Prezentacje często bywają karkołomnym doświadczeniem: rozwlekłe wypowiedzi, niespójne i nudne slajdy w PowerPoincie, sztuczność i widoczna trema prelegenta. Słuchacze zajmują się w ich czasie mniej lub bardziej dyskretnie swoimi smartfonami lub po prostu przysypiają. Tymczasem bardzo wiele zależy od tego, w jaki sposób opowiada się o nowatorskim produkcie czy o zasadach nowego systemu zarządzania w firmie. Skupienie uwagi słuchaczy i zainteresowanie ich prezentacją nie jest jednak łatwym zadaniem.
Niniejsza książka pozwoli Ci zrozumieć zasady skutecznej, ciekawej prezentacji. W interesujący sposób pokaże Ci, jak przygotować się do wystąpienia, mówić i wykorzystać obrazy do opowiedzenia swojej historii. Wskazówki, które tutaj znajdziesz, umożliwią Ci nauczenie się sztuki wypowiadania się i wykorzystywania w tym celu metod myślenia wizualnego. To bezcenna pozycja, zarówno dla nowicjuszy, jak i zaprawionych w bojach prezenterów i mówców!
Dzięki tej książce:
poznasz trzy zasady przekazywania wiedzy i opowiadania,
dowiesz się, co musisz wiedzieć o swoim audytorium jeszcze przed prezentacją,
zbudujesz skuteczne scenariusze prezentacji,
wykorzystasz obrazy do przekazywania swej opowieści,
dowiesz się, jak pokonać stres przed publicznym przemawianiem.
Przygotuj niezwykłą prezentację. Opowiedz. Przekonaj każdego.
Dan Roam - jest autorem bestsellera Narysuj swoje myśli, uznanego za najpopularniejszą książkę uczącą metod myślenia wizualnego. Założył przedsiębiorstwo Digital Roam Inc., które doradza takim firmom i instytucjom, jak Microsoft, Google, Wal-Mart, System Rezerwy Federalnej, Boeing i Senat Stanów Zjednoczonych. Roam często pojawia się w CNN, MSNBC, ABC News, FOX News i NPR. Mieszka w San Francisco.
Narysuj własną mapę sukcesu!Rysunek jako forma komunikacji towarzyszy ludzkości od 40 tysięcy lat a może nawet i dłużej. To najstarsze i najdoskonalsze źródło wiedzy o życiu ludzi w epoce kamienia, a także we wszystkich późniejszych epokach. Nie powinno nas więc dziwić, że wizualny przekaz jest najszybciej przyswajany przez ludzki mózg. Szkopuł w tym, że choć żyjemy dziś w tzw. kulturze obrazkowej, 90% ludzi nie umie wykorzystywać rysunku do swoich celów. Choć mamy do dyspozycji doskonałą technologię, w kwestii tworzenia obrazów niosących określone przesłanie czy wyjaśniających złożone problemy jesteśmy daleko w tyle za autorami rysunków naskalnych.Na szczęście da się temu zaradzić. Jeśli chcesz nauczyć się rozrysowywać swoje myśli, jasno przedstawiać innym pomysły i rozwiązania problemów, ułatwiać zrozumienie skomplikowanych kwestii, sprzedawać dowolny produkt, a ponadto robić to wszystko w sposób zabawny i inteligentny, koniecznie sięgnij po tę książkę. Znajdziesz w niej mnóstwo porad i konkretnych wskazówek, jak wykorzystać potencjał rysunku w sytuacjach biznesowych. Przekonasz się, że każdy może nauczyć się dobrze rysować, a najważniejsze w tym i tak jest to, co myślisz. Zobaczysz, co jest ważne dla odbiorcy Twoich rysunków i jak mu to pokazać. Wykorzystaj rysunek, a szybciej osiągniesz cel!Rysowanie, namawianie, zwyciężanie!
Teraz w kolorze!
Od jaskiniowca po biznesmena — postaw na wizualne przedstawianie swoich pomysłów!
Tango z kałamarnicą, czyli podstawy tworzenia przekonujących rysunków biznesowych
Co mówią Twoje oczy, czyli otwieranie właściwego kanału komunikacji z klientem
6 podstawowych modeli rysunków, czyli kto, co, ile, gdzie, kiedy, jak, dlaczego
Rysowanie i myślenie wizualne towarzyszy człowiekowi od zarania dziejów. Co więcej, także małe dziecko, zanim nauczy się pisać, a nawet porządnie mówić, chwyta za kredki i kartkę. Rysunek jest bardzo starym i bardzo skutecznym narzędziem przekazywania myśli, znajdowania rozwiązań najróżniejszych problemów, opisywania skomplikowanych procesów. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak w pełni wykorzystać to narzędzie w pracy, rozrysowywać swoje pomysły na własne potrzeby i na potrzeby innych, sięgnij po książkę Dana Roama.
Otworzy ona przed Tobą zupełnie nowe perspektywy. Nauczysz się wizualnie definiować swój problem i przedstawiać go innym, dostosowywać formę i treść rysunku do oczekiwań odbiorcy, jasno i precyzyjnie formułować swój komunikat. Odkryjesz także siłę tkwiącą w rozrysowywaniu problemów i znajdowaniu ich nieoczywistych, nieszablonowych, błyskotliwych rozwiązań — to wręcz niewiarygodne, jak wielką moc mogą mieć strzałki, ludziki i inne proste elementy, pozwalające odbiorcy wyobrazić sobie sedno sprawy.
Dołącz do nauczycieli, menedżerów projektów, lekarzy, inżynierów, pracowników obsługujących linie montażowe, pilotów, trenerów futbolu, wojskowych instruktorów musztry, analityków finansowych, uczniów, rodziców i prawników, którzy przekonali się już o wielkim potencjale wizualnego rozwiązywania problemów.
Zupełnie nowy sposób patrzenia na biznes
Jakie problemy, jakie rysunki i kim jesteśmy „my”?
Ryzyko, które zawsze się opłaca, czyli cztery etapy myślenia wizualnego
Dziękuję, tylko oglądam
Sześć sposobów widzenia
SQVID, czyli zajęcia z wyobraźni stosowanej
Pokazywanie i MBA z myślenia wizualnego
Kim są nasi klienci i ilu kupuje?
Kiedy możemy wprowadzić usprawnienia i jak poprawić wyniki?
Po co w ogóle się w to bawić?
Wyciąganie wniosków... za pomocą rysunków
Dziesięć (i pół) przykazania myślenia wizualnego
Myślenie wizualne w ujęciu naukowym
Zasobnik dla osób zainteresowanych myśleniem wizualnym
Popatrz na problem przez pryzmat rysunku — i rozwiąż go w mig!
Kontynuacja bestsellera Narysuj swoje myśli
Czarno na białym z dodatkiem koloru
Weź udział w czterodniowym kursie wizualnego rozwiązywania problemów
Odkryj nowy sposób myślenia
Wpadaj na nowe pomysły, znajduj nieoczekiwane rozwiązania i znacznie skuteczniej dziel się wnioskami
Poznaj narzędzia, reguły i zasady niezbędne, by w końcu stworzyć ten prosty rysunek
Książka bogato ilustrowana
Zaczarowany ołówek na biurku
Czy pamiętasz jeszcze, w natłoku bardzo ważnych spraw i niezwykle skomplikowanych projektów, że najskuteczniejsze są najprostsze rozwiązania? Wyobraź sobie, że musisz wskazać drogę z punktu A do punktu B komuś, kto nie zna Twojego języka. Co zrobisz? Właśnie! Proste rysunki to świetne narzędzie do dzielenia złożonych spraw na mniejsze elementy. Szkice znacząco ułatwiają przekazywanie pomysłów ludziom wywodzącym się z różnych kultur i dysponującym różną wiedzą.
Trzymasz w ręku kontynuację bestsellera Narysuj swoje myśli. Książka utrzymana jest w konwencji warsztatów — przerabiając kolejne ćwiczenia, nauczysz się wykorzystywać myślenie wizualne do rozwiązywania złożonych problemów za pomocą przystępnych rysunków. Przekonaj się, że naprawdę możesz zobaczyć świat na nowo.
Zapomnij o PowerPoincie. Dan Roam pokaże Ci, w jaki sposób przekształcić papier i tablicę w niezbędne narzędzia biznesowe. Pamiętaj, że możesz rysować po całej tej książce! Bierz się do dzieła! Oto podstawy.
1. Prosty rysunek jest najskuteczniejszym sposobem na wygenerowanie nowego pomysłu.
2. Prosty rysunek jest najszybszym sposobem na rozwinięcie i sprawdzenie pomysłu.
3. Prosty rysunek jest najskuteczniejszym sposobem na przedstawienie tego pomysłu innym ludziom.
Galeria sprzedanych pomysłów
Graficzne przedstawienie idei
Wykorzystanie wrodzonych predyspozycji zmysłu wzroku
Najważniejsze biologiczne narzędzia myślenia wizualnego
Sześć podstawowych modeli rysunków -- kto, co, ile, gdzie, kiedy, jak, dlaczego
Pomysł dobrze rozrysowany to połowa drogi do sukcesu!
Rysujesz od zawsze i przy każdej nadarzającej się okazji -- wszystko zaczęło się od dzieł wykonywanych świecowymi kredkami. Dziś również często tworzysz: szkic mapy dojazdu do dentysty, serce ze strzałą, kreślone palcem na piasku, bazgroły na marginesach notatek szkoleniowych. O ile łatwiej jest przekazać skomplikowaną treść za pomocą zaledwie kilku kresek! A teraz wyobraź sobie, że każdy biznesowy problem można przedstawić jaśniej za pomocą rysunku.
Wszyscy rodzimy się z talentem do myślenia wizualnego -- nie próbuj przekonywać, że nie potrafisz rysować! Już Michał Anioł powiedział: "Umiejętność rysunku jest źródłem i istotą samego malarstwa, rzeźby i architektury, i wszelkiego przedstawienia podpadającego pod zmysły. (...) Rysownik, który stanie się panem tej umiejętności, ma w rękach skarb nieoszacowany". Jednak my nie wymagamy aż takiego mistrzostwa -- wystarczy, że potrafisz narysować kwadrat, strzałkę, ludzika. Zastanawiasz się pewnie, jak to działa? Popatrz na przykład Herba Kellehera. Głowił się on, w jaki sposób pokonać linie lotnicze funkcjonujące według modelu tradycyjnego. W pewnej chwili chwycił za długopis i serwetkę. Narysował trzy kropki, reprezentujące Dallas, Houston i San Antonio. Dodał trzy proste strzałki, symbolizujące bezpośrednie połączenia lotnicze między tymi miastami. Nie tylko rozwiązał w ten sposób swój problem, lecz również zapewnił sobie doskonały sposób przekonania do swojego pomysłu klientów i inwestorów.
Właściwie wykorzystany prosty rysunek na zwykłej serwetce może okazać się potężniejszy niż Excel czy PowerPoint. Może pomóc nam skrystalizować pomysły, myśleć nieszablonowo i przekazywać wyciągnięte wnioski w taki sposób, aby inni ludzie chwycili je w lot.
Sprawdź, czy reprezentujesz osobowość czarnego pióra, czy żółtego zakreślacza. A może jesteś czerwonym długopisem?
Zdobądź MBA z myślenia wizualnego.
Naszkicuj swój sukces!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?