KATEGORIE [rozwiń]

Algierd Tarachowicz

Okładka książki Pytanie Początek myślenia

30,00 zł 22,05 zł


Tylko dzięki pytaniom można znaleźć uniwersalną metodę obudzenia umysłu i odtworzenia sieci informacyjnej swego myślenia. W starożytności poznawczą metodę pytań stosował Sokrates (469–399 p.n.e.), którego technika konwersacji okazała się tak bardzo skuteczna, że jego oponenci nie potrafili pokonać go wprost w dyskusji. Dlatego też woleli go zabić… Główny motyw tej metody opierał się na założeniu „Do myślenia potrzebne są myśli”. Jeśli w umyśle jest pustka, to trzeba ją wypełnić pierwszym pytaniem: „dlaczego?” i iść dalej po logicznej nitce, a potem dobierać inne metody. Włączając pytania w badawcze myślenie, można wyrazić wszystko. Autor jest przekonany, że w tej książce każdy może znaleźć „swoje pytanie” i jeżeli ono trafi do refleksji innych osób, to już jest o czym mówić… Właśnie o to chodzi, jest to początek nowej integracji społecznej. Dobrze skonstruowane pytanie daje czasem zaskakujące sugestie. Na przykład: „Jakie trzy myśli ukryte są w zdaniu «Gdyby nie szkoła, byłbyś mądrym człowiekiem»?”. Odpowiedź w całości wcale jest nie taka prosta, pytanie bowiem sugeruje stwierdzenie: – że „on” nie jest mądry, – że jest to wina szkoły, – że „on” jest usprawiedliwiony. Od Autora Autor udowadnia, że znaczenie pytań – zarówno tych, które sobie stawiamy, jak i tych, które słyszymy – jest daleko ważniejsze niż odpowiedź, którą można uzyskać. W tym sensie nie rozpatruje tu metody erotematycznej, a raczej objaśnia sposób, w jaki pytanie inicjuje myślenie oraz dochodzenie do informacji prawdziwej, rzetelnej i samodzielnie pozyskanej. W książce czytelnik znajdzie obszerny katalog pytań – początków myślenia. Od redakcji Patroni: Sztukater.pl, Nova Edita
Okładka książki Szachy. Zarys metodyki
zapowiedź

40,00 zł 34,18 zł


W historii różni podejmowali próby opisywania sposobów nauki i analizy sytuacji. Autorzy korzystali z zasobów swej praktyki i to, co umieli, opisywali w ćwiczeniach. Nie było czasu na tworzenie całościowej metodyki w podręcznikach dla dzieci i zawsze czegoś okazywało się w książkach „za mało”... Dziś szachy są inne i czas na analityczne przewartościowanie wszystkich dotychczasowych metod. Obecnie trener klubowy nadal poszukuje najlepszych metod nauczania i ćwiczeń, by w praktyce zbliżyć się do ideału. Niniejsza książka ma pomóc w uporządkowaniu ćwiczeń i metod stosowanych. Jest to pierwszy taki zbiór metodyczny w Polsce, przeznaczony dla wszystkich, którzy chcą pracować z dziećmi. Autor urodził się w 1950 roku na Kołymie, w obozie dla więźniów politycznych. W 1957 roku przybył z rodzicami do Polski i tu rozpoczął naukę – najpierw w szkole podstawowej, następnie W liceum. Ukończył studia na Uniwersytecie we Wrocławiu. Pracował w wielu zawodach. Po studiach postanowił zająć się problemem „organizacji myślenia”. Praktyka zawodowa w szkole przyczyniła się do powstała pierwszej książki o metodyce szachowej: „Błąd przy starcie”, następnie ukazały się: „Szachy – ćwiczenia stosowane”, „Elementarz szachowy”, „Pytanie – początek myślenia”, „Szachy – ćwiczenia siłowe”. Niniejsza książka jest zarysem metodycznym do nauczania gry w szachy zarówno w szkołach i przedszkolach, jak i dla starszych uczniów i zajęć w klubach. To pierwsza taka książka w Polsce. W opracowaniu znajduje się publikacja: „Choroba egzaminacyjna” i „Sprawiedliwość – droga nadziei”.
Okładka książki Szachy Ćwiczenia stosowane

27,00 zł 19,84 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka "Szachy. Ćwiczenia stosowane. Zarys metodyczny dla nauczycieli i rodziców" ma pomóc w uporządkowaniu ćwiczeń i metod stosowanych w treningu szachowym juniorów. Jakie ćwiczenia wybrać? Co jest w danym momencie najbardziej potrzebne w treningu, aby podczas gry zawodnik mógł prawidłowo określać relacje w sytuacji szachowej? Jak znaleźć ćwiczenia wzajemnie się uzupełniające. Od czego zacząć, trenując najmłodszych? Kiedy i dlaczego dane ćwiczenia należy stosować oraz jakie braki w systemie informacji szachowej są one w stanie wypełnić lub skorygować? Autor stara się odpowiedzieć na te i inne pytania, jednocześnie podsuwając najlepsze metody treningowe, aby w praktyce zbliżyć się do ideału. Nauczycielem gry w szachy może zostać każdy umiejący grać na średnim poziomie. Jednak kto podejmuje się uczenia innych, powinien pamiętać, że cały czas będzie musiał się uczyć, doskonalić swój warsztat metodyczny i ciągle poszukiwać nowych dróg w nauczaniu gry w szachy i w treningu szachowym. W tym właśnie ma mu pomóc ta książka.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj