Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Seria wydawnicza „Przywrócić Pamięć” ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 1911–1939.
Reprinty wydań zeszytów 1,2 i 3 z 1915 roku, zeszytu 4 z 1919 roku, zeszytu z 1920roku.
Poradnik zawiera program świetlicy, plan pracy na rok szkolny oraz przykłady różnych zajęć: integracja grupy, komunikacja interpersonalna, zdrowie i zagrożenia, poczucie własnej wartości, radzenie sobie w trudnych sytuacjach, asertywność. Autorka proponuje też różne zabawy i imprezy dla grupy. W programie podano formy i metody realizacji poszczególnych treści z uwzględnieniem wielu adresatów programu. Z poradnika może korzystać każda świetlica oraz nauczyciel-wychowawca, ponieważ zawarte w nim propozycje dotyczą nabywania umiejętności interpersonalnych, wzmacniania poczucia własnej wartości oraz poczucia akceptacji i przynależności do grupy. Cele te zawarte są przecież w każdym programie wychowania i nauczania.
Broszurę napisano z myślą o osobach angażujących się w zapobieganie zdrowotnym i społecznym problemom związanym z używaniem substancji uzależniających.
Adresatami są nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy i pielęgniarki szkolne, policjanci, duchowni, osoby pracujące z rodzicami, liderzy młodzieżowi i wszyscy inni pracujący z młodzieżą i dla młodzieży.
Autorka podjęła udaną próbę analizy zasobów osobistych i społecznych znaczących w procesie oddziaływań penitencjarnych. Jest to […] książka wpisująca się w naukowy dyskurs o działaniach resocjalizacyjnych, jego różnych obszarach i płaszczyznach, które systematycznie potrzebują uaktualnień oraz rzetelnego spojrzenia badawczego. […] Publikacja jest wartościowa i potrzebna. Łączy elementy teorii z praktyką oraz wzbogaca literaturę z zakresu pedagogiki penitencjarnej. Podejmuje ważny temat psychospołecznego funkcjonowania osób pozbawionych wolności, które można modyfikować w toku świadomie zaplanowanych oddziaływań resocjalizacyjnych z uwzględnieniem aktywności zawodowej, fizycznej i artystycznej. Istotnym walorem opracowania jest przejrzyste zaprezentowanie rzetelnych wyników badań własnych, mających na celu określenie efektywności prowadzonych działań penitencjarnych.
Z recenzji dr hab. Anny Fidelus, prof. UKSW
Książka stanowi interesujące kompendium wiedzy na temat oddziaływań penitencjarnych. Anetta Jaworska dokonała wnikliwego opracowania zagadnień wiążących się z resocjalizacją penitencjarną oraz zaprezentowała wyniki badań własnych. Celem badań uczyniła lepsze dopasowanie pomiędzy działaniami interwencyjnymi, otoczeniem społecznym a poddanym tym wpływom człowiekiem, co wyraźnie i konsekwentnie wybrzmiewa w całej publikacji. Opracowanie jest obszerne, wyczerpujące, z licznymi odwołaniami do aktualnych źródeł polskich i zagranicznych – zarówno teoretycznych, jak i empirycznych. Na podkreślenie zasługuje erudycja Autorki, która w sposób profesjonalny odnosi się do podjętej problematyki, a także swobodnie porusza się wokół zagadnień przynależnych do dorobku innych dyscyplin naukowych […].
recenzji dr hab. Beaty Marii Nowak, prof. Pedagogium WSNS
Działania wspomagające rozwój dziecka w przedszkolu
Wybrane sposoby oddziaływań wychowawczych, dydaktycznych i profilaktycznych w przedszkolu i w szkole
Przedszkole i szkoła wobec zmian społecznych i wyzwań edukacyjnych
Książka zawiera opis i przykłady ponad 100 metod pracy socjalnej i terapeutycznej z rodziną. Przedstawiono metody nie tylko tradycyjne, ale również innowacyjne, które pomagają w nawiązaniu bliskiej relacji z członkami rodziny oraz sprzyjają wykorzystywaniu, prócz zasobów instytucjonalnych, tzw. mocnych stron klientów i budzeniu w nich motywacji do zmiany. Ponadto w publikacji zamieszczono opisy przypadków, stenopisy rozmów, formularze dokumentów oraz przykłady ich zastosowania w praktyce.
Opracowanie dla nauczycieli do scenariuszy. Scenariusze zawarte są pozycji "Lekcje wychowawcze. Ćwiczenia dla ucznia".
Nakład ćwiczeń dla ucznia jest wyczerpany. Opracowania nadal są w sprzedaży z uwagi na to, że wielu nauczycieli korzysta i bazuje na gotowych pomysłach zawartych w opracowaniach, nie posiłkując się ćwiczeniami dla uczniów.
Książka ta zawiera zestaw ćwiczeń nazwanych na nasze potrzeby kartami prac wraz z rozwiązaniami stworzony na bazie wieloletnich doświadczeń płynących z naszej pracy zawodowej oraz dostępnej literatury. Nie opiera się ona na konkretnej metodzie. Ćwiczenia o różnym stopniu trudności oraz zróżnicowanej tematyce, bazujące na wiedzy ogólnej, nadają się do prowadzenia zajęć o charakterze zarówno indywidualnym, jak i grupowym. Prowadzący może na swój sposób oraz na własne potrzeby modyfikować i łączyć poszczególne zajęcia. Wielorakość zadań umożliwia pracę z podopiecznymi z różnymi stopniami zaawansowania choroby. Proponowane przez nas zajęcia to: anagramy, krzyżówki, wykreślanki, zadania opierające się na skojarzeniach, podstawowej wiedzy matematycznej, geograficznej i polonistycznej.
Najlepsze rezultaty osiąga się w początkowym etapie choroby, nie można jednak zapominać o tym, że terapia pozytywnie oddziałuje na chorego także w późniejszym okresie. Pacjent może uczestniczyć w różnych metodach terapii: psychoterapii, gelatoterapii, rehabilitacji, muzykoterapii, choreoterapii, dramatoterapii, treningu orientacji, terapii zajęciowej, relaksacji i innych. Wymierne efekty pracy uzyskujemy dzięki holistycznemu podejściu do osób dotkniętych otępieniami.
Problematyka uczenia się dziecka poruszana w niniejszym tomie jest kontynuacją rozważań zawartych w książce Dziecko w sytuacjach uczenia się. Konteksty i przestrzenie edukacyjne”. Przyjęte w niej trzy założenia: dziecko jest zawsze w sytuacji uczenia się, które stanowi proces o wielowymiarowej strukturze, zaś kontekst tej sytuacji jest zależny od subiektywnego sposobu widzenia i interpretacji rzeczywistości – stanowią i w tym opracowaniu płaszczyznę odniesienia. Książce m.in. artykuły: Marzenny Magdy-Adamowicz „Efektywność dydaktyczna twórczego pedagogicznie nauczyciela”, Haliny Dmochowskiej „Przygotowanie dziecka do edukacji przedszkolnej”, Marty Kondrackiej-Szali „Przedszkolak w świecie muzyki – refleksje teoretyczno-praktyczne, Agnieszki Jędrzejowskiej „Sposoby uczenia się dzieci z zespołem Downa”, Arkadiusza Urbanka „Uczenie się zachowań szkodliwych dzieci z rodzin patogennych”.
Książka (...) jest wynikiem niezwykle żmudnych i czasochłonnych poszukiwań źródłowych. Autorce udało się w sposób jasny i czytelny pokazać drogę prowadzącą od ochronki przez ogródek freblowski do przedszkola. Rozproszone w czasopiśmiennictwie informacje przekształcone zostały w bogatą wiedzą skupioną w jednej publikacji, która co najważniejsze, służyć może nie tylko historykom wychowania, a z pewnością okaże się przydatna pedagogom społecznym oraz specjalistom zajmującym się problemami wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Fragment recenzji prof. nadzw. dr hab. Iwonny Michalskiej
Książka w języku polskim, dodatkowo wstęp i zakończenie w języku angielskim.
Budowanie struktury zdania"" to doskonała pomoc przeznaczona do terapii językowej dzieci i dorosłych.Zestaw polecamy:osobom dorosłym z afazją motoryczną,starszym dzieciom z problemami dyslektycznymi,dzieciom doskonalącym naukę czytania,osobom dorosłym i dzieciom dwujęzyczym,uczącym sie języka polskiego jako obcego.Materiał sprawdzi się zarówno podczas terapii ze specjalistą, jak i w trakcie samodzielnych ćwiczeń w domu.Pomoc składa się z:materiału obrazkowego (16 ilustracji),etykiet ze zdaniami (po 7 do każdej ilustracji),etykiet z wyrazami do samodzielnego układania zdania.Każdy zestaw zdań zredagowany jest tak, by pokazać narastającą strukturę gramatyczną opisu od zdań najprostszych JE, PIJE do skomplikowanych MAŁA OLA JE DOBRĄ ZUPĘ POMIDOROWĄ Z RYŻEM, MAMA ULI PIJE ZIMNĄ WODĘ Z DUŻEJ BUTELKI. Dzięki stopniowemu rozbudowywaniu zdań, ćwiczący dostrzega coraz więcej szczegółów budowy gramatycznej i coraz więcej niuansów znaczeniowych. Stopień trudności można dopasować do umiejętności, które są ćwiczone w trakcie terapii.
Zjawiły się nowe dzieci. Jeśli macie małe dzieci, ta książka jest właśnie dla was! Lee Carroll, Jan Tober Wasze dzieci to nie są wasze dzieci. To synowie i córki życia, które tęskni samo za sobą Przychodzą na świat za waszym pośrednictwem, ale nie od was A choć są z wami, nie są waszą własnością. Możecie im dawać miłość, ale nie wasze myśli Ponieważ mają swoje własne. Możecie zapewnić dom ich ciałom, ale nie duszom, Gdyż ich dusze żyją w domu jutra, którego nie możecie odwiedzić, nawet w snach. Możecie się starać być tacy jak one, ale nie próbujcie zmieniać ich na swoje podobieństwo. Wasze dzieci są jak strzały, a wy niczym łuk wysyłający je w świat. Niech napinająca łuk ręka łucznika przyniesie wam radość. Kahlil Gibran, The Prophet Niniejsza książka jest wprowadzeniem do tematu o Dzieciach Indygo i została napisana z myślą o rodzicach, opiekunach i nauczycielach, którzy w głównej mierze odczuwają i obserwują zmiany, jakie zachodzą w zachowaniach dzieci. Autorzy książki „Dzieci Indygo” całą wiedzę zebraną z własnych obserwacji, doświadczeń rodziców, uwag i obserwacji nauczycieli, postanowili przekazać w formie książki. Powodem powyższego były również pytania, jakie kierowali rodzice do Lee Carroll i Jan Tober podczas prowadzonych przez nich seminariów. Celem tej książki jest pokazanie szerokiego spektrum różnego rodzaju problemów z jakimi spotykają się obecnie rodzice w wychowaniu dzieci. Dotyczy to również nauczycieli w przedszkolach i szkołach. Dzieci, które przychodzą w dzisiejszych czasach na Ziemię w znaczny sposób swoim zachowaniem i sposobem bycia różnią się od dotychczas funkcjonujących stereotypów do których jesteśmy przyzwyczajeni. Odczuwamy to wszyscy, bez względu na to, czy uczestniczymy bezpośrednio w wychowaniu dzieci, czy też jesteśmy osobami z otoczenia. Echo tych zmian znajduje również odbicie w wiadomościach przekazywanych w gazetach, radio i telewizji oraz na forach internetowych. Obecnie wszystkie dzieci, które się rodzą, to są dzieci z nową energią,energią dającą możliwość sposobu życia które odbiega od stereotypów do jakich jesteśmy przyzwyczajeni. A to oznacza, że my, dorośli, potrzebujemy się otworzyć na te wszystkie zachodzące zmiany i szybko się ich uczyć, by rozumieć dzisiejsze dzieci. Potrzebujemy się tego uczyć i akceptować oraz stworzyć tym dzieciom warunki do ich samorealizacji. Świadomość tych zmian i świadomość zmieniającej się energii to jednocześnie świadomość że wszystkie dzieci które obecnie przychodzą na Ziemię są w tej energii i wszystkie potrzebuję szczególnej uwagi i aktywnego udziału rodziców i otaczającego ich środowiska w ich wychowaniu. Ponadto informacje znajdujące się w książce są doskonałym materiałem dla rodziców (oraz wszystkich dorosłych osób zainteresowanych własnym rozwojem), dzięki któremu mogą się rozwijać razem z dziećmi i zrozumieć, że na równi z dziećmi jesteśmy przede wszystkim bytem duchowym i stanowimy w tym zakresie jedność.
Człowiek dziedziczy przeszłość. Spadek to czasem przyjemny, a czasem kłopotliwy – ale taki, którego nie można nie przyjąć. […] Dziedziczymy nawet tę przeszłość, która zdawałaby się, skończyła się definitywnie. Ona, bowiem wpłynęła na sytuację, w której powstaje to, co nowe.
Działalność i historia Związku Harcerstwa Polskiego (ZHP) są tematem licznych opracowań, do których należą:
- wspomnienia, biografie dawnych i współczesnych harcerek, harcerzy, instruktorów, działaczy;
- monografie środowisk: drużyn, kręgów, hufców, chorągwi, oddziałów, a także obszarów (np. harcerstwo ziemi kieleckiej, Podlasia);
- syntetyczne opracowania poszczególnych okresów dziejów organizacji;
- wybory źródeł dziejów ZHP obejmujące fragment jego działalności.
Na rynku księgarskim dostępne są także wznowienia książek harcerskich z dawnych lat, wśród których wyróżnia się seria opracowana przez Oficynę Wydawniczą „Impuls” pod hasłem „Przywrócić Pamięć”.
Brak było – w moim odczuciu – opracowania, które zawierałoby zbiór oryginalnych źródeł dotyczących dziejów ZHP, od chwili powstania stowarzyszenia do czasów współczesnych. Dlatego też opracowałam trzytomową publikację Wybór źródeł do dziejów ZHP wydaną przez Oficynę Wydawniczą „Impuls” w 2014 roku, która obejmuje lata 1918–2014. Opublikowanie tych źródeł miało na celu udostępnienie szerszemu gronu czytelników materiałów dostępnych jak dotąd nielicznym. Chciałam w ten sposób ułatwić zainteresowanym studia nad dziejami ZHP poprzez samodzielną lekturę i własną interpretację zgromadzonych dokumentów.
Poznajcie Pucia i jego wesołą rodzinkę! Ten sympatyczny maluch stanie się ulubionym towarzyszem Waszego dziecka w stawianiu pierwszych kroków w nauce mowy! Pierwsza część przygód Pucia przeznaczona jest dla dzieci najmłodszych oraz tych nieco starszych z opóźnionym rozwojem mowy. Koncentruje się przede wszystkim na wyrażeniach dźwiękonaśladowczych i samogłoskach, które są używane już przez roczne dziecko. Celowo prosta w formie i wzbogacona pięknymi ilustracjami, w naturalny sposób wspiera rozwój mowy dziecka. „Pucio uczy się mówić. Zabawy dźwiękonaśladowcze dla najmłodszych” to czwarta po „Wierszykach ćwiczących języki”, „Z muchą na luzie ćwiczymy buzie” oraz „Zeszytowym treningu mowy” książka z serii „Uczę się: mówić, wymawiać, opowiadać”. Dr n. hum. Marta Galewska-Kustra – logopeda i pedagog dziecięcy, pedagog twórczości. Pracownik naukowy Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Prowadzi gabinet logopedyczny dla dzieci, specjalizuje się przede wszystkim w terapii opóźnionego rozwoju mowy i zaburzeń artykulacji. Członkini Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. Współautorka książki „Wierszyki ćwiczące języki”, autorka serii wspierającej rozwój mowy dziecka „Uczę się: mówić, wymawiać, opowiadać”. Więcej informacji: www .logopediadladzieci.com.pl Joanna Kłos studiowała na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, dyplom obroniła w Pracowni Projektowania Plakatu. Mieszka trochę w Dębicy, trochę w Warszawie. Przez kilkanaście lat pracowała jako grafik. Obecnie zajmuje się ilustracją i wspólnie z mamą i siostrą prowadzi pracownię lalek Romaszop.
Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (sensory processing disorder – SPD) zmieniają sposób, w jaki dana osoba odbiera wrażenia smakowe, dotykowe, wzrokowe, ruchowe i związane ze świadomością własnego ciała. SPD sprawia, że codzienne czynności stają się wyzwaniem, i może skutkować problemami emocjonalnymi i społecznymi oraz trudnościami w nauce. Autorka dzieli się z czytelnikami rozległą wiedzą, nabytą dzięki wieloletniej pracy, i w przystępny sposób opowiada o objawach SPD, jego typach, diagnozie i terapii. W książce można też znaleźć rady dla całej rodziny dziecka o niezgranych zmysłach.
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
„Chrońmy nasze dzieci przed pornografią” - film przeznaczony na spotkania z rodzicami
Dziś obrazy porno są już w zasięgu jednego kliknięcia. Występujący w filmie seksuolog dr Bogdan Stelmach przestrzega, że kupując dziecku telefon komórkowy czy tablet z dostępem do Internetu, rodzice wpuszczają do domu intruza, który może uzależnić dziecko od pornografii. To może być początek destrukcji jego psychiki i zrujnowanie przyszłości.
Film przeznaczony jest na spotkania z rodzicami
Realizację spotkania z rodzicami ułatwi przygotowany do filmu scenariusz z prezentacją i materiałami dla uczestników. Do pobrania ze strony www.wdz.edu.pl >>
Czas: 11:23 min.
W swoim świetnie udokumentowanym bestsellerowym „Ostatnim dziecku lasu” Richard Louv zwrócił uwagę na wyobcowanie współczesnych dzieci ze środowiska naturalnego i wprowadził do debaty termin „zespół deficytu natury”. Udowodnił, że mocna więź z naturą ma ogromny wpływ na dzieci - wzmacnia potencjał intelektualny, kreatywność i zmniejsza ryzyko chorób cywilizacyjnych. Teraz pokazuje, jak praktycznie dokonać prawdziwej zmiany w swoim życiu.
„Witamina N” pomoże odzyskać naturalną radość z kontaktu z przyrodą. Recepta zawiera:
- 500 pomysłów na aktywność dla dzieci i dorosłych
- wiele inspirujących historii
- porady, jak zejść na ziemię
- propozycje zmian dla rodziców, nauczycieli i lokalnych społeczności
„Witamina N” to jedyny w swoim rodzaju praktyczny przewodnik nie tylko dla zaniepokojonych rodziców, ale też dla wszystkich tych, którzy szukają pomysłów na przywrócenie dzieciom możliwości nieskrępowanego kontaktu z przyrodą – dla nauczycieli i wychowawców, osób pracujących z dziećmi i dyrektorów szkół zainteresowanych efektywną edukacją ekologiczną.
„Witamina N” to też przepis na świetną zabawę!
„Bardzo dobra książka o tym, czym kiedyś było dzieciństwo i czym powinno dziś być, oraz dlaczego tak ważny jest kontakt dzieci z przyrodą. Zresztą nie tylko dzieci. Bez zaglądania w różne zakamarki, włóczenia się po lesie albo łąkach lub podglądania innych stworzeń po prostu nie będziemy szczęśliwi i nic nam tego nie zastąpi.” (Adam Wajrak)
„Ostatnie dziecko lasu” to książka, która radykalnie zmienia sposób myślenia o przyszłości – naszej i naszych dzieci.
Choć z badań wynika, że kontakt z przyrodą wspomaga leczenie ADHD, poprawia koncentrację i koordynację ruchową, regeneruje umysł i ciało, na całym świecie – nie tylko w krajach rozwiniętych – wzrasta liczba osób, których kontakt z naturą ograniczony jest do minimum. Richard Louv błyskotliwie pisze o tym, jak do tego doszło, dlaczego to tak istotne i co możemy z tym zrobić.
Książka „Ostatnie dziecko lasu” została przetłumaczona na kilkanaście języków, wywołując liczne dyskusje wśród nauczycieli, lekarzy i rodziców na temat „zespołu deficytu natury” i przyszłości naszego społeczeństwa.
Książka stanowi zbiór przemyśleń i wskazówek mających pomóc Czytelnikowi w określeniu jego własnej drogi życiowej i życiowych wartości. Pokazuje, jak odnaleźć sens, jak go pogłębić, jak dzielić go z innymi, a także krytycznie zbadać. Autor naświetla także związek sensu ze szczęściem, pogłębia rozumienie egzystencjalnego podłoża tematyki sensu oraz ukazuje, w jaki sposób rodzi się sens w powiązaniu z wiarą, filozofią i psychologią.
Analiza egzystencjalna ma na celu uwolnienie pacjenta od wpływających negatywnie na jego życie i zachowanie fiksacji, zafałszowań, jednostronności i traum, a przez to umożliwienie mu wolnego przeżywania, odpowiedzialnego podejścia do własnego życia i świata, dokonywania autentycznych wyborów oraz kierowania się w życiu treściami, celami i wartościami, które są dla niego autentycznie ważne. Alfried Längle, uczeń i bliski współpracownik Viktora Frankla pokazuje specyfikę swojego podejścia do analizy egzystencjalnej z uwzględnieniem różnic w stosunku do pierwotnej franklowskiej logoterapii.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?