Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie, skąd się biorą nasze ludzkie pomysły i inspiracje na rozwiązanie problemów: od najmniejszych aż do tych wielkich, znaczących dla rozwoju nauki i naszej wiedzy w sensie potocznym, czyli zdroworozsądkowym, w sensie naukowym, literacko-artystycznym czy wreszcie religijno-mistycznym. Wybrane postaci i ich wypowiedzi na wszystkie powyższe tematy zajmują szczególne miejsce w rozwoju wiedzy i w kulturze. Ich niezaprzeczalnym atutem jest umiejętność wprowadzenia własnej koncepcji, jako że reprezentują różne gałęzie wiedzy. Łączy ich jednak to co najważniejsze: podejrzenie, że świat można opisać nie tylko z pomocą literatury czy matematyki, ale za pomocą znaków semiotycznych.
„Umysł projektujący" jest adresowany przede wszystkim do ludzi dociekliwych, dziwiących się ustawicznie i niezadowolonych ze stanu współczesnej wiedzy, która nie może tylu znaczących problemów rozstrzygnąć. Jest to humanistyka i wiedza ścisła zarazem. Metafizyka i transcendencja. Rozum i umysł. Poznanie klasyczne i kognitywistyka. Publikacja powinna trafić do rąk samodzielnych maturzystów, ambitnych studentów i nie myślących rutynowo młodych pracowników uniwersytetów, politechnik i innych uczelni, w których stosuje się metody na ogół mało konwencjonalne. Tam, gdzie drąży się pytania: Jak i skąd TO się wzięło? Jak można dokonać odkrycia? Itp.
Publikacja przedstawia zmagania wielkich ludzi z problemem adekwatnego opisu świata, ludzi i rzeczy wraz z ich wzajemnymi powiązaniami, a w szczególności próby syntezy wiedzy o świecie w zakresie nauk humanistycznych, jak i przyrodniczych.
W tym przystępnie napisanym poradniku znajdziesz najnowsze informacje i praktyczne wskazówki dotyczące autyzmu i zespołu Aspergera, m.in.: jak rozpoznać chorobę u dziecka, jakie są przyczyny, kto może zdiagnozować te choroby, jaką terapię wybrać, jak wspierać dziecko, jak pomóc innym zrozumieć zachowanie dziecka, jak na uczyć dziecko komunikowania się, jak radzić sobie z agresją i stresem, gdzie udać się po pomoc, jak wspierać w trudnym okresie dojrzewania, jak wygląda dorosłość chorych na autyzm i ZA.
Jest to jedna z części serii Poznaję i rozumiem świat. Cała seria składa się z 4 teczek i przewodnika dla nauczyciela. Komplet Poznaję i rozumiem świat zaplanowany jest na jeden rok szkolny.Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami w przedszkolach specjalnych i integracyjnych oraz zespołach rewalidacyjno-wychowawczych. Materiał może być także wykorzystywany w pracy z dziećmi wymagającymi wczesnego wspomagania rozwoju.Praca z kartami angażuje zmysły, w szczególności zmysł dotyku (malowanie palcami, praca z wykorzystaniem różnorodnych mas i materiałów, rozsmarowywanie kleju palcami). Wielkość i realizm materiału graficznego ułatwi dziecku przejście z konkretnych przedmiotów na kartę pracy.
Publikacja stanowi pedagogiczny namysł nad wychowawczymi zagadnieniami związanymi z pedagogiką późnej dorosłości i starości w Polsce. (…) Jest skierowana do teoretyków i praktyków związanych z gerontologią i profesjami pomocowymi, a także do studentów pedagogiki i pracy socjalnej. Lektura książki stanowi okazję do poszerzenia wiedzy na temat zagadnień związanych z aktywnością i aktywizacją osób starych.
Z recenzji ks. dra hab. Piotra Krakowiaka
Problematyka wspomagania osób starszych w przeżywaniu przez nich ostatniej fazy życia wpisuje się w obszar stosunkowo młodej subdyscypliny pedagogicznej, jaką jest gerontopedagogika (geragogika), a zaprezentowane w pracy teksty stanowią dobry przyczynek do jej dalszego rozwoju. Niniejsze opracowanie powinno się stać obowiązkową lekturą dla studentów pedagogiki i pracy socjalnej, zostanie też niewątpliwie dostrzeżone przez teoretyków zajmujących się problematyką gerontologiczną oraz przez praktyków, dla których wspomaganie rozwoju osób starszych jest zawodową powinnością.
Z recenzji dr hab. Anny Gaweł
Socjopedagogika, będąca dyscypliną z pogranicza pedagogiki i socjologii, określana jest także mianem pedagogiki społecznej, względnie socjologii pedagogicznej. W monografii autor podejmuje kluczowe dla jej podmiotowej charakterystyki kwestie kształtowania się od okresu międzywojennego; linie rozwoju socjopedagogicznej refleksji teoretycznej i badań współtworzących jej rodzimą tradycję, środowiska jej uprawiania i stan aktualnego zaawansowania. Przedmiotowe zainteresowania socjopedagogiki, o których mowa w książce, to przede wszystkim aktualizowanie się (w dynamicznie zmieniających się kontekstach społeczno-kulturowych) procesów socjalizacyjnych w ich odmianie asocjacyjnej i dysocjacyjnej oraz odniesionych do wszystkich wiekowych kategorii osób społecznych i współtworzonych przez nie struktur. To również próba diagnozy doświadczanych we współczesnym społeczeństwie polskim problemów zwanych społecznymi oraz wskazania na wybranych przykładach generowanych przez nie zagrożeń: w wymiarze indywidualnym – witalnych i obyczajowych, a wspólnotowym – jako naruszających praktykowany i utrwalany w społeczeństwie ład aksjonormatywny, ograniczających swobody obywatelskie i szanse egzystencjalne.
W książce została przedstawiona zależność między statium przedsądowym pomocy rodzinie oraz stadium sądowym. Uwagi dotyczące stadium przedsądowego koncentrują się na roli pedagogów szkolnych, podmiotów realizujących zadania interdyscyplinarne "Niebieskiej Karty", asystentów rodziny, rodzin wspierających, placówek wsparcia dziennego i innych podmiotów funkcjonujących w strukturach organizacyjnych gminnych i miejskich ośrodków pomocy społecznej oraz w powiatowych centrach pomocy rodzinie.
Kiedy otrzymałem z Włoch propozycję udziału w Księdze Pamiątkowej ku czci Ojca Świętego z okazji 25-lecia Jego pontyfikatu, postanowiłem swój artykuł poświęcić właśnie Świętym i Błogosławionym, którzy byli związani z Uniwersytetem Krakowskim. (...) Okazało się, że liczba ich bynajmniej nie jest taka mała jak można by się spodziewać na pierwszy rzut oka. Oprócz bowiem dwóch Świętych profesorów [św. Jan Kanty i św. Józef Sebastian Pelczar] zaliczyć do tego grona należy również św. królową Jadwigę, żyjących w otoczeniu św. Jana Kantego kilku Błogosławionych spośród studentów i wykładowców Akademii, a także bł. Matkę Teresę z Kalkuty włączoną w skład społeczności uniwersyteckiej w wyniku przyznania Jej doktoratu honoris causa i wreszcie bł. Guillaume de Grimoard, który jako papież Urban V na prośbę Kazimierza Wielkiego w 1364 r. wyraził zgodę na założenie w Krakowie Studium Generale, jak w owym czasie określano uniwersytety.
Janusz Sondel, fragment wstępu
Katecheza przeprowadzona w formie zabawy? Tak, to możliwe!
Niniejsza książka proponuje zabawy stosowne dla odpowiednich grup wiekowych, dla najmłodszych i starszych dzieci oraz dla nastoletniej młodzieży. Dla każdej grupy wyznaczono czas trwania zabawy, zaproponowano materiały oraz możliwe warianty, opracowane specjalnie dla poszczególnych przedziałów wieko-wych. Każda z zaprezentowanych zabaw nadaje się do przedstawienia znacznie większego zakresu zagadnień niż przy-kłady znajdujące się w poszczególnych podrozdziałach. Podano tu również cele każdej zabawy, takie jak weryfikacja niektórych zagadnień, przedstawienie argumentów, zachęcenie do refleksji nad tekstem, rozbudzenie zainteresowania i ciekawości. Do każdej prezentacji zabaw przytoczono doświadczenia, sugestie, pomysły zrodzone w grupach i wśród katechetów, którzy brali
w nich czynny udział.
Kiedys, gdy mama chciała, abyd ziecko pamiętało o czyms ważnym wiązała mu na chusteczce supełek. Siedem hidtorii - po jednej na każdy dzien tygodnia jest takim właśnie supełkiem. Każda z nich porusza temat wart zapamiętania zarówno przez dziecko, jak i przez rodziców. Wychowując dzieci, należy pamiętać, aby samemu postępować zgodnie z przekzaywanymi zasadami. Te opowieści pomoga rodzicom spojrzeć na świat oczmai dziecka, zrozumiec jego emocje i marzenia.
Czy okres dorastania dzieci masz jeszcze przed sobą, czy nie możesz dojść do ładu z emocjonalną chwiejnością swojej nastolatki, czy też pogrążasz się właśnie w kryzysie relacji z córką - książka ta została napisana dla Ciebie.
Bożena Dykiel wraz z autorami radzi, jak zorganizować udane przyjęcie i przygotować wyśmienite dania, którymi oczarujesz swoich gości. Sprawdzone przepisy kuchni polskiej, które doskonale nadają się na przyjęcia, nie tylko rodzinne 100 przepisów, porad i pomysłów - idealnych na święta i uroczystości - wybierz odpowiednie potrawy i dekorację stołu 100 fotografii - każdy przepis i aranżacja stołu przedstawione są na kolorowej fotografii; zobacz, jak przygotować przyjęcie.
Jak pomóc dzieciom nadpobudliwym, z ADHD?Jest ich coraz więcej, przysparzają wiele zmartwień rodzicom, nauczycielom. Jednak najwięcej kłopotów mają same ze sobą. Jak im pomóc? Jak z nimi postępować? Jak je wychowywać?Autora książki odpowiada na te pytania w sposób kompetentny, posługując się barwnym językiem i przykładami z życia dzieci z ADHD.
"O dorosłości. Jesteśmy samodzielni" to 11 instrukcji zachowań, które ułatwią uczniom samodzielne funkcjonowanie i załatwianie ważnych spraw.
Publikacja dostosowana do możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Tematyka instrukcji:
• korzystanie z komunikacji miejskiej
• rozmowa z pracodawcą
• prasowanie
• wizyta u lekarza
• jak i kiedy mówić "nie"
Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza część to książeczka z siedmioma kartami z historyjkami fotograficznymi i podpisami. Może ona być wzorem do układania wypychanych kart, które stanowią drugą część publikacji.Tematyka: spotkanie, choroba, praca w biurze, poszukiwania pracy, zakupy, pierwszy dzień w mieszkaniu treningowym, dzień z życia.Pewny Start - seria publikacji dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Celem książki jest prezentacja systemów oświatowych Polski, Anglii, Francji, Niemiec, Rosji (i Związku Radzieckiego), Szwecji i Stanów Zjednoczonych w XIX i XX wieku na tle przemian ekonomicznych, społecznych i politycznych, koniecznych dla zrozumienia mechanizmów ekonomicznych, społecznych i politycznych warunkujących rozwój oświaty.
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli akademickich i studentów pedagogiki, głównie studiów magisterskich, oraz młodych ludzi, interesujących się z przyczyn osobistych (np. w przypadku planowanej emigracji) systemami szkolnymi różnych krajów i ich porównaniem z polskim systemem oświatowym.
Wśród tematów omówionych w książce znalazły się: problemy bezpieczeństwa w społeczności lokalnej, wybrane zjawiska patologii społecznej, ograniczanie wybranych naruszeń prawa przez organy ścigania i wymiar sprawiedliwości, administracja publiczna w ograniczaniu zagrożeń dla bezpieczeństwa społecznego, działania administracji w zakresie ograniczania wybranych zjawisk patologii społecznej.
Dawać kieszonkowe czy nie dawać? W swojej najnowszej książce Ron Lieber podpowiada rodzicom, jak rozmawiać o finansach oraz co jak udzielić odpowiedzi na najtrudniejsze i najbardziej zaskakujące pytania; daje rodzicom narzędzia niezbędne do tego, by o pieniądzach rozmawiać oraz by odeprzeć frontalne, skierowane na "atak" pytania dzieci w rodzaju: dlaczego nie kupicie mi… Przedstawia w książce ciekawą zasadę trzech słoików na wydatki traktuje też o oszczędzaniu, darmowych obowiązkach, a także o dobrych nawykach zakupowych i nagrodach za "pracę w domu". Wszystko to napisane w bardzo przystępny sposób, bez naukowych wywodów, jednak książka ta zawiera mnóstwo praktycznych rad i merytorycznych uwag.
W aktualnej wersji „Przewodnika po ochronie danych osobowych” znajduje się kompleksowe omówienie wszystkich zagadnień związanych z ochroną danych osobowych w placówce oświatowej według aktualnego stanu prawnego. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia związane z ochroną danych osobowych i obowiązkami dyrektora i nauczyciela w tym zakresie. Omawia konkretne sytuacje związane z ochrona danych osobowych, które mogą zdarzyć się w szkole. Dodatkowo w publikacji znajduje się wiele gotowych wzorów dokumentów gotowych do wykorzystania w codziennej pracy i aktualne akty prawne związane z ochroną danych osobowych.
Tacy sami, ale inni Karty pracyMateriały ćwiczeniowe to 54 kolorowe karty pracy, które rozwijają niezbędne kompetencje społeczne, wszechstronnie stymulują rozwój i usprawniają funkcje poznawcze.Zawierają ćwiczenia takie jak: czytanie, pisanie po śladzie i samodzielnie, odpowiadanie na pytania, wybieranie prawidłowej odpowiedzi, wypełnianie ankiet i uzupełnianie danych osobowych, dopasowanie etykiet do ilustracji i zdjęć, rozwiązywanie krzyżówek z hasłem.Aktywni społecznie Karty pracyMateriały ćwiczeniowe to 54 kolorowe karty pracy, które rozwijają niezbędne kompetencje społeczne, wszechstronnie stymulują rozwój i usprawniają funkcje poznawcze.Zawierają ćwiczenia takie jak: czytanie, pisanie po śladzie i samodzielne, odpowiadanie na pytania, wybieranie prawidłowej odpowiedzi, dopasowanie etykiet do ilustracji i zdjęć, liczenie.Aktywni zawodowo Karty pracyMateriały ćwiczeniowe to 56 kolorowych kart pracy, które rozwijają niezbędne kompetencje społeczne, wszechstronnie stymulują rozwój i usprawniają funkcje poznawcze.Zawierają ćwiczenia takie jak: czytanie, pisanie po śladzie i samodzielne odpowiadanie na pytania, wybieranie prawidłowej odpowiedzi, dopasowanie etykiet do ilustracji i zdjęć, liczenie, planowanie zadań.
Program, który pomógł milionom uczniów i studentów uczyć się mądrze i skutecznie.
Jak się uczyć przedstawia rewolucyjny system nauki bogato ilustrowany przykładami – dzięki niemu wszyscy, którzy chcą zdobywać wiedzę, poradzą sobie na każdym etapie kształcenia.
Jeśli jesteś uczniem starszych klas szkoły podstawowej, gimnazjum, liceum/technikum.
Jeśli jesteś studentem.
Jeśli starasz się o stypendium lub chcesz podjąć naukę za granicą.
Jeśli po latach przerwy chcesz wrócić do nauki ta książka jest dla ciebie!
Dzięki niej poznasz dogłębnie podstawowe elementy procesu uczenia się - czyli czytanie, pisanie, zarządzanie czasem, pamięć i umiejętność zdawania testów i egzaminów – po to, żeby niczego nie przegapić w procesie zdobywania wiedzy. Znajdziesz tu wskazówki, jak najlepiej przygotować sobie warunki sprzyjające nauce, jak wyróżniać się w klasie czy grupie, jak prowadzić poszukiwania online i wiele innych.
Jak się uczyć:
• Pomaga uczniom i studentom w każdym wieku – od szkoły podstawowej aż do uzyskania dyplomu, nawet tym, którzy po długiej przerwie wracają do nauki.
• Wpaja umiejętności, które będą przydatne również poza szkołą czy uczelnią i w późniejszym życiu.
• Zawiera wskazówki, jak pomagać w nauce młodszym dzieciom, zwalczać zmęczenie i znudzenie w trakcie nauki, najwięcej skorzystać z zajęć klasowych i wiele innych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?