Projekt podręcznika do filozofii dla szkół ponadgimnazjalnych miał na celu ukazanie uczniom filozofii jako składnika życia codziennego, jednego z elementów kształtujących kulturę, w której żyjemy. Staraniem autorów było także pokazanie jej jako klucza do rozumienia siebie samego i otaczającego nas świata. W podręczniku następuje odejście od tradycyjnego pojmowania filozofii jako wiedzy trudnej, niezrozumiałej i zarezerwowanej dla wybranych. Stąd tak liczne odwołania nie tylko do wiedzy i poglądów filozoficznych, ale także literatury, poezji czy malarstwa. Autorzy chcieli stworzyć takie narzędzie, które w swojej konstrukcji i treści będzie odwoływało się do różnych koncepcji dydaktycznych. Zapewnia to nauczycielowi swobodę w organizacji metod kształcenia i środków dydaktycznych przy jednoczesnej realizacji treści podstawy programowej.
Formalnie praca dotyczy poszerzającej się w krajach Zachodu ?modzie? na kremację zwłok zmarłych i coraz większego przyzwolenia na to zarówno w opinii społecznej, jak i w decyzjach Kościołów chrześcijańskich. Stajemy więc przed intrygującym pytaniem: jakie są przyczyny tego swoistego ?trendu?? Jest bowiem rzeczą oczywistą, iż musi to być związane ze zmianą naszego stosunku do śmierci, do zmarłych i do form naszego ?dialogu? z nimi. W książce znajdujemy wiele interesujących przemyśleń na ten temat.
[Z recenzji prof. dra hab. Włodzimierza Pawluczuka]
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?