą cyfrową transformację, musi brać pod uwagę metodykę BIM, jako główny element strategii.
Co sprawia, że dana osoba zdobywa majątek? Być może to kwestia szczęścia, może zadecydowała o tym inteligencja, być może kluczem było najlepsze wykształcenie, a może po prostu chodzi o relacje z właściwymi ludźmi. Z drugiej strony każdy z nas zna kogoś, kto z pewnością zasługuje na duże pieniądze, a ich nie posiada. Prawdziwych bogaczy jest niewielu. A tych, którzy samodzielnie, wyłącznie własnym wysiłkiem, zbili milionowe majątki, z całą pewnością jest znacznie mniej niż tych, którzy starają się je zdobyć. Co więc zdecydowało o tym, że ta, a nie inna osoba spełniła swoje pragnienia i stała się wyjątkowo bogatym człowiekiem?Oto niezwykłe studium poświęcone cechom, nawykom i zachowaniom ludzi, którzy zbili majątek wyłącznie pracą własnych rąk. Temu zagadnieniu poświęcono ogromną liczbę badań i analiz. Okazuje się, że istnieje zestaw cech i zachowań, które sprawiają, że człowiek osiąga sukces finansowy. Można je w sobie wypracować, pielęgnując odpowiednie nawyki i wykorzeniając te mniej korzystne, właściwe ludziom ubogim i przeciętnym. Dzięki tej książce dowiesz się, co robić i czego się nauczyć, aby dołączyć do grona milionerów. Znajdziesz w niej bogatą skarbnicę wskazówek i praktycznych porad ułatwiających wykształcenie odpowiednich nawyków, a także szereg motywujących przykładów i prawdziwych historii ludzi, którzy odnieśli wielki sukces finansowy.Dzięki tej książce dowiesz się, jak: osobowość może ułatwić albo utrudnić zdobycie majątku wypracować nawyki milionerów przestawić się na myślenie typowe dla bogatych ludzi wdrożyć 7 nawyków powodzenia w biznesie wdrożyć 7 nawyków przynoszących sukces osobistyCzy już zaczynasz myśleć jak milioner?
Monografię uważam za bardzo cenną i potrzebną. Książka systematyzuje podjęte zagadnienia, które dotychczas w polskiej literaturze przedmiotu były tylko sygnalizowane. Na tle innych publikacji z tej dziedziny oceniane opracowanie wnosi do niej twórczy i inspirujący ferment teoretyczny i badawczy. Autor wykonał olbrzymią pracę badawczą, kompetentnie dokonując identyfikacji ważnych problemów badawczych i eksploracji towarzyszących im zagadnień.
Prof. dr hab. Wiesław Babik
Instytut Studiów Informacyjnych, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego
Podjęta w recenzowanej pracy problematyka luki informacyjnej w kontekście zarządzania projektami informatycznymi nie była dotąd w piśmiennictwie polskim ujęta tak dogłębnie i szeroko. Autor znakomicie przy tym balansuje między naukowym i praktycznym punktem widzenia, płynnie łącząc wyniki własnych obserwacji i wywiadów z wiedzą literaturową. Dlatego przedłożone do recenzji opracowanie stanowi bardzo wartościową pozycję, użyteczną tak dla badaczy, jak i praktyków zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi.
dr hab. Jakub Swacha, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Instytut Informatyki w Zarządzaniu, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego
Tematyka luki informacyjnej w przedsięwzięciach IT jest ukierunkowana na rozpoznanie i wyjaśnienie rodzajów, zakresów i form występowania luki informacyjnej w owych projektach, jej przyczyn i skutków, a wreszcie także określanie sposobów redukowania, wykazuje wszelkie cechy doniosłości poznawczej i aplikacyjnej, aktualności i oryginalności. Zakres tematyczny i problemowy pracy zawiera się w jednym z głównych i perspektywicznych nurtów współczesnej teorii (i praktyki) zarządzania.
Prof. dr hab. Jan Lichtarski
Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstwa, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
W jaki sposób technologia rozszerzy granice tego, co możliwe, i przekształci świat, który znamy dziś?
Tempo, w jakim rozwija się technologia, jest znacznie szybsze, niż ktokolwiek mógł się spodziewać. W ciągu tej dekady będziemy świadkami większych wstrząsów i wytworzymy większe bogactwo niż przez ostatnie 100 lat. Diamandis i Kotler prześledzili, jak kolejne fale przyspieszających technologii będą oddziaływać zarówno na nasze życie prywatne, jak i na całe społeczeństwo, i stworzyli książkę – mapę naszej najbliższej przyszłości.
Co będzie, kiedy sztuczna inteligencja, robotyka, rzeczywistość wirtualna, biologia cyfrowa i wszechobecność sensorów zderzą się z drukiem 3D, łańcuchem bloków (ang. blockchain) i globalnymi sieciami o wysokiej przepustowości? Jak procesy konwergencji przekształcą zastane branże? Jak zmienią się metody wychowania dzieci, sposoby rządzenia państwami, działania służące ochronie naszej planety?
Diamandis, futurolog, przedsiębiorca branży kosmicznej, który stał się pionierem innowacji, oraz Kotler, autor książek, dwukrotnie nominowany do Nagrody Pulitzera i jednocześnie ekspert w dziedzinie maksymalizowania osiągnięć, wnikliwie analizują teorię i praktykę konwergencji technologii oraz to, w jaki sposób przebuduje ona wszystkie obszary naszego życia – transport, sprzedaż detaliczną, reklamę, edukację, rozrywkę, jedzenie i finanse – i poprowadzi ludzkość w nieznane, całkowicie przeobrażając świat, który dotychczas znaliśmy.
Bo nie ulega wątpliwości, że wszystkie znaczące branże na naszej planecie zostaną wkrótce całkowicie przekształcone, a szanse, które się przed nami otworzą, będą jedyne w swoim rodzaju. Przed przedsiębiorcami, innowatorami, przywódcami oraz przed wszystkimi, którzy nie boją się zmian i ryzyka, otworzą się nieprawdopodobne możliwości. Witajcie w erze niezwykłości!
***
Diamandis świetnie pokazuje przeobrażenie i – jak je nazywa – odrodzenie kolejnych obszarów gospodarki, od zakupów począwszy, przez reklamę, rozrywkę, edukację, po służbę zdrowia. Każdy z tych obszarów zostanie całkowicie przeobrażony. Już dziś dostrzegamy to gołym okiem. Rozwój technologii – od internetu począwszy, przez smartfony i App Store – buduje platformy. One zaś logują morza danych i przetwarzają je algorytmami uczenia maszynowego, które zwiększa ich inteligencję i skuteczność biznesową. Inteligencja wynikająca z danych i poparta kapitałem powoduje niewyobrażalny wzrost ich skali i osiąganie dominującej pozycji w każdym z wymienionych obszarów.
Rafał Styczeń, prezes zarządu Ailleron SA
Wyobraź sobie spotkanie na drugim końcu globu, na którym jesteś w parę sekund. Nie, to nie dzięki rakietom SpaceX. Po prostu wypożyczasz zdalnie avatara i podłączasz się do niego w domu. Czujesz uścisk dłoni gospodarza, zapach kwiatów na jego stole. Daleka przyszłość? Po przeczytaniu książki Kotlera i Diamandisa zaskakująco się zbliży.
Michał Wojciechowski, wicedyrektor ds. projektów rozwojowych Bm mBanku
Książka napisana przez Diamandisa i Kotlera to prawdziwy majstersztyk! Ukazuje kadrze zarządzającej i przedsiębiorcom czytelną wizję transformacji wszystkich ważniejszych sektorów naszej gospodarki w ciągu tej dekady. Powinni ją przeczytać wszyscy ci, którzy chcą utrzymać się na fali wywołanej przez tsunami nadchodzących zmian.
Tony Robbins, autor bestsellerów z listy „New York Timesa”, przedsiębiorca, filantrop, strateg biznesowy i trener rozwoju osobistego
Wykładnicze technologie przekształcą już w tej dekadzie wszystkie sektory naszej gospodarki. Diamandis i Kotler prezentują dogłębną, opartą na rzetelnych informacjach analizę tego, co nas czeka. Każdy przedsiębiorca i lider musi zrozumieć, na czym polegają nadchodzące przemiany i jakie możliwości dzięki nim się pojawią, żeby wszystko dobrze zaplanować i przygotować się na to, co będzie. Ta przyszłość jest bliżej, niż wam się wydaje.
Pharrell Williams, muzyk i artysta, wielokrotny zdobywca nagrody Grammy
Czy każdy i każda powinni mieć udział w bogactwie społeczeństwa?Czy możemy stworzyć bardziej sprawiedliwy świat, przyznając wszystkim gwarantowanydochód?Co to oznacza dla naszego zdrowia, dostatku i szczęścia?Na te i wiele innych pytań odpowiada w swojej najnowszej książce Guy Standing, któryod ponad trzydziestu lat gra pierwsze skrzypce w dyskusji o dochodzie podstawowym.Bezwarunkowe, regularne, bezpośrednie świadczenie pieniężne dla każdej obywatelki iobywatela - to właśnie dochód podstawowy. W kolejnych krajach partie politycznezaczynają wpisywać go do swoich programów. Dochód podstawowy przestaje być utopią, azaczyna niezbędnym rozwiązaniem umożliwiającym prowadzanie progresywnej polityki.Namacalnym (w portfelach) dowodem, że w nowoczesnych społeczeństwach każda osobaodgrywa rolę w wytwarzaniu bogactwa, które dziś należy do garstki nielicznych.Jakie skutki dochód podstawowy niesie w zakresie gospodarki, biedy, pracy? Jakieargumenty można wysunąć przeciwko tej idei? I dlaczego nie można dłużej czekać z jejwprowadzeniem w życie? Na wszystkie te pytanie odnajdziesz pytanie w tej przystępnejksiążce.
Publikacja dotyczy monitorowania pracy przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii.Pandemia koronawirusa, w efekcie której na masową skalę wprowadzono pracę zdalną, znacząco zwiększyła potrzeby weryfikowania wykonywania obowiązków przez pracowników. Podstawowym założeniem współczesnego monitorowania jest możliwość nieinwazyjnego zbierania informacji o działaniu pracownika w celu oceny, czy występują problemy warte interwencji zarządczych.W książce przedstawiono m.in.:- powody stosowania monitorowania pracy, jego korzyści i zagrożenia;- tradycyjne i współczesne metody monitorowania pracy;- rodzaje i narzędzia monitorowania pracy oraz sposoby ich wdrażania;- przegląd literatury oraz badań empirycznych dotyczących monitorowania pracy.Autor podpowiada, jak skutecznie wprowadzać i stosować nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT), aby osiągać założone efekty przy jednoczesnym zrozumieniu i akceptacji takich działań ze strony pracowników.Adresaci:Publikacja będzie cennym źródłem wiedzy nie tylko dla właścicieli małych i średnich firm, lecz także dla menedżerów i pracowników działów kadr, jak również dla studentów i pracowników naukowych zajmujących się problematyką zarządzania zasobami ludzkimi.
Krótkowzroczny strateg nie zwraca uwagi na zmiany potrzeb klientów. W zażartej konkurencji z głównym rywalem nie zauważa też przełomowych zmian technologii. Nie dostrzega problemów społecznych, zmian klimatu, biedy. Podobnie potrafi przeoczyć konkurenta, nie może więc wygrać rywalizacji rynkowej. Ten sam strateg, którego obarcza się odpowiedzialnością za porażki, jest jednak ojcem wcześniejszych sukcesów firmy. Oskarżanie menedżera o krótkowzroczność to droga donikąd, zwykłe szukanie winnego. Zrozumienie krótkowzroczności strategicznej wymaga głębszego, szerszego oraz rzetelnego spojrzenia. Otwiera ono drogę do właściwego zrozumienia strategii, do wdrażania lepszych rozwiązań, a dalej – do przyszłych sukcesów firmy. Warto więc zająć się krótkowzrocznością strategiczną, bowiem rozwiązanie problemów, które to zjawisko wywołuje, zawiera obietnicę lepszej i długiej przyszłości firm. „Przedstawiona monografia jest dziełem oryginalnym, które nie ma swojego odpowiednika w piśmiennictwie polskim, a nawet w światowym. Stanowi doskonałe opracowanie w obszarze zarządzania strategicznego, co czyni z niej ważną pozycję referencyjną w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Zamieszczenie praktycznych przykładów czyni z opracowania dzieło o charakterze nie tylko stricte naukowym, ale i aplikacyjnym, co jest jednym z ważnych postulatów charakterystycznych dla dyscypliny nauk o zarządzaniu. Kolejną wartością publikacji jest zaproponowanie ramy teoretycznej do badania krótkowzroczności, z jednoczesnym eksponowaniem uwarunkowań jednostki-człowieka oraz interakcji międzyludzkich”. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Stańczyk-Hugiet Wojciech Czakon – profesor nauk ekonomicznych, twórca i kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wcześniej pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, gdzie stworzył Katedrę Teorii Zarządzania. Wieloletni wykładowca MBA Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie. Interesuje się zjawiskami międzyorganizacyjnymi, strukturami i strategiami firm wobec ważnych aktorów otoczenia. Zgłębiając behawioralne uwarunkowania strategii (m.in. preferencje, interpretacje, zaufanie), otwiera drogę do skuteczniejszych zachowań strategicznych firm. Autor ponad 200 publikacji z zakresu zarządzania strategicznego w polskich i międzynarodowych czasopismach naukowych. Redaktor wydań specjalnych dotyczących koopetycji (m.in. w „Long Range Planning”, „Industrial Marketing Management”, „International Studies of Management & Organization”). Kierownik projektów badawczych finansowanych ze środków Narodowego Centrum Nauki, Horyzont 2020 oraz 7 Programu Ramowego UE. Członek naukowych organizacji krajowych (Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk) i zagranicznych (Academy of Management, European Academy of Management, International Society for Professional Innovation Management, European Institute for Advanced Studies in Management). Profesor wizytujący uczelni polskich, włoskich i francuskich.
Publikacja dedykowana jest przede wszystkim kadrze menedżerskiej wszystkich szczebli zarządzania, przedstawicielom nauki zainteresowanym problematyką marki osobistej raz studentom na kierunkach zarządzanie, psychologia, socjologia.Autorzy książki kompleksowo omówili najważniejsze problemy budowania marki osobistej w kształtowaniu kariery zawodowej kadry menedżerskiej w nowoczesnych organizacjach.
Wyjątkowo aktualna publikacja dotycząca zachowań przedsiębiorstw w sferze międzynarodowej współpracy gospodarczej.
Cechą dzisiejszej gospodarki rynkowej jest względnie swobodny przepływ towarów i usług w skali międzynarodowej. Decydującą rolę w tych procesach odgrywają przedsiębiorstwa, które coraz częściej oprócz prowadzenia działalności na ich macierzystych rynkach wewnętrznych podejmują ekspansję na rynki zagraniczne.
Książka jest dobrze osadzona w najważniejszych koncepcjach teoretycznych wyjaśniających ekspansję zagraniczną firm oraz uwzględnia najnowszą literaturę światową. Autor omawia m.in.: czynniki skłaniające firmy do wychodzenia na rynki zagraniczne, możliwe formy podejmowania działalności oraz metody służące do wyboru optymalnej formy ekspansji zagranicznej. Jest to nieocenione źródło wiedzy dla studentów studiujących na kierunkach związanych z międzynarodową współpracą gospodarczą (międzynarodowe stosunki gospodarcze, biznes międzynarodowy, logistyka międzynarodowa). Książka przydatna jest również dla nauczycieli prowadzących dydaktykę w tym zakresie.
Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której – co bardzo istotne – przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści. Pracę cechuje konsekwencja badawcza, a także spójność i przejrzystość, co ma duże znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści zarówno w środowisku akademickim, jak również wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego. (…) stanowi doskonały materiał analityczny oraz drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw.
Prof. dr hab. Bogusława Drelich-Skulska
Książka „Przekształcanie pracy. Perspektywa pracownika i organizacji” omawia bardzo ważne i aktualne zagadnienie proaktywności w miejscu pracy, stanowiącej podstawę uzyskiwania pożądanych efektów w wymiarze organizacji – wydajności, kreowania zmian, innowacyjności.
Specyficznym rodzajem szeroko rozumianej proaktywności w organizacjach są tzw. zachowania modyfikujące granice pracy – job crafting behaviors (JCB). Polegają one na samodzielnie inicjowanych i dokonywanych przez pracowników zmianach w zadaniach zawodowych, relacjach społecznych, a także w poznawczym kreowaniu obrazu pracy. Wymienione rodzaje aktywności mogą przyczynić się nie tylko do wzrostu wydajności zadaniowej pracownika, ale także poczucia sensu pracy.
Agnieszka Wojtczuk-Turek łączy w publikacji analizę determinant jednostkowych oraz organizacyjnych – istotnych dla przekształcania pracy, a jednocześnie ukazuje efekty, do jakich może prowadzić. Wnioski sugerują, iż źródeł JCB należy poszukiwać nie tylko w obszarze projektowania pracy, ale szerzej – w kontekście organizacyjnym i społecznym, z istotną rolą przywództwa oraz zarządzania ludźmi.
Jest to oryginalne i interesujące opracowanie o dużych walorach praktycznych, prezentujące zagadnienia ważne z punktu widzenia zarówno organizacji, zarządzających nimi menedżerów, jak i zatrudnionych w nich pracowników. Doceniając zgromadzony przez Autorkę materiał, zakres przeprowadzonych analiz oraz postawionych wniosków, wyrażam przekonanie, że książka zainteresuje duże grono odbiorców. Będzie stanowić wartościowe źródło wiedzy dla studentów, doktorantów czy młodych pracowników nauki, a także w przystępny sposób przybliży poruszaną problematykę praktykom biznesu.
Dr hab. Katarzyna Gadomska-Lila, prof. US,
Podręcznik „Statystyka społeczna. Procesy społeczne, źródła danych i metody analizy” jest poświęcony metodom analizy ilościowej społecznych aspektów procesów ekonomicznych i demograficznych oraz polityki publicznej. Badania procesów społecznych zajmują poczesne miejsce we współczesnej ekonomii, a ich wyniki stanowią cenne źródło informacji dla instytucji publicznych. Znaczenie analiz zjawisk i procesów społecznych wzrosło szczególnie w ostatnich kilkunastu latach, czego wyrazem są z jednej strony priorytety badawcze instytucji Unii Europejskiej (zwłaszcza Biura Statystycznego UE – Eurostatu) i organizacji międzynarodowych (przede wszystkim Organizacji Narodów Zjednoczonych i Banku Światowego), z drugiej zaś – nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii przyznane A. Senowi, J. Stiglitzowi, A. Deatonowi oraz A. Banerjeemu, E. Duflo i M. Kremerowi. W Polsce znaczący rozwój badań poświęconych zjawiskom i procesom społecznym nastąpił wraz z odchodzeniem od gospodarki centralnie planowanej. Członkostwo Polski w Unii Europejskiej narzuca nowe wymagania zarówno w zakresie organizacji badań, jak i zakresie analiz prowadzonych na ich podstawie.
Autorzy podręcznika wychodzą z założenia, iż informacje na temat zjawisk i procesów społecznych powinny być przedstawiane odbiorcom w formie możliwie precyzyjnej, co nie tylko zachęca, ale wręcz zmusza do sięgnięcia po metody analizy ilościowej. Ich stosowanie wymaga jednak korzystania z odpowiednich danych oraz metod analizy rozpatrywanych zjawisk i procesów. Triada: zjawiska i procesy społeczne, dane, metody analizy opisuje zwięźle podejście badawcze zaproponowane w tej książce. Jednocześnie intencją Autorów było ukazanie statystyki społecznej jako elementu systemu instytucji publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem Polski i Unii Europejskiej. Omawiane zagadnienia są ilustrowane przykładami empirycznymi – podręcznik ma dostarczać informacji o określonych aspektach zmian społecznych dokonujących się w Polsce i Europie. Autorom podręcznika zależy jednocześnie, aby przy przedstawianiu określonych miar i sposobów ich wykorzystania w analizie poszczególnych obszarów warunków życia pokazać także, jak dochodzimy do określonych miar, czyli zapoznać Czytelników z metodami ich wyznaczania. Konieczne jest także podkreślenie, że analizy różnych aspektów warunków życia ludności są dokonywane przede wszystkim z punktu widzenia oceny poziomu zaspokojenia potrzeb ludności.
Podręcznik został przygotowany przede wszystkim z myślą o studentach kierunków ekonomicznych – zarówno dziennych, jak i zaocznych. Mogą, a nawet powinni korzystać z niego także studenci innych kierunków. Co więcej, wiedza o stosowanych w statystyce społecznej pojęciach, źródłach danych i podstawowych metodach analizy powinna stanowić punkt wyjścia dla badaczy różnych zjawisk i procesów społecznych. Podręcznik przeznaczony jest też dla pracowników instytucji zajmujących się polityką społeczną oraz pracowników urzędów statystycznych. Ocena efektowności prowadzonej polityki społecznej wymaga umiejętności stosowania odpowiednich metod ilościowych. Podręcznik ułatwi także czytelnikowi orientację w zagadnieniach związanych z koniecznymi reformami modelu polityki społecznej w Polsce i Europie, a także zrozumienie przesłanek ich wprowadzania.
Niniejszy zbiór zadań został przygotowany jako opracowanie towarzyszące podręcznikowi Makroekonomia pod red. Alojzego Z. Nowaka i Tomasza Zalegi. Podstawowym jego celem jest ułatwienie studentom samodzielnej nauki makroekonomii. Zbiór zadań ma im pomóc w sprawdzeniu zdobytej wiedzy, a także ułatwić kształtowanie podstawowych umiejętności ekonomicznych – wnioskowania oraz testowania hipotez. Struktura zbioru zadań odpowiada w pełni strukturze podręcznika głównego. Opracowanie zostało podzielone na cztery części, które zawierają łącznie 19 rozdziałów merytorycznych – od zagadnień wprowadzających w problematykę makroekonomii, poprzez funkcjonowanie gospodarki w krótkim i długim okresie, po zagadnienia gospodarki światowej i problemy globalizacji. Przedstawiony zakres wiedzy pokrywa się z programem nauczania makroekonomii realizowanym w większości uczelni ekonomicznych w kraju.
W gronie autorów książki są pracownicy naukowi z dużym doświadczeniem dydaktycznym, reprezentujący najznamienitsze ośrodki naukowe z całej Polski: Uniwersytet Warszawski, Szkołę Główną Handlową w Warszawie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Uniwersytet Łódzki.
Książka jest adresowana głównie do studentów wyższych uczelni na kierunkach ekonomicznych, ale może również stanowić cenne źródło wiedzy dla studentów informatyki, prawa i administracji, socjologii, politologii, europeistyki, polityki społecznej czy dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Zainteresuje też słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych.
PODSTAWY ANALIZY EKONOMICZNEJPodręcznik jest zarówno cenną pomocą dydaktyczną dla wykładowców akademickich, jak również umożliwia samodzielne studiowanie oraz nabywanie umiejętności analitycznego myślenia głównie dla studentów studiów licencjackich i inżynierskich kierunków ekonomicznych oraz zarządzania.Zawiera:zagadnienia objęte minimum programowym oraz pewne kwestie uzupełniające, co czyni książkę szczególnie przydatną do pisania prac dyplomowych na wymienionych kierunkach studiówinformacje o materiałach źródłowych oraz charakterystykę i klasyfikację metod, a także technik badawczych stosowanych w analizach ekonomicznychmetody analizy podstawowych kategorii ekonomicznych w przedsiębiorstwie: produkcji, przychodów, kosztów, zysku, środków trwałych i kapitału ludzkiegoteorie poparte przykładami zadań wraz z ich rozwiązaniami, pytaniami sprawdzającymi przyswojenie materiału, testami wyboru oraz zadaniami do samodzielnego rozwiązania.
Family Office to podmioty świadczące usługi międzypokoleniowego, kompleksowego zarządzania majątkiem zamożnych rodzin, zabezpieczające także realizację osobistych potrzeb członków rodziny.
Publikacja przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców, zawarte w niej treści mogą w szczególności zainteresować osoby prowadzące firmy rodzinne, a także osoby pracujące w podmiotach świadczących usługi na rzecz zamożnych klientów, takich jak firmy consultingowe, banki i inne wyspecjalizowane instytucje finansowe. Bez wątpienia będzie to również ciekawa lektura dla wszystkich osób zainteresowanych innowacyjnymi rozwiązaniami na rynku finansowym, zwłaszcza studentów i pracowników naukowych jednostek badawczych.
Książka jest znakomitym kompendium wiedzy z problematyki stosunkowo mało znanej w Polsce. Istotną jej zaletą wydaje się to, że nie tylko pokazuje różne możliwe rozwiązania problemów, zarówno bieżących, jak i systemowych, jakie występują w funkcjonowaniu firm rodzinnych, lecz także charakteryzuje sposoby zapobiegania zagrożeniom związanym z utrzymaniem i ochroną ich majątku.
prof. dr hab. Leokadia Oręziak (z recenzji)
Jest to jedno z pierwszych na polskim rynku kompleksowych opracowań dotyczących zagadnień rynku usług Family Office, skądinąd jeszcze niszowego, ale dynamicznie się rozwijającego w miarę wzrostu zamożności społeczeństw.
prof. dr hab. Sławomir I. Bukowski (z recenzji)
Książkę tę traktuję jako polskie naukowe otwarcie w obszarze tematyki Family Office. Jestem pod wrażeniem pracy autorów, którzy podjęli się opracowania zagadnienia będącego na początkowym etapie rozwoju w Polsce. Publikację polecam przede wszystkim właścicielom majątków rodzinnych, którzy muszą zmierzyć się z długoterminową strategią zarządzania oraz sukcesją.
Michał Zawisza, Partner Zarządzający
Człowiek jest istotą społeczną. To zrozumiałe, że każda część ciała informuje o emocjach danej osoby. Umiejętność świadomego korzystania z komunikacji niewerbalnej pomaga w zrozumieniu odczuć rozmówcy. Pomaga też w dostrzeżeniu dyskomfortu, a nawet zauważeniu ukrywanych emocji, takich jak gniew, radość, strach czy smutek. Zdolność do rozpoznawania tych oznak i ich prawidłowa interpretacja z pewnością poprawiają komfort komunikacji, jednak znaczenie tej umiejętności jest o wiele większe: socjotechnika jest nieodzownym elementem działania hakerów, przestępców czy służb specjalnych. Korzystanie z wiedzy socjotechnicznej i jej zdobyczy pozwala zachować kontrolę w każdej sytuacji, gdy mamy do czynienia z komunikowaniem się ludzi ze sobą.
Dzięki tej książce udoskonalisz swoje umiejętności komunikacyjne: nauczysz się odczytywać niewerbalne wskazówki i samemu prezentować niewerbalne wzmocnienia. Z jednej strony zaczniesz lepiej rozumieć przekaz innych ludzi, z drugiej - sprawisz, że rozmówcy zaczną cenić komunikowanie się z Tobą. Szybko zauważysz, jaka to cenna umiejętność: jako specjalista do spraw bezpieczeństwa będziesz skuteczniej edukować współpracowników i zwalczać cyberataki. Jako osoba działająca publicznie łatwiej przekonasz ludzi do swoich idei. Dowiesz się, jak naukowe zdobycze socjotechniki mogą być wykorzystywane do różnych celów: dobrych, złych czy po prostu brzydkich. Wiedza zdobyta dzięki tej lekturze oraz odrobina krytycznego myślenia staną się Twoim najlepszym zabezpieczeniem.
W tej książce między innymi:
prawdziwa wiedza o mowie ciała i ekspresji mimicznej człowieka
metody zdobywania zaufania wykorzystywane do nieetycznych celów
tajniki warsztatu "hakera umysłów"
czynnik ludzki jako zagrożenie bezpieczeństwa systemu informatycznego
jak neutralizować rosnące zagrożenie ze strony nieetycznych socjotechników
Socjotechnika: tam, gdzie ludzkie cechy najsłabszym ogniwem!
O autorze
Christopher Hadnagy jest głównym twórcą www.social-engineer.org, pierwszego modelu socjotechniki. Dysponuje więcej niż czternastoletnim doświadczeniem w branży systemów zabezpieczeń oraz IT. Współpracował z zespołem www.backtrack-linux.org i brał udział w licznych projektach związanych z bezpieczeństwem. Pracuje również jako szkoleniowiec i główny socjotechnik w grupie penetracyjnej Offensive Security.
Grzech nie skorzystać z książki, która podaje na tacy siedem głównych metod wywierania wpływu na każdego, zgodzisz się? Okazuje się, że każdy człowiek nosi w sobie pewne pierwotne i bardzo silne pragnienia. Jeśli je rozszyfrujesz i dopasujesz do nich swoje słowa, możesz wywierać silny i głęboki wpływ na zachowanie i decyzje klientów, urzędników, czytelników i bliskich.
Każdemu można wmówić wszystko. Nie, ta książka tego nie uczy. Pokazuje jednak pewne schematy reagowania na różne słowa. Być może zastanawiasz się, jak silny wpływ można wywrzeć na człowieka samymi słowami. Skrajnym przykładem jest znana historia osiemnastoletniego Petera Reilly'ego, któremu w trakcie przesłuchania wmówiono, że zabił własną matkę. Policja zastała go w domu, gdy siedział otępiały przed zwłokami, bez śladu krwi na sobie ani jakiegokolwiek narzędzia zbrodni. Nie było żadnego powodu, by go oskarżyć o morderstwo, poza tym, że pasował do hipotezy śledczych. Tak poprowadzili śledztwo, że chłopak zaczął sobie "przypominać" sceny zabójstwa. Niewinnego człowieka doprowadzili do przyznania się do zbrodni na własnej matce. Bez przemocy, tortur ani żadnych gróźb! Wystarczyły odpowiednio dobrane słowa...
Zakładam, że nie masz zamiaru nikogo krzywdzić. Jeśli jednak szukasz sposobów na to, by wywierać większy wpływ swoimi słowami - jest pewna szansa, że ta książka Ci w tym pomoże. Niczego Ci nie obiecuję ani nie daję żadnej gwarancji. Wkraczasz bowiem w mroczną sferę osobowości człowieka, w której nie ma sztywnych zasad, są jedynie nieracjonalne pragnienia. Jeśli rozważasz zakup tej książki, zadaj sobie tylko jedno pytanie: czy naprawdę chcesz poznać ciemną stronę copywritingu?
O autorze
Dariusz Puzyrkiewicz — specjalista od tekstów, które sprzedają, właściciel firmy Dynanet oraz współautor bestsellera Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament. Od 2006 roku pomaga przełamywać stare, coraz mniej skuteczne schematy sprzedaży, narażające marki na odrzucenie ze strony klientów. Szkolił pracowników takich firm jak Mercedes-Benz, Vans, Home.pl, Tauron i wielu innych. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w sprzedaży, dzięki czemu jego szkolenia opierają się na praktyce i budują nastawienie na wzrost zysków — zgodnie ze sloganem autora: „Słowo daję, zyski rosną!”. Prowadzi pierwszy polski blog o copywritingu, dostępny pod adresem http://dynanet.pl/copywriting — radzi, jak pisać skuteczne oferty i przygotowywać niebanalne mailingi promocyjne. Prowadzi też szkolenia i warsztaty z zakresu tworzenia tekstów sprzedażowych, a dodatkowo — od czasu do czasu — występuje na konferencjach tematycznych.
Książka przybliża czytelnikowi doświadczenia praktyków branży interaktywnej. Nowe wydanie pozwala poznać współczesne trendy w marketingu internetowym, ukazać szerszy kontekst zmian dokonujących się w internecie, zrozumieć, że nowoczesny marketer to osoba kochająca technologie, a przede wszystkim wybrać skuteczną metodę realizacji kampanii marketingowych w internecie.
Marketing internetowy to dziś jedna z najbardziej skutecznych form promocji i reklamy, w czasach kryzysu jest remedium dla firm, których nie stać na drogie formaty marketingowe, często stosowane w sposób nieprzemyślany. Książka pozwala poznać obecnych i przyszłych klientów, dla których internet jest miejscem, w którym chcą, lubią i zamierzają funkcjonować w przyszłości.
Z nowego wydania czytelnik dowie się:
jak mierzyć siłę i potencjał marki?
jak powinna być zbudowana platforma e-commerce?
dlaczego Content is The King?
czym jest marketing 3.0?
dokąd zmierzają socjal media?
dlaczego less is more?
jak dbać o klienta w sieci?
jak wykorzystując omnichannel dotrzeć do klienta ze spójnym przekazem?
o jakich wymogach formalnoprawnych pamiętać?
w jaki sposób skorzystać z fenomenu Biga data i automatyzować marketing?
jak przeprowadzić skuteczną kampanię e-mail i mobile marketingową?
jak budować przewagę konkurencyjną wykorzystując nowoczesne technologie?
Dr Jerzy Stachowiak poddał analizie język współczesnej teorii zarządzania, w szczególności rolę idei czy też hasła gospodarki opartej na wiedzy w dyskursie zarządzania zasobami ludzkimi. Przedstawia erudycyjną analizę historycznego i społecznego rozwoju odwołań do roli wiedzy w polityce kadrowej przedsiębiorstw i rozwoju gospodarki jako takiej. Niezwykle oryginalnym i cennym poznawczo jest prezentacja omawianego zagadnienia w perspektywie długiego trwania, w szczególności zaś pokazanie trwałości pewnych fundamentalnych elementów dyskursu dotyczącego zarządzania pracownikami od przełomu wieku XIX i XX do dziś. W tym kontekście autor proponuje pojęcie procesu wspierania na wiedzy, które ma określać właśnie ów przenikliwie zidentyfikowany przez niego niezmienny rdzeń podstawowych założeń danego dyskursu, w szczególności wyraźne w nim przedmiotowe traktowanie pracownika porównywalnego domyślnie lub wprost do silnika czy maszyny. Autor zasadnie wskazuje, że być może pewne elementy dekonstruowanego przez niego dyskursu odnaleźć można byłoby już w końcu wieku XVIII, czyli wiązać jego korzenie z oświeceniową wizją świata, ale do swoich analiz wybiera on właśnie okres szczególnego natężenia danego dyskursu. W tym kontekście można przypomnieć, że interesujący go okres rozwoju światowej gospodarki i związanych z nim wizji roli nauki w gospodarce określany bywa okresem pierwszej globalizacji. Innymi słowy, można by powiedzieć, że autor w swojej pracy porównuje niezmienne elementy dyskursów naukowego zarządzania pracownikami w okresach pierwszej i drugiej, czyli obecnej globalizacji.Empiryczną podstawę pracy stanowią dwa zbiory materiałów: historyczny (polskie i obcojęzyczne teksty źródłowe) oraz współczesny (transkrypcje audycji radiowych z cyklu Strefa Szefa z pierwszego roku jego obecności na antenie radia TOK FM oraz źródła drukowane).
Coraz szybsze tempo pracy i nasilająca się konkurencja sprawiają, że przed działami sprzedaży stawia się wiele nowych zadań, a kadra kierownicza potrzebuje efektywniejszych sposobów szkolenia i motywowania handlowców. Autor zaspokaja tę potrzebę, prezentując w książce praktyczny i łatwy do systematycznego stosowania system coachingu, dzięki któremu można rozwinąć i w pełni wykorzystać potencjał zespołu sprzedawców.
Szczegółowo opisane w książce metody pozwalają na:
• szybką poprawę postawy i wydajności zespołu sprzedawców,
• przyciąganie do firmy i zatrzymywanie w niej najbardziej utalentowanych sprzedawców,
• wykształcenie u sprzedawców zdolności do samodzielnej motywacji,
• radzenie sobie z trudnymi pracownikami,
• wykorzystanie modelu coachingu LEADS do uczenia sprzedawców samodzielnego rozwiązywania problemów i przyjęcia pełnej odpowiedzialności za swoje wyniki.
Autor wyjaśnia, w jaki sposób powinno się na co dzień prowadzić trening osobisty podwładnych, by uzyskać widoczne i trwałe efekty, czyli ukształtować najwyższej klasy zespół sprzedawców i szybko osiągnąć namacalne rezultaty sprzedażowe.
Książka zawiera liczne studia przypadków, 30-dniowy program radykalnej poprawy wyników, a także przykładowe procedury, formularze i wzorce wypowiedzi do wykorzystania w praktyce – to wszystko czyni tę publikację najlepszym praktycznym podręcznikiem treningu osobistego dla kierowników działów sprzedaży, dyrektorów i przedsiębiorców.
„Jeśli chodzi o radykalne zwiększenie sprzedaży, nie ma lepszego działania niż coaching. Ta książka jest świetnym podręcznikiem, dzięki któremu będziesz dobrze prowadzić coaching”.
Brian Tracy, autor książki Wzbogać się na swój własny sposób
„Książka Keitha Rosena jest bardzo praktyczna. Są w niej przedstawione konkretne działania coachingowe, metody prowadzenia coachingu oraz sposoby wydobywania z pracowników ukrytych talentów bez frustrowania ich i wzbudzania w nich niechęci. Jest to niewątpliwie najlepsza praca na temat coachingu w sprzedaży, jaką czytałem w ostatnim dziesięcioleciu”.
Gerhard Gschwandtner, założyciel i wydawca „Selling Power”
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?