
Psychologiczne paradygmaty korzystania z mediów społecznościowych
Cechy osobowości, style przywiązania, kompetencje społeczne, poziom uzależnienia, samoocena, motywac
-
Autor: Dąbrowa Natalia
- ISBN: 9788301242305
- EAN: 9788301242305
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Format: 235x165 mm
- Język: polski
- Liczba stron: 276
- Rok wydania: 2025
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
62,64złCena detaliczna: 69,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,37 zł
Psychologiczne paradygmaty korzystania z mediów społecznościowych to jedna z nielicznych publikacji na polskim rynku, która łączy rzetelną analizę naukową z praktycznym podejściem psychoterapeutycznym. Książka dostarcza odpowiedzi na pytania, w jaki sposób media społecznościowe wpływają na naszą psychikę, samoocenę, relacje z innymi i zdolność do samoregulacji emocji. Unikalność tej pozycji polega na tym, że nie tylko diagnozuje problem, ale również pokazuje narzędzia do zmiany - oparte na terapii poznawczo-behawioralnej.
Autorka analizuje wpływ takich czynników jak cechy osobowości, style przywiązania, samoocena, motywacja osiągnięć i kompetencje społeczne na sposób korzystania z mediów. Czytelnik otrzymuje także wyniki autorskich badań empirycznych oraz rozdział z konkretnymi technikami samokontroli, które mogą pomóc w budowaniu zdrowszej relacji z technologią.
W mojej ocenie treść zawarta w monografii uwrażliwia czytelnika na zagadnienia związane z nadmiernym korzystaniem z Internetu, a wnioski płynące z badań dowodzą o konieczności ochrony zdrowia psychicznego.
prof. dr hab. Stanisława Steuden (z recenzji)
To książka dla osób profesjonalnie związanych z psychologią i edukacją - psychologów, terapeutów, pedagogów, badaczy, studentów kierunków społecznych - ale także dla wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć swoje zachowania online i zadbać o psychiczny dobrostan w cyfrowym świecie.