Żyjemy w świecie, w którym jest nadmiar informacji i nietrudno o rozproszenie uwagi. Powszechny brak koncentracji, problemy z pamięcią powodują, że czujemy się wiecznie przytłoczeni i przeciążeni. Jesteśmy zmęczeni i zestresowani. Kluczem do mniej stresującego życia jest uporządkowanie naszego umysłu. Aby poznać różnego rodzaju sposoby i techniki jak poprawić pamięć, nastrój, mozliwości koncentracji i zwiększyć zapas enerii zapraszamy do zapoznania sie z odpowiednia lektura na ten temat. Polecamy w szczególności poradniki autorów takich jak: Daniel G. Amen, John C. Maxwell, Joseph Murphy zwłaszcza bestsellerowa Potęga podświadomości.
Czy długowieczność jest możliwa? Czy można uniknąć chorób cywilizacyjnych? Jak sobie z nimi radzić? Jak walczyć, by wygrać lub poprawić komfort życia w chorobie?Co roku w Polsce około stu pięćdziesięciu tysięcy osób dowiaduje się, że ma chorobę nowotworową. Nowotwory złośliwe, choroby przewlekłe czy autoimmunologiczne znamy coraz częściej z najbliższego otoczenia.Pacjenci i ich bliscy są zwykle zagubieni i nierzadko pozostawieni samym sobie. W aktach desperacji krążą po omacku między medycyną konwencjonalną i alternatywną, nie wiedząc, komu ufać. Tymczasem idealna ścieżka zarówno zapobiegania, jak i leczenia to medycyna integralna - spojrzenie na pacjenta w sposób holistyczny, uwzględniający indywidualne potrzeby chorego i jego preferencje, z poszanowaniem jedności ciała, psychiki i ducha.Książka jest zbiorem kilkunastu rozmów przeprowadzonych przez Orinę Krajewską z wybitnymi specjalistami reprezentującymi różne dziedziny związane ze zdrowiem człowieka - od medycyny konwencjonalnej, przez wschodnią, ziołolecznictwo, leczenie dietą i ruchem, po psychologię i duchowość. Wśród rozmówców są m.in.: genetyk prof. Jan Lubiński, psycholog Wojciech Eichelberger, specjalistka medycyny holistycznej dr Preeti Agrawal czy prof. medycyny chińskiej Li Jie.Książka jest przewodnikiem dla tych, którzy chcą już dziś holistycznie zadbać o zdrowie swoje i swoich bliskich.
Emocje? Weź to na spokojnie!
W teorii wiemy o nich bardzo wiele. Gorzej z praktyką. Dlaczego, mimo że rozumiemy, skąd na przykład bierze się w nas złość i rodząca się pod jej wpływem agresja, mimo że pojmujemy, jak bardzo jest ona niszcząca i nieracjonalna, wciąż się jej poddajemy? Potem musimy naprawiać szkody - przepraszamy i tłumaczymy się z głupot, które popełniliśmy. Dlaczego życie tak wielu osób wypełnione jest nieujarzmionym lękiem, poczuciem winy, niską samooceną, stresem, gniewem, smutkiem? Czemu wielu z nas świat emocji kojarzy się wyłącznie z cierpieniem czy wręcz, jak w przypadku odrzucenia – z fizycznym bólem? Na wszystkie te pytania istnieje tylko jedna odpowiedź: wciąż nie wykształciliśmy w sobie zdolności niezbędnych do zarządzania własnymi emocjami i nadal pozwalamy na to, by to one zarządzały nami.
Nauczenie się zarządzania emocjami nie należy do łatwych, ale nie jest też niemożliwe. By odnieść w tym sukces, należy zarówno zrozumieć mechanikę działania emocji u siebie i u innych ludzi, jak i przećwiczyć odpowiednie narzędzia radzenia sobie z konkretnymi emocjami. I właśnie w ten sposób została skonstruowana ta książka: w pierwszej części opisano mechanizmy powstawania i działania emocji z perspektywy badań naukowych, dzisiejszej wiedzy o emocjach oraz wielowiekowych tradycji mistycznych czy kulturowych. Druga część została poświęcona kilkunastu kluczowym emocjom najczęściej zgłaszanym jako sprawiające problemy przez pacjentów terapii, a także klientów indywidualnych procesów wsparcia. Narzędzia zawarte w drugiej części książki zostały sprawdzone we własnej praktyce pracy autora – podczas warsztatów, szkoleń czy indywidualnych procesów pracy z klientem.
„Dotąd nie było takiej książki na rynku”
(z recenzji pierwszego wydania)
Wybitne umiejętności techniczne i naturalny talent do zarządzania ludźmi nie zawsze idą w parze. A szkoda, bo losem świetnego programisty zatrudnionego na etacie jest, prędzej czy później, awans: z juniora na seniora, z seniora na lidera... I tu zaczyna się problem. Człowieka, który doskonale zna swój koderski fach, stawia się nagle przed koniecznością częściowego bądź całkowitego porzucenia go na rzecz zarządzania zespołem innych koderów — do tej pory kolegów z pracy, a teraz nagle podwładnych. Skąd czerpać wiedzę i inspiracje? W jaki sposób twarde umiejętności, które ma programista, uzupełnić o niezbędne na nowym stanowisku umiejętności miękkie? Czy każdy musi sam i w bólach przejść tę trudną drogę „od eksperta do menedżera”, czy też można liczyć na wsparcie i podpowiedzi bardziej doświadczonych technicznych liderów?
Otóż można, a nawet należy, tyle tylko, że trzeba dobrze wybrać mentora. Proponujemy, by Twoim „mistrzem” stał się ten podręcznik. Jego autor od kilkunastu lat współpracuje z zespołami programistycznymi jako trener i konsultant, zna więc specyfikę branży, z którą związałeś się zawodowo, i jest świadom tego, jakie problemy stoją przed nowo mianowanym liderem technicznym. Co więcej, wie, co zrobić, by te problemy szybko i skutecznie rozwiązać. W tym podręczniku mówi o roli, jaką odgrywa lider techniczny, o różnicach między ekspertem a liderem, o tym, jak skutecznie pracować ze swoim zespołem oraz jak budować relacje z biznesem. Wskazuje, skąd czerpać motywację — dla siebie i powierzonych sobie ludzi, jak z nimi rozmawiać, by chcieli słuchać, i jak ich słuchać, by wyciągać budujące wnioski.
Drugie wydanie książki wzbogacone zostało o rozdział poświęcony wdrażaniu zmian, czyli temu, co jest chlebem powszednim każdego lidera.
O autorze
Mariusz Sieraczkiewicz — od kilkunastu lat profesjonalnie zajmuje się tworzeniem oprogramowania. Jako trener i konsultant współpracuje także z najlepszymi polskimi zespołami programistycznymi. Jego obszary specjalizacji to: zwinne procesy, czysty kod, architektura, efektywne praktyki inżynierii oprogramowania. Prowadzenie szkoleń, liczne publikacje w obszarze IT, badania czynników sukcesów projektów programistycznych są pasją, w której, podobnie jak w życiu, kieruje się zasadą, że człowiek jest najważniejszy.
Przywództwo w akcji, czyli efektywnie zarządzaj poprzez rozmowę!
Rozmowa menedżerska to najskuteczniejsze i najszybciej działające narzędzie mogące spowodować pożądaną zmianę, o ile… zostanie dobrze przygotowana i przeprowadzona.
Inga Bielińska i Zofia Jakubczyńska to doświadczone trenerki i konsultantki, które od 2005 roku wspierają liderów w budowaniu efektywnych zespołów. Stąd w ich książce Jeden na jeden znajdziesz głównie rzeczywiste dialogi, praktyczne wskazówki oraz opisy doświadczeń polskich liderów, a wszystko to okraszone szerszym kontekstem teoretycznym, pozwalającym lepiej zrozumieć poruszane zagadnienia.
Dzięki lekturze tej książki zrozumiesz, na czym tak naprawdę polega bycie empatycznym liderem, który efektywnie realizuje cele biznesowe. Nauczysz się dawać odważną informację zwrotną ukierunkowaną na zmianę. Będziesz miał okazję pracować z własnymi obawami związanymi z rozwojem swoich ludzi. Dowiesz się także, jak wpływać na pracownika, gdy przyjmuje postawę:
Daj mi, daj mi… awans, podwyżkę, szkolenia, ekskluzywne warunki pracy. Postaraj się lepiej mną zarządzać. Dbaj o mnie. Nie przeszkadzaj mi w pracy. Wyjątkowym elementem książki Jeden na jeden jest transkrypcja i praktyczna analiza ośmiu dialogów pomiędzy liderem i pracownikiem, dla których tłem jest model Talent Review. Dowiesz się, dlaczego prezentowane rozmowy nie działają, choć niektóre z nich wykorzystują obiegowe narzędzia, oraz poznasz nowe możliwości bardziej skutecznego działania. Poza opisami problemów i komentarzami do dialogów w książce znajdziesz też studia przypadku, ćwiczenia służące autorefleksji i konkretne, praktyczne narzędzia do wdrożenia w pracy lidera, które pozwolą ci przekuć codzienne, trudne rozmowy z pracownikami w rozwój.
***
Inga Bielińska - Partner zarządzający i założycielka Value Plus, gdzie odpowiada za relacje z klientami i superwizje zespołu. Aktywna zawodowo od 17 lat. Zajmuje się rozwijaniem liderów w organizacjach poprzez programy coachingowe, mentoringowe i szkoleniowe. Jest certyfikowanym coachem ICF (PCC), certyfikowanym mentor coachem ICF i trenerem inspirowanym Non-Violent Communication. Wykładowca poznańskich uczelni. Zrealizowała ponad 1500 godzin coachingowych (coaching menedżerski, kreatywności, zespołów) i dwa razy tyle pracy trenerskiej. Pracowała dla branż: nowoczesnych technologii IT, wydawniczej, produkcyjnej, turystycznej.
Zofia Jakubczyńska - Trener i menedżer pracujący z klientami w obszarze business development. Z wykształcenia socjolog ze specjalizacją w komunikacji społecznej. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, Szkoły Coachingu Grupowego Trop, Szkoły Trenerów Biznesu Moderator. Aktywna zawodowo od 17 lat. Od początku swojej kariery zawodowej związana jest z działami sprzedaży i HR. Od 2006r. prowadzi szkolenia z zakresu zarządzania i przechodzenia przez zmiany, przywództwa i osobistej efektywności, kierowania pracą zespołów, rozwiązywania konfliktów. Zrealizowała ponad 500 godzin coachingowych i ponad 4600 godzin szkoleniowych dla klientów biznesowych.
Czasy „pewnego zatrudnienia” minęły i to czego potrzebujemy dzisiaj na rynku pracy to m.in. umiejętność „bycia gotowym na zmianę” oraz świadomość własnej „przewagi konkurencyjnej”. Zdobycie obu tych umiejętności jest procesem i wymaga solidnego wewnętrznego fundamentu, który właściwie zbudowany nie pozwala na utratę tego, co jest dla każdego życiowo najważniejsze. Książka jest skierowana do osób chcących znaleźć takie miejsce na rynku pracy, które będzie odpowiadało ich wartościom, kompetencjom, potrzebom i możliwościom. W książce, oprócz wskazówek i praktycznych ćwiczeń, czytelnik znajdzie plan działania oraz prawdziwe historie osób, które mimo przeciwności znalazły rozwiązanie swoich zawodowych sytuacji i dzisiaj ze swojej pracy czerpią satysfakcję i spełnienie.
***
Patrycja Załuska – ekonomistka, doradca, ACC ICF coach, założycielka i prezes Fundacji StartGO!, wykładowca Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Warszawie. Specjalizuje się w zmianie zawodowej oraz budowaniu postawy przedsiębiorczej. Współpracuje z biznesem w ramach projektów aktywizacyjnych, CSR oraz outplacementu. Jej motto to „Wstań i działaj!”.
Wykorzystaj potencjał swojego umysłu!
W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie sukces wymaga błyskotliwości. Przeciętny człowiek wykorzystuje tymczasem zaledwie około 2 procent swoich kompetencji intelektualnych. Co możemy zrobić, aby w pełni wykorzystywać potencjał naszego mózgu i zapewnić sobie większe możliwości – tak jak to robią ludzie sukcesu?
W książce Bądź mądrzejszy! uznany ekspert i autor bestsellerów Brian Tracy przedstawia proste, ale skuteczne metody aktywizacji naszych naturalnych talentów i uzdolnień, dzięki którym możemy wykonać skok w kierunku realizacji naszych marzeń. Zapoznając się z treścią tej niezwykle przydatnej książki, nauczysz się:
• szkolić własny mózg w myśleniu, które sprzyja osiąganiu pożądanych rezultatów;
• dostrzegać i wykorzystywać szanse na rozwój w każdej sytuacji;
• rozpoznawać i usuwać negatywne schematy, które ci przeszkadzają;
• planować, działać i osiągać cele szybciej i z większą precyzją.
Zależy ci na większej sprzedaży? Chcesz wykazywać się większą kreatywnością? Szukasz sposobu na to, aby lepiej sobie radzić z nieoczekiwanymi zmianami? Bądź mądrzejszy! pomoże ci wykorzystać twoje ogromne zasoby intelektualne. Dzięki temu będziesz mógł wypracowywać pożądane wyniki i cieszyć się wszystkim tym, co jest udziałem ludzi sukcesu.
***
Zdecydowanie polecam tę książkę każdemu, bez względu na to, na jakim etapie drogi do sukcesu się akurat znajduje. Ona pomaga nie tylko do sukcesu dotrzeć, ale również skrócić tę podróż.
Don M. Green, dyrektor wykonawczy Napoleon Hill Foundation
Niesamowita książka, która w prosty sposób przypomina, że gdy człowiek zabiega o dobro, to spotykają go dobre rzeczy.
Greg S. Reid, autor bestsellerowej książki Stickability
Każdy z nas może osiągnąć długoterminowy sukces i się nim cieszyć. Wymaga to tylko odpowiednich nawyków.
Dwadzieścia lat temu autor niniejszej książki, Brendon Burchard, rozpoczął obsesyjne poszukiwania odpowiedzi na trzy poniższe pytania:
1. Dlaczego niektórzy ludzie i niektóre zespoły odnoszą sukces szybciej niż inni, a potem utrzymują ten sukces w dłuższym okresie?
2. Dlaczego wśród tych, którym się udało, jedni są na mecie szczęśliwi, a inni udręczeni?
3. Co w ogóle motywuje ludzi do osiągania takich sukcesów? Jakie nawyki, jakie umiejętności i jakie formy wsparcia pomagają im osiągnąć cel w krótszym czasie?
Na podstawie rozległych badań pierwotnych oraz dziesięciu lat doświadczenia w pracy światowej klasy trenera ludzi wysoce skutecznych Burchard zdołał sformułować odpowiedzi na te pytania. Okazuje się, że przewagę można zyskać dzięki zaledwie sześciu świadomie praktykowanym nawykom. Pozwalają one osiągnąć długoterminowy sukces i wysoki poziom dobrostanu bez względu na wiek, obraną ścieżkę rozwoju zawodowego, posiadane kompetencje czy cechy osobowości. Aby dołączyć do grona ludzi wysoce skutecznych, musisz dążyć do jasności, wzbudzać energię, wzmacniać poczucie konieczności, podnosić produktywność, zwiększać wpływ i wykazywać się odwagą.
Dzięki tym nawykom się wyróżnisz!
Bez względu na to, czy twoim celem jest wykonywać więcej zadań, lepiej przewodzić innym, szybciej się uczyć, czy radykalnie zwiększyć poziom odczuwanej radości i pewności siebie, nawyki opisane w tej książce pomogą ci to osiągnąć. Omówienie każdego z nawyków obejmuje przekonujące przykłady, odwołania do najnowszych wniosków naukowych, inspirujące ćwiczenia i codzienne praktyki.
Jeśli szukasz planu na lepsze życie, który z jednej strony znajdowałby poparcie w badaniach naukowych, a z drugiej po prostu do ciebie przemawiał, to właśnie trzymasz go w rękach. Co najlepsze, możesz również za darmo ocenić swoje postępy. Dzięki książce zyskasz dostęp do darmowego profesjonalnego narzędzia oceny, do arkuszy planowania oraz filmów szkoleniowych.
***
Brendon Burchard należy do grona wiodących coachów wysokiej skuteczności. Jest też jednym z najczęściej oglądanych, cytowanych i obserwowanych trenerów rozwoju osobistego w historii. Magazyn „SUCCESS” oraz „O, The Oprah Magazine” uznały go za najbardziej wpływową postać w dziedzinie rozwoju osobistego i osiągnięć. Jest światowym rekordzistą, jeśli chodzi o liczbę absolwentów zorganizowanych przez niego szkoleń wysokiej skuteczności oraz liczbę wydanych w tej dziedzinie certyfikatów.
Jest pionierem w dziedzinie edukacji internetowej. Jego filmy dotyczące rozwoju osobistego zostały odtworzone ponad 100 milionów razy. Ponad 1,6 miliona ludzi skorzystało już z jego kursów internetowych lub serii filmowych. Zalicza się też do grona 100 najpopularniejszych osób publicznych obserwowanych w serwisie Facebook, jest także autorem najpopularniejszych programów samopomocowych dostępnych w serwisie YouTube. Na tej podstawie serwis Oprah.com zaliczył go do grona „najlepszych trenerów internetowych w historii”.
Nazwisko Brendona znalazło się na pierwszych miejscach list bestsellerów „New York Timesa” i „USA Today”. Jest autorem kilku książek, takich jak Manifest motywacji, Energia!, The Millionaire Messenger, Life’s Golden Ticket oraz The Student Leadership Guide.
Jako dyrektor generalny High Performance Institute Brendon kieruje zespołem coachów, twórców i badaczy, którzy starają się wspierać ludzi w budowaniu nadzwyczajnego życia, przez które mogliby iść z radością. Prowadzi prelekcje na całym świecie i pracuje jako wiodący trener w High Performance Academy. Jest jednym z członków Innovation Board przy XPRIZE Foundation.
Czy możemy pomóc dzieciom wzmocnić zdolności do samoregulacji, aby czas spędzany w szkole był optymalny dla ich rozwoju?
Stuart Shanker, ekspert od samoregulacji, przekonuje, że nauczyciele mają niezwykłą moc pomagania uczniom w nauce tej umiejętności. W książce objaśnia pięć obszarów samoregulacji – czym są, jak działają, jak przejawiają się w szkole oraz co możemy zrobić, żeby wzmocnić uczniów w każdym z nich.
Czy wiesz, że Albert Einstein był słabym uczniem?Albo że szympansy mają lepszą pamięć do liczb niż studenci?Czy oznacza to, że wielki fizyk tak naprawdę nie był inteligentny, a małpy są bystrzejsze od uczniów?Oczywiście, że nie. Po prostu inteligencja może się przejawiać na wiele różnych sposobów. To nie tylko kwestia pamięci i logicznego rozumowania. To także ciekawość świata i kreatywne myślenie.W książce Tęgi umysł. Tajemnice inteligencji znajdziesz odpowiedzi na piętnaście pytań dotyczących działania ludzkiego rozumu. Podczas lektury dowiesz się, o czym świadczy wysokie IQ, czy inteligencja jest dziedziczna i czy mieszkańcy krajów bogatych są inteligentniejsi od innych. Autorką tekstu jest Florence Pinaud, francuska dziennikarka współpracująca z Wiedzą i Życiem. Konsultowali go uznani neurobiolodzy i psychologowie. Dzięki zabawnym ilustracjom Sverine Assous czytanie tej szalenie wciągającej książki będzie jeszcze przyjemniejsze.
Aby być efektywnym i uzyskać upragnione rezultaty, musisz działać. Sednem jest dokonywanie właściwych wyborów i ich skuteczna realizacja. Znanych jest wiele technik zarządzania czasem i poprawy produktywności, ale nie dają one podstawowego zrozumienia ani efektywnego modelu dynamiki tego procesu jako całości. Istnieje jednak spójna metoda, całościowa, a jednocześnie możliwa do zastosowania w dowolnym aspekcie życia i w dowolnej chwili. Obojętnie, czy jesteś prezesem korporacji, matką trójki dzieci, czy studentem kilku kierunków - możesz uniknąć niepotrzebnego stresu i niepowodzeń. Wystarczy zrozumieć, że trzeba szybko wprowadzić zmiany i zastosować GTD - metodę, dzięki której miliony ludzi odzyskało kontrolę nad swoim życiem i odniosło sukces.Metoda Getting Things Done okazała się skuteczną odpowiedzią na potrzeby rzeszy zestresowanych i przemęczonych menedżerów różnego stopnia. Po latach David Allen, twórca tej metody, odkrył, że jest ona nie tylko systemem osobistej produktywności. GTD ma znacznie szersze zastosowanie - zapewni Ci kontrolę nad wszystkimi aspektami codzienności i z łatwością umieścisz je w obrębie własnych celów i dążeń.Poprzednia książka poświęcona Getting Things Done była zestawem narzędzi. Ta z kolei jest mapą pozwalającą zorientować się, na jakim etapie życia obecnie się znajdujesz i jak dotrzeć tam, gdzie chcesz się znaleźć.David Allen jest światowej rangi autorytetem w dziedzinie efektywności. Jest twórcą przełomowej metody GTD (Getting Things Done), dzięki której każdy może odzyskać kontrolę nad własnym życiem, przeładowanym informacjami, gwałtownymi zmianami i nieskończoną liczbą możliwości. Allen twierdzi, że do ukończenia 35. roku życia imał się 35 zawodów. Obecnie szkoli kadry zarządzające i pisze książki, artykuły i eseje dotyczące produktywności i zarządzania czasem. Wraz z żoną Kathryn mieszka w Kalifornii.
Coraz częściej w przestrzeni biznesu pojawia się tajemnicze pojęcie wellbeing. W dosłownym tłumaczeniu oznacza dobre samopoczucie, dobrobyt, powodzenie, dobro. Jak to odnieść do biznesu i o co chodzi? Czy to jakaś nowa moda, która przeminie tak jak inne trendy? Czy może konieczność i strategia na wygraną?Na polskim rynku zjawisko wellbeingu w organizacji zdecydowanie jest nowe. Najczęściej kojarzy się ściśle z problemami BHP. Kwestie, takie jak promowanie zdrowia lub pozytywne środowisko pracy, są nadal na marginesie debaty publicznej. Obserwuje się jednak rosnące zainteresowanie dobrostanem pracowników, a na naszym rynku znane są firmy, które rozpoznały temat wellbeingu i skutecznie wdrażają go u siebie. Praktyki te znajdzie Czytelnik w książce. Ponadto dostosowywanie prawa polskiego do dyrektyw UE, która dostrzega znaczenie wellbeingu w rozwoju Europy, również wskazuje na zwiększenie znaczenia tego zjawiska w przyszłości.Książka Wellbeing w organizacji pomoże czytelnikom w pełni zrozumieć istotę wellbeingu, czyli:czym jest,po co warto go wdrażać zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym,dlaczego ważne jest strategiczne podejście do wellbeingu w organizacji,jak dokonywać pomiaru wdrożonych praktyk.
NEW YORK TIMES BESTSELLERWALL STREET JOURNAL BESTSELLER
The Globe and Mail Top Leadership and Management BookForbes Top Creative Leadership Book
From the visionary head of Google's innovative People Operations comes a groundbreaking inquiry into the philosophy of work-and a blueprint for attracting the most spectacular talent to your business and ensuring that they succeed.
"We spend more time working than doing anything else in life. It's not right that the experience of work should be so demotivating and dehumanizing." So says Laszlo Bock, former head of People Operations at the company that transformed how the world interacts with knowledge.
YOU WANT LESS. You want fewer distractions and less on your plate. The daily barrage of e-mails, texts, tweets, messages, and meetings distract you and stress you out. The simultaneous demands of work and family are taking a toll. And what's the cost? Second-rate work, missed deadlines, smaller pay cheques, fewer promotions-and lots of stress. AND YOU WANT MORE. You want more productivity from your work. More income for a better lifestyle. You want more satisfaction from life, and more time for yourself, your family, and your friends. NOW YOU CAN HAVE BOTH-LESS AND MORE. In The ONE Thing, you'll learn to cut through the clutter achieve better results in less time build momentum toward your goal dial down the stress overcome that overwhelmed feeling revive your energy stay on track master what matters to you The ONE Thing is the New York Times bestseller which delivers extraordinary results in every area of your life-work, personal, family, and spiritual. WHAT'S YOUR ONE THING?
A short, surprising and indispensable toolkit for practical living, from the author of the Sunday Times and International Bestseller The Art of Thinking Clearly, which has been translated into more than 40 languages and sold more than 2,5 million copies worldwide.
#1 European bestseller: the indispensable new work from the author of the international and Sunday Times bestseller The Art of Thinking Clearly
Have you ever...
· Spent too long on a powerpoint presentation?
· Lost sight of what makes you happy?
· Failed to reach a long-term goal?
· Become infuriated by queuing, tax or parking tickets?
· Broken a promise you knew you'd keep?
Since the dawn of civilization, we've been asking ourselves what it means to live a good life: how should I live, what will truly make be happy, how much should I earn, how should I spend my time? In the absence of a single simple answer, what we need is a toolkit of mental models, a guide to practical living.
In The Art of the Good Life, you'll find fifty-two intellectual shortcuts for wiser thinking and better decisions, at home and at work. They may not guarantee you a good life, but they'll give you a better chance.
Książka zawiera krytyczny przegląd teorii, które wzniosły największy wkład w rozwój psychologii osobowości w ubiegłym i początkach bieżącego wieku oraz określają kształt współczesnej nauki o osobowości. Panoramiczne ujęcie pozwala poznać wzajemną konfrontację różnych systemów teoretycznych, prezentuje główne zagadnienia psychologii osobowości, daje orientację w nurtach badań.
Jesteś nieśmiały? Stresujesz się przyjęciem towarzyskim, kontaktami z ludźmi, pracą, randką? A może wogóle boisz się życia?
Poradnik Leil Lowndes Pożegnanie z nieśmiałością sprawi, że wkrótce będziesz swobodnie rozmawiać. Zdobędziesz nowych przyjaciół i miłość, na jaką zasługujesz. Zyskasz pewnosć siebie, by mieć to, czego pragniesz. A przede wszystkim przestaniesz się bać.
Fragmenty:
Magda Brzezińska: Porozmawiajmy o tym, jak nie bać się marzyć, planować i realizować swoje zamiary. Czy jest na to sposób?
Anna Srebrna: – Ja bym trochę zmodyfikowała to zdanie, bo już w samym sformułowaniu jest pewien przeszkadzacz, który może stanąć na drodze do realizacji marzeń. Powiedziałabym inaczej: jak się bać, ale marzyć, planować … I tu otwiera się kopalnia możliwości, jak przerobić nasz lęk z przeszkadzacza w przyjaciela zmiany. Gdy potrafimy rozmawiać z naszym lękiem
i usłyszeć go, to on nie rośnie, nie puchnie, nie staje nam na drodze, lecz jest jednym
z dyskutantów przy okrągłym stole.
Dlaczego boimy się realizować własne marzenia? Przecież marzymy raczej o czymś fajnym, przyjemnym, dobrym, a nie przykrym dla nas. Skoro tak, to czego się boimy? Na przykład tego, że nasze marzenia są nierealne. Możemy sobie wymyślić wyspę z palmą, ale jak nie mamy pieniędzy i czasu, to boimy się, że to się po prostu nie uda. A poza tym – jak to w ogóle zrobić? Tworzymy całą kontrargumentację i w końcu marzenie pada. Czasami ludzie wolą zrezygnować z marzenia, niż zmierzyć się z tym, że jego realizacja może być trudna. Że trzeba będzie włożyć wysiłek, wykazać się determinacją. Warto przekuwać marzenia na cele. W coachingu jest taka ładna definicja celu: cel to marzenie, które decydujemy się realizować. Wtedy marzenie przestaje być fantasmagorią, a staje się czymś realnym, do czego przykładamy nasze pomysły, energię, plany. Myślę, że wiele osób nie dochodzi nawet do tego, bardzo trudnego dla nich momentu. Wolą nie dotykać marzeń, by nie przejść na kolejny etap, który czasem wymaga pewnych przemyśleń, zaangażowania, determinacji, wyrzeczeń.
(…) Jaki powinien być nasz cel, żeby w ogóle była szansa na jego zrealizowanie?
W popularnej metodologii coachingowej w kontekście celów mówi się o metodologii S.M.A.R.T. – od angielskiego Simple, Measurable, Achievable, Relevant, Timely defined. Cel powinien być prosty, mierzalny, osiągalny, istotny, określony w czasie. Dla mnie ważnym aspektem celu jest również to, że powinien być atrakcyjny, musi się nam do niego „śmiać gęba”. Ma nam być fajnie w tej przyszłości, którą sobie wizualizujemy. Jak nam się do celu buzia sama nie śmieje, to znaczy, że trzeba go jeszcze trochę poobracać, pooglądać, przeformułować. Oczywiście im on jest bardziej szczegółowy, mierzalny, tym łatwiej jest nam nie tylko o nim mówić, ale również dotknąć go, poczuć, zmierzyć. Dlatego określanie celu w czasie pomaga nam go zaktualizować. Co kilka miesięcy robimy sobie remanent: co już osiągnęliśmy, a czego jeszcze nam brakuje. Szansa na realizację celu rośnie, gdy jest on ważny, atrakcyjny i daje nam poczucie, że zmieniamy swoje życie na lepsze, że lepiej nam będzie w punkcie B niż w punkcie A. Co to „lepiej” oznacza dla każdej osoby to już indywidualna kwestia.
(z rozmowy Uwierz w „da się”)
„Tak dużo robię, a wciąż czuję, że nie jestem wystarczająco mądra, dobra, piękna”.
„Nie mam siły, a jednak coś w środku mówi mi, że powinnam, że muszę dawać z siebie więcej”.
„Na zewnątrz pancerz, a wewnątrz krucha jak lód, nikt nie rozumie, jaka jestem delikatna”.
Brzmi frustrująco i… znajomo? Jeśli chcesz wreszcie poczuć ulgę, wyzwolić się od wewnętrznej presji, poznać sposoby na osiągnięcie zadowolenia z siebie, a także uwolnić się od zgubnego wpływu opinii innych, ten niekonwencjonalny poradnik jest właśnie dla Ciebie.
To książka o tym, jak (Z)BUDOWAĆ POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI, BĘDĄC DOROSŁĄ KOBIETĄ. O tym, jak przejść ze strefy frustracji („muszę”, „powinnam”) do strefy mocy („chcę”, „wybieram”), czyli jak odpuścić to, na co nie mamy wpływu, i zająć się tym, co możemy zmienić, o tym, jak samej sobie ofiarować to, czego potrzebujemy, jak przejąć odpowiedzialność za własne wybory. To wreszcie książka o tym, jak się rozstać ze strategiami małej dziewczynki skutecznymi w dzieciństwie, mającymi na celu zdobycie uwagi, akceptacji i pochwały, a komplikującymi życie dorosłej kobiety, i jak wypracować nowe, adekwatne do tu i teraz.
Autorka, korzystając z własnych doświadczeń, a także z doświadczeń swoich klientek, przekonuje, że każda kobieta ma WSZYSTKO, co potrzebne, aby dokonać tej zmiany. Każda z nas może zmienić swoje życie na lepsze, odpuścić, zaakceptować siebie i dać sobie prawo do LUZU, który… daje siłę. Bo przecież „i tak nie będę idealna”. Na szczęście!
Tatiana Mindewicz-Puacz
Ekspertka od komunikacji interpersonalnej i masowej, specjalistka ds. kampanii społecznych, mówczyni motywacyjna, zaangażowana trenerka, doceniana przez klientów za indywidualne podejście, profesjonalizm i zaangażowanie. Prowadzi szkolenia i procesy rozwojowe dla biznesu, a także indywidualne sesje coachingowe oraz wykłady i warsztaty dla grup otwartych.
Ukończyła Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim oraz podyplomowe studia dla psychoterapeutów w Instytucie Psychologii Zdrowia.
Jest certyfikowanym coachem ICC (International Coaching Community) i psychoterapeuta? (członkiem Polskiego Stowarzyszenia Psychoterapii Integracyjnej).
Od wielu lat związana z mediami – jako ekspert i współprowadząca programy telewizyjne.
Jej ostatnie przedsięwzięcie telewizyjne to rola mentorki w programie „Projekt Lady”, który zgromadził ponad dwumilionową widownię w stacji TVN.
Autor bestsellerowego Emocjonalnego SOS i mówca Ted Talks Guy Winch powraca, by nauczyć nas skutecznie wyrażać swoje potrzeby i walczyć o swoje. Narzekamy na niejedno, często nawet nie oczekując, a tym bardziej nie osiągając zamierzonych celów. Bezproduktywne marudzenie zatruwa nam życie, psuje nastrój, męczy i pogarsza samopoczucie. Wystarczy jednak umieć prosić, by osiągnąć cel i ukoić zszargane nerwy. Autor przedstawia praktyczne i uzasadnione psychologicznie techniki, ułatwiające zrozumienie, na które aspekty naszego życia warto narzekać i w jaki sposób wyrażać swoje uwagi, by zachęcić drugą stronę do współpracy. Z każdym można się porozumieć, korzystając z metod skutecznego proszenia, dzięki którym osiągniemy nasze cele oraz wzmocnimy osobiste, rodzinne i zawodowe relacje oraz poczucie własnej wartości!
An authoritative, practical guide on how to develop the mindset necessary for success, both personal and professional. - Revised and updated with new material
World-renowned Stanford University psychologist Carol Dweck, in decades of research on achievement and success, has discovered a truly groundbreaking idea-the power of our mindset.
Dweck explains why it's not just our abilities and talent that bring us success-but whether we approach them with a fixed or growth mindset. She makes clear why praising intelligence and ability doesn't foster self-esteem and lead to accomplishment, but may actually jeopardize success. With the right mindset, we can motivate our kids and help them to raise their grades, as well as reach our own goals-personal and professional. Dweck reveals what all great parents, teachers, CEOs, and athletes already know: how a simple idea about the brain can create a love of learning and a resilience that is the basis of great accomplishment in every area.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?