Poradnik ułatwiający zarządzanie czasem pracy w zespole, którym kieruje menedżer. W książce pokazano jak zaplanować i rozliczyć czas pracy w różnych okresach czasu – miesiącu, okresie rozliczeniowym i roku. Książka stanowi szerokie kompendium wiedzy na skomplikowany temat, jakim jest czas pracy. Publikacja jest obszerna, gdyż proces zarządzania czasem pracy podzielono na etapy, uwzględniając zaangażowanie w nie kadry zarządzającej.
Niewątpliwym atutem książki jest duża liczba przykładów, które doskonale obrazują faktyczne działania, jakie w praktyce musi podjąć menedżer, aby prawidłowo kierować zespołem z punktu widzenia czasu pracy. Ponadto każdy rozdział kończy się swoistym podsumowaniem, w którym zawarto 10 głównych zasad dotyczących jego treści, a więc można stwierdzić, że w sumie w 80 punktach streszczono krok po kroku procedury postępowania związanego z czasem pracy, zgodnie z którymi powinni postępować menedżerowie.
Książka zawiera odrębne omówienia dotyczące czasu pracy w placówkach handlowych po wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele od 1.3.2018 r. i pod tym kątem jest pierwszym na rynku tak szerokim omówieniem tej ciągle nowej i budzącej wątpliwości tematyki.
Nowości uwzględnione w książce:
Zasady planowania i rozliczania czasu pracy w placówkach handlowych od 1.3.2018 r. po wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele.
Nowe indywidualne rozkłady czasu pracy dla pracowników – rodziców dzieci niepełnosprawnych.
Przesunięcie obligatoryjnych elektronicznych zwolnień lekarskich na 1.12.2018 r.
Najnowsze stanowiska PIP i MRPiPS dotyczące czasu pracy z lat 2016–2017.
Wspólne stanowiska PIP i MRPiPS w sprawie czasu pracy w placówkach handlowych po zmianach wprowadzonych od 1.3.2018 r.
W książce Czytelnik znajdzie odpowiedzi na wiele praktycznych pytań związanych z planowaniem i rozliczaniem czasu pracy, m.in.:
Jakie są rodzaje indywidualnych rozkładów czasu pracy i zasady ich wprowadzania?
Jakie elementy zawrzeć w harmonogramach czasu pracy?
Jak przydzielać zadania osobom zatrudnionym w systemie zadaniowego czasu pracy i jak rozliczać ich podróże służbowe?
Jaka jest procedura wprowadzania zmian do harmonogramów czasu pracy, aby nie narazić się na odpowiedzialność w przypadku kontroli PIP?
Jak prawidłowo organizować szkolenia, podróże służbowe i dyżury, aby nie naruszyć przepisów o czasie pracy?
Jak uprawnienia związane z rodzicielstwem wpływają na organizację czasu pracy?
Do kiedy pozwalać pracownikom na odpracowywanie wyjść prywatnych?
Czym różnią się nadgodziny od godzin ponadwymiarowych?
Kiedy trzeba pracownikom oddać cały dzień wolny od pracy, a nie czas wolny od pracy, a kiedy jedyną możliwością rozliczenia dodatkowej pracy jest wypłata wynagrodzenia?
W jakich terminach i jakie informacje o czasie pracy przekazywać do działu HR?
Jaką dodatkową pracę rozliczać na koniec miesiąca, a jaką na koniec okresu rozliczeniowego?
Jak ustalić liczbę nadgodzin średniotygodniowych na koniec okresu rozliczeniowego?
W jakich przypadkach dodatkowa praca może być rekompensowana po zakończeniu okresu rozliczeniowego?
Jak rozliczyć czas pracy pracownika odchodzącego z pracy w trakcie okresu rozliczeniowego?
Jaka dodatkowa praca nie jest wliczana do rocznego limitu nadgodzin?
Jak w praktyce prowadzić listy obecności, żeby nie narazić się na odpowiedzialność z tytułu naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych po wejściu RODO, czyli 25.5.2018 r.?
Za jakie naruszenia przepisów dotyczących czasu pracy odpowiadają menagerowie, za jakie działy HR, a za jakie osoby zarządzające pracodawcą?
Poradnik zawiera obszerną bazę wzorów pism pracowniczych wynikających z przepisów stosowanych w zatrudnieniu. Szczegółowo omawia zasady zatrudniania, udzielania urlopów, rozliczania nadgodzin i prowadzenia dokumentacji pracowniczej.
W publikacji specjaliści ds. Kadr znajdą:
gotowe wzory dokumentów kadrowych,
komentarze do wzorów z zakresu prawa pracy,
instrukcje wypełniania wzorów,
odwołania do podstaw prawnych.
W poradniku znajdują się m.in. następujące wzory dokumentów:
umowy o pracę (na czas określony, nieokreślony, okres próbny)
umowy cywilnoprawne w zatrudnieniu
wnioski urlopowe (o urlop wypoczynkowy, macierzyński, wychowawczy, ojcowski, rodzicielski, adopcyjny, bezpłatny)
informacja o warunkach zatrudnienia i uprawnieniach pracowniczych
karta ewidencji i grafiki czasu pracy
polecenie wyjazdu służbowego i rachunek kosztów podróży
karta szkolenia wstępnego w dziedzinie BHP
wypowiedzenie warunków pracy lub płacy
wypowiedzenie umowy o pracę oraz świadectwo pracy
regulamin pracy, zfśs, wynagradzania
procedura polityki antymobingowej, kar porządkowych oraz wprowadzania indywidualnego czasu pracy
Tym co odróżnia ten poradnik od innych, są komentarze i wyjaśnienia do każdego punktu wzoru.
W książce uwzględniono najnowszy stan prawny na listopad 2017 r., przy czym kluczowe informację – np. dotyczące czasu pracy, czy urlopów – zostały przygotowane z uwzględnieniem kalendarza na 2018 r.
Książka jest niezbędnym narzędziem dla każdego pracownika działu kadr, który potrzebuje aktualnej informacji na temat sposobu wypełniania i prowadzenia dokumentacji pracowniczej.
Poradnik koncentruje się wokół istotnego zagadnienia prawa pracy, jakim jest dokumentacja pracownicza.
Kodeks pracy oraz inne akty prawne nakładają na pracodawców obowiązek sporządzania wielu dokumentów. Wszystkie etapy stosunku pracy – począwszy od momentu przyjęcia do pracy, przez trwanie zatrudnienia, skończywszy na jego rozwiązaniu – są dokumentowane za pomocą np. umowy o pracę, informacji o zapoznaniu pracownika z dodatkowymi warunkami zatrudnienia, karty ewidencji czasu pracy, porozumienia zmieniającego, wypowiedzenia umowy czy świadectwa pracy. Osoby odpowiedzialne za prowadzenie dokumentacji pracowniczej szukają informacji na jakiej podstawie, jakiej treści i w jakim terminie pracodawca powinien zapoznać wszystkich pracowników z określonymi obowiązkami lub uprawnieniami.
Wychodząc naprzeciw potrzebom działów kadr, przygotowaliśmy publikację, w której znajdują się najważniejsze pisma i formularze pracownicze wraz z objaśnieniami. Autorzy w swojej pracy zajmują się zagadnieniami kadrowymi, dzięki czemu doskonale znają problemy towarzyszące powstawaniu tych dokumentów.
Każdy rozdział na temat wybranego dokumentu pracowniczego zawiera:
komentarz – stanowi wprowadzenie w omawiane zagadnienie, wyjaśnienie obowiązujących przepisów, wskazanie podstaw prawnych, terminów sporządzania pisma;
wyjaśnienia do wzoru – są to uszeregowane zgodnie z budową dokumentu wskazówki, jak wypełnić puste pola, jak modyfikować treść niektórych zapisów dokumentów, aby odpowiadał on specyfice danego pracodawcy, które elementy pisma są obowiązkowe, a które zależą od woli stron, itp.;
wzór dokumentu – jest pismem, które po wypełnieniu stanowi dokument zgodny z obecnymi przepisami prawnymi.
Dodatkowo wzory zamieszczone na CD w formie edytowalnej stanowią gotowe formularze do skopiowania, modyfikacji, wydruku lub przechowywania w formie elektronicznej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?