Nie wystarczy zajmować kierowniczego stanowiska, aby być dobrym menedżerem. Właściwe zarządzanie opiera się na odpowiedniej wiedzy, umiejętnościach, kompetencjach
i doświadczeniu, zdobywanych w pracy oraz podczas studiów i szkoleń. Wbrew temu, o czym przekonują nas krzykliwe tytuły książek zapełniających półki księgarskie, nie można zostać liderem w trzy dni czy też zdobyć wystarczających umiejętności negocjacyjnych trenując przez sen. Można natomiast uczyć się od najlepszych i poznać teoretyczne podstawy ich sukcesu.
Autorka przedstawia zastosowanie wybranych koncepcji zarządzania w praktyce i poszukuje
w teorii zarządzania wskazówek dla menedżerów, które będą pomocne w ich codziennej pracy. Podkreślając interdyscyplinarność zarządzania, prezentuje najważniejsze teorie w powiązaniu z innymi dziedzinami nauki, np. psychologią, pedagogiką, andragogiką.
Nowatorskie ujęcie tematu, oryginalny dobór przykładów oraz żywy język sprawiają, że po książkę sięgną Czytelnicy zainteresowani tematyką zarządzania, przede wszystkim menedżerowie, słuchacze studiów podyplomowych, a także studenci.
Pierwsze całościowe omówienie dorobku Basila Bernsteina, w którym autorka:
* przedstawia model transmisji kultury w obszarze socjolingwistyki i socjologii edukacji;
* porządkuje podstawową terminologię dotyczącą procesu transmisji kultury w rodzinie i szkole;
* analizuje wkład Bernsteina w rozwój nauk społecznych, poddając krytyce omawiany model oraz wskazując dalsze kierunki badań.
Książka dostarcza podstawowych informacji o istocie, przyczynach i specyfice najczęściej występujących chorób przewlekłych oraz ich wpływie na dziecko i jego funkcjonowanie w szkole.
W ostatnich latach znacznie zwiększyła się grupa dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi, mająca specyficzne potrzeby w zakresie opieki medycznej, psychologicznej, a także edukacji. Nauczyciele, a zwłaszcza wychowawcy powinni być przygotowani do pracy z takimi uczniami. Autorzy książki, odpowiadając na tę potrzebę, dostarczają podstawowych informacji o istocie, przyczynach i specyfice najczęściej występujących chorób przewlekłych oraz ich wpływie na dziecko i jego funkcjonowanie w szkole. Udzielają praktycznych wskazówek na temat wspierania rozwoju uczniów z chorobami przewlekłymi oraz uczą, jak należy postępować w przypadku, gdy w czasie pobytu w szkole nasilają się objawy choroby, stanowiące zagrożenie dla zdrowia i życia uczniów.
Książka może jednocześnie pełnić funkcję poradnika dla nauczycieli kształcących dzieci z chorobami przewlekłymi, jak i podręcznika akademickiego, przydatnego w kształceniu studentów w zakresie pedagogiki terapeutycznej i kształcenia integracyjnego. Jeśli do grona potencjalnych czytelników dołączymy także rodziców tych dzieci, to łatwo dostrzeżemy, że proponowana praca ma charakter dość uniwersalny i może liczyć na stosunkowo duże grono odbiorców, co należy z pewnością do jej zalet.
(Z recenzji dr. hab. Grzegorza Szumskiego)
Zachodzące zmiany społeczno-kulturowe w sposób najbardziej wyraźny odbijają się zwykle na młodych ludziach. Witold Wrzesień, poznański socjolog, w swojej najnowszej książce wyróżnia i analizuje kolejną grupę pokoleniową polskiej młodzieży, którą nazywa Europejskimi Poszukiwaczami. Czym różni się ta grupa pokoleniowa od poprzednich? Jakie ma marzenia i aspiracje? Jakie wybiera ścieżki kariery zawodowej i modele życia rodzinnego? Jednym słowem, jaka jest współczesna polska młodzież? Na te pytania odpowiada autor, szkicując obraz zmieniającej się polskiej rzeczywistości widzianej oczami młodych ludzi.
Każdy z nas jest kiedyś młody i należy do autonomicznej kategorii społecznej młodzieży. Ten ważny dla wszystkich etap w życiu musi się jednak skończyć i po nim wkraczamy w świat naszej dorosłości. Nie wszyscy robimy to w tym samym czasie, za co odpowiedzialne są różne uwarunkowania, od wolnej woli przez meandry socjalizacji, sukcesy edukacyjne i zawodowe, aspiracje i szanse modyfikujące postrzeganie życiowej kariery, a na zwykłym przypadku skończywszy. [...] Gdy jesteśmy młodzi i z tytułu wieku zaliczamy się do młodzieży, tworzymy pokolenia i ich najistotniejsze cechy. Nie każdemu pokoleniowość musi się przydarzyć, ale większość z nas zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne cechy przynależności do jakiegoś pokolenia posiada. Jest członkiem pokolenia bez względu na to, jak bardzo z nim się utożsamia, jaką z nim odczuwa więź.
(Z tekstu)
Interdyscyplinarne ujęcie problematyki resocjalizacji, uwzględniające transformację społeczno-ustrojową, procesy globalizacji i europejskiej integracji
Najnowsze osiągnięcia oraz współczesny dorobek pedagogiki resocjalizacyjnej
Teoretyczne podstawy dyscypliny, odnoszące się zarówno do rysu historycznego, jak i wyników współczesnych badań
Podstawowe zagadnienia składające się na niezbędny zasób wiedzy o problemach teoretycznych i praktyce resocjalizacyjnej
Wybór tekstów znanych autorek i autorów z dziedziny interdyscyplinarnych gender studies, z mistrzynią światowego feminizmu Judith Buttler na czele.
Antologia składa się z 4 części zorganizowanych wokół kwestii obywatelstwa, podmiotowości/tożsamości, wielokulturowości oraz etyki Poszczególne części ściśle do siebie nawiązują, tworząc ilustrację szerokiej i wielokierunkowej debaty na temat zmieniającego się kształtu współczesnego społeczeństwa. Na szczególną uwagę zasługuje część poświęcona, dotąd właściwie nie dostrzeganej, problematyce nowej tożsamości mężczyzn.
Doskonały wybór tekstów po raz pierwszy tłumaczonych na język polski! Część druga świetnie przyjętego przez czytelników zbioru artykułów z zakresu współczesnej antropologii. Podobnie jak w pierwszej części, prezentowane teksty zostały ułożone w pięć działów odpowiadających najważniejszym kierunkom zainteresowań teoretycznych i przedmiotowych antropologii.
Atrakcyjny podręcznik z psychologii kłamstwa napisany przez najwybitniejszego na świecie badacza tej problematyki!Nowe, rozszerzone i zaktualizowane wydanie:dostarcza rzetelnej, zweryfikowanej w badaniach eksperymentalnych wiedzy o tym, kiedy i dlaczego słowa, głos, ciało i twarz mogą zdradzać kłamstwo,uczy, jak wykrywać kłamstwa i jak w tym celu umiejętnie obserwować zachowanie się mówiącego m.in. jego mimikę i ruchy ciała,dokonuje analizy motywów, z powodu których ludzie kłamią,próbuje odpowiedzieć na pytanie: dlaczego większość ludzi nie potrafi wychwycić kłamców na podstawie ich zachowań niewerbalnych, zawiera najnowsze wyniki badań na temat możliwości wykrywania kłamstw przy użyciu Systemu Kodowania Ruchów Twarzy (FACS),może stanowić podstawę do zajęć z psychologii ekspresji emocji, podaje interesujące przykłady z życia codziennego, polityki i niedawnej historii.Przedmowa do polskiego wydania zapoznaje z osiągnięciami i problemami badawczymi polskich psychologów w tej dziedzinie. W przeciwieństwie do pojawiających się na naszym rynku wydawniczym książek z dziedziny komunikacji niewerbalnej, które łudzą prostymi i często fałszywymi receptami, Ekman - zachowując jasny i zrozumiały dla wszystkich język - ukazuje zagadnienia w całej ich złożoności. Książka ta z pewnością zainteresuje studentów psychologii, pedagogiki, socjologii, a także biznesmenów, polityków, prawników, psychoterapeutów, dyplomatów i... policjantów.
Czy życiodajny tlen może być także szkodliwy?, Czy nadmiar wolnych rodników prowadzi do powstawania nowotworów?, Ile wolnych rodników wdychamy w jednym hauście dymu z papierosa?, Dlaczego warto pić czerwone wino i zieloną herbatę? Książka ta zawiera odpowiedzi na te i inne pytania. Jest to podręcznik dla studentów biologii, chemii, medycyny, farmacji i rolnictwa, a również książka niezbędna dla każdego, kto w pracy zawodowej styka się z wolnymi rodnikami.
Rozwój gospodarki rynkowej, zmienne otoczenie przedsiębiorstw, wzrost konkurencyjności, globalizacja, coraz większe trudności z koordynacją jednostek wchodzących w ich skład - wszystkie te czynniki komplikują zarządzanie przedsiębiorstwami, które powinno być nastawione na przyszłość, oraz powodują, że konieczna jest kontrola jakości podejmowanych decyzji prowadzona na bieżąco. Służy do tego controlling operacyjny, który ułatwia stworzenie racjonalnego układu kompetencji i odpowiedzialności na różnych szczeblach zarządzania oraz powiązanie osiągniętych wyników z systemem motywacyjnym.
Książka zawiera oprócz informacji dotyczących biologii i morfologii pasożytów - wiadomości z zakresu epidemiologii, profilaktyki oraz diagnostyki i leczenia chorób pasożytniczych. W części wstępnej zwięźle przedstawiono historię parazytologii oraz najważniejsze zagadnienia z parazytologii ogólnej.
Celem tej książki jest syntetyczne przedstawienie metodologii marketingowych badań ilościowych wraz z technikami statystycznej analizy danych. Główną jej zaletą są liczne przykłady ukazujące zarówno formułowanie typowych zadań badawczych, jak i zastosowanie konkretnych metod analitycznych do ich rozwiązywania.
To wyczerpujący podręcznik przedstawiający neurobiologię na poziomie akademickim. Książka omawia wszystkie najważniejsze dziedziny neurobiologii ujęte w idealnej formie, nadającej się do szybkiej nauki i powtórek.
Podręcznik omawia charakterystykę hydrologiczną występowania wód powierzchniowych i podziemnych, ich obieg w przyrodzie, skład chemiczny i właściwości wpływające na jakość wody. Szczególną uwagę zwraca na zagrożenia wynikające z nieodpowiedniego użytkowania zasobów wodnych i degradacji wód oraz na problemy ich ochrony i oczyszczania.
Innowacyjny, obszerny i wszechstronny podręcznik psychologii temperamentu. Autor, psycholog polski o międzynarodowej sławie, przedstawił w nim we własny, nietuzinkowy metodę najnowszy dorobek światowy z tej dziedziny psychologii. Książka omawia rozmaite koncepcje temperamentu w perspektywie historycznej Oraz współczesnej, zagadnienia fizjologiczne, biochemiczne i genetyczne temperamentu, a także problemy metodologiczne badania temperamentu.
Praca przeznaczona jest dla studentów psychologii i dziedzin pokrewnych, doktorantów oraz dodatkowo zainteresowanych tematem teoretyków i badaczy.
Książka wydana została równocześnie w wersji angielskojęzycznej poprzez wydawnictwo Plenum Press.
Pozycja została wyróżniona w 2000 roku Nagrodą Fundacji na rzecz Edukacji Polskiej.
Psychologia temperamentu
Spis treści:
Przedmowa
Rozdział 1. Dzieje badań nad temperamentem i sposoby rozumienia tego konstruktu teoretycznego
1.1. Temperament z perspektywy historycznej
1.1.1. Podejście spekulatywne
1.1.2. Początek badań empirycznych nad temperamentem
1.1.3. Konstytucjonalne typologie temperamentu
1.2. Pojecie temperamentu
1.2.1. Temperament jako pojęcie ograniczone do sfery emocjonalnej
1.2.2. Temperament jako styl zachowania
1.2.3. Definicje temperamentu wywodzące się z orientacji biologicznej .
1.2.4. Czym jest temperament: Uwagi końcowe
1.3. Temperament a osobowość
1.3.1. Temperament: Składnik czy synonim osobowości
1.3.2. Różnice między pojęciem temperamentu a pojęciem osobowości ujmowanej odmiennie niż w teorii cech
1.3.3. Temperament a wielka piątka czynników osobowości
Rozdział 2. Pionierzy współczesnych badań nad temperamentem
2.1. Wprowadzenie
2.2. Biologiczna teoria PEN Eysencka
2.2.1. Źródła teorii PEN
2.2.2. Wymiary i struktura temperamentu
2.2.3. Biologiczne uwarunkowania PEN
2.2.4. Procedury diagnozowania PEN
2.2.5. Eysenckowskie superczynniki a poziom funkcjonowania i zachowanie społeczne
2.2.6. Uwagi krytyczne
2.3. Typologia neopawłowowska: Tiepłow i jego szkoła
2.3.1. Źródła orientacji Tiepłowa w badaniach nad właściwościami układu nerwowego człowieka
2.3.2. Pojęcie i postulowana struktura temperamentu
2.3.3. Badanie właściwości układu nerwowego
2.3.4. Metody diagnozy cech układu nerwowego
2.3.5. Cechy układu nerwowego a zachowanie
2.3.6. Uwagi krytyczne
2.4. Interakcyjna teoria temperamentu Thomasa i Chess
2.4.1. Geneza interakcyjnej teorii temperamentu
2.4.2. NYLS jako źródło i potwierdzenie interakcyjnej teorii temperamentu
2.4.3. Metody pomiaru temperamentu stosowane przez Thomasa i Chess
2.4.4. Temperament a zaburzenia zachowania
2.4.5. Uwagi krytyczne
Rozdział 3. Współczesne teorie temperamentu
3.1. Teorie temperamentu zorientowane na dziecko
3.1.1. Behawioralno-genetyczna teoria temperamentu Bussa i Plomina
3.1.2. Rozwojowy model temperamentu: Rothbart i Derryberry
3.1.3. Emocjonalna teoria temperamentu Goldsmitha i Camposa
3.1.4. Kagana teoria temperamentu zahamowanego i niezahamowanego
3.2. Teorie temperamentu zorientowane na człowieka dorosłego
3.2.1. Przyjemność — aktywowalność — dominacja: Model temperamentu Mehrabiana
3.2.2. Neuropsychologiczny model temperamentu Graya
3.2.3. Biologiczna teoria poszukiwania doznań Zuckermana
3.2.4. Teoria temperamentu Rusałowa oparta na koncepcji systemów funkcjonalnych
3.2.5. Regulacyjna teoria temperamentu Strelaua
Rozdział 4. Korelaty fizjologiczne i biochemiczne temperamentu
4.1. Wprowadzenie
4.2. Struktura, fizjologia i biochemia układu nerwowego w odniesieniu do cech temperamentu
4.2.1. Komórka nerwowa
4.2.2. Autonomiczny układ nerwowy
4.2.3. Ośrodkowy układ nerwowy
4.2.4. Uwagi końcowe
4.3. Korelaty psychofizjologiczne temperamentu
4.3.1. Fizjologiczne korelaty temperamentu w zakresie aktywacji autonomicznej
4.3.2. Korelaty fizjologiczne temperamentu odnoszące się do aktywacji korowej
4.4. Korelaty biochemiczne temperamentu
4.4. l. Kortyzol — najpopularniejszy hormon wśród badaczy temperamentu
4.4.2. Neuroprzekaźniki i ich enzymy
4.4.3. Uwagi ogólne
Rozdział 5. Badania nad temperamentem w ujęciu genetyki zachowania
5.1. Teoretyczne problemy genetyki zachowania w odniesieniu do badań nad temperamentem człowieka
5.1.1. Współczynnik odziedziczalności jako wskaźnik wkładu czynników genetycznych w powstawanie różnic indywidualnych w charakterystykach zachowania
5.1.2. Wybrane metody genetyki zachowania stosowane w badaniach tem-peramentalnych
5.1.3. Związki między genami a środowiskiem i genetyczna regulacja rozwoju
5.2. Genetyka zachowania w zastosowaniu do badań nad temperamentem: Wybrane wyniki empiryczne
5.2.1. Pierwszy etap poszukiwań genetycznych uwarunkowań różnic indywidualnych w cechach temperamentu: Badania na zwierzętach
5.2.2. Ekstrawersja i neurotyczność: Dwie najczęściej badane przez genetyków zachowania cechy temperamentu
5.2.3. Odziedziczalność wybranych cech temperamentalnych
5.2.4. Zmiany rozwojowe we wpływie genów i środowiska na różnice indywidualne w temperamencie
5.2.5. Od genetyki ilościowej do genetyki molekularnej
5.2.6. Uwagi końcowe
Rozdział 6. Metody badania temperamentu: Zagadnienia diagnostyczne i metodologiczne
6.1. Metody pomiaru temperamentu
6.1.1. Ocena temperamentu na podstawie danych pochodzących z obserwacji
6. l .2. Psychofizyczne i psychofizjologiczne wskaźniki cech temperamentalnych
6.1.3. Wywiad jako źródło informacji na temat temperamentu
6.2. Kwestionariusze temperamentu
6.2.1. Kwestionariuszowe badanie temperamentu niemowląt i dzieci
6.2.2. Kwestionariusze temperamentu dla młodzieży i dorosłych
6.2.3. Strategie konstruowania kwestionariuszy temperamentu oraz cechy mierzone przez te narzędzia
6.3. Wybrane zagadnienia diagnozy temperamentu
6.3.1. Wieloaspektowe podejście do diagnozy temperamentu
6.3.2. Trafność teoretyczna kwestionariuszy temperamentu oceniana na podstawie wskaźników psychofizjologicznych i psychofizycznych
6.3.3. Diagnoza temperamentu w ujęciu międzykulturowym
Rozdział 7. Funkcjonalne znaczenie temperamentu
.1. Pojecie temperamentu trudnego
.2. Temperament a dobroć dopasowania
.3. Temperament trudny a zaburzenia psychiczne
.4. Temperament trudny a poziom przystosowania
.5. Przejawy temperamentu trudnego w grupach klinicznych .6. Temperament a nauka szkolna
7.1. Wpływ temperamentu na zachowanie i przystosowanie dziecka w nie sprzyjających warunkach
7.2. Temperament jako moderator zjawisk związanych ze stresem
7.2.1. Rozumienie zjawisk stresu
7.2.2. Temperament a stres: Hipotezy i dane empiryczne
7.2.3. Temperament jako czynnik moderujący skutki stresu: Temperamentalny czynnik ryzyka
7.2.4. Uwagi końcowe
Bibliografia
Wykaz najważniejszych skrótów
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
Książka jest pierwszą w Polsce i jedną z nielicznych w piśmiennictwie światowym monografią na temat oceny ilościowej struktur biologicznych i wykorzystania metod cyfrowej analizy obrazu i fotografii cyfrowej. Obecnie są to metody szeroko wkraczające w obszar nauk biomedycznych, stając się również przedmiotem nauczania na studiach podyplomowych i specjalizacyjnych z zakresu medycyny i biologii, a także na niektórych kierunkach politechnicznych oraz rolniczych.
Prezentowany podręcznik jest przeznaczony dla szerokiej grupy osób stosujących w pracy zawodowej różne metody eksperymentalne fizyki do celów pomiarowych, diagnostycznych i terapeutycznych. Autorzy przedstawiają w nim podstawy fizyczne opisywanych metod oraz szeroką gamę ich potencjalnych zastosowań. Szczególny nacisk kładą na właściwą interpretację otrzymanych wyników oraz żródła możliwych błędów.
W podręczniku omówiono zastosowanie metod fizycznych w diagnostyce i terapii medycznej.Opisano w sposób przystępny dla Czytelników mających jedynie elementarne przygotowanie z fizyki metody tomografii komputerowej i ultrasonografii, pozytronowej tomografii emisyjnej i tomografii magnetycznego rezonansu jądrowego, ich podstawy fizyczne i zastosowania.Podręcznik powstał na podstawie wykładów prowadzonych w Instytucie Fizyki Uniwersytetu Jagiellońskiego dla studentów fizyki medycznej.
Dlaczego płaczemy na filmach, których zakończenie znamy na pamięć? Dlaczego jedne reklamy przykuwają nas do ekranu, a inne przewijamy bez wahania? Dlaczego niektóre chwile zostają z nami na lata, choć większość ulatuje w niepamięć? Paul J. Zak, neurobiolog, który doradzał rządom i gigantom z listy Fortune 50, odkrywa sekret tworzenia doświadczeń, których ludzie pragną i które zmieniają życie. To nie magia ani talent wybranych. To nauka, która pozwala zmierzyć, co naprawdę porusza nasz mózg i serce. Dzięki tej książce dowiesz się: dlaczego nasze mózgi łakną niezwykłych przeżyć, jak tworzyć reklamy, szkolenia, filmy i lekcje, które zapadają w pamięć, co sprawia, że treści stają się niezapomniane i przyciągają ludzi, jak zdobyć klientów, którzy chcą wracać i polecać Cię innym, oraz w jaki sposób zamienić codzienność w pasmo chwil, które naprawdę dają szczęście. To przewodnik dla tych, którzy chcą przestać zgadywać, co działa na ludzi, i zacząć świadomie tworzyć doświadczenia, które porywają i zostają w sercu - w marketingu, edukacji, biznesie i życiu.
Czy wiesz, dlaczego influencer marketing stał się jedną z najpotężniejszych sił w gospodarce XXI wieku? Co sprawia, że posty influencerów zmieniają zachowania zakupowe i wywołują dyskusje w mediach? Jak budować zaufanie i społeczność w świecie, gdzie każdy może stać się twórcą i liderem opinii? Jak marki mogą wykorzystać autentyczność influencerów, aby zyskać przewagę rynkową? Jak odróżnić prawdziwy wpływ od pustych zasięgów? Książka ta odpowiada na wiele pytań, pokazując influencer marketing z perspektywy historycznej, ekonomicznej, technologicznej i psychologicznej. Dzięki niej łatwiej będzie Ci zrozumieć mechanizmy rządzące współczesnym światem mediów społecznościowych, budowaniem wpływu i tworzeniem marek osobistych, które kształtują rynek i świadomość społeczną. Znajdziesz tu: omówienie najnowszych badań o wpływie influencerów na decyzje zakupowe, analizę roli relacji paraspołecznych w budowaniu zaangażowania, praktyczne strategie współpracy marek z influencerami, refleksję nad rozwojem wirtualnych influencerów i roli AI w tworzeniu treści.
To książka dla marketerów, przedsiębiorców, twórców, studentów kierunków związanych z komunikacją i socjologią oraz wszystkich, którzy chcą świadomie poruszać się w świecie treści cyfrowych. Dowiesz się, czym jest marka osobista 5.0, jak influencerzy budują swoje plemiona w sieci oraz jak zmieniają się modele komunikacji i sprzedaży w erze ekonomii twórców. Autor nie tylko opowiada o tym, czym jest influencer marketing, ale pokazuje, jak go wykorzystać w sposób etyczny, skuteczny i zgodny z wartościami. Dzięki temu możemy nie tylko sprzedawać, ale również budować zaufanie i relacje, które przetrwają zmieniające się algorytmy i trendy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?