Szeroki wybór książek, multimediów z zakresu szeroko pojętej kultury: architektura, duchowy wymiar twórczości, szlaki kajakowe, współczesne media, przemoc w mediach, polityka. Odnajdziesz tu również książki i podręczniki idealne dla uczniów oraz studentów. Szeroki wybór beslsellerów i nowości.
Praca Piotra Cichockiego to wielowarstwowe dzieło, które łączy w sobie precyzyjną analizę etnograficzną z głęboką refleksją nad przyszłością nauki. Opierając się na badaniach terenowych w Regionie Północnym Malawi, autor prezentuje wielowymiarowe spojrzenie na praktykę vimbuza, która pełni rolę zarówno medyczną, polityczną, artystyczną, jak i religijną. Ale książka to nie tylko szczegółowa monografia – stanowi również inspirujący traktat metodologiczny, który stawia kluczowe pytania o rolę etnografii w procesie dekolonizacji wiedzy. Autor dekonstruuje tradycyjne podejścia, jednocześnie rozważając nowe perspektywy, które redefiniują miejsce etnografii w globalnym, zdecentralizowanym świecie.
******
Vimbuza of Northern Malawi: Embodied Theories, Practices of Postcoloniality
Piotr Cichocki’s book is a multi-layered work, combining precise ethnographic analysis with deep reflection on the future of science. Based on his fieldwork in the Northern Region of Malawi, the author present a many-sided look at the practice of vimbuza, which plays a medicinal, political, artistic as well as religious roles. But the book is more than a meticulous monograph – it also constitutes an inspiring methodological treaty posing key questions about the role of ethnography in the process of decolonizing knowledge. Traditional approaches are deconstructed and new perspectives explored that redefine the place of ethnography in a global and decentralized world.
Moja ostatnia książka, za pośrednictwem której "chcę się podzielić z podobnymi do mnie stworzeniami naszego wspólnego ojca prawie wszystkimi ukrytymi do tej pory i nieoczekiwanie poznanymi przeze mnie tajemnicami wewnętrznego świata człowieka".Gurdżijew napisał te słowa 6 listopada 1934 roku. Przez kilka następnych miesięcy całkowicie poświęcił się przygotowywaniu materiału do trzeciego cyklu swoich pism pod tytułem Życie jest realne tylko wtedy, gdy "Ja jestem".Potem nagle, 2 kwietnia 1935, bezpowrotnie przestał pisać.Tekst zawarty w niniejszej książce to fragmentaryczny i wstępny szkic tego, co Gurdżijew zamierzał w niej przedstawić, a co miało "sprzyjać pojawieniu się w myśleniu i uczuciach czytelnika prawdziwego niefantazyjnego wyobrażenia o świecie realnym".Gurdżijew zwraca się do człowieka epoki współczesnej, do człowieka w głębi niespełnionego, odczuwającego brak sensu w swoim życiu. Wskazuje mu drogę, która nie izoluje od życia, lecz przez nie biegnie; drogę, która uwzględnia wszystkie sprzeczności, wszystkie przeciwstawne siły.Georgij Iwanowicz Gurdżijew, uważany za jednego z największych mistyków XX wieku, urodził się w Armenii około 1870 roku i zmarł w Paryżu w 1949. W latach 1894-1912 podróżował po Azji i Bliskim Wschodzie, zgłębiając tajniki prastarych tradycji i poszukując prawdy o człowieku. W 1913 roku przeniósł się do Moskwy, a po wybuchu rewolucji bolszewickiej wyjechał na Kaukaz, potem do Konstantynopola i w końcu osiadł we Francji, gdzie w 1922 roku założył organizowany od lat Instytut Harmonijnego Rozwoju Człowieka.W 1924 roku, po ciężkim wypadku samochodowym, Gurdżijew skupił się na pracy pisarskiej, która miała objąć trzy cykle pism. Pierwszy cykl pod tytułem Opowieści Belzebuba dla wnuka ukazał się zaraz po jego śmierci. Drugi, zatytułowany Spotkania z wybitnymi ludźmi, został opublikowany dopiero kilka lat później, a trzeciego nigdy nie skończył.
Little Guides to Style: The Classics is the beautifully packaged story of four heritage design houses that exemplify elegance and haute couture – Burberry, Chanel, Givenchy and Louis Vuitton.
From the timeless Burberry trench to the iconic Louis Vuitton luggage, these four pocket-sized books feature the key looks which have defined the fashion landscape and cemented these brands as classics.
Featuring over 400 exquisite images and expert text by bestselling fashion writers, these definitive guides to luxury style are the perfect gift set for any fashion lover.
Alchemia, psychodelia i buddyzm w artystycznej enklawie na Górnym ŚląskuEzoteryczna historia polskiej inteligencjiCo to jest Śnialnia? To miejsce, w którym się śni, i przestrzeń, gdzie sny się urzeczywistnia. Ich sen był snem o wolności.Malarze Urszula Broll, Antoni Halor, Zygmunt Stuchlik, Andrzej Urbanowicz i Henryk Waniek wymknęli się do Śnialni z realiów PRL-u. W latach sześćdziesiątych XX wieku stworzyli przy ulicy Piastowskiej 1 w Katowicach legendarną Pracownię, która przetrwała sześć dekad. Najpierw kusiła duchowością, a po 1989 roku - ekscesem, testując granice odzyskanej wolności.W kręgu oddziaływania Pracowni znalazły się ważne dla polskiej kultury postacie, m. in.: Zdzisław Beksiński, Henryk Mikołaj Górecki, Jerzy Illg, Ryszard Krynicki, Mieczysław Litwiński, Jarosław Markiewicz, Jacek Ostaszewski, Tadeusz Sławek, Olga Tokarczuk czy Ingmar Villqist.Rafał Księżyk powraca z polifoniczną, osadzoną w śląskich realiach opowieścią o tym, co wydawało się eskapizmem, a zmieniło rzeczywistość. W Pracowni publikowano jedne z pierwszych w Polsce Ludowej samizdatów, stąd wyruszano w pionierskie psychodeliczne tripy, tutaj zaczął się polski buddyzm zen. Rozwinęła się wrażliwość, która pozwoliła spojrzeć na Śląsk i na Polskę w nowy sposób.Rafał Księżyk jest współautorem bestsellerowych biografii artystów: Tomasza Stańki, Roberta Brylewskiego, Tymona Tymańskiego, Kazika Staszewskiego, Marcina Świetlickiego i Muńka Staszczyka oraz autorem książek 23 cięcia dla Williama S. Burroughsa, Wywracanie kultury. O dandysach, hipsterach i mutantach, Dzika rzecz. Polska muzyka i transformacja 1989-1993.
Odkryj najpiękniejsze miejsca na świecie w jednej niezwykłej książce! Wyrusz w podróż po fascynujących zabytkach Europy, Azji, Afryki i obu Ameryk, które zachwycają swoją historią, architekturą i niepowtarzalnym urokiem. Od majestatycznego pałacu Schnbrunn w Wiedniu, przez zapierające dech w piersiach Meteory w Grecji i tajemnicze piramidy w Gizie, aż po monumentalne Machu Picchu w sercu Peru. Poznaj cuda starożytnych cywilizacji, takie jak Angkor Wat, Borobudur czy Tadź Mahal. Odkryj architektoniczne perełki, jak dzieła Gaudego w Barcelonie, zamki w Dolinie Loary czy monumentalny Wersal. Zachwyć się różnorodnością miejsc, od średniowiecznego Carcassonne, przez mistyczną Petrę, aż po nowoczesne cuda jak Braslia.Atlas zabytków to przewodnik pełen zapierających dech w piersiach zdjęć, ciekawostek i inspiracji do podróży. Idealny dla miłośników kultury i architektury. Wybierz się w niezapomnianą podróż, nie wychodząc z domu!
Odkryj skarby kultury i architektury z całego świata w jednym wyjątkowym przewodniku!Zanurz się w fascynującą podróż przez wieki historii i odkryj miejsca, które ukształtowały naszą cywilizację. Od majestatycznego pałacu Schnbrunn w Wiedniu, przez mistyczne klasztory Meteory w Grecji, po monumentalne piramidy w Gizie i tajemnicze ruiny Machu Picchu w sercu Andów.Poznaj wspaniałość starożytnych budowli, takich jak Angkor Wat, Tadź Mahal czy Borobudur. Zachwyć się europejskimi klejnotami architektury, jak dzieła Gaudego w Barcelonie, romantyczne zamki w Dolinie Loary czy przepych Wersalu. Od średniowiecznych murów Carcassonne, przez skalną stolicę Petrę, aż po unikalne krajobrazy Kapadocji każde miejsce opowiada swoją niepowtarzalną historię.Zabytki świata to zbiór inspirujących zdjęć, fascynujących faktów i niezapomnianych opowieści o najpiękniejszych zakątkach globu. Doskonały towarzysz dla miłośników podróży, kultury i sztuki.Rozpocznij swoją podróż po świecie bez konieczności pakowania walizek!
Święta Wielkanocne to wyjątkowy czas, bo niesie ze sobą radość i nadzieję. Zanim przyjdą, razem z promieniami wiosennego słońca, poznaj różne zwyczaje i obrzędy wielkanocne. Przeczytaj o obchodach kolejnych świątecznych dni. Dowiedz się, jakie pokarmy powinny znaleźć się w święconce, i wykonaj samodzielnie figurki owieczek i baranków.
Święta Wielkanocne to czas pełen radości z odradzającego się życia. Zanim nadejdą, poznaj różne zwyczaje z nimi związane - te praktykowane do dziś oraz te nieco już zapomniane. Dowiedz się, co symbolizują baranek, chleb albo chrzan, które wkładamy do świątecznego koszyczka. Poznaj techniki zdobienia jajek i przygotuj świąteczną kartkę-pisankę.
Kinfolk magazine-launched to great acclaim and instant buzz in 2011 - is a quarterly journal about understated, unfussy entertaining. The journal has captured the imagination of readers nationwide, with content and an aesthetic that reflect a desire to go back to simpler times; to take a break from our busy lives; to build a community around a shared sensibility; and to foster the endless and energizing magic that results from sharing a meal with good friends. Now there’s The Kinfolk Table, a cookbook from the creators of the magazine, with profiles of 45 tastemakers who are cooking and entertaining in a way that is beautiful, uncomplicated, and inexpensive. Each of these home cooks-artisans, bloggers, chefs, writers, bakers, crafters has provided one to three of the recipes they most love to share with others, whether they be simple breakfasts for two, one-pot dinners for six, or a perfectly composed sandwich for a solo picnic.
Ta publikacja - to studium metodologiczno-badawcze poświęcone analizie publikacji prasowych wokół ołtarza Wita Stwosza w XIX, XX i XXI wieku. Autor wnikliwie bada, jak zmieniały się narracje, interpretacje i znaczenia przypisywane temu arcydziełu sztuki gotyckiej w różnych okresach historycznych. Książka łączy podejście historyczne z analizą jakościową, oferując unikalny wgląd w sposób, w jaki prasa kształtowała opinie publiczne na temat kultury i dziedzictwa narodowego. To pozycja obowiązkowa dla badaczy mediów, historyków sztuki oraz wszystkich zainteresowanych relacjami między prasą a kulturą na przestrzeni trzech stuleci. Od Wydawcy
Lutowy Miesięcznik ZNAK Dotknij mnie Dotyk jest najważniejszym ludzkim zmysłem: w żadnej chwili naszego życia nie przestaje działać. Gdy się dotykamy, otwiera się cały wachlarz zjawisk - tych znanych nam wszystkim z doświadczenia, ale i tych ukrytych, subtelnych, a nawet nieoczekiwanych. I choć działanie receptorów na skórze opisujemy językiem nauki, to czujemy, że w dotyku chodzi głównie o relacje i kontakt z drugą osobą. O tym, co się wydarza podczas dotykania opowiadamy w najnowszym ZNAKu przez pryzmat zaburzeń tego zmysłu, zawodu aktorskiego i doświadczeń z terapią psychosomatyczną. ·Jak dotyk wzmacnia układ odpornościowy? ·Na czym polega terapia psychosomatyczna? ·Co czują aktorzy, gdy całują się na scenie? Odpowiadają: Marta Alicja Trzeciak, Maciej Topolski oraz koordynatorki intymności – Kaja Wesołek Podziemska i Marta A. Zygadło Ponadto w numerze: ·Olga Boznańska. W jej pracowni nawet mrówki były pod ochroną ·Dlaczego feministka Luce Irigaray wzbudza tyle kontrowersji? ·Himalaista Leszek Cichy: Na lodowcu dobrze się myśli ·Konrad Swinarski – kometa, która zgasła za szybko ·Italo Calvino: Artur Madaliński o włoskim dyrygencie liter ·Krzyżówka Miesięcznika: zgadnij kolejny Temat Miesiąca NOWOŚĆ! ·Polecenia filmowe Diany Dąbrowskiej ·Felietony Małgorzaty Rejmer, Elizy Mórawskiej-Kmity i Janusza Poniewierskiego Ilustracja okładkowa: Olka Osadzińska
Niezatapialne stanowią medytacyjno-poetycki zapis lekcji udzielonych autorce przez ssaki morskie. Po setkach godzin obserwacji i wchodzenia w relacje z mieszkankami i mieszkańcami oceanów Gumbs zaczęła zauważać analogie między dydaktyką i praktyką Czarnego feminizmu a mądrością przekazywaną jej przez wodne kuzynostwo. Autorka opowiada o ssakach morskich jako istotach niezłomnych, opiekuńczych, uformowanych przez konflikt i wymykających się normatywnym kategoriom biologii. Niezatapialne to ujmujący przepływ poetyckiej wrażliwości, refleksji na temat relacji ludzko-pozaludzkich, odwołań do nauk Czarnego feminizmu oraz spekulacji o świecie wolnym od wyzysku i militaryzmu.
Fascynujące, ilustrowane przewodniki po światach pełnych bóstw, duchów i potworów, labiryntach wierzeń i religii z odległej przeszłości, opowieściach i legendach, które inspirują do dziś seria Mitologie Świata poprowadzi cię przez najciekawsze zakamarki różnych kultur. Czy kami mogą lubić się z yokai?Kto dziś czyta Kojiki, czyli najstarszy japoński zbiór legend?Jakich przodków miała Mechagodzilla?Co łączy J-horrory z duchami onryo?Jak sintoizm i buddyzm wpłynęły na regionalny japoński folklor? Od najstarszych spisanych legend o powstaniu świata, Izanagim i Izanami, ich potomstwie oraz początkach Japonii, przez średniowieczne kroniki i opowieści o cesarzach, wojownikach, pustelnikach i mściwych duchach, po ich dzisiejsze technologiczne reinkarnacje. Ta książka to znakomite wprowadzenie w tajemniczy świat yokai i yurei. Japońskie mity i legendy to także skarbnica inspiracji dla anime, mangi, gier komputerowych, filmów aktorskich i innych form sztuki Frydman pokazuje, jak żyją one w dzisiejszej kulturze i jak współcześni Japończycy czerpią z motywów i symboli z przeszłości.To obowiązkowa lektura dla każdego, kto interesuje się Krajem Kwitnącej Wiśni dzięki niej lepiej zrozumiesz kulturę japońską i ujrzysz ją w nowym świetle.
Książkę wyróżnia mocny fundament metodologiczny, a w drugiej kolejności – szeroka baza źródłowa, która obejmuje niepublikowane archiwalia, dane ilościowe oraz zapisy rozmów z byłymi pracownikami studia Se-Ma-For. We wstępnej części pracy drobiazgowo przedstawiono założenia i realizację grantu, który stał u podstaw tej publikacji, oraz charakterystykę metody naukowej łączącej elementy socjologii, production studies, tradycyjnej historii kina, prozopografii z niewielką domieszką antropologii.
Monografia uderza w rozmaite mity narosłe wokół działalności Se-Ma-Fora. To przede wszystkim opowieść o przełamywaniu kryzysów, o konieczności funkcjonowania w gospodarce niedoboru, o niekończącym się paśmie problemów z zatrudnieniem, pieniędzmi, sprzętem, lokalami i partnerami. W tak opowiedzianej historii filmy schodzą na dalszy plan, a na pierwszy wysuwają się twarde dane z archiwów, relacje świadków, liczby i zestawienia. Z tej perspektywy nie widać co prawda zbyt wielu filmów ani tym bardziej anegdot, ale możemy w zamian dostrzec ukryte mechanizmy produkcyjne, nieoczywiste relacje między pracownikami, krzyżujące się intencje rozmaitych grup interesu, innowacyjne rozwiązania na planie filmowym.
Z recenzji prof. Pawła Sitkiewicza
Nie mamy tutaj do czynienia z powodzią faktów historycznych, lecz bardzo przemyślanym studium, w którym wydobyte na plan pierwszy zostały aspekty najistotniejsze: baza materiałowa i techniczna, relacje wewnątrz (i nie tylko wewnątrz) zespołu, współpraca z innymi konfiguracjami produkcyjnymi, trwałość i charakter zatrudnienia czy usprawnienia procesu realizacji filmów. Wartość rozprawy oraz wyjątkowo twórczo zaprojektowana warstwa metodologiczna czynią zeń pracę wzorcową dla badaczy i badaczek. Można bowiem wykorzystywać wypracowane w zespole instrumentarium do badań innych instytucji produkcji filmowej.
Na potrzeby tego projektu zastosowano oryginalne połączenie metodologiczne, nie tylko inspirowane badaniami produkcyjnymi, lecz także socjologią sztuki, socjologią twórczości, refleksją nad sieciowością, badaniami wytwórni filmowych, komparatystyką czy wreszcie prozopografią. Ten miks metodologiczny cechowały harmonijne połączenia, funkcjonalność i okazał się on ostatecznie płodny poznawczo.
Z recenzji prof. Marcina Adamczaka
Okres wielkanocny to czas, który rozpoczyna się od najważniejszej uroczystości w Kościele katolickim, jaką jest Niedziela Wielkanocna. Poprzedza ją wiele symbolicznych wydarzeń, jak czterdziestodniowy Wielki Post, Wielki Tydzień, a w nim Triduum Paschalne. Książeczka, którą trzymacie w rękach, wyjaśni Wam wiele pojęć związanych z tym wyjątkowym czasem. Pomoże lepiej przeżyć zbliżające się święta i zrozumieć, dlaczego są takie ważne.
Czy to nie fascynujące, że narodziny, śmierć i zmartwychwstanie kogoś kto żył ponad 2 tysiące lat temu ma tak ogromne znaczenie, że każdego roku ludzie przeżywają je na nowo? Ta wyjątkowa książka jest doskonałą pomocą, by zrozumieć znaczenie Świąt Wielkanocnych. Zawiera nie tylko historię powstania Wielkanocy, ale także zebrane z różnych zakątków świata tradycje i obrzędy. Co więcej, znajdziecie w niej pyszne przepisy na świąteczne potrawy, cytaty z Pisma Świętego oraz pieśni wielkanocne.
Dotychczasowe wydania dzieł księdza Janusza Pasierba obejmowały zwykle osobno albo teksty prozatorskie, albo poetyckie. Obecna antologia łączy oba te żywioły. Prezentuje utwory napisane na przestrzeni blisko trzydziestu lat. Reprezentują one szerokie spektrum gatunkowe, w którym, jak w zwierciadle, można dostrzec zarys wielowymiarowej osobowości ich Autora. Czytelnik znajdzie tu eseje, artykuły naukowe i publicystyczne, teksty prelekcji wygłaszanych podczas konferencji, recenzje wystaw, wstępy do książek, kazania, notatki, wiersze, poetyckie ekfrazy. Objawia się w nich Pasierb historyk sztuki, Pasierb naukowiec, Pasierb erudyta, Pasierb myśliciel, Pasierb humanista, Pasierb egzystencjalista chrześcijański, Pasierb poeta liryczny, Pasierb ksiądz, Pasierb kaznodziejaTeksty, które weszły w skład niniejszego tomu, zostały podzielone na trzy części, organicznie ze sobą powiązane. W części pierwszej znalazły się refleksje na temat genezie kultury, jej istoty i jej aspektów współczesnych. Część drugą wyznacza krąg tematów związanych z kulturą europejską. W części trzeciej znalazł się krąg kultury polskiej. Po każdym tekście prozatorskim został zamieszczony wiersz, czasem na zasadzie muzycznego basso continuo, czasem kontrapunktu, czasem refrenu, a niekiedy finału. Początek i koniec antologii ujmują, niczym kunsztowne okładki liturgicznego kodeksu, dwa eseje: Na początku była kultura oraz Absolutna przyszłość kultury.
Ryszard Narew, ur. 1958 r., jest absolwentem socjologii UW, studiował też równolegle przez dwa lata filozofię analityczną. Opublikował już "Nieprawomyślne komentarze do Listów św. Pawła" oraz "Heidegger - niebezpieczne myślenie". W swoich książkach stara się łączyć myślenie dyskursywne z refleksją religijną. "Żydowskie mity. Czy są nam jeszcze potrzebne?" to zbiór trzech tekstów. W pierwszym autor doszukuje się zaczątków destrukcyjnych cech zachodniej cywilizacji już w najstarszych mitach żydowskich, czyli w Genesis. Sugeruje, aby porzucić te mity i rozejrzeć się za innymi, skoro dostępność literatury antropologicznej stała się powszechna. Co więcej, zaprasza na prywatną podróż wśród mozaiki mitów i wierzeń. Drugi przedstawia ciemne strony życia społeczności Indian, podważając tak popularny, lecz nieco cukierkowy obraz plemion obu Ameryk i Afryki. Trzeci przywołuje handlową blokadę Anglii przez Napoleona, aby uwydatnić katastrofalne konsekwencje blokady Strefy Gazy przez Izrael.
Książka poświęcona jest działalności producenckiej Studia Filmowego im. Karola Irzykowskiego w latach 19812005. Autor podjął się zadania przeanalizowania polityki programowej i kultury produkcji Studia oraz warunkujących je kontekstów społeczno-politycznych (np. przemiany instytucjonalne polskiej kinematografii). Przedmiotem analizy był zatem proces, który odbywa się w instytucjonalnych ramach rozpiętych pomiędzy zarządczą kontrolą i swobodą twórczą. * Na tle literatury z zakresu historii instytucjonalnej podmiotów odpowiedzialnych za produkcję (zespołów filmowych czy wytwórni) jest to, w moim mniemaniu, publikacja najlepsza. Po pierwsze dlatego, że powstała z wykorzystaniem wszelkich dostępnych źródeł (w tym obszernej kwerendy archiwalnej) []. Po drugie ze względu na wiarygodny wywód, w którym wnioski formułowane są na podstawie dużej liczby przesłanek, a jednocześnie ostrożne w przypadku braku przekonujących dowodów. Po trzecie z powodu bardzo wysokiej sprawności prowadzonej narracji i jakości języka, które sprawiają, że wiele partii książki czyta się niemal jak powieść sensacyjną (w formule Studio Filmowe im. Karola Irzykowskiego przeciw światu). Dr hab. Krzysztof Kornacki, prof. UG Publikacja w znacznej mierze uzupełnia wiedzę o historii polskiego kina. Historia i działalność Studia Filmowego im. Karola Irzykowskiego zostały opisane bardzo kompetentnie, wiedza i świadomość metodologiczna Autora są godne podziwu. Prezentowanej książki z całą pewnością nie będzie można zignorować w kolejnych badaniach. Ponadto jej lektura sprawia dużą przyjemność zarówno poznawczą, jak i stricte czytelniczą. Prof. Piotr Zwierzchowski
Polacy dostrzegali w tym kraju i w społecznościach go zamieszkujących coś być może unikalnego. Japonia nie była dla nich egzotyczna. Opisy, które zawarli w swoich pracach, wskazują, że krajobraz Japonii nie był im obcy, miejscami wręcz przywodził na myśl albo rodzime strony, albo miejsca znane ze wcześniejszych wypraw. Z czego to mogło wynikać? Czy powodem tego mogło być to, że ziemie polskie i rejony Europy Środkowej były ich jedynymi punktami odniesienia? Dla części z nich mogło tak być, jednak większość omawianych podróżników posiadała już doświadczenia podróży do innych miejsc w Europie i w świecie. A zatem, jaki mógł być tego powód?
(opis wydawcy)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?