W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Książka stanowi unikatowy na polskim rynku przegląd najważniejszych współczesnych koncepcji zarządzania publicznego, w tym nowego zarządzania publicznego (New Public Management) i governance. Zostały one przedstawione nie tylko od strony teoretycznej, ale też w oparciu o przykłady z praktyki administracji publicznej wielu państw.
W opracowaniu znajdują się liczne nawiązania do zmian zachodzących w polskiej administracji publicznej od początku transformacji ustrojowej. Opisano też najważniejsze plany i projekty modernizacji polskiej administracji na najbliższe lata.
Publikacja może być wykorzystywana przede wszystkim jako podręcznik akademicki do przedmiotu „zarządzanie publiczne”, a także jako lektura uzupełniająca z zakresu nauki o administracji publicznej. Jednocześnie może stanowić cenną pomoc zarówno dla teoretyków zarządzania publicznego i administracji publicznej, jak i praktyków – urzędników, menedżerów publicznych, polityków.
Stan prawny na 30 października 2012 roku.
Do rozpoznania i oceny rzeczywistości, szczególnie kryzysowej, oraz prognozowania przyszłości konieczna jest nie tylko głębsza refleksja, ale i dystans czasowy . Ważną rolę w tym procesie pełnią filozofia i historia. Jednym z celów tej książki jest właśnie próba uchwycenia dystansu wobec współczesnego zarządzania, które wykazuje symptomy dezorientacji i zadyszki.
Książka doskonale wpisuje się w dyskurs na temat natury współczesnego zarządzania, jego interdyscyplinarności, ewolucji, różnych koncepcji i rozterek. Jej autorzy, specjaliści z wielu dziedzin, podkreślają wagę filozofii w kształceniu przyszłych specjalistów zarządzania i menedżerów. Ponieważ jest to kształcenie masowe, obejmujące w skali kraju setki tysięcy osób rocznie, powinno być prowadzone w sposób dobry jakościowo, odpowiedzialny i społecznie użyteczny, aby wywierało pozytywny wpływ zarówno na stronę etyczną, jak i merytoryczną zarządzania. Filozofia kształtuje umiejętność abstrakcyjnego, twórczego i krytycznego myślenia, podejścia analitycznego i systemowego, uczy argumentacji, etycznego postępowania, rozpoznawania wartości i szacunku dla nich. Zdobyte dzięki niej umiejętności ułatwiają zarządzanie strategiczne, taktyczne, rozwiązywanie problemów, wspierają proces podejmowania decyzji, komunikację i negocjacje.
Autorzy wyjaśniają znaczenie terminu filozofia zarządzania, opisują antynomie w zakresie filozofii zarządzania w przedsiębiorstwach, odnosząc się do kryzysu zarządzania strategicznego. Sporo miejsca poświęcają krytyce współczesnej nauki o zarządzaniu. Wypowiadają się na temat etosu i filozofii zarządzania klasycznych przedsiębiorców, specyfiki zarządzania zawodowych menedżerów oraz blasków i cieni filozofii menedżeryzmu. Dokonują przeglądu inspiracji religijnych, filozoficznych i etycznych związanych z kategoriami obowiązku i odpowiedzialności. Prowadzą rozważania na temat kultury jakości jako specyficznej i wyrazistej filozofii zarządzania.
W książce tej:
trudny proces związany z wdrożenia budżetu zadaniowego w jednostce ilustrujemy praktycznymi przykładami
interpretacje przepisów popieramy wskazówkami i wzorami dokumentów
wątpliwości rozwiązujemy przedstawiając konkretne rozwiązania
Dzięki publikacji dowiedzą się Państwo m.in.:
Jak stworzyć budżet zadaniowy i czym się on różni od budżetu tradycyjnego?
W jaki sposób monitorować stopień jego realizacji?
Jak dostosować budżet zadaniowy do specyfiki jednostki?
Jak dekretować operacje gospodarcze zgodnie z klasyfikacją budżetową i zadaniową?
Jakie informacje są niezbędne w sprawozdawczości budżetowej w układzie zadaniowym?
Wszystko to jest poparte licznymi przykładami wzorów (w tym wzór raportu wydatków w zakresie zadań budżetowych), kalkulacjami kosztów będących opracowaniami własnymi autorów (np. wskazanie klucza podziału zasobów sprzętowych pomiędzy zadania) itp.
Wraz z książką oferujemy Państwu bezpłatny miesięczny dostęp do serwisu EkspertBeck.pl – Księgowość budżetowa w sektorze publicznym, gdzie znajdziecie Państwo inne komentarze, porady, akty prawne regulujące funkcjonowanie samorządowych zakładów budżetowych.
Publikacja przyda się bezwzględnie: wójtom gmin, burmistrzom i prezydentom miast, członkom zarządów powiatu i województwa, skarbnikom i sekretarzom w JST, pozostałym pracownikom urzędów gmin i miast, starostw i urzędów marszałkowskich, w tym dyrektorom odpowiednich komórek organizacyjnych, pracownikom jednostek organizacyjnych JST,
radnym, ale także doradcom i konsultantom wspomagającym wdrażanie budżetu zadaniowego w JST*
Opieka zdrowotna jest ważnym i zarazem kontrowersyjnym ? ze względu na potencjalny konflikt socjalnych i ekonomicznych celów działalności podmiotów leczniczych ? elementem życia społecznego. Przedkładając niniejszą monografię redaktorzy mają nadzieję, że stanie się ona przyczynkiem do pogłębienia dyskusji nad ekonomicznymi mechanizmami pobudzającymi do racjonalizacji tej sfery ludzkiej aktywności, przy jednoczesnym uwzględnianiu wartości humanitarnych wpisanych w ową działalność. Książka adresowana jest do studentów kierunków ekonomicznych, w szczególności kierunku ?Zarządzanie?, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania opieką zdrowotną i polityki zdrowotnej, słuchaczy szkoleń ustawicznych, głównie absolwentów uniwersytetów akademii medycznych po kierunku ?Zdrowie Publiczne?, wykładowców na ww. studiach, polityków zdrowotnych i społecznych, praktyków ochrony zdrowia, w szczególności kadry kierowniczej podmiotów leczniczych oraz administracji publicznej w obszarze ochrony zdrowia.
Seria podręczników dla studentów studiów pielęgniarskich (14)
Książka jest kontynuacją podręcznika „Podstawy organizacji pracy pielęgniarskiej”. Została napisana z myślą o osobach zainteresowanych pracą w dziedzinie zarządzania opieką zdrowotną, a szczególnie podsystemem pielęgniarstwa. Zagadnienia podzielono na dwie części: wybrane problemy nauki o zarządzaniu oraz ekonomika i finanse w ochronie zdrowia. Część pierwsza prezentuje podsystem pielęgniarstwa, naukę i praktykę zarządzania, funkcje kierownicze, proces decyzyjny, style zarządzania, zarządzanie strategiczne, marketing usług zdrowotnych, zarządzanie zasobami ludzkimi, planowanie zapotrzebowania na opiekę pielęgniarską, nabór i dobór pracowników, adaptację społeczno-zawodową, doskonalenie zawodowe, system ocen pracowniczych, projektowanie pielęgniarskich stanowisk kierowniczych, zarządzanie jakością, doskonalenie organizacji, sytuację zmiany i konfliktu, usprawnianie pracy w ochronie zdrowia i podsystemie pielęgniarstwa, wartościowanie pracy, ergonomiczną analizę pracy. W drugiej części omówiono takie zagadnienia jak modele finansowania opieki zdrowotnej, planowanie, budżetowanie i monitoring usług zdrowotnych oraz wybrane analizy finansowe i ekonomiczne.
Zaprojektuj sukces!
Diabeł tkwi w projekcie. Nie sztuką jest określić cel firmy, skonstruować strategię ekspansji na rynku czy też przygotować plany rozwoju. Prawdziwym wyczynem jest te zadania faktycznie zrealizować! Projekt -- w przeciwieństwie do bieżącej działalności zarówno dużych korporacji, jak i kilkuosobowych przedsiębiorstw -- wymaga szczególnego, zorientowanego na cele podejścia i sposobu myślenia.
Kierownik projektu musi być dobrym szefem, twardym administratorem i skutecznym negocjatorem. Zarządzanie projektami wymaga z jednej strony elastyczności w działaniu, ale z drugiej -- konsekwencji w metodycznym prowadzeniu całego przedsięwzięcia. Alfabet... pomaga dobrze przygotować się do roli kierownika lub członka zespołu projektowego. Co niezmiernie ważne -- ostrzega również przed typowymi pułapkami, w których grzęzną projekty.
Zarządzanie projektem od A do Z
Absolutny niezbędnik każdego menedżera.
Bezdyskusyjnie najefektywniejsza forma zarządzania.
Cenne rady praktyków z wieloletnim doświadczeniem.
Doskonały podział na krótkie i celne eseje.
Efektywny sposób przekazywania wiedzy.
Fenomenalne case studies.
Genialne nawiązania do życia codziennego.
H, I, J... oraz reszta abecadła wewnątrz książki!
W nowej wersji „serowej opowieści” przeznaczonej dla młodzieży Spencer Johnson zachęca, by poważnie podchodząc do zmian, spojrzeć jednak na siebie z boku i śmiać się z własnych lęków. Ludzie na całym świecie często wyrażają żal, że nie zapoznali się z opowieścią o serze, gdy byli nastolatkami. Są przekonani, że gdyby przeczytali ją wówczas, uczyniłoby to ich życie łatwiejszym.
Przedstawione w publikacji badania i analizy potwierdzają, że mentalność pracowników, znajdująca odzwierciedlenie w kulturze organizacyjnej, stanowi fundamentalną barierę zmian w polskich szpitalach. Jednak kultura organizacyjna bardzo trudno poddaje się operacjonalizacji badawczej, co oznacza, że dla opisania tego fenomenu potrzebne jest spojrzenie z różnych perspektyw poznawczych. Wyłaniający się z badań obraz kulturowych uwarunkowań zmian organizacyjnych w polskich szpitalach jest złożony, choć można wskazać kilka kluczowych zmiennych, które są przedmiotem zainteresowań zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Kluczową kwestią jest kształtowanie proinnowacyjnej, otwartej i zorientowanej na zmiany kultury organizacyjnej, która może przyczynić się do zmniejszania się barier transformacyjnych Przeprowadzone badania oraz ich interpretacje wskazują jednoznacznie na wagę, a jednocześnie trudności zarządzania zmianą organizacyjną w warunkach kulturowego oporu wobec zmian. Dla skutecznego zarządzania zmianą potrzebna jest nie tylko wiedza na temat metod zarządzania zmianą i kulturą organizacyjną, ale również doświadczenie w tym zakresie. Dlatego w prezentowanej pracy znalazło się miejsce nie tylko dla teoretyków kultury organizacyjnej i zarządzania zmianami, ale również dla praktyków-menedżerów, którzy przeprowadzali restrukturyzację polskich szpitali.
Poradnik zawiera opis podstawowych typów osobowości, m.in. szefa narcystycznego, agresywnego, podejrzliwego, niezdecydowanego oraz wskazówki dotyczące tego, jak poradzić sobie w kontakcie z nimi. Uczy umiejętnego kształtowania własnych emocji i pozbywania się frustracji. Zawiera analizę konkretnych, przykładowych sytuacji ilustrujących najczęstsze problemy pojawiające się w relacjach podwładnych z przełożonymi oraz sposoby ich rozwiązywania.
Metody ilościowe w zarządzaniu organizacją
Poradnik z zastosowaniem Excela
Redakcja naukowa Iwona Staniec
Dla kogo napisana jest ta książka i czemu warto ją przeczytać?
Jeśli wydaje Ci się, że metody ilościowe są trudne, a chciałbyś lub musisz z nich korzystać, to ta książka jest właśnie dla Ciebie. Dzięki niej nie tylko zrozumiesz, czego dotyczą metody ilościowe, ale również zdobędziesz umiejętność ich stosowania w arkuszu Excel.
Co trzeba wiedzieć przed sięgnięciem po naszą książkę?
Do skutecznego przyswojenia jej treści potrzebna jest jedynie znajomość matematyki na poziomie szkoły średniej oraz umiejętność wykorzystania podstawowych funkcji w Excelu.
Czego nauczysz się z tej książki i do czego Ci się to przyda?
W toku lektury zauważysz szybko, że zamiast prezentacji skomplikowanych modeli matematycznych, znajdziesz przykłady zastosowania metod ilościowych w życiu codziennym i w rzeczywistych sytuacjach biznesowych. Chcemy Ci pokazać, że przykładając narzędzia modelowania do analizy wybranego problemu, nie tylko uzyskasz możliwości obliczenia poszukiwanych wielkości, ale przede wszystkim zdobędziesz szybki, a zarazem głęboki wgląd w dany proces.
Autorzy
Opiniowana pozycja jest zbiorem rozwiązanych problemów z zakresu zarządzania z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel. Nie jest to podręcznik w klasycznym rozumieniu, nie zawiera bowiem usystematyzowanego wykładu z zakresu wykorzystania technik decyzyjnych i analiz ilościowych w różnych sferach zarządzania organizacją. Każdy rozdział tej pracy stanowi w zasadzie odrębne studium przypadku: od opisu problemu, umiejscowienia go w teorii, przedstawienia metody i jej zastosowania – do rozwiązania problemu i interpretacji decyzji.
Dr hab. prof. US Janusz Korol
Katedra Ekonometrii i Statystyki
Uniwersytet Szczeciński
Książka wprowadza model biznesu jako konstrukcję organizacyjno-zarządczą do podejścia strategicznego w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Nowe podejście strategiczne sugeruje, że model biznesu jest koncepcją pozwalającą na zintegrowany proces zarządzania, uwzględniający decyzje operacyjne i strategiczne w istniejących warunkach turbulencji, rosnącej konkurencji i rozwoju gospodarki sieciowej. Autorki są profesorami, pracownikami naukowymi w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie i od lat zajmują się problematyką rozwoju przedsiębiorstw.
Z recenzji prof. dr. hab. Grzegorza Spychalskiego:
Autorki traktują model biznesu jako konstrukcję organizacyjno-zarządczą obejmującą zarówno procesy decyzyjne w firmach, jak i systemy narzędziowo-operacyjne służące gromadzeniu informacji kierowniczych.(...) Uwzględniły w swej perspektywie wszystkie istotne przesłanki procesów zarządczych, wskazując przede wszystkim na otoczenie globalne, wyzwania konkurencyjne, rozwój zrównoważony, innowacyjność, nową ekonomię oraz teorie zachowań konsumenta. W ten sposób model biznesu staje się fundamentem nowego i nowatorskiego podejścia do zarządzania i organizacji przedsiębiorstwa.(....) Choć praca nie jest oparta na wynikach badań empirycznych, to poprzez nowatorskie ujęcie problematyki i niezwykle szerokie tło literatury światowej stanowi cenny wkład w rozwój dyscypliny nauk o zarządzaniu. Może stanowić źródło wiedzy dla specjalistów, ludzi nauki, studentów i praktyków zarządzania. Pełni też funkcje inspirujące do dalszych innowacyjnych koncepcji rozwoju organizacji biznesowych.
Na straganie w dzień targowy takie słyszy się rozmowy -- niechże pan się na nas oprze, tylko z nami będzie dobrze! Zajrzyj tutaj mój kliencie, królewskie czeka przyjęcie. Dziś promocja, jutro rabat, odmienimy cały Twój świat.Raz mniej, a raz bardziej zgrabne oferty sprzedaży mamią Cię każdego dnia, od rana do wieczora, wdzierając się za pomocą wszystkich zmysłów do podświadomości. Jednak ani częstochowskie rymy, ani zagadkowe czerwone łapy, ani półnagie modelki nie zdołają niczego sprzedać, jeśli zabraknie podstawowego składnika -- mistrzowsko wykorzystanej perswazji.Dobry sprzedawca jest jak biblijny wąż. Wyśmienicie zna mechanizmy kierujące ludzkim zachowaniem, nasze słabości i popędy. Jest odporny psychicznie i mocno zdeterminowany, by osiągnąć cel. Dzięki tajemniczym, niesamowicie skutecznym i rozbrajająco prostym technikom wykorzystuje ukryty wymiar komunikacji. I tylko od niego zależy, co z tą możliwością zrobi. Chciałbyś być na jego miejscu?Skuteczna inżynieria perswazji:Proces sprzedaży -- od powitania do zamknięcia.Narzędzia manipulacji -- słowa i gesty.Oferowanie korzyści i triki myślowe.Elementy sukcesu w negocjacjach.Mapa myśli -- znajdowanie nowych ścieżek na utartych szlakach.Metody programowania własnych zachowań.Sposoby precyzyjnego formułowania przekazu.To najbardziej przyjazna w lekturze ze znanych mi książek o wykorzystaniu NLP w biznesie.
Publikacja zawiera zbiór porad dotyczących kluczowych zagadnień funkcjonowania i organizacji podmiotów leczniczych. Zaprezentowano je w czytelnej i przejrzystej formie jako wybór pytań zgłaszanych przez czytelników Serwisu Prawo i Zdrowie w okresie ostatnich kilkunastu miesięcy oraz odpowiedzi na nie. Autorzy publikacji uwzględnili zagadnienia i wątpliwości pojawiające się obecnie w związku z praktycznym funkcjonowaniem podmiotów leczniczych w warunkach nowej ustawy o działalności leczniczej. Dużym zainteresowaniem czytelników będzie cieszyć się rozdział obejmujący tematykę obowiązków dostosowawczych, które muszą spełnić podmioty wykonujące działalność leczniczą w warunkach nowej ustawy.
Stan prawny na 31 października 2012 roku.
Opracowanie ma na celu przybliżenie pracodawcom oraz pracownikom obowiązujących przepisów z zakresu zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym i ubezpieczeniu zdrowotnemu. W publikacji znajdują się wyjaśnienia dotyczące zasad określania podstawy wymiaru składek, zasad rozliczania oraz przekazywania dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych do ZUS za pracowników, za osoby pobierające zasiłek macierzyński lub przebywające na urlopie wychowawczym. Zawarte są również informacje dotyczące osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą oraz tych, które wyrażą chęć podlegania ubezpieczeniom społecznym dobrowolnie lub chcą je kontynuować po ustaniu zatrudnienia.W książce szczegółowo omówiono najważniejsze zagadnienia z zakresu: - ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego pracowników - ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego zleceniobiorców - ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego osób prowadzących pozarolniczą działalność - ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego osób pobierających zasiłek macierzyński lub przebywających na urlopie wychowawczym - ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego niań czyli osób zatrudnionych na podstawie umowy uaktywniającej - ubezpieczeń społecznych obywateli polskich zatrudnionych za granicą - dobrowolnych ubezpieczeń społecznych - kontynuacji ubezpieczeń społecznych - zasad rozliczania i opłacania składek za osoby podlegające ubezpieczeniom - przekazywania dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS - zasad rozliczania i opłacania składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych - wynagrodzeń za czas niezdolności do pracy z powodu choroby - wypłaty świadczeń z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa - wypłaty świadczeń z ubezpieczenia wypadkowego - wykaz obowiązujących w powyższym zakresie aktów prawnych
Barbara Kaśnikowska - menedżerka, trenerka NLP, coachKsiążka jest wyważonym zestawem teorii i praktyki. Znajdujemy w niej dawkę prosto i przejrzyście podanej wiedzy teoretycznej oraz opisy przypadków, które pozwalają łatwo umiejscowić teorię w rzeczywistości. Ale największą wartością tej książki są pytania w niej zawarte. Coś, co autorka nazwała ?chwilą refleksji?, stanowi o wyjątkowości tej pozycji na ogromnym rynku książek dla menedżerów. Autorka, doświadczony menedżer i coach, stawia nam głębokie coachingowe pytania, prowokując przemyślenia i dochodzenie do zaskakujących czasami wniosków. Pracując z tą książką (bo ona nie jest po prostu ?do przeczytania?, to materiał ?do przerobienia?) czułam się jak podczas ekskluzywnej sesji coachingowej.Jacek Santorski - dyrektor programowy Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej i Instytutu Psychologii BiznesuValuesPolecam ten prosty, dobrze porządkujący nowoczesną wiedzę o przywództwie podręcznik ? i bogate źródło inspiracji ? wszystkim menedżerom, którzy już wiedzą, że w dzisiejszych trudnych czasach świat biznesu wymaga, by stawali się profesjonalnymi liderami i nie ma od tego odwrotu.
Autor legendarnej książki "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi", swą karierę wybitnego "nauczyciela życia" dwudziestego wieku rozpoczął od nauczania sztuki publicznego przemawiania.
Jego klasyczne opracowanie na ten temat ukazało się w 1926 roku, doczekawszy się wielu skróconych wersji. To nowe uaktualnione wydanie, zachowuje pełny wachlarz koncepcji i metod, jakie zawierała wersja oryginalna - łącznie z ćwiczeniami głosu, zamykającymi każdy rozdział, według pierwotnego zamysłu autora. Przeniesiony z wersji oryginalnej aneks, obejmuje pełną treść trzech klasycznych esejów z zakresu samorozwoju: "Ziemia diamentów" Russella H. Conwella, "Wiadomość dla Garcii" Elberta Hubbarda oraz "Tak, jak człowiek myśli" Jamesa Allena.
Niniejsza książka Dale'a Carniegie'go jest znakomitym przewodnikiem po wszystkich aspektach przemówień publicznych, od sposobu mówienia, oddychania, postawy przed audytorium, po budowę mowy, i sposób jej wygłoszenia. Autor kładzie także szczególny nacisk na psychologiczny aspekt wystąpień publicznych, na oddziaływanie na emocje słuchaczy.
Książka zawiera też bardzo dużo przykładów mów, które przeszły do historii (nie tylko amerykańskiej czy angielskiej) ale też wierszy, fragmentów dzieł literackich czy powiedzeń sławnych ludzi - a wszystko po, by jaśniej i atrakcyjniej przedstawić i udokumentować tezy autora. Jest to jakby książka w książce, tak wiele znakomitych nazwisk przywołał Carnegie. Czyta się ten poradnik jak dobrą powieść, gęsto inkrustowaną poczuciem humoru.
To nowy projekt, nawiązujący do działalności edukacyjnej jego pomysłodawców: Roberta Kroola i Jarosława Sikory, skierowany do licealistów i studentów.
Twórcy są przekonani, że oprócz wiedzy i sprawności merytorycznej obecnie coraz większe znaczenie odgrywają umiejętności praktyczne. Dlatego projekt LifeSkills to nie tylko seria książek, ale i intensywny program szkoleniowy.
Projekt LifeSkills kształtuje u przyszłych liderów społeczności cztery grupy kompetencji:
1. Pomysłowość, a twórczość i przedsiębiorczość,
2. Logika, a przenikliwość i czujność,
3. Samodzielność, a współdziałanie,
4. Komunikacja a erystyka, dialektyka i retoryka.
Zarządzanie niepubliczną jednostką oświatową to sprawa trudna i złożona. Wiąże się ono nie tylko z licznymi obowiązkami organu prowadzącego, ale także wszystkich jej pracowników, począwszy od dyrektora, przez księgowość, kadry, a kończąc na personelu pedagogicznym i niepedagogicznym. W przeciwieństwie do jednostek publicznych, te niepubliczne nie mają z reguły wsparcia w postaci licznego, wykwalifikowanego personelu urzędu gminy, bądź powiatu, pomagającego rozłożyć ciężar licznych obowiązków. Często pozostawione są ze swoimi problemami bez pomocy.
Mimo tego przepisy prawa stawiają im surowe wymagania, których niespełnienie jest czasem równoznaczne z ich likwidacją. Regulacje te są na dodatek niejednoznaczne, niejednokrotnie w gąszczu przepisów dotyczących oświaty publicznej jednostki niepubliczne muszą doszukiwać się tych przepisów, które są wiążące również dla nich. Często powstają wątpliwości, czy należy stosować przepisy ogólne, czy też lepiej dostosowywać na potrzeby oświaty niepublicznej przepisy przewidziane dla szkół i placówek publicznych, co dotyczy przykładowo odpowiedniego stosowania niektórych zapisów Karty Nauczyciela.
Autorka książki podjęła bardzo ważny, bardzo aktualny, istotny teoretycznie i mający olbrzymie znaczenie praktyczne temat. Zauważalny brak zwartych opracowań teoretycznych oraz badań empirycznych dotyczących skutecznego przywództwa w szkołach na obszarach defaworyzowanych stawia badacza wobec poważnych wyzwań, z którymi Autorka, jako doświadczona badaczka, posiadająca bogatą i zasługującą na uznanie biografię naukową, doskonale, wręcz mistrzowsko, sobie poradziła. (...) Przedłożoną do recenzji pracę należy uznać za niezwykle wartościowe, oryginalne dzieło, które zasługuje na wysokie wyróżnienie. Książka w sposób znaczący wypełnia istniejącą lukę w piśmiennictwie pedagogicznym i stanowi istotny przyczynek do dalszych poszukiwań w tym obszarze problemowym.
Z recenzji wydawniczej Profesora Stefana Michała Kwiatkowskiego
Kompetentna, inspirująca i nowatorska praca uczy i znakomitego rzemiosła badacza, i drogi ku byciu Mistrzem. (...) „Stawanie się skutecznym przywódcą" /rozdz. V/. Rekonstrukcja tego procesu, upór, by uchwycić ową procesualność, to prawdziwa miara ambitnego przedsięwzięcia badacza - uczonego! Robota w każdym sensie profesorska, wykonana znakomicie; czytać „równocześnie" owe indywidualne biografie i prowadzić ich porównywanie, uchwycić podobieństwa i różnice, odnieść je do różnych podejść teoretycznych, to wielka trudność i sztuka jednocześnie. (...) Ocena końcowa pracy jest jednoznacznie pozytywna zarówno w wymiarze poznawczym, jak i kreatywnego wkładu wiązania studiów teoretycznych z tak potrzebnymi badaniami empirycznymi. Jest też potrzebnym i pedagogice, i edukacji dowartościowaniem ludzi trudu i czynu – dyrektorów! Oceniam całość bardzo wysoko, gratuluję Pani prof. J. M. Michalak inspirującego nas warsztatu i widzenia problemów, które pedagogika raczej pozostawiała... dyrektorom szkół!?
Z recenzji wydawniczej Profesora Ryszarda Macieja Łukaszewicza
Głównym celem pracy jest określenie roli, jaką pełnią rady zakładowe w krajowych i transnarodowych przedsiębiorstwach europejskich. Zdefiniowane zostały główne czynniki determinujące pozycję i różnorodność rad zakładowych w przedsiębiorstwach w Europie. Przedstawiona została także działalność tych instytucji w poszczególnych krajach byłej "piętnastki". Ponadto celem pracy jest zaprezentowanie teoretycznych aspektów partycypacji pracowniczej oraz modeli ekonomicznych mających zastosowanie do rad zakładowych. Dokonany został przegląd i weryfikacja dotychczasowego dorobku empirycznego, określającego wpływ rad na ekonomiczne wyniki przedsiębiorstw.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?