W tej strefie proponujemy bardzo szeroką ofertę z dziedziny psychologii oraz dziedzin powiązanych: astronomii i astrofizyki, ekologii, filozofii, kultury, podróżnictwa, religii, socjologii, sztuki. Szczególnie polecamy z tej kategorii bestseller pt. Księga Urantii. Księga Urantii podaje jasną i zwięzłą integracją nauki, filozofii i religii. Ci, którzy ją czytali i zgłębiali, wierzą, że Księga Urantii może wnieść bardzo wiele wartości do religijnej i filozoficznej myśli ludzi tego świata.
Bucket list Polska365 nieoczywistych miejscPrzewodnik z listą niezwykłych atrakcji turystycznych,które za życia trzeba zobaczyć.Nietuzinkowy pomysł na odkrywanie Polski - nie tylko wśródstarych murów czy nowoczesnych muzeów, ale przede wszystkimwśród tętniących barw, fascynujących dźwięków i ulotnych chwil.Obok zimowej wędrówki po nadbałtyckiej plaży pojawia sięporanne spotkanie z żubrem w puszczy, obok spaceru wokółłódzkich murali - zachwyty podczas wschodów słońca naOchodzitej. Znajdziemy tu zarówno oryginalne obiekty, takiejak Muzeum Guzików w Łowiczu czy Muzeum Sentymentóww Kowarach, jak i cuda zaklęte w naturalnych krajobrazach - odfalujących pól Roztocza po Europejską Wioskę Bociana w Pentowie.Wszystkie te niezwykłe momenty zostały uchwycone w mistrzowskimobiektywie Mikołaja Gospodarka, a podążanie jego śladamimoże być początkiem niezwykłej przygody podczas tworzeniaosobistej bucket list.
Jurajskie ścieżki. Opowieść fotografa i podróżnika o wędrówkach po krainie Orlich GniazdPołączenie przewodnika, reportażu i osobistego dziennika, w którym Mikołaj Gospodarek nie skupia się na tym, co "trzeba" zobaczyć, ale bardziej na tym, "dlaczego" warto to zrobić. Dzieli się wiedzą, przeżyciami i emocjami.Przywołuje dawne historie, oddaje głos miłośnikom regionu, którzy żyją w nim na co dzień, i poleca atrakcje spoza tradycyjnego kanonu turystycznego na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, takie jak Muzeum Dawnych Rzemiosł w Żarkach czy trasę Podziemny Olkusz.Noclegi w urokliwych zamkach i dworkachWyśmienite pstrągi w lokalnych smażalniachWspinaczki z liną po ostańcachZachody słońca na pustyniWycieczki rowerowe po dolinkach krakowskichEkscytujące wizyty w jaskiniachMoje miejsca, moje historieTo jedyny region w Polsce, z którym mam tak głęboką i zażyłą więź. I nie będę udawał, że będę obiektywny. Jura to kraina z moich dziecięcych wspomnień. To miejsce pierwszych świadomych zachwytów nad przyrodą.Przez wiele lat był to mój podręczny poligon fotograficzny, na którym trenowałem niemal codziennie. Patrzę na Jurę jak dziecko, które ona wychowała, i wiem, że w wielu miejscach moje zauroczenie weźmie górę nad logiką.Mikołaj GospodarekMikołaj Gospodarek - fotograf, podróżnik, dziennikarz. Ukończył studia na Wydziale Filmu i Fotografii w Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania w Łodzi. Od 2006 roku zawodowo zajmuje się utrwalaniem piękna krajobrazów. Autor publikacji z serii Bucket list oraz przewodników i albumów po Polsce. Pochodzi z Częstochowy, a Jurę Krakowsko-Częstochowską odkrywa od najmłodszych lat.
Kultura akademicka to system instytucjonalny, ale przede wszystkim ludzie i wartości. Dlatego skuteczność komisji do spraw etyki czy sposób korzystania z coraz bardziej zaawansowanych narzędzi sztucznej inteligencji zależą od samych badaczy. Autorzy artykułów podkreślają, jak zgubna jest presja czasu, dążenie za wszelką cenę do wprowadzenia innowacji, stawianie głównie na rentowność działań. „Uniwersytet przedsiębiorczy” wymusza tworzenie strategii przetrwania. Jednocześnie nikt nie neguje, że w wielu sferach uczelnie powinny się zmienić: wejść w dialog ze społeczeństwem i wspierać wolność myślenia. Członkowie uniwersytetu muszą umieć zdobyć się na „konstruktywną niezgodę”, konfrontację, ścieranie się poglądów. W numerze poruszono też temat mobbingu i sytuacji uczelnianych emerytów.
Arkadiusz Wojnarowski – absolwent podyplomowych studiów producenckich w Szkole Filmowej w Łodzi, doktor w dziedzinie nauk humanistycznych. Wykładał produkcję i scenariopisarstwo w PWSFTviT w Łodzi i na Uniwersytecie Wrocławskim. Obecnie współpracuje z UAM w Poznaniu i z Uniwersytetem Dolnośląskim DSW we Wrocławiu. Prawnik i producent filmowy („Droga na drugą stronę”, „Bella Mia”). W 2009 r. opublikował „Prawne i finansowe podstawy europejskiej koprodukcji filmowej”. Wydał dwie monografie z cyklu Jak Zostać Scenarzystą Filmowym: „Rynek i źródła finansowania scenariuszy filmowych w Polsce” oraz „Scenopisarskie aplikacje i programy”, a także obszerne opracowanie pt. „Współczesny scenariusz filmowy. Odmiany, formaty, programy”. Jego książki i filmy są do nabycia m.in. na stronie fundacjadzf.pl. Autor jest członkiem Europejskiej Akademii Filmowej i Stowarzyszenia Filmowców Polskich, a także fundatorem (2002) i prezesem Dolnośląskiego Zespołu Filmowego. Ekspert Dolnośląskiego Centrum Filmowego oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego w dziedzinie Kultura i Turystyka. Konsultant prawny ds. umów filmowych i ds. zrównoważonej produkcji filmowej (green filming), a w latach 2024–2025 został zaprzysiężony przy piętnastu sądach okręgowych w Polsce, w tym w Warszawie, Łodzi, Katowicach i Krakowie, na biegłego sądowego w dziedzinie scenariopisarstwa, produkcji, dystrybucji filmowej, a także prawa autorskiego i własności intelektualnej. *** W realiach europejskich, więc także w Polsce, trudno wyobrazić sobie produkcję filmu, który powstaje wysiłkiem organizacyjnym i finansowym tylko jednego podmiotu producenckiego. Zgodnie z tytułem w „Koprodukcji filmowej w Polsce...” autor przedstawia to zagadnienie w odniesieniu do rynku polskiego, opisując koprodukcję filmową zarówno w najbardziej kojarzonym układzie międzynarodowym, jak i układzie wewnętrznym, układzie koprodukcji krajowej. Na początku książki możemy zaznajomić się z analizą europejskich zasad i regulacji dotyczących koprodukcji międzynarodowych. W krótkim zarysie dostajemy kilka przykładów historycznych z XX wieku oraz podsumowanie zawarte w Konwencji Rady Europy z 2017 roku. W tej części pojawiają się także przykłady międzynarodowych koprodukcji filmowych z udziałem Polski. Dalej głównym wątkiem staje się koprodukcja krajowa, która zdominowała rynek. Dużo miejsca przy tej okazji zajmuje prezentacja Regionalnych Funduszy Filmowych. W alfabetycznym porządku dostajemy tutaj mniej lub bardziej szczegółowe opisy regulaminów, form działania, niesienia pomocy przy produkcji ze strony kolejnych regionalnych komisji. Sporo miejsca zajmuje także instytucja zachęt Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, które ze swej istoty mają wspierać finansowanie koprodukcji filmowych. Bardzo ważne miejsce w książce zajmuje opis odpowiedzi producentów, odpowiadających na pytania ankiety dotyczącej koprodukcji. Dostrzegam wartość książki szczególnie dla początkujących producentów filmowych, dla których może być źródłem skondensowanej wiedzy i ostrzeżeniem przed niebezpieczeństwami, jakie mogą się pojawiać w koprodukcjach filmowych, tych międzynarodowych, jak i tych krajowych. dr Marek Rudnicki (Wydział Organizacji Sztuki Filmowej PWSFTviT im. Leona Schillera w Łodzi)
Publikacja jest poświęcona współczesnym środkom narracji wizualnej, stosowanym w filmie, telewizji i internecie. Objaśnia migotliwe z natury i często ulotne środki ekspresji, których celem jest wywołanie u widza określonych znaczeń lub pożądanych emocji. Wpisuje się w nowo tworzony transdyscyplinarny obszar nauki i wiedzy określany mianem lingwistyki obrazu. Publikacja jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców. Po pierwsze, może być użyteczna dla tych wszystkich ludzi nauki, którzy prowadzą badania z zakresu medioznawstwa i komunikacji społecznej, antropologii kulturowej, nauki o obrazie oraz narratologii. Po drugie, może być przydatna dla studentów kierunków humanistycznych i społecznych, którzy - z uwagi na dokonujące się na naszych oczach przejście z komunikacji werbalno-typograficznej do komunikacji werbalno-audiowizualnej - mierzą się z problemem poprawnego tworzenia i odbierania różnorakich form wizualnych wykorzystujących ruchomy obraz. Po trzecie w końcu, może służyć pomocą wszystkim tym, którzy pragną lepiej poznać naturę ruchomego obrazu filmowego i telewizyjnego, zrozumieć siłę jego oddziaływania (również negatywnego) i tym samym uodpornić się na jego wpływ (często manipulacyjny) w sposób, w jaki jest to możliwe w XXI stuleciu. Książka - choć formalnie jest publikacją naukową i ma charakter wykładu - stara się być pragmatyczna w treści. Pokazuje, na czym praktycznie polega sztuka opowiadania językiem filmowym. Przedstawia liczne techniki narracji filmowo-telewizyjnej do natychmiastowego zastosowania przy realizacji różnorakich form wizualnych. Omawiane zjawiska są prezentowane dwutorowo - za pomocą opisu słownego oraz materiału graficznego w postaci pojedynczych ilustracji lub ich sekwencji.
Książka jest znakomita. Napisana z żywą wiarą, prostym językiem. Można ją polecać zarówno początkującym w życiu wiary, jak i ludziom od dawna w wiarę dobrze wkorzenionym; zarówno regularnie praktykującym katolikom, jak i tym, którzy dopiero niedawno postanowili swoją wiarę traktować poważnie.o. Jacek Salij OP Autorka napisała o Eucharystii sercem. Zresztą nie można napisać inaczej, bo Eucharystia to serce Jezusa umierające dla Ciebie, to również serce Kościoła, dzięki któremu Kościół żyje. Żyj i Ty dzięki sercu Jezusa w Twoim sercu otrzymanym na Eucharystii.ks. Dominik Chmielewski SDB Książka doskonała dla dorosłych i dla dzieci. Wypróbowałem na własnych pociechach i działa! Serdecznie ją polecam, bo jak napisała sama Autorka: „Jako ochrzczeni mamy oprócz przywilejów również obowiązki, jak chociażby głoszenie innym Ewangelii”. Cezary Pazura, aktor (fragment Posłowia)
From bestselling author Juliette Aristides comes an inspirational guide to thinking, making, and embodying the mind of a creative person
The third Monacelli Studio title from Juliette Aristides, The Inner Life of the Artist contains a series of short, insightful essays and significant, meaningful quotes by contemporary and historical artists, each accompanied by a moving and inspiring selection of nearly 100 artworks from the past and present. For those interested in drawing, painting, and other art forms, important principles of Atelier teaching (classical and traditional art training and instruction) and fun practical exercises are applied throughout, with an emphasis on cultivating the artistic mind, along with the hand and the eye. Presented in a visually arresting compact package and wrapped in a cerulean cloth case, this is the perfect book to inspire creative thinkers.
David Bowie: Rock ‘n’ Roll with Me is Geoff MacCormack’s remarkable photographic memoir, charting his lifelong friendship with David Bowie. Images bring MacCormack’s stories to life, showing the places he and Bowie inhabited, the people they met and the adventures they shared. Beginning at Burnt Ash Primary school in the mid-1950s, the years go by in a whirlwind of discovering and making music. The book contains nearly 150 photos taken by MacCormack throughout the years, some never seen before: from touring the Ziggy Stardust and Aladdin Sane shows and sailing to New York on a world tour, to Bowie’s first major film The Man Who Fell to Earth and the recording of Station to Station and his Thin White Duke persona.
David Bowie: Rock ‘n’ Roll with Me is an incredible story, told with wit and candour. A must for all Bowie fans, it sheds a rare insight into a friendship where two men shared their love for music from the moment they met to their final goodbyes.
Marilyn Monroe’s world was the stuff of fairy-tale – the orphan who conquered Hollywood and hailed as the most beautiful woman in the world before her untimely death in 1962.
Marilyn Monroe Style celebrates Marilyn’s impact on fashion by revealing the influence of her many iconic looks. Her wardrobe encompassed sensual femininity as well as low-key minimalism. Outfits span from shimmering showpieces such as the Jean Louis gown worn to serenade JFK on his birthday, to Pucci slacks and cats-eye spectacles.
Born Norma Jeane Mortensen, whenever she ‘became’ Marilyn, she mesmerised onlookers with showstopping outfits that helped make her a legend, yet throughout her life the clothes she wore represented many ways of being a woman.
Written by Terry Newman – the bestselling author of Taylor Swift and the Clothes She Wears – this book tells the story of Marilyn’s life through clothes and is essential reading for Marilyn Monroe fans everywhere.
Published in collaboration with the Estate of Marilyn Monroe.
A comprehensive new overview of expressionism, tracing its evolution from the nineteenth century to the present day.
Expressionist artists believed in the art object’s ability to communicate emotion, irrespective of any representational or narrative content. In this comprehensive introduction to one of the most radical artistic movements of our time, writer, artist, curator and educator Colin Rhodes traces the thread of expressionist thought from the nineteenth century to the present day, mapping its various manifestations across Europe and the USA, as well as parts of Africa, Asia and South America.
By paying particular attention to nuanced issues of gender, sexuality, and cultural appropriation Rhodes challenges the received art-historical narrative and reassesses it in the context of broader twentieth and twenty-first century artistic practice. Generously illustrated, the diverse selection of artists featured in this book range from Wassily Kandinsky, Erma Bossi, Francis Bacon, and Mark Rothko to Ursula Schultze-Bluhm, Gillian Ayres, Purvis Young and Jadé Fadojutimi.
Among lovers of interior architecture and design, there is hardly a book that is as eagerly awaited year after year as this wonderful illustrated book: The Andrew Martin Interior Design Review vol. 28 is more than just a coffee table book with extraordinary insights into the world of interior design! Among design and interior architecture fans, the photo book is considered the "bible of interior design" according to the Times. More than 1,000 glamorous photos on over 500 pages allow interior design enthusiasts to indulge in the trends in interior architecture, decoration and design with this fascinating illustrated book.
Człowiek Boży to głęboka bp. Athanasiusa Schneidera o istocie kapłaństwa w czasach duchowego kryzysu. W formie teologiczno-duchowej analizy autor pokazuje, że kapłan należy do Boga i dusz, którym służy – a jego siłą są modlitwa, wierność Kościołowi oraz miłość do Maryi i sakramentów. To inspirująca lektura zarówno dla duchowieństwa, jak i świeckich, którzy pragną lepiej zrozumieć duchową misję kapłana.
Mam szczęście, bo ciągle żyję - przyznaje Krzysztof Wielicki, jeden z najwybitniejszych wspinaczy w historii himalaizmu. Jego reporterska biografia to opowieść o determinacji w dążeniu do celu, sztuce cierpienia na ośmiotysięcznikach, śmierci, związanych z nią dylematach moralnych, miłości, a także cenie, jaką trzeba zapłacić za sukces. To historia jednego z ostatnich Lodowych Wojowników. Człowieka, który zdobył wszystko i znalazł powód, aby powiedzieć sobie dość. Ta biografia to także opowieść o tym, jak bardzo zmieniło się środowisko: od pełnych pasji wspinaczy amatorów, po skupionych na sobie profesjonalistach.Autorami książki są Dariusz Kortko i Marcin Pietraszewski - duet, który na swym koncie ma bestsellerową biografię Jerzego Kukuczki. To właśnie od premiery ich książki polski rynek wydawniczy owładnęła moda na literaturę górską! Autorzy napisali wspólnie także biografię Mirosława Hermaszewskiego "Cena nieważkości. Kulisy lotu Polaka w kosmos". Teraz znowu wrócili w góry. Na co dzień pracują w katowickim oddziale Gazety Wyborczej.Ze wstępu:Miałem szczęście - mówi Krzysztof Wielicki, gdy odwiedzamy go w jego domu w Rzędkowicach na Jurze. - Lata 80. Złota era polskiego himalaizmu. To były dobre czasy.Dziwnie brzmi ta deklaracja. Lata 80. z pewnością nie były dobre. Puste półki, kolejki w sklepach po wszystko, kultura "załatwiania". Zniszczona gospodarka, strajki, nic nie warte pieniądze, zamknięte granice. Niepokój, co dalej. Szare ulice, bieda, brak perspektyw. Marzenia wielu, by z Polski spieprzać. Jak można zobaczyć dobro w beznadziei?Można - upiera się Wielicki. Zaraz powie co mu chodzi, opłucze usta czerwonym winem i wypowie to słowo: historia.Każdy z nas od urodzenia pisze swoją. Zwykle opowieść nie jest porywająca, można ją streścić w kilku zdaniach: Kanapki, szkoła, praca, telewizor, wczasy, żona, dzieci, emerytura.Taka historia ma znaczenie tylko dla jej właściciela. Innych nie obchodzi, mają własne, całkiem podobne.PRL nie dawał nadziei na ciekawe życie. Kazał wykonywać niepotrzebną pracę, wymagał posłuszeństwa, nie obiecywał nagrody. Ale niektórzy potrafili znaleźć w tym szansę. - Kto dzisiaj, w czasach korporacji, mógłby dostać kilka miesięcy urlopu, żeby spełniać swoje marzenia? Wtedy było to możliwe - mówi Wielicki. Nasza nieobecność w fabryce, biurze, na uczelni nie czyniła szkody. Czy się stoi, czy się leży, dwa tysiące się należy.Zawarliśmy z władzą rodzaj układu. Naszymi marzeniami będziemy zapisywać historię Polski. Chętnie na to przystali, cena nie była wysoka. Dali nam paszporty, wypuszczali w świat - to było aż nadto.Odpłacaliśmy uczciwie. Chętnie godziliśmy się składać osobistą chwałę na ołtarzu wspólnego wysiłku. Liczyła się drużyna. Nikt nie mówił, że Wielicki i Cichy po raz pierwszy zdobyli Everest zimą. Wszyscy powtarzali, że zrobili to Polacy. Szczyt za szczytem, kolejne polskie sukcesy - to była nasza waluta.Przez wiele lat z zazdrością patrzyliśmy na innych. Brytyjczycy, Włosi, Niemcy, Hiszpanie, Japończycy zapisywali się w historii. My nie - więc, gdy już mogliśmy, z zapałem zaczęliśmy zapełniać ostatnie już puste kartki pod tytułem: Złota era polskiego himalaizmu. Jestem częścią tej opowieści.A dzisiaj? Robota w korporacji. Można wziąć miesiąc urlopu. Czy tyle wystarczy, żeby zapisać się w historii? Wielu próbuje, wciąż zawzięcie zapisuje swoją historię. Ale kto napisze taką, która naprawdę ma znaczenie? Ja miałem szczęście.
Książka "Polaków dzieje malowane" to efektowne połączenie albumu z malarstwem i popularnej książki historycznej. Ułożony chronologicznie zgodnie z sekwencją wydarzeń album, jest po prostu ciekawą książką pomagającą każdemu w poznaniu i zrozumieniu historii. 48 obrazów historycznych z wielu epok przedstawione zostało na kolorowych ilustracjach w dużym formacie, pozwalającym na dostrzeżenie najdrobniejszych szczegółów namalowanych postaci. Każdy z nich zostało szczegółowo opisany, przy czym niektóre bardzo istotne fragmenty obrazów wykadrowano, powiększono i dodatkowo skomentowano. Specjaliści w dziedzinie historii i historii sztuki szczegółowo omawiają detale stanowiące najciekawsze elementy poszczególnych obrazów. Napisane w ciekawy sposób i uzupełnione 655 ilustracjami i 65 mapami komentarze historyczne uznanych autorytetów w tej dziedzinie przenoszą czytelnika w atmosferę minionych epok, uwypuklają najważniejsze - związane z nimi - wydarzenia historyczne i ich znaczenie dla polskiej historii. Ilustracje do komentarza historycznego pochodzą z okresu jak najbliższego opisywanemu wydarzeniu, aby czytelnik miał okazję porównać, na ile wiernie malarz odtworzył stroje, uzbrojenie, czy choćby rysy twarzy namalowanych postaci. W ten sposób prezentacja cennych dzieł sztuki polskiej staje się okazją do głębszego wejrzenia w historię naszego kraju.
The definitive illustrated overview of contemporary performance art.
Performance Now charts the development of live art across six continents since the turn of the 21st century. It reveals how performance, so integral to the history of art in the 20th century, has become an increasingly essential vehicle for communicating ideas across the globe in the new millennium.
Renowned authority RoseLee Goldberg discusses key themes in performance art practice, from beauty, global citizenship and political activism to performance’s intersection with film and technology, dance, theatre and architecture. Each chapter is followed by illustrated profiles of the world’s best-known performance artists, accompanied by extended captions that assess the importance of specific works to the practice of international performance art.
A visually exciting and stimulating overview of this most varied art form, Performance Now is the go-to reference for artists, art students and historians as well as avant-garde theatre and movie goers.
Weegee’s macabre tabloid photographs of murdered gangsters, bodies trapped in crashed cars, slums consumed by fire, and other poignant records of New York’s nocturnal low life in the 1930s and 40s are the stuff of legend. Lesser-known, however, is the work he created in his later years, when he satirized Hollywood, mocking its fleeting glory, jubilant crowds, and social scenes, and created celebrity portraits that he delighted in distorting using a palette of technical tricks. And herein lies the paradox of Weegee: how can two such wildly different bodies of work co-exist?
Offering the first evaluation of the famed photographer’s career in its entirety, this book reconciles the two sides of Weegee by showing how the ‘spectacle’ was the unifying theme of his work. Over 130 images, some iconic, some more rarely seen, are accompanied by essays that explore the consistent themes throughout Weegee’s career, his documentary and photojournalism work, and his last great series taken on the set of Stanley Kubrick’s 1964 film Dr. Strangelove.
A showcase from across the globe of 25 houses offering creative solutions for planet-friendly home design.
Designing with the environment in mind is not 'new'. What is new is the increasing number of ways houses can be more sustainably built. With a fresh focus on design ingenuity, new technologies and materials, The New Sustainable House demonstrates that there is more to ecologically motivated construction than solar panels and water tanks.
From a mud-brick single-storey box built in the Texas desert to an all-timber Swedish cabin that is completely petrochemical-free, what unites this diverse collection of houses is the shared motivation of the architects and clients to do as little damage as possible to the planet, without compromising on comfort or aesthetics. This compelling survey shows that the environmental impact of every home, no matter the size or location, can be greatly reduced with creative and responsible design.
The Face Magazine: Culture Shift celebrates The Face’s most iconic portraits from 1980–2004. It explores the magazine’s role in the evolution of style photography and its international and enduring impact on visual culture.
The Face Magazine: Culture Shift includes portraits of iconic sitters including Kate Moss, Annie Lennox, Kurt Cobain, Iggy Pop, Snoop Dogg, David Bowie, Ewan McGregor, Madness, The Sex Pistols, and Kylie Minogue. It features the voices of some of the key contributors to the magazine and celebrates the ongoing legacy of the magazine’s imagery in British art, design and culture. It showcases striking portrait photographs from the likes of Miles Aldridge, Elaine Constantine, Corinne Day, David LaChapelle and Juergen Teller, alongside selected covers from the print magazine.
When we think of the trailblazing photographer Dennis Morris’s work, music is right there. Morris’s adventures in the 1970s reggae and punk scene laid the groundwork for a six-decade career.
It all began with Bob Marley: Morris doorstepped Marley in his early teens while skipping school and went on to capture much of Marley’s tour, which launched his career as a music photographer. He later became the official photographer for the Sex Pistols, and for John Lydon’s next project, Public Image Limited, Morris was art director and designer as well as taking iconic images for the band. He captured the greats of reggae and roots music, from Lee 'Scratch' Perry to Toots and Jimmy Cliff, forming friendships with many of the acts.
Morris's documentary and street photography work, with roots in his experiences as a Black teenager in 1970s Britain, bring us visionary projects that explore race, politics and cultural identity. From the miner's strike to squat protests, from civil rights organizations to pop-up studio portraits, his work was a reckoning with his new home, capturing eccentricity and individual spirits with his camera.
Edited by Laurie Hurwitz, this book unfolds in two electrifying parts: the first unravels Morris’s lens on race, culture and identity in 1970s Britain, while the second pulses with encounters with music legends like Patti Smith, Gregory Isaacs, The Stone Roses and Radiohead.
With contributions from agnès B and Sean O’Hagan, the book will delight photography fans and music lovers alike. It includes previously unseen images, and is supported by an internationally touring exhibition, presenting Morris’s influential work in depth for the first time.
This concise survey showcases the incredible, diverse work of Aboriginal and Torres Strait artists. Building on traditions that stretch back at least 50,000 years, these artists have long worked in a variety of contexts from the sacred and secret realm of ceremony to more public spheres. From isolated beginnings to post-colonialism and the present, Wally Caruana explains how Aboriginal and Torres Strait Islander art has continually developed and responded to change; and considers the impact of urban living, the growth of local art centres that support the artists in these communities, and the recognition of women artists.
This new edition has been expanded and updated to include and reflect on important artists who have emerged in the last decade, with a focus on the burgeoning of activity in the Southern Desert region, Queensland and the Torres Strait Islands - all testament to Aboriginal art’s continued dynamism and vitality.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?