KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo POLTEXT /MT BIZNES/

Okładka książki Ograniczone przywództwo

44,90 zł 34,48 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,42 zł

Ograniczone przywództwo jest próbą naukowej analizy przywództwa na podstawie wywiadów przeprowadzonych przez autora z 29 wybitnymi osobami, znanymi z życia publicznego liderami politycznymi, gospodarczymi, społecznymi, artystycznymi, naukowymi i religijnymi. Wnioski, do jakich dochodzi prof. Andrzej K. Koźmiński, są zaskakujące: lepiej radzą sobie liderzy, którzy napotykają więcej obiektywnych i subiektywnych ograniczeń oraz nieustannie muszą z nimi walczyć, by powiększać sferę własnej autonomii i podejmowania decyzji. Droga lidera to nieustanne „wykuwanie stopni w lodowcu,” jak to określa jeden z rozmówców autora. Te stopnie to: - pokonywanie braku wiedzy i fachowego przygotowania do rządzenia, - radzenie sobie z konkurencją wewnętrzną i zewnętrzną, - zarządzanie ludźmi, - a nawet doskonalenie warsztatu aktorskiego, który w wielu wypadkach okazuje się pomocny. Wspólnie z rozmówcami autor poszukuje narzędzi, które pozwalają liderom sprawniej wspinać się na pokrytą lodowcem górę. I odnajduje w ich plecakach zarówno system wartości i etykę, jak i bezwzględność w dążeniu do celu. Spora miejsca zajmują rekwizyty teatralne, bo „bez teatru byłoby nijako”, jak mówi jeden z liderów. Im częściej ten ekwipunek będzie w użyciu, tym silniejszym liderem stanie się jego dysponent. Przeprowadzone badanie pozwoliło autorowi na sformułowanie teorii „ograniczonego przywództwa”, bo – jak przyznaje – przywództwo absolutne, w czystej postaci nie istnieje. To pocieszająca konstatacja dla wszystkich, którzy pełni obaw, ale też determinacji, dopiero rozpoczęli wspinaczkę na szczyt.
Okładka książki Szermierka na słowa

69,00 zł 52,98 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,82 zł

W znanym badaniu, przeprowadzonym w latach 70. ubiegłego wieku przez londyński „Sunday Times”, zapytano ludzi o ich największe lęki. Nie było dużym zaskoczeniem, że w czołówce listy znalazły się tak realne zagrożenia jak śmierć, choroba czy problemy finansowe. Żadne z nich nie zajęło jednak miejsca pierwszego, na którym uplasowały się... wystąpienia publiczne. Wyjście na scenę, skierowanie słów zarówno do znanych, jak i obcych osób to akt wymagający odwagi. Jeszcze więcej animuszu potrzeba, by zmierzyć się na tej scenie w słownym pojedynku! Celem tego podręcznika poświęcona debatom szkolnym i akademickim jest pokazanie, w jaki sposób można uprawiać szermierkę na słowa, zwaną debatą. Książka daje odpowiedź na pytania: Czym jest debata i co ją różni od dialogu i dyskusji? Po co w ogóle powinno się debatować? Jak argumentować? Czy na każdy temat można debatować? Jak występować publicznie i jak radzić sobie ze stresem? Szermierka na słowa nie tylko dostarcza wiedzę na temat istoty debatowania, ale także zawiera wytyczne – do zastosowania w szkole, na uczelni, podczas wydarzenia – dotyczące tego, jak zorganizować, przeprowadzić i ocenić debatę oksfordzką. Prezentuje również 12 innych, często bardzo różnych i egzotycznych formatów debat szkolnych i akademickich, takich jak: brytyjska debata parlamentarna, debata Lincoln-Douglas, symulacje obrad ONZ, jednoosobowa indyjska debata Turncoat. Wszystko to z solidną podbudową teoretyczną, komentarzem o wadach i zaletach danego formatu, a także informacją o jego genezie. Książka może stanowić bazę do tworzenia nowych formatów debatowania, dopasowanych do warunków, potrzeb i okoliczności. Publikacja zainteresuje nie tylko nauczycieli szkolnych i akademickich, uczniów i studentów, ale też pasjonatów wystąpień publicznych, retoryki i słownych pojedynków. Tomasz Dołęgowski – doktor habilitowany, profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Prodziekan Kolegium Gospodarki Światowej SGH. Kierownik zakładu w ramach Instytutu Międzynarodowej Polityki Gospodarczej. Specjalizuje się w problematyce konkurencyjności międzynarodowej, ekonomii instytucjonalnej, etyki w gospodarce i biznesie międzynarodowym, filozoficznych aspektach ekonomii, gospodarki i polityki międzynarodowej oraz ekonomice transportu. Współpracuje z uczelniami w krajach bałtyckich i środowiskami polskimi na Wileńszczyźnie. Wykładał m.in. w Budapeszcie, Mediolanie, Helsinkach i Wilnie. Odbył stypendia w Turynie (ICER) oraz w University of Minnesota. Autor i współautor szeregu publikacji, m.in. Religie światowe wobec współczesnych wyzwań gospodarczych, Rozwój gospodarczy a wartości wspólnotowe. Wojciech Labuda – pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. ochrony miejsc pamięci oraz członek Zespołu Eksperckiego w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku finanse i rachunkowość oraz Wydziału Wiertnictwa, Nafty i Gazu Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie (kierunek górnictwo i geologia). Studiował również prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Naukowo zajmuje się przemysłem naftowo-gazowniczym; dwukrotny stypendysta Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Od siedmiu lat członek SKN Badań nad Konkurencyjnością, sędzia i współorganizator Turnieju Debat Oksfordzkich oraz wielu innych wydarzeń debatanckich.
Okładka książki Współczesna scena innowacji. Wyzwania dla przedsiębiorców i menedżerów

59,90 zł 46,01 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,58 zł

Celem książki jest prezentacja współczesnej sceny innowacji oraz analiza zjawisk, procesów, tendencji i uczestników na niej występujących. Autor omawia głównie innowacje techniczne/technologiczne oraz zachowania przedsiębiorców-innowatorów i menedżerów innowacji w firmach. Całościowe, holistyczne spojrzenie na procesy innowacyjne we współczesnej gospodarce ma formę dziesięciu pytań, przy czym każdemu z nich odpowiada jeden rozdział. Koncepcja sceny innowacji zakłada, że występują na niej główni aktorzy oraz aktorzy drugoplanowi. Każdy z nich ma określone role do odegrania i żadnego nie może zabraknąć, żeby „gra innowacyjna” przebiegała prawidłowo i była skuteczna. Współczesny obraz tej sceny nie jest klarowny, ponieważ jest on rezultatem wielu światowych megatrendów występujących w pierwszych dwóch dekadach XXI wieku oraz podwójnego kryzysu (zdrowotnego i gospodarczego) spowodowanego pandemią koronawirusa. W związku z tym pojawia się pytanie, na które musi odpowiedzieć przedsiębiorca/firma: Jak grać na współczesnej scenie innowacji? Autor, wybitny znawca tej gry, pomaga w uzyskaniu na nie odpowiedzi. Książka jest przeznaczona dla studentów, doktorantów i pracowników nauki. Może być przydatna dla innowatorów, przedsiębiorców, doradców biznesowych i technicznych, biznesmenów i menedżerów ds. innowacji w korporacjach. Ponadto zainteresuje osoby zawodowo zajmujące się transferem technologii i komercjalizacją wiedzy. Po przeczytaniu tej niezwykle ciekawej książki czytelnik będzie wiedział, jak powstają, rozwijają się i działają innowacje, a także – jak nimi zarządzać.
Okładka książki Socio-Economic Development. Interdisciplinary Ecosystems Perspective

119,00 zł 91,37 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 94,55 zł

This monograph presents current results of research on interdisciplinary issues related to socio-economic development from the perspective of ecosystems, specifically the role of international institutions and financial systems in shaping responsible socio-economic development, the role of entrepreneurship and new technologies in creating new value for customers and society and selected aspects of sustainable socio-economic development, oriented towards society and natural environment. The scope of this monograph offers an overview, analysis and evaluation of selected aspects of new development pathways in complex and dynamic times. The authors and editors of this monograph wish to contribute to the discussion on these challenges which are spread over and affect various ecosystems. This monograph is addressed to all those who remain concerned about future prospects for socio-economic development, in particular academics in the relevant fields, policy-makers and students. It is hoped that the content of this monograph will not only raise awareness of the current challenges, but also provide a positive impulse for research and practice of socio-economic development.
Okładka książki Kredyt kupiecki. Ryzyko i sposoby jego ograniczania

64,90 zł 41,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,31 zł

W warunkach kryzysu gospodarczego kondycja finansowa wielu przedsiębiorstw znacznie pogorszy się w związku ze wzrostem ryzyka w obrocie gospodarczym, wzrostem bezrobocia i ograniczonym popytem na produkty i usługi. W takiej sytuacji gospodarczej, chcąc utrzymać się na rynku, wyprzedzić konkurencję, przedsiębiorstwa często prowadzą ryzykowną politykę kredytu kupieckiego. Wydłużają terminy płatności faktur, niezbyt dokładnie badają ryzyko kredytowe i narażają się na straty. Nieracjonalna polityka kredytu kupieckiego jest jedną z istotnych przyczyn upadłości zarówno dawców, jak i biorców tego kredytu. Aby zapobiec takim sytuacjom, przedsiębiorstwa muszą prowadzić działania ograniczające ryzyko związane z kredytem handlowym. Wdrażane przez nich strategie zarządzania tym kredytem powinny uwzględniać nie tylko sytuację finansową kontrahenta, lecz także dynamikę otoczenia. Jest to szczególnie istotne w warunkach spowolnienia gospodarczego spowodowanego sytuacją kryzysową, w tym epidemiczną w świecie. W czterech rozdziałach książki przedstawione zostały metody i narzędzia ograniczania ryzyka kredytu kupieckiego: w pierwszym z nich zaprezentowana została istota kredytu kupieckiego, przesłanki i motywy udzielania go odbiorcom produktów i usług oraz korzyści dla obu stron transakcji – biorcy i dawcy tego kredytu; ocena polityki kredytu kupieckiego narzuca konieczność znajomości sposobu jego ewidencji, odzwierciedlenia w sprawozdaniu finansowym oraz znajomości metod analizy w rozdziale drugim zaprezentowane zostały najnowsze rozwiązania w odniesieniu do terminów i form płatności, karnych odsetek i opustów cenowych oraz zabezpieczeń ryzyka nieodzyskania należności w rozdziale trzecim omówione zostały źródła informacji o kontrahentach, metody badania ryzyka kredytowego oraz sposoby dostosowania instrumentów polityki kredytu kupieckiego do poziomu ryzyka przez zaklasyfikowanie kontrahentów do określonej klasy ryzyka w końcowej części książki zawarto konkluzje dla przedsiębiorstw dotyczące tego, jak wykorzystać instrumenty polityki kredytu kupieckiego i aktualne rozwiązania prawne, aby ograniczyć powstawanie należności przeterminowanych, utratę płynności finansowej lub znaczne pogorszenie kondycji finansowej dawcy i biorcy kredytu kupieckiego. Książka może być wykorzystana przez praktyków życia gospodarczego i ułatwiać im podejmowanie decyzji. Racjonalne decyzje w obszarze kredytu kupieckiego ułatwią utrzymanie równowagi finansowej przedsiębiorstwa będącej podstawą jego przetrwania na rynku. Nawet najlepsze strategie rozwoju nie będą zrealizowane, gdy przedsiębiorstwo równowagę tę utraci. Treści zawarte w książce mogą być również szeroko wykorzystane przez studentów chcących zgłębić najnowszą wiedzę dotyczącą zarządzania należnościami.
Okładka książki Nie czyń zła. Jak Big Tech zdradził swoje ideały i nas wszystkich

59,90 zł 46,01 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,93 zł

„Nie czyń zła” to pierwsza korporacyjna zasada Google’a przyjęta w czasach jego młodości, kiedy kolorowe logo wciąż wyrażało utopijną wizję przyszłości, w której nikt nie miał wątpliwości co do tego, że technologia uczyni świat lepszym, bezpieczniejszym i dostatniejszym miejscem. Niestety, dawno minęły czasy, kiedy Google, jak i większość firm Big Tech, działał w zgodzie ze swoimi ideałami. Dzisiaj utopia, do której niegdyś dążyli, coraz bardziej przypomina dystopię – od cyfrowej inwigilacji i utraty prywatności przez szerzenie fałszywych informacji i mowę nienawiści po drapieżne algorytmy, których celem są bezbronni i słabi, oraz produkty, które zostały wymyślone w ten sposób, by manipulować naszymi pragnieniami. Jak to się stało, że znaleźliśmy się w tym miejscu? W jaki sposób te przedsięwzięcia, niegdyś idealistyczne i pełne animuszu, zamieniły się w pazerne monopole dysponujące siłą wystarczającą do wpływania na wyniki wyborów, wchłonięcia wszystkich należących do nas danych i zgarnięcia lwiej części korporacyjnego bogactwa, wymykając się równocześnie wszelkim regulacjom i unikając płacenia podatków? W książce „Nie czyń zła” Rana Foroohar, dziennikarka „Financial Times” zajmująca się globalną gospodarką, opowiada najważniejszą biznesową historię naszych czasów – o tym, jak Big Tech stracił duszę i zapędził nas w kozi róg. Dzięki reporterskiej wprawie i niezrównanemu dostępowi do informacji – zyskanym dzięki niemal trzydziestoletniemu relacjonowaniu spraw związanych z biznesem i technologią – ujawnia w jakim faktycznie stopniu giganci tacy jak Google, Facebook, Apple i Amazon zamieniają na pieniądze zarówno nasze dane, jak i naszą uwagę, przy czym do nas nie trafia złamany grosz z tych kolosalnych zysków. Foroohar pokazuje również, jak możemy się temu sprzeciwić, tworząc rozwiązania wspierające innowacje, a równocześnie chroniące nas przed mroczną stroną cyfrowych technologii. *** Rana Foroohar – dziennikarka pisząca o globalnym biznesie i zastępczyni redaktora naczelnego w „Financial Times” oraz komentatorka ekonomiczna w telewizji CNN. W 2018 roku otrzymała nagrodę Best in Business przyznawaną przez Towarzystwo na rzecz Promocji i Rozwoju Literatury Biznesowej w uznaniu dla jej publicystyki poświęconej największym światowym firmom technologicznym. Wcześniej była zastępczynią redaktora naczelnego „Time” odpowiedzialną za dział biznesowy i ekonomiczny, a także komentatorką piszącą o sprawach gospodarczych w tej samej redakcji. Foroohar przez trzynaście lat pracowała w „Newsweeku”, gdzie była redaktorką zajmującą się gospodarką i sprawami zagranicznymi oraz korespondentką zagraniczną. Zdobyła wówczas nagrodę Petera R. Weitza przyznawaną przez amerykańską Fundację Marshalla za reportaże o sprawach transatlantyckich. Jest również laureatką nagród i stypendiów instytucji takich jak Szkoła Zaawansowanych Studiów Międzynarodowych w Uniwersytecie Johnsa Hopkinsa czy Centrum na rzecz Wymiany Kulturalnej i Technologicznej między Wschodem a Zachodem. Foroohar jest także stałą członkinią Rady Stosunków Międzynarodowych.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,58 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,90 zł
Okładka książki Misja

47,49 zł
49,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,99 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,92 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

14. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,90 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj