KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

42,74 zł
53,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,74 zł

41,24 zł
67,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,24 zł

87,91 zł
109,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 81,37 zł

45,84 zł
64,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,84 zł

50,81 zł
69,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,81 zł

31,20 zł
60,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,99 zł

45,93 zł
60,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,19 zł
Okładka książki Ekonomia

99,00 zł 55,90 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,36 zł

Ekonomia Samuelsona i Nordhausa od lat cieszy się ogromną popularnością wśród studentów i wykładowców. Autorzy ustanowili niedościgły standard w pisaniu o podstawach współczesnej ekonomii, opracowując wyczerpujące kompendium, napisane przystępnym, niepozbawionym humoru językiem.Najnowsze, dziewiętnaste wydanie zostało wzbogacone m.in. o następujące zagadnienia: - zaburzenia na rynkach finansowych i cykle koniunkturalne - globalizacja systemu finansowego - mechanizm obiegu pieniądza w gospodarce otwartej o zmiennych stopach procentowych - rozszerzona analiza gospodarki rynkowej. ,,Ekonomia to nauka o gospodarowaniu. Praca Samuelsona i Nordhausa jest podręcznikiem akademickim na najwyższym światowym poziomie. Swoją popularność zawdzięcza sposobowi ujęcia i prezentacji tych wszystkich problemów w sferze gospodarowania, z którymi styka się współczesny człowiek. To także lektura godna uwagi nie tylko studentów i nauczycieli akademickich, lecz również tych, którzy aspirują do dumnego miana homo oeconomicus"". prof. dr hab. Wacław Jarmołowicz, profesor zwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Profesor Paul A. Samuelson, absolwent Uniwersytetu Chicagowskiego i Harvardu, w 1970 r. otrzymał Nagrodę Nobla w dziedzinie ekonomii. Jako jeden z nielicznych naukowców trafia do szerokiego grona odbiorców. Przez lata prowadził kolumnę ekonomiczną w ,,Newsweeku"" i był konsultantem Rezerwy Federalnej, Departamentu Skarbu i wielu organizacji non profit. Profesor William D. Nordhaus wykłada ekonomię na Yale. W latach 1977-1979 był członkiem Rady Ekonomicznej prezydenta Cartera, doradzał także wielu rządowym komisjom i innym organizacjom.
Okładka książki Zarządzanie małą i średnią firmą w teorii i w ćwiczeniach

80,00 zł 60,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,82 zł

Małe i średnie przedsiębiorstwa odgrywają ważną rolę we współczesnej gospodarce rynkowej i partycypują w istotny sposób w tworzeniu jej podstawowych wielkości makroekonomicznych. Budowa i zarządzanie przedsiębiorstwem tej wielkości nie jest zadaniem łatwym, wymaga bowiem nie tylko odpowiedniej wiedzy fachowej związanej z branżą, ale również umiejętności poruszania się w realiach gospodarczych. Ogólnie biorąc, większość polskich małych i średnich przedsiębiorców legitymuje się wiedzą zgodnie z rodzajem prowadzonej działalności, wykazuje natomiast niedostatek wiedzy związanej z ekonomiką i zarządzaniem własną firmą, budową jej pozycji konkurencyjnej na rynku, gospodarką zasobami finansowymi i ludzkimi. Równocześnie na polskim rynku wydawniczym występuje niewiele opracowań podejmujących próbę wypełnienia występującej luki wiedzy przedsiębiorców w tym zakresie. Stąd podręcznik pt. Zarządzanie małą i średnią firmą w teorii i w ćwiczeniach wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. Podręcznik zawiera wybrane, istotne i różnorodne problemy związane z funkcjonowaniem małych i średnich przedsiębiorstw. Jego zaletą jest prezentacja ? obok teoretycznych aspektów omawianych kwestii ? ćwiczeń i praktycznych przykładów. Taka konstrukcja pracy, łącząca wątek teoretyczny i praktyczny, powinna zapewnić Czytelnikom pełniejszą recepcję zamieszczonych treści. Istotnym walorem omawianego podręcznika jest jego wysoka przydatność w realizowaniu procesu dydaktycznego. Zamieszczenie w każdym rozdziale pytań sprawdzających pozwala na kontrolę i ocenę stopnia przyswojenia studiowanych treści. Praca jest również przydatna dla studentów przygotowujących prace dyplomowe oraz studentów studiów podyplomowych. Ponadto podręcznik może stanowić dobry punkt wyjścia, a także inspirację do dalszych badań i poszukiwania egzemplifikacji w obszarze małej i średniej przedsiębiorczości.
Opakowanie Potencjał ludzki w rozwoju przesiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej

38,00 zł 30,65 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,65 zł

Przedsiębiorczość jest jedną z trzech komplementarnych ról zarządczych, nieustannie obecnych w praktyce zarządzania, choć obdarzanych zmiennym zainteresowaniem. Jej znaczenie w rozwoju gospodarki i społeczeństw jest fundamentalne, dlatego analiza wszelkich jej uwarunkowań stanowi wiedzę strategiczną, pozwalającą uzyskać przewagę konkurencyjną. Główne pytania badawcze stawiane w książce to: 1. Jaki jest zestaw dyspozycji psychologicznych i kompetencyjnych charakterystycznych dla przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej? (dr Dariusz Turek) 2. Na czym polega specyfika kotwicy kariery „przedsiębiorczość i kreatywność” i jej związek z wyborem roli przedsiębiorcy indywidualnego, wewnętrznego bądź zewnętrznego? (dr Marzena Fryczyńska) 3. Jak podstawowe wyzwanie ery konceptualnej w postaci zwiększania kreatywności kadr przekłada się na stymulujące przedsiębiorczość zarządzanie pracownikami? (dr Maria Heninborch-Buhaj) 4. W jak sposób kompetencje komunikacyjne i przywódcze kadr menedżerskich stymulują zachowania przedsiębiorcze? (dr Beata Chmielewiec) 5. W jaki sposób atrybutowe zarządzanie talentami oraz zarządzanie różnorodnością rozumiane jako model biznesowy może sprzyjać osiąganiu efektu synergicznego przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej?
Okładka książki Podstawy marketingu

59,90 zł 43,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,51 zł

Koncepcje, instrumenty, obszary zastosowań marketingu zmieniają się w czasie, by sprostać wyzwaniom przeistaczającego się otoczenia. Jednak istota marketingu pozostaje ta sama, tzn. służy on rozpoznawaniu i zaspokajaniu potrzeb oraz pragnień klientów docelowego rynku w sposób przynoszący im satysfakcję, a przedsiębiorstwu dający zysk. W poszczególnych rozdziałach niniejszego podręcznika autorzy zawarli rozważania dotyczące: funkcji i znaczenia marketingu, kierunków jego rozwoju, preferencji i zachowań zakupowych klientów, podziału rynku na segmenty, instrumentów marketingowego oddziaływania na nabywców, gromadzenia informacji rynkowych oraz planowania i kontrolowania działalności marketingowej. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków związanych z marketingiem, zarządzaniem i komunikacją oraz dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Okładka książki Zarządzanie przedsiębiorstwem społecznym w procesie konwergencji

59,00 zł 47,58 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,58 zł

Zarządzanie przedsiębiorstwem społecznym w procesie konwergencji ? książka skierowana jest do osób praktycznie zainteresowanych zakładaniem lub wspieraniem przedsiębiorstw ekonomii społecznej (PES) w lokalnych środowiskach: do władz i instytucji samorządowych, lokalnych organizacji pozarządowych, liderów społeczności lokalnej, a także do przedsiębiorców i menedżerów zainteresowanych takim ?robieniem biznesu?, by jednocześnie rozwiązywać problemy społeczne. Równocześnie praca wykracza poza ścisłą tematykę ekonomii społecznej, przedstawiając kontekst instytucjonalny, kompleksową infrastrukturę i otoczenie PES, w tym współzależności między nimi. Temu celowi służy obszerny opis pojęcia i rodzajów konwergencji w Unii Europejskiej, rozumianej przede wszystkim (chociaż nie tyko) jako polityka regionalna, ze szczególnym uwzględnieniem polityki spójności oraz polityki integracji społecznej i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu. prof. dr hab. Włodzimierz Szpringer Szkoła Główna Handlowa
Okładka książki Lojalność klienta a rozwój organizacji

40,00 zł 31,36 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,36 zł

Książka Lojalność klienta a rozwój organizacji zawiera niezwykle interesujące studium klienta jako głównego uczestnika rynku oraz celu i tworzywa kreującego każdą organizację. W syntetycznym ujęciu treść książki odpowiada na istotne pytanie: jak badać i kształtować lojalność klienta w procesie wymiany wartości między nim a organizacją? Autorzy prezentują w niej dogłębną charakterystykę nowoczesnych modeli pomiaru satysfakcji i lojalności klienta, proponują własny model opisujący obustronne relacje w zintegrowanym układzie przedsiębiorstwo–klient, a następnie poddają go empirycznej weryfikacji w wybranym sektorze usług bankowych. Cechą, która odróżnia omawianą pozycję od innych książek zajmujących się podobną problematyką jest autorska formuła zestawienia dwóch perspektyw, klienta i organizacji, w jedną, wzajemnie przenikającą się płaszczyznę rozważań. Klient został tu przedstawiony jako kluczowy zasób organizacji, warunkujący jej rozwój i stanowiący punkt wyjścia w procesie diagnozowania rozwiązań wewnątrzorganizacyjnych oraz wszelkich działań o charakterze kierowniczo-zarządczym. Wykazanie zasadniczej roli klienta w budowaniu doskonałości biznesowej przedsiębiorstwa dostarcza głównego argumentu na to, że oferowana książka będzie przydatna dla szerokiego grona osób związanych z tematyką marketingu oraz zarządzania zarówno studentów, praktyków biznesowych, jak i środowisk naukowych.
Okładka książki Sztuka kierowania ludźmi

29,90 zł 19,33 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,33 zł

W relacjach międzyludzkich zawsze dochodzi do pewnego napięcia gdy pojawia się kwestia kierowania innymi. Czy można nauczyć się kierowania ludźmi? Co charakteryzuje osoby o zdolnościach przywódczych? Czym są różnice między męskim a żeńskim stylem przewodnictwa? Te pytania postawili sobie opat prymas Notker Wolf i siostra Enrica Rosanna. Na podstawie własnych doświadczeń związanych z pełnieniem funkcji zarządczych oraz najlepszej literatury dotyczącej zarządzania ludźmi rozprawiają się z najczęściej występującymi błędami i nieporozumieniami w zarządzaniu. Pokazują, o co dokładnie chodzi w kierowaniu ludźmi – nie tylko w przedsiębiorstwie, lecz również w polityce, szkole i rodzinie. Konkluzją jest stwierdzenie, że można zarządzać ludźmi w imię Boga.
Okładka książki Podstawy duchowości lidera

22,90 zł 15,72 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 15,72 zł

Naszemu światu, zmagającemu się z różnorakimi problemami najbardziej potrzeba autentycznych świętych przywódców (w rodzinie, firmie, szkole, parafii, klasztorze). Świętych to znaczy nie tylko moralnie uczciwych i miłosiernych względem innych, ale przede wszystkim takich, którzy osobiście osiągają głębię poznania duchowego. Nie wystarcza sama fachowość. Potrzebna jest, zakorzeniona w sercu tożsamość, która owocuje uczciwością i odpowiedzialnością. Należy więc rozpoznać charyzmat lidera i konsekwentnie przyjąć go jako powołanie i drogę życia duchowego. Od wieków punktem odniesienia dla osobistej pracy nad kształtowaniem właściwej postawy przy aktywnym zaangażowaniu była myśl św. Benedykta. Zachęcamy czytelników do wspólnej refleksji, która nie zawęża się do technik, metodologii i psychologii zarządzania innymi, ale prowadzi do pozytywnej przemiany własnego wnętrza. Rozpoznanie mechanizmów życia wewnętrznego, duchowych praw, pozwala podejmować właściwe decyzje oraz pomagać innym odnajdywać siebie w tym, co robią. „Ten, kto wprowadzi do spraw publicznych proste zasady chrześcijaństwa, zmieni oblicze świata” – Benjamin Franklin
Okładka książki Biznes w internecie

49,00 zł 39,28 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,28 zł

Praktyczny poradnik o marketingu, sprzedaży, public relations on-line i promocji w mediach społecznościowych Jeśli prowadzisz firmę w jakiejkolwiek branży i nie wykorzystujesz jeszcze biznesowego potencjału internetu, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Została przygotowana przez specjalistów od lat związanych z biznesem internetowym w Polsce, pracujących dla Money.pl, jednej z największych grup internetowych w kraju. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi m.in. na pytania: Co zrobić, by szybko zbudować wizerunek firmy w internecie? Jak sprzedawać w sieci i skutecznie się w niej reklamować? W jaki sposób wypromować markę w wyszukiwarce Google? Kiedy warto, a kiedy nie, promować się na Facebooku? Ile kosztuje promocja on-line i na co zwracać szczególną uwagę przy planowaniu kampanii reklamowych? Książka jest kompleksowym poradnikiem o promowaniu, sprzedaży oraz budowaniu wizerunku marek, firm, produktów i osób w najszybciej rozwijającym się dziś medium. Autorzy opisują w nim szczegółowo wszystkie istotne narzędzia on-line i radzą, jak je wykorzystać w praktyce. Czytelnik dowie się, jak stworzyć dobrą stronę WWW lub sklep internetowy, jakie metody są najlepsze do promowania sprzedaży, a jakie sprawdzają się w działaniach PR. Znajdzie tu także rady, jak wybrać agencję bądź freelancera do przygotowania strony WWW lub kampanii promocyjnej i na co uważać przy współpracy ze zleceniobiorcą. Dowie się też, jak badać skuteczność prowadzonych działań.
Okładka książki Zachowania innowacyjne w pracy

44,00 zł 35,49 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,49 zł

Głównym przesłaniem książki jest dostarczenie wiedzy dotyczącej czynników organizacyjnych (np. kultura organizacyjna, przywództwo) oraz podmiotowych (np. wiedza, kompetencje, cechy osobowości, motywacja, kapitał psychologiczny) warunkujących występowanie zachowań innowacyjnych w miejscu pracy. Książka jest połączeniem teorii dotyczącej zachowań innowacyjnych w miejscu pracy z empirią ? przeprowadzone badania stanowią podstawę formułowania rekomendacji praktycznych dla zarządzania kapitałem ludzkim w warunkach polskiej gospodarki rynkowej. Z recenzji prof. zw. dr hab. Anny Lipki: Do nowoczesnych przewag konkurencyjnych firm należą te oparte o behawioralne dźwignie wartości. Autorka podejmuje w swojej książce problematykę zachowań innowacyjnych, która wyraźnie wpisuje się w wykorzystywanie tego rodzaju instrumentów konkurowania. Potrafi ? co nie jest łatwe ? trafnie oddzielić, ale jednocześnie łączyć w tekście zagadnienia twórczości i innowacyjności. Książka ma charakter teoretyczno-empiryczny. Oparta jest na rozległych studiach literatury, w większości obcojęzycznej, z zakresu determinant i korelatów innowacyjności oraz na własnych badaniach, z wykorzystaniem istniejących oraz samodzielnie opracowanych narzędzi. Dzięki temu wnosi naukową wartość dodaną.
Okładka książki Samo Sedno - Jak skutecznie szukać pracy?

22,90 zł 13,28 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 13,28 zł

Jak skutecznie szukać pracy? Poznaj najlepsze strategie Poszukiwanie nowego zatrudnienia wymaga dobrego zaplanowania. Autorka podpowiada, jak radzić sobie z emocjami po zwolnieniu oraz jak podkreślić swoje atuty i mocne strony podczas szukania nowego zatrudnienia. Dowiesz się, od czego, gdzie i jakimi metodami zacząć szukanie pracy, aby przyniosło oczekiwany efekt. Dzięki zamieszczonym w książce ćwiczeniom poznasz swój typ osobowości zawodowej. Zrozumiesz, jaką rolę odgrywają perfekcyjnie przygotowane dokumenty aplikacyjne, i o czym powinieneś pamiętać przed rozmową kwalifikacyjną. Dzięki praktycznym wskazówkom i wykorzystaniu sprawdzonych technik m.in. wizualizacji i mind mappingu, sprecyzujesz swoje wymagania i dostaniesz wymarzoną pracę. Odkryj skuteczne metody poszukiwania nowej pracy! Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno? - pomaga dobrze zaplanować rozwój kariery - podpowiada, do jakiego rodzaju pracy masz największe predyspozycje - radzi jak, gdzie, kiedy i jakimi metodami szukać pracy - zawiera przykłady dokumentów aplikacyjnych - ułatwia odnalezienie się na współczesnym rynku pracy
Okładka książki Samo Sedno - Skuteczne CV i list motywacyjny

19,99 zł 13,12 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 13,12 zł

Podczas rekrutacji masz tylko chwilę, aby zainteresować swoją kandydaturą przyszłego szefa. Ten poradnik pokaże, jak sprawić, by Twoje CV znalazło się wśród tych przeczytanych i by to właśnie Ciebie zaproszono na rozmowę. Poznasz 11 podstawowych elementów niezbędnych do zbudowania idealnego życiorysu, a zamieszczone w książce ćwiczenia pomogą Ci odkryć własne atuty oraz zwiększyć szansę na zdobycie pracy. Z poradnika dowiesz się, jak napisać CV w układzie chronologicznym, celowym czy funkcjonalnym oraz jak możesz się wyróżnić dzięki przygotowaniu niestandardowych dokumentów aplikacyjnych. Poznasz opinie doświadczonych rekruterów, którzy zdradzają, jak powinny być przygotowane doskonałe dokumenty aplikacyjne. Odpowiednie CV i list motywacyjny to pierwszy krok w kierunku nowej pracy – z tym poradnikiem będziesz do tego dobrze przygotowany! Zrób dobre wrażenie i zdobądź pracę marzeń! Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno? - pomaga przygotować skuteczne CV oraz ulepszyć już istniejące - omawia niezbędne elementy życiorysu zawodowego czy listu motywacyjnego - pokazuje, jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów - przedstawia zalety i wady alternatywnych form aplikacji - zawiera wzory dokumentów oraz komentarze ekspertów
Okładka książki Homo corporaticus czyli przewodnik przetrwania w korporacji

32,90 zł 20,81 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,81 zł

Czy duit to właśnie Ty? Dlaczego jesteś w korporacji? Bo zawsze chciałeś. Bo lubisz czuć za sobą siłę dużej firmy. Bo dobrze płacą i dają służbowy samochód. Bo tak jakoś wyszło. Teraz nie ma to żadnego znaczenia. Pracujesz w korporacji i musisz z tym żyć. Jako duit. Kim jest duit? To pracownik, który wykazuje stosunek uniżenie poddańczy wobec korporacji, w związku z czym daje się wyssać jak cytrynkę. I zrobić w konia. Słowo pochodzi od angielskiego "do it" - zrób to. To duici odwalają całą brudną robotę, a w podziękowaniu nie dostają nawet uścisku ręki prezesa. Dają się wykorzystywać przez tych, co lubią od czasu do czasu pogrzać zwały sadła na jachcie w trakcie jakiegoś służbowego wyjazdu na Karaiby. Zabolało? Nie martw się - w ciemnym korporacyjnym korytarzu zaświeciło światełko nadziei. Czytając te słowa, robisz właśnie ku niemu pierwszy krok. Nie musisz porzucać dotychczasowej pracy, żeby poprawić swój los. Wystarczy, że nauczysz się sprawnie pływać po powierzchni firmowej zupy. Dzięki tej książce dowiesz się, co zrobić, by nie stać się duitem, jeśli jesteś na początku swojej korpo-drogi. Sięgniesz po oręż niezbędny w walce o ogień. Przekonasz się, co należy zrobić, by samemu grzać buźkę na jachcie. Weźmiesz udział w korporacyjnej ceremonii i opanujesz taktykę człowieka sukcesu. Zaczniesz przemawiać słowami korporacyjnej propagandy i poznasz kilku cudzoziemców w Twojej korporacji, by wreszcie odłączyć się na dobre, usuwając z mózgu układ scalony z firmą. Co nie znaczy, że ją porzucisz, po prostu nareszcie zaczniesz żyć dla siebie, nie dla niej! Zatem nie czekaj! Czytaj, ćwicz, a potem — DO IT! DO IT! Na Facebooku
Okładka książki Reguły small biznesu. Własna firma w praktyce

49,00 zł 25,48 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł

Własna firma bez reguł to tylko biznesowa partyzantka! Sektor MSP, czyli małych i średnich przedsiębiorstw, ma prawie 47% udziału w tworzeniu polskiego produktu krajowego brutto. Co roku powstaje kilkaset tysięcy firm, z których zdecydowana większość nie przetrwa dziesięciu lat. Dlaczego tak się dzieje? Może odpowiedź znowu kryje się w statystyce: z tych firm, które przetrwały pierwszy, najtrudniejszy okres, jedynie 36% ma strategię rynkową, 17% planuje budowę kultury organizacji i opracowywanie wizji przedsiębiorstwa, 20% zdefiniowało role i funkcje poszczególnych działów firmy i aż 66% nie podejmuje działań zmierzających do podporządkowania procesów operacyjnych zdefiniowanym celom nadrzędnym. Książka Zbigniewa Mendla odpowiada na pytanie, jak prowadzić firmę w sposób zwycięski - zarówno finansowo, jak i pod kątem osobistych przekonań czy wartości. Autor oprowadza czytelnika po świecie realnego biznesu, od momentu podjęcia decyzji o prowadzeniu firmy o konkretnym profilu działalności, przez pierwsze kluczowe decyzje, aż po ewentualną sprzedaż dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa. Porusza wszystkie aspekty istotne dla dobrego działania firmy: wybór siedziby, definiowanie klienta, identyfikację wizualną, proces planowania, relacje z pracownikami, konkurentami i lokalną społecznością. Wszystko to w oparciu o najlepszą wiedzę i doświadczenia - własne oraz właścicieli firm, którym od lat pomaga zmagać się z twardymi regułami obowiązującymi w świecie small biznesu.
Okładka książki Ocena efektywności procedur upadłościowych wobec przedsiębiorców

38,00 zł 30,65 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,65 zł

Opracowanie prezentuje kompleksowe wyniki badań w zakresie skuteczności odzyskiwania wierzytelności przedsiębiorców od ich dłużników w polskich procedurach upadłościowych. Badania zostały przeprowadzone na podstawie akt upadłościowych z okresu obowiązywania ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze (od dnia 1 maja 2004 r. do końca 2010 r.), więc wykazują nie tylko istotny walor badawczy, lecz także pragmatyczny. Badania poparte zostały wnioskami i uwagami praktycznymi autorek wyrażonymi na tle prawnym, ekonomicznym i organizacyjnym, również przez pryzmat porównawczy w zakresie rozwiązań stosowanych w tej dziedzinie w innych krajach europejskich. Zasadniczym celem opracowania jest przy tym ustalenie, czy polskie procedury upadłościowe pozwalają na skuteczne, sprawne i opłacalne odzyskiwanie wierzytelności od niewypłacalnego dłużnika i wskazanie rozwiązań, które zdaniem autorek mogą przyczynić się do podwyższenia efektywności tych procedur, ich uproszczenia oraz obniżenia kosztów postępowania. Publikacja ma za zadanie także podwyższyć świadomość prawną przedsiębiorców w zakresie znajomości przysługujących im praw oraz ciążących na nich obowiązków w polskich procedurach upadłościowych.
Opakowanie Kontrola Państwowej Inspekcji Pracy w szkole

81,27 zł 55,79 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,79 zł

Praktyczny poradnik (książka wraz z płytą CD), dzieki któremu dyrektor szkoły przygotuje się do kontroli Państwowej Inspekcji Pracy. W publikacji omówiono: przedmiot kontroli Państwowej Inspekcji Pracy w szkole, obowiązki i prawa kontrolującego, środki prawne wydawane przez inspektora pracy w razie naruszenia przepisów, obowiązki i prawa dyrektora szkoły, odpowiedzialność dyrektora szkoły oraz pracownika zajmującego się sprawami kadrowymi, taryfikator kar i wykaz przewinień, w jaki sposób odwołać się od nałożonej kary, jak i w jakich terminach wdrożyć zalecenia pokontrolne. Na płycie CD znajduje się komplet edytowalnych dokumentów w zakresie: kontroli przestrzegania przepisów bhp, kontroli legalności zatrudnienia i przestrzegania prawa pracy, zaleceń pokontrolnych i terminów ich wdrożenia.
Opakowanie Kontrola zarządcza w przedszkolu z płytą CD

81,27 zł 55,79 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,79 zł

Publikacja składa się z książki i płyty CD z kompletem dokumentów, które wspierają wykonywanie najtrudniejszych i najbardziej czasochłonnych zadań związanych z kontrolą zarządczą oraz pomagają w perfekcyjnym przygotowaniu odpowiedniej dokumentacji. Książka zawiera odpowiedzi na pytania: jak wprowadzić kontrolę zarządczą w przedszkolu? jakie są sposoby tworzenia procedur kontroli zarządczej? jakie są możliwe ryzyka związane z poszczególnymi grupami standardów wraz z proponowanymi rozwiązaniami? Płyta CD zawiera komplet dokumentów w formie Word i Excel, m.in.: zarządzenia dyrektora, regulaminy, protokoły rejestr ryzyk dla wyznaczonych celów rejestr odstępstw od norm oraz procedur ujawnionych w trakcie realizacji celów przykład analizy ryzyka metodą matematyczną kodeksy etyki formularze, instrukcje (kasowa, inwentaryzacyjna) wykaz kryteriów oceny arkusze oceny okresowej Publikacja Kontrola zarządcza w przedszkolu jest rozwiązaniem, które oszczędza czas i ogranicza nakład pracy dyrektorów odpowiedzialnych za kontrolę zarządczą w swoich przedszkolach! Niewypełnienie lub niewłaściwa realizacja obowiązków w zakresie kontroli zarządczej objęta jest odpowiedzialnością za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Okładka książki Odpowiedzialność materialna i porządkowa pracowników

136,50 zł 116,91 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 116,91 zł

Kiedy i na jakich zasadach można pociągnąć do odpowiedzialności pracownika? Jak zabezpieczyć mienie firmy w umowie z pracownikiem? Jak ustrzec się przed nieuczciwością? Kompleksowe, instruktażowe wyjaśnienie zasad pociągnięcia pracownika do odpowiedzialności - zarówno materialnej, jak i porządkowej. Kiedy jest to możliwe, jakiej kwoty może się domagać pracodawca, kiedy można zastosować przepisy prawa cywilnego, jak zawrzeć ugodę? Bogate przykłady z praktyki autora jako sędziego pomogą rozwiać wszelkie wątpliwości. Cenne dla kadrowych są wzory pism z objaśnieniami.
Okładka książki Krok w przedsiębiorczość Zeszyt ćwiczeń Szkoła ponadgimnazjalna

19,90 zł 16,64 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 16,64 zł

150 zadań, które ćwiczą umiejętności niezbędne w codziennym życiu, takie jak poprawne wypełnianie dokumentów, wystawianie faktur czy wykonywanie obliczeń niezbędnych przy prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Praca z zeszytem ćwiczeń to także możliwość wykształcenia przydatnych umiejętności związanych z wejściem na rynek pracy.
Okładka książki Skuteczny coaching dla zaawansowanych

39,90 zł 27,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,40 zł

Życie spełnione w stu procentach! Jeśli znasz poprzednią książkę Katarzyny Kowalskiej albo masz przyjemność znać autorkę osobiście, wiesz, że coaching to jej życiowa pasja, radość i powołanie. W dodatku potrafi się swoją pasją pięknie i zrozumiale dzielić. Pewnie dlatego jej pierwsza książka, czyli Skuteczny coaching, spotkała się z tak ciepłym odbiorem. Teraz oddajemy w Twoje ręce kontynuację poprzedniej pozycji, której zadaniem jest pogłębienie wiedzy o tym, czym jest i czemu służy coaching. To książka o podróży w głąb siebie, pełna trudnych myśli, emocji i zdarzeń, które udało się wnikliwie rozpoznać i skutecznie sobie z nimi poradzić. To opowieść pełna rzeczywistych przykładów zmagania się ze sobą oraz z życiem obfitującym w niespodzianki chciane i niepożądane. Uwaga, spotkasz się tutaj z niejednym "obcym" w sobie. Dowiesz się, czym w istocie jest mobbing, jak groźna może być krytyka i jak trudno jest właściwie oceniać innych. Uświadomisz sobie także, o czym informuje Cię dany symptom w ciele, i poznasz potencjalny powód, dla którego sięgasz wciąż po słodycze, pochłaniając ich groźną dla siebie ilość. Przy kolejnej okazji zrozumiesz, czym jest poczucie winy i jakie są jego przyczyny. Odkryjesz również lekarstwo na kryzys, a potem spojrzysz uważnie w lustro i zobaczysz w nim siebie, takiego jakim jesteś i jakim naprawdę siebie widzisz. Spotkasz też pewną "superkobietę" i porozmawiasz ze sobą po męsku… I tak przejdziesz drogę pełną wrażeń "od samotności do prawdziwej bliskości". A wszystko po to, by w pełni zrozumieć i poczuć, że życie jest naprawdę piękne. Fragment książki Skuteczny coaching dla zaawansowanych 4. Groźne oblicza mobbingu Bądź aktywny, gdy tylko spostrzeżesz, że zbierają się nad tobą czarne chmury. Nie czekaj, aż ataki na ciebie staną się chlebem powszednim. — B. Schróter owo „mobbing" jest jeszcze tak obce w naszym kraju, że nawet jmputer poprawia mi je ciągle na „lobbing". A ja właśnie o mob-ngu postanowiłam dzisiaj napisać, bo od wielu lat doświadczałam iżnych ekstremalnie trudnych sytuacji, nie będąc świadoma tego, : to jest właśnie mobbing... zym jest mobbing? y ecie wywodzi się od angielskiego „to mob", które oznacza „dręczyć, łpastować, atakować, zaczepiać" (...). To sytuacja, w której ktoś miejscu pracy jest często i przez dłuższy czas szykanowany, dręczony lub aktowany gorzej niż pozostali pracownicy oraz czuje się izolowany. Moje pierwsze wspomnienia i skojarzenia z tym zjawiskiem się-ają okresu, gdy uprawiałam wyczynowo sport. Byłam dzieckiem, spoczęłam bowiem treningi w wieku siedmiu, ośmiu lat, a za-ończyłam... w dniu swoich siedemnastych urodzin, gdy omal nie marłam wskutek silnego zapalenia otrzewnej. Przez prawie dziesięć it grałam w badmintona, choć nie dawało mi to radości, a z czasem ik się zniechęciłam, że później przez dwadzieścia lat nie dotknę-im nawet rakiety ani lotki. Przez lata chodziłam na treningi z po-zucła obowiązku i z przyzwyczajenia. Starałam się, jak mogłam, le nie miałam wybitnych osiągnięć, a przez to czułam się wciąż przygnębiona, smutna, gorsza od innych i nie taka, jak trzeba... Dodatkową presję czułam ze strony ojca, który był także trenerem. Choć nigdy mnie do niczego nie zmuszał, wiedziałam, że marzył 0 wielkich sukcesach sportowych swoich dzieci. Niestety, i ja, i mój brat przejawialiśmy zainteresowania w zupełnie innych dziedzinach. Ja kochałam taniec i podróże, a mój brat narty i rowery — do dzisiaj mu to zostało i konsekwentnie co roku wyjeżdża z paczką kolegów na coraz to nowe wakacyjne wyprawy. A jak ma się sport do mobbingu? Otóż ma się, i to bardzo, nawet ekstremalnie bardzo: przecież sport to praca, bardzo ciężka praca, nie wspominając o ciągłej presji 1 ostrej rywalizacji. Mobbingu można doświadczać generalnie na dwa różne sposoby. Pierwszy dotyczy sytuacji, gdy jesteśmy dręczeni psychicznie lub fizycznie przez kolegów na przykład z pracy, ze szkoły czy z drużyny sportowej, w której gramy. Drugi sposób zaś to ataki ze strony przełożonych, nauczycieli lub innych liderów organizacji, grup czy zespołów, do których należymy. Pisząc „ataki", mam na myśli nie tylko przemoc fizyczną, ale przede wszystkim tę bardziej subtelną i, jak się okazuje, dużo bardziej szkodliwą, bo działającą niejako z ukrycia, w efekcie więc powoli i skutecznie wyniszczającą, czyli przemoc emocjonalną i psychiczną. W roli sportowca najpierw jako dziecko, a później jako nastolatka byłam ofiarą mobbingu przede wszystkim ze strony kolegów i koleżanek z klubu. To bardzo trudny dla mnie temat, wciąż jeszcze pamiętam długie, samotnie przepłakane noce, gdy po raz kolejny nie udało mi się wygrać ani na boisku, ani z potężną presją, z różnymi naciskami i przykrościami... Dzisiaj wiem, że miałam wtedy inną, być może większą wrażliwość niż oni; dużo bardziej się wszystkim przejmowałam, brałam do siebie zbyt mocno, nie potrafiłam się skutecznie obronić, asertywnie postawić granic i... zaprzestać w odpowiednim momencie katowania siebie robieniem czegoś, co zupełnie mi nie pasowało. Sama tego wtedy nie umiałam, dopiero moje ciało w końcu nie wytrzymało i pękło — i to dosłownie — bo w przeddzień moich urodzin pękł mi wyrostek i ropa lała się w brzuchu przez dobę, zanim mnie zoperowano... Przeżyłam, bo byłam silna, niezwykle silna - jak się wtedy okazało — i fizycznie, i psychicznie. Jak przejawia się mobbing w pracy i jak go rozpoznać? Mobberzy, czyli osoby prześladujące ludzi w miejscu pracy, atakują ofiary na różne sposoby. Mogą to być bezpośrednie ataki fizyczne lub słowne albo działania bardziej zawoalowane, na przykład traktowanie danej osoby jak powietrze, unikanie jej, robienie lekceważących min i gestów, odwracanie się od niej, niesłuchanie jej, niedopuszczanie do głosu, przerywanie wypowiedzi, robienie sarkastycznych uwag i komentarzy — czyli wszystko, co nie zostaje powiedziane wprost i na temat, tylko wisi w powietrzu i psuje atmosferę tak, że aż nas od tego mdli, a z czasem staje się nie do zniesienia. To dotkliwie boli, zwłaszcza gdy tak właśnie zachowuje się nasz bezpośredni przełożony. Mobbing jest bardzo groźny, bo często działa w sposób nieświadomy zarówno w przypadku kata, jak i jego ofiary. Tak jest, gdy mobber nie ma świadomości tego, że uprawia mobbing, albo gdy ofiara czuje się coraz gorzej w miejscu pracy, ale nie ma pojęcia dlaczego. Sama doświadczyłam tak wielu przejawów mobbingu, że zebrałoby się materiału chyba na całą książkę. W każdym dawnym miejscu pracy były jakieś patologie, presja, szykany, plotki, naciski, by się na siłę dopasować i na przykład palić jak inni lub wdychać dym w małej klitce, bo prawie wszyscy palili... Jakimś cudem udało mi się wtedy polubownie wygrać, zawiesić tam tabliczkę „Palenie wzbronione" i przekonać współpracowników do wychodzenia na papierosa na zewnątrz. Inne groźne przykłady mobbingu Bardzo trudne doświadczenia miałam już na początku swojej kariery zawodowej. Statystyki podają, że najbardziej narażone na mobbing są właśnie osoby młode lub te, które zbliżają się do okresu przedemerytalnego. Sytuacja prześladowców w miejscu pracy przedstawia się jednak zgoła inaczej... Typowy mobber to przełożony pici męskiej między 35 a 54 rokiem życia, który już od wielu lat jest zatrudniony w jednej firmie*. W opisywanym przeze mnie teraz przypadku moim mobberem była znacznie starsza koleżanka, która nie chciała mi przekazywać żadnych informacji i przy każdej możliwej okazji ostrym i złośliwym tonem wytykała mi, że przecież jestem po studiach i znam języki, więc powinnam doskonale wiedzieć, co i jak mam robić. Później się okazało, że nie byłam jedyna, bo koleżanka, która została zatrudniona do tego samego działu parę miesięcy wcześniej, była traktowana przez tę samą osobę w podobny sposób... Na szczęście były tam też inne, dobre koleżanki, które potrafiły podnieść na duchu i udzielić wsparcia w potrzebie. Gdyby nie to, nie wiem, jak dałabym sobie radę... Z czasem, kiedy rosłam w siłę, też nie było łatwo. Wprawdzie starsza koleżanka po kilku miesiącach mnie zaakceptowała, a nawet polubiła, ale im wyżej się pięłam, tym więcej mobbingu ze strony różnych osób doświadczałam... Do zrodzenia mobbingu wystarczy, by dana osoba zajęła w określonej grupie społecznie eksponowane miejsce z uwagi na swoją osobowość, płeć, kolor skóry, tożsamość kulturową lub narodową. Ta sama osoba, funkcjonując w innej grupie, może być w niej całkowicie akceptowana i bardzo lubiana.Skuteczny coaching dla zaawansowanych Spis treści: Słowem wstępu Rozdział 1. STRES I SENS ŻYCIA 1. Przygniecione serce 2. Trufle i ja 3. Bolesny sygnał 4. Odnowienie 5. Wirtualna wycieczka 6. Bez powodu 7. Kotka uzdrowicielka 8. Gdzie się podziały moje marzenia? 9. Ważny dzień 10. Tak, to jest właśnie Moja Pełnia 11. Inaczej niż zwykle 12. Mądrość ciała 13. Podaj dalej 14. Ci, których najbardziej kochamy 15. Ani mniej, ani więcej 16. Lekarstwo na kryzys 17. Zamiast opłatka 18. Na drodze do szczęścia 19. Życie jest piękne Rozdział 2. PRACA I KARIERA 1. Konstruktywna krytyka 2. Inteligencja emocjonalna w pracy 3. Brak odpowiedzi 4. Groźne oblicza mobbingu 5. Uwięziona witalność 6. Coaching wizerunku 7. Komunikacja na odległość 8. Efektywność osobista 9. Jedno kliknięcie 10. Bestseller 11. Face Bóg 12. Przywództwo z sercem 13. Biznes i życie 14. Wolnoć Tomku 15. Ludzie się nie zmieniają 16. Pełnia kompetencji 17. Zawodowa ciuciubabka 18. Budujmy mosty 19. Jesteśmy sobie potrzebni 20. Precyzja celów i kompetencji Rozdział 3. SPRAWY DAMSKO-MĘSKIE 1. Czas wszystko leczy 2. Ukryte korzyści 3. Siła umysłu 4. Uczuciowa odpowiedzialność 5. Mam zgryz 6. Potrzeby i pragnienia 7. Spójrz w lustro 8. Poczucie winy i jego powody 9. Porozmawiajmy po męsku 10. Obcy, część n-ta 11. Od samotności do bliskości 12. Jak zbity pies 13. Superwoman 14. To, co widzę 15. Stara prawda 16. Przecież to już było 17. Nie ma tego złego 18. Głębia miłości 19. Dar życia 20. Najlepszy GPS pod słońcem Na zakończenie Literatura
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,86 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,84 zł
Okładka książki Prawo LOLA

32,97 zł
49,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,97 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,22 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,54 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj