KATEGORIE [rozwiń]

Jarosław Orzechowski

Okładka książki Psychologia poznawcza. Wydanie nowe

139,00 zł 118,78 zł


"Oddając do rąk czytelników nowe wydanie Psychologii poznawczej, wyrażamy nadzieję, że książka ta pozwoli im nieco lepiej zrozumieć, jak działa umysł. Pisząc ją, sami mogliśmy się tylko zbliżyć do takiego zrozumienia." Autorzy Blisko 15 lat od premiery pierwszego wydania Psychologii poznawczej przedstawiamy nowe, zaktualizowane wydanie podręcznika. Treści publikacji dostosowane są do programów kształcenia z zakresu psychologii procesów poznawczych, a układ i liczba rozdziałów pozwalają uporządkować treści kształcenia w obrębie semestru lub roku akademickiego. Istotą układu treści podręcznika jest podział na struktury i procesy poznawcze: Pierwsza część podręcznika poświęcona jest reprezentacjom poznawczym. W kolejnych rozdziałach autorzy ukazali istotę sporu o reprezentację poznawczą, omówili badania nad reprezentacjami nietrwałymi (wyobrażeniami, sądami, modelami umysłowymi) i trwałymi (pojęciami, kategoriami) oraz rodzajami wiedzy, a także jej nabywaniem i organizacją. Drugą część podręcznika poświęcono elementarnym procesom poznawczym, o stosunkowo niewielkim poziomie złożoności: uwadze, świadomości, kontroli poznawczej, percepcji oraz pamięci. Trzecia część książki ma za przedmiot złożone procesy poznawcze: myślenie i rozumowanie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i formułowanie sądów oraz przetwarzanie języka. "Nowa edycja Psychologii poznawczej daje czytelnikom podręcznik dobrze pomyślany pod względem struktury, doboru wiedzy i sposobów zilustrowania prowadzonego wywodu. Podręcznik będzie stanowił bardzo dobrą podstawę kształcenia dla studentów psychologii, kognitywistyki i filozofii, dostarczając im nowoczesnej wiedzy o mechanizmach funkcjonowania umysłu." Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
Okładka książki Psychologia poznawcza z płytą CD

79,00 zł 65,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Znakomity, aktualny podręcznik do psychologii poznawczej! Nowoczesny podręcznik zarówno w sposobie ujęcia, jak też w obudowie dydaktycznej. Książka: zapoznaje z podstawowymi problemami, pojęciami i metodami psychologii procesów poznawczych; omawia nie tylko "klasyczne" problemy psychologii poznawczej, ale także najnowsze koncepcje; przedstawia najważniejsze paradygmaty eksperymentalne i ilustruje szczególnie interesujące zjawiska opisami konkretnych badań; pokazuje, że czynności pozornie proste i zrozumiałe (np. czytanie, rozpoznawanie twarzy ludzkiej lub koordynacja czynności jednoczesnych) są kontrolowane przez niezwykle złożony i wyrafinowany mechanizm poznawczy; demistyfikuje uproszczone sądy i pseudoteorie na temat procesów poznawczych człowieka; ukazuje nowe możliwości zastosowania pojęć i metod psychologii poznawczej do analizy wielu zjawisk, zwykle nie rozpatrywanych w tym kontekście, np. zjawisk społecznych lub zaburzeń psychicznych. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów i wykładowców psychologii. Do książki dołączona jest płyta CD-ROM zawierająca podstawowe eksperymenty i demonstracje zjawisk omawianych w poszczególnych rozdziałach podręcznika.
Okładka książki Magiczna liczba jeden, czyli co jeszcze zmieści się w pamięci roboczej

39,90 zł 32,10 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Pamięć robocza to centralny konstrukt we współczesnej psychologii poznawczej, odgrywający kluczową rolę w funkcjonowaniu poznawczym jednostki. Stanowi swoiste centrum dowodzenia taktycznego i operacyjnego umysłu, które z podlegającymi mu jednostkami sztabowymi pełni różnorakie i, co ważniejsze, uniwersalne dla umysłu funkcje. Jest szeroko używana jako hipotetyczny mechanizm poznawczy, wpływający na sprawność zarówno wyrafinowanych, abstrakcyjnych procesów intelektualnych, jak i czynności wykonywanych w życiu codziennym. Książka jest próbą podsumowania dorobku badawczego autora, dotyczącego problemów z zakresu struktury i głównych funkcji pamięci roboczej oraz pogranicza poznania i różnic indywidualnych, zawężonego do związków funkcjonowania pamięci roboczej z efektywnością wybranych form rozumowania relacyjnego. Tematyka pamięci roboczej należy do tych obszarów badań psychologicznych, w których obserwujemy największy przyrost wiedzy, ale i najszybsze tempo zmiany obowiązujących poglądów. Dlatego tysiące publikacji na ten temat to głównie artykuły empiryczne. Tymczasem środowisko badaczy potrzebuje również uogólnień i syntez, a to jest możliwe tylko w dłuższym, bardziej teoretycznym tekście. Takie kryterium spełnia niniejsza monografia, choć zawiera ona - obok rozważań teoretycznych - opis badań empirycznych. Autor prezentuje się jako ekspert w wybranej dziedzinie badań psychologicznych, a jego erudycja i wiedza na temat modeli pamięci roboczej są imponujące. Książka zawiera wiele oryginalnych wątków i pomysłów badawczych. Szczególnie cenne jest ujęcie problemu myślenia dywergencyjnego. Większość badań nad związkami pamięci roboczej z rozumowaniem dotyczy myślenia konwergencyjnego, nie istnieją natomiast tego typu analizy dotyczące myślenia dywergencyjnego. Autor nie tylko podjął ten problem, ale też wymyślił oryginalne procedury badawcze. Z recenzji prof. dr. hab. Edwarda Nęckin JAROSŁAW ORZECHOWSKI - psycholog, adiunkt na Uniwersytecie Jagiellońskim i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Autor wielu prac badawczych dotyczących udziału pamięci roboczej w złożonej aktywności poznawczej człowieka (rozumowaniu, twórczości, inteligencji), publikowanych zarówno w polskich, jak i zagranicznych czasopismach. Współautor podręcznika Psychologia poznawcza. Członek European Society for Cognitive Psychology, najważniejszego europejskiego towarzystwa naukowego, skupiającego badaczy procesów poznawczych człowieka.
Okładka książki Trening twórczości w.2012

29,90 zł 24,65 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Czy trenowanie (stymulowanie, rozwijanie) twórczości w ogóle jest możliwe?* Jeśli jest możliwe, to czy warto się nim zajmować?* Jeśli warto, to w jaki sposób to czynić?Jeśli możliwe jest ćwiczenie ruchów dowolnych lub pamięci, to dlaczego nie mielibyśmy ćwiczyć myślenia twórczego?Trenowanie twórczości jest możliwe tylko pod warunkiem, że myślenie i działanie twórcze potraktujemy tak samo jak wszelkie inne rodzaje aktywności człowieka. Nie chodzi o to, żeby pozbawiać twórczość specyficzności, lecz o to, by ją odmitologizować. A to znaczy, że trzeba odejść od romantycznej wizji twórczości jako czegoś nadzwyczajnego, tajemniczego, niemal nadprzyrodzonego i całkowicie odpornego na działanie zabiegów stymulujących.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka