W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Postanowiłem napisać książkę o czymś, co każdego z nas dotyczy i czym każdy z nas się zajmuje przynajmniej po osiągnięciu pewnego wieku o świadomości, czym są pieniądze, jak je liczyć i jak się nimi zajmować. Tak naprawdę chodzi jednak o zarządzanie pieniędzmi w naszym życiu. Dla każdego z nas bardzo istotne jest to, jak zdobyć pieniądze na zaspokojenie potrzeb swoich i potrzeb swoich najbliższych oraz jak je rozsądnie wydawać. Większość kłopotów, jakie napotyka człowiek w trakcie swojego życia, łączy się bowiem z oszczędzaniem. Jak oszczędzać, gdy pieniądz traci siłę nabywczą? Co zrobić z oszczędnościami? W pracy proponuję w tym względzie kilka możliwości. Nie jest to więc książka o tym, jak dorobić się dużych pieniędzy, lecz o tym, jak nimi rozsądnie gospodarować.
Crowdsourcing naukowy odnosi się do współpracy online za pośrednictwem platform internetowych, w której naukowcy angażują grupę osób o zróżnicowanej wiedzy i umiejętnościach w celu podjęcia określonego zadania lub zestawu zadań badawczych. Stanowi on naturalne następstwo postępującej otwartości, inkluzywności oraz technicyzacji nauki. Książka ma na celu identyfikację i charakterystykę powodów wykorzystania crowdsourcingu przez pracowników naukowych do tworzenia wiedzy naukowej. Ponadto w książce opisano procesy, wyzwania zarządzania naukową inicjatywą crowdsourcingową oraz kompetencje inicjatora crowdsourcingu naukowego. Nakreślono w niej także możliwe kierunki rozwoju crowdsourcingu naukowego w kontekście technologii blockchain, digital storytelling, grywalizacji, metaverse, rzeczywistości rozszerzonej oraz sztucznej inteligencji.
Treść monografii zawarta jest w ośmiu częściach tematycznych, dotyczących kluczowych zagadnień dla zarządzania kapitałem ludzkim w warunkach niepewności. W części pierwszej przedstawiono rozważania wprowadzające. Kolejne części ogniskują się wokół: uwarunkowań zrównoważonego rozwoju, kapitału kariery, odporności kapitału ludzkiego, modeli pracy, elastycznych form zatrudnienia, specyfiki sił zbrojnych i aspektów transnarodowych.
Smart World to specyficzne środowisko działania, które obejmuje swoimi wyrafinowanymi wymaganiami techniczno-technologicznymi, środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi różne podmioty, systemy i rzeczy, w tym obiekty fizyczne, usługi cybernetyczne, świadomych społecznie i środowiskowo ludzi oraz sposób ich myślenia kognitywnego. Wiąże się ono z rosnącym zorientowaniem na tworzenie i wdrażanie takich proaktywnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które będą kształtowały coraz to lepsze jakościowo, a przy tym bardziej humanitarne i zrównoważone środowiskowo warunki funkcjonowania społecznego i gospodarczego. W Smart World hiperprzestrzeń ta staje się podstawową architekturą systemu skutecznych działań rynkowych. W związku z tym dynamiczny rozwój technologiczny oraz rozwiązania wdrażane w nowoczesnych przedsiębiorstwach skutkują zmianą paradygmatów zarządzania i potrzebą budowy nowych modeli biznesu. Nowoczesne modele biznesu powinny dążyć do zachowania równowagi między rozwojem inteligentnej technologii a poprawą jakości życia i uznawanymi wartościami w poszczególnych społeczeństwach.Celem książki jest podjęcie próby identyfikacji, charakterystyki i usystematyzowania elementów koncepcji Smart World, a także przedstawienie kluczowych dla współczesnych organizacji uwarunkowań skutecznego funkcjonowania w jej środowisku, które determinują architekturę nowoczesnych modeli biznesu. Opracowanie ma także służyć określeniu kierunków inteligentnego rozwoju środowisk biznesowych i okołobiznesowych dla potrzeb skuteczniejszego upowszechnienia wymagań współczesności i praktycznej realizacji towarzyszących temu procesowi zmian, w tym cyfryzacji, automatyzacji, usieciowania czy otwierania się współczesnego świata na szeroko pojętą współpracę oraz problemy środowiskowe i społeczne. Idea Smart World to bowiem nie tylko zastosowanie inteligentnych technologii w procesie projektowania, wytwarzania i dostarczania spersonalizowanych produktów i usług dla członków Społeczeństwa 5.0. To nie tylko realizacja inteligentnego usieciowania wszystkich ogniw łańcucha wartości i otwartość na komunikację, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami zapisanymi w modelu biznesu 4.0. To także głębsze, inteligentnie ukierunkowane zaangażowanie organizacji w zrównoważenie środowiskowe i społeczne. Identyfikując megatrendy wynikające z środowiska Smart World w książce zaproponowano referencyjną architekturę modelu biznesu 4.0, której budowę oparto na filarach Przemysłu 4.0. Model biznesu 4.0 został zbudowany na architekturze technicznej i społecznej, które łączą odporne procesy w celu realizacji wartości dla klienta. Wysoce innowacyjna architektura modelu biznesu oparta jest na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych. Natomiast w architekturze społecznej uwypuklono aspekt zarządzania talentami, który jest silnie akcentowany w koncepcji Przemysłu 5.0. W opracowaniu szczególnie wiele uwagi poświęcono sektorowi MŚP i warunkom jego dostosowania do środowiska Smart World. Podjęte w opracowaniu rozważania wsparto praktycznymi przykładami z obszarów współczesnych smart organizacji, smart fabryk oraz cyber-fizycznych sieci przedsiębiorstw. Z uwagi na charakter i różnorodność przedstawionych rozważań książka może stanowić doskonałą pomoc dydaktyczną dla studentów, zwłaszcza kierunków: zarządzanie, inżynieria zarządzania, logistyka czy inżynieria produkcji oraz pokrewnych, a także służyć jako wsparcie procesów decyzyjnych i inwestycyjnych praktyków biznesu różnych branż.
Opracowanie można uznać za trzecią na polskim rynku wydawniczym monografię, która w całości poświęcona jest znaczeniu i organizacji pomiaru procesów logistycznych w łańcuchach dostaw. [] Prezentowane procedury, prawidłowości i model referencyjny analizy efektywności powinny zainteresować nie tylko menedżerów logistyki i łańcuchów dostaw, ale również kadrę akademicką i studentów wyższych uczelni ekonomicznych i technicznych, zwłaszcza na takich kierunkach kształcenia, jak: logistyka, rachunkowość zarządcza i zarządzanie. Jestem przekonany, że dydaktyczna przydatność książki nie stoi w sprzeczności z oryginalnością przedstawianych wyników badań naukowych. Prof. dr hab. Jarosław Witkowski, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Zagadnienia zawarte w książce wypełniają istniejącą na rynku wydawniczym lukę dotyczącą złożonej problematyki analizy oraz pomiaru efektywności łańcucha dostaw. W związku z tym pojawienie się publikacji należy uznać za potrzebne, wręcz pożądane w obliczu istotnego niedoboru tego typu pozycji na rynku. [] Praca stanowi dowód ogromnej wiedzy praktycznej, bogatego doświadczenia consultingowego, umiejętności badania złożonej problematyki logistyki w przedsiębiorstwach oraz ponadnormatywnych zdolności analitycznych autora. [] Publikacja ma profil praktyczny, autor kładzie duży nacisk na warstwę operacyjną, wręcz implementacyjną. Jest to niewątpliwie duża zaleta pracy, odnosi się ona bowiem do kwintesencji logistyki rozumianej jako działalność biznesowa. Prof. dr hab. Artur Świerczek, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Wykorzystaj analizy biznesowe i sztuczną inteligencję, aby napędzać rozwój przedsiębiorstwa, podnosić wydajność i ulepszać podejmowanie decyzji biznesowych. Dzięki tej praktycznej książce z rzeczywistymi przykładami wykorzystującymi Power BI można poznać najbardziej odpowiednie przypadki użycia AI w rozwiązaniach BI, w tym ulepszone prognozowanie, zautomatyzowaną klasyfikację i zalecenia wspomagane przez AI. Ponadto nauczysz się, jak wydobywać spostrzeżenia z niestrukturalnych źródeł danych, takich jak dokumenty tekstowe lub pliki obrazów.
Tobias Zwingmann pomaga profesjonalistom BI, analitykom biznesowym i specjalistom od danych rozpoznać obszary, w których sztuczna inteligencja ma szczególnie istotny wpływ. Dowiedz się, jak wykorzystać popularne platformy AI jako usługi oraz AutoML, aby tworzyć dowody koncepcji klasy korporacyjnej bez pomocy inżynierów oprogramowania lub danetyków.
• Wykorzystaj AI, aby napędzać wpływ na biznes w środowiskach BI
• Używaj AutoML do automatycznego klasyfikowania i lepszego prognozowania
• Wdrażaj usługi rekomendacji jako pomoc w podejmowaniu decyzji
• Wydobywaj spostrzeżenia z wielkoskalowych danych tekstowych za pomocą przetwarzania języka naturalnego
• Wyodrębniaj informacje z dokumentów i obrazów, wykorzystując widzenie komputerowe
• Buduj interaktywne interfejsy użytkownika dla tablic kontrolnych wspomaganych przez AI
• Implementuj kompletne studia przypadków w celu budowania tablic analitycznych zasilanych przez AI
„Po 15 latach spędzonych w świecie danych książka ta wywróciła do góry nogami mój ogląd klasycznego rozwiązania BI. Analityka biznesowa wspomagana sztuczną inteligencją jest doskonale zaprojektowana i skonstruowana. Szkoda, że nie miałem takiej książki dużo wcześniej.”
—Kai Aschenbach
Szef działu narzędzi BI, HDI Global SE
Analityka biznesowa wspomagana sztuczną inteligencją to książka niezbędna dla każdego, kto chce zrozumieć, jak można usprawnić analizy biznesowe za pomocą AI.”
—Ram Kumar
Główny specjalista od danych i analityki, Cigna
Tobias Zwingmann jest doświadczonym danetykiem z solidnymi podstawami biznesowymi. Jest współtwórcą niemieckiego startupu RAPYD.AI, którego misją jest pomoc w adaptowaniu uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji przez firmy z szybszym uzyskiwaniem korzyści biznesowych.
Zakładanie sklepu internetowego jest jak skręcanie mebli z Ikei. Bez problemu złożymy je samodzielnie i nie potrzebujemy do tego żadnego doświadczenia. Warunek jest jeden - musimy się trzymać dołączonej do mebla instrukcji montażu i upewnić się, że użyliśmy wszystkich zalecanych elementów. Książka Sklep online w 30 dni to taka instrukcja dla osób, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy. Autorka prowadzi czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tego procesu, od planowania i weryfikowania pomysłu na biznes, przez wybór asortymentu i platformy, aż po zdobywanie pierwszych klientów i analizę danych. Opis działania został podzielony na małe kroki i ujęty prostym, przystępnym językiem. Do każdego rozdziału dołączono ćwiczenia do wykonania, ułatwiające wprowadzenie teorii w praktykę. Jeśli myślisz o tym, by otworzyć e-sklep, z tą instrukcją przejdziesz od myślenia do działania i założysz biznes oparty na solidnych podstawach. Brzmi dobrze? Zatem - do dzieła!
Nowoczesny mówca MÓWI do ludzi, a NIE WYGŁASZA przemówienia. Jest otwarty, życzliwy i autentyczny. Jego celem jest podzielenie się wiedzą, zainspirowanie innych, a nie zdobycie uznania i wzbudzenie podziwu - niezależnie od tego, czy zwraca się do audytorium bezpośrednio, czy za pośrednictwem kamery, czy ma jednego odbiorcę, czy kilka tysięcy. Czy mówienie do ludzi jest trudne? Raczej nie. Wystarczy stanąć prosto, wziąć głęboki wdech, wyprowadzić głos, artykułować wyraźnie. A jednak... Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się zabrać głos w debacie, przemawiać na konferencji, odpowiadać na pytania dociekliwych dziennikarzy czy chociażby zdawać egzamin ustny, to wiesz, że mówienie bywa trudne. Oddech staje się płytki, głos niknie, jest słaby, monotonny, zamiera w gardle, a mówca brzmi niepewnie i nudno. Może być i tak, że mówi bardzo szybko i nerwowo i nagle jego głos wchodzi na wysoki rejestr, przez co nieprzyjemnie piszczy. Wtedy nawet najlepiej przygotowane merytorycznie wystąpienie nie dociera do odbiorcy. Nad głosem i sposobem mówienia warto pracować w każdym wieku i przy każdej okazji. Ta książka powstała, by Ci w tym pomóc. Znajdziesz tu 87 ćwiczeń służących wzmocnieniu głosu i poprawieniu dykcji, a także uczących ekspresyjnego sposobu wyrażania siebie i swoich przekonań. Skoro sztuka mówienia jest zbiorem reguł i zasad, których należy przestrzegać, by mowa była zrozumiała i perswazyjna, to znaczy, że każdy może tę umiejętność opanować. Może się nauczyć brzmieć pewnie i przekonująco, a przy tym być autentycznym, pozostawać sobą.
Przygotuj się na niesamowitą transformację swojego życia! Odkryj w swoim wnętrzu niewidoczne siły i wyzwól wiarę we własne możliwości Odwołaj się do mocy wszechświata i użyj jej w korzystny dla siebie sposób Zdobądź niezachwianą pewność siebie W sferze rozwoju duchowego Napoleon Hill jest postacią ponadczasową. Głębia, prostota i elegancja, która bije z jego dzieł, nieodmiennie inspirują i zachwycają rzesze czytelników. Hill udowodnił, że można spełniać pragnienia i osiągnąć sukces i bogactwo. Ciężko pracował, aby później przekuć swoją wiedzę w filozofię, która dodaje wiary w siebie, ułatwia wyrwanie się z ubóstwa i ciągłego niezadowolenia i pomaga zastąpić je życiem w obfitości, satysfakcji z własnych dokonań i radości. W książce, którą trzymasz w dłoni, znajdziesz zbiór prelekcji wygłoszonych przez Napoleona Hilla na antenie radiowej. Podczas tych audycji objaśniał on podstawowe działania, dzięki którym człowiek może przezwyciężyć wszelkie przeciwności i zamienić je w korzyści. Teraz możesz się poczuć tak, jakby mistrz mówił bezpośrednio do Ciebie i dzielił się z Tobą tajemnicami umysłów osób, które zdołały ukształtować własne przeznaczenie. I wreszcie możesz wkroczyć na drogę nieprzemijających sukcesów! Prawdziwym sukcesem są siła i pomysłowość pojawiające się w obliczu przeciwności! Odkryj trzy główne przyczyny porażek! Ukształtuj u siebie Elementy Pozytywnej Postawy Umysłowej! Odnoś sukcesy dzięki niezwykłej sile Złotej Reguły! Nie można odnieść sukcesu bez ponoszenia porażek!
Jedyny podręcznik, jakiego potrzebujesz, żeby zyskać umiejętności potrzebne przedsiębiorcy.Niezależnie od tego, jaki masz pomysł na biznes i w jakiej branży chcesz działać, Harvard Business Review. Podręcznik przedsiębiorcy to podstawowe źródło wiedzy, które umożliwi ci udany start.Rozpoczęcie niezależnej działalności to zawsze ogromne wyzwanie i mnóstwo wątpliwości. Od twojego postępowania zależy, czy twoja firma będzie prosperować, czy upadnie. Musisz zatem poznać sprawdzone podstawy uruchamiania własnej działalności gospodarczej - od napisania biznesplanu, przez tworzenie atrakcyjnych prezentacji dla inwestorów, po uzyskanie pierwszego kredytu. Warto także wiedzieć, jak sprawdzić swój pomysł, zanim zainwestujesz w niego pieniądze, oraz nauczyć się nie tylko wykorzystywać możliwości biznesowe, ale również je tworzyć.Książka ta szczegółowo przedstawia wszystkie te zagadnienia oraz wiele innych istotnych kwestii, czerpiąc z zasobów wiedzy praktycznej i teoretycznej zgromadzonych w archiwach "Harvard Business Review". Nie rozstawaj się z nią ani na chwilę przez cały okres rozwijania firmy, bo dzięki niej zdecydowanie zwiększysz swoje szanse na sukces w biznesie.W Harvard Business Review. Podręczniku przedsiębiorcy znajdziesz m.in.:proces zakładania firmy - krok po kroku,wiadomości na temat pozyskiwania funduszy i finansowania na różnych etapach działalności,zwięzłe omówienia najnowszych badań i poglądów na temat przedsiębiorczości, których autorami są tacy eksperci "Harvard Business Review", jak Marc Andreessen i Reid Hoffman,udoskonalane latami najlepsze praktyki biznesowe,historie prawdziwych firm, takich jak Airbnb i eBay.
Unikalna na rynku książka przedstawiająca kwestię ryzyka w kontrakcie eksportowym z perspektywy przedsiębiorstwa.
• Liczne informacje bazujące na przeglądzie literatury światowej odnośnie do rozumienia pojęć niepewności i ryzyka, a także ryzyka finansowego w kontrakcie eksportowym w szczególności.
• Dwa najważniejsze aspekty: ryzyko kredytowego i ryzyko walutowe.
• Zarządzanie w warunkach ryzyka, na które nie mamy wpływu, ale którego mamy świadomość.
• Teorie i doktryny w zakresie wymiany międzynarodowej, przedsiębiorstwa, kontraktu i ekonomii instytucjonalnej.
Ponadto publikacja zawiera wyniki badań na temat wykorzystania usług finansowych i ubezpieczeniowych do zarządzania w warunkach ryzyka kredytowego i walutowego. Badanie przeprowadzono na 155 polskich przedsiębiorstwach. Jego przedmiotem było wykorzystanie usług finansowych w realizacji kontraktów eksportowych takich jak: gwarancja bankowa, akredytywa (w tym z odroczeniem lub potwierdzeniem), inkaso dokumentowe, standby (akredytywa zabezpieczająca), ubezpieczenia należności eksportowych, opcja walutowa, weksel (trata), bankowe zobowiązanie zapłaty BPO, faktoring, swap na stopę procentową (IRS), forward walutowy, forfaiting, rachunek Escrow (powierniczy). Badanie dotyczyło wykorzystania poszczególnych usług na rynkach eksportowych: Unii Europejskiej (w podziale na kraje Europy Środkowo-Wschodniej i Europy Zachodniej), Europy Wschodniej z Azją Centralną, krajów kontynentu amerykańskiego, Afryki, Azji Wschodniej, Bliskiego Wschodu, Australii i Oceanii. Zakres tematyczny badania dotyczył również zależności między wykorzystaniem usług a: wielkością przychodów (ogółem i z eksportu), poziomem znajomości usług finansowych, kwalifikacjami kadry zarządzającej, pochodzeniem kapitału właścicielskiego. Dodatkowe zagadnienia przedstawione w publikacji to: predyktory wykorzystania forwardu walutowego, zarządzanie w warunkach ryzyka kredytowego i walutowego.
Książka Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych ma szczególną wartość w związku z przeobrażeniami rynkowymi w Polsce, a zwłaszcza rozwojem Internetu i technologii informacyjnych. Kluczową rolę w tych przeobrażeniach odgrywa e-konsument. Wiedza o jego zachowaniach staje się głównym czynnikiem decydującym o sukcesie rynkowym firm. Autorka pracy prezentuje w niej bardzo wiele cennych informacji o zachowaniach e-konsumentów i ich procesie decyzyjnym. Informacje te pochodzą z bezpośrednich badań autorki i można je uznać za pionierskie. Dotyczyły one e-konsumentów w ujęciu ogólnym oraz z podziałem na e-konsumentów z tzw. pokolenia X i Y. Rozważania zawarte w książce są udaną próbą połączenia ekonomii, marketingu, socjologii i informatyki. Wyznaczają także dalsze kierunki badań. Polecam lekturę książki środowisku akademickiemu i praktykom gospodarczym. Prof. zw. dr hab. Aniela Styś, fragment recenzji
"Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana". Stwierdzenie to wydawało się nie dotyczyć stworzonej przez McCarthiego ponad pół wieku temu koncepcji narzędzi marketingu mix 4P. Zakres poszczególnych instrumentów, ich liczba oraz sposób realizacji przypisywanych im funkcji ewoluowały w czasie. Niezmiennie jednak produkt, cena, dystrybucja i promocja stanowiły dla przedsiębiorstw fundament wdrażania orientacji marketingowej. Potrzeba aktualizacji dotychczasowego ujęcia koncepcji marketingu mix jest naturalną konsekwencją ewolucji, jaka dokonała się w ostatnich dekadach na świecie. Dynamiczne i jednocześnie bardzo znaczące zmiany zachodzące w otoczeniu technologicznym, a także ich wpływ na środowisko, konsumentów i społeczeństwo ogółem nie mogły zostać zignorowane przez świat biznesu. Znalazły one wyraz w zmianie paradygmatu współczesnego marketingu, koncentracji na holistycznej naturze działań opartych na szerokim ujęciu kompleksowej kompozycji instrumentów marketingowych, obejmującej ludzi, procesy, programy i dokonania. Koncepcja stworzona przez niezaprzeczalne autorytety, Ph. Kotlera i K.L. Kellera, nie jest zapewne ostateczną propozycją systematyzacji narzędzi marketingu mix. Niezależnie jednak od jej trwałości w praktyce i na kartach publikacji naukowych warto poświęcić jej swoją uwagę i zgłębić możliwości, jakie oferuje tak szerokie podejście do marketingu mix. Rozważania podjęte w niniejszej książce stanowią wstęp i, autorzy mają nadzieję, inspirację, do dalszych, pogłębionych dociekań na temat nowej koncepcji marketingu mix. Są efektem doświadczeń wielu lat pracy ze studentami, obserwacji współczesnej rzeczywistości społecznej i gospodarczej zarówno z perspektywy naukowców, dydaktyków, jak i współtworzących ją praktyków marketingu i zarządzania.
Uzyskanie upragnionego awansu na stanowisko menedżera jest o wiele prostsze niż sprostanie wymaganiom, jakie wiążą się z kierowaniem ludźmi. Dobrze zarządzany zespół zawsze osiąga lepsze wyniki niż człowiek działający w pojedynkę. Złe zarządzanie zespołem zaś jest szybką ścieżką do spektakularnej porażki. Wybór stylu kierowania ludźmi nie należy do łatwych, wymaga wiedzy, doświadczenia, sporego dystansu do siebie i... żelaznych nerwów. W świecie permanentnej zmiany zarządzanie pracą ludzi jest trudne i nie można tu wskazać jednego właściwego sposobu postępowania. Menedżer musi wciąż doskonalić swoje kwalifikacje kierownicze.
To siódme, zaktualizowane i uzupełnione wydanie klasycznego podręcznika dla kierowników - niezastąpionego kompendium dla początkujących i źródła inspiracji dla dojrzałych szefów. Książka jest napisana w jasny i angażujący sposób, nie unika przy tym trudnych czy nieoczywistych aspektów zarządzania zespołem. Poruszono tu szerokie spektrum zagadnień, począwszy od budowania zaufania i pewności siebie, a skończywszy na zarządzaniu trudnymi pracownikami, motywowaniu i zarządzaniu ryzykiem. Wydanie siódme uzupełniono między innymi o zagadnienia związane z zarządzaniem pracą zdalną, wykorzystaniem mediów społecznościowych, praktycznymi stronami zarządzania ryzykiem czy zarządzaniem talentami. Bardzo ważną częścią książki są rozdziały poświęcone pracy nad własnym rozwojem i samodoskonaleniu.
W tej książce znajdziesz między innymi:
wybór stylu zarządzania
zarządzanie relacjami z własnym przełożonym
zarządzanie zmianą i postępowanie w trudnych sytuacjach
motywowanie, ocenianie, wynagradzanie podwładnych
menedżer jako człowiek spełniony
Autor podjął się w pracy identyfikacji czynników, które wpływają na kształtowanie się cen skupu surowców rolnych w Polsce. Przedstawił czynniki związane z procesami globalizacji i Wspólną Polityką Rolną oraz czynniki związane z wewnętrznym funkcjonowaniem państwa. Przeprowadzona analiza w części wypełniła lukę w tym obszarze badań, w dotychczasowych badaniach brakowało bowiem podziału czynników wpływających na ceny skupu surowców rolnych na poszczególnych rynkach, jaki zastosował Autor.
dr hab. Jakub Kraciuk, prof. Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego
Na szczególne uznanie zasługuje właściwy w stosunku do podjętego zagadnienia dobór metod analizy statystycznej i ekonometrycznej. Autor zbadał zależności między cenami analizowanych produktów rolnych a czynnikami je kształtującymi oraz zbudował modele ekonometryczne, które wskazały zmienne najlepiej wyjaśniające wpływ poszczególnych czynników na ceny skupu produktów rolnych w wybranych krajach Unii Europejskiej.
dr hab. inż. Anna Kowalska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Z powodu rosnącego za interesowania influencer marketingiem i rolą influencerów w budowani u relacji między markami a ich odbiorcami umiejętność oceny potencjału cyfrowych i wirtualnych twórców stała się niezwykle pożądana. W monografii omówiono zagadnienia dotyczące tradycyjnych influencerów i twórców cyfrowych, a także influencerów wirtualnych, których aktywność jest generowana komputerowo, między innymi z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i algorytmów. Autorka podsumowuje aktualny stan wiedzy w obu obszarach oraz wskazuje skuteczne praktyki pomocne w przygotowywaniu strategii komunikacji z wykorzystaniem cyfrowych i wirtualnych influencerów. Ponadto systematyzuje zagadnienia związane z konsumentem oraz marką w gospodarce cyfrowej, co stanowi punkt wyjścia do zaprezentowania istoty i charakteru influencer marketingu, a także obszarów niezbędnych do opracowania strategii influencer marketingu. Książka jest adresowana do każdego, kto chce nabyć, ugruntować i pogłębić wiedzę oraz poszerzyć kompetencje związane z influencer marketingiem.
Książka ta jest praktycznym podręcznikiem dla każdego, kto bez względu na funkcję i pozycję w firmie zajmuje się prognozowaniem lub planowaniem sprzedaży lub którego działania powiązane są lub uzależnione od prognoz sprzedaży. Jest doskonałym wprowadzeniem dla adeptów prognozowania sprzedaży, którzy odnajdą tu wskazówki, od jakich metod prognozowania rozpocząć oraz jak i kiedy stosować bardziej zaawansowane metody. To także przydatna pozycja dla osób, którym powierzono odpowiedzialność za zbudowanie i zarządzanie zespołem prognozowania i planowania sprzedaży. Natomiast osoby, które są w firmie kompleksowo odpowiedzialne za wdrożenie i zarządzanie procesem prognozowania sprzedaży oraz powiązanie go z kluczowymi obszarami organizacji, będą w stanie szybko i samodzielnie przygotować, a następnie sprawnie wdrożyć taki proces, optymalnie łącząc go z innymi ważnymi obszarami firmy (tj. sprzedaż, marketing, finanse, operacje, zarządzanie strategiczne), dzięki zawartym w książce praktycznym wskazówkom. Publikacja ta jest zbiorem dobrych praktyk, pozbawionym zbędnej teorii, wyniesionych z doświadczenia pracy w międzynarodowych organizacjach, które jako pierwsze dostrzegły i doceniły istotność tego procesu. Autor jest doświadczonym menedżerem, który zdobywał wiedzę i praktykę w obszarach prognozowania i planowania operacyjnego w międzynarodowych koncernach (Reemtsma, Imperial Tobacco, NIVEA Polska, Beiersdorf), biorąc udział we wdrożeniach procesów prognozowania sprzedaży i SOP oraz systemów wspierających te procesy. Obecnie jest konsultantem doradzającym lokalnym firmom.
Celem publikacji "CZUJESZ? ...czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet. Wstęp do gender marketingu" jest dostarczenie praktycznej wiedzy na temat efektywnej komunikacji i sprzedaży skierowanej do kobiet zgodnej z kobiecymi kodami komunikacji oraz oczekiwaniami i zachowaniami konsumentek. Książka prezentuje aktualne informacje służące budowaniu strategii zwiększenia udziału firm w bardzo szybko rosnącym rynku oraz wspiera Czytelników w procesie wypracowania własnych, efektywnych metod działania. Publikacja pomoże Czytelnikowi w przygotowaniu: - strategii komunikacji z rynkiem oraz koncepcji sprzedaży towarów/usług do wybranej grupy docelowej kobiet poprzez praktyczne wykorzystanie kobiecych kodów komunikacji; - audytu - polegającego na porównaniu aktualnego stanu swojej organizacji w obszarze sprzedaży i obsługi klienta oraz marketingu i komunikacji rynkowej z aktualnymi oczekiwaniami rynku, a także trendami w ramach female economy; - szkolenia - skierowanego do specjalistów z działów sprzedaży, obsługi klienta, marketingu i komunikacji mającego na celu podniesienie efektywności komunikacji z konsumentkami oraz zwiększenia sprzedaży. Nie jest to książka wyłącznie dla marketerów, ale dla wszystkich osób zainteresowanych zmianami ekonomiczno-społecznymi, jakie zachodzą w dzisiejszym świecie. To także zbiór informacji dla tych, którzy są ciekawi rozwiązań realizowanych na podstawie badań naukowych, stanowiących nieocenione źródło informacji i inspiracji oraz umożliwiających sprawne i efektywne operowanie na dynamicznie zmieniającym się globalnym rynku, którego jesteśmy integralną częścią.
"Powiedz mi to po polsku" - często tak mówimy, gdy nie rozumiemy, co mówi do nas rozmówca używający skomplikowanego, fachowego, biznesowego języka. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi na kilkadziesiąt pytań, z pomocą których będzie mógł poznać podstawowe zagadnienia pomocne w stworzeniu biznesplanu i samodzielnie przygotować plan własnego przedsięwzięcia. W książce przedstawiono standardy sporządzania biznesplanów, przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, jak również wskazano kryteria formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu. Publikacja ta może być wykorzystana także jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan, tj. studentów szkół wyższych wszystkich typów i kierunków oraz słuchaczy i uczestników kursów w zakresie pozyskiwania dotacji w ramach funduszy unijnych na działalność rozwojową bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.
Rozmowy z największymi liderami naszych czasówWspółtwórca Microsofta, założyciel Nike, właściciel Amazona, ikona telewizji, trener reprezentacji narodowej w koszykówce, dyrektor generalny Google'a. Prezydenci, prawnicy, politycy, sportowcy, muzycy, wizjonerzy. NAJWIĘKSI.David Rubenstein, popularny dziennikarz telewizyjny i miliarder, wie, jak namówić swoich bohaterów na szczerą rozmowę.Co naprawdę sprawia, że Jeff Bezos i Bill Gates są tak skuteczni? Jak Warren Buffett radzi sobie w kryzysowych sytuacjach? Czego z gier komputerowych nauczyła się Melinda Gates? I dlaczego Phil Knight zakłada sportowe buty do smokingu?Ci, którzy w swoich dziedzinach osiągnęli już wszystko, dzielą się mądrością i pasją, zdradzają tajemnice sukcesu, przyznają się do porażek. Motywują i inspirują.***Skorzystaj z wieloletniego doświadczenia i cennych rad największych ludzi sukcesu - pomogą ci stać się lepszym i skuteczniejszym w każdej dziedzinie.Bestseller "New York Timesa" i "Wall Street Journal" - już ponad 100 tysięcy sprzedanych egzemplarzy. LIDERZY to prawdziwa BIBLIA ZARZĄDZANIA.OBOWIĄZKOWA LEKTURA DLA KAŻDEGO, KTO SZUKA DROGI NA SZCZYT
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?