Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Elementarz małego odkrywcy jest przeznaczony dla dzieci, które rozpoczęły już przygotowanie edukacyjne i za chwilę pójdą do szkoły. Książka zawiera różnorodne zadania i ćwiczenia o poziomie trudności dopasowanym do wieku przedszkolaka, który za chwilę po raz pierwszyprzekroczy próg szkoły. Dzięki tej publikacji dziecko będzie poznawać litery, uczyć się podstawowych zagadnień i zdobywać te umiejętności, które wykorzysta podczas późniejszej nauki.
Lubisz zagadki logiczne? Lubisz bawić się cyframi i liczbami? Tutaj znajdziesz mnóstwo ciekawych łamigłówek i zadań logicznych! Weź do ręki ołówek oraz kredki i zaproś do zabawy szare komórki. Szybko przekonasz się, że myślenie może być przygodą - pasjonującą i kształcącą. Baw się dobrze!
W publikacji poznają Państwo system wychowania naszych wybitnych pedagogów, ich pracę z dziećmi i młodzieżą w ogniskach wychowawczych, w trudnych czasach przedwojennych, w czasach wojny i w powojennym PRL-u. Książkę przekazuję pedagogom, wychowawcom pracującym w szkołach, w świetlicach miejskich, w ogniskach, w domach dziecka, w każdej placówce oświatowej i wychowawczej, którym na sercu leży dobro dzieci i młodzieży, ich rozwój psychofizyczny, wychowanie ku wartościom. Niniejsza publikacja nie ma ambicji podręcznika akademickiego dla studentów pedagogiki, jednak może być zachętą do poznania polskich i europejskich autorytetów w dziedzinie wychowania. Dla obecnych wychowawców, pracujących w różnych ośrodkach oświatowych i wychowawczych, będzie przewodnikiem po meandrach wychowania. Zawiera bowiem podstawowe praktyczne zasady pedagogiki i sposoby radzenia sobie z dziećmi i młodzieżą w różnych sytuacjach wychowawczych.
Seria kolorowych i pięknie ilustrowanych książeczek, które pozwolą połączyć dobrą zabawę z nauką. Dziecko znajdzie tam wiele dostosowanych do wieku ciekawych zadań, dzięki którym będzie mogło poznać otaczający je świat i zdobyć potrzebne umiejętności - od prostego rozróżniania kolorów po poznawanie literek i cyferek. Naklejki dołączone do elementarzy i zeszytów ćwiczeń z pewnością uatrakcyjnią korzystanie z książek. To wspaniałe przygotowanie do dalszej nauki w przedszkolu, a później w szkole.
Seria kolorowych i pięknie ilustrowanych książeczek, które pozwolą połączyć dobrą zabawę z nauką. Dziecko znajdzie tam wiele dostosowanych do wieku ciekawych zadań, dzięki którym będzie mogło poznać otaczający je świat i zdobyć potrzebne umiejętności - od prostego rozróżniania kolorów po poznawanie literek i cyferek. Naklejki dołączone do elementarzy i zeszytów ćwiczeń z pewnością uatrakcyjnią korzystanie z książek. To wspaniałe przygotowanie do dalszej nauki w przedszkolu, a później w szkole.
Seria kolorowych i pięknie ilustrowanych książeczek, które pozwolą połączyć dobrą zabawę z nauką. Dziecko znajdzie tam wiele dostosowanych do wieku ciekawych zadań, dzięki którym będzie mogło poznać otaczający je świat i zdobyć potrzebne umiejętności - od prostego rozróżniania kolorów po poznawanie literek i cyferek. Naklejki dołączone do elementarzy i zeszytów ćwiczeń z pewnością uatrakcyjnią korzystanie z książek. To wspaniałe przygotowanie do dalszej nauki w przedszkolu, a później w szkole.
Książka jest opracowana dla nauczycieli, którzy poszukują praktycznych rozwiązań do rozpoczęcia pracy z wykorzystaniem metod myślenia krytycznego. W naszej publikacji znajdziecie Państwo wyjaśnienie czym dokładnie jest myślenie krytyczne, z czego się składa, jakiej interpretacji myślenia krytycznego używają trenerzy i jak rozwijają poszczególne postawy oraz mnóstwo praktycznej wiedzy, wskazówek i inspiracji w kluczowych przedmiotach. Książka zawiera również materiały do praktycznego zastosowania w edukacji domowej oraz dla dyrektorów i wychowawców. TO PIERWSZE W POLSCE PRAKTYCZNE KOMPENDIUM WIEDZY Z MYŚLENIA KRYTYCZNEGO PRAKTYCZNY PRZEWODNIK PO MYŚLENIU KRYTYCZNYM STWORZONYPRZEZ TRENERÓW MYŚLENIA KRYTYCZNEGO - NAUCZYCIELI DLA NAUCZYCIELI DOSTOSOWANA DO POLSKIEJ SZKOŁY POMAGA REALIZOWAĆ PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ OBEJMUJE NAJBARDZIEJ KLUCZOWE PRZEDMIOTY UCZY JAK BUDOWAĆ RELACJE
Coraz większa liczba informacji, szybkie tempo ich przetwarzania oraz rozwój wiedzy i technologii informacyjnych zmieniły oblicze biblioteki. Nadal gromadzi ona, przechowuje i udostępnia zbiory. Ale to nie wystarczy. Czytelnik ma obecnie inne potrzeby, inaczej nabywa wiedzę i nie zawsze bezpośrednio w bibliotece. Sprawdź, jak zbudować ofertę, która byłaby atrakcyjna dla kolejnych pokoleń. Bajkoterapia, planszówki, konkursy, kody QR, sketchnoting, wolontariat - poznaj pomysły, które sprawdziły się w konkretnych bibliotekach. Od bibliotekarzy, którzy pracują zarówno w bibliotekach szkolnych, jak i publicznych dowiedz się: Jak postępować z trudnym czytelnikiem - Dlaczego warto budować markę biblioteki Jak przyciągnąć do biblioteki najmłodsze dzieci, nastolatków, a jak licealistów i studentów Co nastolatkowie i studenci mówią o współczesnych polskich bibliotekach Co biblioteka powinna oferować seniorom Skąd wziąć pieniądze na zajęcia Jak zarządzać projektami Jak pisać skuteczne prośby o wsparcie finansowe Jak powinna wyglądać współpraca, gdy prywatne przedsiębiorstwo chce wspierać bibliotekę
W „Zniewolonym dzieciństwie” Alice Miller demaskuje mechanizm przemocy obecny w metodach wychowawczych stosowanych wobec naszych rodziców i dziadków (tzw. czarna pedagogika), który również dziś nie budzi wątpliwości w wielu krajach świata. Analizując dzieciństwo pewnej narkomanki (Christiany F.), pewnego przywódcy politycznego (Adolfa Hitlera) i pewnego dzieciobójcy (Jürgena Bartscha), którzy jako dzieci padli ofiarą niegodziwości i licznych upokorzeń, autorka kreśli sugestywny obraz zniszczeń, jakich dokonuje w człowieku przemoc, i wynikających stąd zagrożeń społecznych. Póki cała ludzka społeczność nie zda sobie sprawy z faktu, że codziennie popełnia się niezliczone morderstwa duchowe na dzieciach, morderstwa, od których skutków cierpieć będzie cała ludzkość, będziemy błądzić w ciemnym labiryncie – mimo wszystkich podejmowanych w najlepszej wierze planów rozbrojeniowych.
Wyjątkowość tej książki nie polega na tym, że jest poświęcona zarządzaniu uczelnią oraz sferze governance w szkolnictwie wyższym, ponieważ monografie o takiej tematyce były już publikowane przez krajowych i zagranicznych autorów.
Nigdy dotąd nie powstała jednak książka, która by w tak wyczerpujący sposób, tak wszechstronnie i tak głęboko przedstawiała złożone problemy funkcjonowania uniwersytetu i wspólnoty uczelni. Podkreślenia wymaga harmonijne połączenie przez autora XX-wiecznej perspektywy rozwoju z aktualnymi uwarunkowaniami działania szkół wyższych.
Monografia nie omija problemów konfrontowania się kultury samorządności akademickiej oraz wymagań rządności instytucjonalnej, z odniesieniami do modeli organizacyjnych i roli przywództwa w uczelni.
Autor nie unika rozpatrywania najtrudniejszych zagadnień menedżeryzmu i rozliczalności uniwersytetu w zderzeniu z jego tradycyjnymi wartościami. Znajomość rzeczy, profesjonalizm, wnikliwość analizy, ale i odwaga autora w formułowaniu niekoniecznie popularnych wniosków są imponujące.
Prof. dr hab. Jerzy Woźnicki, prezes Fundacji Rektorów Polskich
Doskonała książka, napisana z rzadko spotykanym w polskiej literaturze rozmachem. Autor niezwykle ciekawie analizuje przeszłość uniwersytetu – i wybiega myślą w jego przyszłość, opierając się na zmieniających się koncepcjach zarządzania. Praca wybitna, koncepcyjna i do tego świetnie napisana. Wszystkim pragnącym lepiej zrozumieć ewolucję szkolnictwa wyższego – a zarazem jego prognozowaną przyszłość – serdecznie polecam! Prof. dr hab. Marek Kwiek. autor „Uniwersytetu w dobie przemian” i dyrektor Institute for Advanced Studies in Social Sciences UAM
Motywami przewodnimi księgi przygotowanej z okazji jubileuszu profesora Zbigniewa Izdebskiego są seksualność człowieka i humanizacja medycyny, czyli obszary, na które Profesor wywarł i nadal wywiera znaczący wpływ swoimi publikacjami, badaniami i wypowiedziami. Znalazły się w tym tomie zarówno eseje naukowe i opracowania analityczne, prezentujące wyniki badań, jak i teksty o profilu bardziej teoretycznym, mieszczące się w obszarze zainteresowań Profesora, a także opracowania wspomnieniowe, refleksyjne oraz opowieści o mniej lub bardziej znanych rodzajach aktywności Jubilata. Redaktorzy tej publikacji – Jego uczniowie i przyjaciele – zdecydowali się na nieoddzielanie wypowiedzi wspomnieniowych od teoretycznych w przekonaniu, że taki układ tekstów autorstwa zarówno doświadczonych naukowców, jak i tych, którzy są dopiero na początku swojej drogi zawodowej, jest odzwierciedleniem miejsca, jakie zajmuje Profesor Izdebski w środowisku nie tylko naukowym – łącząc pokolenia oraz wzbudzając powszechny szacunek i sympatię.
******
From Sexuality to the Humanization of Medicine. The Benefit of Zbigniew Izdebski in Words
The leading motives of the book prepared to celebrate the jubilee of Professor Zbigniew Izdebski are the sexuality of man and the humanization of medicine, i.e. the fields on which Professor has had profound influence with his publications, research and statements. The volume includes scientific essays and analytical studies, presenting research results, theoretical texts which are within the area of Professor’s interests, memories, reflections and accounts of Professor Izdebski’s less- or well-known activities. The editors of this publication – Professor’s students and friends – decided not to separate commemorative and theoretical articles in the belief that such arrangement of texts written by experienced scientists and scholars who are at the beginning of their academic career reflects the place Professor Izdebski holds not only in the scientific environment and which brings generations together and earns him universal respect and affinity.
Keywords: sexuality, sexual health, humanization of medicine
UCZĘ SIĘ Z KARTAMI PRACY część 2Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Z elementami przysposobienia do pracy.Karty pracy przygotowano z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów szkół przysposabiających do pracy, ale można ją także wykorzystać w szkołach specjalnych podstawowych i gimnazjach, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych i klasach integracyjnych.Karty są skonstruowane tak, aby nauczyciel korzystał z gotowych poleceń, a stosując zasadę indywidualizacji sam mógł je modyfikować, dostosowując zadania do możliwości intelektualnych ucznia. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową MEN z 27 sierpnia 2012 roku.
Karty pracy przygotowano z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów szkół przysposabiających do pracy, ale można ją także wykorzystać w szkołach specjalnych podstawowych i gimnazjach, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych i klasach integracyjnych.Karty są skonstruowane tak, aby nauczyciel korzystał z gotowych poleceń, a stosując zasadę indywidualizacji sam mógł je modyfikować, dostosowując zadania do możliwości intelektualnych ucznia. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową MEN z 27 sierpnia 2012 roku.
Książka jest adresowana do specjalistów pracujących z dziećmi w wieku szkolnym i z młodzieżą. Jej celem jest przybliżenie metody pracy, jaką jest TUS, oraz skuteczne przygotowanie czytelników do prowadzenia tego rodzaju treningów zarówno indywidualnie, jak i grupowo. Publikacja stanowi swojego rodzaju drogowskaz, który podpowie specjalistom, jak przygotować się do prowadzenia zajęć, na co zwrócić uwagę i na czym się skupić oraz jak poradzić sobie z sytuacjami trudnymi. Książka składa się z dwóch części - wprowadzenia teoretycznego oraz prawie 100 ćwiczeń praktycznych do wykorzystania podczas treningów.
Dzięki kartom pracy Tacy jesteśmy uczniowie poznają swoje cechy charakteru i emocje, które najczęściej się u nich pojawiają. Uczą się nad nimi panować, dowiadują się, z czego one mogą wynikać i do czego prowadzić. Poznają również sposoby rozwijania dobrych cech charakteru oraz skutecznego zapanowania nad tymi złymi. Publikacja przeznaczona jest dla dzieci z problemami emocjonalnymi, a także problemami z zachowaniem i wyrażaniem oraz nazywaniem emocji. Karty pracy zawierają zarówno zadania, dzięki którym uczeń może na podstawie tekstu lub ilustracji opowiedzieć o cechach charakteru, stanach emocjonalnych, przeanalizować różne sytuacje społeczne, jak i takie, podczas wykonywania których aktywność dziecka polega na rysowaniu, kolorowaniu, wycinaniu oraz wklejaniu.
Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz problemami w komunikowaniu się.Karty pracy powstały z myślą o uczniach mających problemy z komunikowaniem się. Proponowane zadania rozwijają kompetencje społeczne, uczą prawidłowych relacji oraz interakcji z innymi. Uczeń może lepiej pokonywać komunikacyjne bariery, zdobywając przy tym narzędzia do sprawniejszego porozumiewania się. Dzięki temu może on nabyć szereg umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. Publikacja zawiera zbiór ćwiczeń do wykonania. Dziecko na kolejnych kartach pracy uczy się nazywać emocje, mówić o sobie, o opowiadaniach, które słyszało, poznaje bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania, zaznajamia się z różnymi sposobami komunikowania się. Zadania uwzględniają specyfikę pracy z osobami porozumiewającymi się pozawerbalnie i są zróżnicowane pod względem stopnia trudności. Umożliwia to dostosowanie pracy do indywidualnych możliwości danego ucznia. Część z zadań po rozwiązaniu może posłużyć uczniowi jako karty do porozumiewania się z otoczeniem.
FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNEKARTY PRACY DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ -ZimaFunkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Teczka 2: ZIMA to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Zarówno układ, jak i treść ćwiczeń odpowiadają rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.W serii Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną znajdują się także:Teczka 1: JESIEŃ,Teczka 3: WIOSNA,Teczka 4: LATO.Teczka 2: ZIMA zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące:ważnych świąt przypadających na okres zimy,cech charakterystycznych zimy,odpowiedniego ubioru,członków rodziny,zwierząt i ptaków w okresie zimy,bezpieczeństwa podczas zabaw i sportów zimowych.
W tej publikacji znajduje się 20 zagadek. Każda składa się ze ścieżki dźwiękowej oraz karty ze zdjęciami. Jedna zagadka to 3 dźwięki. Na początku zabawy wybieramy jedną zagadkę i rozkładamy pomieszane kartoniki przed dzieckiem. Puszczamy mu odpowiednią ścieżkę dźwiękową. Maluch układa obrazki i wkłada je do kieszonek. Jeśli dziecko prawidłowo rozwiązało zagadkę, po odwróceniu planszy otrzyma nagrodę: obrazek tematycznie związany z zadaniem. Zagadki dotyczą rzeczy znanych i bliskich dziecku, takich jak czynności higieniczne czy odgłosy z ulicy. Dzięki nim można jednak poszerzać wiedzę małego człowieka. Układając obrazki, dziecko może usłyszeć dźwięki, których do tej pory nie znało, na przykład odgłos pisania na maszynie. Rozwiązywanie zagadek może być także doskonałym wstępem do rozmowy. Dźwięki naszego otoczenia to pozycja przeznaczona dla najmłodszych dzieci, które dzięki niej nauczą się czegoś nowego, udoskonalą swoje zdolności słuchowe i będą się wspaniale bawić.
FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNEKARTY PRACY DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ JesieńFunkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Teczka 1: JESIEŃ to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Zarówno układ, jak i treść ćwiczeń odpowiadają rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.W serii Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną ukażą się także:Teczka 2: ZIMA,Teczka 3: WIOSNA,Teczka 4: LATO.
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania.Ścieżki grafomotoryczne to trzecia część zestawu Terapia ręki Składa się z 28 kart z ćwiczeniami. Stanowi kontynuację atrakcyjnej i przyjemnej zabawy z pisaniem. Ćwiczenia doskonalą rotację w przedramieniu, kształtują wyizolowane ruchy palców oraz prawidłowy chwyt pisarski. Maluch podczas pokonywania ścieżki grafomotorycznej usprawnia ruchy precyzyjne. Zadaniem dziecka jest za pomocą trzymanej w ręku kredki, ołówka lub mazaka pokonanie wyznaczonej drogi i zaznaczenie jej od strony lewej do prawej albo zamalowanie całej ścieżki, zaczynając kolorowanie również od lewej strony. Zabawa ma na celu nauczenie dziecka kolejności ruchów podczas pisania. .
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?