W tej strefie proponujemy bardzo szeroką ofertę z dziedziny psychologii oraz dziedzin powiązanych: astronomii i astrofizyki, ekologii, filozofii, kultury, podróżnictwa, religii, socjologii, sztuki. Szczególnie polecamy z tej kategorii bestseller pt. Księga Urantii. Księga Urantii podaje jasną i zwięzłą integracją nauki, filozofii i religii. Ci, którzy ją czytali i zgłębiali, wierzą, że Księga Urantii może wnieść bardzo wiele wartości do religijnej i filozoficznej myśli ludzi tego świata.
Święta Monika łzami i modlitwą wyprosiła nawrócenie dla męża, który był poganinem i dla syna, świętego Augustyna, który po latach niemoralnego życia został doktorem Kościoła. Patronka rodzin. Pomaga w codziennych trudnościach. W modlitewniku znajdziesz ponadto modlitwy do Pana Jezusa za wstawiennictwem Matki Boskiej i świętych Pańskich.
Od XIX wieku, od czasu legalizacji partii lewicowych, toczy się oficjalna walka z Bogiem. Można nawet mówić o permanentnej wojnie z wiarą chrześcijańską. Walki rozpoczęte w sposób niezwykle krwawy jeszcze podczas rewolucji francuskiej znalazły potem swoje rozwinięcie w quasi-naukowych pracach quasi-filozofów, ideologów i zbuntowanych wobec Boga artystów. Następnie do roboty ateizacyjnej włączyli się politycy, czyniąc z wyznawania bezbożności obowiązek dla całych społeczeństw w niektórych krajach. Tak stało się na przykład w Polsce po 1945 r. Kto nie chciał akceptować systemu i życia bez Boga, był prześladowany, często okrutnie, niektórzy nawet musieli oddać za to życie. W obronie Boga i człowieka wierzącego stawał zawsze Kościół. Szczególnie w Polsce, gdzie od końca XVIII wieku trzeba było walczyć nie tylko o wiarę katolicką, ale także o narodową niepodległość. Była to za każdym razem również walka o ludzką godność. Po czasach rosyjskich i austriackich represji, po niemieckim Kulturkampfie przyszła chwila wytchnienia w II Rzeczypospolitej. Ale potem znów nastała okrutna i wyniszczająca wojna, a po jej zakończeniu - stalinowska okupacja cechująca się szczególną nienawiścią do Boga i Kościoła. Po przetrwaniu nieszczęsnego okresu PRL-u wydawało się na początku lat 1990., że zwalczanie religii pozostanie tylko ponurym wspomnieniem. Niestety, bezbożnictwo - zawsze przynoszące tylko krwawe ofiary - odżyło, szczególnie po śmierci św. Jana Pawła II. W wieku XXI, który uchodzi za tak postępowy, ateizacja ponownie nabiera rozpędu i okrucieństwa, czego doświadczamy także w katolickiej Polsce. Dzieje najnowszej walki z Bogiem, ale także dzieje obrony Boga w XX i XXI w., opisuje w niniejszej książce wybitny historyk i myśliciel prof. Andrzej Nowak. Powstał opis wstrząsający, uzupełniony nie mniej poruszającymi ilustracjami. To nie tylko bardzo ważna książka, lektura dla każdego Polaka, ale także memento, które niestety nic nie traci na aktualności - wprost przeciwnie
Nieprzeciętna artystka, która rzuciła wyzwanie jednemu z największych malarzy XX wieku. Zdobyła go, gubiąc przy okazji siebie.Paryż, rok 1928. Henriette Theodora Markovitch, córka Francuzki i Chorwata, stara się o przyjęcie do paryskiej Academie des beaux-arts - bezskutecznie. To jednak nie powstrzymuje ambitnej dziewczyny przed rozpoczęciem kariery fotografki. Tak rodzi się Dora Maar, ikona fotografii awangardowej. Jej zdjęcie Portret Ubu staje się sensacją i swoistym manifestem surrealizmu w tej dziedzinie.Dora trafia do środowiska francuskiej bohemy i zaprzyjaźnia się z takimi sławami jak Man Ray, Andr Breton, Paul luard, Jean Cocteau, Lee Miller, Gerda Taro i Robert Capa. Pragnie jednak zbliżyć się do najjaśniejszej gwiazdy środowiska artystycznego - Pabla Picassa. Gdy wreszcie jej się to uda, dojdzie do zderzenia, które wpłynie na bieg historii sztuki.Powieść Dora Maar. Dwa oblicza miłości przybliża postać wybitnej artystki - kogoś więcej niż kochanki i muzy Picassa - która odegrała znaczącą rolę w rozwoju fotografii XX wieku. To również historia miłości dwóch potężnych osobowości artystycznych, pełna euforycznych uniesień i bolesnych upadków.Kobieta zagadka. Awangardowa artystka ze skłonnością do mistycyzmu. Skryta i wyniosła, wrażliwa i w głębi serca nieśmiała. Bettina Storks podąża śladami Dory Maar i opowiada jej losy z rozmachem powieściopisarki. Jak zdolna rysowniczka Henriette Theodora Markovitch przeobraziła się w znakomitą fotografkę Dorę Maar? W jakich okolicznościach poznała, uwiodła i pokochała Pabla Picassa? I dlaczego kochanek nazywał ją "kobietą płaczącą" oraz "maszynką do cierpienia"?"Ktokolwiek spotyka Dorę, ulega czarowi jej okrytej tajemnicą natury, inteligencji, błyskotliwości i magicznej aury, która ją otacza. Paryż cię kocha, ma chre" - zwykł o niej mówić Paul luard.Małgorzata CzyńskaBettina Storks składa hołd imponującej kobiecie i artystce, która zbyt długo stała w cieniu geniusza u jej boku."Mnchner Merkur"
Monografię tworzy dziesięć tekstów związanych z historią polskiej kultury muzycznej końca XVIII, XIX oraz XX wieku. Ich tematyka jest różnorodna, ale scala je jeden istotny aspekt - dotyczą wyłącznie faktów i zjawisk związanych z dziejami kultury muzycznej na terenach historycznych ziem polskich oraz z dziejami kultury muzycznej Polaków działających za granicą.
Objawiona już w Starym Testamencie, a w sposób najdoskonalszy i pełny w Jezusie Chrystusie, tajemnica Bożego miłosierdzia jest głęboko wpisana w historię ludzkości. Dobrze była znana wszystkim pokoleniom ludzi Starego Przymierza i nie mniej żywą jej świadomość mają pokolenia Nowego Przymierza. Nie zawsze jednak stanowiła dla człowieka najważniejsze kryterium jego wyborów i działań. Na przestrzeni wieków człowiek niejednokrotnie okazywał swoją niewierność Bożemu miłosierdziu, która zawsze – jak każda niewierność – godziła w jego bytowanie i zagrażała jego spełnieniu się zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i wspólnotowym. Nie brakowało jednak osób, które budziły świadomość tej niewierności człowieka i przywoływały go do kierowania się i życia na co dzień tym właśnie miłosierdziem.
Taką osobą na początku ubiegłego stulecia była siostra Faustyna Kowalska ze Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia, która przypomniała współczesnemu człowiekowi, uwikłanemu w złu, a przez to zagrożonemu bezsensem i rozpaczą istnienia, odwieczną prawdę o bezgranicznej miłości miłosiernej Boga do niego. Jej orędzie miłosierdzia zawarte w Dzienniczku przyczyniło się nie tylko do ożywienia moralno- -duchowego i modlitewnego ludzi, ale stało się także przedmiotem wnikliwych badań teologów, wśród których w szczególny sposób zapisał się ksiądz Michał Sopoćko, dzisiaj błogosławiony.
Już czas zwyciężyć w bitwie o umysł Nie pozwól, aby negatywne myśli przejęły kontrolę nad twoim życiem. Nie udzielaj nieprzyjacielowi zgody, aby wpływał na to, co dzieje się w twojej głowie. Dzięki Jezusowi Chrystusowi masz moc, by zapanować nad swoimi myślami i emocjami. Jezus zaprasza cię do stołu, który dla ciebie przygotował. Przeciwnik nie jest przy nim mile widziany. Nie zapraszaj wroga do stołu wskaże ci, jak:Wyrwać się ze spirali destrukcyjnego myślenia oraz odzyskać panowanie nad myślami i emocjami.Wyeliminować kłamstwa, które niszczą ci życie, oraz zwrócić się w stronę pełnego mocy życia w Chrystusie.Przerwać zaklęty krąg wstydu, pokusy i braku bezpieczeństwa.Przywrócić do swojego życia pokój i odpocznienie.Zrozumieć, jakiemu celowi ma w istocie służyć twoja podróż przez trudne okoliczności.
Książka jest wyrazem fascynacji autora społeczno-artystyczną koncepcją Cesara Manrique, który za pomocą sztuki pragnął podkreślić naturalne piękno wulkanicznej wyspy Lanzarote i uczynić z niej wymarzone miejsce dla życia jej mieszkańców. Miejsce atrakcyjne zarazem dla gości z zewnątrz, ale wolne od masowej turystyki i powtarzalnych wytworów przemysłu. Autor opisuje fenomen Lanzarote z perspektywy filozofii społecznej, poddając analizie rolę artysty w kształtowaniu otaczającego go świata. Odnosi się do pojęcia piękna natury jako źródła nie tylko twórczości artystycznej, lecz także ludzkiego szczęścia. Opisuje zakorzenienie człowieka w tradycji, kulturze i lokalnej przestrzeni, niezbędnych do budowania tożsamości społecznej. Otwarte zakończenie książki zachęca czytelnika do własnej refleksji nad tym, czy utopijny zamysł Manrique, aby uczynić Lanzarote miejscem jedności życia, sztuki i człowieczeństwa, został zwieńczony sukcesem, czy też wciąż pozostaje w kręgu niezrealizowanych marzeń.Powinno być:Książka jest wyrazem fascynacji autora społeczno-artystyczną koncepcją Cesar Manrique, który za pomocą sztuki pragnął podkreślić naturalne piękno wulkanicznej wyspy Lanzarote i uczynić z niej wymarzone miejsce dla życia jej mieszkańców. Miejsce atrakcyjne zarazem dla gości z zewnątrz, ale wolne od masowej turystyki i powtarzalnych wytworów przemysłu. Autor opisuje fenomen Lanzarote z perspektywy filozofii społecznej, poddając analizie rolę artysty w kształtowaniu otaczającego go świata. Odnosi się do pojęcia piękna natury jako źródła nie tylko twórczości artystycznej, lecz także ludzkiego szczęścia. Opisuje zakorzenienie człowieka w tradycji, kulturze i lokalnej przestrzeni, niezbędnych do budowania tożsamości społecznej. Otwarte zakończenie książki zachęca czytelnika do własnej refleksji nad tym, czy utopijny zamysł Manrique, aby uczynić Lanzarote miejscem jedności życia, sztuki i człowieczeństwa, został zwieńczony sukcesem, czy też wciąż pozostaje w kręgu niezrealizowanych marzeń.******Manrique and His Lanzarote Project. Utopia Actualized? An Artist's Programme for the Aesthetic-Social Transformation of an IslandThe book is an expression of the authors fascination with Cesar Manriques social and artistic concept, who with the help of art wanted to highlight the natural beauty of the volcanic island Lanzarote and make it a dream place to live in for its inhabitants. A place that is attractive for the outside visitors, but also free of mass tourism and recurring products of the industry.The author describes the phenomenon of Lanzarote from the perspective of social philosophy, analysing the role of the artist in shaping the world surrounding him. He refers to the idea of beauty of nature as a source of not only artistic creation, but also human happiness. He describes how people are rooted in tradition, culture, and local area, which are essential for building social identity. The open ending of the book encourages readers to reflect on their own if Cesar Manriques utopian idea to make Lanzarote a place of unity of life, art, and humanity is a success or if it still remains an unfulfilled dream.
Książka jest pierwszym zbiorczym wprowadzeniem do analizy gatunków wypowiedzi, które towarzyszą życiu akademickiemu, począwszy od założenia uniwersytetów. Wstępne spojrzenie historyczne ukazuje mowy uniwersyteckie w średniowieczu i renesansie. Dalej skupiono się na mowach pochwalnych, charakterystycznych dla pierwszej połowy XIX stulecia. Etap drugiej połowy XIX wieku i wiek XX jest zobrazowany funkcjonowaniem różnych gatunków honorujących oraz upamiętniających. Mowy przedstawiono na szerokim tle kulturowym, akcentując konwencje i rytuały, które stoją za ich strukturą i wyznacznikami językowo-socjokulturowymi.******Academic Speeches. The Origin and Modern FunctioningThe book is the first collective introduction to the analysis of genres of expression which have accompanied academic life since the foundation of universities. The introductory historical overview shows university speeches in the Middle Ages and the Renaissance. Then, the author focuses on praise speeches, characteristic of the first half of the 19th century. The second half of the 19th century and the 20th century are illustrated by various honouring and commemorating genres. The speeches are presented against a broad cultural background, emphasizing the conventions and rituals that stand behind their structure and sociocultural linguistic determinants.
Super Mario does marvelous Rio
Inspired by the boys and girls from Copacabana
Mario Testino is one of the world’s most successful fashion and portrait photographers, whose images are noted for their freshness and intimacy. Peruvian by birth, Testino has been fascinated by Rio de Janeiro since his earliest summer vacations. "When I was 14, on holiday, and going from my house to the beach and seeing everyone walk everywhere in their tiny bathing suits—the girls and boys were so sexy and carefree and wild—I just could not believe it."
This easy sensuality, sexual freedom and lust for life left a deep impression; Testino has been going back ever since, for work and fun, passion and inspiration. Featuring candid shots of exquisite cariocas baring nubile flesh, including supermodel Gisele Bündchen, MaRIO DE JANEIRO Testino captures the essence of this incomparably seductive city and its sultry citizens. From its breathtaking sunset panoramas, to the throbbing chaos of its world-famous carnival, this is Testino’s love poem to the Brazilian metropolis that captured his teenage heart, and never let go.
Tokijska giełda rybna Tsukiji, zapiski z roku 1984:„Enklawa wyizolowana od reszty świata, napisy zabraniają wstępu, szczęśliwie przybysz z Zachodu ich nie rozumie. Licytacja tuńczyków z cenami wywoławczymi postępującymi w dół, a nie w górę […] Szaleństwo aukcjonerów, wpadających w ekstazę przy błyskawicznym recytowaniu formułek, a jednocześnie pełne panowanie nad zebrana grupka, całkowita przytomność konieczna do zanotowania niezauważalnych znaków, dawanych przez nabywców. Niewiarygodne tempo: sprzedaż jednej sztuki trwa sześć sekund. Mija minuta – i kolejny rząd leżących pokotem tuńczyków jest sprzedany, aukcjoner przenosi dalej swój pomalowany na czerwono stołeczek, taki sam, jak ten, co kiedyś na lokalnych targach był atrybutem handlarza ryb. Mija jeszcze parę minut i wszystko znika, rozprasza się, rozsypuje, przechodząc do dalszych działań tego niepojętego łańcucha. […] Wszyscy pracują ciężko, szybko, bezbłędnie. Oaza japońskości, w której ruchy długim nożem przy porcjowaniu rybich kloców wykonywane są w takim skupieniu, że swoją precyzja dorównują chyba cieciom katany w rękach samuraja”. Tyle zapisków sprzed lat, w których już wtedy pozorowałem pewna kompetencję, choć widziałem tylko czubek góry lodowej. Tak łatwo dawałem się zwieść pozorom.„Prof. Jerzy Wasilewski to osoba o szczególnej pozycji w naszym środowisku. Charyzmatyczny wykładowca, czerpiący materiały swych zajęć, tak jak i publikacji, z bogatej praktyki terenowej. Ma na swoim koncie zaawansowane studia specjalistyczne, powstałe w oparciu o badania czy to w Polsce, czy – przede wszystkim – w różnych krajach Azji, jak również refleksyjne teksty o bardziej eseistycznym charakterze. […] Swoje doświadczenia terenowe wykorzystuje do sformułowania refleksji ogólnoteoretycznej, ale tez – jak prawdziwy etnograf – umie dostrzec w niejednym „informatorze” ciekawego człowieka (Czytelnik znajdzie tu pogłębione ich portrety). Już same aluzyjne tytuły tych szkiców i trafne hasła wywoławcze wskazują, że oprócz podzielenia się radością bycia w terenie i wyczuleniem na jego kulturową miąższość, chce Autor zawrzeć w swej relacji jak najwięcej wartości czysto literackich. „Pisał mało, ale pisał smacznie” – tak prof. Lech Mróz sparafrazował Izaaka Babla w trakcie jubileuszu 50-lecia jego pracy naukowej na Uniwersytecie Warszawskim. Daje to nadzieje, ze Czytelnik będzie miał z ich lektury tyle samo przyjemności i pożytku, ile ja miałem.” Prof. dr hab. Maciej Ząbek, Uniwersytet Warszawski„Atrakcyjność tych tekstów bierze się z porzucenia przez Autora twardych rygorów scjencji i twórczego zaadaptowania do dyskursu naukowego formuły eseistycznej. Jest w tych świetnie opowiedzianych historiach smak detalu, są wspominani z imienia i nazwiska napotkani przez niego ludzie, są narracje o krajobrazach, języku i rzeczach – a wszystko to w kontekście etnografii poświadczonej i zaświadczonej biograficzną sygnaturą. Autor nie kryje się za bezosobowym, obiektywizującym „ja” badacza akademickiego, ale wprowadza – tak ożywczy i poznawczo owocny! – rys spersonalizowanej opowieści. […] Etnolog w podróży to książka świetnie pomyślana i znakomicie napisana. Wszystkie narracje Wasilewskiego są silnie umocowane w terenie, wręcz: stoją empirycznym konkretem, a znawstwo (językowe, obyczajowe, etnograficzne, religioznawcze etc.) wychyla się z każdej linijki tej niestandardowej antropologicznej narracji. […] Skorzystają z tej książki nie tylko rasowi etnografowie, opierający swoja prace o badania terenowe, ale także kulturoznawcy i socjologowie, a prawdę powiedziawszy: wszyscy humaniści o otwartych głowach. Szersza publiczność będzie mogła zaznajomić się z – fascynująco opowiedzianymi – arkanami etnograficznej pracy w terenie, z jej jasnymi i ciemnymi stronami. A także przekonać się dobitnie, że antropologia (kiedyś etnografa zwana) pełni wciąż niezbędną role w dialogu interkulturowym, a to, w świecie postępującej (powierzchownie) globalizacji, wydaje się wciąż nie do przecenienia.” Prof. dr hab. Dariusz Czaja, Uniwersytet Jagielloński
Każdy z nas jest pielgrzymem kroczymy przez życie, doświadczając radości, ale i trudności. "Biblijni i współcześni pielgrzymi nadziei" to książka, która ukazuje, jak Bóg działa w życiu człowieka, prowadząc go od zwątpienia do pełni nadziei. Autorem książki jest ks. Mateusz Czubak teolog, Misjonarz Miłosierdzia, kapelan więzienia w Siedlcach i mieszkań wspomaganych, posługujący wśród bezdomnych. Jego refleksja nad duchowością, poparta doświadczeniem duszpasterskim, sprawia, że książka stanowi wyjątkowe świadectwo działania Boga w świecie. W publikacji znajdziesz inspirujące historie postaci biblijnych ze Starego Testamentu, takich jak Abraham, Józef Egipski, Mojżesz czy Dawid, oraz współczesnych ludzi, którzy dzięki wierze i Bożej obecności odnaleźli prawdziwą wolność i siłę do życia. Książka przypomina, że nadzieja to nie tylko czekanie na lepszy czas to sposób, w jaki już dziś możemy przeżywać naszą codzienność. Dla kogo jest ta książka? Dla tych, którzy szukają inspiracji i umocnienia w wierze. Dla wszystkich, którzy przeżywają trudności i potrzebują nadziei. Dla osób pragnących pogłębić swoją duchową podróż i lepiej zrozumieć Boży plan. Dla każdego, kto chce odkryć, że nadzieja jest rzeczywistością dostępną tu i teraz.
Początek lata. Między plażowymi koszykami niosą się okrzyki lodziarzy: Lody Mewa na śniadanie, kto poliże, zaraz wstanie! Agnieszka Osiecka, wraz z pierwszymi promieniami słońca, siada przy jednym z kawiarnianych stolików i mrużąc oczy, zapisuje słowa: Elegant, birbant, lord, sopocki Hotel Grand. Riwiera PRL-u budzi się do wakacyjnego życia, każdy chce się pokazać na Monciaku lub poczytać Lato nagich dziewcząt na jednej z tysiąca werand. Na molo spaceruje piękna Nina Andrycz oczarowana wspaniałą willą Claaszena i ogrodem różanym. Nie zwraca na nią uwagi zakochany Herbert, wypatrujący jedynie wybranki swego serca Malarz Albert Lipczyński szykuje obrazy, które zawisną na wystawie obok dzieł Van Gogha, Matisse'a i Czanne'a.Wieczorem w Sopocie rozbrzmiewa muzyka płynąca ze sceny Międzynarodowego Festiwalu Piosenki. Czas na barwny pochód, bal, muzykę, tańce i dni, w których Książę Karnawału przejmie panowanie nad miastem. Nie zwlekaj! Dołącz do niezwykłych gości i mieszkańców wyjątkowego Sopotu.
W książce tej przyglądam się porównaniom, jakie zwykle prowokuje buddyzm na Zachodzie, by zobaczyć, na ile są rzetelne i uprawnione. O buddyzmie mówią fizycy, psychologowie, filozofowie, zwolennicy dialogu międzyreligijnego czy religioznawcy, a buddyści nie pozostają im dłużni i wypowiadają się o fizyce, psychologii, filozofii oraz innych religiach. Choć miło znajdować podobieństwa, co szczególnie łatwo przychodzi zwolennikom poprawności politycznej, to różnice między buddyzmem i wymienionymi dziedzinami wydają mi się znacznie głębsze niż często deklarowane podobieństwa. Sądzę, że warto sobie z tego zdawać sprawę, zwłaszcza że wszechobecna poprawność polityczna chce, byśmy bratali się ze wszystkimi (nawet z tymi, którzy bratać się nie chcą) i żenili wszystko ze wszystkim w imię ciepłego poczucia urojonej wspólnoty.
Angielskie wydawnictwo Imray jest dla żeglarzy na całym świecie symbolem najwyższej jakości map, locji i przewodników żeglarskich. Dziś udostępniamy Wam polskie wydanie imrayowskiej locji Chorwacji, której kolejne edycje od 30 lat towarzyszą żeglarzom przemierzającym wody Adriatyku. Ten świetnej jakości przewodnik umożliwia planowanie rejsów i daje poczucie bezpieczeństwa w nawigacji na wodach przybrzeżnych i w portach. Locja Chorwacji dla żeglarzy zawiera aktualne informacje o wszystkich marinach, bojkach cumowniczych i kotwicowiskach, do tego 400 planów i map z towarzyszącymi im zdjęciami, a także opisy dostępnych udogodnień. Znajdziecie tu mnóstwo ciekawostek turystycznych i historycznych oraz wskazówek, które będziecie mogli wykorzystać w czasie postoju w portach. Locja Trevora i Diny Thompsonów jest niezastąpiona zarówno dla żeglarzy czarterujących oraz tych przemierzających świat na własnych jachtach, którzy chcą się maksymalnie cieszyć bezpiecznym poznawaniem zróżnicowanego wybrzeża Chorwacji
The visual of vinyls
The most daring of record designs
This electrifying vinyl edition creates a new and edgy definition for “album art.” Produced in collaboration with Colors magazine, it brings together more than 500 remarkable records from the collection of Alessandro Benedetti and Peter Bastine.
This book forms a junction between photography, music, and design, celebrating vinyl for the integrity of sound recording and its artistic potential as a material form. With featured artists including Pink Floyd, The Beatles, Prince, Michael Jackson, Bon Jovi, and beyond, it offers compelling insight into the most intricate details of a performer’s visual identity, from a vivid color to a futuristic mirror effect.
The discs are arranged thematically to span monochrome vinyl; unusual vinyl (including silver, gold, or mirror vinyl as well as extremely rare glow-in-the-dark vinyl); multicolored vinyl; etched vinyl (where music is pressed onto only one side); shaped vinyl (cut into forms that are different from the classic round disc); and picture discs (where a photograph or design is stamped onto the surface of the record).
In addition, there is a rare view into the records known today as “ribs” or “bone music.” Produced in the USSR, where western music and culture were forbidden, these were made by engraving discarded x-rays with special machines and creating bootleg disks of hit singles of artists such as David Bowie and Pink Floyd.
Page after page, this kaleidoscopic encyclopedia of innovative and ingenious vinyl is a colorful journey through era-defining records and artists.
Dress Codes
The ultimate compendium of clothing from the 18th to the 20th century
Clothes define people. A person’s attire, whether it be a sari, kimono, or business suit, is an essential code to his or her culture, class, personality, even faith. Indeed, clothing has the power to define people and their generation. Recognizing this sartorial significance is the Kyoto Costume Institute, whose team of curators examine fashion through sociological, historical, and artistic perspectives. With one of the world’s most extensive clothing collections, the KCI has amassed a wide range of historical garments, including underwear, shoes, and fashion accessories dating from the 18th century to the present day.
Showcasing the Institute’s vast collection, Fashion History is a fascinating excursion through clothing trends from the 18th to the 20th century. With photographs of clothing displayed on custom-made mannequins and commentary from some of the sharpest minds in fashion studies, the book is a testimony to attire as “an essential manifestation of our very being” and to the Institute’s passion for fashion as a complex and intricate art form.
Hello, HAL
On the set of 2001: A Space Odyssey
Get closer than ever to the movie that changed the movies. This behind-the-scenes spectacular of 2001: A Space Odyssey sheds light on the lead actors, senior production designers, special-effects experts and masterminds of Stanley Kubrick and Arthur C. Clarke, who together revolutionized science fiction and the art of cinema.
Previously available as part of the multi-volume and instant sell-out Collector's Edition, this comprehensive visual record includes on and off set photographs, pre-production paintings, and conceptual designs from the Kubrick archives. These dazzling images offer insight both into Kubrick's meticulous directorial methods, and into the mysteries and magnetism of a film at once vast in scope and intricate in its exploration of our relationship to technology.
Written and researched over several years by the outer space, special effects, and technology journalist Piers Bizony, this compendium is both an exhaustive labour of love and a monument to a masterpiece of 20th century culture.
Venice was a major centre of art in the Renaissance: the city where the medium of oil on canvas became the norm. Nowhere else has been depicted by so many great painters in so many diverse styles and moods. Venetian views were a speciality of native artists such as Canaletto and Guardi, but the city has also been represented by outsiders: J. M. W. Turner, Claude Monet, John Singer Sargent, Howard Hodgkin, and many more. Then there are those who came to look at and write about art. The reactions of Henry James, George Eliot, Richard Wagner and others enrich this tale. Nor is the story over. Since the advent of the Venice Biennale in the 1890s, and the arrival of Peggy Guggenheim in the late 1940s, the city has become a shop window for the contemporary art of the whole world, and it remains the site of important artistic events.
In this elegant volume, Gayford – who has visited Venice countless times since the 1970s, covered every Biennale since 1990, and even had portraits of himself exhibited there on several occasions – takes us on a visual journey through the city’s past five centuries.
Miesięcznik ZNAK w sam raz na majówkę Tęsknota za offlinem Amerykańska psycholożka Susan Pinker opisywała w książce „Efekt wioski” małą miejscowość na Sardynii, której mieszkańcy dożywają nawet 100 lat. Jednym z wyjaśnień jest to, że łączy ich sieć pozytywnych relacji: z sąsiadem, sprzedawcą czy listonoszem. Te codzienne small talki o błahych sprawach zachęcają do wyjścia z domu, wzmacniają dobre samopoczucie, a ostatecznie przyczyniają się do zdrowia i długiego życia. Coraz częściej żyjemy samotnie, pracując z domu, obsługiwani przez aplikacje i kurierów dowożących pod drzwi potrzebne produkty. To nasz wybór, w wielu aspektach bardzo wygodny. Ale zarazem niesie on ze sobą koszty: psychiczne, zdrowotne, relacyjne, polityczne. ·Jakie korzyści dają nam small-talki? ·Dlaczego spędzamy z innymi ludźmi coraz mniej czasu? ·Czy młode pokolenie odrzuci smartfony i media społecznościowe? ·A może to AI stanie się idealnym przyjacielem i kochankiem? ·Jak żyć bardziej offline? Odpowiadają: Karolina Sulej, Kamil Fejfer, Nicholas Carr Ponadto w numerze: ·Przeciętność jako forma istnienia, czyli mądrość Virginii Woolf ·Jak kapitalizm karmi się darmową pracą kobiet? ·Wejść do Hollywood tylnymi drzwiami. O studiu A24 ·Lekarz Tadeusz Oleszczuk: Jesteśmy ofiarami śmieciowego jedzenia ·Projektantka Magda Jurek zdradza, jak pracuje ·meblach do pisania i dąsania się. Kolejny odcinek cyklu Piotra Oczki o przedmiotach ·Fotoreportaż Michała Łuczaka: samotność po islandzku
Spowiedź jest jednym z elementów całej drogi, którą się przechodzi uczestnicząc w sakramencie pojednania. Autorka proponuje dziewięć katechez na temat grzechu, sumienia, pięciu warunków (kroków) dobrej spowiedzi. Ukazuje drogę, którą przechodzi ktoś kto popełnił grzech. Motyw drogi i kroków pojawia się i w treści i w ilustracjach. W książkę przedstawione i wyjaśnione są historie biblijne: o grzechu pierworodnym Adama i Ewy, wygnaniu z Raju, o miłosiernym ojcu, o dobrym i złym łotrze. W formie rozmów katechetki lub rodziców z bohaterami Tymkiem i Tunią, autorka wyjaśnia dlaczego Jezus musiał umrzeć za nasze grzechy. Książka zawiera rys interaktywny – w katechezach pojawiają się pytania, ćwiczenia i zadania dla dzieci. Książka skierowana jest do dzieci w wieku od 5 do 9 lat. Tajemnica spowiedzi to kontynuacja poprzedniej książeczki Hanny Sołtysiak o Mszy św. pt. Oto wielka Tajemnica.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?