KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo POLTEXT /MT BIZNES/

Okładka książki Zastosowania metod uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji do wykrywania nieprawidłowości finansowych w przedsiębiorstwach

59,00 zł 42,24 zł


Przestępczość gospodarcza stanowi istotny problem zarówno dla gospodarki polskiej, jak i światowej. W 2018 roku straty dla budżetu i sektora prywatnego w Polsce związane z tego rodzaju przestępstwami wyniosły ok. 5 miliardów złotych. Dlatego bardzo ważne jest stworzenie metody, która – na podstawie sprawozdania finansowego – pozwoli ustalić, czy przedsiębiorstwo może być zagrożone oszustwem finansowym. Monografia stanowi próbę wyjścia naprzeciw tym oczekiwaniom. Jej celem jest przedstawienie algorytmów uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji stosowanych do identyfikacji zmanipulowanych sprawozdań finansowych, a także stworzenie modelu ostrzegającego przed takimi działaniami. W części opisowej omówiono największe skandale finansowe minionego stulecia oraz wyniki wcześniejszych badań, czyli istniejące modele wykrywania oszustw oraz machinacji w wyniku finansowym. W części empirycznej autorka przedstawiła wyniki badań własnych oraz modele przygotowane dla rynku amerykańskiego i polskiego, które można zastosować do wykrywania takiego zagrożenia. Zwraca także uwagę na to, jakie elementy sprawozdania finansowego wskazują na potencjalne manipulacje finansowe, dzięki czemu mogą być potraktowane jako wyraźne sygnały ostrzegawcze. Opisane w monografii narzędzia będą pomocne w praktyce gospodarczej do identyfikowania podmiotów popełniających różnego rodzaju oszustwa. Modele wykrywania oszustw stanowią istotne uzupełnienie analizy finansowej, podobnie jak modele prognozowania upadłości są użytecznym narzędziem ostrzegawczym dla przedsiębiorców, inwestorów, księgowych, biegłych rewidentów oraz organów nadzoru finansowego.
Okładka książki Proces uszczelniania podatku VAT w Polsce

110,00 zł 86,83 zł


Uszczelnianie podatku od towarów i usług stało się synonimem zmian w polskim podatku VAT w ostatnich latach. Książka stanowi pierwszą próbę dogłębnej analizy działań, podejmowanych głównie przez ustawodawcę, zmierzających do tzw. uszczelniania podatku VAT. W tym celu autor dokonał egzegezy nie tylko zmian w prawie, które miały zwiększyć wpływy z tego podatku, ale także przeglądu przesłanek ekonomicznych podejmowanych działań. Ponadto zbadał wpływ instytucji międzynarodowych, szczególnie europejskich, na proces „uszczelniania” systemu podatkowego w Polsce. Zwrócił również uwagę na często pomijany kontekst polityczny, decydujący o wyborze określonych rozwiązań prawnych. Ważnym elementem analizy jest próba oceny skutków oraz kosztów podejmowanych działań. Efekty zmian w podatku od towarów i usług – czyli wzrost wpływów podatkowych oraz konieczność dostosowania się podatników i administracji podatkowej do nowej rzeczywistości regulacyjnej – są najtrudniejszym, a jednocześnie najciekawszym elementem rozważań podjętych w książce. Monografia jest napisana starannym językiem prawniczym, zrozumiałym dla zwykłego podatnika. Zawarty w niej przekaz jest wyważony, a rozważania udokumentowane bogatym materiałem źródłowym i licznymi odwołaniami do literatury krajowej i zagranicznej. Wnioski końcowe mogą być wykorzystane przy ocenie dotychczasowych regulacji prawnych dotyczących uszczelniania podatku od towarów i usług oraz projektowaniu nowych zmian. Monografia stanowi użyteczne i ciekawe studium zarówno dla naukowców, jak praktyków: doradców podatkowych, sędziów administracyjnych, prokuratorów, urzędników administracji skarbowej, ale opisane w niej zagadnienia mogą zainteresować również samych podatników.
Okładka książki Sprawozdawczość jednostek gospodarczych w dobie rozwoju koncepcji ESG

79,90 zł 63,72 zł


FINANSE Nieustannym zmianom otoczenia prawnego i gospodarczego podmiotów prowadzących księgi rachunkowe towarzyszy ewolucja systemu rachunkowości i sprawozdawczości. W ostatnich latach w Polsce ustawy i rozporządzenia dotyczące prowadzeniem działalności gospodarczej, rachunkowości i prawa podatkowego były wielokrotnie zmieniane, co miało związek nie tylko z licznymi modyfikacjami prawa na szczeblu krajowym, ale też z przyjęciem rozwiązań wynikających z dyrektyw unijnych. Na finalny produkt systemu rachunkowości, czyli sprawozdania finansowego, mają także wpływ zmiany zachodzące w gospodarce oraz rosnące potrzeby informacyjne interesariuszy, końcowych odbiorców raportów sporządzanych przez przedsiębiorstwa. Potrzeba otrzymywania szybkiej, wiarygodnej informacji nie tylko dotyczącej sytuacji majątkowo-finansowej i rezultatów działalności gospodarczej osiąganych przez przedsiębiorstwa, ale też kwestii środowiskowych, społecznych i pracowniczych doprowadziła do rozwoju koncepcji CSR, ESG oraz idei raportowania zintegrowanego. Wydaje się więc, że informacje niefinansowe uzupełniające tradycyjne sprawozdanie finansowe na stałe trafiły do systemu sprawozdawczości przedsiębiorstw, a wydana w grudniu 2022 r. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego, rozszerzająca obowiązek ujawniania informacji niefinansowych na kolejne grupy podmiotów doprowadzi do dalszego wzrostu znaczenia raportów społecznej odpowiedzialności biznesu. Z kolei wprowadzenie obligatoryjnej atestacji informacji niefinansowych przy ciągłym zapotrzebowaniu na wiarygodne informacje finansowe, wymagające profesjonalnej weryfikacji postawi nowe wyzwania przed współczesnym audytem. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują rozważania teoretyczne i prezentują wyniki badań empirycznych dotyczące aktualnych i ważnych problemów współczesnej sprawozdawczości finansowej i niefinansowej. W kręgu zainteresowań autorów znalazły się m.in.: •wpływ zmian otoczenia gospodarczego zachodzących w ostatnich latach na finalny produkt systemu rachunkowości; •zmiany regulacji prawnych i standardów wpływające na sprawozdawczość finansową i niefinansową, a także na pracę niezależnych ekspertów dokonujących atestacji tych sprawozdań; •wpływ nowoczesnych technologii, cyfryzacji i digitalizacji na rozwój sprawozdawczości; •rozwój idei społecznej odpowiedzialności biznesu i raportowania zintegrowanego. Książka jest rezultatem projektu naukowego, w którym uczestniczyli studenci polskich uczelni wyższych – Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie oraz Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza.
Okładka książki Metawersum. Nowe wyzwania dla zarządzania w gospodarce cyfrowej

87,00 zł 68,69 zł


Metawersum powinno znajdować się na mapie innowacji większości firm, ponieważ może wpływać na wiele linii biznesowych, sektorów przemysłu i regionów geograficznych. Technologia ta umożliwia nawiązanie bardziej emocjonalnych relacji z konsumentami, pobudza kreatywność, usprawnia współpracę oraz napędza wydajniejszy łańcuch dostaw, a także procesy produkcyjne i inżynieryjne. Zanim jednak wprowadzimy tę technologii do praktyki gospodarczej i społecznej, musimy się zmierzyć się z takimi wyzwaniami jak: ? wyeliminowanie ograniczeń technicznych; ? wytyczenie granic tworzenia sztucznych tożsamości cyfrowych; ? ochrona danych i cyferbezpieczeństwo; ? regulacja kryptoaktywów i tokenów NFT; ? wyjaśnienie statusu własności intelektualnej i przemysłowej w metawersum, gdyż obecnie nie jest jasne, czy obowiązuje tu prawo własności, czy prawo umów, jednostronnie interpretowane przez operatorów platform; ? opracowanie zasad kooperacji i konkurencji, by nie dopuścić do rozwoju wielkich platform cyfrowych, które budują scentralizowane metawersa i opanowują produkcję sprzętu i oprogramowania. Autor szczegółowo opisał i wyjaśnił wszystkie zasygnalizowane powyżej zagadnienia. Ponadto przeanalizował dotychczasowe doświadczenia firm związane z metawersum (np. w sektorze kreatywnym, gamingowym, finansowym) i przedstawił potencjalne kierunki rozwoju technologii, która może zrewolucjonizować istniejące mechanizmy kontaktów biznesowych i społecznych. Ze względu na to, że monografia dotyczy zarówno prawnych, informatycznych, jak i ekonomicznych aspektów zagadnienia metawersum, może stanowić cenne źródło wiedzy dla szerokiego grona Czytelników.
Okładka książki Zarządzanie

120,00 zł 86,62 zł


Podręcznik skierowany jest przede wszystkim do studentów - niezależnie od kierunków studiów - oraz absolwentów studiów wyższych, a także przedsiębiorców i menedżerów, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę z zarządzania.Główna część publikacji zawiera kompleksowe omówienie podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania. Przejrzysty układ treści uwzględnia różne style uczenia się, a czytelny podział zagadnień i atrakcyjne grafiki czynią ją przyjazną dla Czytelnika. Na początku każdego z 13 rozdziałów zostały wymienione cele uczenia się, które ukierunkowują proces przyswajania wiedzy. Definicje kluczowych pojęć umieszczone na marginesach ułatwiają zapamiętywanie informacji i powtórkę materiału. Praktyczne przykłady przytoczone w tekście stanowią ilustrację omawianych teorii, odnosząc je do świata biznesowego. Efektywną naukę wspierają również kończące każdy rozdział ćwiczenia. Czytelnik może sprawdzić, czy zrozumiał najważniejsze koncepcje, oraz zastosować zdobytą wiedzę w rozwiązywaniu realnych problemów związanych z zarządzaniem.Autorzy odnoszą się również do trudnych wyzwań, z którymi mierzą się współcześni menedżerowie. Dzięki temu Czytelnicy, którzy nie są jeszcze praktykami zarządzania, będą lepiej przygotowani do rozwiązywania problemów i pełnienia funkcji menedżera we współczesnych organizacjach.
Okładka książki Bankowość w gospodarce cyfrowej

64,90 zł 51,24 zł


Najnowsze i uaktualnione wydanie popularnego, znanego od lat, powszechnie wykorzystywanego przez wykładowców i studentów uczelni o profilu ekonomiczno-finansowym podręcznika bankowości.  Otoczenie gospodarcze od ponad 15 lat jest mało stabilne, co rzutuje na funkcjonowanie banków i całych gospodarek. Powoduje to konieczność ciągłej adaptacji banków do nowych warunków i doskonalenia zarządzania ryzykiem. Ponadto od początku XXI wieku sektor bankowy przechodzi transformację cyfrową. To właśnie to cyfrowe oblicze banków jest najbardziej znane klientom, szczególnie młodej generacji. Za tym cyfrowym obliczem kryją się liczne ciekawe i niekiedy skomplikowane mechanizmy, które podręcznik opisuje i wyjaśnia, tak aby zgłębiający tematykę bankowości poznali i zrozumieli procesy rządzące światem finansów „od kuchni”. Rozumienie tych mechanizmów jest niezbędne dla właściwego zarządzania finansami przedsiębiorstw oraz instytucji działających w sektorze finansowym.  W czterech częściach podręcznik omawia: najistotniejsze obszary działalności banków i uwarunkowania zewnętrzne ich działalności, rozwój produktów i operacji bankowych, zarządzanie bankiem, zarządzanie ryzykiem bankowym.Ze względu na zakres zagadnień i poziom szczegółowości ich prezentacji w poszczególnych rozdziałach, a także zawartość programów nauczania, podręcznik jest przeznaczony przede wszystkim dla studentów studiów licencjackich.  Szeroki przegląd problematyki bankowości jako nauki o przedsiębiorstwie bankowym, jego otoczeniu i oddziaływaniu zjawisk o charakterze globalnym sprawia, że podręcznik jest również polecany studentom na poziomie magisterskim oraz praktykom, którym będzie pomocny w porządkowaniu, aktualizowaniu i poszerzaniu wiedzy o bankowości w gospodarce cyfrowej. Oceny i recenzje klientów
Okładka książki Marketing Sztuka konkurowania i współpracy

89,90 zł 70,97 zł


Podręcznik marketingu przeznaczony dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w ramach przedmiotu „Podstawy marketingu”, „Marketing”, „Zarządzanie marketingowe” oraz innych przedmiotów specjalnościowych, uczestników studiów podyplomowych w zakresie zarządzania, praktyków gospodarczych samodzielnie poznających problematykę marketingu oraz dydaktyków szkół wyższych oraz średnich szkół ekonomicznych. Podręcznik przedstawia przede wszystkim sposób kształtowania strategii marketingowej. Ukazano także zagadnienia związane ze stosowaniem marketingu w różnych sytuacjach rynkowych, zarządzaniem działalnością marketingową, skutecznością i efektywnością marketingu. Zawiera zarówno wiedzę ugruntowaną, wspartą doświadczeniem kilkudziesięciu lat stosowania marketingu na świecie, jak i wiedzę nową, wypracowaną w ostatnich latach (zwłaszcza w obszarze marketingu internetowego). Każdy rozdział zawiera syntetyczne wprowadzenie, kluczowe pojęcia, zasadnicze tematy merytoryczne, praktyczny blok „Z praktyki rynkowej”, moduł „Zdaniem eksperta” zawierający wypowiedzi wybitnych praktyków gospodarczych, dylematy decyzji rynkowych oraz zadania. Podręcznik zawiera wiele tabel, rysunków i zestawień. Treść jest przedstawiona w atrakcyjny sposób (student friendly). W przypisach czytelnik znajdzie nawiązanie do żargonowych określeń z dziedziny marketingu. Czytelnik otrzymuje nowoczesny, bogaty tematycznie i atrakcyjnie opracowany podręcznik marketingu. Autorzy: Marcin Awdziej, Lechosław Garbarski, Magdalena Krzyżanowska, Karolina Małagocka, Grzegorz Mazurek, Paweł de Pourbaix, Jolanta Tkaczyk
Okładka książki Poznajmy się! Książka w w jęsyku polsko-ukraińskim

19,90 zł 15,70 zł


Dwujęzyczna książka Poznajmy się! jest adresowana do ukraińskich dzieci, które uczęszczają do przedszkola w Polsce. Powstała po to, aby ułatwić dzieciom z Ukrainy odnaleźć się w nowym otoczeniu i zintegrować się z polskimi kolegami i koleżankami. Bohaterką książki, a zarazem przewodniczką małych Czytelników, jest Marijka. Dziewczynka opowiada o tym, jak wygląda polskie przedszkole, o ulubionych grach i zabawach dzieci, zapoznaje Czytelników z podstawowymi słowami i wyrażeniami w języku polskim, radzi, jak się zwracać do rówieśników, a jak do dorosłych. W książce Czytelnicy znajdą strony do kolorowania, rysowania, zagadki, wierszyki i fiszki do nauki polskich i ukraińskich słów. Wszystkie polecenia i historyjki są zapisane w obu językach wraz z transkrypcją fonetyczną. Dlatego z książki mogą korzystać także polscy Czytelnicy, oczywiście z pomocą rodziców lub wychowawców przedszkolnych. Dzięki tej książce dzieci w wieku powyżej czterech lat poznają podstawowe słowa w języku polskim i ukraińskim, co pomoże im w nawiązaniu kontaktu i przyszłych przyjaźni.
Okładka książki Polityka wiedzy a współczesne procesy innowacyjne

69,90 zł 55,19 zł


Współczesny świat opiera się na wiedzy, wynalazkach i nowoczesnych technologiach. Niekwestionowanym faktem stała się gwałtowna automatyzacja, robotyzacja i cyfryzacja. Ponadto coraz istotniejsze znaczenie mają niematerialne czynniki rozwoju, a wśród nich wiedza i informacja. Celem książkijest wskazanie roli i znaczenia polityki wiedzy, której istota polega na przemyślanych działaniach prowadzących do osiągnięcia powziętych zamierzeń w tworzeniu innowacji, ze szczególnym uwzględnieniem związku pomiędzy jakością systemu innowacyjnego a polityką wiedzy, rozwijaną na różnych poziomach zarządzania organizacją. W procesie innowacyjnym, w skali mikro, efektywne zarządzanie wiedzą oznacza optymalne wykorzystanie wszystkich zasobów organizacji. Z kolei w skali makro szczególną rolę odgrywają sprawne systemy innowacyjne, przyjmujące charakter sieciowy. Ze względu na wysokie ryzyko procesu badawczo-rozwojowego coraz więcej organizacji decyduje się na współpracę,w tym o charakterze międzynarodowym. W przypadku polskich uczelni, ośrodków badawczych i firm duże znaczenie ma ich udział w programach z dziedziny zarządzania wiedzą realizowanych w ramach Unii Europejskiej. Zagadnienia omówione w książce, poza ich niezwykle ciekawym wymiarem intelektualnym, mają znaczenie praktyczne zarówno na poziomie firm, jak i całej gospodarki. Dr hab. inż. Małgorzata Golińska-Pieszyńska – pracownik naukowy Politechniki Łódzkiej w Katedrze Systemów Zarządzania i Innowacji na Wydziale Zarządzania i Inżynierii Produkcji, absolwentka Wydziału Chemicznego PŁ, ukończyła także studia z zakresu ekonomii na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Specjalizuje się w zagadnieniach transferu i komercjalizacji wyników badań naukowych. W centrum zainteresowań autorki znajduje się nowoczesna organizacja i relacje z otoczeniem z punktu widzenia procesów innowacyjnych.Uczestniczyła w wielu projektach Unii Europejskiej z zakresu zarządzania wiedzą i procesami innowacyjnymi w organizacjach. Prowadzone badania przekłada na praktyczne działania prowadzące do podnoszenia innowacyjności i wzrostu konkurencyjności firm i gospodarki.
Okładka książki O mądrą i sprawną Polskę

79,90 zł 63,08 zł


O mądrą i sprawną Polskę
Okładka książki Współczesna scena innowacji. Wyzwania dla przedsiębiorców i menedżerów

59,90 zł 47,76 zł


Celem książki jest prezentacja współczesnej sceny innowacji oraz analiza zjawisk, procesów, tendencji i uczestników na niej występujących. Autor omawia głównie innowacje techniczne/technologiczne oraz zachowania przedsiębiorców-innowatorów i menedżerów innowacji w firmach. Całościowe, holistyczne spojrzenie na procesy innowacyjne we współczesnej gospodarce ma formę dziesięciu pytań, przy czym każdemu z nich odpowiada jeden rozdział. Koncepcja sceny innowacji zakłada, że występują na niej główni aktorzy oraz aktorzy drugoplanowi. Każdy z nich ma określone role do odegrania i żadnego nie może zabraknąć, żeby „gra innowacyjna” przebiegała prawidłowo i była skuteczna. Współczesny obraz tej sceny nie jest klarowny, ponieważ jest on rezultatem wielu światowych megatrendów występujących w pierwszych dwóch dekadach XXI wieku oraz podwójnego kryzysu (zdrowotnego i gospodarczego) spowodowanego pandemią koronawirusa. W związku z tym pojawia się pytanie, na które musi odpowiedzieć przedsiębiorca/firma: Jak grać na współczesnej scenie innowacji? Autor, wybitny znawca tej gry, pomaga w uzyskaniu na nie odpowiedzi. Książka jest przeznaczona dla studentów, doktorantów i pracowników nauki. Może być przydatna dla innowatorów, przedsiębiorców, doradców biznesowych i technicznych, biznesmenów i menedżerów ds. innowacji w korporacjach. Ponadto zainteresuje osoby zawodowo zajmujące się transferem technologii i komercjalizacją wiedzy. Po przeczytaniu tej niezwykle ciekawej książki czytelnik będzie wiedział, jak powstają, rozwijają się i działają innowacje, a także – jak nimi zarządzać.
Okładka książki Zagubiony Świetlik wer. Polsko-Rosyjska

42,90 zł 33,87 zł


Język rosyjski dla dzieci Stary las, świadek wielu niesamowitych historii, dzieli się nimi z młodym czytelnikiem. Świetlik, mały leśny duszek, gubi się w lesie. Zazwyczaj to on pomaga zbłąkanym. Czy jednak uda mu się samemu wydobyć z tarapatów? W mroku czyha wiele nieznanych stworzeń. Jak znaleźć przyjaciół i nie wpaść w pułapki wrogów? Świetlik, ognik, duszek bagienny to postać z ludowych wierzeń słowiańskich, zamieszkująca lasy i bagna. Świecąc żółtym światłem, wskazywał dobrym ludziom drogę, a złych sprowadzał na manowce. Książka Zagubiony Świetlik w wersji dwujęzycznej umożliwia naukę języka rosyjskiego dzieciom, które już potrafią czytać. Warto skorzystać z tej atrakcyjnej formy nauki. Książka stanowi znakomitą edukacyjną pomoc, dając dziecku dobre podstawy do nabycia umiejętności czytania hiszpańskich tekstów ze zrozumieniem. Języka można uczyć się również przez zabawę, a w środku znajdziesz: - wykreślanki, - rebusy, - zagadki. Do książki możesz pobrać bezpłatne nagranie. Historia zagubionego Świetlika w wersji AUDIO została przygotowana w trzech wersjach: - nagranie w wersji dwujęzycznej, - nagranie w wersji rosyjskiej, - nagranie w wersji polskiej. Czytaj, jednocześnie słuchając nagrania, i utrwalaj wymowę. Adam Święcki – ilustrator, scenarzysta i rysownik komiksowy. Tworzy dla dzieci: seria książek „Gdzie, jak, dlaczego?” o małym chłopcu z wielką wyobraźnią, „Trochę hałasu z głębi lasu” – komiksy dla najmłodszych. Publikuje też dla dorosłych: „Gaia”, „Przebudzone legendy” (cykl oparty na mało znanych polskich legendach i podaniach). Obecnie mieszka w Trójmieście, gdzie łowi w morzu nowe pomysły. Sięgnij po naszą propozycję aktywnej nauki języka rosyjskiego poprzez zabawę!
Okładka książki Socio-Economic Development. Interdisciplinary Ecosystems Perspective

119,00 zł 94,90 zł


This monograph presents current results of research on interdisciplinary issues related to socio-economic development from the perspective of ecosystems, specifically the role of international institutions and financial systems in shaping responsible socio-economic development, the role of entrepreneurship and new technologies in creating new value for customers and society and selected aspects of sustainable socio-economic development, oriented towards society and natural environment. The scope of this monograph offers an overview, analysis and evaluation of selected aspects of new development pathways in complex and dynamic times. The authors and editors of this monograph wish to contribute to the discussion on these challenges which are spread over and affect various ecosystems. This monograph is addressed to all those who remain concerned about future prospects for socio-economic development, in particular academics in the relevant fields, policy-makers and students. It is hoped that the content of this monograph will not only raise awareness of the current challenges, but also provide a positive impulse for research and practice of socio-economic development.
Okładka książki Przyszłość jest bliżej, niż nam się wydaje

64,90 zł 51,24 zł


W jaki sposób technologia rozszerzy granice tego, co możliwe, i przekształci świat, który znamy dziś? Tempo, w jakim rozwija się technologia, jest znacznie szybsze, niż ktokolwiek mógł się spodziewać. W ciągu tej dekady będziemy świadkami większych wstrząsów i wytworzymy większe bogactwo niż przez ostatnie 100 lat. Diamandis i Kotler prześledzili, jak kolejne fale przyspieszających technologii będą oddziaływać zarówno na nasze życie prywatne, jak i na całe społeczeństwo, i stworzyli książkę – mapę naszej najbliższej przyszłości. Co będzie, kiedy sztuczna inteligencja, robotyka, rzeczywistość wirtualna, biologia cyfrowa i wszechobecność sensorów zderzą się z drukiem 3D, łańcuchem bloków (ang. blockchain) i globalnymi sieciami o wysokiej przepustowości? Jak procesy konwergencji przekształcą zastane branże? Jak zmienią się metody wychowania dzieci, sposoby rządzenia państwami, działania służące ochronie naszej planety? Diamandis, futurolog, przedsiębiorca branży kosmicznej, który stał się pionierem innowacji, oraz Kotler, autor książek, dwukrotnie nominowany do Nagrody Pulitzera i jednocześnie ekspert w dziedzinie maksymalizowania osiągnięć, wnikliwie analizują teorię i praktykę konwergencji technologii oraz to, w jaki sposób przebuduje ona wszystkie obszary naszego życia – transport, sprzedaż detaliczną, reklamę, edukację, rozrywkę, jedzenie i finanse – i poprowadzi ludzkość w nieznane, całkowicie przeobrażając świat, który dotychczas znaliśmy. Bo nie ulega wątpliwości, że wszystkie znaczące branże na naszej planecie zostaną wkrótce całkowicie przekształcone, a szanse, które się przed nami otworzą, będą jedyne w swoim rodzaju. Przed przedsiębiorcami, innowatorami, przywódcami oraz przed wszystkimi, którzy nie boją się zmian i ryzyka, otworzą się nieprawdopodobne możliwości. Witajcie w erze niezwykłości! *** Diamandis świetnie pokazuje przeobrażenie i – jak je nazywa – odrodzenie kolejnych obszarów gospodarki, od zakupów począwszy, przez reklamę, rozrywkę, edukację, po służbę zdrowia. Każdy z tych obszarów zostanie całkowicie przeobrażony. Już dziś dostrzegamy to gołym okiem. Rozwój technologii – od internetu począwszy, przez smartfony i App Store – buduje platformy. One zaś logują morza danych i przetwarzają je algorytmami uczenia maszynowego, które zwiększa ich inteligencję i skuteczność biznesową. Inteligencja wynikająca z danych i poparta kapitałem powoduje niewyobrażalny wzrost ich skali i osiąganie dominującej pozycji w każdym z wymienionych obszarów. Rafał Styczeń, prezes zarządu Ailleron SA Wyobraź sobie spotkanie na drugim końcu globu, na którym jesteś w parę sekund. Nie, to nie dzięki rakietom SpaceX. Po prostu wypożyczasz zdalnie avatara i podłączasz się do niego w domu. Czujesz uścisk dłoni gospodarza, zapach kwiatów na jego stole. Daleka przyszłość? Po przeczytaniu książki Kotlera i Diamandisa zaskakująco się zbliży. Michał Wojciechowski, wicedyrektor ds. projektów rozwojowych Bm mBanku Książka napisana przez Diamandisa i Kotlera to prawdziwy majstersztyk! Ukazuje kadrze zarządzającej i przedsiębiorcom czytelną wizję transformacji wszystkich ważniejszych sektorów naszej gospodarki w ciągu tej dekady. Powinni ją przeczytać wszyscy ci, którzy chcą utrzymać się na fali wywołanej przez tsunami nadchodzących zmian. Tony Robbins, autor bestsellerów z listy „New York Timesa”, przedsiębiorca, filantrop, strateg biznesowy i trener rozwoju osobistego Wykładnicze technologie przekształcą już w tej dekadzie wszystkie sektory naszej gospodarki. Diamandis i Kotler prezentują dogłębną, opartą na rzetelnych informacjach analizę tego, co nas czeka. Każdy przedsiębiorca i lider musi zrozumieć, na czym polegają nadchodzące przemiany i jakie możliwości dzięki nim się pojawią, żeby wszystko dobrze zaplanować i przygotować się na to, co będzie. Ta przyszłość jest bliżej, niż wam się wydaje. Pharrell Williams, muzyk i artysta, wielokrotny zdobywca nagrody Grammy
Okładka książki Kredyt kupiecki. Ryzyko i sposoby jego ograniczania

64,90 zł 51,76 zł


W warunkach kryzysu gospodarczego kondycja finansowa wielu przedsiębiorstw znacznie pogorszy się w związku ze wzrostem ryzyka w obrocie gospodarczym, wzrostem bezrobocia i ograniczonym popytem na produkty i usługi. W takiej sytuacji gospodarczej, chcąc utrzymać się na rynku, wyprzedzić konkurencję, przedsiębiorstwa często prowadzą ryzykowną politykę kredytu kupieckiego. Wydłużają terminy płatności faktur, niezbyt dokładnie badają ryzyko kredytowe i narażają się na straty. Nieracjonalna polityka kredytu kupieckiego jest jedną z istotnych przyczyn upadłości zarówno dawców, jak i biorców tego kredytu. Aby zapobiec takim sytuacjom, przedsiębiorstwa muszą prowadzić działania ograniczające ryzyko związane z kredytem handlowym. Wdrażane przez nich strategie zarządzania tym kredytem powinny uwzględniać nie tylko sytuację finansową kontrahenta, lecz także dynamikę otoczenia. Jest to szczególnie istotne w warunkach spowolnienia gospodarczego spowodowanego sytuacją kryzysową, w tym epidemiczną w świecie. W czterech rozdziałach książki przedstawione zostały metody i narzędzia ograniczania ryzyka kredytu kupieckiego: w pierwszym z nich zaprezentowana została istota kredytu kupieckiego, przesłanki i motywy udzielania go odbiorcom produktów i usług oraz korzyści dla obu stron transakcji – biorcy i dawcy tego kredytu; ocena polityki kredytu kupieckiego narzuca konieczność znajomości sposobu jego ewidencji, odzwierciedlenia w sprawozdaniu finansowym oraz znajomości metod analizy w rozdziale drugim zaprezentowane zostały najnowsze rozwiązania w odniesieniu do terminów i form płatności, karnych odsetek i opustów cenowych oraz zabezpieczeń ryzyka nieodzyskania należności w rozdziale trzecim omówione zostały źródła informacji o kontrahentach, metody badania ryzyka kredytowego oraz sposoby dostosowania instrumentów polityki kredytu kupieckiego do poziomu ryzyka przez zaklasyfikowanie kontrahentów do określonej klasy ryzyka w końcowej części książki zawarto konkluzje dla przedsiębiorstw dotyczące tego, jak wykorzystać instrumenty polityki kredytu kupieckiego i aktualne rozwiązania prawne, aby ograniczyć powstawanie należności przeterminowanych, utratę płynności finansowej lub znaczne pogorszenie kondycji finansowej dawcy i biorcy kredytu kupieckiego. Książka może być wykorzystana przez praktyków życia gospodarczego i ułatwiać im podejmowanie decyzji. Racjonalne decyzje w obszarze kredytu kupieckiego ułatwią utrzymanie równowagi finansowej przedsiębiorstwa będącej podstawą jego przetrwania na rynku. Nawet najlepsze strategie rozwoju nie będą zrealizowane, gdy przedsiębiorstwo równowagę tę utraci. Treści zawarte w książce mogą być również szeroko wykorzystane przez studentów chcących zgłębić najnowszą wiedzę dotyczącą zarządzania należnościami.
Okładka książki Nie czyń zła. Jak Big Tech zdradził swoje ideały i nas wszystkich

59,90 zł 47,76 zł


„Nie czyń zła” to pierwsza korporacyjna zasada Google’a przyjęta w czasach jego młodości, kiedy kolorowe logo wciąż wyrażało utopijną wizję przyszłości, w której nikt nie miał wątpliwości co do tego, że technologia uczyni świat lepszym, bezpieczniejszym i dostatniejszym miejscem. Niestety, dawno minęły czasy, kiedy Google, jak i większość firm Big Tech, działał w zgodzie ze swoimi ideałami. Dzisiaj utopia, do której niegdyś dążyli, coraz bardziej przypomina dystopię – od cyfrowej inwigilacji i utraty prywatności przez szerzenie fałszywych informacji i mowę nienawiści po drapieżne algorytmy, których celem są bezbronni i słabi, oraz produkty, które zostały wymyślone w ten sposób, by manipulować naszymi pragnieniami. Jak to się stało, że znaleźliśmy się w tym miejscu? W jaki sposób te przedsięwzięcia, niegdyś idealistyczne i pełne animuszu, zamieniły się w pazerne monopole dysponujące siłą wystarczającą do wpływania na wyniki wyborów, wchłonięcia wszystkich należących do nas danych i zgarnięcia lwiej części korporacyjnego bogactwa, wymykając się równocześnie wszelkim regulacjom i unikając płacenia podatków? W książce „Nie czyń zła” Rana Foroohar, dziennikarka „Financial Times” zajmująca się globalną gospodarką, opowiada najważniejszą biznesową historię naszych czasów – o tym, jak Big Tech stracił duszę i zapędził nas w kozi róg. Dzięki reporterskiej wprawie i niezrównanemu dostępowi do informacji – zyskanym dzięki niemal trzydziestoletniemu relacjonowaniu spraw związanych z biznesem i technologią – ujawnia w jakim faktycznie stopniu giganci tacy jak Google, Facebook, Apple i Amazon zamieniają na pieniądze zarówno nasze dane, jak i naszą uwagę, przy czym do nas nie trafia złamany grosz z tych kolosalnych zysków. Foroohar pokazuje również, jak możemy się temu sprzeciwić, tworząc rozwiązania wspierające innowacje, a równocześnie chroniące nas przed mroczną stroną cyfrowych technologii. *** Rana Foroohar – dziennikarka pisząca o globalnym biznesie i zastępczyni redaktora naczelnego w „Financial Times” oraz komentatorka ekonomiczna w telewizji CNN. W 2018 roku otrzymała nagrodę Best in Business przyznawaną przez Towarzystwo na rzecz Promocji i Rozwoju Literatury Biznesowej w uznaniu dla jej publicystyki poświęconej największym światowym firmom technologicznym. Wcześniej była zastępczynią redaktora naczelnego „Time” odpowiedzialną za dział biznesowy i ekonomiczny, a także komentatorką piszącą o sprawach gospodarczych w tej samej redakcji. Foroohar przez trzynaście lat pracowała w „Newsweeku”, gdzie była redaktorką zajmującą się gospodarką i sprawami zagranicznymi oraz korespondentką zagraniczną. Zdobyła wówczas nagrodę Petera R. Weitza przyznawaną przez amerykańską Fundację Marshalla za reportaże o sprawach transatlantyckich. Jest również laureatką nagród i stypendiów instytucji takich jak Szkoła Zaawansowanych Studiów Międzynarodowych w Uniwersytecie Johnsa Hopkinsa czy Centrum na rzecz Wymiany Kulturalnej i Technologicznej między Wschodem a Zachodem. Foroohar jest także stałą członkinią Rady Stosunków Międzynarodowych.
Okładka książki Czasy nasze, moje też: Fragmenty wykładów

62,00 zł 47,72 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Wybitny socjolog przedstawia szeroką panoramę problemów i wyzwań: od dylematów rozwojowych Polski poprzez globalizację i geopolitykę (wiele miejsca poświęcając Europie) po wojny kulturowe, popkulturę, zagrożenia dla demokracji i przyszłość amerykańskiego imperium. Erudycja autora w połączeniu z fascynującymi tematami zachęca do przemyśleń o współczesności w której (na dobre i na złe) żyjemy. WITOLD MORAWSKI – profesor zwyczajny socjologii. W latach 1965–2007 pracował w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, a od 2007 roku jest na stałe zatrudniony w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Wykładał i prowadził badania jako visiting professor i visiting scholar na uniwersytetach w Berkeley, Bloomington, Indianapolis, Oxfordzie, Bielefeld, Kolonii, Moskwie, Sapporo oraz Toronto. Obszarami jego zainteresowań badawczych są: socjologia ekonomiczna,socjologia amerykańska, demokracja przemysłowa, globalizacja, teorie zmiany społecznej, a najogólniej mówiąc instytucjonalne aspekty funkcjonowania trójkąta: społeczeństwo (kultura) – gospodarka (rynek) – polityka (państwo). Autor i redaktor licznych publikacji, w tym wielu zagranicznych. Ważniejsze z nich to: Z badań nad społecznym uczestnictwem w organizacji przemysłowej, wspólnie z M. Hirszowicz (1967),Konflikt przemysłowy w Ameryce (1970), Nowe społeczeństwo przemysłowe (1975), Zmiana instytucjonalna (1998), Socjologia ekonomiczna (2001), Konfiguracje globalne (2010).W 2018 roku opublikował obszerną pracę zbiorową pt. Socjologia ekonomiczna. Przewodnik. W 2020 r. nakładem Poltextu wydał książkę A historia toczy się dalej: fragmenty wykładów.
Okładka książki Ograniczone przywództwo

44,90 zł 34,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Ograniczone przywództwo jest próbą naukowej analizy przywództwa na podstawie wywiadów przeprowadzonych przez autora z 29 wybitnymi osobami, znanymi z życia publicznego liderami politycznymi, gospodarczymi, społecznymi, artystycznymi, naukowymi i religijnymi. Wnioski, do jakich dochodzi prof. Andrzej K. Koźmiński, są zaskakujące: lepiej radzą sobie liderzy, którzy napotykają więcej obiektywnych i subiektywnych ograniczeń oraz nieustannie muszą z nimi walczyć, by powiększać sferę własnej autonomii i podejmowania decyzji. Droga lidera to nieustanne „wykuwanie stopni w lodowcu,” jak to określa jeden z rozmówców autora. Te stopnie to: pokonywanie braku wiedzy i fachowego przygotowania do rządzenia, radzenie sobie z konkurencją wewnętrzną i zewnętrzną, zarządzanie ludźmi, a nawet doskonalenie warsztatu aktorskiego, który w wielu wypadkach okazuje się pomocny. Wspólnie z rozmówcami autor poszukuje narzędzi, które pozwalają liderom sprawniej wspinać się na pokrytą lodowcem górę. I odnajduje w ich plecakach zarówno system wartości i etykę, jak i bezwzględność w dążeniu do celu. Spora miejsca zajmują rekwizyty teatralne, bo „bez teatru byłoby nijako”, jak mówi jeden z liderów. Im częściej ten ekwipunek będzie w użyciu, tym silniejszym liderem stanie się jego dysponent. Przeprowadzone badanie pozwoliło autorowi na sformułowanie teorii „ograniczonego przywództwa”, bo – jak przyznaje – przywództwo absolutne, w czystej postaci nie istnieje. To pocieszająca konstatacja dla wszystkich, którzy pełni obaw, ale też determinacji, dopiero rozpoczęli wspinaczkę na szczyt. Andrzej K. Koźmiński – profesor zwyczajny, ekonomista i socjolog, autor ponad 40 książek z dziedziny zarządzania, w tym kilku podręczników akademickich, wykładowca w polskich i zagranicznych uczelniach, promotor wielu wybitnych uczonych. Zajmuje się teorią organizacji, zarządzaniem w warunkach transformacji i niepewności, badaniami zachowań liderów. Felietonista „Rzeczpospolitej”, zasiada w radach nadzorczych spółek. Współzałożyciel i pierwszy rektor Akademii Leona Koźmińskiego, obecnie prezydent tej uczelni.
Okładka książki Szermierka na słowa

69,00 zł 53,09 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W znanym badaniu, przeprowadzonym w latach 70. ubiegłego wieku przez londyński „Sunday Times”, zapytano ludzi o ich największe lęki. Nie było dużym zaskoczeniem, że w czołówce listy znalazły się tak realne zagrożenia jak śmierć, choroba czy problemy finansowe. Żadne z nich nie zajęło jednak miejsca pierwszego, na którym uplasowały się... wystąpienia publiczne. Wyjście na scenę, skierowanie słów zarówno do znanych, jak i obcych osób to akt wymagający odwagi. Jeszcze więcej animuszu potrzeba, by zmierzyć się na tej scenie w słownym pojedynku! Celem tego podręcznika poświęcona debatom szkolnym i akademickim jest pokazanie, w jaki sposób można uprawiać szermierkę na słowa, zwaną debatą. Książka daje odpowiedź na pytania: Czym jest debata i co ją różni od dialogu i dyskusji? Po co w ogóle powinno się debatować? Jak argumentować? Czy na każdy temat można debatować? Jak występować publicznie i jak radzić sobie ze stresem? Szermierka na słowa nie tylko dostarcza wiedzę na temat istoty debatowania, ale także zawiera wytyczne – do zastosowania w szkole, na uczelni, podczas wydarzenia – dotyczące tego, jak zorganizować, przeprowadzić i ocenić debatę oksfordzką. Prezentuje również 12 innych, często bardzo różnych i egzotycznych formatów debat szkolnych i akademickich, takich jak: brytyjska debata parlamentarna, debata Lincoln-Douglas, symulacje obrad ONZ, jednoosobowa indyjska debata Turncoat. Wszystko to z solidną podbudową teoretyczną, komentarzem o wadach i zaletach danego formatu, a także informacją o jego genezie. Książka może stanowić bazę do tworzenia nowych formatów debatowania, dopasowanych do warunków, potrzeb i okoliczności. Publikacja zainteresuje nie tylko nauczycieli szkolnych i akademickich, uczniów i studentów, ale też pasjonatów wystąpień publicznych, retoryki i słownych pojedynków. Tomasz Dołęgowski – doktor habilitowany, profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Prodziekan Kolegium Gospodarki Światowej SGH. Kierownik zakładu w ramach Instytutu Międzynarodowej Polityki Gospodarczej. Specjalizuje się w problematyce konkurencyjności międzynarodowej, ekonomii instytucjonalnej, etyki w gospodarce i biznesie międzynarodowym, filozoficznych aspektach ekonomii, gospodarki i polityki międzynarodowej oraz ekonomice transportu. Współpracuje z uczelniami w krajach bałtyckich i środowiskami polskimi na Wileńszczyźnie. Wykładał m.in. w Budapeszcie, Mediolanie, Helsinkach i Wilnie. Odbył stypendia w Turynie (ICER) oraz w University of Minnesota. Autor i współautor szeregu publikacji, m.in. Religie światowe wobec współczesnych wyzwań gospodarczych, Rozwój gospodarczy a wartości wspólnotowe. Wojciech Labuda – pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. ochrony miejsc pamięci oraz członek Zespołu Eksperckiego w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku finanse i rachunkowość oraz Wydziału Wiertnictwa, Nafty i Gazu Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie (kierunek górnictwo i geologia). Studiował również prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Naukowo zajmuje się przemysłem naftowo-gazowniczym; dwukrotny stypendysta Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Od siedmiu lat członek SKN Badań nad Konkurencyjnością, sędzia i współorganizator Turnieju Debat Oksfordzkich oraz wielu innych wydarzeń debatanckich.
Okładka książki Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu

74,90 zł 57,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Sztuczna inteligencja, przemysł 4.0, gospodarka cyrkularna, powstające i znikające zawody, innowacyjne modele biznesowe, nowe produkty inwestycyjne, media społecznościowe oraz inne trendy gospodarcze powodują, że zarówno sami przedsiębiorcy, jak i pracownicy oraz klienci czują się zagubieni. Nierzadko stają przed dylematami moralnymi, z jakimi nikt wcześniej się nie mierzył. Szukają etycznych podpowiedzi i wskazówek, jak w różnych sytuacjach biznesowych powinni się zachować. Odpowiedź na pytanie, gdzie można znaleźć przywódców mających zdolność rozwijania i umacniania standardów etycznego postępowania w biznesie, znajduje się w książce dr. Roberta Sroki. Monografia Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu jest poświęcona roli, jaką pełnią samoregulacje w kreowaniu standardów etycznych w życiu gospodarczym. Autor pomija odgórną regulację narzuconą przez państwo oraz oddolną samoregulację przedsiębiorstw i koncentruje się na samoregulacji w ramach branży, dokonywanej za sprawą organizacji branżowych, które najlepiej wiedzą, gdzie pojawiają się zagrożenia i prawdopodobieństwo przekroczenia granicy – prawnej lub moralnej. W przeprowadzonych przez siebie badaniach dowodzi powinności, zasadności oraz możliwości przyjęcia przez organizacje branżowe roli zbiorowego przywódcy etyki biznesu. Odkrywa potencjał tkwiący w organizacjach branżowych i pokazuje, w jaki sposób mogą one wyznaczać i egzekwować standardy etycznego postępowania w przestrzeni gospodarczej. Książka stawia dużo pytań i zmusza do refleksji przedsiębiorców należących do organizacji branżowych i angażujących się w ich działania. Przedstawia także praktyczny model wdrażania i organizowania samoregulacji branżowej związanej ze standardami etycznymi oraz wskazówki i rozwiązania dla organizacji branżowych, które zdecydują się przyjąć rolę przywódców współczesnej etyki biznesu.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj