KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN

Okładka książki Centryzm racjonalno-ideowy

30,00 zł 23,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,27 zł

Centryzm racjonalno-ideowy
Okładka książki Kalendarz 2012 Jestem umiarkowanym optymistą

49,99 zł 37,88 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,81 zł

Kalendarz pod tytułem Jestem umiarkowanym optymistą... to zbiór przemyśleń Władysława Bartoszewskiego nad zachowaniem w sytuacjach zwyczajnych i niezwykłych. Forma kalendarza pozwala codziennie korzystać z ponadczasowych wskazówek, rad, opinii doświadczonego człowieka, którego życie – tak bogate, że starczyłoby dla kilku osób – nauczyło, że warto być przyzwoitym (choć nie zawsze to się opłaca), a prawda nie leży pośrodku, lecz tam, gdzie leży.
Okładka książki Czy można przez 500 lat kochać jednego człowieka?

40,00 zł 25,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,36 zł

Zbliżam się do pięćdziesiątki i to jest akurat ten moment, kiedy myślę, żeby dać literackie życie wspomnieniom, które… trochę są moje, a trochę mojej bohaterki… Wspomnieniom, które ukorzenione są w Kamieniu Pomorskim i jego okolicy… Rozmawialiśmy wyłącznie o tym, co się wydarzyło wiele lat temu, każde wczoraj miało więcej treści niż dzisiaj. Nie umiałam z nim rozmawiać, paraliżowała mnie jego zupełnie naga uczciwość i otwartość. Uczciwość uczuć. Nie prowadził żadnej gry słownej, w której ja mogłabym się popisywać elokwencją i wymykać się z potrzasku, to tylnymi drzwiami, to uchylonym oknem. Kochał mnie w najprostszy, nieskomplikowany sposób, po prostu kochał. Kochał coraz bardziej. Czas sycił tę jego miłość jak syci smak wina, ucieczka przez okno kończyła się upadkiem w szybko podłożoną przez niego puszystą pierzynę, wyjście tylnymi drzwiami okazywało się zwodnicze, bo drzwi prowadziły z powrotem na ganek, na którym ogrodnik witał mnie jak słońce, witał zawsze i witał z miłością. Szkoda, że ja go nie kochałam.
Okładka książki Optimum. Idea pozytywnej cyberpsychologii

74,00 zł 53,56 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,46 zł

Gdy wypowiadam słowo „innowacja”, pierwsza sylaba odnosi się już do historii techniki. Dokonania w dziedzinie sztucznej inteligencji osiągnęły oszałamiającą skalę, a kolejne innowacje zagęszczają sieć interakcji ludzi z cyfrowymi artefaktami. Wynalazki budzą podziw i przerażenie. Jest to widoczne w badaniach prowadzonych w ramach cyberpsychologii, których przedmiotem jest głównie „ciemna strona” relacji człowiek-technologia: od lęku przed cyfryzacją, poprzez liczne uzależnienia, po niepokój związany z perspektywą pojawienia się systemów o nadludzkich możliwościach. Czy nowe technologie są jedynie źródłem stresu i niepokoju? Czy cyberpsychologia musi być uprawiana wyłącznie w wiktymologicznym ujęciu? Paweł Fortuna proponuje rozszerzenie badań nad interakcjami człowieka ze sztucznymi jednostkami o wymiar będący domeną psychologii pozytywnej, a więc dobrostan rozumiany jako optymalne funkcjonowanie lub prosperowanie. Nową perspektywę określa mianem pozytywna cyberpsychologia i w kolejnych rozdziałach odsłania drzemiący w niej naukowy oraz praktyczny potencjał. Autor prowadzi Czytelnika przez uniwersum jednostek, które bazują na sztucznej inteligencji, a następnie prezentuje realne i ewentualne przykłady systemów hybrydowych wpływających na poprawę satysfakcji z życia oraz wspierających rozwój wybranych sił psychicznych: kreatywności, dzielności, dobroci, przywództwa, pokory i nadziei. Refleksja psychologiczna jest przy tym spleciona z rozważaniami dotyczącymi istoty człowieczeństwa, transhumanizmu oraz futurologicznych wizji „silnej” sztucznej inteligencji. Trzeba dać szansę na pozytywne spotkanie ludzkiej mądrości z cyfrową technologią. Pierwszym i podstawowym krokiem jest lepsze poznanie sztucznych jednostek, które już są obecne na deskach teatru życia codziennego a kolejnym krytyczne spojrzenie na możliwości kształtowania wartościowych interakcji z nimi. Jeśli idea tworzenia pozytywnych systemów się sprawdzi, będzie można ją przekazać ludziom młodym. Zaproponujmy im coś więcej niż nowy smartfon, wi-fi i pakiet przestróg przed sidłami uzależnień. Z tekstu
Okładka książki Wszystko gra! Jak edukacja muzyczna wspiera rozwój dziecka

59,00 zł 44,72 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,63 zł

Liczne badania naukowe potwierdzają, że istnieje aktywność, której podejmowanie wspiera nasze funkcje poznawcze, pamięć, wspomaga uczenie się języka i kontrolowanie własnych stanów emocjonalnych. Aktywność tę można podjąć w każdym wieku, ale najlepiej zrobić to przed 7. rokiem życia. W dodatku zajmowanie się nią to sama przyjemność! Czy chodzi o specjalny rodzaj ćwiczeń, magiczną pigułkę lub posiłek? Nie! Tą aktywnością jest edukacja muzyczna! Dr Anita Collins, nauczycielka muzyki, przez lata obserwowała swoich uczniów, zadając sobie pytanie: czy edukacja muzyczna może wpływać na inne obszary naszego funkcjonowania? Poszukiwania zaprowadziły ją w obszar fascynujących odkryć neuronauki. W książce Wszystko gra! Jak muzyka wspiera rozwój dziecka w przystępny sposób relacjonuje wyniki badań i pokazuje, jak ważnym elementem naszego życia jest świat dźwięków. Choć jestem nauczycielką uczniów szkół średnich, jestem zdumiona tym, jak słuchanie muzyki i edukacja muzyczna w każdym wieku, od pierwszego do ostatniego dnia życia, wpływa na rozwój naszego mózgu, na zmiany w nim i jego regenerację. (…) Dowiedziałam się, że niemowlęta słyszą głos matki, jakby to była muzyka, że połączenia neuronowe niezbędne, aby móc czytać, są aktywne, gdy maluch jest w stanie utrzymać stały rytm gry na bębnie, i że muzyka może kształtować mózg po urazie lub traumie. Okazuje się, że nauczanie muzyki – sekwencje akordów, niepokój związany z występami, zdolność efektywnego ćwiczenia – to nie tylko wiedza i umiejętności. Te elementy w rzeczywistości przyczyniają się do rozwoju człowieka. Z tekstu
Okładka książki Moda Koncepcja i realizacja projektu

69,00 zł 54,37 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,27 zł

Podręcznik wprowadza studentów wydziałów artystycznych i początkujących projektantów w dziedzinę projektowania odzieży. Książka omawia kwestie praktyczne dotyczące twórczych poszukiwań oraz projektowania ubioru. Autor prezentuje najważniejsze etapy pracy nad koncepcją projektu. Omawia proces badawczy, sposoby analizy wyników i możliwości ich wykorzystania w realizacji pomysłów. Wskazuje ważne kierunki i źródła inspiracji. Przedstawia także metody efektywnej prezentacji wyników wcześniejszych poszukiwań w formie gotowych projektów. Publikację uzupełniają interesujące wywiady z utalentowanymi i znanymi projektantami oraz przedstawicielami branży. Książka prezentuje prace słynnych projektantów: Vivienne Westwood, Christian Dior, Julien Macdonald, DSquared, Sophia Kokosalaki, Alexander McQueen, Christian Lacroix, Jean Paul Gaultier, Robert Cary-Williams,Manish Arora, Basso & Brooke, Dolce & Gabbana, Hussien Chalayan, Sarah Arnett, Kate Jenkins, Winni Lok, Richard Sorger, Autumn Whitehurst, Linda Ramstedt, David Downton, Rebekah Train, Cherri Blackwood, Lotta Lindblad, Nicolas Ghesquiere, Viktor & Rolf, John Galliano, Jonathan Saunders
Okładka książki Jaśniej proszę, czyli przyjazna twarz matematyki

64,00 zł 41,45 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,34 zł

Wszyscy posiadamy nieodkryte umiejętności matematyczne. Często jednak nie potrafimy ich uruchomić. Niestety panuje powszechne przekonanie, że matematyka to tylko nudny przedmiot szkolny. Traktujemy ją pobłażliwie, przyznając że trudno nam skorzystać z tej wiedzy w praktyce. Autor książki w łatwy i obrazowy sposób prezentuje propozycje zastosowań matematyki w otaczającej nas codzienności i prozie życia. Kolejne rozdziały opisują zwykłe historie i zdarzenia. Odwiedzimy miejskie podwórka, przyjrzymy się dziecinnym zabawom, podejrzymy zachowania młodzieży na szkolnych wycieczkach i opiszemy zmagania maturalne. Pokażemy, jak szybko oszacować czas oczekiwania w kolejce do sklepowej kasy. Wakacje spędzimy w najdłuższej wsi w Polsce, opisując przy okazji problemy ze zbiorami. To kolejna propozycja Jakuba Szczepaniaka – autora książek prezentujących przyjazną twarz matematyki (w tym: Przechytrzyć Murphego, czy Matematyka nie tylko dla zakochanych), nauczyciela akademickiego, popularyzatora niebanalnych metod nauczania.
Okładka książki Poziom życia ludności wiejskiej o niepewnych dochodach

211,00 zł 166,25 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 165,95 zł

„Opracowanie to istotnie poszerza naszą wiedzę dotyczącą sytuacji ludności wiejskiej w Polsce o niepewnych dochodach. Jest to fakt niewątpliwy. Oryginalny, samodzielnie zebrany i bardzo staranie oraz poprawnie przetworzony materiał źródłowy pozwoliły Autorowi na przedstawienie tekstu który stanie się na wiele lat punktem odniesienia do dalszych analiz dotyczących zmian w poziomie życia ludności wiejskiej. Dodatkowym walorem pracy jest imponujący zestaw wykorzystanej literatury, która może stać się dobrym przewodnikiem dla kontynuatorów dalszych, bardziej specjalistycznych badań.” Prof. dr hab. Józef Orczyk – Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Rektor Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Przewodniczący Komitetu Nauk o Pracy i Polityce Społecznej PAN „Przedstawiona do recenzji praca stanowi wkład w badania nad determinantami i społecznymi konsekwencjami rozwarstwienia ekonomicznego ludności wiejskiej. Zainteresowanie tą problematyką znajduje uzasadnienie zarówno ze względu na poszukiwanie paradygmatu umożliwiającego połączenie wzrostu gospodarczego z rozszerzaniem zbioru społeczności korzystającej z jego efektów, jak i pogłębiania udokumentowanej empirycznie wiedzy dotyczącej zakresu wykluczenia z racji ograniczeń materialnych. W tym kontekście podjęta tematyka ma również znaczenie aplikacyjne, ponieważ stanowić może cenną wskazówkę przy doborze najbardziej efektywnych instrumentów stymulujących uaktywnienie ekonomiczne i poprawę w poziomie życia zmarginalizowanej części wiejskiej społeczności.” Prof. dr hab. M. Alina Sikorska – Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej PIB Sławomir Kalinowski – doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Ekonomii Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Jego zainteresowania naukowe obejmują poziom życia ludności wiejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem ludności o niepewnych dochodach, a także zagadnienia związane z ekonomią społeczną, bezrobociem i społecznym aspektem teorii gier. Jest autorem i współautorem ponad 75 publikacji naukowych w języku polskim i angielskim, w tym współautorem książki „Ubóstwo ludności wiejskiej województwa wielkopolskiego”, Wyd. AR w Poznaniu, Poznań 2007 oraz redaktorem naukowym monografii „Życie na skraju – marginesy społeczne wielkiego miasta”, Wyd. Societas Pars Mundi, Bielefeld 2014. Kierownik i główny wykonawca projektów badawczych dotyczących poziomu życia i ubóstwa ludności wiejskiej, konsultant projektów dotyczących modeli współpracy sektorowej wspierających godzenie życia zawodowego i prywatnego opartego o idee flexicurity. Członek Polskiego Towarzystwa Polityki Społecznej oraz Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, sekretarz Międzyśrodowiskowej Grupy Badawczej Margines Społeczny Poznania.
Okładka książki MARKA 5.0. Człowiek i technologie: jak tworzą nowe wartości?

64,00 zł 45,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,92 zł

Świat się zmienił. I już nie będzie taki sam. 1 stycznia 2021 roku świat się nie poddał i włączył 5 bieg. Ucieka do przodu. Nie padł na kolana. Marka 5.0 jest moją pierwszą książką o tworzeniu i rozwoju wartości marki. Po trzydziestu latach pasjonującej przygody z marketingiem, chcę zbudować nowe otwarcie na kolejną dekadę XXI wieku. Zarówno dla polskich przedsiębiorców, którzy pragną rozwijać się na globalnych rynkach, jak i osób związanych z marketingiem, począwszy od studentów, pasjonatów, specjalistów, innowatorów i naukowców. (…) Zmiany, których doświadczył biznes w roku 2020, najsilniej odczuli mali i średni przedsiębiorcy. Pora podnieść głowy, czas na odbudowę. Czas na Marketing 5.0. Czas na Markę 5.0. Czas na Polskę 5.0. Ze wstępu Autora Książka jest interesującą propozycją, znacząco ożywiającą rynek publikacji poświęconych tematyce marketingu. Ma charakter praktycznego poradnika, ilustrowanego bogato przykładami z praktyki, doświadczeniami autora, jak również wynikami badań. Mocnymi stronami książki są: aktualny, ciekawy i zgodny z trendami temat, żywy język, ilustrowanie zagadnień praktycznymi przykładami oraz praktyczne porady dla budujących marki na każdym poziomie – korporacyjnym, produktowym i osobistym. To inspirująca lektura zarówno dla profesjonalistów, rozpoczynających przygodę z tworzeniem marek, jak i studentów jako uzupełnienie dla wiedzy podręcznikowej. Dr Jolanta Tkaczyk
Okładka książki Gospodarka Światowa. Geneza i ewolucja – do czasów pandemii

94,00 zł 70,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 70,01 zł

Nowe wydanie cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem podręcznika wyjaśniającego zależności w globalnej gospodarce. Książka obejmuje całość dziejów gospodarki światowej – od starożytności do czasu wybuchu globalnej pandemii w 2020 r. Autorzy skupili się na zbadaniu podstawowych trendów, które wystąpiły w gospodarce światowej. Pierwsze rozdziały poświęcono gospodarce w okresie starożytności, średniowiecza, odrodzenia i oświecenia, ze szczególnym uwzględnieniem charakterystyki pierwszych ośrodków gospodarczych o znaczeniu międzynarodowym. Głębsza analiza dotyczy kształtowania się rynku światowego w XIX w. Najwięcej miejsca poświęcono ewolucji międzynarodowych stosunków ekonomicznych w XX w. i w pierwszych dwóch dekadach XXI stulecia. Autorzy skupili się na pokazaniu zmian w dochodzie narodowym, produkcji przemysłowej i rolnej, obrotach handlowych oraz procesach integracyjnych i dezintegracyjnych w dobie globalizacji. Uwzględnione zostały także przesłanki polityczne mające decydujący wpływ na rozwój światowej gospodarki. Niezbędne źródło wiedzy dla studentów kierunków ekonomicznych, zarządzania, stosunków międzynarodowych, nauk politycznych i historii.
Okładka książki Longterm. Jak inwestować na giełdzie i osiągnąć zysk wyd. 2021

59,00 zł 44,72 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,63 zł

Przekleństwem giełdy jest to, że zdecydowana większość inwestorów chce w bardzo krótkim czasie osiągać ponadprzeciętne wyniki. Rozentuzjazmowany tłum kupuje akcje wyłącznie z tego powodu, że zyskują na wartości. Skoro robi tak sąsiad, kolega z pracy, teść, a w dodatku przy każdej okazji chwalą się osiąganymi zyskami, to dlaczego nie mielibyśmy tak zrobić i my? Niestety, takie stadne zachowanie powoduje tworzenie się ekstremów na rynku – euforycznych wzrostów na końcu hossy i panicznych wyprzedaży podczas dołków bessy – kiedy można stracić pieniądze. Inwestorzy, w pościgu za łatwym i szybkim profitem, nie tylko pochopnie kupują i sprzedają akcje, ale też dają zarobić przede wszystkim swojemu domowi maklerskiemu – płacąc wysokie prowizje. Jeśli doda się do tego podatek, który trzeba uiścić od zyskownych transakcji, okazuje się, że zyski z krótkoterminowych spekulacji nagle znikają. Albert Rokicki zaprasza Cię do świata długoterminowego inwestowania w wartość, czyli w dobrze wyselekcjonowane spółki giełdowe. Na konkretnych przykładach pokazuje mechanizmy rynkowe (czynniki kształtujące zmiany cen, zachowania uczestników rynku), techniczne (składanie zleceń, system notowań) oraz psychologiczne (panowanie nad emocjami). Przeczytaj, jak możesz spokojnie inwestować i naprawdę zarabiać.
Okładka książki Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta

224,00 zł 171,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 171,20 zł

To książka, która odkrywa przed czytelnikiem, jak złożonym analizom rynkowym podlega świat konsumenta - człowieka, który sięga po produkty, klienta korzystającego z usług, osoby robiącej zakupy, użytkownika. „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” to kompendium wiedzy autorstwa pięćdziesięciu ekspertek i ekspertów działający w ramach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, tworzących na co dzień branżę badań marketingowych w Polsce. Zajmują się zbieraniem danych, przeprowadzaniem analiz, wnioskowaniem i budowaniem praktycznych rekomendacji. Na bazie wieloletniego doświadczenia stworzyli użyteczny przewodnik porządkujący aktualną wiedzę o badaniach rynku i opisujący dobre praktyki, które warto stosować. Książka daje możliwość zapoznania się z metodami i technikami badawczymi w licznych obszarach biznesu. Została podzielona na kilka części. Pierwsza zawiera opis elementów procesu badawczego od briefu po prezentację wyników. Druga część to praktyczny przewodnik po metodach badawczych – zarówno tych standardowych, jak i bardziej specjalistycznych. W trzeciej części znalazły się badawcze odpowiedzi na konkretne pytania biznesowe zleceniodawców. Na końcu umieściliśmy słownik, wyjaśniający kluczowe pojęcia. Rozdziały zostały wzbogacone o cytaty ekspertów, przykłady empiryczne oraz ćwiczenia praktyczne.
Okładka książki AZ

30,00 zł 21,54 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,50 zł

Kolejna książka Krzysztofa Urbana ukazuje dość nietypowy obraz choroby psychicznej tytułowego bohatera. AZ to przybrane imię Cypriana Garbarczyka, który zmienił tożsamość w pewnym momencie życia na skutek niezwykle emocjonalnego stosunku do ziemi i jej płodów, zarówno tych przez niego hodowanych, jak i rosnących dziko. Rozmawia z nimi, wierzy w ich świadome życie, a także w ich leczniczą moc. Przydomowy ogród to królestwo bohatera, a przebywanie w nim daje mu poczucie spokoju i bezpieczeństwa.
Okładka książki Scaling Up

104,00 zł 68,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 68,17 zł

Nowe wydanie bestsellerowego podręcznika do rozwoju biznesu! Podręcznik, który zdobył osiem ważnych międzynarodowych nagród, w tym: International Book Awards w kategorii General Business. National Indie Excellence Award w kategorii General Business. Readers' Favorite International Book Award Gold Medal w kategorii Non-Fiction Business. Scaling Up to zaktualizowane i uzupełnione wydanie klasycznego już Mastering the Rockefeller Habits. Verne Harnish i ekipa Scaling Up wykorzystują strategiczne, ponad trzydziestoletnie doświadczenie, by pokazać, jak w odpowiedni sposób rozwinąć swój biznes. Książka podzielona została na cztery główne części, w których omawiane są najważniejsze elementy skalowania każdej firmy: ludzie, strategia, realizacja, pieniądze. Harnish wychodzi od relacji między pracownikami a zarządem. Pokazuje, w jaki sposób przygotować strategię i jak zabrać się do jej realizacji, by na koniec opowiedzieć o wyzwaniach finansowych związanych ze skalowaniem biznesu. Wszystko to w oparciu o praktyczne narzędzia (wśród nich Jednostronicowy Plan Strategiczny, z którego skorzystało już 40 tysięcy firm na całym świecie), które ułatwią wprowadzenie kolejnych zmian w firmie. Autor przechodzi od razu do sedna, już od pierwszych stron ucząc czytelnika nawyków Rockefellera. Scaling Up to obowiązkowa pozycja dla wszystkich, którzy chcą przeskalować swój biznes lub dowiedzieć się, jak urosnąć i nie stracić.
Okładka książki Psychologia negocjacji. Między nauką a praktyką zarządzania

84,00 zł 43,68 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,68 zł

W celu zaprezentowania i rozpowszechnienia wśród Czytelników, do których Książka jest adresowana do specjalistów z zakresu zarządzania, naukowców i praktyków biznesu. Autorka, analizując poszczególne problemy nie ograniczyła się jedynie do publikacji zawartych w naukowych bazach danych, a korzystała także z raportów, opracowań, prac dyplomowych i doktorskich. Stojąc na stanowisku, że tak praktyczna nauka, jaką jest zarzadzanie nie może ignorować doświadczeń i refleksji tych, do których jest kierowana, sięgnęła też do innych źródeł wiedzy np. biografii, wspomnień. W książce Elżbieta Kowalczyk koncentruje się na problemie badawczy,: w jaki sposób ustalenia z obszaru psychologii przyczyniają się do doskonalenia negocjacji wykorzystywanych w praktyce i nauce o zarządzaniu i jakości?
Okładka książki Nowa Teoria Wszystkiego

69,00 zł 49,54 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,45 zł

Obecnie fizyka teoretyczna stoi na rozdrożu. W wyniku rozwoju technik obserwacyjnych i eksperymentalnych pojawiły się nowe dane, które jest trudno zinterpretować na podstawie obowiązujących teorii. Brakuje modeli matematycznych opisujących ilościowo i jakościowo obserwowane zjawiska. Należałoby tutaj wymienić tzw. ciemną materię, ciemną energię, brak równowagi między materią i antymaterią, równość liczby barionowej i leptonowej, niczym nieuzasadniony brak symetrii w oddziaływaniach słabych itd. „Nowa Teoria Wszystkiego” jest współczesną fizyką napisaną od nowa. Rozwiązuje ona większość problemów, które trapią od ponad wieku tę dziedzinę nauki. Każdy, kto chociaż trochę interesuje się fizyką, po przeczytaniu tej książki popatrzy na otaczającą go rzeczywistość zupełnie inaczej. Wystąpi zjawisko, z którym mamy do czynienia, gdy patrzymy na skomplikowany, z pozoru chaotyczny, rysunek, na którym jest zakamuflowany znajomy kształt. Od chwili, gdy ten znajomy obiekt dostrzeżemy, już nigdy nie ukryje się on przed nami.
Okładka książki Sprawozdawczość finansowa

84,00 zł 62,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 62,19 zł

Tematem książki jest sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstwa produkcyjnego, które działa w formie spółki akcyjnej, emitenta papierów wartościowych będących przedmiotem obrotu giełdowego. Szczegółowe zagadnienia sprawdozdawczości są opisane z uwzględnieniem regulacji ujętych w Ustawie o rachunkowości i Międzynarodowych Standardach Rachunkowości. Praktyczne aspekty sprawozdawczości według MSR zostały określone na podstawie analizy raportów rocznych wybranych przedsiębiorstw produkcyjnych, tj. Lotos, Peugeot, Siemens, Unilever, Ford.
Okładka książki Wiktymologia społeczna wyd. 2020

204,00 zł 155,88 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 155,59 zł

Wiktymologię interesują wszelkie zjawiska powodujące nierówności społeczne, pokrzywdzenie społeczeństw czy jednostki ludzkiej, w tym przedmiotem jej badań jest zarówno globalizacja, powodująca zmniejszenie nierówności społeczno-gospodarczych i poprawę bytu ludności, jak i sfera poruszana przez przeciwników globalizacji, mówiąca o pogorszeniu i zagrożeniu jakości życia i o wynikających z tego rożnych formach pokrzywdzenia człowieka. Niniejsza praca nie wyczerpuje bogatej problematyki wiktymologii. Zawiera jednak analizę i ocenę tych problemów, które w wymiarze jednostkowym i społecznym stały się zagrożeniami na przełomie tysiącleci. Dla rozwoju wiktymologii jako ruchu społecznego ważne jest wdrażanie wyników badań wiktymologicznych. W najbliższym czasie powinna więc wzrastać profilaktyczna funkcja wiktymologii, na co zwrócono uwagę w kolejnych rozdziałach książki, będącej holistycznym opracowaniem obejmującym wszelkie aspekty współczesnej wiktymologii. Opracowanie naukowe Profesora Brunona Hołysta to wybitna praca ukazująca horyzont tożsamości człowieka i przyrody z punktu widzenia zachowania gatunku ludzkiego. Na poziomie świata obiektów, zmysłów i myśli została zaprezentowana problematyka bezpieczeństwa rodu ludzkiego, które jest rozumiane jako zgodność ideałów – świata wartości – jednostki, wspólnoty oraz kultury i cywilizacji. Autor ukazał najistotniejsze zagrożenia cywilizacyjne dla dobra wspólnego, proponując działania profilaktyczno-prewencyjne mające na celu ograniczenie przemocy strukturalnej i dochodzenie do społeczeństwa sprawiedliwego. prof. zw. dr hab. Andrzej Bałandynowicz (z recenzji) Kolejne dzieło Profesora Brunona Hołysta budzi podziw z racji wielopłaszczyznowego i wielopoziomowego ujęcia problemu wiktymologii. Stanowi ono rezultat interdyscyplinarnej wiedzy Autora, w tym także filozoficznej. Profesor Brunon Hołyst wyjaśnia, że właściwie każda działalność człowieka może mieć implikacje wiktymizacyjne. Zagrożenia są nie tylko zewnętrzne, lecz także wewnętrzne, płynące z niepożądanych zmian w psychice człowieka. prof. zw. dr hab. Maria Szyszkowska (z recenzji)
Opakowanie Reports On Mathematical Physics 86/2 - Polska

45,00 zł 35,46 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,39 zł

Reports on Mathematical Physics publishes papers in theoretical physics which present a rigorous mathematical approach to problems of quantum and classical mechanics and field theories, relativity and gravitation, statistical physics and mathematical foundations of physical theories. Papers using modern methods of functional analysis, probability theory, differential geometry, algebra and mathematical logic are preferred.
Okładka książki Scrum w praktyce

84,00 zł 55,02 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,90 zł

Książka zachęca do wdrażania praktyk związanych ze Scrum również firmy nie-technologiczne. Scrum jest tajną bronią sukcesu takich firm jak Google, Facebook, Amazon i Apple. Firmy te przekształciły świat dzięki swojej niesamowicie szybkiej innowacji, skupieniu uwagi na klientach i praktykom ciągłego doskonalenia. Scrum Fieldbook opiera się na pięciu latach pracy w terenie z firmami takimi jak Toyota, 3M, Schlumberger i Autodesk. Z książki dowiesz się, jakimi wyzwaniami i zadaniami Scrum Inc. stanął w pracy z dużymi, uznanymi firmami, takimi jak Toyota, 3M, Schlumberger i Autodesk. Pokazuje, jak proste ramy Scrum mogą być z powodzeniem stosowane w każdej sytuacji, w każdej branży, od producentów samochodów, po organizacje non-profit, od wykonawców remontów domów po firmy zajmujące się poszukiwaniem gazu, od budowania myśliwców do poprawy sektora bankowego.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,47 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Okładka książki Kapłanka Tafti

35,90 zł
49,49 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

10. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Okładka książki Misja

47,49 zł
49,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,99 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,90 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj