Doświadczenia dydaktyczne. Rekonstrukcje biografii szkolnych dorosłych absolwentów
Rekonstrukcje biografii szkolnych dorosłych absolwentów
-
Autor: Agnieszka Koterwas
- ISBN: 9788381802116
- EAN: 9788381802116
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Adam Marszałek
- Format: 16.0x23.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 308
- Rok wydania: 2020
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
42,88złCena detaliczna: 59,70 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,88 zł
x
Praca jest wzorcowym przykładem innowacyjnego badania praktyki szkolnej z oddolnej, tzw. emicznej, perspektywy. Treść publikacji stanowi znaczący wkład w doskonalenie wiedzy pedagogicznej oraz jej praktyczne aplikacje. Ponadto otwiera drogę do kolejnych projektów badawczych i badawczo-rozwojowych.
Specyficzne dla tego projektu jest [...] nade wszystko pokonanie swoistego rytu dydaktycznego myślenia o szkole w kategoriach czynności nauczania. [...] Pracę cechuje oryginalność w trzech podstawowych wymiarach. Pierwszym z nich jest problematyka badań, drugim - sposób podjęcia tejże problematyki, trzecim zaś wartość aplikacyjna. Autorka bowiem nie tylko poruszyła oryginalny problem badawczy usytuowany w ""zaniedbanym obszarze"" [...] współczesnej pedagogiki, ale ""pracując nad nim"" z zastosowaniem jakościowej metodologii opartej na badaniach biograficznych, niewystępujących dotąd szerzej w badaniach z zakresu dydaktyki szkolnej, wniosła świeży powiew do dyskursu naukowego tej subdyscypliny oraz przyczyniła się do rozwoju wieloparadygmatycznej nauki o szkole i nauczaniu.
Z recenzji dr hab. Bogusławy Doroty Gołębniak, prof. DSW
Specyficzne dla tego projektu jest [...] nade wszystko pokonanie swoistego rytu dydaktycznego myślenia o szkole w kategoriach czynności nauczania. [...] Pracę cechuje oryginalność w trzech podstawowych wymiarach. Pierwszym z nich jest problematyka badań, drugim - sposób podjęcia tejże problematyki, trzecim zaś wartość aplikacyjna. Autorka bowiem nie tylko poruszyła oryginalny problem badawczy usytuowany w ""zaniedbanym obszarze"" [...] współczesnej pedagogiki, ale ""pracując nad nim"" z zastosowaniem jakościowej metodologii opartej na badaniach biograficznych, niewystępujących dotąd szerzej w badaniach z zakresu dydaktyki szkolnej, wniosła świeży powiew do dyskursu naukowego tej subdyscypliny oraz przyczyniła się do rozwoju wieloparadygmatycznej nauki o szkole i nauczaniu.
Z recenzji dr hab. Bogusławy Doroty Gołębniak, prof. DSW