Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Czy chcielibyście być uczniami we własnych klasach? Czy Was samych wciągnąłby sposób, w jaki przekazujecie wiedzę? A może tak samo z utęsknieniem czekacie na koniec lekcji jak Wasi słuchacze znudzeni tematem? Pernille Ripp w książce Uczyć (się) z pasją. Jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą pokazuje początkującym oraz doświadczonym nauczycielom, jak przekształcić swoje klasy w miejsca przyjazne i sprzyjające twórczej pracy, w których uczniowie współdecydują o procesie nauczania. Proponuje wprowadzenie fundamentalnych zmian w funkcjonowaniu klasy, dzięki którym nauka z frustrującego obowiązku zmieni się w podniecające wyzwanie. Autorka odwołuje się w publikacji do swoich doświadczeń uczennicy, nauczycielki i matki. Otwarcie opisuje przemianę, którą sama przeszła, i dokładnie pokazuje, na czym polegają codzienne zmagania każdego pedagoga. I chociaż jest to książka dla wszystkich uczestników szkolnego życia, szczególnie skorzystają z niej właśnie nauczyciele, którzy stając każdego dnia przed swymi uczniami, próbują przekazywać wiedzę w sposób angażujący i pełen uwagi.
Co się przed chwilą mogło stać?to książka ucząca dostrzegać i analizować zależności przyczynowo-skutkowe. Patrząc na zdjęcia i odpowiadając na pytania, dziecko musi przewidzieć, co się stało w danych sytuacjach. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
Co się za chwilę może stać? to książka, która uczy dostrzegać i analizować zależności przyczynowo-skutkowe. Patrząc na zdjęcia i odpowiadając na pytania, dziecko musi przewidzieć, co się stanie w danych sytuacjach. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
Jestem wrakiem, to jest mój dziennikAlternatywny poradnik dla wyprutych rodzicówprzełożyła Magdalena ZielińskaBezpretensjonalny, szczery, zabawny. Nieprzewidywalny jak bycie rodzicem. Jestem wrakiem to dziennik, w którym zanotujecie najważniejsze daty, sporządzicie niezbędne listy, pocieszycie się słowami innych rodziców. Znajdziecie tu miejsce na swoje niepoukładane myśli, niespełnione oczekiwania oraz wszystkie zarówno piękne, jak i trudne momenty rodzicielstwa. Jakie? Na przykład takie: Jeśli chcesz się dowiedzieć, co było w jadłospisie dziecka w ostatnim roku, zajrzyj pod fotelik w samochodzie. Każdy z nas ma w swoim życiu chwile, które wystawiają na próbę naszą odwagę. Zabranie dziecka w gości do domu z białym dywanem jest jedną z nich. Bycie wspaniałym rodzicem mieści się gdzieś pomiędzy nie rób tego a rób jak chcesz. Nie zdajesz sobie sprawy, ilu ludzi nie lubisz, dopóki nie musisz wybrać imienia dla swojego dziecka.Shannon Cullen wymyśliła Jestem wrakiem, kiedy opiekowała się swoimi maluchami. Codziennie zapisywała przynajmniej jedno zdanie podsumowujące miniony dzień. Po roku potrafiła odtworzyć nie tylko najważniejsze daty w życiu dziecka, ale również emocje, które jej towarzyszyły. Jestem wrakiem daje taką możliwość innym rodzicom, a jednocześnie pozwala się pośmiać i spojrzeć z perspektywy na ten najpiękniejszy i najstraszniejszy czas pierwszy rok z dzieckiem.Shannon Cullen ma dwójkę dzieci, mieszka w Londynie. Jako doświadczona mama początkującym rodzicom zaleca dużo dobrego humoru, wyrzeczenie się snu, nieustającą gotowość do przytulania i sporo ginu. Kiedy nie zajmuje się zmienianiem pieluch lub sprzątaniem klocków Lego, pracuje w wydawnictwie.
Któż nie marzy, żeby jego dziecko było mądre, odważne, silne, przebojowe? Żeby z łatwością pokonywało przeszkody, panowało nad emocjami…
Nierealne? Zbyt idealistyczne?
Dlaczego jednak nie spróbować, żeby tak było? Dlaczego nie zbliżyć się do tego ideału?
Niewątpliwą pomocą mogą się okazać DOBRE MYŚLI, które są doskonałym narzędziem do pracy z córką. Odpowiednio wykorzystane nie tylko spowodują, że owocnie spędzisz z ną czas, nie tylko wzmocnią więź między Wami; ale sprawią także, że Twoje dziecko wejdzie w dorosłość z prawidłowo ukształtowanym poczuciem własnej wartości, konsekwentnie i śmiało realizując własne cele.
Któż nie marzy, żeby jego dziecko było mądre, odważne, silne, przebojowe? Żeby z łatwością pokonywało przeszkody, panowało nad emocjami…
Nierealne? Zbyt idealistyczne?
Dlaczego jednak nie spróbować, żeby tak było? Dlaczego nie zbliżyć się do tego ideału?
Niewątpliwą pomocą mogą się okazać DOBRE MYŚLI, które są doskonałym narzędziem do pracy z synem. Odpowiednio wykorzystane nie tylko spowodują, że owocnie spędzisz z nim czas, nie tylko wzmocnią więź między Wami; ale sprawią także, że Twoje dziecko wejdzie w dorosłość z prawidłowo ukształtowanym poczuciem własnej wartości, konsekwentnie i śmiało realizując własne cele.
PL/GB/D/RUS/FR, imieniny i święta, fazy księżyca, wschody i zachody słońca, na dole kalendarium plan całego roku, registry dwurzędowe, nadrukowane.
Układ - jeden dzień na stronie
ważne terminy
plan lekcji, dyżury
informacje o uczniach
tabela ocen
Zawiera mapę Europy i mapę Polski na wyklejkach
blok szyty oraz klejony, wzmocniony krepą,perforacja narożników, tasiemka oraz kapitałka w kolorze kremowym, kapitałka, część informacyjna 16 stron + miejsce na adresy.
PL/GB/D/RUS/FR, imieniny i święta, fazy księżyca, wschody i zachody słońca, na dole kalendarium plan całego roku, registry dwurzędowe, nadrukowane.
Układ - jeden dzień na stronie
ważne terminy
plan lekcji, dyżury
informacje o uczniach
tabela ocen
Zawiera mapę Europy i mapę Polski na wyklejkach
blok szyty oraz klejony, wzmocniony krepą,perforacja narożników, tasiemka oraz kapitałka w kolorze kremowym, kapitałka, część informacyjna 16 stron + miejsce na adresy.
PL/GB/D/RUS/FR, imieniny i święta, fazy księżyca, wschody i zachody słońca, na dole kalendarium plan całego roku, registry dwurzędowe, nadrukowane.
Układ - jeden dzień na stronie
ważne terminy
plan lekcji, dyżury
informacje o uczniach
tabela ocen
Zawiera mapę Europy i mapę Polski na wyklejkach
blok szyty oraz klejony, wzmocniony krepą,perforacja narożników, tasiemka oraz kapitałka w kolorze kremowym, kapitałka, część informacyjna 16 stron + miejsce na adresy.
PL/GB/D/RUS/FR, imieniny i święta, fazy księżyca, wschody i zachody słońca, na dole kalendarium plan całego roku, registry dwurzędowe, nadrukowane.
Układ - jeden dzień na stronie
ważne terminy
plan lekcji, dyżury
informacje o uczniach
tabela ocen
Zawiera mapę Europy i mapę Polski na wyklejkach
blok szyty oraz klejony, wzmocniony krepą,perforacja narożników, tasiemka oraz kapitałka w kolorze kremowym, kapitałka, część informacyjna 16 stron + miejsce na adresy.
Publikacja opisuje proaktywny aspekt działalności policji, który jest dziś szczególnie interesujący z dwóch perspektyw: z punktu widzenia interesu społeczności lokalnych dążących do zapewniania swoim członkom możliwie najlepszych warunków życia wolnych od zagrożeń, a także z punktu widzenia policji odpowiedzialnej za utrzymanie ładu społecznego na jak najwyższym poziomie.
Porusza ona ważne kwestie związane z jakością i skutecznością policyjnych działań profilaktycznych, których celem jest zapobieganie, a przynajmniej ograniczanie rozmiaru przestępczości i innych czynników wpływających na poczucie bezpieczeństwa. Ów cel w złożonej i nieustannie zmieniającej się rzeczywistości społecznej staje się nie lada wyzwaniem. Dlatego tak istotną potrzebą jest zgłębianie społecznych uwarunkowań opisywanych metod działania, a także rzetelne naukowe zbadanie stopnia ich uwzględniania przez policję w praktyce.
Informacje o autorce:
Marzena Kordaczuk-Wąs – doktor nauk społecznych, absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, specjalizująca się w socjologii bezpieczeństwa i działaniach społecznych zapobiegających przestępczości oraz innym negatywnym zjawiskom społecznym. Jej główne zainteresowania skupiają się na kwestii zbliżania społecznej teorii do społecznej praktyki w celu podnoszenia jakości i skuteczności działań profilaktycznych. Na co dzień pełni służbę w Komendzie Głównej Policji w Warszawie. Sprawuje funkcję Zastępcy Krajowego Przedstawiciela Europejskiej Sieci Zapobiegania Przestępczości (EUCPN), współpracuje z Radicalization Awareness Network (RAN).
Książka ta jest unikatową próbą przedstawienia oryginalnego zapisu rezultatów prac badawczych i działań praktycznych podejmowanych w szerokim kontekście społecznym i metodycznym edukacji międzykulturowej. Dzięki takim opracowaniom debatę nad zagadnieniami edukacji realizowanej w warunkach wielokulturowości podejmuje liczne grono przedstawicieli wielu ośrodków naukowych oraz nauczycieli. Publikacja daje odpowiedź nie tylko na pytania o miejsce edukacji międzykulturowej w pedagogice, o potencjalne obszary jej badań, ale o związek między środowiskiem życia a edukacją i funkcjonowaniem człowieka. Złożone problemy wielokulturowości, edukacji i człowieka wymagają systematycznych analiz, badań prowadzonych przez nauki społeczne i humanistyczne. Ta książka, reprezentując interdyscyplinarne podejście do tych kwestii, ma w tym zakresie niewątpliwy udział.
prof. Alina Szczurek-Boruta
Publikacja dofinansowana przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku
Tożsamość personalna i społeczna jednostki wzbudza w ostatnich latach zwiększone zainteresowanie badaczy. Większość związanych z nią badań koncentruje się na analizie sytuacji młodego pokolenia w kontekście przemian społeczno-kulturowych. Brak jest jednak opracowań odnoszących się do kwestii zaburzeń i nieprzystosowania społecznego młodzieży. U podstaw myślenia autora niniejszej pracy leży założenie, że istota resocjalizacji związana jest z diagnozą ukierunkowaną na rozpoznanie potencjałów młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Wydaje się więc, że zbadanie tożsamości młodzieży przebywającej w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych to interesujący i ważny przedmiot badań zarówno z punktu widzenia naukowego, wyjaśniającego zjawiska indywidualno-psychologiczne i społeczne, jak i z racji jego wymowy wychowawczo-edukacyjnej i społeczno-politycznej.
Karol Konaszewski – doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogiki, asystent w Katedrze Edukacji Międzykulturowej Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień profilaktyki społecznej, pedagogiki resocjalizacyjnej i kryminologii.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w BiałymstokuGry komputerowe i wirtualny świat, który kreują, stają się symbolem nieuchronnych zmian modyfikujących aktywność ich użytkowników, zwłaszcza dzieci i młodzieży. Książka ta w udany sposób wpisuje się w nurt podejmowanych na przestrzeni ostatnich lat analiz problematyki oddziaływania mediów cyfrowych na funkcjonowanie jednostki, jak również zjawiska wsparcia edukacyjnego z ich wykorzystaniem. Można mieć nadzieję, że wzbogaci ona pozycje literaturowe dostępne na rynku wydawniczym o nową perspektywę postrzegania gier komputerowych, analizowanych zwłaszcza na płaszczyźnie edukacyjnej. Przyczynić się może także do lepszego unaocznienia olbrzymiego potencjału edukacyjnego tkwiącego w grach komputerowych oraz przełamania stereotypowego postrzegania tej formy cyfrowej rozrywki wśród nauczycieli?.dr hab. Katarzyna Borawska-Kalbarczyk
Seria kart pracy Śladami pór roku… jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej z 2017 roku. Publikacja jest adresowana do: uczniów i nauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz rodziców.
Seria kart pracy Śladami pór roku… jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej z 2017 roku. Publikacja jest adresowana do: uczniów i nauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz rodziców.
Nowa seria ćwiczeń i zadań, przygotowanych przez Elżbietę i Witolda Szwajkowskich to świetny trening jak najczęstszego używania danej głoski w odpowiednich kontekstach. Ćwiczenia wpisano w ciekawą fabułę, która sprzyja pobudzeniu uwagi i twórczego działania u dziecka. Autorzy proponują także samodzielne skompletowanie „Skrzyneczki logopedycznej”, czyli oryginalnej pomocy naukowej do ćwiczeń wymowy.
Inspiracją do powstania książki była potrzeba podzielenia się z Czytelnikiem obserwacjami oraz naukową refleksją nad współczesną wielokulturową rzeczywistością społeczną i współtworzącym ją człowiekiem. Autorka łączy prezentowaną problematykę z postulatem naprawy relacji międzyludzkich i międzykulturowych poprzez zgodę na powszechną realizację idei zrównoważonego rozwoju, którą postrzega jako niezbędny dziś cel aktywności społeczności globalnej. Sugeruje wykorzystanie edukacji międzykulturowej, dostrzegając w niej najbardziej uzasadnione narzędzie wychowawcze, aby wielokulturowa społeczność globu dokonała zmiany swoich postaw i wybrała odbudowę podstawowych środowisk życia ludzi (przyrodniczego, kulturowego, społecznego i gospodarczego) na zasadach harmonii i współbycia, z odrzuceniem narracji zysku, rabunkowej gospodarki, przymusu rywalizacji oraz niechęci wobec drugiego człowieka. Znaczącym i nowatorskim spojrzeniem na wyzwania zrównoważonego rozwoju jest odwołanie się do obszaru kultury, który jest jednym z głównych, a zarazem najczęściej pomijanych filarów koncepcji zrównoważenia.
Gratuluję z serca Autorowi zaprezentowania tak wnikliwych i wielowątkowych rozważań na temat personalistycznego wychowania przez dialog. Myślę, że jest to dobry komentarz do encykliki bł. papieża Pawła VI Ecclesiam suam, encykliki mówiącej o międzyludzkim dialogu w Kościele i w świecie, a także ogromny wkład do personalistycznej wizji wychowania, tak ważnej dla obecnych czasów. Jest to także znaczny przyczynek do nauczania św. Jana Pawła II, zwłaszcza do papieskiego orędzia na temat kształtowania umysłu i serca człowieka. Zauważam, że monografia nawiązuje do wielkiego pedagoga naszych czasów, jakim był prof. Janusz Tarnowski, promotor wychowania poprzez dialog. Autorowi należą się słowa serdecznego uznania i szczerego podziękowania za wzbogacenie dzisiejszej bibliografii na temat edukacji tą niezwykle cenną, chociaż także fragmentami dość trudną, monografią. Lektura tekstu wymaga z pewnością dużego wysiłku czytelnika, by prawidłowo odczytać myśl i przesłanie Autora. Myślę jednak, że wysiłek poznawczy, zmierzenie się z hermeneutycznym językiem, może pięknie zaowocować w pracy edukacyjnej nauczycieli akademickich, studentów, wychowawców i wychowanków. Niech książka służy we wzrastaniu w człowieczeństwie, w łasce u Boga i u ludzi.
Fragment Przedmowy ks. prof. dr hab. Ignacego Deca
Jak wychowywać dziecko o silnym charakterze? Czy czasami odnosisz wrażenie, że Twoje dziecko to „mały terrorysta”? Czy martwisz się, że nikogo nie słucha, i czujesz się bezsilny? Pora zastosować jasne zasady, które pomogą Ci wprowadzić zdrową dyscyplinę. Robert J. MacKenzie wyjaśnia, że powodem trudnych zachowań mogą być nie tylko złe nawyki rodziców, ale także (po prostu) trudny charakter dziecka. Jednocześnie przekonuje, że konkretność i opanowanie sprawdzą się o wiele lepiej w konfliktowych sytuacjach, niż krzyki, groźby czy próba sił. Dzięki tej książce: • zaczniesz współpracować zamiast walczyć, • zbudujesz lepsze relacje z dzieckiem, • stworzysz pozytywną atmosferę w domu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?