Sztuczna inteligencja we współczesnych organizacjach. Jak autonomiczne systemy mogą wpływać na firmy, modele biznesowe i rynki?
Jak autonomiczne systemy mogą wpływać na firmy, modele biznesowe i rynki?
-
Autor: Wodecki Andrzej
- ISBN: 978-83-01-21543-9
- EAN: 9788301215439
- Oprawa: miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Format: 235x165mm
- Język: polski
- Liczba stron: 198
- Rok wydania: 2021
- Wysyłamy w ciągu: 24h
-
Brak ocen
-
51,06złCena detaliczna: 69,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,61 zł
x
Inteligentne, autonomiczne i samouczące się systemy są z jednej strony przedmiotem zaawansowanych badań, z drugiej zaczynają znajdować zastosowania w biznesie. Oparte głównie o metody tzw. nauczania ze wzmocnieniem (ang. Reinforcement Learning, RL) są fundamentem nie tylko Przemysłu 4.0, ale też współczesnych rynków finansowych czy marketingu internetowego.
Istnieje coraz więcej udanych wdrożeń takich systemów, ale wciąż niewiele z nich zapewnia rzeczywistą wartość biznesową. Zrozumienie podstaw ich działania oraz sposobów, na jakie mogą generować wartość, pomoże nie tylko wspierać już realizowane inicjatywy sztucznej inteligencji, ale także projektować nowe tak, by zwiększać przewagę konkurencyjną.
Głównym celem publikacji jest przedstawienie tych nowoczesnych i wyrafinowanych metod menedżerom i ekspertom z zakresu zarządzania. Autor, na podstawie dogłębnych badań ponad 100 projektów, przedstawia podstawowe zasady leżące u podstaw systemów autonomicznych, ich zastosowania w różnych branżach, wpływ na modele generowania wartości, firmy oraz rynki.
Książka pomoże liderom w racjonalnym sformułowaniu uzasadnienia biznesowego dla samouczących się produktów czy usług, decydentom i inwestorom w ocenie potencjału biznesowego nowych autonomicznych projektów, a przedstawiciele środowisk naukowych znajdą w niej inspirację do przyszłych badań.
Publikacja podejmuje ważną tematykę zastosowań sztucznej inteligencji w zarządzaniu. Obszar ten nie doczekał się jeszcze w Polsce zwartych opracowań adresowanych do menedżerów i studentów. Praca może wypełnić tę lukę informacyjną na rynku polskim.
Prof. dr hab. Jerzy Korczak