Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Skarb Arubaby. Czytam sobie, poziom drugi - Składam zdania, to idealna wybór dla dzieci, które kontynuują naukę czytania. Tomek i Ola spędzają wakacje u wujka, w jego starym, pełnym sekretów domu. Pewnego dnia natykają się na kartkę z tajemniczym szyfrem. Dzieciom udaje się odczytać wiadomość, ale czy odnajdą też ukryty skarb?
Pisarka i poetka Małgorzata Strzałkowska stworzyła wciągającą opowieść, która zachęci każde dziecko do lektury. Bo w końcu kto nie marzy o znalezieniu skarbu?
Czytam sobie to trzypoziomowy program wspierający naukę czytania dla dzieci w wieku 5-7 lat. Znakomite, zabawne historie są dziełem wybitnych polskich autorów. Na poziomie drugim opowiadania napisane są dłuższymi zdaniami, zawierają elementy dialogu oraz zdania złożone. Duża czcionka ułatwia czytanie, a zamieszczone po bokach stron ramki umożliwiają ćwiczenie sylabizowania. Wysokiej klasy kolorowe i dowcipne ilustracje (w Skarbie Arubaby autorstwa Mikołaja Kamlera) są harmonijnym uzupełnieniem czytanego tekstu i ułatwiają jego zrozumienie. Forma książek w serii Czytam sobie została opracowana na podstawie z zaleceń metodyków.
Wsłuchaj się w problemy nastolatka i dowiedz się, jak go wspierać w zmaganiu z nimi!Jakie objawy mogą sugerować, że nastolatek cierpi z powodu depresji, nadmiernego lęku, uzależnienia lub zaburzeń odżywiania? Jak rozmawiać z młodymi ludźmi, by naprawdę ich zrozumieć i przekonać do przyjęcia pomocy? Na te i wiele innych niezwykle ważnych pytań odpowiedzi daje Roy Petifils, terapeuta specjalizujący się w pracy z młodzieżą w wieku 14-20 lat. Swoją książkę kieruje zarówno do rodziców niepokojących się o swoje dzieci, jak i do nauczycieli oraz wychowawców, którzy powinni umieć zauważyć różnego rodzaju problemy swych podopiecznych i właściwie na nie zareagować.Dzięki cennym radom Roya Petifilsa wszyscy mający kontakt z nastolatkami mogą poznać: zjawiska psychologiczne towarzyszące procesowi dojrzewania; metody skutecznej komunikacji z nastolatkiem; najczęstsze przyczyny zaburzeń psychicznych wśród nastolatków; sposoby wspierania nastolatków w najtrudniejszych chwilach; niepokojące objawy i zachowania, które wymagają konsultacji specjalistycznej; zasady właściwego doboru specjalistów.Jest to książka, która stanowi bardzo dobre wprowadzenie do tematu dorastania i trudności, z jakimi zmaga się dzisiejsza młodzież. Mimo kryzysu autorytetów autor wyraźnie podkreśla znaczącą rolę dorosłych w kształtowaniu dojrzałych postaw, które mogą uwolnić młodych od nadmiernego lęku, smutku, perfekcjonizmu, rozczarowania i stresu. W przystępny sposób pokazuje sprawdzone metody, których zastosowanie pozwala młodym ludziom odnaleźć emocjonalną i duchową wolność. Warto zaznaczyć, że każde emocje, i te przyjemne, i te trudne domagają się przeżycia i lepiej je odreagować niż im zaprzeczać czy przed nimi uciekać. Dorośli (rodzice i pedagodzy) znajdą tu informacje i narzędzia, które zbudują ich pewność siebie i pozwolą być dla młodego pokolenia stabilnym oparciem, jasnym drogowskazem pewnych wartości i skutecznych, dojrzałych postaw życiowych. Niewątpliwym atutem książki jest to, że zamiast narzekać na współczesną młodzież autor dzieli się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z nastolatkami i w przejrzysty sposób porządkuje sposoby pracy, które pomagają mu być skutecznym w tym, co robi. Jeśli zastanawiasz się, co zrobić, aby pomóc młodym ludziom radzić sobie z presją, niezdrową rywalizacją, napięciem, stresem czy lękiem - ta pozycja jest dla ciebie.Michał Kuś, psychoterapeuta, współzałożyciel Manresy - Jezuickiego Centrum Pomocy Psychologicznej i Duchowej. ROY PETITFILS od ponad 25 lat pracuje z nastolatkami w szkołach, parafiach oraz we własnym gabinecie terapeutycznym. Prowadzi konferencje oraz szkolenia dla młodych ludzi i ich opiekunów w USA i Kanadzie.
Książka ma nowatorski charakter i może być źródłem wiedzy nie tylko dla badaczy problematyki, ale również studentów, a nade wszystko może być pomocna dla rodziców w ich codziennym zmaganiu się z trudnościami dziecka. Myślę też, że może być znakomitym źródłem wiedzy dla wszystkich tych, dla których autyzm, chociażby z racji zatrudniania takich osób, stanowi problem. Będzie dla nich cenną wskazówką, jak rozumieć „autystyczny umysł”. Warto podkreślić, że obecnie na rynku wydawniczym nie ma podobnej publikacji dedykowanej tej grupie osób. Część badawcza to najciekawszy fragment książki. Autorka wyraźnie rozumie zagadnienie i konsekwentnie, krok po kroku, wprowadza czytelnika w analizę wyników badań własnych. To, co uważam za duży walor tej monografii, to jednorodność i prosta forma graficzna, co daje przejrzystość i czytelność opisu w tabelach. Jest to książka nowatorska i potrzebna dla wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką. Nie mam wątpliwości, że stanowi ona wartościowe źródło wiedzy – ważnej, a w wielu wypadkach mało znanej w odniesieniu do samej problematyki budowania autonomii osób z autystycznego spektrum.
prof. zw. dr hab. Małgorzata Sekułowicz, AWF we Wrocławiu
Książka jest próbą empirycznego zmierzenia się z kluczowym w teleologii współczesnej pedagogiki specjalnej pojęciem autonomii osób z niepełnosprawnością. Zainteresowania Autorki skupiły się na dorosłych osobach ze spektrum autyzmu. Pojęcie autonomii jest bardzo ważne w pedagogice specjalnej i gości w jej dyskursie nie od dziś, choć przyjmowało także postać innych konstruktów (podmiotowość, sprawczość, samodzielność, samostanowienie, samorzecznictwo, samorealizacja itp.). W dziele Autorki pojawiło się uporządkowanie teoretyczne, a stworzona sieć powiązań między nimi, wyprowadzona z konkretnej teorii naukowej, tworzy strukturę użyteczną w praktyce oddziaływań pedagogicznych. Ukazuje korzenie różnych podejść do kwestii autonomii człowieka i powiązania między nimi, nie gubiąc przy tym przewodniego wątku pedagogicznego i znaczenia autonomii w życiu osoby z niepełnosprawnością. Doświadczenie praktyczne zapewne odgrywa również znaczącą rolę w dokonywanych wyborach. To duża zaleta tej książki, gdyż bardzo brakowało w pedagogice specjalnej takiego porządkującego tę tematykę dzieła. Dokonuje twórczego zadania analizy obrazu osoby ze spektrum autyzmu z perspektywy różnych modeli niepełnosprawności wynikających z koncepcji teoretycznej Priestleya: indywidualistyczno-materialistycznego, indywidualistyczno-idealistycznego, społeczno-kreacyjnego oraz konstruktywistycznego. Ważne, że Autorka znajduje w tej klasyfikacji miejsce dla modelu bio-psycho-społecznego. Kwestia modeli niepełnosprawności jest bardzo ożywiona we współczesnym dyskursie pedagogiki specjalnej, a ukazanie, jak wybrane ujęcia teoretyczne „pracują” na rzecz zrozumienia w danej dziedzinie wybranego wycinka rzeczywistości, jest ważnym zadaniem koncepcyjnym dla badaczy. Wysoko oceniam takie podejście.
dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik, prof. UŁ, prof. UKW
Język naturalny jest funkcją ludzkiej natury i kultury oraz umysłowego poznania i doświadczenia. Utożsamianie języka z umysłem jest poznawczym nieporozumieniem. To nie język myśli, lecz umysł. To nie język jest kreatywny, lecz umysł. Zarazem bez języka, bez umysłu lingwistycznego, nie byłoby socjokultury. To nie język, lecz umysł włada poznaniem, kreowaniem, postępowaniem. Na gruncie zdroworozsądkowym i potocznym język etniczny stanowi osobliwe narzędzie dające się przyrównać do "interpretacyjnych okularów", częściowo narzucających widzenie, przeżywa-nie i rozumienie siebie, innych, środowiska i rzeczywistości.
Zestaw Autyzm. Ćwiczenia stolikowe został zaprojektowany tak, by łączyć pracę terapeuty i zaangażowanie rodziców. Podczas zajęć z terapeutą dziecko nabywa umiejętności, które potem doskonali i utrwala podczas zabawy i codziennej interakcji z rodzicami w domu. Zintegrowane, spójne działanie przynosi najlepsze efekty i pozwala cieszyć się postępami dziecka. Materiał zawarty w teczce charakteryzuje: duży format, spokojna tonacja kolorów, czytelne ilustracje.Dla kogo? Dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dla dzieci zagrożonych autyzmem. Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Narzędzia metodyczne w zestawie 3: dziennik wydarzeń - pomaga w budowaniu kompetencji komunikacyjnej i językowej, zadania z sylabami - pierwszy zestaw zawierał samogłoski; w drugiej części stopniowo przechodzimy do sylab otwartych.Zawartość zestawu: 60 kart ćwiczeń,
Blok terapeutyczny dla dzieci z autyzmem oraz tych, które wymagają wsparcia w rozwijaniu umiejętności poznawczych i językowych. Duży format oraz kolorowe ilustracje zachęcą dzieci do ćwiczeń. Zadania umieszczone na kartach pomogą najmłodszym w zdobywaniu umiejętności z zakresu: czytania i pisania sylab otwartych, łączenia sylab i czytania wyrazów, prostych zdań, rozumienia pytań, prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego, planowania ruchu ręki, analizy i syntezy wzrokowej, analizy i syntezy słuchowej.Blok to praktyczna pomoc zarówno dla nauczycieli chcących dostarczyć dziecku dodatkowych bodźców do rozwijania umiejętności, jak i dla rodziców, którzy angażują się w utrwalanie pracy terapeutycznej w domu.Blok terapeutyczny można wykorzystywać w pracy na dwa sposoby: równolegle z zestawem Autyzm. Ćwiczenia stolikowe. Część 3, jako jego uzupełnienie, niezależnie od zestawu, jako materiał do opracowania sylab, liczb, figur geometrycznych oraz wsparcia rozwoju funkcji poznawczych i językowych.
Mamy przyjemność oddać w Wasze ręce kolejną publikację związaną z popularyzacją wiedzy oraz praktyki z zakresu edukacji równościowej.Edukacja równościowa to interdyscyplinarny, ważny problem społeczny, rodzący zwłaszcza dziś nader pilną potrzebę prowadzenia debat o potrzebie i konieczności pracy na rzecz pogłębiania refleksyjności człowieka w złożonym świecie współczesnym, w którym równość oznaczać powinna nieredukowalne respektowanie niepodważalnych praw każdego człowieka, nie zaś ich redefiniowanie i określanie w zależności od potrzeby politycznej, czego skutkiem jest obserwowane kwestionowanie ochrony praw osób lub grup i tak zwykle narażonych na dyskryminację. Dlatego uznając, że konieczność szukania rozwiązań, docierania do istoty zjawisk i ochrony idei równościowych to również pilne zadanie dla przedstawicielek i przedstawicieli świata nauki, kultury, sztuki i organizacji pozarządowych, których głosu nie powinno i nie może zabraknąć w toczących się debatach publicznych, zdecydowaliśmy się wspólnie podjąć wyzwanie stworzenia tej monografii jako forum wymiany poglądów i doświadczeń, diagnozowania potrzeb oraz poszukiwania możliwości konstruktywnych rozwiązań skierowanych na przeciwdziałanie wszelkim przejawom dyskryminacji.Książka, którą oddajemy w Państwa ręce, składa się z sześciu rozdziałów przedstawiających postać Innego usytuowanego w różnych kontekstach społeczno-edukacyjnych.
Publikacja jest przeznaczona dla uczniów ze spectrum autyzmu, uczęszczających do starszych klas szkoły podstawowej i do szkoły ponadpodstawowej.Zbiór komiksów ma na celu m.in. zwiększenie kompetencji komunikacyjnych, naukę rozpoznawania, nazywania i interpretowania emocji, poprawę radzenia sobie z emocjami w sytuacjach społecznych, kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego, zwiększenie umiejętności przewidywania reakcji innych osób w sytuacjach społecznych.
Jano i Wito, do tej pory znani z bestsellerowych książekkartonowych dla najmłodszych czytelników, teraz w nowejodsłonie!Cała rodzina rusza w podróż. Jadą na stację, aby wsiąść dopociągu. ""Ekspres na stacji"" to książka, która nie tylko pomoże nieco starszymdzieciom ćwiczyć wymowę głoski ""s"", ale i nauczy, co robić, jeśliniespodziewanie stracą rodziców z oczu.Książka idealna dla starszychprzedszkolaków.
Certyfikowanie kompetencji językowych w sposób trafny i rzetelny jest wyzwaniem od strony zarówno merytorycznej, jak i organizacyjnej, z którym mierzą się jednostki i instytucje przeprowadzające takie egzaminy. Międzynarodowa konferencja „Kompetencje XXI wieku: certyfikacja biegłości językowej” miała na celu wymianę koncepcji teoretycznych oraz doświadczeń w konstruowaniu i przeprowadzaniu egzaminów w różnych polskich i zagranicznych ośrodkach uniwersyteckich. Tom, który oddajemy w ręce Czytelników, jest pokłosiem tej konferencji. Zawiera wybór tekstów w języku polskim i angielskim, których autorzy omawiają różnorakie aspekty złożonego procesu poświadczania biegłości językowej oraz przedstawiają wyniki badań w tej wąskiej, lecz niezwykle ważnej dziedzinie.
******
The valid and reliable certification of foreign language competences is a challenge – both in terms of content and organization – for institutions responsible for conducting such exams. The aim of the international conference on Competences of the 21st century: Certification of language proficiency was to provide an opportunity for the exchange of theoretical ideas and experiences in constructing and administering examinations in various Polish and foreign university contexts. The present volume is the outcome of this conference. It includes a selection of articles in Polish and English which discuss a range of issues related to the complex process of certification of language proficiency and which present results of research in this narrow yet very important domain.
Wychowywanie kilkulatka nie musi przypominać przejażdżki rollercoasterem!W sklepie i komunikacji miejskiej. Zaraz przed wyjściem z domu lub wtedy, gdy najbardziej się śpieszymy. W kąpieli i przed snem. Dla malucha każda okoliczność jest dobra, by wpaść w spektakularny atak histerii i wykorzystać cały arsenał dziecięcych środków perswazji. Każdy rodzic wie, o czym mowa, ale chyba żaden nie ma pojęcia, jak skutecznie poradzić sobie z histerią własnego dziecka. Jednak czas bezradności właśnie się kończy. Z pomocą przychodzi dr Rebecca Hershberg, ekspertka, która dziecięce wybuchy złości przeanalizowała naukowo i... przeżyła na własnej skórze, wychowując dwójkę żywiołowych kilkulatków.Weźcie głęboki oddech i skorzystajcie ze skarbnicy jej fachowych wskazówek, co zrobić, by uniknąć stresujących sytuacji podczas zakupów, móc bez strachu odwiedzać członków rodziny, nie toczyć wojen o kąpiele i posiłki, a przede wszystkim, by pozwolić sobie na spokojną chwilę tylko dla siebie. W ostatnich czasach spotykam się w gabinecie terapeutycznym często z bezradnością rodziców wobec wybuchów złości i frustracji ich małych dzieci. Ta książka daje nie tylko dobre rozwiązania, jak sobie z nimi radzić, ale wyjaśnia także mechanizmy, które doprowadziły dziecko do takiego zachowania. Myślę, że uzupełnia ona lukę na rynku wydawniczym w tym zakresie i będzie stanowić cenne źródło wiedzy w biblioteczce każdego rodzica małego dziecka. dr Sabina Zalewska, psycholog rodziny, pedagog, terapeuta Dr Rebecca Schrag Hershberg w swojej książce w przystępny sposób tłumaczy, czym jest i skąd się bierze histeria dziecięca, jakie zachowania rodziców ją podtrzymują oraz - co najważniejsze - jak można ją skutecznie okiełznać. Pokazuje, że właściwe rozumienie sytuacji, w jakiej znalazła się cała rodzina, a nie tylko dziecko, stanowi klucz do poradzenia sobie z problemem histerii. Polecam ją zarówno jako praktyczny poradnik dla rodziców, jak i przydatne narzędzie dla specjalistów - psychologów, pedagogów i nauczycieli.Karolina Ligęza, psycholog dziecięcy, terapeutaRebecca Schrag Hershberg - psycholog kliniczny i założycielka organizacji Little House Calls Psychological Services, która pomaga dzieciom i rodzicom mierzyć się z szeregiem wyzwań wczesnego dzieciństwa. Wykładała na Wydziale Pediatrii w Albert Einstein College of Medicine.
Ta książka to praktyczny warsztat dla każdego pedagoga, katechety, terapeuty, logopedy i rodzica! To twórcza metoda pracy z dziećmi wykorzystująca drewnianą deskę z trzema równoległymi nacięciami.Jak sprawić, by opowiadane historie ożyły? Z tą praktyczną książką to banalnie proste!Krok 1Ustaw scenę-deskę, gdzie tylko chcesz: w przedszkolu, szkole, salce katechetycznej, świetlicy lub w domu. Wytnij gotowe figurki i elementy scenografii znajdujące się na luźnych kartach tej książki! Krok 2Przygotuj scenariusz opowieści, który znajdziesz w publikacji. A jest to biblijna historia o Dawidzie i Goliacie.Krok 3Rozpocznij wspaniały spektakl, który pokochają wszystkie dzieci. I ciesz się efektami swojej pracy!Więcej o kreatywnych opowieściach i metodzie pracy ze sceną-deską znajdziesz w książce ,,Teatr na małej scenie"". Sięgnij także po inne przygotowane przez nas komplety scenariuszy i figurek: ,,Boże Narodzenie"", ,,Miłosierny Samarytanin"".
Ta książka to praktyczny warsztat dla każdego pedagoga, katechety, terapeuty, logopedy i rodzica! To twórcza metoda pracy z dziećmi wykorzystująca drewnianą deskę z trzema równoległymi nacięciami. Jak sprawić, by biblijne opowiadane o Miłosiernym Samarytaninie ożyło? Z tą praktyczną książką to banalnie proste!Krok 1Ustaw scenę-deskę, gdzie tylko chcesz: w przedszkolu, szkole, salce katechetycznej, świetlicy lub w domu. Wytnij gotowe figurki i elementy scenografii znajdujące się na luźnych kartach tej książki! Krok 2Przygotuj scenariusz opowieści, który znajdziesz w publikacji. A jest to biblijna przypowieść o Miłosiernym Samarytaninie.Krok 3Rozpocznij wspaniały spektakl, który pokochają wszystkie dzieci. I ciesz się efektami swojej pracy!Więcej o kreatywnych opowieściach i metodzie pracy ze sceną-deską znajdziesz w książce ,,Teatr na małej scenie"". Sięgnij także po inne przygotowane przez nas komplety scenariuszy i figurek: ,,Boże Narodzenie"", ,,Dawid i Goliat"".
Jak pogodzić życie rodzinne z pracą, skupiając się na tym, co ważne? Po godzinach przełącz się na tryb dom i ciesz się szczęśliwym, uważnym rodzicielstwem! Zmęczenie i stres w pracy nie pozwalają ci na pielęgnowanie bliskich relacji z dziećmi? A popołudnia, i tak za krótkie, wypełnione są kolejnymi obowiązkami domowymi? Jeśli tak jak większość współczesnych rodziców pracujesz, doskonale znasz te problemy: ograniczony czas, ograniczona energia, ograniczona cierpliwość i zbyt wiele do zrobienia. Jak temu zaradzić? Anita Cleare, ekspertka z zakresu świadomego rodzicielstwa, w tym rzeczowym i zabawnym poradniku pokazuje krok po kroku, jak przełączać się między życiem zawodowym i prywatnym i być rodzicem obecnym emocjonalnie. Jej cenne rady pomogą zmienić życie całej rodziny, a to dzięki nowemu podejściu, które pozwoli złagodzić konflikty i nawiązać bliższy kontakt z dziećmi, jednocześnie godząc obowiązki rodzica z pracą zawodową. Autorka pokaże ci, jak wychowywać mądrzej w oparciu o trzy kluczowe elementy: jasny obraz, czego potrzebują dzieci, praktyczne narzędzia efektywnego wychowywania oraz strategie dbania o dobre samopoczucie rodziców. Oprócz tego: - zobaczysz, w jaki sposób możesz organizować czas sobie i swojej rodzinie, - nauczysz się rozwijać samodzielność u dzieci, - dowiesz się, dlaczego pozytywna uważność to twoja nowa supermoc, - odkryjesz, jak rozmawiać z dzieckiem, aby chciało cię słuchać, - przekonasz się, że warto od czasu do czasu zająć się wyłącznie sobą, bez wyrzutów sumienia. Rodzicielstwo na etacie łączy psychologię rozwojową, psychologię pozytywną i doświadczenia autorki we wspieraniu rodzin. Książka odnosi się do różnych rodzajów wyzwań wychowawczych, takich jak trudne emocje u dzieci, kłótnie między rodzeństwem, nieposłuszeństwo, planowanie dnia czy czas spędzany przez dzieci przed ekranem. Znajdziesz tu dużo wsparcia i wszystkie narzędzia niezbędne do tego, by zbudować życie rodzinne, do którego będzie chciało się wracać po długim dniu w pracy. *** Anita Cleare jest ekspertką od rodzicielstwa, ma wykształcenie akademickie i zawodowe w zakresie rozwoju dziecka i psychologii rozwojowej. Pracowała na rzecz dzieci, zarządzając wsparciem rodzin, m.in. w ośrodkach dla dzieci Sure Start, po czym stworzyła własną firmę, Positive Parenting Project, w której udziela rodzicom wsparcia w indywidualnych rozmowach, a także prowadzi seminaria, warsztaty i sesje coachingowe dla pracujących rodziców.
Autyzm w centrum uwagi jest kursem szkoleniowym dla pracowników, którzy opiekują się osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Przekłada on teorię na praktykę, umożliwiając rozwój umiejętności i kompetencji opiekunów oraz koncentruje się na tych dziedzinach, w których opieka nad osobami z autyzmem różni się od opieki nad innymi grupami ludzi. Podręcznik ten powinien znaleźć zastosowanie w podstawowym szkoleniu personelu w stałych i dziennych ośrodkach, gdzie mieszkają lub pracują dorośli z autyzmem.
Przekazywane z pokolenia na pokolenia obyczaje oraz wszelkie obrzędy bardzo silnie zakorzeniły się w kulturze i zostały przeniesione w literacki świat klechd, podań, legend, bajd, a także opowieści, ukazując w ten sposób realia danej grupy społecznej. Właśnie obyczaje oraz rozmaite obrzędy dosyć często naprowadzały na pewne tropy związane z lokalną tradycją. Jednak mnóstwo archaicznych opowieści niejednokrotnie kierowało badaczy w próżnię, ponieważ urywały się, albowiem po prostu ich nie zapamiętano, dlatego prawdopodobnie starano się je uzupełniać lub modyfikować. Według słów Jacka Wojtysiaka, to dzięki tradycji możemy zidentyfikować uczestników danej wspólnoty. W pracy Społeczeństwo. Zacznijmy od faktów podkreślał on, że należałoby wyróżnić trzy odmiany tradycji: początku, zwyczaju oraz istoty.Tematyka pracy wiąże się z zainteresowaniami Autorki, albowiem klechdy, podania i bajki od dzieciństwa towarzyszyły mi w życiu. Uważa, że należy pielęgnować tradycje, aby przekazać nieocenione wartości potomnym, ponieważ bez tego możemy zatracić tożsamość narodową. Dlatego bardzo bliskie są jej legendy zebrane przez Jerzego Sampa - człowieka, którego poznała osobiście. Pielęgnował obyczaje i wszelkiego rodzaju tradycje oraz całe życie zabiegał, aby nie zmarnować dziedzictwa przeszłości.
W jakim wieku posłać dziecko do przedszkola i na co zwrócić uwagę przy jego wyborze? Czy warto inwestować w zajęcia dodatkowe? O co pytać wychowawców w przedszkolu? Jak znaleźć dla dziecka równowagę między nauką a zabawą? To tylko niektóre z pytań, które zadają sobie rodzice każdego z maluchów.A może najważniejsze jest to, aby najpierw uświadomić sobie, że życie to nie wyścig. Że tak naprawdę nie ma w nim żadnego startu, ani tym bardziej żadnej mety. Dopiero zbudowanie bliskiej relacji ze swoim dzieckiem pozwala skutecznie wspierać je w procesie uczenia się, zgodnie z jego naturalnymi potrzebami.Rewolucyjna książka psycholog dziecięcej Anity Janeczek-Romanowskiej i eksperta od metod nauczania Mikołaja Marceli to najlepsza inwestycja w rozwój twojego dziecka. Oprócz szeregu praktycznych przedszkolnych porad i podsumowania najnowszych badań naukowych, nie pozwala nam zapomnieć kluczowej prawdy: najważniejsze, z czym może wystartować w życiu dziecko to szczęśliwe dzieciństwo!
Książka stanowi pomoc w doborze trafnych narzędzi do diagnozowania rozwoju i może być wykorzystana przez różnych specjalistów pracujących z dzieckiem od urodzenia do 5. roku życia. Opisane w tej publikacji metody zostały przedstawione z perspektywy doświadczonego praktyka, czyli osoby, która posługuje lub posługiwała się nimi w ramach prowadzonych badań normalizacyjnych lub walidacyjnych, udziału w projektach badawczych, a także w ramach działalności diagnostycznej i terapeutycznej prowadzonej w różnych ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie. Oznacza to, że większość z tych metod autorka poznała szczegółowo podczas specjalistycznych szkoleń i zdobyła wymagane uprawnienia diagnostyczne (jeśli do stosowania danej metody były takowe wymagane) lub też zdobywała doświadczenie w posługiwaniu się nimi pod opieką innych specjalistów wyszkolonych w stosowaniu określonej metody. W serii polecamy: Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Część 1
W najbliższym czasie będą przybywały do Polski kolejne grupy repatriantów z Kazachstanu, a wśród nich dzieci i młodzież, zobligowane do realizacji obowiązku szkolnego w polskich instytucjach oświatowych. Aby zapobiec ich wykluczeniu społecznemu, konieczne jest opracowanie długofalowej strategii edukacyjnej, w tym różnorodnej oferty szkolnej i pozaszkolnej w ramach szkolnictwa na poziomie średnim i pomaturalnym. Autorka koncentruje się na losach szkolnych dzieci repatriantów w pierwszych miesiącach ich pobytu w różnych instytucjach oświatowych. Bardzo istotne są zwłaszcza dwa poruszane przez nią zagadnienia – doświadczany przez dzieci szok kulturowy oraz ich rosyjskojęzyczność – które mają ogromny wpływ na ich „wrastanie” w polską przestrzeń edukacyjną.
Komunikacja, emocje, relacje.Karty pracy wspomagające rozwój umiejętności społecznychsą odpowiedzią na potrzebę praktycznych ćwiczeń wspomagających rozwój umiejętności społecznych u dzieci.Komunikacja, emocje, relacje przeznaczone są: dla dzieci w wieku 7-14 lat, dla dzieci z trudnościami w obszarach umiejętności społecznych (również ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnością intelektualną), dla dzieci w terapii indywidualnej i grupowej (np. jako element Treningu Umiejętności Społecznych).Teczka zawiera: Ćwiczenia o zróżnicowanym poziomie trudności. Karty zaprojektowane tak, aby atrakcyjnie i przejrzyście prezentować treści oraz wzbudzać ciekawość dzieci. Zadania o charakterze zarówno terapeutycznym, jak i profilaktycznym.Ćwiczenia składają się z trzech części: Emocje i samoświadomość - zadania z tej części pomagają dziecku poznawać emocje, wyrażać je i rozpoznawać u innych osób, pozwalają dostrzegać słabe oraz mocne strony i odkrywać informacje o sobie. Komunikacja - ta część zawiera ćwiczenia dotyczące: tworzenia komunikatów JA, asertywnego wyrażania myśli, zasad prawidłowej komunikacji, sztuki zadawania pytań. Relacje i sytuacje społeczne - te ćwiczenia rozwijają umiejętność interpretowania sytuacji społecznych, kształtują teorię umysłu oraz myślenie przyczynowo-skutkowe, pomagają rozmawiać o relacjach z bliskimi osobami.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?