W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Własna firma bez reguł to tylko biznesowa partyzantka!
Sektor MSP, czyli małych i średnich przedsiębiorstw, ma prawie 47% udziału w tworzeniu polskiego produktu krajowego brutto. Co roku powstaje kilkaset tysięcy firm, z których zdecydowana większość nie przetrwa dziesięciu lat. Dlaczego tak się dzieje? Może odpowiedź znowu kryje się w statystyce: z tych firm, które przetrwały pierwszy, najtrudniejszy okres, jedynie 36% ma strategię rynkową, 17% planuje budowę kultury organizacji i opracowywanie wizji przedsiębiorstwa, 20% zdefiniowało role i funkcje poszczególnych działów firmy i aż 66% nie podejmuje działań zmierzających do podporządkowania procesów operacyjnych zdefiniowanym celom nadrzędnym.
Książka Zbigniewa Mendla odpowiada na pytanie, jak prowadzić firmę w sposób zwycięski - zarówno finansowo, jak i pod kątem osobistych przekonań czy wartości. Autor oprowadza czytelnika po świecie realnego biznesu, od momentu podjęcia decyzji o prowadzeniu firmy o konkretnym profilu działalności, przez pierwsze kluczowe decyzje, aż po ewentualną sprzedaż dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa. Porusza wszystkie aspekty istotne dla dobrego działania firmy: wybór siedziby, definiowanie klienta, identyfikację wizualną, proces planowania, relacje z pracownikami, konkurentami i lokalną społecznością. Wszystko to w oparciu o najlepszą wiedzę i doświadczenia - własne oraz właścicieli firm, którym od lat pomaga zmagać się z twardymi regułami obowiązującymi w świecie small biznesu.
Opracowanie prezentuje kompleksowe wyniki badań w zakresie skuteczności odzyskiwania wierzytelności przedsiębiorców od ich dłużników w polskich procedurach upadłościowych.
Badania zostały przeprowadzone na podstawie akt upadłościowych z okresu obowiązywania ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze (od dnia 1 maja 2004 r. do końca 2010 r.), więc wykazują nie tylko istotny walor badawczy, lecz także pragmatyczny. Badania poparte zostały wnioskami i uwagami praktycznymi autorek wyrażonymi na tle prawnym, ekonomicznym i organizacyjnym, również przez pryzmat porównawczy w zakresie rozwiązań stosowanych w tej dziedzinie w innych krajach europejskich. Zasadniczym celem opracowania jest przy tym ustalenie, czy polskie procedury upadłościowe pozwalają na skuteczne, sprawne i opłacalne odzyskiwanie wierzytelności od niewypłacalnego dłużnika i wskazanie rozwiązań, które zdaniem autorek mogą przyczynić się do podwyższenia efektywności tych procedur, ich uproszczenia oraz obniżenia kosztów postępowania. Publikacja ma za zadanie także podwyższyć świadomość prawną przedsiębiorców w zakresie znajomości przysługujących im praw oraz ciążących na nich obowiązków w polskich procedurach upadłościowych.
Praktyczny poradnik (książka wraz z płytą CD), dzieki któremu dyrektor szkoły przygotuje się do kontroli Państwowej Inspekcji Pracy.
W publikacji omówiono:
przedmiot kontroli Państwowej Inspekcji Pracy w szkole,
obowiązki i prawa kontrolującego,
środki prawne wydawane przez inspektora pracy w razie naruszenia przepisów,
obowiązki i prawa dyrektora szkoły,
odpowiedzialność dyrektora szkoły oraz pracownika zajmującego się sprawami kadrowymi,
taryfikator kar i wykaz przewinień,
w jaki sposób odwołać się od nałożonej kary,
jak i w jakich terminach wdrożyć zalecenia pokontrolne.
Na płycie CD znajduje się komplet edytowalnych dokumentów w zakresie:
kontroli przestrzegania przepisów bhp,
kontroli legalności zatrudnienia i przestrzegania prawa pracy,
zaleceń pokontrolnych i terminów ich wdrożenia.
Publikacja składa się z książki i płyty CD z kompletem dokumentów, które wspierają wykonywanie najtrudniejszych i najbardziej czasochłonnych zadań związanych z kontrolą zarządczą oraz pomagają w perfekcyjnym przygotowaniu odpowiedniej dokumentacji.
Książka zawiera odpowiedzi na pytania:
jak wprowadzić kontrolę zarządczą w przedszkolu?
jakie są sposoby tworzenia procedur kontroli zarządczej?
jakie są możliwe ryzyka związane z poszczególnymi grupami standardów wraz z proponowanymi rozwiązaniami?
Płyta CD zawiera komplet dokumentów w formie Word i Excel, m.in.:
zarządzenia dyrektora, regulaminy, protokoły
rejestr ryzyk dla wyznaczonych celów
rejestr odstępstw od norm oraz procedur ujawnionych w trakcie realizacji celów
przykład analizy ryzyka metodą matematyczną
kodeksy etyki
formularze, instrukcje (kasowa, inwentaryzacyjna)
wykaz kryteriów oceny
arkusze oceny okresowej
Publikacja Kontrola zarządcza w przedszkolu jest rozwiązaniem, które oszczędza czas i ogranicza nakład pracy dyrektorów odpowiedzialnych za kontrolę zarządczą w swoich przedszkolach! Niewypełnienie lub niewłaściwa realizacja obowiązków w zakresie kontroli zarządczej objęta jest odpowiedzialnością za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Kiedy i na jakich zasadach można pociągnąć do odpowiedzialności pracownika?
Jak zabezpieczyć mienie firmy w umowie z pracownikiem?
Jak ustrzec się przed nieuczciwością?
Kompleksowe, instruktażowe wyjaśnienie zasad pociągnięcia pracownika do odpowiedzialności - zarówno materialnej, jak i porządkowej.
Kiedy jest to możliwe, jakiej kwoty może się domagać pracodawca, kiedy można zastosować przepisy prawa cywilnego, jak zawrzeć ugodę?
Bogate przykłady z praktyki autora jako sędziego pomogą rozwiać wszelkie wątpliwości.
Cenne dla kadrowych są wzory pism z objaśnieniami.
150 zadań, które ćwiczą umiejętności niezbędne w codziennym życiu, takie jak poprawne wypełnianie dokumentów, wystawianie faktur czy wykonywanie obliczeń niezbędnych przy prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Praca z zeszytem ćwiczeń to także możliwość wykształcenia przydatnych umiejętności związanych z wejściem na rynek pracy.
Życie spełnione w stu procentach! Jeśli znasz poprzednią książkę Katarzyny Kowalskiej albo masz przyjemność znać autorkę osobiście, wiesz, że coaching to jej życiowa pasja, radość i powołanie. W dodatku potrafi się swoją pasją pięknie i zrozumiale dzielić. Pewnie dlatego jej pierwsza książka, czyli Skuteczny coaching, spotkała się z tak ciepłym odbiorem. Teraz oddajemy w Twoje ręce kontynuację poprzedniej pozycji, której zadaniem jest pogłębienie wiedzy o tym, czym jest i czemu służy coaching. To książka o podróży w głąb siebie, pełna trudnych myśli, emocji i zdarzeń, które udało się wnikliwie rozpoznać i skutecznie sobie z nimi poradzić. To opowieść pełna rzeczywistych przykładów zmagania się ze sobą oraz z życiem obfitującym w niespodzianki chciane i niepożądane. Uwaga, spotkasz się tutaj z niejednym "obcym" w sobie. Dowiesz się, czym w istocie jest mobbing, jak groźna może być krytyka i jak trudno jest właściwie oceniać innych. Uświadomisz sobie także, o czym informuje Cię dany symptom w ciele, i poznasz potencjalny powód, dla którego sięgasz wciąż po słodycze, pochłaniając ich groźną dla siebie ilość. Przy kolejnej okazji zrozumiesz, czym jest poczucie winy i jakie są jego przyczyny. Odkryjesz również lekarstwo na kryzys, a potem spojrzysz uważnie w lustro i zobaczysz w nim siebie, takiego jakim jesteś i jakim naprawdę siebie widzisz. Spotkasz też pewną "superkobietę" i porozmawiasz ze sobą po męsku… I tak przejdziesz drogę pełną wrażeń "od samotności do prawdziwej bliskości". A wszystko po to, by w pełni zrozumieć i poczuć, że życie jest naprawdę piękne.
Fragment książki Skuteczny coaching dla zaawansowanych
4. Groźne oblicza mobbingu
Bądź aktywny, gdy tylko spostrzeżesz,
że zbierają się nad tobą czarne chmury.
Nie czekaj, aż ataki na ciebie staną się chlebem powszednim.
— B. Schróter
owo „mobbing" jest jeszcze tak obce w naszym kraju, że nawet jmputer poprawia mi je ciągle na „lobbing". A ja właśnie o mob-ngu postanowiłam dzisiaj napisać, bo od wielu lat doświadczałam iżnych ekstremalnie trudnych sytuacji, nie będąc świadoma tego, : to jest właśnie mobbing...
zym jest mobbing?
y ecie wywodzi się od angielskiego „to mob", które oznacza „dręczyć, łpastować, atakować, zaczepiać" (...). To sytuacja, w której ktoś miejscu pracy jest często i przez dłuższy czas szykanowany, dręczony lub aktowany gorzej niż pozostali pracownicy oraz czuje się izolowany.
Moje pierwsze wspomnienia i skojarzenia z tym zjawiskiem się-ają okresu, gdy uprawiałam wyczynowo sport. Byłam dzieckiem, spoczęłam bowiem treningi w wieku siedmiu, ośmiu lat, a za-ończyłam... w dniu swoich siedemnastych urodzin, gdy omal nie marłam wskutek silnego zapalenia otrzewnej. Przez prawie dziesięć it grałam w badmintona, choć nie dawało mi to radości, a z czasem ik się zniechęciłam, że później przez dwadzieścia lat nie dotknę-im nawet rakiety ani lotki. Przez lata chodziłam na treningi z po-zucła obowiązku i z przyzwyczajenia. Starałam się, jak mogłam, le nie miałam wybitnych osiągnięć, a przez to czułam się wciąż
przygnębiona, smutna, gorsza od innych i nie taka, jak trzeba... Dodatkową presję czułam ze strony ojca, który był także trenerem. Choć nigdy mnie do niczego nie zmuszał, wiedziałam, że marzył
0 wielkich sukcesach sportowych swoich dzieci. Niestety, i ja, i mój brat przejawialiśmy zainteresowania w zupełnie innych dziedzinach. Ja kochałam taniec i podróże, a mój brat narty i rowery — do dzisiaj mu to zostało i konsekwentnie co roku wyjeżdża z paczką kolegów na coraz to nowe wakacyjne wyprawy.
A jak ma się sport do mobbingu?
Otóż ma się, i to bardzo, nawet ekstremalnie bardzo: przecież sport to praca, bardzo ciężka praca, nie wspominając o ciągłej presji
1 ostrej rywalizacji. Mobbingu można doświadczać generalnie na dwa różne sposoby. Pierwszy dotyczy sytuacji, gdy jesteśmy dręczeni psychicznie lub fizycznie przez kolegów na przykład z pracy, ze szkoły czy z drużyny sportowej, w której gramy. Drugi sposób zaś to ataki ze strony przełożonych, nauczycieli lub innych liderów organizacji, grup czy zespołów, do których należymy. Pisząc „ataki", mam na myśli nie tylko przemoc fizyczną, ale przede wszystkim tę bardziej subtelną i, jak się okazuje, dużo bardziej szkodliwą, bo działającą niejako z ukrycia, w efekcie więc powoli i skutecznie wyniszczającą, czyli przemoc emocjonalną i psychiczną. W roli sportowca najpierw jako dziecko, a później jako nastolatka byłam ofiarą mobbingu przede wszystkim ze strony kolegów i koleżanek z klubu. To bardzo trudny dla mnie temat, wciąż jeszcze pamiętam długie, samotnie przepłakane noce, gdy po raz kolejny nie udało mi się wygrać ani na boisku, ani z potężną presją, z różnymi naciskami i przykrościami... Dzisiaj wiem, że miałam wtedy inną, być może większą wrażliwość niż oni; dużo bardziej się wszystkim przejmowałam, brałam do siebie zbyt mocno, nie potrafiłam się skutecznie obronić, asertywnie postawić granic i... zaprzestać w odpowiednim momencie katowania siebie robieniem czegoś, co zupełnie mi nie pasowało. Sama tego wtedy nie umiałam, dopiero moje ciało w końcu nie wytrzymało i pękło — i to dosłownie — bo w przeddzień moich urodzin pękł mi wyrostek i ropa lała się w brzuchu przez dobę, zanim mnie zoperowano... Przeżyłam, bo byłam silna, niezwykle silna - jak się wtedy okazało — i fizycznie, i psychicznie.
Jak przejawia się mobbing w pracy i jak go rozpoznać?
Mobberzy, czyli osoby prześladujące ludzi w miejscu pracy, atakują ofiary na różne sposoby. Mogą to być bezpośrednie ataki fizyczne lub słowne albo działania bardziej zawoalowane, na przykład traktowanie danej osoby jak powietrze, unikanie jej, robienie lekceważących min i gestów, odwracanie się od niej, niesłuchanie jej, niedopuszczanie do głosu, przerywanie wypowiedzi, robienie sarkastycznych uwag i komentarzy — czyli wszystko, co nie zostaje powiedziane wprost i na temat, tylko wisi w powietrzu i psuje atmosferę tak, że aż nas od tego mdli, a z czasem staje się nie do zniesienia. To dotkliwie boli, zwłaszcza gdy tak właśnie zachowuje się nasz bezpośredni przełożony. Mobbing jest bardzo groźny, bo często działa w sposób nieświadomy zarówno w przypadku kata, jak i jego ofiary. Tak jest, gdy mobber nie ma świadomości tego, że uprawia mobbing, albo gdy ofiara czuje się coraz gorzej w miejscu pracy, ale nie ma pojęcia dlaczego. Sama doświadczyłam tak wielu przejawów mobbingu, że zebrałoby się materiału chyba na całą książkę. W każdym dawnym miejscu pracy były jakieś patologie, presja, szykany, plotki, naciski, by się na siłę dopasować i na przykład palić jak inni lub wdychać dym w małej klitce, bo prawie wszyscy palili... Jakimś cudem udało mi się wtedy polubownie wygrać, zawiesić tam tabliczkę „Palenie wzbronione" i przekonać współpracowników do wychodzenia na papierosa na zewnątrz.
Inne groźne przykłady mobbingu
Bardzo trudne doświadczenia miałam już na początku swojej kariery zawodowej. Statystyki podają, że najbardziej narażone na mobbing są właśnie osoby młode lub te, które zbliżają się do okresu przedemerytalnego. Sytuacja prześladowców w miejscu pracy przedstawia się jednak zgoła inaczej...
Typowy mobber to przełożony pici męskiej między 35 a 54 rokiem życia, który już od wielu lat jest zatrudniony w jednej firmie*.
W opisywanym przeze mnie teraz przypadku moim mobberem była znacznie starsza koleżanka, która nie chciała mi przekazywać żadnych informacji i przy każdej możliwej okazji ostrym i złośliwym tonem wytykała mi, że przecież jestem po studiach i znam języki, więc powinnam doskonale wiedzieć, co i jak mam robić. Później się okazało, że nie byłam jedyna, bo koleżanka, która została zatrudniona do tego samego działu parę miesięcy wcześniej, była traktowana przez tę samą osobę w podobny sposób... Na szczęście były tam też inne, dobre koleżanki, które potrafiły podnieść na duchu i udzielić wsparcia w potrzebie. Gdyby nie to, nie wiem, jak dałabym sobie radę... Z czasem, kiedy rosłam w siłę, też nie było łatwo. Wprawdzie starsza koleżanka po kilku miesiącach mnie zaakceptowała, a nawet polubiła, ale im wyżej się pięłam, tym więcej mobbingu ze strony różnych osób doświadczałam...
Do zrodzenia mobbingu wystarczy, by dana osoba zajęła w określonej grupie społecznie eksponowane miejsce z uwagi na swoją osobowość, płeć, kolor skóry, tożsamość kulturową lub narodową. Ta sama osoba, funkcjonując w innej grupie, może być w niej całkowicie akceptowana i bardzo lubiana.Skuteczny coaching dla zaawansowanych
Spis treści:
Słowem wstępu
Rozdział 1. STRES I SENS ŻYCIA
1. Przygniecione serce
2. Trufle i ja
3. Bolesny sygnał
4. Odnowienie
5. Wirtualna wycieczka
6. Bez powodu
7. Kotka uzdrowicielka
8. Gdzie się podziały moje marzenia?
9. Ważny dzień
10. Tak, to jest właśnie Moja Pełnia
11. Inaczej niż zwykle
12. Mądrość ciała
13. Podaj dalej
14. Ci, których najbardziej kochamy
15. Ani mniej, ani więcej
16. Lekarstwo na kryzys
17. Zamiast opłatka
18. Na drodze do szczęścia
19. Życie jest piękne
Rozdział 2. PRACA I KARIERA
1. Konstruktywna krytyka
2. Inteligencja emocjonalna w pracy
3. Brak odpowiedzi
4. Groźne oblicza mobbingu
5. Uwięziona witalność
6. Coaching wizerunku
7. Komunikacja na odległość
8. Efektywność osobista
9. Jedno kliknięcie
10. Bestseller
11. Face Bóg
12. Przywództwo z sercem
13. Biznes i życie
14. Wolnoć Tomku
15. Ludzie się nie zmieniają
16. Pełnia kompetencji
17. Zawodowa ciuciubabka
18. Budujmy mosty
19. Jesteśmy sobie potrzebni
20. Precyzja celów i kompetencji
Rozdział 3. SPRAWY DAMSKO-MĘSKIE
1. Czas wszystko leczy
2. Ukryte korzyści
3. Siła umysłu
4. Uczuciowa odpowiedzialność
5. Mam zgryz
6. Potrzeby i pragnienia
7. Spójrz w lustro
8. Poczucie winy i jego powody
9. Porozmawiajmy po męsku
10. Obcy, część n-ta
11. Od samotności do bliskości
12. Jak zbity pies
13. Superwoman
14. To, co widzę
15. Stara prawda
16. Przecież to już było
17. Nie ma tego złego
18. Głębia miłości
19. Dar życia
20. Najlepszy GPS pod słońcem
Na zakończenie
Literatura
Biznes to ludzie - ważne, by byli to odpowiedni ludzie!
Jesteś bardziej tym, co wiesz i kto Cię zna, niż tym, kogo znasz ty sam. Innymi słowy, we współczesnym biznesie najistotniejsze są odpowiednie kontakty. Nie chodzi o to, by wszystko sobie "załatwiać", jednak dla ludzi, których znamy, zrobimy zdecydowanie więcej niż dla obcych: kupimy coś od nich, polecimy ich dalej, przedstawimy ich naszym kontaktom. Zrobimy to, bo znacznie bardziej ufamy osobom, które znamy. Zrobimy to także dlatego, że lubimy tych, których znamy. Zrobimy to, gdyż oczekujemy, że w razie czego inni odwdzięczą nam się tym samym. Na takich wzajemnych relacjach opiera się networking.
Według autorów tej książki networking jest sztuką bycia z ludźmi i promowania ich osiągnięć. Pozwala budować trwałe relacje, ułatwia promowanie Twojej osoby i Twojego biznesu, a w dłuższej perspektywie pomaga zdobywać nowych klientów i obniża koszty prowadzenia firmy. Aby móc w pełni korzystać z dobrodziejstw networkingu, trzeba poznać zasady jego działania.
Poznaj networking.
Przygotuj się, zanim zaczniesz działać.
Naucz się efektywnie szukać nowych klientów.
Polecaj i bądź polecany.
Stale rozwijaj sieć kontaktów.
Zostań mistrzem pogawędek.
Dla sukcesu w biznesie — i życiu w ogóle — potrzeba wiedzy, talentu, intuicji, szczęścia. Ale przede wszystkim potrzeba umiejętności współdziałania z ludźmi: partnerami, klientami, nawet przeciwnikami. Ta książka to praktyczny poradnik, jak organizować takie współdziałanie.
prof. Witold Orłowski,
ekonomista, dyrektor Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, doradca ekonomiczny firmy PwC
Autor wyjątkowo wnikliwie przedstawia przykłady firm i korporacji, które odniosły spektakularny sukces rynkowy dzięki dywersyfikacji (General Electric, Wesfarmers, Bidvest oraz ITC). Omawia podstawy struktury korporacyjnej oraz roli, cech i wzajemnych relacji Prezesa i Dyrektora Finansowego, bardzo ciekawie przedstawia kwestie doboru menadżerów. Wszystkie powyższe elementy tworzą grupę komplementarnych cech wskazujących, na co należy zwrócić uwagę przy opracowywaniu efektywnej strategii dywersyfikacji dla firmy.
W dzisiejszym świecie sprzedaży nie ma już miejsca dla zwykłych sprzedawców, ale wciąż jest wiele miejsca dla liderów. Konkurencja nie śpi, więc albo Ty będziesz najlepszy albo ktoś inny zajmie Twoje miejsce. W książce autorstwa Rona Karra, przedstawiony zostaje powtarzalny proces, opierający się na założeniu, że wielcy sprzedawcy kierują swoimi relacjami z klientami w ten sam sposób, w który wielcy przywódcy sprzedają idee. Opierając się na dekadach badań w firmach różnych rozmiarów, Karr ujawnia co robią prawdziwi przywódcy i pokazuje, co może zrobić każdy z nas, aby wprowadzić w życie te same ważne zasady. Oferuje on szczegółowe studium siedmiu cech wszystkich liderów.
Gdy właściciele małych i średnich przedsiębiorstw po raz pierwszy słyszą porady George?a Cloutiera, często uznają go za szaleńca. Jego kontrowersyjne zasady prowadzenia działalności, których nie uczą w Harvard Business School ? to m.in.: - NAJLEPSZY BIZNES RODZINNY MA JEDNEGO CZŁONKA. - WEEKENDY SPĘDZA SIĘ PRACUJĄC, A NIE GRAJĄC W GOLFA CZY IMPREZUJĄC. - NIGDY NIE PŁAĆ DOSTAWCOM ZGODNIE Z TERMINEM. - DEMONSTRUJ NA KAŻDYM KROKU, ŻE JESTEŚ OGARNIĘTY MANIĄ KONTROLI. - PRZESTAŃ ZAPRZECZAĆ: TO TWOJA WINA, JEŚLI FIRMA PODUPADA W CZASIE RECESJI. Cloutier, założyciel i prezes zarządu American Management Services, stał się ?czołowym rzecznikiem drobnej przedsiębiorczości? (Reuters). Już od ponad trzydziestu lat oferuje właścicielom przedsiębiorstw pomoc przy podejmowaniu trudnych decyzji, którymi najeżona jest droga do dochodowości ich biznesów. On i jego firma współpracowali z ponad sześcioma tysiącami przedsiębiorstw, jedne z nich ratując od niemal pewnego upadku, innym natomiast zapewniając niemożliwy z pozoru rozwój, i pomogli im uzyskać dochody. Cloutier jest absolwentem Harvard College i Harvard Business School, jednak porady zawarte w niniejszej książce nie pochodzą stamtąd. W przeciwieństwie do swoich kolegów ze studiów, którzy w większości trafili prosto na Wall Street, Cloutier już o drugiej nad ranem pracował w dokach, licząc główki sałaty dla dostawców żywności, aby upewnić się, że wszystko jest zgodne z listem przewozowym. Spędził również wiele długich nocnych godzin w zajazdach dla tirów, strzegąc kasy przed złodziejaszkami. Cloutier i jego współpracownicy z American Management Services, jako osobiste pitbule prezesów zarządów, którzy ich zatrudniają, wykorzystają wszystkie możliwe sposoby, aby skierować firmy ich klientów z powrotem na tory długoterminowej dochodowości. Zysk nie jest ważny, jest najważniejszy jest bardzo opóźnionym sygnałem ostrzegawczym dla milionów właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Niniejsza książka bez owijania w bawełnę wali prawdę w oczy zarówno przedsiębiorcom początkującym, jak i tym o już ustalonej pozycji. Praktyczne porady Cloutiera mogą być czasami trudne do zaakceptowania, ale odnoszą skutek.
Winston Churchill miał rzadką umiejętność uczenia się na własnych błędach i przekuwania ich w sukces. A najrzadszą ze wszystkich cech była jego zdolność inspirowania innych ludzi, między innymi poprzez określanie swoich celów słowami, które nie tylko przekonywały umysł, ale również poruszały serce. Bystry w ocenie ryzyka, nie tracący zimnej krwi w kryzysowych sytuacjach, Churchill był liderem najwyższej rangi.
Jednak czy osoba zarządzająca przedsiębiorstwem, obojętnie - dużym, czy małym, może wyciągnąć lekcję z przykładu Winstona Churchilla? Alan Axelrod, popularny autor książek biznesowych, przekonująco dowodzi, że lider pozostaje liderem, czymkolwiek by nie zarządzał.
Z suchych faktów historycznych Axelrod wydobywa dwadzieścia pięć aspektów Churchillowskiego stylu zarządzania, dzięki któremu wyróżniał się jako przywódca, strateg, taktyk, orator, menadżer i wiele więcej. Każdy, kto ma ambicje przywódcze, wiele wyniesie z tych lekcji.
Historia, teraźniejszość i przyszłość rachunkowości ściśle wiąże się z rozwojem ludzkiej cywilizacji i jej środowiskiem. Jednym z elementów je kształtujących jest kultura, ze swymi wymiarami. Kultura, obok takich składowych, jak np. system prawny, gospodarczy, poziom rozwoju rynku finansowego, czy też doświadczenia historyczne, z jednej strony staje się ważną charakterystyką modelującą oczekiwania formułowane wobec rachunkowości funkcjonującej w danym środowisku kulturowym, z drugiej zaś wpływa na sposoby realizacji zadań przed nią stawianych. Zróżnicowanie kulturowe, właściwe dla różnych regionów świata, można więc traktować jako czynnik decydujący o odmienności modeli rachunkowości właściwych dla danych kultur.
Powyższe założenie pozwoliło sformułować cel niniejszego opracowania, którym jest próba ukazania kultury, jako elementu modelującego teorię i praktykę funkcjonowania modeli pomiaru i ujawnień rachunkowych, ze szczególnym uwzględnieniem charakterystyk kulturowych, właściwych dla rachunkowości islamskiej i chińskiej. Lektura niniejszego opracowania w zamierzeniu jej autora ma m.in. pozwolić sformułować odpowiedź na kwestie: Czym jest kultura i jakie związki wykazuje ona z rachunkowością? Jakie cechy kulturowe determinują teorię i praktykę systemów pomiaru ujawnień rachunkowych funkcjonujących w krajach islamskich, a jakie są właściwe dla modelu rachunkowości chińskiej? Czy czynnik kulturowy osłabia procesy standaryzacji, harmonizacji i konwergencji rachunkowości w skali światowej? W jaki sposób charakterystyki kulturowe kształtują działania standaryzacyjne rachunkowości islamskiej i chińskiej?
Praca może być wykonywana na podstawie stosunku pracy, w ramach umów cywilnoprawnych, jak również w oparciu o relacje administracyjne i penalne.
Nie można także pominąć autonomicznych podstaw, które za przedmiot mogą mieć wykonywanie pracy. W obrocie prawnym szczególnie problematyczne jest rozróżnienie zatrudnienia pracowniczego od pracy wykonywanej na podstawie przepisów prawa cywilnego.
Opracowanie stanowi próbę uporządkowania reguł pozwalających na wybór właściwego rodzaju zatrudnienia.
W książce omówiono m.in.:
? cechy charakterystyczne stosunku pracy,
? skutki wyboru rodzaju zatrudnienia,
? zatrudnienie w spółkach kapitałowych, na podstawie kontraktów menedżerskich,
? problematykę umów o pracę między osobami bliskimi,
? konsekwencje prawne wyboru niewłaściwej podstawy zatrudnienia.
Publikacja zawiera wzory najczęściej stosowanych umów wraz z komentarzem, a także bogaty wybór orzecznictwa sądowego i literatury przedmiotu.
Opracowanie przeznaczone jest zarówno dla pracodawców, którzy stają przed wyborem właściwego rodzaju zatrudnienia, jak i dla prawników uczestniczących w procesach o ustalenie istnienia umowy o pracę ? sędziów, radców prawnych i adwokatów.
Stan prawny na 30 czerwca 2012 roku
Uhonorowany i szanowany wizjoner zarządzania, Peter F. Drucker staje się przewodnikiem i towarzyszem, który każdego dnia dzieli się swoja dogłębną wiedza i mądrością. W codziennym zgiełku i napięciach ""Drucker na każdy dzień"" inspiruje i radzi jak sprostać wyzwaniom. Ze swym klarownym przesłaniem, wizją i człowieczeństwem Drucker wypływa na szerokie wody tematów zarządzania czasem, innowacji, outsourcingu i innych, zapewniając użyteczne spojrzenie na każdy z nich każdego dnia roku. Tych 366 myśli zaczerpnięto z wcześniejszych prac autora. Zaprezentowano je w układzie kalendarium, co sprawia, że lekturę rozpocząć można w dowolnym miejscu, racząc się refleksjami Autora we własnym tempie. U dołu każdej strony czytelnik znajdzie ""Zadanie na dziś"", które inspiruje i przesądza o praktycznym charakterze myśli Druckera w warunkach współczesnego przedsiębiorstwa i ich użyteczności w życiu menedżera. To tak, jakby najmądrzejszy i najbardziej zorientowany na działanie konsultant zarządzania na świecie był przy Tobie cały, nieustannie podsuwając perły swoich ponadczasowych rad. ""Drucker na każdy dzień"" jest niezwykłym zbiorem rad przeznaczonych dla każdego, kto zmagać się musi z dylematami i problemami zarządzania przedsiębiorstwem niezależnie od jego wielkości.
Narzekanie na brak czasu nie jest już tylko kwestią mody. Stosuje to wielu, zakładając, że będzie to najskuteczniejszą wymówką, żeby czegoś nie robić. Nie zawsze zdają sobie sprawę, ile tracą na tym oni sami i ich rodziny. A wystarczyłoby wprowadzić tylko kilka zmian w swoim życiu codziennym...
Poświęć 5 minut, a zyskasz całe godziny
wolnego czasu, którego zawsze brakuje...
Czy ciągle brakuje Ci czasu na załatwienie wszystkich spraw, z którymi musisz się uporać?
Czy nie wyrabiasz się z pracą, nauką, obowiązkami, które masz do wykonania?
Czy zdarza Ci się tak, że masz tyle na głowie, że nie wiesz, za co się chwycić i od czego zacząć?
Czy trudno pogodzić Ci obowiązki zawodowe, szkolne, domowe, tak aby starczyło też trochę czasu dla Ciebie i na Twoje przyjemności?
Jeśli któreś z tych pytań opisuje problem, z którym się spotykasz na co dzień, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Zorganizowanie, skuteczna realizacja zadań, wyrabianie się na czas ze wszystkim, co masz do zrobienia – to wszystko jest na wyciągnięcie ręki. Niektórzy już stosują te sposoby...
Czyta Marcin Ryk.
Poznaj 55 lekcji, które przechodzą ludzie sukcesu.
Jak szybciej osiągnąć swoje cele, sukces i marzenia, działając świadomie, a nie po omacku?
Pamiętasz ten pierwszy raz, kiedy np. próbowałeś nauczyć się jeździć na rowerze? Albo czy pamiętasz swoje początki z komputerem i jego obsługą? Myśli, które się wtedy pojawiały na każdym kroku: ?Co teraz zrobić, jak mam zrobić X, dlaczego ciągle mam X, nie chcę tego zepsuć??
Dopiero z czasem, po tym, jak zacząłeś eksperymentować z komputerem, uczyć się jego obsługi, zmieniło się to, w jaki sposób z niego korzystasz. Zmieniło się Twoje podejście, obycie i świadomość działania. Dzięki wiedzy, którą zdobyłeś, dużo łatwiej jest Ci wykonywać poszczególne czynnościi ? nie robisz nic przypadkowo albo ?na czuja?.
Chcesz osiągnąć to, o czym marzyłeś?
Kiedy zaczynasz realizację swoich celów (np. wzbogacenie się), na początku jest trudno i bardzo ciężko się przełamać do działania. Z czasem, gdy zaczynasz coś robić i robisz to coraz lepiej, to zaczyna przynosić rezultaty. Przypomina to trochę naukę obsługi komputera, tyle że osiąganie własnych celów nie jest tak proste.
Nie ma stałej ścieżki ani schematu osiągania sukcesu. Komputer zawsze obsługujesz w taki sam sposób, ale osiąganie tego, o czym zawsze marzyłeś, to coś dużo bardziej skomplikowanego. Dlatego też powsatała książka ?Świadomie do sukcesu?.
Jej zadaniem jest jak gdyby wyeliminowanie z Twojego działania, życia ? zgadywanki i błędów, które zamiast przybliżyć Cię do tego, czego pragniesz, oddalą Cię od tego. Lekcje, które za chwilę przejdziesz, pozwolą Ci być przygotowanym do dążenia do sukcesu. Dadzą Ci wiedzę i świadomość, które ułatwią i przyspieszą Twoje dążenie do wyznaczonych celów.
Jak krok po kroku dojść do sukcesu swoją własną drogą?
Codziennie można spotkać się z ludźmi, którzy proponują nam ?wyjątkowe szanse?, ?okazje? itp. Miliony osób w Polsce co tydzień grają w Totolotka licząc, że ich los się odmieni. Prawda jest jednak taka, że w większości są to tylko złudzenia.
Niektórych rzeczy po prostu nie da się ominąć ani przyspieszyć, bo może nie wyjść nam to na dobre.
Twoja droga do sukcesu może być przyspieszona, ale nie może zostać skrócona. Dlaczego? Zaraz Ci to dokładnie wytłumaczę. Najpierw jednak zadam Ci dziwne pytanie:
?Czy można dobrze poznać cały alfabet, przeskakując z literki A na G, potem na N i na Z??
Jasne, że w ten sposób przerobisz szybciej cały alfabet, ale czy będziesz potrafił dzięki temu płynnie czytać? NIE! Wręcz przeciwnie ? nie będziesz w stanie przeczytać ani nawet napisać kilku najprostszych wyrazów.
W pewnym sensie tak samo jest z drogą do osiągnięcia sukcesu. Wielu ludzi myśli, że można iść na skróty do swoich celów. Kombinują, próbują omijać niektóre przystanki na drodze i robią wszystko, aby ją sobie ułatwić.
Prawda jest jednak taka, że nie da się skrócić swojej ścieżki do sukcesu. Jedyne, co można zrobić, to iść najszybszą możliwą (ale nie zawsze najłatwiejszą) drogą. Wszelkie skróty kończą się zwykle tym, że albo ktoś nie odnosi sukcesu, albo, co gorsza, osiąga zupełnie nie to, czego pragnął, marnując cały swój wysiłek.
Ta książka to 20 poziomów wyższej świadomości sukcesu. Jeśli chcesz przejść wszystkie poziomy, przygotuj się na ciężką wędrówkę schodami. Pozwól, że zabiorę Cię w podróż po kolejnych, inspirujących etapach, które pozwolą Ci odkryć samego siebie i przybliżyć do osiągnięcia wszystkiego, czego tylko pragniesz.
Arkadiusz Podlaski ? autor ?Twojej drogi do sukcesu"
Co ukrywają klienci przed sprzedawcą?
Jeżeli zajmujesz się sprzedażą, to wiesz, jak często klienci ukrywają swoje prawdziwe myśli i emocje. Boją się, że wykorzystasz je przeciwko nim i nakłonisz do wydawania pieniędzy na coś, czego naprawdę nie potrzebują.
Przypomnij sobie taką sytuację: stoisz przed klientem, masz dla niego idealny produkt, wiesz, że to dobra oferta, a cena nie jest zbyt wysoka, a jednak na koniec słyszysz:
Ja się jeszcze zastanowię...
...i nigdy więcej go nie widzisz.
Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat skutecznych negocjacji!
To co czyni tę książkę naprawdę wyjątkową, to coś czego nie dostrzegli inni autorzy. Dzięki zręcznemu połączeniu opisu technik wywierania wpływu i negocjacji - możliwości stosowania jej treści w praktyce stają się praktycznie nieograniczone. Liczne przykłady zdecydowanie ułatwią zrozumienie jej treści, a umiejętności nabyte dzięki lekturze mogą być stosowane od razu po jej przeczytaniu. Liczne publikacje z pogranicza psychologii wywierania wpływu są zbyt szczegółowe, co często nie pozwala zaznajomić się z podstawami bez studiowania wielu książek i przeszukiwania setek stron internetowych.
Moja publikacja zawiera kompendium wiedzy z dziedziny negocjacji i manipulacji! To nie tylko podręcznik, ale przewodnik po świecie kontaktów międzyludzkich, czyniący je łatwiejszymi, a co za tym idzie - przyjemniejszymi.
Bolko Fuchs, autor
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?