Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
"Ojcostwo jest najważniejszą karierą w życiu mężczyzny."
Jacek Pulikowski
Dla wielu patrzących powierzchownie w ojcostwie nie ma nic fascynującego.
Inni czasem po prostu nie wiedzą, że bycie ojcem to dużo więcej niż spłodzenie dzieci i dbanie o to, by miały co jeść.
Są też ojcowie, którzy mocno kochają swoje dzieci, problem w tym, że nie dają im tego, czego potrzebują, bo po prostu nie dysponują rzetelną wiedzą na ten temat.
Tymczasem wiele książek o ojcostwie odstrasza tych, dla których zostały napisane albo przez swój naukowy język, albo też przez zbyt dużą objętość.
Prezentowana książka podaje szereg praktycznych informacji. Stanowić może pomoc dla każdego ojca, nawet tego, który jest po prostu zabiegany i potrzebuje czegoś, co mógłby przeczytać ?za jednym podejściem?.
To swoiste kompendium najważniejszych elementów relacji między ojcem a dzieckiem.
Od gwiazdki do bajki 2 to książeczka, która została opracowana przez doświadczonego pedagoga Panią Halinę Brzazgacz, jest uzupełnieniem i kontynuacją Od gwiazdki do bajki 1 stanowi niezbędną pomoc dla dzieci w pierwszym etapie nauki czytania i pisania.
Dziecko, już w początkowym okresie usprawniania słuchu fonematycznego, w naturalny sposób wyróżnia sylaby w wyrazie i w późniejszym okresie nauki powinno właśnie sylabami odczytywać wyrazy.
Sylabizowanie, bowiem przy czytaniu prowadzi do płynności i dzięki syntetycznemu postrzeganiu układu liter tworzących sylabę eliminuje głoskowanie.
Wypowiadanie sylab zmniejsza również prawdopodobieństwo popełniania błędów w czasie czytania.
Przedstawiona w książeczce metoda doskonalenia umiejętności czytania i pisania opiera się na zabawowych formach ćwiczeń językowych, w których ważną rolę odgrywa właściwie dobrana szata graficzna.
Do korzystania z książeczki niezbędny jest "Zestaw Kontrolny PUS"
Gdyby tylko chcieli się wzajemnie poznać, być może nastolatkowie przestaliby uważać swoich rodziców za starych zgredów, a oni swoje pociechy za małolatów pozbawionych jakichkolwiek ideałów. Wystarczyłoby, żeby matka zapytała swoją córkę, dlaczego zamiast modnych bucików na obcasie woli ciężkie glany, a syn zainteresował się, dlaczego na półce z płytami jego ojca, ubierającego na co dzień wyprasowane w kancik spodnie, stoją krążki „Deep Purple”, „Sex Pistols” albo „Nirvany”. Książka „Subkultury młodzieżowe. Bunt nie przemija” ma stanowić pomost między pokoleniami, ułatwić wzajemne poznanie i zrozumienie. Służy temu zarówno opis poszczególnych subkultur, jak i ważnych dla nich symboli oraz haseł, a także kilka opowieści o tym, jak to się wszystko rozwijało.
Subkultura (inaczej: podkultura) to podkreślająca swoją odrębność grupa społeczna, w której obowiązują zasady i wzorce odmienne od wyznawanych powszechnie, dlatego niekiedy stosuje się zamiennie termin: kultura alternatywna. Jej podstawowymi wyznacznikami są: ideologia, symbolika oraz charakterystyczny wygląd (image) jej członków, a w wielu przypadkach również - lub przede wszystkim - muzyka.
Mimo mnogości subkultur, podstawy kształtowania się większości z nich, nawet tych wzajemnie się zwalczających, są niemal identyczne. Źródłem jest najczęściej sprzeciw wobec polityki lub uznanych norm społecznych, moralnych, kulturowych i tradycji. Stąd kolejne określenie subkultury - kontrkultura.
Czasem kontrkulturowe wyznaczniki i hasła nie są tolerowane przez ogół społeczeństwa, wówczas, ze względu na konieczność ich ukrywania, zyskują cechy konspiracji i określane są jako underground (podziemie).
W ramach subkultur działają (albo tylko identyfikują się z nimi) głównie ludzie młodzi - w wieku od 15 do 30 lat.
Niniejsza publikacja ma na celu przedstawienie nauczycielom i pedagogom najbardziej podstawowych zagadnień dotyczących zachowań młodzieży, w których można odnajdywać symptomy zachowań subkultury kibicowskiej. Autor stara się jak najdokładniej opisać zjawisko kibicowania uwzględniając fakt, że części nauczycieli nie jest ono znane. Z tych też względów zamieszczony został w publikacji bogaty materiał fotograficzny, mający zobrazować omawiane zagadnienia.
Potoczna wiedza współczesnego człowieka zdobywana jest głównie za pośrednictwem przekazów medialnych (prasa, radio, telewizja, internet). Informacje na ten temat zawarte w mediach są często okrojone i zredukowane do jakiegoś jednego aspektu. Intencją autora jest próba "odmitologizowania" medialnych przekazów skoncentrowanych jedynie na sensacyjnych ekscesach i ukazanie zjawiska kibicowania jako szerokiego obszaru pracy pedagogicznej.
To zaproszenie do kontynuacji nauki języka angielskiego zapoczątkowanej w Happy English 1. Znajdują się w niej ćwiczenia utrwalające i poszerzające słownictwo związane z produktami żywnościowymi, życiem w mieście, nazwami czynności.
Do korzystania z książeczki niezbędny jest "Zestaw Kontrolny PUS"
Statystyki policyjne na całym świecie jasno pokazują, że w pokoleniu współczesnych nastolatków lawinowo rośnie przemoc, nieopanowana agresja i emocjonalna hermetyczność na wszelkie przejawy gwałtu i destrukcji. Josh McDowell, od lat zajmujący się problemami młodzieży, ukazuje w swojej książce nie tylko źródła tego zjawiska, ale i sposoby jakimi można temu zapobiegać. Brak ciepłego kontaktu z rodzicami, samotne spędzanie wielu godzin przed telewizorem czy ekranem komputera albo konsolą gry komputerowej powodują, że młodzi ludzie czują się oderwani od świata swoich rodziców, nieakceptowani i niezrozumiani. Rodzące się w nich obawy przeradzają się z czasem w głęboko ukryty strach, od którego już tylko krok do gniewu. Ten z kolei aż nazbyt często doprowadza do aktów przemocy i dzikiej agresji.
Ta książka jest skierowana do rodziców, wychowawców i do wszystkich osób zajmujących się problematyką młodzieży. Pokazuje ona, jak wkroczyć do skomplikowanego świata młodych ludzi i nawiązać z nimi mocną więź w tak trudnych warunkach, jakie tworzy filozofia postmodernizmu. Współcześni młodzi ludzie poszukują realnego przeżycia. Pragną osobiście doświadczyć czegoś, co będzie miało znaczenie w ich życiu i w ich relacjach. Za fasadą przemocy i agresji skrywają swoją potrzebę poczucia bezpieczeństwa i świadomości, że ktoś się o nich troszczy i utożsamia się z tym, co oni przeżywają. Akceptacja, wspólne spędzanie czasu, rozmowa z dzieckiem, okazywanie miłości i dostępność to te z elementów, które pomagają budować relacje na głębokim, emocjonalnym poziomie i sprawią, że dziecko przestanie czuć się wyobcowane i samotne.
Książka, którą trzymają Państwo w ręce jest dobrą propozycją dla rodziców, którym zależy na bliskim związku z dziećmi.
Badania przeprowadzone przez zespół ekspertów wykazują, że u ósmoklasistów, którzy przez co najmniej 11 godzin tygodniowo byli pozostawieni bez nadzoru rodzicielskiego, ryzyko popadnięcia w nałogi jest dwukrotnie większe, niż u ich rówieśników objętych pełną opieką rodziców.
Książeczka Przymiotnik 1 jest poświęcona kształtowaniu pojęcia przymiotnika. Proponowane ćwiczenia i obserwacje językowe pomogą dziecku odkryć najważniejsze cechy i funkcje tej części mowy, dostarczając ciekawego słownictwa i okazji do posługiwania się nimi w różnych sytuacjach. Szczególnym walorem jest połączenie nauki z zabawą i działaniem.Pierwsza część ćwiczeń obejmuje zagadnienia przewidziane programem klasy II, ale może być też wykorzystywana w klasach wyższych.
Książeczki z serii PUS „Podróże do krainy fantazji” przeznaczone są dla przedszkolaków i dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Mają za zadanie pomóc w utrwaleniu nabytych doświadczeń oraz umożliwić dzieciom powrót do ich własnej „krainy fantazji”.
Ćwiczenia zawarte w tych książeczkach mają oryginalną i zabawowa formę.
Dlatego wysiłek, który podejmują dzieci przy ich rozwiązywaniu wielostronnie je aktywizuje i pobudza wyobraźnię.
Prezentowane ćwiczenia pomogą dziecku rozwinąć i utrwalić:
•zdolność zapamiętywania szczegółów i ich odtwarzania,
•spostrzegawczość,
•pamięć,
•koncentrację,
•analizę wzrokową,
•zdolność porównywania,
•klasyfikowania,
•poszerzą słownictwo
Książeczki PUS służą zawsze w połączeniu z Zestawem Kontrolnym PUS - poręcznym, zamykanym pudełkiem z plastiku w którym znajduje się 12 ponumerowanych klocków, a cyfry na klockach odpowiadają numerom zadań w książeczkach.
Jak wyglądają i jak nazywają się zwierzęta, które żyją w lesie, w jeziorze, na łące, w dżungli, w oceanie, w wiejskiej zagrodzie, w parkach miast i w naszych domach? Które zwierzęta żyją na lądzie, w powietrzu, a które w wodzie? Które są małe a które duże?
W książeczce "W świecie zwierząt" dziecko znajdzie odpowiedź na wiele z tych pytań, utrwali nazwy zwierząt i nauczy się je rozpoznawać.
Książeczki PUS służą zawsze w połączeniu z Zestawem Kontrolnym PUS - poręcznym, zamykanym pudełkiem z plastiku w którym znajduje się 12 ponumerowanych klocków, a cyfry na klockach odpowiadają numerom zadań w książeczkach.
Zabawy i ćwiczenia zawarte w książeczce, uczą rozpoznawania kształtu liter, wielkości, kolejności w alfabecie, a następnie łączenia w wyrazy.
Do korzystania z książeczki niezbędny jest "Zestaw Kontrolny PUS"
Ćwiczenia pozwalają na szybkie opanowanie podstawowego słownictwa dotyczącego domu, szkoły, zabawy i codziennych zajęć. Wielokrotnie powtarzane struktury gramatyczne nie sprawiają kłopotu nawet najmłodszym uczniom szkoły podstawowej i zachęcają ich do dalszej nauki języka angielskiego.
Do korzystania z książeczki niezbędny jest "Zestaw Kontrolny PUS"
Rozwiązywanie zagadek i łamigłówek jest wartościową rozrywką umysłową uczącą twórczego i logicznego myślenia. Działania podejmowane w celu odnalezienia poprawnej odpowiedzi lub odszyfrowania zagadki, wielostronnie aktywizuje dziecko i pobudza jego wyobraźnię.Seria książeczek Zgadywanki zawiera bogaty zbiór zagadek, łamigłówek i rymowanek, które tematycznie związane są z porami roku i wydarzeniami następującymi w roku szkolnym. Dostarczają dzieciom nowego słownictwa, wiadomości o zjawiskach zachodzących w przyrodzie i prawach nią rządzących, a także o ich najbliższym otoczeniu.Bogaty materiał językowy służy wszechstronnemu kształtowaniu sprawności językowych dziecka: doskonaleniu umiejętności czytania ze zrozumieniem, kształtowaniu poprawnego pisania i mówienia.Tematem trzeciej książeczki z serii Zgadywanki jest wiosna.Słownictwo i ćwiczenia w niej zawarte dobrane są tematycznie do tej pory roku i uporządkowane zgodnie z wydarzeniami następującymi w roku szkolny.
Publikacja ma wspierać nauczycieli, doradców zawodowych, psychologów, pedagogów oraz trenerów, chcących w systematyczny sposób pracować z uczniami, w szczególności w ramach obligatoryjnych dla szkoły i kierowanych do uczniów działań doradczych. Działania te dotyczą pomocy uczniom w procesie rozwoju, istotnych z punktu widzenia rynku pracy, kompetencji społecznych oraz przygotowaniu uczniów do samodzielnego projektowania własnej kariery edukacyjnej i zawodowej.
Ćwiczenia w orientacji, położenie w przestrzeni i relacje między przedmiotami. Kształcenie u dziecka orientacji w przestrzeni, to ciągły proces, który odbywa się w naturalnych sytuacjach życiowych i polega na zdobywaniu własnych doświadczeń przy użyciu wszystkich zmysłów. Dziecko rozpoczynając programową edukację posiada już ogólną orientację w przestrzeni. Rozumie i poprawnie stosuje większość zawiązanych z nią pojęć: na, pod, nad, obok, przód, tył, na prawo, na lewo itp. Książeczka Ćwiczenia w orientacji to wybór wielu cennych rozwiązań służących utrwalaniu pojęć i umiejętności orientacji w przestrzeni, wzajemnego położenia obiektów i zjawisk, rozpatrywania ich pod względem cech wielkościowych, jakościowych i mierzalnych: - określenie położenia przedmiotów w przestrzeni względem obserwatora i innych przedmiotów: za, pod, nad, obok, wewnątrz, na lewo, na prawo, do przodu, do tyłu, w górę, w dół, - przypisywanie przedmiotom cech wielkościowych: długi, krótki, szeroki, wąski, - porównywanie przedmiotów pod względem wybranej cechy: długi – krótki, szeroki – wąski, niski – wysoki, - poprawne używanie oraz rozumienie stosowanych zwrotów i określeń. Książeczki PUS służą zawsze w połączeniu z Zestawem Kontrolnym PUS - poręcznym, zamykanym pudełkiem z plastiku w którym znajduje się 12 ponumerowanych klocków, a cyfry na klockach odpowiadają numerom zadań w książeczkach.
Pierwsza książeczka z serii Przygody Kurki Koko to zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe dla przedszkolaków.
Tematycznie związane są z latem: atrakcyjne podróże i spędzanie wolnego czasu, plac zabaw, wesołe miasteczko itp.
Zabawowa forma ćwiczeń oraz oryginalna oprawa graficzna umożliwiają przyjazny rozwój i doskonalenie funkcji umysłowych, takich jak :
spostrzegawczość, uważność, pamięć, porównywanie, analizowanie.
Książeczka proponuje dzieciom:
- historyjki obrazkowe,
- wskazywanie różnic i podobieństw,
- łączenie obrazków w pary,
- rozróżnianie barw i kształtów,
- odnajdywanie elementów w zbiorze.
Książeczki PUS służą zawsze w połączeniu z Zestawem Kontrolnym PUS - poręcznym, zamykanym pudełkiem z plastiku w którym znajduje się 12 ponumerowanych klocków, a cyfry na klockach odpowiadają numerom zadań w książeczkach.
Książeczki To już potrafię przeznaczone są dla dzieci w wieku młodszym szkolnym. Zawierają bogaty i uporządkowany materiał utrwalająco-sprawdzający, który obejmuje zagadnienia: matematyczne, środowiska społeczno- przyrodniczego, kształcenia językowego, oparte na założeniach programowych nauczania zintegrowanego.
Poznawanie, opanowanie i utrwalanie materiału z zakresu trzech przedmiotów daje możliwość osiągania przez dzieci coraz wyższego stopnia samodzielności, myślenia, rozumowania i sprawności działania, co służyć może bezpośrednio rozbudzeniu ich zainteresowań poznawczych i kształtowaniu pozytywnej motywacji uczenia się.
Do korzystania z książeczki niezbędny jest "Zestaw Kontrolny PUS"
Z zagadnieniem ułamków spotykamy się, na co dzień. Kupujemy 1/2 kg jabłek, czy 1/4 m wstążki. Zrozumienie pojęcia ułamka i podstawowych operacji matematycznych przeprowadzanych na ułamkach, podyktowane jest nie tylko koniecznością wynikającą z programu nauczania, ale przede wszystkim potrzebą praktyczną.
Książeczka Ułamki przeznaczona jest dla starszych uczniów nauczania zintegrowanego. Jest to bogaty zbiór ćwiczeń i zadań tekstowych, który przybliża dzieciom pojęcie ułamka i doskonali umiejętność posługiwania się ułamkami w konkretnych sytuacjach, dodawania i odejmowania ułamków zwykłych, porównywania i określania ich wielkości, dopełniania do całości, a także zmianę ułamków na liczby całkowite i odwrotnie, uczy doboru i utrwala właściwą terminologię.
Ćwiczenie ułamków rozwija spostrzegawczość i wyobraźnię, umiejętność logicznego myślenia i zapamiętywania oraz wzmacnia koncentrację.
Do korzystania z książeczki niezbędny jest "Zestaw Kontrolny PUS"
Marta Zahorska, Ewa Nasalska: W sporze ze stereotypami. Życiorys naukowy Profesor Renaty Siemieńskiej-Żochowskiej ; Bibliografia prac Renaty Siemieńskiej-Żochowskiej.
Część I: WARTOŚCI
Jerzy Bartkowski: Wartości materialistyczne i postmaterialistyczne w Polsce w ujęciu porównawczym; Janusz Grzelak: Kto, komu i ile? Bilans wymiany społecznej ? przyczynek empiryczny; Aleksandra Jasińska-Kania, Krystyna Skarżyńska: Zaufanie do ludzi i instytucji w Polsce: uwarunkowania psychologiczne i społeczno-polityczne; Piotr Radkiewicz: Autorytaryzm we współczesnych badaniach psychologicznych. Nowe pomysły i stare problemy; Mino Vianello: Empathy, welfare and citizenship; Jerzy Wierzbiński: Socjodemograficzne uwarunkowania zaufania do instytucji.
Część II: POLITYKA ? KŁOPOTY Z DEMOKRACJĄ
John E. Jackson: Chronicling Poland?s transition with the PGSS; David M. Olson: Learning before, during, and after parliament: Individual and institutional dimensions; Jacek Raciborski: Modele reżimów totalitarnego i autorytarnego a reżim polityczny PRL; Filip Raciborski, Kamil Rakocy: Internet, politycy, wybory. O możliwości wykorzystania badań zawartości Internetu do przewidywania wyniku wyborów; Tomasz Zarycki: Ku socjologicznej analizie dyskursu elit peryferyjnych; Annette Zimmer: Civil society and democracy in times of change.
Część III: KOBIETY W ŻYCIU SPOŁECZNYM
Anna Domaradzka: Cena równości ? partnerstwo wywalczone czy kupione?; Barbara Frątczak-Rudnicka: Analiza dyskursu w reklamach kierowanych do młodych matek; Agnieszka Majcher: ?Mężczyźni stoją nad kobietami?? O koncepcji niższości kobiet oraz alternatywnych interpretacjach i przekładach Koranu; Ilona Matysiak: Społecznicy czy urzędnicy? Współczesny kontekst i definicja funkcji sołtysa w opinii wybranych sołtysów i sołtysek z województwa świętokrzyskiego. Płeć jako czynnik różnicujący; Sharon L. Wolchik: Women in parliament in the Czech Republic.
Część IV: EDUKACJA MIĘDZY TEORIĄ A PRAKTYKĄ
Ireneusz Białecki: Nierówności edukacyjne, badania, polityka; Marta Cieślak: Rola uniwersytetów trzeciego wieku w badaniu i promocji regionu oraz w edukacji regionalnej ; Ewa Nasalska: Edukacja z perspektywy teorii systemów Niklasa Luhmanna; Robert Pawlak: Powszechne i regulowane bony oświatowe. Koncepcje, zastosowania i efekty; Dominika Walczak: Rola zwierzchników w promowaniu mobilności kadry akademickiej; Jerzy J. Wiatr: Edukacja obywatelska w demokratycznej Rzeczypospolitej; Marta Zahorska: Szkolna wieża Babel; Beata Zawadzka: Ruch Małych Szkół w Polsce ? zarys zjawiska.
Część V: SPOŁECZEŃSTWO
Mirosław Kofta: Spiskowa teoria Żydów: dynamika i funkcje; Dominika Maison, Joanna Rudzińska: Postawy Polaków wobec emerytury; Marek Okólski: Europa i Polska jako obszar imigracji; Grażyna Wieczorkowska, Jerzy Wierzbiński, Małgorzata Siarkiewicz: Wybrane problemy metodologiczne analitycznych badań sondażowych; William Zimmerman: Kabardino-Balkar and overall Russian evaluations of key religious and ethnic identities: A comparison.
Co robi? Co robią? Czasownik 1 jest kontynuacją serii książeczek z zakresu gramatyki języka polskiego. Przeznaczony jest dla dzieci w klasach I-III. Zawiera zabawy i ćwiczenia związane z kształtowaniem i utrwalaniem pojęcia czasownika i jego funkcji w języku polskim; dostarcza dzieciom okazji do obserwacji użycia czasownika w różnych kontekstach i sytuacjach, mówienia na poziomie wyrazów, związków wyrazowych, zdań i dłuższych wypowiedzi, doskonali umiejętności posługiwania się tą częścią mowy.Zawarty w książeczce materiał językowy uporządkowany został zgodnie z zasadą stopniowania trudności, łączy zagadnienia gramatyki, frazeologii, stylistyki. Z powodzeniem może być wykorzystywany przez nauczyciela w kształceniu zintegrowanym do ćwiczeń w mówieniu i pisaniu oraz w doskonaleniu pracy własnej dziecka.Różnorodność form ćwiczeń oraz ich zabawowy charakter uatrakcyjniają proces uczenia się opierając go na aktywności i samodzielności dziecka. Temu celowi służą też barwne, humorystyczne ilustracje uzupełniające i wzbogacające warstwę językową poszczególnych zadań. System Edukacji PUS daje możliwość pracy we własnym tempie i samodzielnego kontrolowania jej efektów, co ma bardzo duży wpływ na osiągane przez dziecko wyniki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?