Revised edition of the bestselling backlist title. William Morris was an outstanding character of many talents, being an architect, writer, social campaigner, artist and, with his Kelmscott Press, an important figure of the Arts and Crafts movement. Many of us probably know him best, however, from his superb furnishings and textile designs, intricately weaving together natural motifs in a highly stylized two-dimensional fashion influenced by medieval conventions. Following on from the bestselling success of Art Nouveau, Art Deco and Alphonse Mucha, of the same series, this delightful new book offers a survey of his life and work alongside some of his finest decorative work. It is a richly beautiful book.
Leonardo da Vinci was the epitome of the Renaissance humanist ideal, a logical polymath of epic proportions who excelled and had interests not just in art but in invention, anatomy, architecture, engineering, literature, mathematics, music, science, astronomy and more. His oeuvre is astounding and he is rightly famed for his masterpieces of painting such as the Mona Lisa and The Last Supper, and his astonishingly technical and graceful drawings. The phenomenon that was Leonardo would not of course have flourished to such an extent had it not been for the patronage and sponsorship of the Medici family, who commissioned a large proportion of the art and architecture of the era and fostered a fertile climate for creativity. This sumptuous new book offers a broader view of this master artist in the context of this environment, alongside the work of other key artists who benefited from the Medicis, from Brunelleschi through Donatello to Michelangelo and Raphael.
W połowie XIX w. nastąpiły doniosłe zmiany w sztuce. Reakcje twórców na dotychczasowe jej formy oraz dopiero co nakreślone perspektywy nawarstwiały się i doprowadziły do powstania nowych kierunków, czemu towarzyszył również ogromny postęp w muzyce, literaturze i nauce. Także zmiany wprowadzone w tradycyjnych technikach miały wpływ na malarstwo, odsuwając klasyczne idee w głęboki cień. Artyści niestrudzenie poszukiwali „nowego”. Zapierająca dech w piersiach, plastyczna podróż, jaką jest ta książka, pozwala poznać liczne inspiracje i wzorce, dzięki którym powstały przełomowe nurty w sztuce.
Potężna, często kontrowersyjna, radykalna natura sztuki nowoczesnej intryguje i fascynuje. Schyłek burżuazji, coraz donośniejszy głos klasy pracującej, pierwsza wojna światowa i inne wydarzenia o skali międzynarodowej nadały nowy impuls twórczości. Książka skupia się na przejściu od wczesnych eksperymentów ze światłem, kolorem i treścią obrazu do śmiałej sztuki abstrakcyjnej, która spopularyzowała się w pierwszej połowie XX w.
Omówione przez autorkę poszukiwania początków sztuki współczesnej uwzględniają takie style, jak impresjonizm, ekspresjonizm, fowizm, suprematyzm, dadaizm i inne; prezentowane są żywe, przedstawiające morze płótna Turnera, prace Cézanne’a, wczesna kubistyczna twórczość Braque’a i Picassa.
Era zmian, niezliczone eksperymenty sztuki nowoczesnej zostały efektownie uchwycone w tej pięknie ilustrowanej publikacji. Różnorodne ścieżki, jakie artyści obrali, aby dać wyraz blaskom nowoczesnego życia, były niekiedy sensacyjne, a ich ogromne bogactwo do dzisiaj wywiera głębokie wrażenie.
Obowiązkowa lektura dla miłośników plakatów, ilustracji, sztuki dekoracyjnej z epoki uroczego fin de siecle?u. Powstanie i rozwój Art Nuveau w kontynentalnej Europie i Stanach Zjednoczonych ilustrują prace: Henri de Toulouse-Lautreca, Victora Horty, Antonio Gaudiego i Luisa Tiffaniego, Gustawa Klimta, Alfonsa Muchy. Dalej autorzy wiodą nas przez wspaniały świat secesyjnych grafik służących nierzadko prozaicznej reklamie. Trzecia część poświęcona jest sztuce dekoracyjnej i wpływowi secesji na inne ruchy artystyczne.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?