Książka ta omawia definicje coachingu i jego różne modele w odniesieniu do rozmaitych typów zespołów w organizacjach biznesowych. Obejmuje szeroki zakres zagadnień szkoleniowych: osobistych, zespołowych, strategicznych i operacyjnych. Autor pomaga zrozumieć istotę efektywnego coachingu, podaje wiele przykładów i analizuje konkretne przypadki, popierając to wnikliwymi badaniami. Uczy, jak skupiać się na priorytetach, kreatywnie rozwiązywać problemy oraz osiągać równowagę między wykonywaniem obowiązków, uczeniem się i odpowiednim zachowaniem członków zespołu.
David Clutterbuck jest uznawany za ideologicznego guru coachingu i mentoringu. Wykłada na Sheffield Hallam University. Jest współzałożycielem Europejskiej Rady Mentoringu i Coachingu oraz dyrektorem firmy konsultingowej Clutterbuck Associates. Do jej klientów należą m.in. Nokia, Shell i Bank Światowy.
Każdy człowiek chciałby osiągać sukcesy w pracy, a jednocześnie mieć udane życie osobiste. Tymczasem coraz więcej osób czuje, że wpadło w pułapkę „bigamii korporacyjnej” – wzięło ślub nie tylko ze współmałżonkiem, ale i z firmą. Czy można dziś mieć czas nie tylko na pracę zawodową, ale również dla siebie, dla rodziny oraz na działalność społeczną?
Autor odpowiada na to pytanie twierdząco. Patrząc na problem z punktu widzenia zarówno pracodawcy, jak i pracownika, podaje wiele praktycznych wskazówek, jak osiągnąć równowagę między życiem zawodowym a osobistym. Szczegółowo omawia takie kwestie, jak:
* argumenty ekonomiczne, czyli konkretne korzyści dla pracodawców wynikające z inwestowania w programy wspierające równowagę między życiem zawodowym a osobistym,
* rozwiązania, które sprzyjają zachowaniu tej równowagi, dotyczące czasu i miejsca pracy oraz świadczeń wspierających elastyczną organizację pracy (np. ruchomy czas pracy, wspólny etat, roczne rozliczanie czasu pracy, skompresowany tydzień pracy, dzielenie stanowiska, praca w domu),
* rola menedżera liniowego w zmienianiu kultury organizacji na sprzyjającą osiąganiu równowagi,
* model jakościowy równowagi między życiem zawodowym a osobistym.
W książce przedstawiono również szczegółowe wnioski z badań przeprowadzonych w 74 firmach różnej wielkości. Świadczą one o tym, że firmy inwestujące w równowagę między życiem zawodowym a osobistym uzyskują znaczne korzyści – zwiększenie wskaźników zatrzymywania pracowników, podniesienie poziomu produktywności, kreatywności, zaangażowania i zadowolenia z pracy, co przekłada się na lepsze wyniki finansowe.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?