KATEGORIE [rozwiń]

Algierd Tarachowicz

Okładka książki Choroba egzaminacyjna

26,00 zł 17,92 zł


Żyjemy w dynamicznie zmieniającym się świecie – przepełnionym informacją, która atakuje nas codziennie i ze wszystkich stron: z telewizji, radia, gazet, Internetu… Jak owa rzeczywistość wpływa na nasz mózg, umiejętność przyswajania nowej wiedzy, uczenia się, poszerzana horyzontów myślowych, a także rozumowania i wnioskowania, czyli – krótko mówiąc – na wzrastanie i rozwój świadomego, inteligentnego człowieka? Jaką rolę w tym procesie odgrywa system edukacji? W książce Choroba egzaminacyjna został nakreślony obraz współczesnego świata, w którym – według badań – człowiek stale podłączony do sieci nie czyta tekstu ze zrozumieniem, lecz skanuje go jak robot, a już wkrótce zdolność skutecznego przyjmowania skomplikowanych tekstów, czytania złożonej literatury […] stanie się elitarnym przywilejem, dostępnym tylko specjalnej kaście ludzi… Okazuje się bowiem, iż pomimo postępującego rozwoju technologicznego i cywilizacyjnego – niestety – nasza inteligencja spada… Autor podejmuje wyzwanie i mierzy się z tematem. Wskazuje przyczyny takiego stanu rzeczy oraz przedstawia receptę na to, jak zahamować proces degradowania ludzkich umysłów, a także wzmocnić ich potencjał do przyswajania wiedzy oraz korzystania z niej. Ukazuje rolę poszczególnych elementów nauczania systemowego i dobrze zorganizowanej samodzielnej nauki w tym procesie. Komentuje także obowiązujący system oceniania, jednocześnie podpowiadając, jak z łatwością wyeliminować stres towarzyszący egzaminom. Podsumowując swoje przemyślenia, autor przedstawia propozycję organizacji nowego systemu kształcenia, który sprostałby wyzwaniu wspierania w rozwoju inteligentnego, świadomego obywatela. Czy, aby nie zatracić umysłowych zdolności właściwych Homo sapiens, potrzebna jest nam rewolucja, czy jedynie ewolucyjna zmiana w podejściu do edukacji? Odpowiedź na to pytanie została zapisana na kartach tej książki.
Okładka książki Szachy. Zarys metodyki

40,00 zł 27,57 zł


Szachy.Zarys metodyki
Okładka książki Pytanie Początek myślenia

30,00 zł 20,68 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Tylko dzięki pytaniom można znaleźć uniwersalną metodę obudzenia umysłu i odtworzenia sieci informacyjnej swego myślenia. W starożytności poznawczą metodę pytań stosował Sokrates (469–399 p.n.e.), którego technika konwersacji okazała się tak bardzo skuteczna, że jego oponenci nie potrafili pokonać go wprost w dyskusji. Dlatego też woleli go zabić… Główny motyw tej metody opierał się na założeniu „Do myślenia potrzebne są myśli”. Jeśli w umyśle jest pustka, to trzeba ją wypełnić pierwszym pytaniem: „dlaczego?” i iść dalej po logicznej nitce, a potem dobierać inne metody. Włączając pytania w badawcze myślenie, można wyrazić wszystko. Autor jest przekonany, że w tej książce każdy może znaleźć „swoje pytanie” i jeżeli ono trafi do refleksji innych osób, to już jest o czym mówić… Właśnie o to chodzi, jest to początek nowej integracji społecznej. Dobrze skonstruowane pytanie daje czasem zaskakujące sugestie. Na przykład: „Jakie trzy myśli ukryte są w zdaniu «Gdyby nie szkoła, byłbyś mądrym człowiekiem»?”. Odpowiedź w całości wcale jest nie taka prosta, pytanie bowiem sugeruje stwierdzenie: – że „on” nie jest mądry, – że jest to wina szkoły, – że „on” jest usprawiedliwiony. Od Autora Autor udowadnia, że znaczenie pytań – zarówno tych, które sobie stawiamy, jak i tych, które słyszymy – jest daleko ważniejsze niż odpowiedź, którą można uzyskać. W tym sensie nie rozpatruje tu metody erotematycznej, a raczej objaśnia sposób, w jaki pytanie inicjuje myślenie oraz dochodzenie do informacji prawdziwej, rzetelnej i samodzielnie pozyskanej. W książce czytelnik znajdzie obszerny katalog pytań – początków myślenia. Od redakcji Patroni: Sztukater.pl, Nova Edita
Okładka książki Szachy Ćwiczenia stosowane

27,00 zł 16,38 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka "Szachy. Ćwiczenia stosowane. Zarys metodyczny dla nauczycieli i rodziców" ma pomóc w uporządkowaniu ćwiczeń i metod stosowanych w treningu szachowym juniorów. Jakie ćwiczenia wybrać? Co jest w danym momencie najbardziej potrzebne w treningu, aby podczas gry zawodnik mógł prawidłowo określać relacje w sytuacji szachowej? Jak znaleźć ćwiczenia wzajemnie się uzupełniające. Od czego zacząć, trenując najmłodszych? Kiedy i dlaczego dane ćwiczenia należy stosować oraz jakie braki w systemie informacji szachowej są one w stanie wypełnić lub skorygować? Autor stara się odpowiedzieć na te i inne pytania, jednocześnie podsuwając najlepsze metody treningowe, aby w praktyce zbliżyć się do ideału. Nauczycielem gry w szachy może zostać każdy umiejący grać na średnim poziomie. Jednak kto podejmuje się uczenia innych, powinien pamiętać, że cały czas będzie musiał się uczyć, doskonalić swój warsztat metodyczny i ciągle poszukiwać nowych dróg w nauczaniu gry w szachy i w treningu szachowym. W tym właśnie ma mu pomóc ta książka.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj