Projekt podręcznika do filozofii dla szkół ponadgimnazjalnych miał na celu ukazanie uczniom filozofii jako składnika życia codziennego, jednego z elementów kształtujących kulturę, w której żyjemy. Staraniem autorów było także pokazanie jej jako klucza do rozumienia siebie samego i otaczającego nas świata. W podręczniku następuje odejście od tradycyjnego pojmowania filozofii jako wiedzy trudnej, niezrozumiałej i zarezerwowanej dla wybranych. Stąd tak liczne odwołania nie tylko do wiedzy i poglądów filozoficznych, ale także literatury, poezji czy malarstwa. Autorzy chcieli stworzyć takie narzędzie, które w swojej konstrukcji i treści będzie odwoływało się do różnych koncepcji dydaktycznych. Zapewnia to nauczycielowi swobodę w organizacji metod kształcenia i środków dydaktycznych przy jednoczesnej realizacji treści podstawy programowej.
Druga część podręcznika zawiera zagadnienia dotyczące ustroju Rzeczypospolitej Polskiej, prawa oraz stosunków międzynarodowych uwzględnione w podstawie programowej kształcenia w zakresie rozszerzonym na IV etapie edukacyjnym. Układ treści jest przejrzysty: kluczowe pojęcia zostały wytłuszczone a trudniejsze terminy wyjaśniono na marginesach. Zamieszczone na końcu rozdziałów podsumowania ułatwiają zapamiętanie i utrwalanie wiedzy, a także wskazują nauczycielowi i uczniowi poziom osiągnięć koniecznych. Część znajdujących się na końcu każdego rozdziału poleceń, podane adresy stron internetowych oraz wybrane propozycje z literatury zachęcają uczniów do samodzielnego wyszukiwania, opracowywania oraz krytycznej analizy informacji dotyczących życia publicznego i innych problemów zawartych w podstawie programowej. Pytania i polecenia mogą być również wykorzystane na lekcji jako rekapitulacja pierwotna i wtórna lub też jako forma pracy domowej. Bogata grafika, dodatkowe informacje oraz ciekawostki mają za zadanie zainteresować uczniów przedmiotem. Podręcznik uwzględnia wymagania egzaminu maturalnego z wiedzy o społeczeństwie. Zróżnicowany wybór materiałów źródłowych ma za zadanie doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem i krytycznej analizy zawartych w nich informacji i opinii. Część poleceń dotyczy kształtowania umiejętności prezentacji i uzasadniania własnych opinii. Na końcu każdego działu zostały zamieszczone pytania powtórzeniowe przygotowujące do egzaminu maturalnego. Uwzględniono w nich najczęściej powtarzające się w arkuszach egzaminacyjnych typy zadań i poleceń. W podręczniku po każdym rozdziale znajdują się propozycje projektów edukacyjnych, których opracowanie i realizacja ma za zadanie doskonalenie umiejętności planowania i współdziałania. Część propozycji projektów, o charakterze interdyscyplinarnym, zachęca do współpracy z nauczycielami innych przedmiotów w ramach integracji międzyprzedmiotowej, a także ze środowiskiem lokalnym.
Podręcznik do plastyki powstał w oparciu o wieloletnie doświadczenie w pracy dydaktycznej jego autorek. Stwarza możliwości pobudzenia ciekawości dziecka, jego dociekliwości poznawczej i wyobraźni, co skutkuje wszechstronnym rozwojem także na polu innych dyscyplin. Podręcznik podaje w przystępny sposób podstawowe wiadomości z zakresu sztuk plastycznych. Metodą ćwiczeń i zabawy wprowadza w rozległy obszar wyobraźni, która stanowi podstawę twórczości dziecięcej. Nauka wrażliwości w patrzeniu na świat zostaje ukazana w świetle szczegółowych metod i technik pracy służących jej rozwijaniu.
Podręcznik został dostosowany do wieloletniego użytku.
Podręcznik został napisany w taki sposób, aby zaprezentować uczniom muzykę współczesną i dawnych epok. Uczniowie poznają kolejno zasady muzyki, twórczość kompozytorów oraz rodzaje instrumentów. Dużo miejsca poświęcono polskiemu folklorowi, a także muzyce narodowej innych krajów, ich specyficznym rytmom, melodiom oraz tańcom. Uczniowie są zachęcani do wspólnego śpiewu oraz do muzykowania na prostych instrumentach
Zgodnie z założeniami reformy programowej uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, którzy zdecydowali się wybrać kształcenie w zakresie rozszerzonym z przedmiotów ścisłych i przyrodniczych, kontynuują kurs historii w obrębie przedmiotu uzupełniającego historia i społeczeństwo. Prezentowana publikacja jest propozycją realizacji obowiązkowego wątku ,,Ojczysty Panteon i ojczyste spory"" we wszystkich epokach historycznych.Tematyka podręcznika obejmuje zagadnienia dotyczące wątku ,,Ojczysty Panteon i ojczyste spory"": antyczne wzory obywatela i żołnierza oraz ich recepcję w późniejszych epokach, koncepcje polityczne dynastii Piastowskiej, rolę ludzi Kościoła w budowie państwa polskiego, postawy obywateli wobec wyzwań XVI-XVIII w., charakterystykę sporów o przyczyny upadku I Rzeczypospolitej, koncepcje nurtu insurekcyjnego oraz realizmu politycznego, spory o ocenę dziewiętnastowiecznych powstań oraz o kształt Polski po w XX w., a także postawy społeczne wobec władzy totalitarnej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?