W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Autorzy piszą o pracy w zespołach i z zespołami, ponieważ chcieli dostarczyć praktyczny podręcznik z tej dziedziny zarówno profesjonalnym menedżerom zespołów i projektów, jak i kadrze kierowniczej oraz wszystkim innym zainteresowanym. W tej pracy połączone są podstawowe informacje teoretyczne z wypróbowanymi i przetestowanymi metodami.
W poradniku tym znajdą Państwo omówienie nie tylko ogólnych zasad oraz wymogów wynikających z ustawy o pomocy społecznej, ale także opis przepisów wykonawczych, określających zasady nabywania kwalifikacji zawodowych. Ponadto w publikacji została przedstawiona również ustawa o pracownikach samorządowych.
W publikacji zostały zawarte informacje na temat:
? wymaganych umiejętności
? wykaz przedmiotów i minimalny wymiar zajęć dydaktycznych
? zakres i wymiar praktyk zawodowych
? zakres obowiązków pracownika socjalnego
? kto może prowadzić szkolenie w zakresie specjalizacji w zawodzie pracownik socjalny?
? stażu adaptacyjnego dla pracownika socjalnego z kraju trzeciego
? specjalizacji w zawodzie pracownik socjalny
Korzyści
Dzięki publikacji zyskają Państwo:
? wiedzę jakie umiejętności powinien posiadać przyszły pracownik socjalny
? informacje na temat zakresu oraz wymiaru praktyk zawodowych
? odpowiedź, jakie studia pozwalają pełnić role pracownika socjalnego
? wskazówki, kto powinien przystąpić do stażu adaptacyjnego, a kto do testu umiejętności aby móc pełnić funkcję pracownika socjalnego
? wiedzę na temat specjalizacji w zawodzie pracownik socjalny
? omówienie od strony praktycznej ustawy o pracownikach samorządowych
Książka stanowi całościowe i logiczne kompendium pewnego obszaru wiedzy wynikającej z wykonanych działań praktycznych i przeprowadzonych analiz teoretycznych na temat projektów i procesów różnych branż działalności gospodarczej. Może być przydatna dla osób, które zdobywają pierwsze szlify w zarządzaniu projektami, ale również osoby posiadające już pewną wiedzę na ten temat na pewno znajdą wiele ciekawych opisów.
Ponowoczesność (postmodernizm) jest obecnym okresem rozwoju społeczeństw. Charakteryzuje się brakiem uniwersalnych punktów odniesienia, wielością oraz współistnieniem stylów i gustów, zmieniających się błyskawicznie. Jest kondycją pluralizmu, relatywizmu, globalizacji, wielokulturowości, łączenia wartości przeciwstawnych. Takie złożone i dynamiczne otoczenie społeczno gospodarcze jest wyzwaniem dla teorii i praktyki zarządzania, w tym dla subdyscypliny marketingu.
Książka jest adresowana do studentów kierunków zarządzanie, marketing, socjologia oraz pokrewnych, do środowiska naukowego marketingowców, a także do praktyków – osób opracowujących strategie i działania marketingowe w organizacjach. Autor ma nadzieę zainteresować nią szersze grono odbiorców – osób dostrzegających, śledzących oraz starających się zrozumieć związki zachodzące między zjawiskami społecznymi i gospodarczymi w warunkach ponowoczesności.
To jest jedna z klasycznych, czy też kanonicznych książek z dziedziny komunikacji, głoszących, że źródłem większości problemów w pracy i w życiu jest zła komunikacja, a z kolei dobra komunikacja może być pomocna w ich rozwiązywaniu.
Ten nurt myślenia jest dzisiaj dość oczywisty, jednak 10 lat temu książki na ten temat stanowiły nowość, a najlepsze z nich zapoczątkowały modne i popularne programy szkoleniowe przede wszystkim w świecie biznesu, przykładem może być inna książka wydana przez MT Biznes, a mianowicie Kluczowe rozmowy (tytuł oryginału: Crucial conversations).
Fakt, że duża międzynarodowa firma szkoleniowa, jaką jest House of Skills, opracowała i oferuje specjalny program szkoleniowy oparty na ideach zawartych w książce świadczy o jej wartości i aktualności.
„Afirmujący życie podręcznik, który kieruje nas ku rozmowom, których najbardziej potrzebujemy”.
– DOUG STONE, współautor Difficult Conversations
„Mistrzyni nauczania pozytywnej zmiany poprzez moc komunikacji” (Peter Neill, dyrektor wykonawczy AT&T Wireless)
Susan Scott chce, żebyś osiągnął sukces. Aby to się stało, tłumaczy, musisz zmienić codzienne rozmowy w taki sposób, aby poprawić wzajemne zrozumienie – i dostać to, czego chcesz. W niniejszym przewodniku, zawierającym podręcznik z ćwiczeniami oraz Siedem Zasad Odważnych Rozmów, Scott uczy, jak:
• pokonywać bariery na drodze do dobrej komunikacji;
• rozwijać i wzbogacać rozmowy ze współpracownikami, przyjaciółmi i rodziną;
• zwiększać jasność i poprawiać zrozumienie w rozmowie;
• radzić sobie z silnymi emocjami – po obydwu stronach stołu.
Pierwsze wydanie Patologii transformacji ze stycznia 2012 r. wzbudziło od razu duże zainteresowanie zawartym w książce opisem negatywnej, patologicznej strony renesansu kapitalizmu w Polsce na tle światowej agresywnej gry międzynarodowego kapitału ery neoliberalizmu - jak to określił jej autor. Mimo że intencją prof. Witolda Kieżuna nie było napisanie książki politycznej, wielu tak właśnie ją odebrało. W efekcie reakcje na książkę były bardzo różne, od poparcia do całkowitego przemilczenia zawartych w niej faktów i analiz. Decydując się na wznowienie książki, wydawca postanowił uzupełnić to wydanie o rozmowę z autorem zarówno o zawartości książki, jak i reakcjach na jej ukazanie się. Rozmówcą prof. Witolda Kieżuna jest Czesław Bielecki - autor książek, działacz opozycji demokratycznej przed 1989 r. i wydawca prasy podziemnej, ale także architekt i dr nauk technicznych, założyciel firmy architektonicznej i były poseł na sejm. Obu rozmówców łączy bogate doświadczenie życiowe, antykonformizm i uparte poszukiwanie pozytywnych odpowiedzi na ważne i aktualne pytania w kwestiach narodowych. Prof. zw. dr hab. Witold Kieżun wykłada na Akademii Leona Koźmińskiego, jest członkiem International Academy of Management (USA), wykładał na wielu uczelniach zagranicznych w Europie, USA i Kanadzie, był kierownikiem projektów ONZ w Afryce, jest autorem wielu książek, w czasie II wojny światowej był oficerem Armii Krajowej i powstańcem warszawskim, odznaczonym Orderem Virtuti Militari, po wojnie był więziony w Polsce i w sowieckim gułagu na pustyni Kara-Kum. Czesław Bielecki jest absolwentem Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej i drem nauk technicznych, jako architekt pracował i odbywał staże zawodowe we Francji, Izraelu i RFN, od 1984 r. prowadzi założoną przez siebie firmę architektoniczną Dom i Miasto w 1968 r. brał udział w wydarzeniach marcowych, w 1979 r. rozpoczął współpracę z paryską Kulturą, od 1980 r. należał do NSZZ Solidarność, w stanie wojennym zaangażował się w działalność wydawnictw podziemnych, był aresztowany i więziony, po 1989 r. był posłem na sejm.
Ograniczone przywództwo jest próbą naukowej analizy przywództwa na podstawie wywiadów przeprowadzonych przez autora z 29 wybitnymi osobami, znanymi z życia publicznego liderami politycznymi, gospodarczymi, społecznymi, artystycznymi, naukowymi i religijnymi.
Wnioski, do jakich dochodzi prof. Andrzej K. Koźmiński, są zaskakujące: lepiej radzą sobie liderzy, którzy napotykają więcej obiektywnych i subiektywnych ograniczeń oraz nieustannie muszą z nimi walczyć, by powiększać sferę własnej autonomii i podejmowania decyzji.
Droga lidera to nieustanne ?wykuwanie stopni w lodowcu,? jak to określa jeden z rozmówców autora. Te stopnie to: pokonywanie braku wiedzy i fachowego przygotowania do rządzenia, radzenie sobie z konkurencją wewnętrzną i zewnętrzną, zarządzanie ludźmi, a nawet doskonalenie warsztatu aktorskiego, który w wielu wypadkach okazuje się pomocny. Wspólnie z rozmówcami autor poszukuje narzędzi, które pozwalają liderom sprawniej wspinać się na pokrytą lodowcem górę. I odnajduje w ich plecakach zarówno system wartości i etykę, jak i bezwzględność w dążeniu do celu. Spora miejsca zajmują rekwizyty teatralne, bo ?bez teatru byłoby nijako?, jak mówi jeden z liderów. Im częściej ten ekwipunek będzie w użyciu, tym silniejszym liderem stanie się jego dysponent.
Przeprowadzone badanie pozwoliło autorowi na sformułowanie teorii ?ograniczonego przywództwa?, bo ? jak przyznaje ? przywództwo absolutne, w czystej postaci nie istnieje. To pocieszająca konstatacja dla wszystkich, którzy pełni obaw, ale też determinacji, dopiero rozpoczęli wspinaczkę na szczyt.
W podręczniku przedstawione zostały podstawowe zasady i uwarunkowania funkcjonowania systemu bankowego w powiązaniu ze zmianami i wyzwaniami wywołanymi przez trwający od 2007 roku kryzys finansowy. W czterech częściach omówione są kolejno:♦ System bankowy, jego relacje z otoczeniem, elementy warunkujące funkcjonowanie banków, w tym polityka pieniężna banku centralnego i sieć bezpieczeństwa finansowego.♦ Operacje bankowe finansujące działalność banków, operacje finansujące i prefinansujące klientów oraz pozostałe operacje świadczone przez banki.♦ Zarządzanie bankiem - cele, strategie, polityka, kapitały własne, analiza i ocena kondycji banku, marketing bankowy.♦ Zarządzanie ryzykiem (płynności, kredytowym, kraju, stopy procentowej, walutowym i operacyjnym) - metody jego pomiaru i ograniczania oraz transakcje instrumentami pochodnymi.Książka powstała na bazie wykorzystywanego od lat przez uczelnie i szkoły o profilu ekonomicznym podręcznika ,,Bankowość. Zagadnienia podstawowe"". Ze względu na konieczność uwzględnienia wielu zjawisk występujących w skali światowej, a także nowoczesnych technologii i procedur zastępujących tradycyjne operacje bankowe, przygotowany został nowy podręcznik, w którym wprowadzono aktualne tematy, a pozostałe ujęto w sposób odpowiadający dzisiejszym realiom.Podręcznik jest zgodny z programami wykładu bankowości na studiach licencjackich. Szeroki przegląd problematyki związanej z bankowością jako nauką o przedsiębiorstwie bankowym i jego otoczeniu sprawia, że będzie przydatny także dla studentów na poziomie magisterskim oraz praktyków bankowych.
Przyszłość zarządzania nurtuje rzesze naukowców i praktyków. Ustosunkowując się do tej kwestii, Autorzy książki proponują nowe paradygmaty, formułują nowe interpretacje teorii i praktyki zarządzania, zwracają uwagę na konsekwencje rewolucyjnych zmian w nauce dla zarządzania. Jednak przede wszystkim podążają w kierunku nowej interpretacji przedsiębiorstwa przyszłości ? sustainable enterprise, które na ogół kojarzone jest z ideą zrównoważonego rozwoju, tymczasem może mieć zupełnie nową, dopełniającą racjonalność. Jaką? Sustainablity to nowatorski pomysł na biznes trwały, odnawialny, zdolny przetrwać różne okoliczności, biznes, którego procesy zapewniają mu witalność w nieprzewidywalnym i turbulentnym otoczeniu.
Książka odpowiada w szczególności na następujące pytania:
? Jak wyglądać będzie przedsiębiorstwo przyszłości?
? Co stanowi główne czynniki krytyczne jego sukcesu?
? Na czym polegają nowe paradygmaty w zarządzaniu?
? Jakie są konsekwencje teorii chaosu dla zarządzania?
? Na czym polega zarządzanie kluczowymi obszarami w przedsiębiorstwie, takimi jak: zmiana, zaufanie, innowacje, ekologia, wiedza, wirtualizacja, przywództwo, wartość ...
Te i wiele innych istotnych zagadnień wyjaśnia ta publikacja, którą odróżnia od innych pozycji na rynku kompleksowe, odważne i przyszłościowe spojrzenie na problemy zarządzania. Jest więc ona niezbędną pozycją dla Czytelników, którzy pragną być na bieżąco w nowych realiach zarządzania.
Wystąpienia perswazyjne to książka, którą bezwzględnie powinny przeczytać wszystkie osoby zainteresowane poprawą umiejętności w zakresie wygłaszania publicznych przemówień, prezentowania własnych idei, przekonywania do swoich racji. Ten krąg obejmuje nie tylko rzeczników firm i personel działów public relations, polityków czy zawodowych mówców, ale także wszystkich, którzy wiedzą, że zawsze mogą znaleźć się w takiej (czasem nieoczekiwanej) sytuacji. Bardzo ważna jest świadomość, że można nauczyć się, jak ze swobodą oraz pewnością siebie wygłosić mowę okolicznościową czy przeprowadzić świetne wystąpienie.
W swojej książce autorka zwróciła uwagę na najróżniejsze aspekty przygotowań do dłuższej wypowiedzi na forum ? od właściwego przygotowania merytorycznej zawartości wystąpienia, przez wygląd, modulację głosu i sposób zachowywania się prelegenta w sali prezentacyjnej, aż po szczegółowe dopracowanie elementów wizualnych (zarówno wzbogacających prezentację, jak i rozdawanych jej uczestnikom). Wyjaśniła, jak nawiązywać i utrzymywać kontakt z audytorium, a także reagować na potrzeby słuchaczy, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych i kłopotliwych, jak pilnować porządku wystąpienia i nie dać się zbić z tropu. Podkreśliła także konieczność stałej pracy nad swoim wizerunkiem osobistym, a ponadto wskazała najważniejsze zasady współpracy z dziennikarzami oraz kwestie związane ze specyfiką występowania przed kamerą.
Wystąpienia perswazyjne powinny być lekturą obowiązkową dla każdego prelegenta, wykładowcy, polityka, menedżera? oraz każdego, kto chce lub musi choć raz wystąpić publicznie.
"Umiejętność występowania publicznego, przemawiania i wygłaszania mów w różnych okolicznościach, prezentowania opinii oraz przekonywania do swoich idei to element, bez którego nie sposób wyobrazić sobie współczesnego lidera, menedżera, polityka. Okazuje się, że obecnie nie wystarczy już po prostu mówić, głosić czy przedstawiać: należy czynić to w sposób odpowiedni i dostosowany do oczekiwań odbiorców, a przede wszystkim ciekawy, niebanalny i obrazowy.
Czy trudno jest mówić tak, aby osiągnąć zamierzony cel? Czy można przemawiać w sposób, który zapewni nam nie tylko uwagę i zainteresowanie słuchaczy, ale także ich szacunek? Jak zachwycić swoją mową i olśnić wystąpieniem? Czy trudno jest oczarować, a nawet porwać publiczność? W jaki sposób skutecznie przekonać innych do swoich poglądów, wzbudzić poklask i wywołać entuzjazm?"
- Elżbieta Żurek
Specyfika zachowań nabywców instytucjonalnych skłania do przyjęcia marketingu partnerskiego jako podstawy działań rynkowych firmy.
W książce podjęto zatem próbę odpowiedzi na pytanie: „Jak skutecznie działać na rynku przedsiębiorstw?”.
•Autor przybliżył w książce:
•sposoby działania firmy na rynku przedsiębiorstw,
•procesy zakupu na rynku przedsiębiorstw,
•relacje między firmami,
•podstawowe koncepcje marketingu partnerskiego na rynku przedsiębiorstw (w tym złożoność i wielostronność powiązań firmy oraz zarządzanie portfelem nabywców),
•wdrażanie koncepcji marketingu partnerskiego przez polskie przedsiębiorstwa.
Książka jest adresowana do studentów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz praktyków zainteresowanych poprawą sytuacji rynkowej firmy przez wdrażanie nowoczesnych koncepcji marketingowych.
Jeśli musisz poprowadzić zebranie w pracy, wygłosić mowę przed szeroką publicznością, zabrać głos podczas konferencji, chcesz zabłysnąć przed komisją egzaminacyjną lub w trakcie spotkania o pracę albo po prostu powitać gości przybyłych na uroczystość rodzinną, powinieneś zapoznać się ze złotymi regułami wystąpień publicznych.
W poradniku tym przedstawiono podstawowe zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Dowiesz się z niego, jak celnie dobierać słowa, jak rozpocząć przemówienie, by przykuć uwagę słuchaczy i jak je zakończyć, by pozostawić po sobie dobre wrażenie. Nauczysz się właściwie wykorzystywać narzędzia pomocne podczas prezentacji, wykładu bądź konferencji. Opanujesz także pozawerbalny sposób wpływania na publiczność – wypracujesz odpowiednią postawę i gestykulację. W książce opisano również skuteczne sposoby zwalczania tremy.
Na konkretnych przykładach wystąpień publicznych, ilustrujących zarówno pozytywne zachowania, jak i błędy, pokazano, jak przemawiać, by odnieść sukces.
Głos więźnie Ci w gardle? Czujesz pustkę w głowie? Jeśli każde wystąpienie publiczne sprawia, że zżera Cię trema, ta książka jest właśnie dla Ciebie!
Poszukiwanie kapitału niezbędnego do finansowania aktywów przedsiębiorstwa to stały element działań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Firmy, szczególnie te znajdujące się w początkowej fazie swojego rozwoju, mają ograniczony dostęp do zasobów finansowych, a zapewnienie dostępności kapitału jest niejednokrotnie czynnikiem determinującym możliwość i tempo ich rozwoju. Wprawdzie współczesny rynek pieniądza i kapitału charakteryzuje się różnorodnością instrumentów finansowych, jednak w praktyce okazuje się, że każdy finansujący (kredytodawca, inwestor, nabywca obligacji itp.) ma swoje wymagania, którym niełatwo sprostać. U podstaw pracy legło założenie, że analogicznie jak na rynku konsumpcyjnym, gdzie trudności ze zbytem wyprodukowanych towarów spowodowały rozwój koncepcji marketingu, tak i na rynku finansowym problemy z pozyskaniem kapitału sprzyjać będą rozwojowi marketingu nazwanego tu marketingiem inwestorskim. Jego wykorzystanie w działaniach podejmowanych na rynku kapitałowym ma zwiększać szanse na skuteczne i efektywne pozyskiwanie finansowania. Celem książki jest pokazanie rynku kapitałowego z perspektywy koncepcji marketingu. Przedmiotem badań prezentowanych w opracowaniu jest marketing inwestorski rozumiany jako proces zarządczy, w ramach którego przedsiębiorstwo dąży do zwiększania swojej wartości poprzez umiejętne i efektywne pozyskiwanie kapitału oraz budowanie długotrwałych korzystnych relacji z podmiotami i osobami finansującymi jego działalność.
Chcesz więcej! Więcej pieniędzy, czasu i satysfakcji z życia.
A zarazem chcesz mniej! Mniej pracy, obowiązków i stresu.
Autorzy z list bestsellerów „New York Timesa” – Gary Keller i Jay Papasan – uczą, w jaki sposób koncepcja JEDNEJ rzeczy może całkowicie zmienić podejście do każdej dziedziny życia, wpłynąć na dokonywane wybory i odnoszone rezultaty.
Czasami twoja JEDNA rzecz będzie pierwszą rzeczą na liście. Czasami – jedyną.
Ale zawsze to właśnie ona przyniesie niezwykłe efekty.
Jaka jest twoja JEDNA rzecz?
W obliczu niepewności, nieprzewidywalności i turbulencji współczesnego świata najtęższe głowy sięgają w życiu i w biznesie po modele oraz strategie, które łączą całościowe i procesowe podejście do rzeczywistości (complexity) z poszukiwaniem prostych i trafnych rozwiązań złożonych problemów (simplicity). W ten sposób rozwija się nowa filozofia, język szkoły życia (simplexity), do której należy ta książka. Jest po prostu świetna. Wprowadzamy ją na listę lektur Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej i Values.
Jacek Santorski, konsultant, dyrektor Akademii i co-chairman Values (www.values.pl)
JAKI JEST TWÓJ PROFIL PRZEDSIĘBIORCY?
Czy dysponujesz cechami niezbędnymi do zbudowania wspaniałej firmy?
Trzej znani przedsiębiorcy i liderzy – obecnie inwestorzy kapitałowi i doradcy kadry kierowniczej – dzielą się w tej książce swoimi doświadczeniami i wnioskami z wieloletniej obserwacji różnych przedsiębiorców. Okazuje się, iż osoby, które z sukcesem osiągają swoje cele mają ze sobą wiele wspólnego. Powszechne cechy? Serce, inteligencja, odwaga i szczęście.
Po przeprowadzeniu wywiadów i przeanalizowaniu setek przedsiębiorców z całego świata, autorzy doszli do wniosku, iż wszyscy – od młodych założycieli swoich firm po doświadczonych prezesów – łączą w sobie w jakimś stopniu wszystkie te cztery atrybuty. W każdym z nas któryś z tych elementów przeważa – jeden zawsze jest dominujący i ma największy wpływ na podejmowane przez nas decyzje. Zrozumienie, który jest to element pozwoli ci zyskać większą samoświadomość i zwiększy szanse na sukces w próbie otworzenia i rozwoju własnej firmy.
A więc, czy kierujesz się przede wszystkim:
- sercem, tak jak uznana mistrzyni kuchni Alice Waters lub Howard Schultz, prezes sieci Starbucks?
- inteligencją, tak jak Jeff Bezos z Amazon lub legendarny inwestor Warren Buffett?
- odwagą, tak jak Nelson Mandela lub twórca VirginGroup, Richard Branson?
- a może najistotniejsze w twoim przypadku jest szczęście, które sprzyjało takim ludziom, jak Tony Hsieh, prezesowi firmy Zappos (oraz zaskakująco wielu innym przedsiębiorcom odnoszącym sukcesy)?
Niniejsza książka zawiera także pierwszy test atrybutów przedsiębiorczości, EntrepreneurialAptitude Test (E.A.T.), który pozwoli ci zbadać swój profil.
Chociaż nie ma jednego słusznego przepisu na osiągnięcie sukcesu w biznesie, ta książka pomoże zrozumieć, które cechy należy „podkręcić”, a które nieco „wygasić”, aby móc w pełni wykorzystać swój potencjał. Dowiesz się także, które cechy są najbardziej i najmniej przydatne (a czasem nawet szkodliwe) na różnych etapach rozwoju firmy. Nauczysz się nie tylko tego, w jaki sposób szybciej zbudować lepszą firmę, ale też jak przenieść swój naturalny styl przywódczy na wyższy poziom.
Książka prezentuje alternatywne ujęcia tradycyjnych tematów teorii organizacji: władza i racjonalność, przywództwo i zmiana, technika i porozumiewanie się. Uzupełnione są one nowszymi zagadnieniami, takimi jak globalizacja i wiedza narracyjna. Dominująca perspektywa to połączenie teorii neoinstytucjonalnej, konstruktywizmu i teorii aktora-sieci. Przedstawione w książce teorie ilustrowane są licznymi studiami przypadku. `Uznanie roli aktorów społecznych jako wyzwalaczy lub hamulcowych aktualizacji złożonych procesów organizowania, ludzkie interakcje z władzą w tle, niezdeterminowane drogi porządkowania organizacji, wyjście poza racjonalność zakorzenioną w klasycznej myśli ekonomicznej - wszystko to powoduje, że fascynująca i oryginalna książka prof. B. Czarniawskiej jest ważnym źródłem mądrości dla poszukujących czegoś więcej niż powierzchowne odpowiedzi na pytania dotyczące współczesnego zarządzania.` prof. zw. dr hab. Mariusz Bratnicki, Katedra Przedsiębiorczości Akademia Ekonomiczna w Katowicach
Książka ukazała się na rynku amerykańskim nakładem wydawnictwa Jossey-Bass w marcu 2012 roku. To nie jest powieść biznesowa, ale - jak to określa sam autor - poradnik, choć równie dobrze można tę książkę określić jako esej z teorii organizacji i zarządzania. Jak można oczekiwać od Lencioniego, książka jest bardzo dobrze napisana, do połknięcia w jeden wieczór bądź weekend. Przewaga dotyczy miękkich aspektów zarządzania. Teza książki jest prosta: oczywiście strategia, finanse, marketing etc. są ważne, jednak nawet najlepsze poszczególne techniki zarządzania zapewnią w najlepszym razie ograniczony sukces, jeśli nie są stosowane w zdrowej organizacji. Zdrowa organizacja to taka, w której wszystkie wymienione elementy uzupełnione o kulturę organizacyjną współgrają ze sobą. Oczywiste? Tak oczywiste, że zdecydowana większość firm nawet o tym nie myśli, a ich szefowie i menedżerowie skupiają uwagę na skomplikowanych metodach zarządzania, tworząc złożone modele i przeprowadzając efektowne (i najczęściej mało przydatne) symulacje komputerowe. Ważne: Lencioni nie twierdzi, że ilościowe techniki zarządzania nie są potrzebne czy przydatne, zwraca jednak uwagę, że tylko w zdrowej organizacji ich możliwości są w pełni wykorzystywane. W Przewadze znajdziemy wiele ciekawych ministudiów przypadku.
W ciągu ostatnich siedmiu lat, w czasach wyjątkowej niestabilności światowej gospodarki, firma Cisco podwoiła przychody, potroiła zyski i czterokrotnie zwiększyła dochody na każdej akcji. Jak? Podążając jednocześnie dwiema drogami. Filozofia dwóch dróg polega na dostrzeganiu w każdej decyzji otwierającej się możliwości, a nie wyrzeczenia. Na unikaniu błędnych wyborów, zmniejszanych oczekiwań i osłabiających kompromisów. Oznacza wynajdywanie sposobów na odnoszenie korzyści z jednej opcji przy równoczesnym wzmacnianiu drugiej. Inder Sidhu wyjaśnia, dlaczego w dzisiejszych czasach dwie drogi stanowią najlepszą strategię. Sięga do bezcennych autorskich przemyśleń spółki Cisco i doświadczeń takich przedsiębiorstw jak Procter &, Gamble, Whirlpool czy Harley-Davidson, dzięki czemu przedstawia kompletny plan, jak podążyć `dwiema drogami` także w twojej firmie.
Trzymasz w swoich rękach kod DNA swojej przyszłości i tylko do ciebie zależy, jaki nadasz mu kształt. Żeby wykreować ją zgodnie ze swoimi marzeniami, musisz tylko przeczytać tę książkę, postanowić, że zastosujesz jej zasady w życiu, rozpisać plan, po czym z zapałem wziąć się do działania i spełnić swoje marzenia.
Przygotuj się na wielka przygodę, jaką będzie reszta twojego życia!
Dowiedz się jak:
- wyznaczać wielkie cele,
- postanowić, że będziesz bogaty,
- przejąć kontrolę nad swoim życiem,
- myśleć jak geniusz,
- uwolnić potencjał swojego umysłu,
- doładować mocą swoje myślenie,
- wykreować swoją przyszłość,
- ciesz się życiem.
Jeżeli jesteś gotów na doskonałość i osiągnięcie wielkich rezultatów, ta książka będzie twoim przewodnikiem na drodze do sukcesu!
„Z każdej strony tej książki bije prawda, mądrość i moc. Brian Tracy jest wybitnym autorytetem w kwestii radykalnej poprawy jakości życia. Pozwól mu być twoim przewodnikiem. Sam nauczyłem się od niego tak wiele, że nie wiem jak mu dziękować!”
- Robert G. Allen, autor bestsellera z listy #1 New York Times
“Ta książka jest metodą transformacji twojego myślenia o sobie i swoim potencjale, umożliwiając ci osiągnięcie większego sukcesu w każdej sferze twojego życia”.
- Lee Iacocca, Prezes Lee Iacocca & Associates
“Brian Tracy ponownie napisał wspaniała książkę, która uczy każdego, jak sięgnąć po swoje wewnętrzne zasoby i nie tylko wyznaczyć sobie realne cele, ale też rozwinąć plan ich osiągnięcia. Ta książka to potencjalny bestseller, który stanie się inspiracją dla wielu osób. Trzeba ją przeczytać”.
- Sally Pipes, Dyrektor Pacific Research Institute
“Brian Tracy jak zwykle trafił w sedno ze swoją nową książką Zmień swoje myślenie, a zmienisz swoje życie. Trzeba ją przeczytać!”
- Mac Anderson, założyciel Successories, Inc.
„Nowa książka Briana, Zmień swoje myślenie, a zmienisz swoje życie pokaże ci, jak przyciągnąć ludzi i środki, których potrzebujesz, żeby osiągnąć każdy cel, który sobie wyznaczysz”.
- Tony Jeary, Mr. PresentationTM, autor książki Life is a Series of Presentations
“To genialna książka przepełniona mądrością i wiedzą. Sprawi, że błyskawicznie zamienisz swoje zamiary w czyny. Wyposaży cię w niezbędne informacje i wglądy, żeby osiągnąć sukces i odnaleźć sens w życiu”.
- Nido R. Qubein, założyciel National Speakers Association Foundation, Prezes Great Harvest Bread Company
Jak zdobyć zaufanie i je utrzymać?
W tej książce, opracowanej na podstawie popularnego programu szkoleniowego Trust Works!, autor światowych bestsellerów i guru zarządzania, Ken Blanchard, wykorzystując swoją ogromną wiedzę i wnikliwość, zwraca swoją uwagę na jedną z najbardziej złożonych kwestii, która ma wpływ na wszystkie obszary życia – zaufanie.
W książce Zaufanie – to naprawdę działa!Ken Blanchard wykorzystuję prostą opowieść o zwierzętach: psie, kocie i mądrej papudze, do pokazania, w jaki sposób można lepiej porozumiewać się z innymi. Proponuje model budowy zaufania ABCD i pokazuje, w jaki sposób za jego pomocą można rozwiązać takie problemy, jak:
- niskie morale,
- brak komunikacji,
- brak odpowiedniej reakcji na problemy,
- dysfunkcyjne przywództwo.
W dzisiejszym, mocno spolaryzowanym społeczeństwie budowa i utrzymanie zaufania stały się niezwykle istotne. W książce Zaufanie – to naprawdę działa! prostym językiem opisane zostały umiejętności niezbędne do tego, by konflikt zamienić w pokój i współpracę, co w rezultacie pomoże nam wszystkim pracować wydajnie w harmonii z innymi.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?