W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
W książce zaprezentowano poglądy praktyków i teoretyków zarządzania jak nie ulec w walce konkurencyjnej w warunkach globalizacji, a także w sytuacji obecnego globalnego kryzysu ekonomicznego. Jak nie ulec, to znaczy jakie stosować instrumenty zarządzania i w jakich obszarach działalności. Pierwszy fragment książki poświęcony jest dwu zagadnieniom. Pierwsze dotyczy odpowiedzi na pytanie: czy adaptować się do zmian w otoczeniu, czy kształtować otoczenie zewnętrzne? Jakie przyjmować formy organizacyjne współpracy z innymi podmiotami gospodarczymi? Jaką przyjąć strategię? Jednak równie ważne jest wskazanie, co zrobić wewnątrz firmy, aby sprostać wyzwaniom globalizacji. Czy dotychczas stosowane metody zarządzania, w tym metody motywacji, tworzenia i wdrażania innowacji, zachęcają pracowników do angażowania się w rozwiązywanie problemów przedsiębiorstwa? Gospodarka oparta na wiedzy zwróciła uwagę praktyków i teoretyków zarządzania na możliwości jakie niesie właściwe wykorzystanie zasobów niematerialnych w walce konkurencyjnej. Odpowiednią uwagę przywiązuje się do marki, reputacji, czy zachowania organizacji są etyczne i czy cieszy się ona zaufaniem wśród własnych pracowników, a także w otoczeniu. Podkreśla się rolę kapitału intelektualnego organizacji, a szczególnie jej relacje z klientami. Globalna reklama, globalny rynek przekłada się na postawy i zachowania konsumentów oczekujących zaspokojenia określonych potrzeb jakościowych towarów i usług. Zatem jakość obok ceny staje się podstawowym instrumentem walki konkurencyjnej. Owa walka to nie tylko działania kierownictw organizacji, ale i ogółu w nich zatrudnionych. Tej problematyce poświęcono trzeci rozdział publikacji. Następny rozdział książki poświęcony jest przeobrażeniom w organizacjach niebiznesowych. Autorzy poszczególnych fragmentów starają się odpowiedzieć na pytania: czy w Polsce mamy już do czynienia z ?nowym zarządzaniem publicznym??, czy nastąpiły zmiany w kierowaniu na wzór organizacji biznesowych?, na ile Unia Europejska przyczynia się do przeobrażeń w funkcjonowaniu społeczności lokalnych?, czy owe przemiany przekładają się na zaspokojenie lokalnych potrzeb społecznych?
Klucz do biznesu międzynarodowego w przystępny i rzetelny sposób wyjaśnia pojęcia, terminy i teorie dotyczące działalności firm w dobie globalizacji, kiedy wymiana gospodarcza nie natrafia na przeszkodę, jaką stanowiły granice państw. Autorzy książki zauważyli potrzebę zebrania pojęć, których znajomość jest konieczna we współpracy międzynarodowej. Publikacja zawiera najczęściej stosowane terminy w obszarze Unii Europejskiej, NAFTA i te konieczne dla współpracy z krajami Afryki, Azji, Ameryki Łacińskiej.
"Słownik finansów i bankowości":
Książka prezentuje wszystkie aspekty zarządzania finansami, od współpracy międzynarodowej po finanse gospodarstwa domowego. Zawiera hasłą dotyczące nowych obszarów i dziedzin, jak globalizacja rynków finansowych, instrumenty pochodne oraz wpływ nowych technologii na świat finansów.
"Klucz do biznesu międzynarodowego":
Książka wyjaśnia teorie i pojęcia dotyczące działalności firm w dobie globalizacji, kiedy wymiana gospodarcza nie natrafia na przeszkodę, jaką stanowiły granice państw.
Odpowiedzialność społeczna, przeciwdziałanie korupcji oraz etyka działania firmy są coraz bardziej dostrzegalne o doceniane przez menedżerów w krajach europejskich, jako znaczące elementy nowoczesnego zarządzania, które zapewnią firmie przewagę na rynku - stając się coraz bardziej znaczącymi wyróżnikami w ocenie firmy przez klientów.
Pielęgniarstwo rozpatrywane jest jako działalność praktyczna, nauka i wiedza. Wszystkie te elementy, składające się na definicję pielęgniarstwa, charakteryzują się m.in. swoistymi metodami badania rzeczywistości. Spośród wielości tych metod na wyróżnienie zasługuje metoda indywidualnych przypadków, mająca zastosowanie zarówno w teoretycznym, jak i praktycznym pielęgnowaniu.
W pielęgniarstwie przez studium przypadku podmiotu opieki należy rozumieć szczegółowy i systematyczny opis sytuacji oddziałujących na pacjenta w ciągu jakiegoś okresu czasu, a także opisu zmian, jakie w tym czasie zachodzą w psychice i zachowaniu człowieka, w jego zdrowiu, funkcjonowaniu w chorobie.
METODA CASE STUDY W PIELĘGNIARSTWIE jest na rynku wydawniczym pozycją unikalną w obszarze zagadnienia zastosowania metody indywidualnych przypadków w pracy pielęgniarki. Prezentowana praca uzupełnia tę lukę, ponieważ ukazuje case study jako metodę badawczą, pracy z jednostką i metodę nauczania.
Wieloaspektowe podejście do zagadnienia ma szansę trafić do zainteresowań zarówno pielęgniarek-praktyków, pielęgniarek-badaczy, nauczycieli pielęgniarstwa, jak i samych studentów. Dodatkowym atutem książki są zamieszczone w niej konkretne przykłady wykorzystania case study w pielęgniarstwie.
Jak kierować firmą zgodnie z najnowszymi trendami?
Kompetentne zarządzanie według doradców Kienbauma.
W publikacji:
- testy kompetencyjne Kienbauma: czy potrafisz dobrze zarządzać?
- porady ekspertów: skorzystaj z doświadczenia autorów.
"Niniejsza publikacja wzbogaca dotychczasowy dorobek i wiedzę z problematyki zarządzania publicznego w ochronie zdrowia. Wyróżnia się nie tylko tym, że jest kompleksowym i rzetelnym studium tego obszaru, ale także walorami metodycznymi oraz skutecznym połączeniem dociekań teoretycznych z wynikami własnych badań empirycznych (...). Podjęta w opracowaniu problematyka i sposób jej rozwiązania, obok walorów poznawczych, posiada ważne znaczenie aplikacyjne dla organizacji funkcjonujących w polskim systemie ochrony zdrowia. Możliwość doskonalenia procesu zarządzania organizacjami mającymi na celu odbudowę i utrzymanie takiego zasobu jakim jest "zdrowy obywatel" stanowić może istotny kapitał i ważny składnik budowania potencjału konkurencyjności polskiego społeczeństwa. Jest to pozycja godna polecenia wszystkim tym, którzy interesują się problematyką racjonalizacji funkcjonowania instytucji i organizacji ochrony zdrowia. Świetnie się też wpisuje w aktualną sytuację społeczną, bowiem trwają intensywne działania mające usprawnić ten obszar działania polskiej gospodarki" fragment recenzji prof. dr hab. Bogdana Nogalskiego
Stan prawny na 30 czerwca 2009 roku
Książka adresowana jest przede wszystkim do środowiska akademickiego, w szczególności do studentów, którzy swą zawodową przyszłość planują związać z własną działalnością biznesową lub którzy wybrali specjalizację w zakresie małych i średnich przedsiębiorstw.
W pracy przedstawiono podstawy teoretyczne oraz wymiar praktyczny polityki wiedzy i jej związku z procesami innowacyjnymi. Zaprezentowano politykę wiedzy jako politykę realizowaną zarówno na różnych poziomach sprawowania władzy, jak i w skali mikro-w przedsiębiorstwach.
Każdy użytkownik internetu styka się z Google. Bardzo często nawet tego nie dostrzegamy i nie zastanawiamy się, czym Google jest i jak ważną funkcję pełni w naszym codziennym życiu.
Książka zachęca do odkrywania potęgi Google, wykorzystywania możliwości, jakie nam daje. Dostarcza cennych wskazówek dla każdego, bez względu na branżę, w jakiej działa, i bez względu na to, czy wykorzystuje internet w celach zawodowych, rozrywkowych czy towarzyskich.
W publikacji Autor przedstawia praktyczne podejście do procesu motywowania w oparciu o szereg narządzi diagnostycznych, umożliwiających pomiar badanego procesu, a tym samym analizę i diagnozę celem jego optymalizacji. Oprócz doboru środków motywujących istotną kwestią są uwarunkowania procesu motywacyjnego dotyczące takich obszarów jak: przywództwo, dopasowanie pracownika do treści pracy, czy wytworzenie pozytywnego klimatu organizacyjnego. Należy przy tym pamiętać, iż podstawą motywowania w każdej organizacji powinien być szacunek do pracownika, oraz stworzenie mu możliwości zaspokojenia potrzeby samorealizacji.
W publikacji omówiono następujące obszary związane z poruszaną problematyką:
- teoretyczne podstawy i teorie motywacji pracowników
- istotne uwarunkowania motywacji pracowników
- praktyczne narzędzia analizy motywacji pracowniczej
- ocena efektywności motywacji pracowniczej.
Motywowanie jako jedna z głównych funkcji kierowania ludźmi, stanowi obecnie o perspektywie rozwoju organizacji. Dlatego też istotnym wyzwaniem dla praktyków jest poszukiwanie narzędzi umożliwiających pomiar motywacji oraz określenie związku przyczynowo skutkowego z efektywnością organizacji w aspekcie ilościowym oraz jakościowym.
Nawet najlepiej zorganizowane i rynkowo przystosowane przedsiębiorstwo nie jest odporne na ryzyko w prowadzeniu działalności gospodarczej. Zwłaszcza, że to ryzyko ma wymiar nie tylko lokalny ale jak doświadczamy tego obecnie - globalny.
Obliczem ryzyka w aktywności przedsiębiorstwa jest kryzys, rozumiany jako proces następujących po sobie zjawisk zagrażających bytowi ekonomicznemu przedsiębiorstwa.
Jest on postrzegany jako ?stały element gry? o charakterze destrukcyjnym, wpisany w pejzaż życia organizacji, ale także przełom w działalności firmy, punkt zwrotny, sekwencja zdarzeń od których uzależnione będzie nie tylko ?przeżycie? ale zmierzanie ku rozwojowi, bowiem jak powiadał Lee Iacoca ?Kryzys to szansa na sukces, którą trzeba wykorzystać?.
Założeniem niniejszej publikacji jest kompleksowe prześledzenie genezy trudności i zagrożeń przedsiębiorstwa, zdiagnozowanie kryzysu ? jego przyczyn, symptomów oraz nasilenia (fazy), a następnie zaprezentowanie zarządzającym adekwatnego do diagnozy sposobu wyjścia z kryzysu, tak by obrócić go w trwały sukces.
Ustawodawca z założenia nie wkracza z unormowaniami w pierwsze fazy kryzysu. Jednakże, kiedy kryzys w przedsiębiorstwie jest już na tyle poważny, że zaczyna zagrażać innym uczestnikom obrotu gospodarczego, w szczególności wierzycielom, dowolność zarządzających w doborze sposobu ratowania przedsiębiorstwa zostaje prawnie ograniczona. Mają oni możliwość wszczęcia procedury naprawczej w sytuacji zagrożenia niewypłacalnością - kiedy kryzys jest jeszcze możliwy do opanowania, albo w sytuacji, kiedy kryzys jest już głęboki i następuje niewypłacalność jednostki ? obowiązek wszczęcia procedury upadłościowej. Obie te procedury wyznaczają zatem ramy prawne możliwych do zastosowania w danych warunkach działań antykryzysowych, którym zarządzający muszą się podporządkować i im sprostać.
Unormowania prawa upadłościowego i naprawczego stwarzają płaszczyznę ?porozumienia? na styku ekonomii, zarządzania i ciągłości gospodarowania z prawną ochroną wierzycieli. Akcentuje się funkcję sanacyjną przedsiębiorstwa dłużnika w postępowaniu upadłościowym, poprzez restrukturyzację jego zobowiązań w układzie z wierzycielami w ramach tzw. upadłości układowej. ?Upadłość? zatem, nie jest już synonimem likwidacji przedsiębiorcy, jego zniknięcia z rynku, ale jest także szansą na odrodzenie przedsiębiorstwa dłużnika.
Przyjęta w pracy koncepcja przekrojowej, syntetycznej, ekonomiczno-prawnej projekcji uwarunkowań, przesłanek oraz skutków kryzysu w przedsiębiorstwie będzie przydatna (czy wręcz konieczna) uczestnikom gry rynkowej ? przedsiębiorcom lub ich menadżerom, by ocenili własną kondycję i docenili skutki jej załamania. Podmiotom z otoczenia firm, by zwrócili baczną uwagę na standing kontrahentów i skutki ich ewentualnej biznesowej niefrasobliwości.
Motywacja jest jednym z podstawowych czynników wpływających na sukceslub porażkę przedsiębiorstwa. W dobie ostrej rywalizacji na rynku towłaśnie poziom zaangażowania poszczególnych pracowników i całej załogimoże stać się najważniejszym elementem różnicującym dwóch konkurentów.
Książka przedstawia wiele możliwości wzmocnienia motywacji, nie tylko własnej, lecz i pracowników.
W publikacji między innymi testy sprawdzające zdolność do motywowania:
* Czy stwarzasz pracownikom warunki do automotywacji?
* Jak silna jest Twoja motywacja?
* Na ile jesteś kompetentny emocjonalnie?
* W jaki sposób przekazujesz informację zwrotną?
* Jakie obszary celów masz przed sobą?
* Czy współgrają u ciebie chęć, umiejętności i możliwości zewnętrzne?
* Czy znasz swój stosunek do czasu?
Autorzy:
Rainer Niermeyer
Partner w firmie KienbaumManagement Consultants. Od wielu lat zajmuje się doradztwem icoachingiem oraz jest trenerem menadżerów i ich pracownikówspecjalizującym się w tematyce umiejętności „miękkich"
Niniejszy podręcznik adresowany jest przede wszystkim do studentów zgłębiających tajniki funkcjonowania rynku finansowego. W pierwszej części publikacji przedstawiono teoretyczne aspekty organizacji i funkcjonowania rynku finansowego. Zdefiniowano również podstawowe zasady działania rynku pieniężnego i kapitałowego w Polsce. W drugiej części podręcznika zidentyfikowano determinanty decyzji podejmowanych na rynku finansowym. By prowadzone rozważania urealnić i przysporzyć im walorów aplikacyjnych posłużono się licznym przykładami wyceny wartości i ryzyka poszczególnych instrumentów finansowych.
?Atrakcyjność podjętej problematyki ma szczególny wymiar ze względu na dynamiczny rozwój w ostatnich latach rynku finansowego, a szczególnie rynku kapitałowego. Praca stanowi przejrzyste kompendium wiedzy dotyczącej wyceny instrumentów rynku finansowego, może być wykorzystana zarówno w sferze naukowej, jak i przez praktyków zatrudnionych w instytucjach finansowych oraz przedsiębiorstwach?.
Prof. dr hab. Alfreda Zachorowska
,,Mimo, że w zamyśle Autorów praca adresowana jest głównie do studentów, to uważam że zawarte w niej treści mogą być interesujące dla znacznie szerszego kręgu osób zainteresowanych funkcjonowaniem rynku pieniężnego i kapitałowego. Aktualnie obserwowane turbulencje na obu rynkach niewątpliwie powiększą grono czytelników tej pracy.?
Prof. dr hab.inż. Wiktor Krawczyk
Przedmowa
Skuteczność menedżerska zainteresowała mnie po raz pierwszy we wczesnych latach II wojny światowej. Niektórym z ludzi ściąganych podczas wojny z cywilnych stanowisk w biznesie do rządowych agend Waszyngtonu wiodło się jako administratorom doskonale. Innych, w założeniu nie mniej zdolnych czy doświadczonych, frustrowały niepowodzenia. Nikt nie potrafił wyjaśnić, dlaczego się tak działo. I nikt nic o tym problemie nie wiedział. Od owego czasu, świadom już istnienia menedżerów skutecznych, obserwowałem tych, których zdarzyło mi się spotkać, żeby dowiedzieć się, co też menedżerską efektywność określa.
Dopiero w długie lata później miałem okazję zsumować te obserwacje. W roku 1959 czy 1960 mój stary przyjaciel, Thomas D. Morris (wówczas jeden z wicedyrektorów budżetu, a od 1961 roku wysoce skuteczny zastępca Sekretarza Obrony), zaprosił mnie, bym mówił o efektywności do grupy wyższych urzędników administracji w rządzie federalnym. Przyjąłem to zaproszenie z niemałym oporem. To, co miałem do powiedzenia na ten temat, wydawało mi się oczywiste, jeśli nie wręcz banalne. Aliści ku mojemu zdziwieniu audytorium złożone z doświadczonych menedżerów najwyższego szczebla odebrało te moje oczywistości jak rewelacyjne odkrycia. I ciągle jeszcze otrzymuję prośby o kopie tej prelekcji.
Od owego czasu starałem się systematycznie studiować, co też robią takiego skuteczni menedżerowie, czego my, reszta (włącznie z niżej podpisanym), nie robimy, i czego unikają z tego, co my jesteśmy skłonni robić. W tej książce przedstawiam, do czego doszedłem. Najważniejsze w niej jest to, że efektywności można się nauczyć, oraz to, że trzeba się jej uczyć. Nie przychodzi sama z siebie. To pewna praktyka, którą można opanować. Za cel mojej książki przyjąłem ukazanie w prostej formie elementów tej praktyki.
Ta książka stanowi „pierwsze słowo" na ten temat. A przynajmniej nie potrafiłem znaleźć, szeroko przeszukując literaturę, żadnych innych rozważań na temat skuteczności menedżera. Wierzę jednak głęboko, że nie będzie to „słowo ostatnie". Potrzebujemy o menedżerskiej skuteczności wszelkiej wiedzy, jaką możemy uzyskać. Od tego zależy przyszłość instytucji naszego społeczeństwa - równie dobrze agend administracji państwowej, jak korporacji biznesu, laboratoriów badawczych, wielkich wyższych uczelni, nowoczesnych szpitali czy też nowoczesnych sił zbrojnych lub lotnictwa. Od skuteczności menedżerów zależy więc nasz osobisty dobrobyt, w ostat-
niej zaś instancji - nasza zdolność przeżycia. A choć efektywności można się nauczyć, daleko nam do tego, by skuteczni menedżerowie byli czymś powszechnym. Ta książka, mam nieśmiałą nadzieję, spowoduje, że zdolni ludzie zajmujący się kierowaniem zechcą stać się w pełni na tym polu skuteczni.
Peter F. Drucker Montclair, New JerseySpis Treści:
Rozdział l
Efektywności można się nauczyć
Rozdział 2 Poznaj swój czas
Rozdział 3
Co mogę wnieść do tej organizacji?
Rozdział 4
Jak wydobyć produktywność z sił ludzkich
Rozdział 5
Najpierw to, co pierwsze
Rozdział 6
Co się składa na podejmowanie decyzji
Rozdział 7 Decyzje skuteczne
Wnioski:
Efektywności trzeba się nauczyć
Pomiar wyników i kosztów jest jednym z najważniejszych wyzwań dla współczesnej administracji publicznej. Zwłaszcza dokonywanie porównań pomiędzy urzędami w zakresie skuteczności, efektywności i jakości staje się niezbędnym elementem zarządzania. Umożliwia to uzasadnienie ponoszonych kosztów wobec coraz wyższych wymagań przejrzystości stawianych przez społeczeństwo lub uzasadnienie dokonywanych zmian w sposobie funkcjonowania organizacji. Przedstawione w niniejszej publikacji metody porównań skupiają się przede wszystkim na dostarczaniu usług administracyjnych przez urzędy oraz na pomiarze aspektów organizacyjnych. Doskonalenie organizacji, jaką jest urząd administracji samorządowej wymaga znajomości czynników najsilniej wpływających na satysfakcję zarówno pracowników, jak i odbiorców usług. W publikacji przedstawiono metody pomiaru wyników funkcjonowania administracji samorządowej w oparciu o Kodeks Postępowania Administracyjnego, System Zarządzania Jakością PN-EN ISO 9001:2001 i Strategiczną Kartę Wyników. W pracy opisane zostały szczegółowo takie pojęcia jak: skuteczność ogólna, skuteczność organizacyjna, efektywność, jakość, sprawność, itd.
Niniejsza publikacja skierowana jest zarówno do praktyków doskonalących funkcjonowanie urzędów administracji publicznej, jak i do teoretyków pragnących prowadzić badania nad administracją publiczną. Odbiorcami książki mogą być Prezydenci, Burmistrzowie, Sekretarze Miast, Starostowie, dyrektorzy i kierownicy urzędów administracji samorządowej, ale również kadra zarządzająca instytucjami centralnymi.
Jak rozwijać kompetencje pracowników?
Kompetencje pracownicze są obecnie jednym z głównych czynników warunkujących uzyskanie przewagi konkurencyjnej zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Dlatego też zagwarantowanie ciągłego doskonalenia i rozwoju tych kompetencji staje się dziś koniecznością.
W książce podjęto próbę całościowego spojrzenia na problematykę doskonalenia kompetencji pracowniczych organizacji nie tylko mających charakter gospodarczy, lecz i niekomercyjny.
Sposoby oceny gotowości firmy do wdrożenia modelu ROI
Strategie i narzędzia, które należy zastosować
Najważniejsze etapy i obszary wdrażania modelu ROI
Czynniki ułatwiające lub utrudniające jego wprowadzenie
Strategie tworzenia systemów oceny w firmie
Sposoby reagowania na osłabienie efektów pierwszych pomiarów rentowności inwestycji
Książka skupia się na odpowiedzi na pytanie: Czy systemy informatyczne mogą mieć wpływ na efektywność oraz skuteczności realizacji procesów biznesowych w publicznych służbach zatrudnienia? Odpowiedź na powyższe pytanie została przedstawiona w książce w świetle dwóch zagadnień:
? wpływu realizacji nowego systemu informatycznego na efektywność oraz skuteczność procesów biznesowych,
? wpływu sposobu wykorzystania już istniejącego systemu informatycznego na efektywność realizacji procesów biznesowych.
Pierwsze zagadnienie związane jest z procesem tworzenia nowego systemu informatycznego. Przez odpowiednie zaprojektowanie systemu informatycznego można zwiększyć efektywność oraz skuteczność procesów biznesowych dzięki oprogramowaniu, które wspomaga urzędników w podejmowaniu decyzji.
Sposób realizacji systemów informatycznych w ramach projektów powinien uwzględniać projektowanie procesów biznesowych, które będą wspomagane przez oprogramowanie, powiązanie celów tworzonego oprogramowania z wyznaczoną strategią dla obszaru rynku pracy oraz ocenę efektywności wykorzystanych nakładów i skuteczności osiągnięcia celów projektu w trakcie jego trwania oraz po jego zakończeniu.
Drugie zagadnienie dotyczy wpływu sposobu wykorzystania już istniejącego systemu informatycznego na efektywność realizacji procesów biznesowych publicznych służb zatrudnienia. Skoro oprogramowanie w urzędach pracy nie jest tak samo wykorzystywane przy wspomaganiu realizacji identycznych działań, to różny może być tego wpływ na efektywność procesów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?