Literatura beletrystyczna - beletrystyka psychologiczna, religijna i filozoficzna, powieści, opowiadania, science fiction, romans, thrillery, fantazja po te wszysztkie bestsellery zapraszamy do naszej księgarni internetowej Dobreksiazki.pl
Mamy naprawdę szeroki wybów i atrakcyjne ceny. Jest w czym wybierać. Zapraszamy.
Widely regarded as one of the most influential fashion and portrait photographers, Mario Testino is responsible for the creation of emblematic images, transmitting emotion and energy in an open and intimate way. Throughout his four-decade career, Testino has been on a journey beyond the world of fashion capturing Earth’s traditions and cultures with unparalleled access and an extraordinarily unique point of view. Peruvian by birth, Testino’s intimate connection to Italy found its roots in his Italian heritage, but blossomed when he experienced the country for himself. Discovering Italy was, for Testino, synonymous with discovering his passion for fashion. “Rome was all about the hottest, latest trends and fresh new styling, and I loved the way Italians could shed the latest look for an even newer thing without ever losing their own identity.” In Ciao, Testino handpicks his favorite images of Italy,
Między Kartką a Ekranem (Between Page and Screen) to książka poetycka wykorzystująca rzeczywistość rozszerzoną, w której opowiedziana jest historia miłosna dwojga bohaterów ? K i E. Książka nie zawiera żadnych słów, a jedynie czarno-białe geometryczne wzory, które ? po zetknięciu z kamerą internetową ? przywołują na ekranie tekst. Odbicie czytelnika z otwartą książką w dłoniach ukazuje język ożywający i zmieniający się wraz z każdą przewracaną stroną. Historia rozwija się poprzez zabawną i zagadkową wymianę listów między K i E, którzy próbują zdefiniować swoją relację. To poezja pełna aluzji, anagramów oraz etymologicznych i dźwiękowych pokrewieństw między słowami oraz celebracja języka i aktu czytania.
Nowa książka Natalii Malek, semantycznej maksymalistki, której utwory niewiele sobie robią z czytelniczych przyzwyczajeń. Szaber, wydany w 2014 roku, przyniósł autorce uznanie i trwałe miejsce na scenie polskiego wiersza. W 2025 roku ukazuje się Szaber II ? wariacja na temat książki sprzed ponad dekady, oryginalna i bardzo udana interwencja artystyczna. Zarówno poszczególne utwory, jak i cały tom lśnią tutaj nowym blaskiem.
Pośród imponujących budowli, które dokumentują wielkość antyku, archeolodzy na obszarach cesarstwa rzymskiego odnajdują także pozostałości toalet i latryn. Nie wspomina się o nich w opracowaniach typu życie codzienne, a przecież to właśnie grecko-rzymskie miasta, jako pierwsze w historii, zostały wyposażone w zadziwiająco zaawansowane systemy sanitarne, niedoścignione w swych wyrafinowanie skutecznych rozwiązaniach aż do XIX i XX wieku. Nie tylko innowacje technologiczne budzą nasze zdumienie. Oto toalety były w Rzymie rzeczywiście publiczne, bowiem jedna osoba siedziała obok drugiej, bez żadnej intymności! Umawiano się tu na spotkania ze znajomymi i nic nie zakłócało ożywionych rozmów, toczących się w otwartych latrynach. Możemy zajrzeć do tych miejsc ustronnych, ponieważ czynności wykonywane w toalecie stały się zarówno przedmiotem mniej lub bardziej subtelnych żartów i kpin, jak i tematem uczonych zaleceń i porad służących zdrowiu. Refleksy jednych i drugich znajdujemy nie tylko na murach toalet, lecz także m.in. w dziełach ateńskiego komediopisarza Arystofanesa czy arbitra elegancji Petroniusza, którego znamy choćby z Sienkiewiczowskiego Quo vadis. Zapraszamy do podróży po starożytnym świecie, na przechadzkę w te rejony, w których polski Czytelnik jeszcze nigdy nie był, a przy tym nieangażującą zmysłów słuchu i węchu, aby odkryć rzeczywistość ludzi antyku z perspektywy miejsca, do którego nawet Cezar z Pompejuszem chadzali piechotą.
GDZIE DOM TWÓJ, TAM GŁOWA TWOJA. Wyobraźcie sobie świat, w którym ludzie na karkach, zamiast głów, noszą głowy-domy: miniaturowe kopie budynków, w których mieszkają. I zastanówcie się, jak traktowaliby Was postronni, gdyby na pierwszy rzut okna wiedzieli, w jakim dostatku czy w jakim ubóstwie spędzacie dni Dom maturzystki Aleksy Wielgosz z wolna przemienia się w ruinę. Dziewczyna nie może temu zaradzić. Matka choruje przewlekle; ojciec pozaciągał długi. Koleżanki i koledzy z klasy zauważają jej głowę-ruderę i zaczynają ją prześladować. Aleksa liczy, że bogacze z Dzielnicy Willowej powstrzymają się od złośliwości podczas nocnej wycieczki do muzeum, jednak nic z tego. Zmuszają ją do pocałowania centralnego eksponatu: sumeryjskiej mumii piaskowej z głową-zigguratem. W szamotaninie na schodki świątyni, z rozbitego progu drzwi Aleksy skapuje kropla krwi. Tyle wystarczy, ażeby monstrum się przebudziło. Wkrótce sumeryjski kapłan, E-nundi Sag, przetoczy się po nich niczym wielki buldożer. Wszystkich zrówna z ziemią, niewybredny jak sama Śmierć. Czy Aleksa przetrwa tę próbę? Czy też ulegnie pokusie i zapragnie zamienić głowę-ruderę na znacznie wspanialszą i potężniejszą głowę-ziggurat? Ziggurat na głowie, a w sercu igloo to mieszanka klasycznego horroru spod szyldu Universalu, slashera oraz dramatu społecznego w wyrazistej otoczce bizarro fiction: coś, czego w polskiej literaturze fantastycznej jeszcze nie było!Egzemplarz z podpisem autora!
"To nie jest rynek dla słabych plantatorów! Lubisz fikcję? Pomidor. A może grozę? Pomidor. Co powiesz na humor? Pomidor. Pomidorem odpowiadają też Autorzy opowiadań zawartych w zbiorze: Tomatoza. Antologia pomidorrorowa. Tutaj zasmakujesz w pomidorowych przetworach z piekła rodem: sadzonki hodowane w klatkach, eksperymenty genetyczne, kosmiczne starcie trzech światów, tajemnicze rytuały, mutacje, pomidorowa zemsta sprzed wieków. Nawet najzagorzalsi wielbiciele tomatów nie podejrzewali, ile dobra można z nich jeszcze wycisnąć. Oto książkowy ekwiwalent pomidorowych pikli o niebywałym składzie i smakowitym aromacie: pełen humoru, grozy, absurdów, ale także wątków historycznych i psychologicznych. Jedno jest pewne, po lekturze tego zbioru pomidory nigdy nie będą już smakować tak samo.psychologicznych. Autorzy: Aleksandra Cebo, Przemysław Duda, Michał Gralak, Mariusz Kaszyński, Anna Kłodnicka, Aleksandra Knap, Graham Masterton, Michał Medwid, Kornel Mikołajczyk, Tomek Miłowicki, Karolina Mogielska, Olaf Pajączkowski, Jacek Pelczar, Marta Zając, Zeter Zelke, Marcin Zwoleń"
""Ogród Makabry to zbiór opowiadań grozy. Króluje tu śmierć, krew, brutalność i lęki, a gore i body horror splatają się z horrorem psychologicznym. Książka jest skierowana do osób pełnoletnich.Dziewięć historii przeniesie Cię do złowrogich, wypaczonych krain, w których potworność ciała i duszy stanowi nierozerwalny motyw przewodni. Wybierz się w podróż pociągiem z trędowatymi, odkryj mroczny sekret wiecznej młodości, rozsmakuj się w ludzinie, spróbuj uciec z Ogrodu Makabry, zamieszkiwanego przez słowiańskie stwory. Te i wiele innych opowiadań nie tylko zaskoczą licznymi zwrotami fabularnymi oraz elementami dziwności, ale też zmuszą Cię do przekroczenia własnych barier i wyjścia ze strefy komfortu. Pytanie brzmi: czy dasz radę? ""Egzemplarz z podpisem autora!
Frank Zito tęskni za zmarłą matulą. Znęcała się nad nim straszliwie i zarabiała, sprzedając swoje ciało na ulicy, ale Frankowi wciąż jej brakuje. Aby nie zwariować z samotności, Frank otacza się manekinami, na które zakłada ubrania i skalpy swych ofiar. Czy powstrzyma się przed kolejną zbrodnią, kiedy pozna ambitną fotografkę Annę, czy też otaczające kobietę piękne modelki wyzwolą w nim najgorsze instynkty mordercy? Maniak to klasyczny slasher z 1980 roku, nakręcony amatorsko i na mizernym budżecie, lecz tak brutalny i krwawy, że w wielu krajach zakazano jego wyświetlania. Literacka adaptacja Stphanea Bourgoina specjalisty od true crime oraz seryjnych morderców pogłębia portret psychologiczny Franka Zito i przedstawia napędzane upiornym dzieciństwem motywacje stojące za działaniami tytułowego maniaka: w połowie Kuby Rozpruwacza, w połowie Normana Batesa, acz w całości oryginalnego i głęboko, głęboko niepokojącego.
Trzydzieści lat temu Kirsty Cotton uciekła ze szponów Wysłannika Piekieł, Szpilkogłowego. Teraz przenosi się z miejsca na miejsce i zmienia tożsamości jak rękawiczki, w wiecznym strachu przed powrotem infernalnych sił. Tajemniczy list od człowieka, który zdaje się o niej wiedzieć odrobinę zbyt wiele, zmusi ją do zanurkowania z powrotem w mrok i stanięcia twarzą w twarz ze strachem. Twarzą w twarz z demonem. Nawet jeśli wyjdzie z tego żywo, jedno jest pewne. Zło po raz kolejny odciśnie na niej PIĘTNO. Mark Alan Miller na podstawie oryginalnego pomysłu Clivea Barkera rozszerza uniwersum Hellraisera i pokazuje, że zanim doszło do przygód detektywa Harryego DAmoura opisanych w Szkarłatnych Ewangeliach, istniał pierwszy świadek piekielnego planu Szpilkogłowego.
"Na pogrzebie stryja Daria Sabatowska dowiaduje się, że mężczyzna nie tylko zmarł niekonwencjonalnie, ale i cały swój dorobek życia przekazał właśnie jej. I tak z dnia na dzień zwykła księgowa staje się właścicielką antykwariatu w Starzynach zapyziałym miasteczku pośrodku niczego. Oczywiście, że chce spieniężyć wszystkie zgromadzone przez krewnego rupiecie, by w końcu móc wieść życie na poziomie. Oczywiście, że to nie może być aż tak proste. Antykwariat Obscurię nawiedzają coraz dziwniejsi ludzie, koszmary odbierają sen, a nadzorczyni budynku okazuje się naprawdę wredną jędzą w dodatku martwą od kilku dni. Dom na Wrzeszczącym Wzgórzu przedstawia początek drogi obranej przez Darię Sabatowską młodą occult-detective, która w schedzie po stryju postanawia zgłębiać tajemnice życia i śmierci. Klasyczna groza oparta na motywach światła i cienia, gdzie najwyższą trwogę wywołuje najcichszy szmer. "
Recenzowana książka jest rezultatem ogólnopolskich badań przeprowadzonych w okresie funkcjonowania Polski Ludowej. Zawarte w niej analizy i oceny oparte zostały na wywiadach przeprowadzonych w 1988 roku, które objęły 2835 osób rekrutujących się ze wszystkich środowisk inteligenckich z 49 ówczesnych województw. [] Nikt przedtem nie przeprowadził tak reprezentatywnych badań polskiej inteligencji. [] Przeprowadzone z dużym rozmachem, a także z wielką starannością i wysokimi kompetencjami badania mają unikalną wartość naukową o charakterze socjologii historycznej. [] Z uwagi na ich wartość poznawczą, istnieje niewątpliwie potrzeba kontynuacji badań nad polską inteligencją. Wymagałoby to jednak podjęcia próby zdefiniowania na nowo roli i miejsca inteligencji w zmieniającej się strukturze społecznej. Prof. dr hab. Henryk Bednarski [] recenzowaną pracę wyróżnia analityczno-syntetyczny sposób przedstawiania złożonych problemów związanych z funkcjonowaniem elit i sposobów ich oddziaływania na społeczeństwo. Dlatego też postrzegane w takiej perspektywie, zawarte w książce, wyniki badań stanowią niezwykle wartościowy wkład wiedzy o charakterze interdyscyplinarnym oraz posiadają unikalny walor opisowo-wyjaśniający, badawczy, dydaktyczny i praktyczny. Dr hab., prof. SGGW, Włodzimierz Chojnacki
Spis treści:Wstęp (Mikołaj Piotr Borkowski)Nota redakcyjnaSłowniczekBibliografia Mihly Lajos JeneyPARTYZANT, CZYLI SZTUKA PROWADZENIA POMYŚLNIE WOJNY PODJAZDOWEJ WEDŁUG ZWYCZAJU WIEKU TERAŹNIEJSZEGODo CzytelnikaI. O korpusie partyzantaII. O przymiotach, które partyzant mieć powinienIII. O wybieraniu rekrutów, ich stroju i broniIV. O wybieraniu koni i ich narzędziuV. O mustrzeVI. O subordynacyjiVII. O bezpieczeństwie, które zachować trzeba podczas marszów sekretnychVIII. O wybieraniu i wystawianiu straż czyli poczt i o ich wyciągającym bezpieczeństwie utrzymania się w nichIX. O przynależytej ostrożności i dopilnowaniu się podczas objażdżdki miejsc, czyli rekognoskowaniaX. O podchwyceniach, czyli nagłych napadnieniachXI. O zasadzkachXII. O rejteradzie czyli cofaniu wojskaXIII. O prędkich sposobach, któremi można zabiegać chorobom najzwyczajniejszym w wojskach letkich podczas kampanii trafiającym sięXIV. O sposobach pewnych ratowania i uzdrowienia koni, których choroby i przypadki zwykły zazwyczaj opóźniać czynienie służby w kampaniiPlanty O książce:Mihly Lajos Jeney urodził się w roku 1723 lub 1724 w Siedmiogrodzie, w szlacheckiej rodzinie wywodzącej się z Gyr. Służbę wojskową zaczął w wojnie austriacko-osmańskiej w latach 1737-1739. Później walczył w wojnie o sukcesję austriacką (1740-148), w trakcie której przeszedł na służbę francuską. W 1754 był kartografem armii Renu, później walczył w wojnie siedmioletniej (1756-1763), najpierw w armii francuskiej, potem w pruskiej. Później wrócił na służbę austriacką, gdzie dosłużył się rangi generała. Zmarł w Peczu, w roku 1797.Największą sławę zdobył sobie jednak nie tyle w boju, co jako autor najbardziej chyba znanego dzieła o małej wojnie, jakie powstało w XVIII wieku.Napisane po francusku, jeszcze z życia autora doczekało się tłumaczeń na angielski, niemiecki i polski. To ostatnie tłumaczenie wydane w czasie konfederacji barskiej mamy czytelnikowi zaszczyt przedstawić.Osiemnastowieczna petite-guerre nie do końca jest tym, co zwykło się obecnie uważać za działania partyzanckie. W większym stopniu przypomina modus operandi współczesnych komandosów. Projektowany przez Jeneya korpus partyzanta, jest niewielkim, mobilnym oddziałem przeznaczonym do operowania za liniami nieprzyjaciela dokonywania zwiadu, szarpania linii zaopatrzenia, zajmowania twierdz z zaskoczenia, niespodziewanych ataków na tyły wroga, po których następuje szybki, lecz uporządkowany odwrót O autorze:Mikołaj Piotr Borkowski w 2023 obronił na Uniwersytecie Warszawskim rozprawę doktorską pt. Konfederacja barska w świetle korespondencji Józefa Zaremby. Zajmuje się również dziejami orientalistyki w Polsce przedrozbiorowej, obrazem świata pozaeuropejskiego w nowożytnej Europie i historią medycyny, zaś jego ulubionym źródłem historycznym jest Liber Generationis Plebeanorum, Waleriana Nekandy Trepki. Prócz tego próbuje pisać literaturę piękną.
"Mamo, nie płacz już więcej. Za rok będziesz tulić maleństwo. Będziesz mieć drugą córkę, a ja - siostrę.Zobaczysz, obiecuję. Będę z wami. Choć nie tu, to tam. I pamiętaj, proszę - jedyne, czego teraz potrzebuję,aby nie przestać istnieć, to zobaczyć, jak znowu się pięknie uśmiechasz"."DWA GOŁĘBIE to prawdziwa, aż nieprawdopodobna historia o ścieżkach losu, która rozdziera serce, zmienia spojrzenie, a w efekcie - wywołując katharsis - uzdrawia.Książka jest intymną opowieścią matki o przeżywaniu śmierci własnego dziecka. To zdarzenie to dopiero początek drogi. Cała historia jest bolesna, rozdzierająca, ale nie sposób zauważyć, że podczas jej czytania nasz ból kojony jest przez przepełniającą strony miłość. Wielka, wszechobecna moc miłości - jawi się w obliczu nieuchronności losu jako siła, która nas zmienia i chroni. Wzrastamy pomimo wszystko, krzepniemy i wzmacniamy się. Przestaje istnieć strach przed życiem. Doceniamy je bardziej. Mam też poczucie, że w pewnym sensie losy tej książki są reżyserowane z zaświatów. Czuję obok ciepłą, pewną obecność. Czy możliwe, że jest to Alicja (śp. córka autorki)? Wierzę, że tak. Chylę czoła przed ich wspólną, życiową historią. Miłość zawsze zwycięża".Agnieszka Mlicka-Ezooneir, Wydawnictwo EzooneirTa książka to intymna, głęboko poruszająca opowieść o życiu, które zmienia się w jednej chwili, o miłości uniwersalnej, która zawsze trwa wiecznie, i o sile, którą odnajdujemy w sobie, gdy wszystko się wali. Autorka zabiera czytelnika w podróż przez najtrudniejsze emocje: żałobę, żal, smutek, a jednocześnie pokazuje, że nawet w najbardziej mrocznych chwilach można znaleźć światło i nadzieję. Z niezwykłą szczerością opisuje swoje doświadczenia. Czytelnik odkrywa, że proces żałoby ma swoje etapy - i że każdy z nich jest potrzebny, by móc iść dalej.Jednak to nie tylko opowieść o żałobie i rozstaniu. To historia o odbudowywaniu siebie, odkrywaniu na nowo własnej kobiecości i radości życia. Autorka opisuje, jak nowe pasje pozwoliły jej odzyskać poczucie własnej wartości i poczucie sensu. To historia o akceptacji losu i o miłości do samej siebie, która staje się fundamentem prawdziwej wolności i szczęścia.W tej książce czytelnik odnajdzie fragment siebie - w bólu, w tęsknocie, w próbie pogodzenia się z tym, co nieodwracalne. Autorka pokazuje, że choć nie możemy wybierać tego, co nas spotyka, możemy wybrać, jak na to odpowiemy. Nawet w najciemniejszych chwilach można znaleźć światło. A codzienne małe radości uczą nas, jak żyć dalej, pełniej i świadomiej."Dwa gołębie" to książka o sile wrażliwości, o pięknie życia mimo jego trudów, o miłości, która nie zawsze trwa, ale która uczy nas, jak kochać siebie i innych. To lektura, która nie tylko porusza, ale także pomaga odnaleźć drogę do własnego światła i nadziei.
Maria Skłodowska-Curie, podwójna noblistka i Polka wszech czasów, oraz Warszawa, jej rodzinne miasto, są bohaterami najnowszej książki Zbigniewa Grochowskiego, cenionego w kraju pasjonata historii. Książka charakteryzuje się nie tylko uzasadnioną fascynacją jej autora uczoną i dziejami stolicy, ale także ciekawą i bogatą treścią, wymagającą ogromnego wysiłku w zbieraniu i porządkowaniu źródeł. Publikację polecam miłośnikom działalności naukowej Marii Skłodowskiej-Curie i historii Warszawy oraz wszystkim, którzy interesują się niezwykłymi postaciami i miastami.- fragment recenzji prof. Zbigniewa Karpusa, dziekana Wydziału Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie UMK w Toruniu
Wkrocz do świata groteski i absurdu!Kim jest Kościejek? Czy Farmazon odnajdzie miłość? Co dzieje się w afrykańskim jeziorze? Czy Gustaw stworzy dzieło swojego życia?Na te i wiele innych pytań odpowiedzi znajdziecie w antologii "Niedobrzysko".Opowiadania nie tylko bawią, przerażają, przekraczają granice absurdu, zakrzywiają znaną nam rzeczywistość. Czytając między wierszami, dostrzec można w nich drugie, a nawet trzecie dno. To historie, które na długo zostają w pamięci, a po ich lekturze świat nie będzie już wyglądał tak samo!Wydawca oraz Autorzy nie ponoszą odpowiedzialności za polekturowy stan psychiczny Czytelników.Autorzy: Dariusz Barczewski, Bartłomiej Dzik, Agata Francik, Lidia Gręda, Hubert Jarzębowski, Grzegorz Kałużny, Aleksandra Knap, Kazimierz Kyrcz Jr., Kornel Mikołajczyk, Adam Raglan, Krzysztof Rarocki, Marcin Rojek, Krzysztof Szabla, Paweł Wącławski, Zeter Zelke, Marcin Zwoleń.
"Strofy erogenne" to poetycki taniec ciał, dusz i słów - subtelna symfonia pragnień, namiętności i duchowej bliskości. Wiersze splatają się tu jak dłonie kochanków, prowadząc czytelnika przez intymne pejzaże doznań, gdzie dotyk staje się językiem, a cisza - wyznaniem.Kasia Pawłowska wraz z zaproszonymi poetami tworzy niezwykły dialog miłości: cielesnej i metafizycznej, zmysłowej i łagodnej. Każdy wers pulsuje życiem, tętni rytmem serca, pachnie rosą, ogniem i ciepłem drugiego człowieka.To książka o jedności - o tym, jak "Ty" i "Ja" stają się "My".O pięknie bycia razem - w słowie, w oddechu, w poezji.Katarzyna Pawłowska - krakowianka; z wykształcenia pedagog społeczno-opiekuńczy i muzykoterapeuta. Zadebiutowała tomikiem pt. "Zapiski z Gwiazd" (Miniatura 2016; zmienione wydanie w 2025 - Liberum Verbum), w 2017 roku pojawił się kolejny (po raz pierwszy) tomik "Strofy erogenne", a w 2020 r. "Oswajanie cienia". Publikowała w Szufladzie, Kurierze poetyckim, Nowych Myślach, Angorze, Radostowej, na portalu Pisarze pl. Jej wiersze można również znaleźć na facebookowym profilu: Kasia Pawłowska - zapiski z gwiazd. Laureatka Ogólnopolskiego Konkursu Poetyckiego "Erotyk na krechę" im. T. Stirmera. W 2025 r. ukazał się jej najnowszy tom pt. "Światy równoległe".
"Zapiski z gwiazd" to poetycka podróż przez światło, ciało i ciszę - intymny zapis duchowego przebudzenia i zmysłowego zachwytu nad istnieniem. Wiersze pulsują rytmem natury, przenikają się z kosmosem i dotykają granicy między "ja" a "wszystkim".Autorka prowadzi czytelnika od zmysłowego doznania po mistyczne zjednoczenie, gdzie słowo staje się światłem, a cisza - pełnią. To poezja kontemplacji i ognia, w której miłość, natura i świadomość łączą się w jedno.Tom "Zapiski z gwiazd" to zaproszenie do wewnętrznej podróży - tam, gdzie kończy się język, a zaczyna światło.
Podróż przez te wiersze to jak wędrówka po zakątkach duszy, gdzie każda zwrotka otwierała nowe drzwi, a każde słowo maluje obraz pełen harmonii, miłości i refleksji. Tu kończy się wędrówka, ale nie opowieść.Każda chwila zawarta w tej książce jest zaproszeniem do zatrzymania się, wsłuchania w ciszę, dotknięcia światła ukrytego w codzienności. To historia, która nie ma końca, bo z każdą kolejną lekturą otwiera inne przestrzenie - w świecie i w nas samych.Niech te słowa będą jak delikatny powiew wiatru, który porusza liście drzewa pamięci, jak cichy szept ziemi, który przypomina o tym, co najważniejsze - o naszym połączeniu z wszechświatem, z miłością i z sobą nawzajem.Każdy koniec jest początkiem.Każdy wers to krok ku nieskończoności.Brygida Błażewicz - poetka, terapeutka wibracyjna, magister fizjoterapii. Od roku 1998 mieszka w Warszawie, a od półtora roku dzieli życie między Polską a Grecją. Mama trójki dzieci, zafascynowana subtelnymi sposobami, w jakie ciało, dźwięk i emocje tworzą jedność. Absolwentka amerykańskiej szkoły Tunes and Health Resonance, w której zgłębia naukę o wpływie częstotliwości na ludzkie zdrowie. Obecnie przygotowuje się do rozprawy doktorskiej poświęconej wibracyjnym metodom wspomagania procesów zdrowienia. Ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu pracy z ciałem, energią i świadomością. W wolnych chwilach uwielbia leżeć na łące i obserwować przepływające chmury, nurkować oraz słuchać muzyki Bacha. Pisze poezję od wczesnej młodości. Od 2000 roku publikuje wiersze w antologiach Stowarzyszenia Autorów Polskich, z którym współpracuje do dziś. W 2013 roku ukazał się jej debiutancki tomik poezji "Ćma", a w 2017 - tomik erotyków "Zapach fiołków". W 2025 roku jej utwory po raz kolejny znalazły się w antologii SAP "Pamięć" oraz w brytyjskiej publikacji Wheelsong Poetry Anthology 6, wydanej przez fundację wspierającą dzieci na świecie. Laureatka konkursu na wiersz o Pułtusku (2018).W swojej twórczości łączy duchowość, świadomość ciała i codzienną czułość wobec życia - wierząc, że słowo i wibracja mogą uzdrawiać.
"Oswajanie cienia" to poetycki wszechświat utkany z ognia, ciała i światła. Autorka prowadzi czytelnika przez kolejne galaktyki istnienia - od głodu bliskości po kosmiczne zjednoczenie z Jednią. Jej wiersze pulsują namiętnością, duchową przemianą i kobiecą siłą rodzącą się z ciemności. To poezja głęboka, sensualna i metafizyczna, w której życie i śmierć, pragnienie i spełnienie, ciało i duch splatają się w jedno - jak światło w czarnej dziurze.To książka, która nie daje się odłożyć - pochłania jak grawitacja.Katarzyna Pawłowska - krakowianka; z wykształcenia pedagog społeczno-opiekuńczy i muzykoterapeuta. Zadebiutowała tomikiem pt. "Zapiski z Gwiazd" (Miniatura 2016; nowe wydanie w 2025 r. - Liberum Verbum), w 2017 roku pojawił się kolejny tomik "Strofy erogenne" (nowe wydanie w 2025 r. - Liberum Verbum). Publikowała w Szufladzie, Kurierze poetyckim, Nowych Myślach, Angorze, Radostowej, na portalu Pisarze pl. Jej wiersze można również znaleźć na facebookowym profilu: Kasia Pawłowska - zapiski z gwiazd. Laureatka Ogólnopolskiego Konkursu Poetyckiego "Erotyk na krechę" im. T. Stirmera. W 2025 r. pojawił się jej najnowszy tom pt. "Światy równoległe". Pierwszą wersję "Oswajania cienia" opublikowała w 2020 r.
"Żelazny uchwyt szarych uczuć" ukazuje złożoność ludzkich emocji, które zresztą swoimi wierszami Autorka pragnie pobudzić u Czytelnika, uczulając go na to, by więcej uwagi poświęcił sprawom dziejącym się w jego otoczeniu, by dostrzegł niebezpieczne zatracenie tego, co w życiu najważniejsze i najwartościowsze, na rzecz pogoni za dobrami materialnymi. Przedstawienie swoistej dynamiki uczuć ma w zamyśle nieść nadzieję, że emocjonalna płynność w gruncie rzeczy rysuje horyzont pozytywnych zmian.Kamila Demcio - absolwentka kryminologii, pracuje w bankowości i studiuje konsulting prawny i gospodarczy. Pasjonuje się literaturą. Poezją zainteresowała się już w dzieciństwie, a po latach odkryła w niej rolę terapeutyczną. Uważa, że w twórczości najważniejsza jest autentyczność. Na Instagramie prowadzi profil o tematyce książkowej pod nazwą waniliowe_ksiazki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?