To nietypowe wprowadzenie do współczesnej filozofii skupia się na omówieniu jej metod, a nie chlubnego dorobku. Zakładając brak wcześniejszej wiedzy, książka w sposób zrozumiały opisuje, jak myślą i pracują dzisiejsi filozofowie, dlaczego to robią, dlaczego robią to tak a nie inaczej, oraz czy wynika z tego coś pożytecznego.
Autor, wybitny oksfordzki filozof, omawia m.in. koncepcję teorii filozoficznych oraz możliwość ich testowania dzięki eksperymentom myślowym, przedstawię praktykę i metody filozoficznego sporu, rolę klaryfikacji pojęć, różnych sposobów inferencji logicznej i budowania modeli filozoficznych. Wywód obrazują liczne przykłady z historii filozofii, przedstawiające sukcesy i niepowodzenia filozoficznego myślenia.
Skąd się wzięła opera? Czy pierwotnie była ona sztuką dworską, czy rozrywką gawiedzi? W jakich opałach znajdowali się najwybitniejsi kompozytorzy? Czy nuty można zapisać w testamencie? Kto mógł zarzucić Mozartowi nadmiar nut w kompozycji? Skąd się wziął reżyser w operze? Kto zarzucił Mozartowi zbyt dużą liczbę nut? Jak brzmiał anielski głos trzeciej płci? Kiedy na scenie pojawiła się nagość? Czym jest opera w świecie współczesnej polityki? Na te i wiele innych pytań znajdziecie odpowiedzi w tej książce. Jacek Marczyński snuje pasjonującą opowieść o historii opery, prezentując temat w popularny, przystępny sposób. Całość składa się z gawęd o wybitnych kompozytorach, artystach, o narodzinach opery i przełomach w tym gatunku muzyki. O jego fenomenie i niesłabnącej popularności.
Bohaterami poszczególnych rozdziałów są przede wszystkim najważniejsi kompozytorzy w historii opery. Sylwetki wielkich ludzi opery ukazano na tle obyczajowo-politycznym: wydarzeń epoki, zainteresowań publiczności itd. Poznajemy ich pasje, miłości, przyjaźnie, słabości, rozterki. Opowieść uzupełniają wątki poświęcone najciekawszym współczesnym zjawiskom i artystom operowym: reżyserom, dyrygentom, śpiewakom.
Książka jest przeznaczona dla miłośników muzyki klasycznej: zarówno znawców, jak i osób, które chciałyby zbliżyć się do fascynującego świata opery.
„Francesca Cuzzoni, znana z pięknego głosu, ale i z trudnego charakteru, przyjechała do Londynu w pierwszych dniach 1723 r., zaproszona przez Georga Friedricha Händla, który skomponował nową operę Ottone, król Germanii. Niestety, kapryśnej Włoszce nie spodobała się aria jej bohaterki, bo przypominała zwykłą piosenkę, nie dawała pola do popisu efektownymi trylami. Stanowczo odmówiła więc jej zaśpiewania, ale Händel nie znosił sprzeciwu. Otworzył okno, chwycił wiotką Francescę i krzyknął, że jeśli natychmiast nie zaśpiewa tego, co skomponował, wyrzuci ją na ulicę. Przestraszona Cuzzoni uległa i więcej się nie sprzeciwiała. Przynajmniej do premiery, potem znów stała się gwiazdą”.
Fragment tekstu
Język polski tak jak inne języki składa się z setek tysięcy słów. Słowa łączą się ze sobą w większe całości, na przykład wyrażenia i zdania, za pomocą których możemy się komunikować, wyrażać uczucia, wyobrażenia, śpiewać, pisać i tak dalej. Wyjątkowymi połączeniami słów są z jednej strony związki frazeologiczne (czyli inaczej frazeologizmy), a z drugiej – przysłowia. Dlaczego są to wyjątkowe połączenia? Ponieważ w zwięzły, obrazowy i przenośny sposób ujmują to, co chcemy powiedzieć. Czasem nawet trudno jest dokładnie, szczegółowo czy jednoznacznie wyjaśnić znaczenie frazeologizmów albo przysłów, dlatego że są one o wiele bogatsze treściowo niż inne, nieprzenośne połączenia wyrazów.
Autorka przedstawia i objaśnia ponad 120 trudnych słów, wyrażeń, pojęć, frazeologizmów oraz przysłów. Tych, z którymi dziecko ma styczność w codziennym języku, a także tych, które może spotkać w literaturze – i nie będzie wiedziało, co mogą znaczyć. Celem książki będzie rozbudzenie (lub pogłębienie) zainteresowania językiem polskim – w różnych aspektach. Wpisuje się to w naturalny rozwój poznawczy dzieci i odpowiada na ich naturalną ciekawość świata, w tym także sposobu komunikowania się ludzi.
Każdy rozdział jest pomyślany interakcyjnie, zawiera zachęty do zabawy i podpowiedzi zabaw związanych z danym tematem.
„Wyobraź sobie, że jesteś na ulicy i nagle mówisz do kogoś przypadkowego: biały kruk, albo podczas obiadu oznajmiasz rodzicom ni z tego, ni z owego: i wilk syty, i owca cała. Jak sądzisz, jaka byłaby reakcja? Pewnie te osoby zastanawiałyby się, dlaczego to powiedziałeś, o co ci właściwie chodzi. Przysłowie natomiast nawet bez kontekstu jest zamkniętym, skończony tekstem, myślą wyrażoną za pomocą historyjki. Przysłowie jest jak pudełko z zawartością. Frazeologizm zaś moglibyśmy porównać do naklejki, która musi być przylepiona do czegoś, żeby mogła coś nazywać, określać (na przykład ciężka, kiepsko płatna praca, której nikt nie chce wykonywać, mogłaby mieć naklejkę z napisem – czyli frazeologizmem – czarna robota)”.
Na końcu książki zamieszczone są ćwiczenia utrwalające poznany materiał. Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 5–10 lat oraz rodziców poszukujących pomocy dydaktycznych do nauki języka polskiego na poziomie późnoprzedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Kto jest sprytniejszy – ty czy szympans? Czy kot jest mniej inteligentny od ciebie? Nietoperz mniej mądry? A gołąb mniej wnikliwy? Ta książka pozwoli ci to przetestować!
Moment, moment! Czy naprawdę jesteśmy aż tak różni? Wiele zwierząt, od szympansów po kury domowe, żyje w grupach z wyraźnie określonym „porządkiem dziobania”, a mrówki i pszczoły biorą nawet udział w głosowaniach. Szpaki „tworzą muzykę” w takim sensie, że ich pieśni powstają w tych samych skalach, co większość tradycyjnych zachodnich kompozycji. „Myślenie abstrakcyjne” wykazano u krukowatych, wiewiórek i żółwi błotnych z rodzaju terapene. Wiele zwierząt (zwłaszcza psy) może nauczyć się imponującego zestawu słów. Szympansy z całą pewnością posługują się narzędziami – chociażby wtedy, gdy zajmują się wyławianiem mrówek z wykorzystaniem gałązki jako łyżki albo polowaniem na termity, kiedy cienka gałązka służy im za wędkę.
Oczywiście nikt nie przeczy, że ludzie potrafią zrobić mnóstwo rzeczy, których inne zwierzęta nie umieją. Jednak – jak to ujął Karol Darwin – „jest to różnica ilościowa, a nie jakościowa”: te same zdolności, które pozwalają szpakom śpiewać, papugom liczyć i rybom odnajdywać drogę do domu, pozwalają ludziom pisać symfonie, zajmować się matematyką i opracowywać mapy Google. Nie robimy niczego innego niż pozostałe zwierzęta. Robimy te same rzeczy – tylko lepiej.
"Niemal każdy z siedemdziesięciu sześciu krótkich rozdziałów to wyzwanie do porównania naszych zdolności ze zdolnościami innych zwierząt, od pszczół i os, przez pająki, liczne ptaki i ssaki aż po tytułowego szympansa, który pojawia się dopiero pod koniec, po przygotowującym nas intelektualnym sparringu z orangutanem. Wiele z tych historii to właściwie test, w którym możemy konkurować z opisywanym zwierzęciem pod względem spostrzegawczości, zdolności do zapamiętywania, podejmowania decyzji ekonomicznych i wielu innych cech składających się na ogólną inteligencję czy wręcz mądrość. I wcale nie we wszystkich z tych testów wypadamy najlepiej! Na przykład już na samym początku okazuje się, że kapucynki podejmują dużo rozsądniejsze decyzje ekonomiczne niż większość z nas, a osy nie ustępują nam pod względem umiejętności rozpoznawania twarzy. Później zaś przekonamy się że w przypadku bardzo wielu z naszych ulubionych przymiotów ktoś na tej planecie jest od nas zwyczajnie lepszy."
Z recenzji dr. Mikołaja Golachowskiego
Celem głównym pracy jest opracowanie koncepcji zarządzania reputacją firm rodzinnych.
Dla zapewnienia właściwej realizacji powyższego celu głównego, ustalono również następujące cele szczegółowe:
- Przedstawienie poglądów na temat rozumienia pojęcia reputacji i jej roli w budowaniu wartości przedsiębiorstwa, wyznaczników reputacji, a także relacji do pojęć powiązanych, jakimi są tożsamość i wizerunek w świetle literatury przedmiotu, różnych podejść i nurtów badawczych;
- Identyfikacja cech charakterystycznych i wyróżników firm rodzinnych, obszarów budowania reputacji i zasobów zaangażowanych w procesy budowania firmy rodzinnej, a także kluczowych czynników kontekstowych (wewnętrznych i zewnętrznych) wzmacniających/ograniczających reputację przedsiębiorstwa rodzinnego;
- Charakterystyka determinant, elementów składowych i procesów w zakresie zarządzania reputacją w przedsiębiorstwie, określenie kluczowych powiązań między nimi;
- Identyfikacja kluczowych elementów koncepcji zarządzania reputacja firm rodzinnych i zależności między nimi;
- Opracowanie wniosków teoretycznych i rekomendacji praktycznych dla wykorzystania koncepcji zarządzania reputacją w doskonaleniu funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych.
"Dlaczego uważam umiejętność zadawania pytań za tak istotną w budowaniu relacji? Ponieważ w dzisiejszym świecie, który cechuje się coraz większą złożonością, zróżnicowaniem kulturowym, jak również ogromną liczbą wzajemnych powiązań, jest to kluczowa umiejętność. Nie da się pracować z ludźmi wywodzącymi się z odmiennych kultur – czy to zawodowych, czy narodowych – bez umiejętności zadawania pytań i budowania relacji opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji faktu, że posiadają oni pewną różną od naszej wiedzę przydatną do wykonania danego zadania. (…) Pokorne pytanie jest szczególnie istotne dla przywódców, ponieważ do realizacji złożonych zadań niezbędne są dobre, ufne relacje z podwładnymi, które zachęcają do komunikacji w górę hierarchii. A bez takiej komunikacji organizacje nie będą ani skuteczne, ani bezpieczne."
Ze wstępu
"W świecie, który transformuje się pod wpływem technologii, coraz mocniej zarysowują się dwie siły wpływające na dzisiejszy biznes. Pierwszą z nich jest komunikacja. Zdolność do budowania relacji zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji, staje się kluczową umiejętnością menedżerów. Drugą siłą jest zdolność do rozumienia natury problemu. Nasilający się szum informacyjny i powszechna dostępność informacji sprawiają, że coraz częściej przywódcy podejmują decyzje nie mając pełnego zrozumienia warunków, w jakich są prowadzone działania i charakteru problemów, z którymi muszą sobie radzić. Bardzo powszechnym zjawiskiem jest też niedostateczna wiedza o kliencie i jego oczekiwaniach. Taki błąd popełniają nie tylko startupy – często zaślepione swoją ideą – ale również dojrzałe firmy, którym często brakuje zdolności do komunikowania się z klientem.
Czy jest na to jakaś rada? Edgar H. Schein, psycholog zajmujący się problemem kultur organizacyjnych i autor wielu koncepcji, które trafiły do kanonu nauczania w zarządzaniu, proponuje zwrócenie się w stronę jednej z najstarszych technik znanych człowiekowi: pokornemu zadawaniu pytań. Zdaniem Scheina to właśnie postępowanie jest nam niezbędne również dziś, w warunkach informacyjnego chaosu i niepewności. Należy zadawać pytania, być dociekliwym, ale i uprzejmym. I nigdy niczego nie zakładać z góry, ale chcieć się dowiedzieć więcej. "
dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Akademia Leona Koźmińskiego
Wydana po raz pierwszy w 1985 roku, Ontologia sytuacji jest istotnym osiągnięciem Bogusława Wolniewicza w dziedzinie metafizyki, logiki i filozofii języka, które ugruntowało jego status jako wybitnego filozofa. Podjęty tu projekt, realizowany metodami logiki formalnej, można określić jako zbudowanie na fundamencie wczesnej filozofii Wittgensteina spójnego systemu ontologicznego, którego zadaniem jest opisanie wzajemnego stosunku języka i rzeczywistości (bytu), gdzie poprzez sytuację rozumiemy fragment świata będący korelatem semantycznym zdania.
Drugie wydanie książki powstało przy współpracy profesora Mieczysława Omyły, który wzbogacił je przedmową, oraz profesora Jana Zygmunta, który wykonał gruntowną redakcję naukową całego tekstu oraz opatrzył go dodatkowymi przypisami i indeksem.
Jest to tłumaczenie piątego wydania bardzo popularnego w świecie podręcznika biologii komórki, który w niezwykle przystępny sposób przedstawia złożoność funkcjonowania najmniejszej jednostki życia - komórki. W porównaniu z drugim wydaniem zostało ono zaktualizowane i znacznie zmienione, dwa rozdziały dotyczące podziału komórki i kontroli cyklu komórkowego połączono w jeden, przy czym objętość podręcznika nie uległa zmianie.
Znakomite wprowadzenie w skomplikowane zagadnienia budowy i funkcjonowania komórek z podkreśleniem ich znaczenia dla zdrowia człowieka. Obecne wydanie, oprócz uzupełnienia tekstu o najnowsze odkrycia naukowe, w tym wynikające z coraz lepszego poznania genomu człowieka, omawia nowe zagadnienia poświęcone mechanizmom regulacji ekspresji genów, manipulowania aktywnością genów i potencjałowi tkwiącemu w komórkach macierzystych. W podręczniku położono akcent na przejrzystość. Tekst jest krótki, natomiast wiodącą rolę spełniają liczne wielobarwne poglądowe rysunki; niektóre zgromadzone w dwustronicowych panelach problemowych. Każdy rozdział zawiera: streszczenie, hasła kluczowe i pytania związane z tekstem i/lub rysunkami – odpowiedzi są na końcu książki.
Wydanie polskie podzielone jest na 2 części.
W części 1 omówione zostały chemiczne składniki komórki oraz podstawy zasilania energetycznego procesów życiowych. W omawianiu makrocząsteczek skoncentrowano się na białkach i kwasach nukleinowych, co stanowi doskonałe wprowadzenie do przedstawienia podstawowych zagadnień biologii molekularnej, czyli procesów replikacji materiału genetycznego, jego naprawy i rekombinacji, a także ekspresji i ewolucji genów.
W części 2 omówione zostały podstawowe mechanizmy i kluczowe dla życia procesy zachodzące w komórkach, związane m.in. z przemianami energetycznymi, transportem substancji i komunikowaniem się komórek. W końcowej części znajdują się rozdziały poświęcone podziałom komórkowym i mechanizmom ich regulacji, umożliwiającym odnawianie się komórek i ich specjalizację, ale także zaburzeniom tych procesów prowadzącym do mutacji, śmierci komórek i powstawania komórek nowotworowych.
Podręcznik dla studentów: biologii, biotechnologii, bioinformatyki, medycyny i różnych działów nauk o zdrowiu oraz nauk rolniczych; dla początkujących pracowników nauki w tych dziedzinach, a także dla uczniów szkół średnich oraz osób ciekawych świata komórek.
Jest to tłumaczenie piątego wydania bardzo popularnego w świecie podręcznika biologii komórki, który w niezwykle przystępny sposób przedstawia złożoność funkcjonowania najmniejszej jednostki życia - komórki. W porównaniu z drugim wydaniem zostało ono zaktualizowane i znacznie zmienione, dwa rozdziały dotyczące podziału komórki i kontroli cyklu komórkowego połączono w jeden, przy czym objętość podręcznika nie uległa zmianie.
Znakomite wprowadzenie w skomplikowane zagadnienia budowy i funkcjonowania komórek z podkreśleniem ich znaczenia dla zdrowia człowieka. Obecne wydanie, oprócz uzupełnienia tekstu o najnowsze odkrycia naukowe, w tym wynikające z coraz lepszego poznania genomu człowieka, omawia nowe zagadnienia poświęcone mechanizmom regulacji ekspresji genów, manipulowania aktywnością genów i potencjałowi tkwiącemu w komórkach macierzystych. W podręczniku położono akcent na przejrzystość. Tekst jest krótki, natomiast wiodącą rolę spełniają liczne wielobarwne poglądowe rysunki; niektóre zgromadzone w dwustronicowych panelach problemowych. Każdy rozdział zawiera: streszczenie, hasła kluczowe i pytania związane z tekstem i/lub rysunkami – odpowiedzi są na końcu książki.
Wydanie polskie podzielone jest na 2 części.
W części 1 omówione zostały chemiczne składniki komórki oraz podstawy zasilania energetycznego procesów życiowych. W omawianiu makrocząsteczek skoncentrowano się na białkach i kwasach nukleinowych, co stanowi doskonałe wprowadzenie do przedstawienia podstawowych zagadnień biologii molekularnej, czyli procesów replikacji materiału genetycznego, jego naprawy i rekombinacji, a także ekspresji i ewolucji genów.
W części 2 omówione zostały podstawowe mechanizmy i kluczowe dla życia procesy zachodzące w komórkach, związane m.in. z przemianami energetycznymi, transportem substancji i komunikowaniem się komórek. W końcowej części znajdują się rozdziały poświęcone podziałom komórkowym i mechanizmom ich regulacji, umożliwiającym odnawianie się komórek i ich specjalizację, ale także zaburzeniom tych procesów prowadzącym do mutacji, śmierci komórek i powstawania komórek nowotworowych.
Podręcznik dla studentów: biologii, biotechnologii, bioinformatyki, medycyny i różnych działów nauk o zdrowiu oraz nauk rolniczych; dla początkujących pracowników nauki w tych dziedzinach, a także dla uczniów szkół średnich oraz osób ciekawych świata komórek.
Nowe wydanie światowego bestsellera literatury popularnonaukowej, część pasjonującej serii: 50 idei, które powinieneś znać.
Kto wynalazł liczbę zero i dlaczego był to jeden z największych wynalazków w historii matematyki?
Czy można zmierzyć nieskończoność?
Dlaczego minuta trwa akurat 60 sekund?
Czy łopot skrzydeł motyla naprawdę może wywołać potężny sztorm tysiące kilometrów dalej?
Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w tej książce. Autor wyjaśnia 50 fundamentalnych zagadnień z dziedziny matematyki – teoretycznych i praktycznych, banalnych i skomplikowanych – które pozwalają zrozumieć i kształtować świat wokół nas. Odsłania tajemnice sudoku i łamania szyfrów, loterii i hazardu, zarządzania finansami i procentu złożonego. Przedstawia najnowsze problemy matematyczne, w tym rozstrzygnięcie wielkiego twierdzenia Fermata i wartą milion dolarów hipotezę Riemanna.
50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee z głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura dla każdego początkującego erudyty!
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych.
Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach:
Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży. Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży – szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka. Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych. Kliniczne problemy dzieci i młodzieży – w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo). Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia. Wybrane problemy pomocy psychologicznej – podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia). Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.
Pracując jako menadżer sprzedaży wielokrotnie mierzyłem się ze spadkiem motywacji swoich pracowników, niskimi wynikami sprzedaży oraz rotacją w zespole. Mój pierwszy zespół handlowy totalnie się rozsypał, a ja nie wiedziałem dlaczego.
Gdy to zrozumiałem, postanowiłem, że pewnych błędów w zarządzaniu już więcej nie popełnię i zacząłem dzień po dniu konstruować strategię na to, aby stworzyć skuteczny i zaangażowany zespół sprzedaży. Efekt był taki, że mój kolejny zespół stał się najskuteczniejszy spośród 70 innych, w firmie liczącej 3500 pracowników – największym call center w Polsce.
W tej książce znajdziesz przepis na zbudowanie silnego, lojalnego i efektywnego zespołu w polskich warunkach biznesowych. Ta wiedza to efekt tysięcy błędnych decyzji, setek radosnych, ale i przykrych rozmów z pracownikami, dziesiątek godzin prób i kosztownych błędów. To dzieło 11 lat pracy jako handlowiec, menadżer, przedsiębiorca, miesięcy rozmyślania nad najlepszymi strategiami przywództwa, tygodni spędzonych na analizie i planowaniu i każdej chwili spędzonej na działaniu.
Miarą każdego szefa jest to, jak jego zespół pracuje, kiedy nie ma go w pobliżu. Dzięki tej książce zbudujesz zespół, który zawsze zrobi to, co trzeba, nawet gdy nie patrzysz.
Ta książka to esencja mojego 11-letniego doświadczenia jako handlowca, menadżera i przedsiębiorcy. To gotowy przepis w postaci 100 zasad pokazujący w jaki sposób stać się liderem z krwi i kości potrafiącym wznosić swoich handlowców na szczyty ich możliwości.
"Naszą książkę kierujemy do wszystkich menedżerów i liderów posiadających motywację i możliwości niezbędne, aby wprowadzić zmiany w swoich firmach. Pokorne zarządzanie jest szczególnie potrzebne w dużych korporacjach, ale pozostałe sektory – medycyna, sztuka, instytucje polityczne, organizacje non profit, drużyny sportowe, organizacje społeczne – również z niego skorzystają."
Ze wstępu
"Zmiana relacji pomiędzy menedżerami i pozostałymi pracownikami jest jedną z najważniejszych modyfikacji, zachodzących w sferze zarządzania.. Kiedy tworzono podstawy zarządzania organizacjami, menedżerowie byli odpowiedzialni za organizowanie pracy innym. Wówczas oczekiwano od nich, że będą wiedzieli więcej od swoich podwładnych. Dziś w świecie biznesu toczy się dyskusja dotycząca roli i obrazu lidera. Menedżerowie budują swój autorytet inaczej, a praca w firmach jest znacznie bardziej płynna i mniej zhierarchizowana. Zmieniające się zespoły zadaniowe, praca zdalna, ciągle zmieniające się uwarunkowania, szum informacyjny, pracownicy przyzwyczajeni do bycia aktywnymi uczestnikami dyskusji i rosnące znaczenie zaangażowania – wszystko to wpływa na zmianę oczekiwań wobec liderów.
Nie potrzebujemy tyranów, ani mędrców, potrzebujemy pokornych przywódców budujących relacje – stwierdzają autorzy książki: znany psycholog biznesu Edgar H. Schein i Peter A. Schein. Potrzebujemy ludzi, którzy zamiast wydawać dyspozycję będą dzielili się z innymi swoją energią, pozwalając im zrobić coś nowego i lepszego. „Naszym zdaniem” – piszą autorzy – „przywództwo zawsze polega na relacjach, a prawdziwie udane przywództwo kwitnie w kulturze o wysokiej otwartości i wysokim zaufaniu ludzi do siebie.”"
dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Akademia Leona Koźmińskiego
Omówione tematy : Piśmiennictwo łacińskie w Polsce w wieku XII - XIV, Polskie i łacińskie piśmiennictwo późnego średniowiecza, Twórczość w języku łacińskim.
Autorka zdiagnozowała lukę w teorii nauk o zarządzaniu, polegającą na braku kompleksowych i interdyscyplinarnych badań, pozwalających na identyfikację prawidłowości i zjawisk ekonomicznych na poszczególnych etapach ewolucji funkcji zakupowej w przedsiębiorstwach. Wybór problemu badawczego uważam za uzasadniony możliwościami wykazania oryginalnego wkładu Autorki w rozwój nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, co wynika z następujących przesłanek:
1. z faktu, że problematyka ewolucji dojrzałości funkcji zakupowej i jej wpływu na wartość przedsiębiorstw nie doczekała się jeszcze w krajowej literaturze przedmiotu kompleksowego opracowania w formie monograficznej,
2. analiza logiczna, wnioskowanie oraz konstrukcja autorskiego modelu dojrzałości funkcji zakupów prowadzone są w dużym stopniu na podstawie samodzielnych jakościowych badań empirycznych 52 przedsiębiorstw działających w Polsce.
W pełni zgadzam się z przesłankami, które zadecydowały o wyborze metodyki badań jakościowych na podstawie wywiadów bezpośrednich i studiów przypadków funkcji zakupów w przedsiębiorstwach."
z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Jarosława Witkowskiego (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Książka jest zbiorem opowiadań o losach magicznych istot. Postacie w wyobraźni autorki były tworzone na przestrzeni lat, najczęściej w miejscach, gdzie otaczała ją natura - słoneczne promienie, szeleszczące liście na wietrze, zielona trawa czy kwitnące kwiaty - i kiedy pachniała lipa.
Pozycja ta jest skierowana do czytelników lubiących świat elfów czy krasnoludów, ponieważ opowiadania to połączenie światów druidów, elfów czy centaurów.
"Przyjęta przez Autora metoda rozwiązywania postawionych problemów jest nowatorska. Oparto tę metodę na bogatym aparacie naukowym, który Autor szczegółowo opisuje i prawidłowo stosuje. Opracowana propozycja identyfikacji składników i relacji w modelu biznesu sieci przedsiębiorstw jest jasna, wyraźna i prawidłowa. Pozwala na jednoznaczne określenie granic sieci przedsiębiorstw, zidentyfikowanie modelu biznesu takiej sieci oraz przeprowadzenie oceny tego modelu. Sformułowana teoretycznie i zweryfikowana empirycznie w drodze badań naukowych koncepcja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw nadaje się do stosowania w praktyce gospodarczej, co stanowi jej dodatkowy walor. (…) Podkreślić przy tym należy wysoką jakość przeprowadzonych prac badawczych, ich nowatorstwo oraz duży nakład pracy, jaki niewątpliwie trzeba było ponieść, aby uzyskać tak doniosły efekt."
Dr hab. Tadeusz Falencikowski, prof. nadzw. Politechniki Gdańskiej
"Sieciowa perspektywa analizy współpracy przedsiębiorstw, do której odwołuje się Autor w badaniach prezentowanych w monografii, odpowiada aktualnym trendom dociekań naukowych. (…) Drugim niezwykle cennym elementem, wokół którego koncentruje swoje badania Autor, jest koncept modelu biznesu, na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat tworzący jedną z najistotniejszych perspektyw badawczych w obszarze zarządzania strategicznego. (…) Co niezwykle istotne w ocenie aktualności i wartości monografii, Autor postanowił połączyć w swoich rozważaniach obie te perspektywy, podejmując problem budowy, identyfikacji i oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw. Uważam, że to połączenie jest innowacyjnym wkładem do rozwoju badań nad strategiami przedsiębiorstw funkcjonujących w układach sieciowych, a więc jednym z najbardziej aktualnych obszarów badań w zakresie zarządzania strategicznego. Zaproponowana przez Autora koniunkcja obu tych zagadnień stanowi równocześnie istotne wyzwanie badawcze."
Dr hab. Grzegorz Bełz, prof. nadzw. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
"Książka (…) jest bardzo wartościowym, znaczącym opracowaniem, zawierającym kompendium wiedzy z obszaru socjologii, psychologii i psychopatologii na temat korzystania z osiągnięć współczesnej technologii. Każdy, kto interesuje się historią i myśli o rozwoju technologii cyfrowej, znajdzie wiele ciekawych informacji, które są wzbogacone przez przykłady zdarzeń z historii zaznajamiania się z Internetem i grami komputerowymi samego Autora."
Prof. zw. dr hab. Lidia Cierpiałkowska - Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
"Dzisiaj korzystanie z Internetu i gier z wykorzystaniem połączenia internetowego stało się znaczącym zjawiskiem kulturowym i ważną częścią codziennego życia ludzi. Dla wielu korzystanie z Internetu może być środkiem do innych nałogów. Z kolei pojawienie się sieci społecznościowych i powszechny dostęp do telefonów komórkowych ujawnił zachowania, którym w znacznym stopniu można przypisać charakter nałogowy. (…) Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych współczesnymi technologiami i własnymi zachowaniami związanymi z korzystaniem z Internetu, gier wideo czy online, smartfona czy portali społecznościowych. Autor pokazuje zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje korzystania z nowych technologii."
Prof. zw. dr hab. Zygfryd Juczyński - Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Zasadniczym celem ocenianej monografii jest udzielenie odpowiedzi na szereg pytań, które były do tej pory pomijane, a dzięki wysiłkowi badawczemu autora doczekały się rozwikłania, ukazując skalę i geografię produkcji polskich modlitewników w XIX wieku, rekonstrukcję środowiska ich nadawców, a także interpretację zjawiska ich dystrybucji i używania. (...) Zademonstrowany w pracy imponujący warsztat naukowy, a zwłaszcza trud zebrania ogromu materii badawczej, następnie umiejętność jej selekcji, typologii i systematyki, nowatorskie ustalenia i polemika z autorytetami świata nauki (...), poświadczające rzetelność badawczą i erudycyjność autora, pozwalają sądzić, że książka ta przez długie lata utrzyma swą świeżość, inspirując wielu badaczy.
Z recenzji wydawniczej
Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Po stronie podaży trendy się zmieniają. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatem rebranding. Redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po zmianę strategii. Bardzo ważne jest też to, że rebranding niesie ze sobą ogromne ryzyko porażki i doprowadzenia do kryzysu wizerunkowego.
W książce przedstawiona została klasyfikacja strategii, modeli i typów rebrandingu, zaprezentowane są badania wśród organizacji, które przeszły proces rebrandingu oraz zamieszczone interesujące case study.
"Praca charakteryzuje się wielością wątków związanych pośrednio lub bezpośrednio z problematyką zmiany, strategią marki i rebrandingu. Autorka przywołuje liczne koncepcje teoretyczne i podaje wiele praktycznych przykładów strategii ze świata biznesu. (…) Przedstawiła również główne problemy stosowania rebrandingu, podsumowała kluczowe wyniki badań własnych i wskazała na implikacje menedżerskie i kierunki przyszłych badań."
prof. dr hab. Adam Sagan
"Podjętą tematykę należy uznać za istotną i aktualną (a nawet przyszłościową), zarówno z punktu widzenia rozwoju teorii zarządzania marką, zarządzania strategicznego, jak i z punktu widzenia praktyki gospodarczej. Fakt, iż autorka odnosi się do problematyki rebrandingu, uwzględniając nie tylko tradycyjne podejście pod kątem zarządzania marką, ale także szersze podejście strategiczne, uwzględniające zarządzanie zmianą w organizacji, stanowi nowe ujęcie problemu i wpływa na oryginalność publikacji."
dr hab. inż. Magdalena Grębosz-Krawczyk, prof. Politechniki Łódzkiej
"Książka doskonale wpisuje się w najnowsze trendy związane z rozwojem przedsiębiorstw, dotyczące rosnącego znaczenia wartości aktywów niematerialnych. Rebranding jest nieodłącznym składnikiem wzrostu każdej marki. Nowa gospodarka i tworzenie w niej wartości są oparte o fundamenty marketingu holistycznego. Dotyczy to również efektywnego zarządzania marką korporacyjną, dla której rebranding jest jedną z możliwości budowania przewagi konkurencyjnej. Autorka w ramach zrealizowanych badań potwierdza hipotezę, że istnieje korelacja pomiędzy skutecznością rebrandingu a czynnikami zarządczymi: wiedzy o rynku, integracji komunikacji marketingowej 360 stopni i partycypacyjnego stylu zarządzania. To obowiązkowa pozycja dla kadry zarządzającej i szefów marketingu."
Jacek Kotarbiński, kotarbinski.com
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?