Literatura beletrystyczna - beletrystyka psychologiczna, religijna i filozoficzna, powieści, opowiadania, science fiction, romans, thrillery, fantazja po te wszysztkie bestsellery zapraszamy do naszej księgarni internetowej Dobreksiazki.pl
Mamy naprawdę szeroki wybów i atrakcyjne ceny. Jest w czym wybierać. Zapraszamy.
Warszawa – blokowiska, brudne ulice, ogólna znieczulica i… gabinet weterynaryjny, w którym, zamiast zapachu leków i środków dezynfekujących, unosi się dusząca woń gnijących wspomnień. Julian Bejos – samotny, zgorzkniały weterynarz – zna to doskonale. A dodatkowo słyszy głosy… Nie ludzkie, tylko zwierzęce. Psy, koty, szczury, ptaki…Wszystkie mówią do niego i powtarzają jedno słowo: „sprawiedliwość!”.
W mieście, które udaje, że nie widzi cierpienia, Julian zmienia się w sędziego i kata. Stając w obronie zwierząt, tropi ich oprawców i wymierza karę – tę ostateczną. Tyle że granica między misją a obłędem oraz sprawiedliwością i zbrodnią zaciera się coraz bardziej, rozmazując się szybciej niż krew na bruku…
„Weterynarz” to powieść brudna, mroczna i brutalna, ale też na wskroś realistyczna i jednocześnie okraszona sarkazmem. Jest to historia człowieka, który chciał być wybawcą, a stał się własnym koszmarem.
Od Autora:
„Pisząc tę książkę, miałem wrażenie, że stoję w bramie starej kamienicy na Hożej i patrzę, jak Warszawa rozkłada się od środka. Chciałem napisać coś o miłości do zwierząt, ale wyszło o nienawiści do ludzi. Może to to samo?
Jeśli szukasz bohatera, którego można podziwiać – odłóż tę książkę. Ale jeżeli poszukujesz lustra, w którym zobaczysz mrok, gniew i kłamstwa – zapraszam! Pamiętaj tylko o jednym: czasem pies, który patrzy Ci w oczy, widzi więcej, niż kiedykolwiek chciałbyś przyznać…”.
„Złudzenia” to sensacyjna opowieść o mrocznych zakamarkach ludzkiej duszy, namiętności, trudnej drodze do wewnętrznej przemiany i odkrywaniu prawdziwego sensu istnienia. „Złudzenia” są opowieścią o losach trzech kobiet, które w przeszłości zostały ze sobą rozdzielone. Żadna z nich nie ma pojęcia o tym, iż to los sprawił, że ich życie stało się iluzją, że żyją życiem zaplanowanym przez przeznaczenie. Kto odkryje prawdę, a kto przekona się, że tylko dzięki prawdziwej miłości życie przestaje być złudzeniem?
Alicja Flis – autorka debiutanckiego tomiku poetyckiego pt. „Nie będę przepraszać za miłość…”, w którym poprzez pryzmat miłości szuka prawdy o człowieku. Tomik, z oryginalnymi grafikami Rzymu, został wydany przez Warszawską Firmę Wydawniczą. Autorka została dwukrotnie wyróżniona w Ogólnopolskim Konkursie Literackim „Pomorskie Klimaty”. Jest również współautorką kilku tomików poetyckich, w których znajdują się jej utwory liryczne i opowiadania.
Czerpiąc z wieloletniego doświadczenia dydaktycznego, Autorzy pracownicy Katedry Prawa Rolnego Uniwersytetu Jagiellońskiego przedstawiają problematykę prawa rolnego z podkreśleniem zagadnień najistotniejszych, wiążących się z prawem: cywilnym (m.in. pojęcie i obrót nieruchomościami rolnymi czy dziedziczenie gospodarstw rolnych), administracyjnym (ochrona gruntów rolnych, scalanie i wymiana gruntów), europejskim (Wspólna Polityka Rolna, płatności bezpośrednie). Łatwiejszemu opanowaniu przedstawianej materii służą diagramy oraz tabele, systematyzujące poszczególne zagadnienia. Społeczna doniosłość rolnictwa sprawia, że przepisy z tego zakresu są bardzo podatne na władcze oddziaływanie ze strony odpowiednich organów, wyposażonych w kompetencje tworzenia i korygowania aktów prawnych. W ostatnim czasie znacząco znowelizowano ustawę o kształtowaniu ustroju rolnego, regulującą własnościowy obrót gruntami rolnymi. Jeszcze większe znaczenie mają zmiany w unijnym ustawodawstwie rolnym. W drugim wydaniu skryptu uwzględniono te regulacje. Ponadto zweryfikowano pozostałe części skryptu pod kątem ich aktualności i klarowności wywodów. Książka jest szczególnie polecana: studentom studiów prawniczych oraz administracyjnych przygotowujących się do egzaminu z prawa rolnego, ze względu na zwięzłą formułę aplikantom, urzędnikom czy prawnikom praktykom chcących poznać podstawowe zagadnienia z zakresu prawa rolnego. W skrypcie znajdują się również liczne odwołania do dodatkowej literatury oraz orzecznictwa, dzięki czemu może on stanowić punkt wyjścia do pogłębionych rozważań.
Zawarta w monografii szczegółowa charakterystyka wielu zagadnień związanych z nieruchomościami, a także przyjęte w niej rozwiązania metodologiczne i koncepcyjne stanowią oryginalny wkład autorów w rozwój wiedzy z zakresu modeli opodatkowania nieruchomości i ich wpływu na finanse lokalne. Głównymi celami są: Rozwinięcie ekonomiczno-finansowego nurtu rozważań dotyczących opodatkowania nieruchomości. Zaproponowanie możliwych wariantów przyszłego opodatkowania nieruchomości w Polsce wraz z przedstawieniem przykładowych symulacji ich skutków finansowych dla gmin. Przedstawienie i ocena systemów opodatkowania nieruchomości w wybranych państwach europejskich w celu wyselekcjonowania sprawdzonych rozwiązań możliwych do wykorzystania w procesie doskonalenia regulacji obwiązujących w Polsce, ale także i takich, które nie powinny być wypróbowywane. Wyselekcjonowanie oraz analiza kluczowych czynników wpływających na efektywność procesu opodatkowania podatkiem od nieruchomości. Ocena roli podatków od nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem ich wydajności fiskalnej oraz polityki jednostek lokalnych w zakresie ich kształtowania. Ogromną wartością publikacji jest przedstawienie podatku od nieruchomości w wymiarze prawnym, społecznym i ekonomicznym, a także zaprezentowanie ram nowego podatku integrującego trzy dotychczas funkcjonujące podatki od nieruchomości. () Monografia wyróżnia się wszechstronnością, rzetelnością i aktualnością podejmowanej problematyki, stanowiąc ważny głos w debacie nad przyszłością opodatkowania nieruchomości w Polsce. dr hab. Hanna Kuzińska, prof. ALK, Katedra Finansów Akademii Leona Koźmińskiego Niewątpliwą zaletą recenzowanego opracowania jest jasne zdefiniowanie celów, które ma ono realizować. Autorzy, co warte podkreślenia, przedstawili kluczowe zagadnienia związane z systemem opodatkowania nieruchomości w Polsce nie tylko w aspekcie prawnym, ale i ekonomicznym i społecznym. Taki ujęcie problemu należy uznać za nowatorskie. () W podsumowaniu niniejszej recenzji należy stwierdzić, że mamy do czynienia z bardzo rzetelnym pod względem merytorycznym opracowaniem, które wypełnia pewną niszę na rynku wydawniczym. prof. dr hab. Rafał Dowgier, Wydział Prawa Uniwersytetu w Białymstoku
Teatr życia wybór wierszy Grażyny Dobreńko składa się z 74 utworów powstałych w latach 1981 2008. Podzielony jest na 7 rozdziałów: Dwugłos, Wiersze z odrobiną ironii, Kreska brzegu, Sztuka życia, Lęk wysokości, Nikifor zwycięzca i Utwory niepublikowane. Część utworów jest w formie krótkiej prozy poetyckiej. Grażyna Dobreńko znana jest z refleksyjnej i subtelnej poezji, często poruszającej tematy egzystencjalne i kulturowe. Jej wiersze charakteryzują się ironią i głębokim wglądem w ludzkie doświadczenia. Twórczość Dobreńko to wyważone połączenie czułości i dystansu, gdzie codzienność splata się z filozoficzną zadumą. Wiersze są oazą komunikatywności nieprzegadanej i refleksji nieupozowanej. Czuć w nich bardzo bezpośrednie przełożenie życia na literaturę, jednak nie jest to przełożenie zbyt bezpośrednie i pozbawione formy, ani zbyt formalnie przeładowane. Można zatem powiedzieć, że mamy do czynienia z poezją środka.
Z ogrodów 77 sonetów jest debiutanckim tomem Andrzeja Mirskiego. Jest owocem niezwykłej drogi autora łączenia nauki z literaturą, psychologii z metaforą, wrażliwości badacza z intuicją.Andrzej Mirski jest psychologiem, psychoterapeutą, naukowcem i felietonistą, od lat związanym z Krakowem. Studiował i pracował na wielu uniwersytetach od Jagiellońskiego po Oksford, od Instytutu Maxa Plancka w Berlinie po University of Duala w Kamerunie i Uniwersity of Crete w Grecji. Jest autorem setek publikacji naukowych, monografii i testów psychologicznych, a także wieloletnim felietonistą Dziennika Polskiego, w którym opublikowała ponad czterysta tekstów o psychologii i życiu codziennym.Jako biegły sądowy i badacz mądrości przygląda się człowiekowi w chwilach granicznych; jako nauczyciel spotyka go w codzienności. Poezja stała się dla niego naturalnym językiem tego doświadczenia; próbą uchwycenia sensu, emocji i piękna ukrytego w szczegółach.
Wydane po raz pierwszy w 1580 roku Treny Jana Kochanowskiego (1530–1584), twórcy polskiego języka literackiego, to czerpiący z tradycji antycznej cykl dziewiętnastu wierszy poświęconych zmarłej w dzieciństwie córce poety. Dzieło kunsztowne i nowatorskie, świadectwo osobistego cierpienia, ale też uniwersalny zapis egzystencjalnego dramatu i sposobu jego przeżywania.
Książka pt. Mistrz kształcenia pedagogicznego. Kazimierz Sośnicki w okresie toruńskim jest opowieścią o życiu i działalności Kazimierza Sośnickiego, wybitnego nauczyciela akademickiego, wychowawcy wielu pokoleń pedagogów. Refleksja zawarta w prezentowanym opracowaniu dotyczy przede wszystkim jego działalności akademickiej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Rozważania na temat toruńskiego okresu w biografii omawianego pedagoga poprzedzone są informacjami o jego działalności dydaktycznej i naukowo-badawczej w okresie lwowskim. Są one wprowadzeniem do opisu aktywności dydaktycznej oraz organizacyjno-naukowej na toruńskiej Alma Mater, której był współtwórcą. Publikacja jest dokumentem potwierdzającym, że Kazimierz Sośnicki był twórcą toruńskiej pedagogiki akademickiej. Dzięki zachowanym źródłom archiwalnym możliwe było odtworzenie jego wielkiego wysiłku intelektualnego włożonego w dzieło kształcenia pedagogicznego i tworzenia środowiska naukowego w Toruniu, w tym środowiska pedagogicznego. Efektem jego mistrzostwa pedagogicznego było przygotowanie do pracy naukowej wielu znakomitych pedagogów, którzy kontynuowali jego dzieło. Przywołane w pracy zasady, którymi Kazimierz Sośnicki kierował się w swej działalności uniwersyteckiej, mogą być dzisiaj przykładem jak należy rozumieć uniwersytet, działalność naukowo-organizacyjną i dydaktyczną. Publikacja dedykowana jest tym wszystkim, którzy szanują polskie dziedzictwo naukowe.
Wielkoformatowa książka z wyjątkową kolekcją plakatów, ilustrowanych przez Zupagrafikę, przedstawiających "antybohaterów" powojennej architektury modernistycznej dawnego bloku wschodniego i byłej Jugosławii. Od brutalistycznych hoteli i futurystycznych brył instytucji państwowych; po betonowe monolity i rozległe osiedla z wielkiej płyty - książka przygląda się budynkom, obok których zwykliśmy przechodzić obojętnie, a które w ostatnich latach zyskały nowe życie w kulturze popularnej.Ilustracje, będące efektem ponad dekady obsesyjnej dokumentacji prowadzonej przez Davida Navarro i Martynę Sobecką (Zupagrafika), przedstawiają surowe, geometryczne formy budowli z betonu, które na zawsze zmieniły krajobrazy miejskie Europy Środkowo-Wschodniej w drugiej połowie XX wieku. Książkę otwiera prolog autorstwa historyczki architektury Anny Cymer. Brutal Posters zawiera 20 plakatów do wyrwania, które tworzą wyjątkowe wizualne archiwum znikającego dziedzictwa powojennej modernistycznej architektury.W środku:20 plakatów na perforowanych stronach, które można łatwo wyrwać i oprawićWymiary plakatów: 27 x 38 cm
Wybrałam z szesnastu tomików wiersze. Dodałam też najnowsze, drukowane w Twórczości i Odrze. Układają się chronologicznie, są rodzajem intymnego pamiętnika. Jak całe moje długowieczne pisanie. Cudowna nietrwałość życia, zmienność jego pór, coraz to dłuższa przeszłość i mniej wyraźna przyszłość to wszystko odbija się w tych zapiskach. Staram się być wierna sobie i pomijam uwagi, że teraz się tak nie komponuje poetyckiego zbioru. Że tomik ma być spójny, jakby się czytało jeden długi wiersz. Ale jak ma być spójny zapis różnych przeżyć i różnych zdarzeń? Każda moja książka z wierszami przypomina mi o konkretnych życiowych przypadkach. Nie są spójne. Układ wierszy jest dyktowany przez ich rozmaitość, jest od Sasa do Lasa, jak kto woli. Staram się tylko pilnować zasady koniecznego dystansu do siebie. Czy się udało? nie wiem. Ostatnie zdanie będzie miał, jak zwykle, Czytelnik. Elżbieta Zechenter-Spławińska
Śmiały to pierwsza część dwutomowej opowieści o jednym z najwybitniejszych polskich władców. O świecie, w którym żył i o królestwie, które podźwignął z ruin. Pełna sekretnych żywiołów, głębokiej miłości, ale także przemocy i zdrady. Szczodry to druga część dwutomowej powieści o królu Bolesławie II
Partia pragnie władzy wyłącznie dla samej władzy.
Winston Smith jest członkiem Zewnętrznej Partii. Pracuje w Ministerstwie Prawdy. Musi uważać, gdyż dopuszcza się myślozbrodni. W państwie, w którym najmniejsze objawy nielojalności dusi się z całą brutalnością, bycie podejrzanym w jakiejkolwiek sprawie jest śmiertelnie niebezpieczne. Tymczasem Smith pozwala sobie na coraz więcej. Wątpi w nieomylność Partii. Zaczyna pisać dziennik. Zakochuje się. Powoli, lękliwie, nieśmiało, ale nieustępliwie podąża zakazaną ścieżką dalej, ku straszliwemu przeznaczeniu...
Oto wyjątkowa książka ― wybitna, wielopoziomowa powieść. Tylko pozornie mówi o czymś, co nie ma prawa się wydarzyć: o bezwzględnym totalitaryzmie, całkowitym podporządkowaniu i nieustannej inwigilacji. O niszczeniu człowieczeństwa. O deptaniu godności człowieka poddawanego praniu mózgu, indoktrynacji, a nieraz również wyszukanym torturom. Przedstawia świat pełnej kontroli i kompletnego zakłamania. W tym antyświecie dopuszczalne jest tylko posłuszeństwo. Nie istnieje wolność słowa, nie ma nawet wolności myśli.
Człowiek jest nieskończenie podatny na formowanie.
Każdy Czytelnik odbierze tę antyutopię inaczej i każdy dojdzie do innych wniosków. Jest to dzieło pełne niejednoznaczności i niedopowiedzeń, niełatwe w lekturze i wymagające przemyśleń. Mimo upływu lat aktualne. Wciąż bowiem obserwujemy odradzające się reżimy, coraz bardziej wyrafinowaną inwigilację, władzę sprawowaną tylko dla władzy i jeszcze drapieżniej zagarnianą wolność. Rok 1984 zmusza do refleksji, ale jej nie ułatwia; to przerażająca powieść, którą trzeba przeczytać - nim zostanie ostatecznie zakazana przez Wielkiego Brata.
Wolność oznacza prawo do twierdzenia, że dwa i dwa to cztery.
Terminarz tygodniowy na rok 2026, zatytułowany Japońskie Drzeworyty Japanese Woodblocks Desk Diary Planner, wydany przez Flame Tree. Motywem przewodnim są zachwycające reprodukcje klasycznych japońskich drzeworytów krajobrazy pełne surowych klifów, gór, wody i natury, przedstawione w harmonii barw i form.Każdy tydzień zawiera czytelne pole na zapiski (układ week-to-view), a w całym planerze zamieszczono 32 ilustracje drzeworytów, które wprowadzają spokojny, artystyczny rytm do codziennego planowania.Terminarz został wydrukowany na papierze z certyfikatem FSC, co świadczy o wysokiej jakości i ekologicznej dbałości.To stylowa i funkcjonalna propozycja dla osób, które cenią sztukę tradycyjnych japońskich drzeworytów oraz potrzebują praktycznego narzędzia do organizacji czasu. Idealnie sprawdzi się w biurze, na biurku lub jako elegancki prezent.TERMINARZ JEST W JĘZYKU ANGIELSKIM.
Terminarz tygodniowy na rok 2026, zatytułowany Japońskie Drzeworyty Japanese Woodblocks Desk Diary Planner, wydany przez Flame Tree. Motywem przewodnim są zachwycające reprodukcje klasycznych japońskich drzeworytów krajobrazy pełne surowych klifów, gór, wody i natury, przedstawione w harmonii barw i form.Każdy tydzień zawiera czytelne pole na zapiski (układ week-to-view), a w całym planerze zamieszczono 32 ilustracje drzeworytów, które wprowadzają spokojny, artystyczny rytm do codziennego planowania.Terminarz został wydrukowany na papierze z certyfikatem FSC, co świadczy o wysokiej jakości i ekologicznej dbałości.To stylowa i funkcjonalna propozycja dla osób, które cenią sztukę tradycyjnych japońskich drzeworytów oraz potrzebują praktycznego narzędzia do organizacji czasu. Idealnie sprawdzi się w biurze, na biurku lub jako elegancki prezent.TERMINARZ JEST W JĘZYKU ANGIELSKIM.
Kalendarz ścienny o wymiarach 420 145 mm, zatytułowany Koty Ivory Cats Slim Calendar 2026 (Art Calendar), wydany przez Flame Tree Publishing. Motywem przewodnim są subtelne i eleganckie obrazy kotów autorstwa Lesley Anne Ivory każdy miesiąc ilustrowany jest wyjątkową sceną z udziałem jej charakterystycznych, bogato zdobionych kotów, takich jak Twiglet, Spiro, Posky i inne.Na każdej z 12 stron znajduje się jedna ilustracja kota, a poniżej krótki opis przybliżający atmosferę, sezonowy kontekst lub symbolikę przedstawionej sceny. Dzięki temu kalendarz to nie tylko narzędzie do planowania, ale także mała opowieść o kocim świecie pełnym uroku i artystycznej dekoracji.Kalendarium jest czytelne i praktyczne, z podglądem poprzedniego i następnego miesiąca, co ułatwia organizację codziennych zajęć i planowanie dłuższej perspektywy.Produkt został wydrukowany na papierze z certyfikatem FSC, a jego opakowanie jest całkowicie bez plastiku, co świadczy o odpowiedzialnym podejściu do środowiska.To elegancka propozycja dla miłośników kotów, sztuki dekoracyjnej i ilustracji świetnie sprawdzi się jako ozdoba ściany w salonie, sypialni, biurze czy pracowni. Wprowadza do wnętrza harmonię, delikatność i subtelną dekoracyjność.KALENDARZ JEST W JĘZYKU ANGIELSKIM.
Kalendarz ścienny o wymiarach 300 300 mm, zatytułowany Muminki Moomin Wall Calendar 2026 (Art Calendar), wydany przez Flame Tree Publishing. Motywem przewodnim są klasyczne, pełne wdzięku ilustracje Tove Jansson, które przenoszą do urokliwej Doliny Muminków świata pełnego ciepła, humoru i lekko melancholijnej, skandynawskiej atmosfery.Każdy z 12 miesięcy zdobi osobna ilustracja przedstawiająca dobrze znanych bohaterów. Obrazy emanują charakterystyczną dla Jansson prostotą i poetyckością, a krótki opis umieszczony pod grafiką wprowadza w kontekst sceny lub relacji między postaciami.Kalendarz posiada czytelne kalendarium z podglądem poprzedniego i następnego miesiąca, co ułatwia planowanie zarówno codziennych obowiązków, jak i dalszych terminów.Wydrukowany na papierze z certyfikatem FSC i zapakowany w opakowanie bez plastiku, podkreśla troskę o środowisko i wysoką jakość wykonania.To wyjątkowa propozycja dla miłośników ilustracji, literatury dziecięcej i ponadczasowego uroku Muminków. Idealny jako ozdoba pokoju, pracowni, domowego biura lub dziecięcej biblioteczki wnosi spokój, ciepło i nutę nostalgii.KALENDARZ JEST W JĘZYKU ANGIELSKIM.
Zamek w Otranto (1765) pierwsza powieść gotycka łączy romans rycerski z nowoczesnym dreszczowcem. Na progu zaślubin młodego Konrada z Izabelą z nieba spada olbrzymi hełm i miażdży dziedzica rodu Manfreda; stare proroctwo budzi się do życia, a władca, owładnięty żądzą utrzymania władztwa, postanawia pojąć narzeczoną syna za żonę. Izabela ucieka labiryntem lochów do kościoła św. Mikołaja; portrety schodzą z ram, a mroczne krużganki szepczą o klątwie prawowitego pana Otranto. W tej opowieści groza stale sąsiaduje z litością, akcja pędzi prosto ku katastrofie, a postaci mają wyraźne kontury zgodnie z klasycznymi regułami dramatu. Zrodzona ze snu Horacea Walpolea, książka otworzyła epokę literackich upiorów i zamków: to tu rodzi się estetyka, która poprowadzi do Radcliffe, Poego i całej tradycji horroru. Zamek w Otranto wciąż działa: jako mroczna baśń o winie i dziedzictwie, o pysze karanej przez los i o niewinności, która w półmroku korytarzy znajduje odwagę, by ocalić siebie i prawdę. Nowe tłumaczeniePełna wersja tekstuWydanie ilustrowanePapier lux
Amerykańska biografia Tadeusza Kościuszki, napisana przystępnym i barwnym językiem, po raz pierwszy przetłumaczona na język polski. Tadeusz Kościuszko inżynier, żołnierz, symbol. Monica M. Gardner kreśli żywy portret człowieka, który wyrósł z litewskiego dworu, uformowany w Szkole Rycerskiej, by stać się bohaterem dwóch światów: współtwórcą umocnień West Point i współautorem amerykańskiego zwycięstwa pod Saratogą, cenionym przez Greenea i Waszyngtona. Następnie wraca do kraju, by stanąć u boku narodu od reform czasów Sejmu Czteroletniego po insurekcję 1794 roku, więzienie u Katarzyny i gorzki smak wygnania. Autorka łączy skrupulatność badaczki z narracyjnym nerwem, przybliżając młodość Kościuszki, jego amerykańską szkołę wolności, ideały równości i współczucia, które kazały mu bronić zarówno chłopów, jak i jeńców wojennych. To opowieść o charakterze hartowanym obowiązkiem i o nadziei silniejszej niż klęska biografia człowieka, który wszystko porzucił, by ocalić Rzeczpospolitą.
Straszliwe przygody składają się z sześciu cykli: od katastroficznego Listu z Wyspy Śmierci, gdzie wiosenna wyprawa na wieś zamienia się w wodny oblężniczy dziennik i nawet brydż ustępuje przed żywiołem, po ironiczny finał autora, który na premierę nie przybędzie. Dalej są rozświetlone Listy z Capri: piazza żyje plotką i poezją, Staff przysiada w cieniu winnic, a Grota Błękitna daje lazurowy sen esej o radości życia podszyty kinem i Non sputare. Z Listów z Lido Makuszyński pisze do Boya: o tańcach przy świcie u Ernesta i karnawale masek, gdzie kelner z Żółkwi zarabia więcej niż poeta. Potem Listy z Nicei do Kazimierza Sichulskiego nowe światło, nowa scena, ten sam bystry uśmiech. Jest i reportażowa Komedia o człowieku, który drukował gazetę ze strajkującego Lwowa, oraz Listy z Zakopanego felietony o snobizmach kurortu i cichej dobroci ludzi od Słonecznej i Lithuanji. Ta książka to mapa humoru, empatii i stylu, który nie blaknie.
Książka Giselli Perl należy do najwcześniejszych świadectw Zagłady. Po raz pierwszy ukazała się w 1948 roku w Nowym Jorku, a niemal osiemdziesiąt lat po opisywanych wydarzeniach oddajemy w ręce czytelniczek i czytelników jej pierwsze polskie wydanie.To przejmująca relacja węgierskiej Żydówki, ginekolożki, która po deportacji do Auschwitz pełniła służbę lekarską w szpitalu obozu kobiecego w Auschwitz II-Birkenau. Opowiada o codzienności naznaczonej przemocą i okrucieństwem, o dramatycznych wyborach i dylematach tak odległych od naszego dzisiejszego doświadczenia, że wielu chciałoby nazwać je niewyobrażalnymi. A jednak ludzka wyobraźnia nie zna granic aby wprowadzić zło w czyn sprawcy musieli je sobie wyobrazić.Najsilniej w tej opowieści wybrzmiewa nieustanna troska o drugiego człowieka. Gisella Perl, w przeciwieństwie do nazistowskich lekarzy, pozostaje wierna Przysiędze Hipokratesa i lekarskiemu etosowi zawodowemu. Jest ucieleśnieniem archetypu lekarkiuzdrowicielki, niosącej pomoc i troskę o dobrostan drugiego człowieka w każdych warunkach także poza medycyną w wąskim sensie.Byłam lekarką w Auschwitz to dokument obozowej rzeczywistości, a zarazem zapis ludzkiej niezłomności.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?