Uczeń w XXI wieku stoi w obliczu wielu dobrodziejstw, jakich dostarcza mu rozwijająca się technika oraz cywilizacja. W jego codziennej rzeczywistości dominuje obraz, dźwięk i ze wszystkich stron bombardują go rozmaite bodźce zewnętrzne. To, co z jednej strony stanowi udogodnienie w jego życiu, z drugiej strony dawkowane w nadmiarze może wywołać skutki odwrotne.Monografia zatytułowana Uczeń a współczesne zagrożenia próbuje spojrzeć na ucznia w aspekcie zagrożeń, jakich dostarcza mu współczesny świat. Nie są to jednak tylko multimedia i świat techniki. Spojrzenie autorów tej publikacji jest ściśle ukierunkowane, a mianowicie prezentuje trzy główne grupy zagrożeń, które niosą z sobą dalsze konsekwencje: nowe technologie, dysfunkcje mowy, współczesne wyzwania edukacyjne i cywilizacyjne.Poza zarysowaniem zagrożeń, jakie czyhają na współczesnego ucznia, książka wskazuje także sposoby ich zminimalizowania.
Analizując specyfikę zawodu nauczyciela, jego rolę, zadania i wyzwania, przed jakimi staje, należy zawsze brać pod uwagę czynnik czasu. Już na przestrzeni dekady widać różnice w funkcjonowaniu dzieci, młodzieży i szkoły. Nauczyciel jako element tego systemu musi także wpisać się w nową, współczesną rzeczywistość. Monografia składa się z trzech rozdziałów, z których każdy ujmuje nauczyciela z innej perspektywy, wskazując na wyzwania i zadania, które przed nim obecnie stoją, oraz przestrzegając przed zagrożeniami, jakie z opisywanej sytuacji wynikają
Publikacja zawiera treści dotyczące kierunków profilaktyki i resocjalizacji istotne, z punktu widzenia Autorów, we współczesnej rzeczywistości. Jej celem jest przedstawienie wybranych negatywnych zjawisk oraz działań mających je pozytywnie niwelować. Przedstawiane zagadnienia prezentowane są w sposób holistyczny, a takie całościowe ujęcie tematu nadaje publikacji dodatkową wartość. Czytelnik otrzymuje w ten sposób kompleksowe informacje dotyczące wybranych kierunków współczesnej profilaktyki i resocjalizacji.Z recenzji dra hab. Edmunda Juśki, prof. KULMonografię cechują bogate walory poznawcze w zakresie profilaktyki i resocjalizacji, jest ona wyjątkowo inspirująca. Przybliża problematykę ważną i zarazem niezmiernie interesującą dla wielu specjalistów oraz popularyzatorów nauki. Stanowi istotny wkład intelektualny w obszar interdyscyplinarny, gdyż poszerza wiedzę z profilaktyki i resocjalizacji. W niniejszej publikacji specjaliści z różnych dziedzin znajdą cenne informacje. Należy polecić ją osobom zajmującym się pracą badawczą z pedagogiki pracy czy też resocjalizacji, pedagogom, logopedom, a także rodzicom.Z recenzji dr hab. n. o zdr. Anny Pacian, UM w Lublinie
Mowa jest podstawową formą porozumiewania się między ludźmi. Wszelkie jej zaburzenia są dla pacjenta i jego otoczenia dużym obciążeniem.
Wielu jednostkom chorobowym towarzyszą zaburzenia mowy. Te, które uwarunkowane są genetycznie, jak np. zespół Retta, zespół Angelmana, czy niektóre choroby metaboliczne, omówiono w niniejszej publikacji.
Każdy, kto chce prawidłowo prowadzić diagnozę i terapię logopedyczną, musi posiadać wiedzę na temat jednostki chorobowej, z którą ma w praktyce do czynienia. Nie wystarczy podstawowy warsztat neurologopedy czy neuropsychologa. Osoba zajmująca się danym przypadkiem musi wiedzieć jakie jest podłoże choroby, jakie jest rokowanie, jak długo choroba przebiega i z jakimi objawami - poza zaburzeniami mowy - mamy do czynienia.Inaczej planuje się terapię u chorych, w przypadku przewidywanego szybkiego lub wręcz gwałtownego przebiegu choroby o niepomyślnym rokowaniu, a inaczej w przypadkach o długim okresie względnej stabilizacji, gdzie można nakreślić długotrwały plan korygowania zaburzeń logopedycznych.
We wstępie umieszczono dwa rozdziały omawiające zagadnienia zaburzeń mowy w chorobach uwarunkowanych genetycznie. Dalej książkę podzielono na dwie części. W pierwszej omówiono problemy zaburzeń mowy u chorych z zespołami genetycznymi dającymi objawy już po urodzeniu, z często towarzyszącym znacznym opóźnieniem rozwoju psychoruchowego oraz wadami budowy ciała i narządów wewnętrznych. W drugiej części przedstawiono choroby wieku dorosłego, choć w niektórych jednostkach chorobowych dokonanie ścisłego rozdziału pomiędzy dzieciństwem a wiekiem dojrzałym jest trudne.
Książka przeznaczona jest głównie dla neuropsychologów i neurologopedów. Wiele istotnych treści znajdą tu również lekarze zajmujący się neurologią dziecięcą, neurologią dorosłych oraz chorobami o podłożu metabolicznym.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?