KATEGORIE [rozwiń]

Pedagogika i wychowanie

Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.

25,24 zł
34,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,59 zł

37,51 zł
59,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,51 zł

13,55 zł
19,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 12,36 zł

13,55 zł
19,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 12,36 zł

40,82 zł
55,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,58 zł

23,28 zł
35,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,72 zł

22,07 zł
35,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,95 zł

21,54 zł
29,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,40 zł

51,21 zł
69,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,92 zł

32,65 zł
44,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,65 zł
Okładka książki Sfery życia duchowego dzieci, młodzieży i dorosłych - studium z pogranicza polsko-czeskiego Tom 4

36,40 zł 31,23 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,23 zł

Praca stanowi efekt dorobku twórczego niezwykle dynamicznego zespołu. Środowisko cieszyńskich pedagogów dzięki konsekwentnej pracy, wspieraniu poczynań pracowników przez władze uczelni, a nade wszystko wkładowi naukowemu wybitnego pedagoga, nestora polskich pedagogów prof. dr h. c. dr hab. Tadeusza Lewowickiego stworzyło cieszyńską szkołę badań międzykulturowych.
Okładka książki Jedno i już

34,99 zł 18,19 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,19 zł

Czy jedynacy wychowują jedynaków? Dziennikarka Lauren Sandler jedynaczka i matka jedynaka skłania się do nieco bardziej złożonych rozważań, na temat przyczyn coraz częściej spotykanego zjawiska rodziny z jednym dzieckiem. Poza otwartością z jaką przyznaje, że bycie jedynakiem to po prostu wielkie szczęście, jak wygrana losu na loterii, autorka podejmuje bardziej społecznie ryzykowne wyzwanie – uzasadnienia rodziny jednodzietnej – jako najwłaściwszej w naszych czasach. Teza może niezbyt popularna, zwłaszcza obecnie w Europie, ale broni się bardzo dobrze…
Okładka książki Gotowość osób pozbawionych wolności do zadośćuczynienia osobom pokrzywdzonym

35,70 zł 26,98 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,98 zł

Praca stanowi pionierską próbę interpretowania istotnego zagadnienia z zakresu nauk społecznych, systemowo i interdyscyplinarnie porządkującego wiedzę naukową odnosząca się do problematyki pojednania jako sposobu kreatywnej komunikacji społecznej i rozwiązania sytuacji konfliktowych. Własna propozycja przebudowy zasobów i potencjałów osób odbywających karę izolacyjną na drodze edukacji indywidualno-zbiorowej, uwzględniającej oddziaływania z zakresu empatii, strategii rozwiązywania sytuacji problemowych, poczucia sprawiedliwości naprawczej, przeżywania winy psychologicznej, potrzeb ekspiacji i przyswojenia kompetencji społecznych, sprowadza się do postawienia odważnej tezy o przebudowie transkulturowej modelu karania. Koncepcja urabiania gotowości do zadośćuczynienia i oczekiwania go w stosunku do osób pokrzywdzonych w wyniku aktu przestępczego ma na celu wykazanie, iż skuteczność i efektywność karania zależy wyłącznie od zdynamizowania wysiłków więźniów w stronę przeobrażeń wewnątrzosobowych, uzależniając ich efekty od nabywanych umiejętności komunikacyjnych, rozwojowych i przystosowawczych. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Andrzeja Bałandynowicza
Okładka książki Kinezjologia edukacyjna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną

37,80 zł 27,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,14 zł

Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych.  Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna. Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny.  Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
Okładka książki Problemy readaptacji skazanych i pomoc w ich resocjalizacji

27,00 zł 17,76 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 17,76 zł

Problematyka reintegracji i readaptacji społecznej skazanych stanowi jeden z głównych obszarów badawczych współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej a w szczególności pedagogiki penitencjarnej. W monografii Wybrane problemy readaptacji skazanych oraz pomoc postpenitencjarna w działaniach resocjalizacyjnych zostały przedstawione różnorodne aspekty pomocy postpenitencjarnej dla osób skazanych. Przedstawiono je z perspektywy prawnej , pedagogiczno-psychologicznej i socjalnej. Ma ona charakter diagnostyczny. Całość opracowania można podzielić na trzy części. Pierwsza część poświęcona jest analizie literatury związanej z tematem readaptacji społeczno-zawodowej osób skazanych w systemie penitencjarnym. Głębszemu opracowaniu został poddany polski system penitencjarny w wymiarze pedagogicznym z uwzględnieniem wszelkich regulacji prawnych i systemowych. Następnie w dalszej części rozdziału można zweryfikować procedurę odbywania kary pozbawienia wolności w Polsce z postępowaniem z osobami skazanymi w innych krajach europejskich. W rozdziale tym opisane zostały również formy, struktury i organizacja pomocy postpenitencjarnej, która jest nieodzownym komponentem skutecznego powrotu skazanych do społeczeństwa. Ostatnim elementem , który został opisany w części pierwszej to także proces readaptacji społeczno-zawodowej osób odbywających karę pozbawienia wolności , jego zadania, funkcje oraz przebieg. Autorka wiele miejsca poświeciła współczesnym programom readaptacyjnym , które są realizowane w Polsce w zakładach karnych. Druga część dotyczy metodologii badań w którym opisana została grupa badawcza skazanych i narzędzia badawcze. Trzecia część ujmuje analizę wyników przeprowadzonych badań w środowisku izolacyjnym. W rozdziale tym przedstawione zostały wypowiedzi skazanych, wychowawców penitencjarnych i kuratorów penitencjarnych na temat rzeczywistej readaptacji społecznej więźniów, ich problemów i możliwości wprowadzania nowoczesnych rozwiązań readaptacyjnych . W zakończeniu autorka podaje szereg rekomendacji dla ulepszenia i sprawniejszego działania systemu penitencjarnego w Polsce , propozycje działań profilaktycznych i pomocowych na rzecz osób pozbawionych wolności i ich rodzin. Zawartość książki ma ułatwić zrozumienie trudności i problemów więźniów , z którymi stykają się w warunkach izolacyjnych i potem wolnościowych. Ze względu na to , że publikacja zawiera niezbędne informacje o charakterystycznych dla poruszanej problematyki zjawiskach i objaśnieniach kluczowych terminów, środki i metody oraz wskazania podstawy prawnej działania resocjalizacyjnego , opisuje teorie ,koncepcje i czynniki przestępczości , stanowi cenne żródło wiedzy dla studentów pedagogiki, prawa, pracy socjalnej, psychologii i socjologii, jak i dla osób ,którzy na co dzień zajmują się działalnością wychowawczą, profilaktyczną i resocjalizacyjna.
Okładka książki U progu czytelnictwa Zainteresowania książką i przygotowanie czytelnicze dzieci sześcioletnich w uję

37,80 zł 28,56 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,56 zł

Publikacja U progu czytelnictwa. Zainteresowania książką i przygotowanie czytelnicze dzieci sześcioletnich w ujęciu temporalnym autorstwa Małgorzaty Centner-Guz lokuje się w problematyce funkcjonowania dziecka w złożonych przestrzeniach kultury, spotkaniach z książką i kształtowania zainteresowań czytelniczych. Recenzowana książka jest pozycją niezwykle aktualną zarówno w kontekście teoretycznym, jak i praktycznym. Ponadto podejmowana w publikacji tematyka  ma duże społeczne znaczenie. Z recenzji dr. hab. Jolanty Andrzejewskiej
Okładka książki Człowiek i praca

78,00 zł 57,17 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 57,17 zł

Spis treści: Wstęp / 7 I. EDUKACJA / 11 ELŻBIETA BIESIADECKA, Rola pracy w podręcznikach i materiałach metodycznych edukacji społecznej i obywatelskiej w latach 1944-1989 / 13 TERESA MARESZ, Dzieje Rusi - Rosji - Związku Radzieckiego w kontekście stosunków społecznych wynikających z podziału pracy. Przegląd współczesnych rosyjskich podręczników do historii / 29 MAŁGORZATA MACHAŁEK, Problem pracy przymusowej obywateli polskich w Trzeciej Rzeszy w latach II wojny światowej w podręcznikach historii i materiałach dydaktycznych w latach 1990-2012 / 61 ANNA GLIMOS-NADGÓRSKA, Integracja młodego pokolenia międzywojennego województwa śląskiego z Rzeczpospolitą realizowana przez polskie szkolnictwo powszechne / 77 KAROL SANOJCA, Społeczna funkcja szkoły zawodowej w Drugiej Rzeczypospolitej (ze szczególnym uwzględnieniem Kresów Południowo-Wschodnich) / 87 BEATA BRYŚ, Nobilitacja czy pauperyzacja nauczycieli dolnośląskich w latach 1945-1949? / 103 HUBERT MAZUR, Kilka uwag i refleksji o zawodzie i pracy archiwisty w kontekście edukacyjnej funkcji archiwów / 113 BOGUMIŁA HUSAK, Deutsches Museum Nordschleswig (Sonderburg) oraz Deutsches Schulmuseum Nordschleswig (Apenrade) i ich rola edukacyjna dla mniejszości niemieckiej w Północnym Szlezwiku (Dania) / 133 MARCIN MILCZAREK, Platforma edukacyjna Fronter jako narzędzie uczenia historii przez Internet / 149 JACEK PIOTROWSKI, Obywatelska Komisja Edukacji Narodowej jako przejaw aktywności społecznej na rzecz edukacji / 157 EWA RYGUŁA, Jak motywować uczniów do pracy? Problematyka motywacji w podręcznikach coachingu / 171 II. KULTURA / 183 BARBARA KUBIS, "Praca oznacza każdą działalność człowieka" - etos pracy jako wartość w życiu codziennym / 185 TOMASZ PRZERWA, Wokół genezy urlopu wypoczynkowego i weekendu / 211 ARTUR PASKO, Sportowcy niemieccy w polskich i polscy w niemieckich drużynach sportowych w okresie międzywojennym i w czasie II wojny światowej / 225 MATEUSZ PALKA, Josef Sudek, romantyczny indywidualista (1896-1976) / 237 III. SPOŁECZEŃSTWO / 241 GRAŻYNA PAŃKO, Praca w życiu człowieka w świetle pamiętników i wspomnień dziewiętnasto- i dwudziestowiecznych / 243 KATARZYNA RUHLAND, "Czy nauczycielka i urzędniczka powinny wychodzić za mąż?". Mieszczańskie dylematy w kwestii pracy zawodowej kobiet na początku XX w. w świetle wrocławskiego czasopisma dla pań domu / 255 MAŁGORZATA SZYMCZAK, NATALIA GORZKIEWICZ, Kobiety a praca zawodowa w świetle czasopisma "Głos Kobiet" w latach 1907-1939 / 267 WITOLD MARCOŃ, Bronisława Szymkowiak (Szymkowiakówna) - posłanka chadecka do pierwszego Sejmu Śląskiego / 283 MAREK BIAŁOKUR, KL Auschwitz jako miejsce pracy - płaszczyzna spotkań Niemców i Polaków (1940-1945) / 293 BARBARA WAGNER, Przodownik pracy - kategoria totalitaryzmu / 319 MICHAŁZAWISZA, Warunki pracy w przemyśle polskim w latach 1945-1949 w świetle akt inspekcji pracy / 333 NARCYZA BACZEWSKA, Od domów dziecka do rodzin zastępczych. Województwo śląskie w latach 1945-1950 / 349 MAŁGORZATA SKOTNICKA-PALKA, "Usłyszcie mój krzyk". Samospalenie Ryszarda Siwca podczas dożynek 1968 roku (rolniczego święta pracy) / 363 MACIEJ FIC, Rola NSZZ "Solidarność" w obronie praw pracowniczych w Śląskim Instytucie Naukowym w Katowicach / 371 BARBARA TECHMAŃSKA, "Dlaczego zostałem górnikiemâ?Ś". Praca z perspektywy mieszkańców Zagłębia Miedziowego / 383
Okładka książki Dziecko z wadą słuchu u progu szkoły

28,00 zł 23,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,18 zł

Monografia jest wynikiem namysłu nad warunkami ułatwiającymi adaptację szkolną dzieci nie(do)słyszących. W poszczególnych tekstach pojawiają się odpowiedzi na pytania: Jak przygotować dziecko z wadą słuchu poprzez edukację przedszkolną do przekroczenia progu szkoły? W jaki sposób oceniać gotowość szkolną dziecka nie(do)słyszącego? Jak wspierać dziecko z wadą słuchu, uczęszczające do szkoły, by czuło się w niej szczęśliwe i odnosiło sukcesy? Książka powstała z myślą o rodzicach, specjalistach oraz studentach, którym bliska jest problematyka wspomagania rozwoju dzieci nie(do)słyszących. W działania na rzecz wyżej wymienionych osób zaangażowane są same Autorki, które łączą swoją pracę naukową z działalnością diagnostyczną i terapeutyczną w odniesieniu do dzieci z wadą słuchu.
Okładka książki Pucio i ćwiczenia z mówienia

39,90 zł 24,74 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,74 zł

Poznajcie Pucia i jego wesołą rodzinkę, spędzając z nimi ferie w górach! Ten sympatyczny maluch stanie się ulubionym towarzyszem Waszego dziecka w stawianiu pierwszych kroków w nauce mowy! W trzecim tomie przygód Pucia nadchodzi czas na wzbogacanie zasobu słów dziecka, rozwijanie mowy zdaniowej (zdania stają się coraz bardziej złożone) oraz naukę stosowania podstawowych reguł gramatyki (np. odmiany rzeczownika i czasownika). Zabawa z tą książką jest wsparciem dla rozwoju tych właśnie umiejętności językowych. Celowo prosta w formie i wzbogacona pięknymi ilustracjami seria wydawnicza w naturalny sposób wspomaga rozwój mowy dziecka. Dr n. hum. Marta Galewska-Kustra – logopeda, pedagog dziecięcy, pedagog twórczości. Wciąż krąży między Łodzią i Warszawą. W Łodzi prowadzi gabinet logopedyczny dla dzieci, w Warszawie pracuje jako adiunkt w Akademii Pedagogiki Specjalnej. Autorka serii książek wspierających rozwój mowy dziecka, w tym bestsellerowych „Z muchą na luzie ćwiczymy buzie” i „Pucio uczy się mówić”. Joanna Kłos ukończyła grafikę na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, dyplom obroniła w Pracowni Projektowania Plakatu. Przez kilkanaście lat pracowała jako graficzka, by wreszcie zostawić „pracę na etacie” i zająć się ilustracją. Wspólnie z siostrą prowadzi pracownię lalek Kalikayo. Uwielbia czekoladę z pomarańczą i piesze wyprawy ze swoimi psami.
Okładka książki Tutoring jako spotkanie

99,00 zł 72,06 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 72,06 zł

- Czym jest tutoring?- Skąd bierze się rosnąca popularność tej formy edukacji spersonalizowanej?- Dlaczego jest postrzegany jako panaceum na problemy edukacji i wielka szansa na elitarne kształcenie?Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorzy niniejszej publikacji. Redaktorki tomu, obie mocno związane z propagowaniem edukacji spersonalizowanej w formule naukowej i szkoleniowej, zebrały kilkadziesiąt opowieści o autentycznej relacji mistrzuczeń w murach szkół i uczelni.W pierwszej części książki przybliżają też specyfikę i kontekst pracy tutora w dzisiejszej instytucji kształcenia, zwracając uwagę na jego złożoność, esencję i rolę wartości w świecie zróżnicowanych postaw uczniów i nauczycieli. Tutorzy z całej Polski z kolei przekonują, że tutoring stanowi niezwykłą szansę dla młodego człowieka. Pozwala mu na uzyskanie kompetencji przydatnych na rynku pracy, a także spełnione życie, zgodne z jego pasjami, możliwościami i pragnieniami.Każdy proces tutorski, a nawet każdy tutorial, jest spotkaniem w znaczeniu dialogu dwóch podmiotów. Osoby w nim uczestniczące obdarzają się nawzajem uwagą, wiedzą, wsparciem, inspiracją i twórczą krytyką. Ma swój kontekst, tło, powody, trajektorię, rezultaty, nastrój i głębię.Książka składa się z 26 opowieści o takich wyjątkowych spotkaniach edukacyjnych:- część z nich opisuje historie z wczesnych etapów kształcenia, a kilkanaście pochodzi ze środowiska akademickiego,- ich autorzy reprezentują wiele różnych dziedzin naukowych i przedmiotowych, pracują w szkołach i uczelniach wyższych w Polsce.Historie są niezwykłe. Pokazują ogromny potencjał, jaki tkwi zarówno w tutoringu rozwojowym, jak i naukowo-akademickim.Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli akademickich, pracowników organów prowadzących szkoły, osób zajmujących się HR, zarządzaniem oświatą i edukacją, szkoleniami, programami edukacyjnymi i rozwojowymi, trenerów rozwoju osobistego i doradców zawodowych, a także studentów i doktorantów zainteresowanych tą tematyką.
Okładka książki Ucz się łatwiej

25,90 zł 14,62 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 14,62 zł

Jak uczyć się z podręczników z lepszym rozumieniem i zapamiętywaniem? Jak przetwarzać informacje, aby stały się łatwiej przyswajalne dla mózgu? Jak zaoszczędzić czas przez mind-mapping? Do czego służy czytanie strukturalne? Dlaczego zwykłe notatki są tak mało skuteczne? Jak ćwiczyć pamięć?
Okładka książki Dobro i zło w wychowaniu dziecka T.2 Przeciw złu

42,00 zł 31,73 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,73 zł

Oddajemy do rąk Czytelników drugi tom agatologicznego (gr. agathón = dobro) cyklu wydawniczego pt. Dobro i zło w wychowaniu dziecka – wieloautorską publikację pedagogiczną, podnoszącą wartość mądrej edukacji ku dobru, a przeciw złu w różnych dziedzinach i przestrzeniach wychowania. Tom niniejszy, zatytułowany Przeciw złu, został poświęcony, w odróżnieniu od tomu pierwszego, tym właśnie dylematom utylitarystyczno-pragmatycznego i metafizycznego wymiaru dobra i zła. Znajduje to swój wyraz już w jego strukturze – trychotomicznym podziale formalnym. Pierwsza z trzech części zawiera przyczynki do refleksji nad dobrem przyjemnym, czyli Bonum delectabile, druga obejmuje teksty na temat postaci dobra pożytecznego, Bonum utile, część trzecia zaś – Contra malo – odnosi się do zła, czy raczej do sprzeciwu wobec istnienia zła. Tytułowa apostrofa „przeciw złu” wyznacza właściwie pedagogiczne credo całego tomu drugiego.
Okładka książki Dobro i zło w wychowaniu dziecka T.1 Ku dobru

42,00 zł 31,73 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,73 zł

Niniejszy tom, otwierający cykl, został podzielony na dwie części. Pierwsza to przyczynki do refleksji nad dobrem najwyższym, czyli summum bonum, które jest celem samym w sobie, zawierającym wszystkie inne rodzaje dobra. Pojęcie to zostało wprowadzone przez Cycerona jako odniesienie do idei boskości w starożytnej filozofii greckiej, później było stosowane w filozofii średniowiecznej i w kantyzmie do opisania wartości autotelicznej, wartości samej w sobie, naczelnej, najważniejszej, zajmującej najwyższe miejsce w hierarchii wartości. Nie sposób oceniać summum bonum pragmatycznie ze względu na skutki, jakie powoduje w działaniu, ponieważ jest wartością już tylko z tego powodu, że istnieje. Część drugą zatytułowano bonum honestum, czyli dobro godziwe. Odpowiadają mu wartości absolutne, będące kwantyfikatorami ostatecznej racji kultury. To dzięki nim człowiek doznaje (przeczuwa obecność) absolutu, uniwersum, sacrum. W niniejszym tomie i w kolejnych publikacjach projektowanego cyklu Czytelnik znajdzie konieczną refleksję nad antytezą dobra i zła, obecną przecież realnie i dotkliwie w ludzkiej egzystencji w ogóle, w każdym jej bycie indywidualnym i zbiorowym, a w wychowaniu dziecka w szczególności. Ta obecność zła obejmuje np. pseudowychowanie – wychowanie nieadekwatne, fikcyjne, wyobcowane, zawładające, sięgając aż po „czarną pedagogikę”, nie-wychowanie i różne inne pedagogiczne zło-byty dziecięctwa – dziecko jako świadek zła (małoletni), dziecko jako sprawca zła (nieletni). W wychowaniu ważna jest zarówno ochrona dziecka przed złem, jak i przygotowanie go do nieuchronnego z nim spotkania, do „zarządzania” złem – choćby przez przeżywanie w baśniach oczywistego triumfu dobra.
Okładka książki Profesorowie jezuickich seminariów nauczycielskich

29,00 zł 16,74 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 16,74 zł

„Model szkoły humanistycznej, skrystalizowany w jezuickim Ratio studiorum (Neapol 1599), był międzynarodowy i interkontynentalny. Objął wychowanków różnej narodowości i kultur. Zgodnie z Ratio, studia językowe miały być otwarte na wiadomości z historii, prawa, geografii, wojskowości, religii czy zwyczajów, dotyczące świata antycznego. Jezuici dostrzegali jednak ambicje i oczekiwania społeczności, wśród których pracowali. Już Konstytucje Ignacego Loyoli kilkakrotnie podkreślały konieczność dostosowania się do okoliczności czasu, miejsca i osób, stąd w nauczaniu uwzględniano elementy dotyczące geografii i historii poszczególnych państw i narodów od czasów najdawniejszych do współczesnych. Do ambitnych zadań edukacyjno-apostolskich przygotowywały młodych jezuitów seminaria nauczycielskie. Opracowany słownik biograficzny profesorów tych instytucji stanowi poważny wkład do poznania dziejów kultury umysłowej Towarzystwa Jezusowego, dziedzictwa narodowego. Solidne zapoznanie się źródłowe Autorki z aktywnością zgromadzenia, motywami jego działań i zaniechań, duchowością, ideałami edukacyjnymi, pozwoliło napisać słownik o dużym znaczeniu naukowym. Biogramy opracowano precyzyjnie, starannie, wyzyskano solidną bazę źródłową i bogatą literaturę”. – Z recenzji dr. hab. Kazimierza Puchowskiego, prof. UG
Okładka książki Wykonywanie kary pozbawienia wolności w systemie terapeutycznym

139,00 zł 111,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 111,52 zł

Podstawowym celem pracy jest ukazanie nowej instytucji w polskim prawie penitencjarnym – systemu terapeutycznego wykonywania kary pozbawienia wolności. W publikacji Autorka szczegółowo omawia zagadnienia dotyczący wykonywanie kary pozbawienia wolności wobec skazanych uzależnionych od środków odurzających lub substancji psychotropowych, począwszy od tła historycznego, poprzez ukazanie danych statystycznych i badań dotyczących danej kwestii, aż do regulacji systemu terapeutycznego. Autorka analizuje kwestie, które budzą najwięcej kontrowersji, a także te stwarzające najwięcej problemów, wpływające na efektywność wykonywania kary pozbawienia wolności w systemie terapeutycznym. W monografii zawarto ponadto wnioski i postulaty, których realizacja powinna przyczynić się do ewentualnego udoskonalenia funkcjonowania systemu terapeutycznego w kontekście skazanych uzależnionych od środków odurzających, a także do pełnej realizacji zadań postawionych przez ustawodawcę.
Okładka książki Edukacja małego dziecka Tom 12

40,00 zł 30,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,22 zł

Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości. Mam nadzieję, że teksty zawarte w tym tomie zainspirują czytelnika do szukania i tworzenia rozwiązań innowacyjnych w pracy z małym artystą – odkrywcą świata – oraz zmuszą do stawiania pytań, które przyczynią się do nowego spojrzenia na dziecko, jego świat i możliwości. Urszula Szuścik
Okładka książki Uwarunkowania adaptacji społeczno-zawodowej...

60,00 zł 43,01 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,01 zł

Uwarunkowania adaptacji społeczno-zawodowej nieletnich niedostosowanych społecznie to jeden z priorytetów współczesnej resocjalizacji. W publikacji przedstawiono jak przebiega ona w Republice Federalnej Niemiec. Książka zawiera cenne informacje o cechach przygotowania zawodowego, usamodzielnienia i uwarunkowań procesów adaptacji społeczno-zawodowej nieletnich - niedostosowanych w kontekście specyfiki kulturowej tego państwa. Zgromadzony materiał pozwolił na dokonanie analizy i oceny specyfiki rozwiązań stosowanych w tym państwie, w odniesieniu do badanych nieletnich, jako kategorii społecznej. Dokonano jej w perspektywie porównawczej, opierając podjęte rozważania na rozwiązaniach prawnoformalnych i organizacyjnych różnych rodzajów pracy z nieletnimi, prowadzących do ich uzawodowienia i adaptacji zawodowej. Publikacja może zostać wykorzystana zarówno przez studentów pedagogiki, w szczególności pedagogiki resocjalizacyjnej, socjoterapii, pracowników instytucji czy podmiotów zaangażowanych w pracę z nieletnimi niedostosowanymi społecznie, jak też przez osoby niezwiązane z pracą pedagogiczną. Umożliwia ona poszerzenie wiedzy na temat zjawiska patologii społecznych i innych im towarzyszących. Obszerna literatura obcojęzyczna stanowi znaczący walor książki.
Okładka książki Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole i przedszkolu Zasady organizacji przykłady praktycznych

129,00 zł 84,88 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 84,88 zł

Publikacja szczegółowo omawia zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu po zmianie przepisów oświatowych. Ekspert omówi nowe regulacje, odpowiada na najczęstsze i najbardziej problemowe pytania, przytacza gotowe rozwiązania i procedury postępowania w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami. Ponadto publikacja zawiera wszystkie dokumenty związane z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Okładka książki Socjalizacja i wychowanie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w erze cyfrowej

42,00 zł 36,03 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,03 zł

Recenzowana książka stanowi niewątpliwie świadectwo wysokich kompetencji autora jako badacza zjawisk edukacyjnych uwikłanych w zróżnicowany technicznie, treściowo i etycznie świat technologii informacyjno-komunikacyjnych. Z uznaniem należy także odnotować konsekwencję autora w eksplorowaniu roli TIK w życiu osób z niepełno-sprawnością, ze szczególnym uwzględnieniem niepełnosprawności intelektualnej. Z recenzji dr hab. Teresy Żółkowskiej, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego Autor podjął tematykę społecznie ważną, bardzo współczesną, a jednocześnie w dużej mierze unikalną, gdyż połączenie trzech obszarów (pedagogiki, pedagogiki specjalnej i pedagogiki medialnej) w jednej monografii spotyka się bardzo rzadko. Recenzowana książka jest więc próbą wypełnienia istniejącej luki, jaką był brak kompleksowego opracowania problematyki miejsca, roli, znaczenia i zakresu używania narzędzi ery cyfrowej, głównie Internetu, przez młodych ludzi z niepełnosprawnością intelektualną. (...) Jest to pozycja ważna, merytorycznie wartościowa i oryginalna. Z recenzji dr hab. inż. Janusza Morbitzera, prof. Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Okładka książki Czółenka czy szpilki? Poradnik savoir-vivre dla kobiet gotowych na sukces z klasą

28,00 zł 24,02 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,02 zł

Książka Czółenka czy szpilki? Poradnik savoir-vivre dla kobiet gotowych na sukces z klasą to poradnik dla każdej kobiety, która w drodze do sukcesu nie ma zamiaru zapominać o dobrych manierach. Autorka przekonuje w niej, że biegłość w znajomości etykiety towarzyskiej i biznesowej oraz w zasadach dress code’u bardzo pomaga w błyskotliwej karierze, choć wcale jej nie gwarantuje, i dlatego konieczne jest rozwijanie jeszcze innych kompetencji, m.in. w dziedzinie sprzedaży, networkingu i wystąpień publicznych. Publikacja Marii Pierzchały ma na celu przede wszystkim dodać pewności siebie podczas wielu życiowych sytuacji: gdy pojawiają się wątpliwości, jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną, jak przywitać się z prezesem firmy, kiedy i jak wręczyć wizytówkę lub jak napisać e-mail, który spełnia wszystkie kryteria poprawności. Mimo że jest to poradnik, autorka starała się, aby była to nie tyle lista zasad, ile przede wszystkim ciekawa lektura. Dzieli się w niej swoimi osobistymi doświadczeniami, a kiedy trzeba, opisuje historię osób, które miały duży wpływ na losy współczesnego świata, jak np. Rosa Parks.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 107,55 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,31 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 5,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,28 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,40 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,73 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,26 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,28 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj