Literatura beletrystyczna - beletrystyka psychologiczna, religijna i filozoficzna, powieści, opowiadania, science fiction, romans, thrillery, fantazja po te wszysztkie bestsellery zapraszamy do naszej księgarni internetowej Dobreksiazki.pl
Mamy naprawdę szeroki wybów i atrakcyjne ceny. Jest w czym wybierać. Zapraszamy.
Prawie czterdzieści lat temu dowiedziałem się, że Jan Budziaszek codziennie świadomie uczestniczy we Mszy Świętej. Byłem ciekawy, jak On ją przeżywa. Niedawno nadarzyła się okazja, aby uzyskać odpowiedź na to pytanie, ale w formie pisanej. Ta książka, drogi Czytelniku, jest pięknym świadectwem mocy Eucharystii w codzienności. Jest również zaproszeniem dla każdego z nas, by ciągle odkrywać niezgłębione bogactwo Najświętszej Ofiary i jej wpływ na nasze życie.
W każdym zakątku naszego kraju można podziwiać wiele interesujących zabytków. W tej pełnej zdjęć i rzetelnych opisów książce przedstawiliśmy najciekawsze z nich. Znalazły się tutaj m.in.: imponujące zamki i pałace, przepiękne kościoły i katedry, a także rozmaite fortyfikacje i zabudowania miejskie. Obiekty te pochodzą z różnych okresów historycznych i reprezentują rozmaite style architektoniczne.
Reprint pracy z 1852 r. autorstwa amerykańskiego historyka-amatora. Omawiana w pracy Gwardia Cesarska, zwana też Starą Gwardią to formacja niemal legendarna. To właśnie ona przyczyniła się do objęcia władzy przez Napoleona i była mu wierna aż do końca. Podczas ostatniej bitwy pod Waterloo pułk grenadierów pieszych Gwardii nie poddał się nawet, gdy klęska armii francuskiej była nieuchronna. W czasie tej bitwy miały paść słynne słowa: "Gwardia umiera, ale się nie poddaje". W czternastu rozdziałach niniejszej książki omówiono cały szlak bojowy gwardzistów Napoleona.
Simon Sax mógłby być szczęściarzem. Jest młody, inteligentny, a jeśli sprzeda swój niesamowity algorytm międzynarodowej korporacji, zostanie także miliarderem. A mimo to czuje się samotny. Jego sukces kontrastuje z całkowitym brakiem zdolności towarzyskich.Aż pewnego dnia pokonuje swoje uprzedzenia, wchodzi na portal randkowy i szaleńczo, z pasją i niedoświadczeniem nastolatka, zakochuje się w Irinie, pomimo tysięcy dzielących ich kilometrów. Ona jednak skrywa mroczny sekret Kim jest ta dziewczyna? Czy to naprawdę przypadek, że trafiła do jego życia? Jaka tragiczna historia kryje się za blizną na jej policzku? Co jest prawdą, a co misternie opracowanym kłamstwem?Gómez-Jurado trzyma czytelników w napięciu i nie daje złapać tchu.CANAL+ zaprasza przed ekrany!"Blizna" to pełen adrenaliny i suspensu thriller o zemście, dziejący się w słonecznej Hiszpanii.To nowa produkcja od scenarzystów i reżysera "Domu z papieru", a w jedną z ról wciela się Maciej Stuhr. Serial zobaczysz w serwisie streamingowym CANAL+.
Sometimes you need to get lost to find your way…
Marnie is stuck.
Stuck working alone in her London flat, stuck battling the long afternoons and a life that often feels like it’s passing her by.
Michael is coming undone.
Reeling from his wife’s departure, increasingly reclusive, taking himself on long, solitary walks across the moors and fells.
When a persistent mutual friend and some very English weather conspire to bring them together, Marnie and Michael suddenly find themselves alone on the most epic of walks and on the precipice of a new friendship.
But can they survive the journey?
Promoting awareness of endangered wildlife through intimate, personal portraits of extinct species.
This book presents thirty-one extinct species through the personal perspectives of those animals. This intimate approach not only highlights each species but explores the broader implications of losing a species forever. How do we honour such a loss? Can we grieve for species we never knew? These animals range from the well-known passenger pigeon, thylacine and great auk, to lesser-known creatures like the Arabian ostrich, Saint Helena earwig and Bramble Cay melomys. These poignant portraits tug on the heartstrings and aim to inspire readers to protect vulnerable and endangered species today, motivating them to play a positive role in conserving our planet’s biodiversity.
A groundbreaking, global survey of queer art, featuring more than 300 artworks made following the introduction of the term ‘homosexual’ in 1869
An unprecedented and historic new book, The First Homosexuals traces the evolution of the homosexual identity through an archive of more than 300 paintings, drawings, sculptures, prints, photographs, and film stills from around the world – many presented in a queer, global, and colonial context for the first time. Accompanying the works are twenty-two original, insightful essays by leading experts in art and queer history, each focusing on one geographical region – from Japan to Australia to the Indigenous populations of South America. Ranging from well-known masterpieces to works by unknown artists and pieces rarely considered in the context of sexuality, The First Homosexuals offers a stunning and illuminating look at the first self-consciously queer art. The book accompanies a groundbreaking exhibition of the same name presented at Wrightwood 659 in Chicago.
Jerzy Pleśniarowicz (1920–1978) był poetą, tłumaczem literatury białoruskiej, czeskiej, rosyjskiej, słowackiej i ukraińskiej, reżyserem teatralnym i radiowym, animatorem kultury. Związany z Lublinem, Krakowem, a następnie z Rzeszowem. Debiutował jako poeta i tłumacz w 1937 roku w kręgu lubelskiej awangardy. Przez wiele lat pełnił funkcję kierownika literackiego Teatru im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie, a także założył Rzeszowski Oddział ZLP. Autor Ballady o ułanach i innych wierszy, antologii Wiersze z Rzeszowskiego, współautor Antologii poezji ukraińskiej. W latach 2018–2023 opublikowano osiem tomów jego Pism: około siedemset wierszy i przekładów wierszy, przekłady ponad stu opowiadań, dwóch powieści i dwudziestu sześciu dramatów, a także blisko pięćdziesiąt adaptacji oraz scenariuszy teatralnych i radiowych. W tej edycji ukazały się ponadto opracowanie dziejów teatru w Rzeszowie oraz sto pięćdziesiąt tekstów o literaturze, teatrze i recytacji. Jerzy Pleśniarowicz. Biografia […] przynosi zarówno oryginalne spojrzenie na tło twórczości autora Kartek z dziejów rzeszowskiego teatru, jak i wzruszające obrazy przeszłości, także tej prywatnej, rodzinnej i domowej. Książka ta stanowi zatem nadzwyczaj pomocne źródło informacji dla przyszłych prac filologicznych, teatrologicznych i regionalistycznych oraz inspirację dla twórców z wielu dziedzin, nie tylko artystycznych. Z recenzji dr. hab. Jana Wolskiego, prof. UR Krzysztof Pleśniarowicz, profesor zwyczajny Uniwersytetu Jagiellońskiego, założyciel i kierownik Katedry Kultury Współczesnej UJ, współtwórca Instytutu Kultury UJ. W latach 1994–2000 dyrektor Cricoteki – Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora, w latach 2008–2016 prodziekan Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Autor, współautor i redaktor trzydziestu sześciu książek z dziedzin historii i teorii literatury oraz teatru, w tym biografii Tadeusza Kantora.
Jakie byłyby konsekwencje, gdyby idea stworzenia niezależnej nacji w północnych Włoszech stała się rzeczywistością? Monografia Padania. Od źródeł idei do próby stworzenia nowego narodu w północnych Włoszech to wnikliwe studium narodzin i rozwoju koncepcji Padanii - projektu oddzielenia północnych regionów Włoch od reszty kraju. Autorka dogłębnie analizuje historię idei odrębnej tożsamości kulturowej i etnicznej mieszkańców Północy, która stała się podstawą politycznego ruchu separatystycznego. Książka odkrywa ideologiczne źródła tego zjawiska, ukazując rolę mitów, symboli, terytorium oraz pamięci historycznej w budowaniu padańskiej świadomości. To nowatorskie ujęcie, łączące perspektywę politologiczną z kulturoznawczą, ukazuje specyfikę padańską w kontekście dążenia do stworzenia tożsamości narodowej, która, mimo związku z zachodnioeuropejskimi wartościami politycznymi, poszukiwała swoich korzeni w nacjonalizmie kulturowym, charakterystycznym dla regionów Europy Środkowej i Wschodniej.
"Kiedy patrzymy w nocy na gwiaździste niebo, wydaje się nam, że obserwujemy rzeczywistość. Naprawdę jednak spoglądamy na światło gwiazd oddalonych od nas miliony lat świetlnych; części z nich może już tam nie być. Patrzymy więc w istocie na historyczny obraz, nie uświadamiając sobie, że może być on już nieaktualny. Podobnie może być z rzeczywistością, która została opisana w Kodeksie karnym". Monografia jest próbą zmierzenia się z fenomenem rewolucji cyfrowej i jej wpływem na prawo karne. Po wyczerpaniu się pierwszego nakładu książki wydanej w 2019 r., oddajemy do rąk Czytelników niezmienione wydanie drugie w miękkiej, poręcznej oprawie. Podobnie jak w pierwszym wydaniu, rozważaniom autora towarzyszą ilustracje przygotowane przez artystę-grafika dra Bartosza Mamaka. Kamil Mamak - profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktor (2018), doktor habilitowany (2024) nauk prawnych oraz doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii (2020), członek zarządu w Krakowskim Instytucie Prawa Karnego. W latach 2021-2024 pracownik Uniwersytetu Helsińskiego w Departamencie Filozofii Praktycznej. Uzyskał grant ERC (2024) na projekt "Philosophical Foundations of Criminal Law in the Age of Robots". Laureat Stypendium Ministra dla Wybitnych Młodych Naukowców oraz Nagrody Naukowej tygodnika "Polityka" (2023).
Zeszyt przeznaczony jest dla osób, które chcą zachować bystry i elastyczny umysł poprzez regularne ćwiczenia, pogłębiać swoją wiedzę z różnych dziedzin, a przy okazji dobrze się przy tym bawić! Przygotowane ćwiczenia są skierowane głównie do osób w wieku dojrzałym, które chcą dbać o kondycję umysłu. Jednak młodsze pokolenie też znajdzie tu coś ciekawego. Regularna aktywność poznawcza poprawia nie tylko pamięć, lecz także orientację w codziennych sytuacjach. Dzięki zadaniom matematycznym, łamigłówkom słownym czy prostym zagadkom logicznym wzmacnia się procesy myślowe potrzebne do rozwiązywania codziennych problemów. Osoby, które ćwiczą umysł, łatwiej koncentrują się na wykonywanych czynnościach, rzadziej zapominają o różnych sprawach i czują się pewniej w rozmowach z innymi. Zeszyt dzieli się na 14 bloków tematycznych. Zawarte w nich ćwiczenia dotyczą zarówno życia codziennego, jak i ogólnej wiedzy o świecie. Oprócz zadań związanych m.in. z funkcjonowaniem ludzkiego mózgu, znajdziecie tu ćwiczenia dotyczące takich tematów, jak: rodzina, podróże, sport czy gwiazdy filmowe. Na końcu każdego bloku zamieszczono odpowiedzi do wybranych zadań. W każdym bloku znajdują się m.in.: zabawy językowe, łamigłówki matematyczne, zadania pamięciowe, ćwiczenia logiczne, zadania na koordynację ręka-oko, Każdy typ zadań rozwija inną grupę umiejętności, a łącznie stanowią przemyślany trening całego umysłu.
Pogranicza czasu. Opowieści magiczne to pasjonująca, epicka historia o sile przeznaczenia i potędze miłości. Po wielu latach Wiedźma i Czarodziej wreszcie się odnaleźli. To, co wydawało się niemożliwe, stało się teraz realnym, namacalnym faktem. W życiu wszystko jest możliwe, jeśli tylko się chce. Nic nie jest nigdy bezpowrotnie stracone zawsze można przecież zacząć od nowa!
Ta opowieść wciąga już od pierwszych stronic. Kunsztowny, piękny język zniewala i zachwyca. Przy Pograniczach czasu. Opowieściach magicznych po prostu nie sposób się nudzić! Książka jest zaproszeniem do fascynującej, nigdy tak naprawdę nie kończącej się podróży. Wraz z głównymi bohaterami, Czytelnik wyrusza na rozmaite szlaki, ścieżki i bezdroża. Jest Jura, są Beskidy, pojawia się też pełen kontrastów Śląsk. Wędrowanie staje się tutaj pretekstem do pełnych wnikliwości obserwacji współczesnej rzeczywistości.
Tytułowe pogranicza, rozumiane jako miejsce spotkania, dialogu i zarazem rozkwitu uczucia Wiedźmy i Czarodzieja, są także przestrzenią nasyconą magią, tą prawdziwą, nieredukowalną do niczego innego alchemią. Czas raz po raz płata figle, a liczne wycieczki do odległych epok dodają całej opowieści kuszącej aury niesamowitości. Są więc nawiedzone zamki, tajemnicze podziemia, przesycone namiętnością pałacowe wnętrza, pędzące na złamanie karku karety, a także zawsze poruszające wyobraźnię, ludowe wierzenia oraz gusła. To wszystko zaś zostaje okraszone subtelną, oniryczną, zawieszoną gdzieś na styku jawy i snu, tak bardzo metafizyczną erotyką.
Pogranicza czasu. Opowieści magiczne to druga książka Autora. Z debiutanckimi, niemal bliźniaczo brzmiącymi Pograniczami. Opowieściami nieoczywistymi wydanymi w 2023 roku łączą ją przede wszystkim postacie głównych bohaterów. Nie jest to jednak dosłowna kontynuacja pierwszej powieści. Każda z tych pozycji powinna być traktowana jako autonomiczna historia, a właściwie historie, bynajmniej jednak nie pozbawione punktów stycznych.
Jesteście ciekawi historii Wiedźmy i Czarodzieja? Przeczytajcie koniecznie Pogranicza czasu. Opowieści magiczne. Ta książka bezsprzecznie odmieni Wasze życie, oczywiście na pewno w sensie jak najbardziej pozytywnym!
Toruń przybrał jesienne barwy. Odkąd Wiktor wyprowadził się z domu, Alicji towarzyszy melancholijny nastrój. Dodatkowo nad głową młodej mamy krążą ciemne chmury w postaci kolejnego donosu. Amelia planuje wymarzony ślub z Patrykiem. Grono przyjaciół angażuje się w akcję charytatywną na rzecz chorej matki Marcela. Grafik daje się lepiej poznać nie tylko współpracownikom, ale również pani adwokat. Monika angażuje się w sprawy spadkowe mężczyzny. Wiedza, którą zdobywa, zaczyna ją przytłaczać. Prawniczka na swojej drodze znów spotka Bożenę, a ta, opętana chęcią zemsty, stanie się niebezpieczna. Czy i tym razem bizneswoman osiągnie swój cel? A może porażka pozwoli jej przejrzeć na oczy? Czy stwardniałe serce wypełnione nienawiścią będzie potrafiło darzyć innych ciepłym uczuciem? Trzecia część sagi słonecznej zawiera odpowiedzi na wszystkie te pytania. Pozwól się zatem, drogi Czytelniku, po raz ostatni zabrać w podróż do deszczowego Torunia. Zajrzyj do małego wydawnictwa, które skupia wokół siebie ludzi o szczerych chęciach i dobrych sercach. Poznaj bliżej Jaśminę, rywalkę Bożeny z przeszłości. A przede wszystkim przekonaj się, co ma większą moc sprawczą pieniądze czy przyjaźń?
Podejrzane perfumy, podziemne potyczki, piana party pod pałacem, porozumienie ponad podziałami – to i wiele więcej czeka Elizkę Żaczek w drugim tomie Instytutu Absurdu! Eliza pogodziła się już z tym, że są na świecie rzeczy, które nie śniły się zwykłym studentkom i polubiła pracę w Instytucie Absurdu – magicznym urzędzie, który odpowiada za utrzymanie w ryzach magii i nonsensu. Praca za biurkiem i skrupulatne sporządzanie raportów zalatują jednak nudą, więc stażystka gorliwie towarzyszy inspektorom w ich kolejnych misjach. Razem z Jagą wyjaśnia sprawę podejrzanych perfum, z Marcelem prowadzi sprawę kryształowej kuli z przemytu, pomaga też ustalić, kto u licha zanieczyścił studnię wodnika Miecia i urządził mu niechciane piana party. W wirze absurdalnych wydarzeń nie zapomina jednak o najważniejszym zadaniu: musi ustalić tożsamość Pana P., który coraz odważniej pogrywa sobie z pracownikami Instytutu i wydaje się wyprzedzać ich zawsze o krok… lub sto lat! Rozwiązanie zagadki może kryć się w archiwum, no ale jak tu ślęczeć nad tonami dokumentów, gdy za drzwiami Instytutu czeka świat pełen przygód i absurdów? *** W Instytucie Absurdu pewne są dwie rzeczy. Po pierwsze: odwiedzisz najbardziej magiczne miejsca w Polsce. Po drugie: musisz spodziewać się niespodziewanego, bo każdy ma swoje sekrety. Czy jesteście gotowi na absurdalnie niezwykłą i wciągającą przygodę? @ohh_books z działu Kłopotliwe Kreatury Czytając, parskałam ze śmiechu, a potem zastanawiałam się, jak aplikować do Instytutu Absurdu. Ten tom to czysta frajda dla wszystkich, którzy tęsknią za książkami pełnymi szalonych przygód, cudacznych zagadek i dialogów, które chce się cytować. Psikusy Weasleyów to przy tym niewinne igraszki — w Instytucie absurd goni absurd, a Elizka z wdziękiem pakuje się w każdą magiczną kabałę. I właśnie za to ją uwielbiam! @sliwkowy.kompocik z działu Frapująca Flora BIOGRAM Justyna Sosnowska Architektka krajobrazu z Wrocławia, rocznik 1991, w wolnym czasie pisze humorystyczne historie fantasy o tematyce słowiańskiej. Na Wattpadzie debiutowała Instytutem Absurdu, który zdobył tam ogromną popularność. Jej opowiadania zostały opublikowane w kilku antologiach, w tym w charytatywnym e-booku Wszyscy razem, z którego zysk przeznaczany jest na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. @j.sosnowska_autorka @Leria357
Ojciec. Król. Cień. Zbliża się rok tysięczny. Świat się chwieje, zmienia, a Bolesław Mieszkowic – zwany Chrobrym – jest coraz bliżej spełnienia marzenia o królewskiej koronie. Ale władza ma swoją cenę. Coś trzeba zawsze poświęcić, kogoś się wyrzec. Opowieść o pierwszym królu Polski snują jego dzieci – Regelinda Miśnieńska i Mieszko II Lambert. Ona, przebywając na obcej ziemi, usiłuje zrozumieć, jakie demony prześladują ojca i wyciągają szpony po brata. On dorasta w cieniu potęgi, rozdarty między miłością do ojca a lękiem przed jego pierworodnym synem, Bezprymem. Oto kronika narodzin królestwa, pamiętnik ukazujący ludzi schwytanych przez burzę dziejów, spowiedź z miłości i okrucieństwa. BIOGRAM Grzegorz Gajek Życie według Grega Gajka zaczyna się latem 1987 roku. I jest proste. Co warto? Warto czasem wypalić fajkę na balkonie, warto napić się wina z przyjaciółmi wieczorem, warto poopowiadać głupoty przy ognisku, warto wleźć na jakąś górę i zgubić się w lesie, i pętać się po uliczkach w obcym mieście. Warto też mieć książki. Czytać je, pisać, tłumaczyć. Tym właśnie Greg zajmuje się od piętnastu lat. Czyta wszystko, co mu wpadnie w ręce. Tłumaczy beletrystykę, reportaże i opowiadania. Pisze powieści historyczne, słowiańskie, z rzadka zaprawiane fantastyką i grozą. W 2021 roku nakładem Wydawnictwa SQN ukazał się Piast, rok później Bolko, a w 2023 Tofa. Księżniczka Słowian, która wraz z kontynuacją Tove. Królowa Duńczyków skradła serca tysięcy czytelników. Wreszcie, w 2024 roku, przyszedł czas na zbierający znakomite recenzje Kraj kobiet.
W 2024 uznaliśmy, że przeżyliśmy już wszystko. Najpierw pandemia, potem inflacja, na końcu wojna tuż za granicami kraju. Chyba dość nieszczęść jak na kilka lat, prawda? Bo cóż jeszcze mogłoby się wydarzyć? Tego, co nastąpiło 16 listopada 2024 roku, nie spodziewałby się nikt. O 18:54 Piotr i Irmina wsiadają do samochodu, by wrócić do domu. Pojęcia nie mają, że lada moment znajdą się w samym środku zamieszania, które przetestuje ich odwagę, wiarę w ludzi i zaufanie do zdrowego rozsądku. Nie spodziewają się bowiem, że już od kilku minut trwa inwazja, jakiej jeszcze ten świat nie widział. *** Marcin Mortka to nasze dobro narodowe, a co więcej, w tym niepokojącym wydaniu bardzo blisko mu do... amerykańskiego Króla. Nic tylko czytać! Ale uważajcie na to, co może czaić się w ciemności. Przemek Corso autor Nie wierzę, że to nie jest celowa próba obalenia mistrza grozy. Jest zbyt udana. Widocznie Marcin Mortka mroczną apokalipsę ześle tak ze smoczego pyska, jak i rubieży kosmosu. Na tych biednych, pełnych naszych przywar i obaw bohaterów, zawsze zmuszonych do odnalezienia w sobie odwagi i solidarności… co daje nadzieję, że one gdzieś tam i w nas naprawdę są. Magdalena Świerczek-Gryboś autorka Niech Tokyo nie czeka na jutro, bo dziś koniec świata. Przynajmniej takiego, jaki znamy. I na przekór hollywoodzkim filmom, nie zacznie się on w Ameryce, a u nas, w Polsce. Zapowiada się piękna katastrofa, a dzięki Marcinowi Mortce zobaczymy ją z pierwszego rzędu PigOut BIOGRAM Marcin Mortka Autor powieści fantasy i książek dla dzieci, poszukiwacz spokoju, optymista, domator, gawędziarz, wielbiciel historii i ostrej muzyki. Oddany rodzinie i książkom. Od wielu lat próbuje zostać hobbitem. Od 2021 roku nakładem Wydawnictwa SQN ukazały się serie: Drużyna do zadań specjalnych, Straceńcy Madsa Voortena, Cykl Maltański, oraz nowości: Pas Ilmarinena, Grom. Wojna runów, Karaibska odyseja. Rok 2024 to powrót do cudownej serii książek dla dzieci o wikingu Tappim oraz nowa seria: Dobrosia i pluszaki.
Samolot liniowy, czyli bombowo-rozpoznawczy PZL.23 "Karaś" ("Karaś" I/II) stanowił podstawowe uzbrojenie jednostek liniowych w latach 1937-1939. Dla lotnictwa polskiego wyprodukowano 250 samolotów tego typu. Ponadto dla lotnictwa bułgarskiego w latach 1937-1939 PZL wykonała dwie serie samolotów oznaczonych PZL.43/43A, liczące 12 i 42 płatowców. Niniejsze opracowanie omawia także samolot doświadczalny PZL.42 i projektowy nowy samolot liniowy PZL.46 "Sum".
Pisanie o Dziennikach Sørena Kierkegaarda może wywoływać niemałe zdziwienie. I to nie tylko dlatego, że nie posiadamy pewności, co do należytego zrozumienia intencji samego Autora, lecz z bardziej oczywistej przyczyny, a mianowicie czy pojęło się ich „boskie” przesłanie. Wreszcie ze względu na immanentną ezoteryczność filozoficzno-teologicznego języka. Innymi słowy, trudność tkwi już w przekładzie, w wysiłku adoptowania Kierkegaardowskiego stylu „niebezpośredniego pisarstwa” do języka w ogóle, a w szczególności do języka polskiego. Każda próba asymilacji Dziennika już jest jego interpretacją. Dodajmy, w przypadku filozofa, teologa, Antoniego Szweda, jest interpretacją wzorcową, intuicyjnie i naukowo pewną. Można jednak, jak przypuszczam, do pewnego stopnia, w przypadku Dzienników Kierkegaarda zachować ich „czystość”, są one bowiem przemyśleniami, a nawet spekulatywnymi ustaleniami. Dzienniki te wyrażają prawdę, którą Duńczyk osiągnął poprzez dyskursywny namysł, zaś ich intelektualny spokój, ale i zawarty w nich bunt, przerodził się w żywą egzystencjalną batalię. Przeto Dzienniki wypełniają u myśliciela z Kopenhagi najdalszy horyzont jego filozoficznych i teologicznych badań, zawartych w jego pismach. (…) Rzecz jasna, Dzienniki nie staną się tu chrześcijaństwem ani chrześcijaństwo Dziennikiem. (…) Na własną rękę musimy dotrzeć do głębin swego jestestwa, kierując się tylko nieznającą spoczynku ani ograniczeń, intymną, wewnętrzną refleksją.
Z recenzji prof. Jacka Aleksandra Prokopskiego
Chopin. Książka obrazkowa Zosi Dzierżawskiej jest klasycznym picture-bookiem, który przenosi nas w świat rodziny, kolegów i zabaw młodego Fryderyka Chopina. Naszpikowane detalami rysunki, inspirowane są atmosferą listów i wspomnień wszelkich chopinowskich „figlów, żartów i konceptów”. Obrazy te uzupełnione są krótkimi komentarzami Marity Albán Juárez, ale i bez nich czytelnik dowie się, co otaczało i kształtowało Chopina od dzieciństwa, aż po dzień wyjazdu z Warszawy.
Idea powstała, gdy autorka zilustrowała z sukcesem Tajemniczy Ogród Frances Hodgson Burnett w edukacyjnej serii wydanej przez Oxford.
Picturebook o Chopinie jest efektem założeń o oryginalnej w formie i namalowanej klasyczną kreską historii, spokojnymi kolorami i szlachetnym papierem – antidotum na otaczający nas nadmiar sztucznych, przejaskrawionych obrazów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?