Zestaw czwarty zawiera materiały na temat przeprowadzania ćwiczeń "sprawy bieżące".
W skład zestawu wchodzą:
- dokumenty administracyjne dla prowadzącego zajęcia,
- procedury przeprowadzania ćwiczeń,
- opisy symulacji i materiały do ćwiczeń,
- objaśnienia ról odgrywanych przez uczestników,
- szczegółowe instrukcje dla uczestników i oceniających,
- wytyczne dla oceniających dotyczące notowania zachowań i oceniania uczestników,
- arkusze obserwacji i arkusze ocen,
- formularze sprawozdań z ćwiczeń.
Celem ośrodka rozwoju jest wspieranie ludzi w doskonaleniu się,
a ośrodka oceny - pomaganie organizacji w podejmowaniu decyzji dotyczących jej pracowników, a związanych z przyjmowaniem ludzi do pracy, awansowaniem ich lub kwalifikowaniem do programów szybkiego rozwoju.
Na zestaw pierwszy składają się szczegółowe instrukcje dotyczące planowania ośrodków oceny
i rozwoju, zarządzania nimi i administrowania dokumentacją.
Znajdują się tu informacje, wskazówki, formularze i dokumenty, w tym:
programy i harmonogramy zajęć,
schematy przebiegu procesów rozwoju i oceny,
wzory listów i pism wysyłanych przed rozpoczęciem i po zakończeniu zajęć do uczestników
i ich przełożonych,
materiały informacyjne na temat ośrodków,
przykłady konspektów do prowadzenia spotkań z uczestnikami, ich przełożonymi i oceniającymi oraz przeznaczone dla tych osób instrukcje,
wytyczne administracyjne pomocne w prowadzeniu ośrodków,
arkusze do oceny efektywności ośrodków oceny i rozwoju.
Celem ośrodka rozwoju jest wspieranie ludzi w doskonaleniu się,
a ośrodka oceny - pomaganie organizacji w podejmowaniu decyzji dotyczących jej pracowników, a związanych z przyjmowaniem ludzi do pracy, awansowaniem ich lub kwalifikowaniem do programów szybkiego rozwoju.
Zestaw trzeci zawiera materiały na temat przeprowadzania ćwiczeń w formie pisania sprawozdań i symulacji rozmów z podwładnym, respondentem lub współpracownikiem.
W skład zestawu wchodzą:
- dokumenty administracyjne dla prowadzącego zajęcia,
- procedury przeprowadzania ćwiczeń,
- opisy symulacji,
- objaśnienia ról odgrywanych przez uczestników i aktorów,
- szczegółowe instrukcje dla uczestników i oceniających,
- wytyczne dla oceniających dotyczące notowania zachowań i oceniania uczestników,
- arkusze obserwacji i arkusze ocen,
- formularze sprawozdań z ćwiczeń.
Celem ośrodka rozwoju jest wspieranie ludzi w doskonaleniu się,
a ośrodka oceny - pomaganie organizacji w podejmowaniu decyzji dotyczących jej pracowników, a związanych z przyjmowaniem ludzi do pracy, awansowaniem ich lub kwalifikowaniem do programów szybkiego rozwoju.
W zestawie zaprezentowano procedurę przeprowadzania rekrutacji i selekcji pracowników, która może być zastosowana w wypadku obsadzania każdego stanowiska, od pracownika operacyjnego po menedżerów. Procedura ta składa się z następujących etapów: *poszukiwanie rozwiązań alternatywnych do rekrutacji *zbieranie informacji niezbędnych do przeprowadzenia procesu rekrutacji i selekcji *tworzenie opisu stanowiska pracy *tworzenie profilu poszukiwanego pracownika *wybór kanałów dotarcia do odpowiednich kandydatów i sposobów skłonienia ich do ubiegania się o pracę *projektowanie procesu selekcji i przygotowanie osób przeprowadzających selekcję do oceniania kandydatów *przeprowadzanie selekcji wstępnej i właściwej (analiza dokumentów aplikacyjnych, rozmowy kwalifikacyjne, próbki pracy, symulacje, testy psychometryczne, badanie referencji itd.)) *podejmowanie ostatecznej decyzji dotyczącej zatrudnienia *zatrudnienie nowego pracownika *ocena procesu rekrutacji i selekcji. Publikacja zawiera liczne, gotowe do wykorzystania materiały, m.in. formularze oceny kandydatów, kwestionariusze oceny efektywności procesów, listy kontrolne, harmonogramy, schematy przeprowadzania procesów, arkusze i diagramy do przeprowadzania różnego rodzaju analiz.
Zamieszczone w zbiorze ćwiczenia umożliwiają przeprowadzenie rozłożonego na trzy dni, kompleksowego szkolenia z zakresu negocjacji. Mogą także służyć jako podstawa do stworzenia przez trenera własnego programu dostosowanego do indywidualnych potrzeb organizacji i osób szkolonych.
Proponowana koncepcja treningu opiera się na ujęciu negocjacji jako procesu, który polega na ujawnianiu i rozwiązywaniu problemów za pomocą analizy ukrytych teorii przyczynowych. Ćwiczenia koncentrują się zatem na kształceniu tych właśnie umiejętności. Uczestnicy szkolenia uczą się również, jak radzić sobie z nieuczciwymi chwytami negocjacyjnymi i z ograniczeniami wynikającymi z ich cech indywidualnych.
W zbiorze wykorzystano różnorodne formy pracy, kładąc nacisk na metody aktywizujące uczestników (symulacje, gry, dyskusje).
Zawarte w zbiorze ćwiczenia mogą być przydatne nie tylko podczas treningów umiejętności negocjacyjnych, lecz także podczas zajęć z zakresu podejmowania decyzji, rozwiązywania problemów czy rozwijania kreatywności.
Komplet zawiera teczkę z testami i płytę CD.
Autorzy szczegółowo omówili:
* proces zarządzania ryzykiem w przedsięwzięciu inwestycyjnym,
* metody stuiące do oceny opłacalności przedsięwzięcia,
* wpływ ryzyka walutowego i ryzyka stopy procentowej na poziom
opłacalności przedsięwzięcia inwestycyjnego,
* strategie zabezpieczające przed ryzykiem walutowym i ryzykiem stopy procentowej.
Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania i finansów, a także dla osób zajmujących się zarządzaniem inwestycjami rzeczowymi, ich przygotowaniem i realizacją.
Książka uczy, jak wykorzystać pomiar zwrotu z inwestycji marketingowych do oceny słuszności strategicznych decyzji marketingowych oraz jak maksymalizować zysk z każdej złotówki zainwestowanej w programy marketingowe. Opisano w niej sprawdzone sposoby dokładnego pomiaru rentowności inwestycji w różne kampanie marketingowe oraz wskazano możliwości wykorzystania rezultatów tych pomiarów do polepszenia wyników finansowych całej organizacji. Książka zainteresuje specjalistów ds. marketingu, zarządzających finansami i analityków, którzy dążą do jak najlepszego wykorzystania posiadanych funduszy marketingowych.
Książka jest przeznaczona przedewszystkim dla kierowników i pracowników działów zasobów ludzkich, szkoleniowców i przedstawicieli kadry zarządzającej - bez względu na to, czy zajmują się oni tylko programami kształcenia, czy też ogólną strategią firmy. Teoretycy zarządzania zasobami ludzkimi znajdą w niej nie tylko interesujące ujęcia podstawowych pojęć - takich jak kapitał intelektualny, zarządzanie wiedzą, uczenie się, edukacja, szkolenia i rozwój - ale przede wszystkim szczegółowy opis planowania i realizacji zadań przez dział rozwoju zasobów ludzkich.
Wiedza jest specyficznym rodzajem zasobów – w przeciwieństwie do wszystkich innych przybywa jej w miarę wykorzystywania. W książce starano się wyjaśnić, dlaczego coraz więcej firm podejmuje wyzwanie zarządzania wiedzą i jakie wiążą się z tym korzyści. Wskazano również na zadania, które stoją przed specjalistami ds. zarządzania wiedzą. W warunkach przytłaczającej ilości informacji, ich szybkiej dezaktualizacji i wzrostu znaczenia wiedzy we wszystkich procesach biznesowych zarządzanie wiedzą staje się dziedziną wymagającą wyjątkowych umiejętności.
Zawarty tu przegląd idei, procesów i narzędzi zarządzania wiedzą jest efektem wieloletnich badań i bogatych doświadczeń autorów. Podają oni praktyczne wskazówki, przytaczają przykłady oraz omawiają najważniejsze zagadnienia dotyczące wykorzystania wiedzy w organizacji:
- nowe wyzwania związane z zarządzaniem wiedzą,
- definiowanie, identyfikowanie oraz zdobywanie zasobów wiedzy,
- gromadzenie, rozpowszechnianie i ochrona wiedzy,
- sposoby oceny i pomiaru efektów stosowanych w firmie technik zarządzania wiedzą.
Umiejętność zarządzania potencjałem intelektualnym staje się dziś, w dobie rozwoju społeczeństwa informacyjnego, koniecznością dla każdej firmy, która chce przetrwać i skutecznie konkurować z innymi. Zarządzanie wiedzą wszystkich pracowników może nie tylko zwiększyć efektywność przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim wpłynąć na poprawę jego innowacyjności i wzrost satysfakcji klienta.
Publikacja z pewnością zainteresuje kadrę kierowniczą, świadomą roli wiedzy w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, oraz studentów i wykładowców zarządzania.
Autor szczegółowo omawia metody : tworzenia struktury organizacji zorientowanej na klienta, analizy rentowności kluczowych klientów, poprawy komunikacji z kluczowymi klientami, tworzenia efektywnego systemu motywacji dla zespołu ds. kluczowych klientów, przygotowania strategicznego planu sprzedaży oraz planu rozwoju współpracy z kluczowymi klientami, skutecznego negocjowania z kluczowymi klientami, wdrożenia systemu informacji o kluczowych klientach, oceny informatycznych systemów CRM.
Zestaw zawiera szczegółowe informacje na temat nowoczesnych modeli oceny efektywności szkoleń, w tym również wielopoziomowego modelu Kirkpatricka. Przedstawione metody i techniki mogą być stosowane do badania szkoleń przeprowadzanych w formie zarówno tradycyjnej, jak i e-learningu. Do każdego z poruszanych tematów zostały dołączone gotowe do wykorzystania materiały, narzędzia służące do planowania i przeprowadzania dogłębnej oceny efektywności szkoleń, scenariusze wywiadów, listy kontrolne, arkusze do notowania obserwacji, konspekty sesji roboczych.
Maksymalne wykorzystanie zasobów organizacji przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów stanowi jeden z głównych celów osób zarządzających przedsiębiorstwami.
Często jednak cięcie kosztów przeprowadza się w sposób szkodliwy dla firmy. Autor książki analizuje pułapki, których powinni w tym zakresie unikać menedżerowie, oraz przedstawia elastyczny model kontroli kosztów, mogący zapewnić firmie stabilność i zrównoważony wzrost.
Każdy człowiek chciałby osiągać sukcesy w pracy, a jednocześnie mieć udane życie osobiste. Tymczasem coraz więcej osób czuje, że wpadło w pułapkę „bigamii korporacyjnej” – wzięło ślub nie tylko ze współmałżonkiem, ale i z firmą. Czy można dziś mieć czas nie tylko na pracę zawodową, ale również dla siebie, dla rodziny oraz na działalność społeczną?
Autor odpowiada na to pytanie twierdząco. Patrząc na problem z punktu widzenia zarówno pracodawcy, jak i pracownika, podaje wiele praktycznych wskazówek, jak osiągnąć równowagę między życiem zawodowym a osobistym. Szczegółowo omawia takie kwestie, jak:
* argumenty ekonomiczne, czyli konkretne korzyści dla pracodawców wynikające z inwestowania w programy wspierające równowagę między życiem zawodowym a osobistym,
* rozwiązania, które sprzyjają zachowaniu tej równowagi, dotyczące czasu i miejsca pracy oraz świadczeń wspierających elastyczną organizację pracy (np. ruchomy czas pracy, wspólny etat, roczne rozliczanie czasu pracy, skompresowany tydzień pracy, dzielenie stanowiska, praca w domu),
* rola menedżera liniowego w zmienianiu kultury organizacji na sprzyjającą osiąganiu równowagi,
* model jakościowy równowagi między życiem zawodowym a osobistym.
W książce przedstawiono również szczegółowe wnioski z badań przeprowadzonych w 74 firmach różnej wielkości. Świadczą one o tym, że firmy inwestujące w równowagę między życiem zawodowym a osobistym uzyskują znaczne korzyści – zwiększenie wskaźników zatrzymywania pracowników, podniesienie poziomu produktywności, kreatywności, zaangażowania i zadowolenia z pracy, co przekłada się na lepsze wyniki finansowe.
Książka dotyczy zagadnień: zarządzanie płynnością i wynikiem finansowym, ocena projektów inwestycyjnych, wybór źródeł finansowania, zarządzanie ryzykiem, kierowanie przepływem informacji finansowej, współpraca z partnerami biznesowymi, ustalanie kierunków rozwoju i sposobów zwiększania wartości firmy, współtworzenie strategii przedsiębiorstwa.
W książce omówiono najważniejsze aspekty zastosowania ośrodków, takie jak : tworzenie strategicznych podstaw wprowadzania tej metody, powiązanie procesów oceny i rozwoju z systemem kompetencji i systemem personalnym, zarządzanie i administrowanie ośrodkami, planowanie i przeprowadzanie zajęć, przygotowanie i szkolenie trenerów, osób oceniających i obserwatorów mających brać udział w zajęciach, udzielanie uczestnikom zajęć informacji zwrotnych i pomaganie im w dalszym rozwoju, ocenianie trafności i efektywności ośrodków.
Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi to działalność o charakterze regulacyjnym, ukierunkowana na efektywne pozyskiwanie i wykorzystanie kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym.
Celem publikacji jest prezentacja najskuteczniejszych metod stosowanych podczas projektowania i realizacji szkoleń, propagowanie uczenia się przez działanie oraz dostarczenie szkoleniowcom praktycznych zaleceń i gotowych materiałów szkoleniowych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?