Badania etnometodologiczne to jeden z najbardziej radykalnych i kontrowersyjnych nurtów w ramach socjologii jakościowej. Ich przedmiotem jest wiedza potoczna, najzwyklejsze codzienne czynności i zachowania. Książka jest uznawana za początek tego empirycznie nastawionego zwrotu w socjologii. Wielokrotnie krytykowana za banalizowanie nauki, stała się od czasu swojego wydania kultową lekturą dla rzeszy młodych badaczy, zainspirowanych poszukiwaniem w mikropraktykach dnia codziennego podstaw porządku społecznego.
W badaniach etnometodologicznych codzienne czynności są traktowane jako metody stosowane przez uczestników życia społecznego w celu nadania tymże waloru racjonalności i uzyskania możliwości zreferowania ich, gdyby zaszła taka potrzeba, czyli ich „wytłumaczenia”. Te metody są stosowane w sposób zwrotny zarówno w odniesieniu do praktyk społecznych, okoliczności praktycznych, potocznego pojmowania struktur społecznych, jak i do praktycznej logiki socjologii. Te refleksyjnie stosowane metody pozwalają dotrzeć do tychże zjawisk i zrozumieć, na czym one polegają i dlatego na nich skupiają się nasze dociekania.
(fragment tekstu)
Badania etnometodologiczne to jeden z najbardziej radykalnych i kontrowersyjnych nurtów w ramach socjologii jakościowej. Ich przedmiotem jest wiedza potoczna, najzwyklejsze codzienne czynności i zachowania. Książka jest uznawana za początek tego empirycznie nastawionego zwrotu w socjologii. Wielokrotnie krytykowana za banalizowanie nauki, stała się od czasu swojego wydania kultową lekturą dla rzeszy młodych badaczy, zainspirowanych poszukiwaniem w mikropraktykach dnia codziennego podstaw porządku społecznego.
W badaniach etnometodologicznych codzienne czynności są traktowane jako metody stosowane przez uczestników życia społecznego w celu nadania tymże waloru racjonalności i uzyskania możliwości zreferowania ich, gdyby zaszła taka potrzeba, czyli ich „wytłumaczenia”. Te metody są stosowane w sposób zwrotny zarówno w odniesieniu do praktyk społecznych, okoliczności praktycznych, potocznego pojmowania struktur społecznych, jak i do praktycznej logiki socjologii. Te refleksyjnie stosowane metody pozwalają dotrzeć do tychże zjawisk i zrozumieć, na czym one polegają i dlatego na nich skupiają się nasze dociekania.
(fragment tekstu)
Publikacja opowiada dzieje wypraw krzyżowych, a zwłaszcza krucjat do Ziemi Świętej od końca XI do XIII wieku. Przedstawia okoliczności pojawienia się koncepcji świętej wojny, sytuację polityczną i religijną na Bliskim Wschodzie w połowie średniowiecza. Autorzy opisali także inne przejawy idei krucjatowej, jak walki z muzułmanami na Półwyspie Bałkańskim, wyprawy przeciw ludom i krajom pogańskim w obszarze Morza Bałtyckiego oraz ruchom heretyckim. Nie zabrakło też opisu późniejszych wypraw przeciw Turkom osmańskim podejmowanych przez władców chrześcijańskich m.in. Władysława III Warneńczyka i Jana III Sobieskiego.
Książka jest bardzo bogato ilustrowana współczesnymi zdjęciami omawianych miejsc, ikonografią średniowieczną i mapami.
Ostatnie wybory parlamentarne w Polsce w 2001 roku potwierdzają działanie
i znaczenie marketingu politycznego, tym samym dowodząc aktualności niniejszej pracy.
Między innymi niespodziewany sukces „Samoobrony", zdaniem wielu obserwatorów, jest pochodną zastosowania metod marketingowych i technik perswazyjnych w oddziaływaniu wyborców.
Książka ta traktuje właśnie o mechanizmach zdobywania władzy we współczesnych kampaniach wyborczych. Przedstawione jest w niej fascynujące i rzadko, jak dotąd, badane zjawisko marketingu politycznego, analizowanego na podstawie kampanii prezydenckich w USA i w Polsce. Podstawowy walor tego opracowania to połączenie teorii marketingu politycznego z praktyką. Z jednej strony, książka ta służyć więc może jako podręcznik akademicki, z drugiej - stanowi wyczerpujący przegląd technik i metod stosowanych w kampanii wyborczej, w celu kształtowania postaw wyborców i zdobycia ich głosów. Książka służyć będzie zarówno studentom kierunków humanistycznych oraz zarządzania i marketingu, specjalistom zajmującym się marketingiem, reklamą czy public relations, jak i politykom, a także osobom zainteresowanym mechanizmami rywalizacji podczas wyborów.
Spis treści:
I - Historia zastosowania marketingu politycznego
II - Cechy szczególne marketingu politycznego
III - Analiza rynku politycznego
Ćwiczenia zgrupowane są w sześciu częściach odpowiadających kolejnym częściom podręcznika:
- Od pracy do kapitału ludzkiego
- Alokacja zasobów ludzkich
- Ocena pracy i pracowników
- Systemy motywowania pracowników
- Rozwój kapitału ludzkiego organizacji
- Organizacja procesów personalnych.
Podręcznik akademicki skierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku Turystyka i rekreacja, na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyczną oraz znakomita lektura dla praktyków gospodarczych zajmujących się organizacją i marketingiem usług turystycznych.
Książka zawiera kompleksowe ujęcie koncepcji marketingowej, uwzględniające specyfikę sektora usług turystycznych, a w tym:
¦ podstawy teoretyczne i terminologię,
¦ funkcjonowanie marketingu usług turystycznych z uwzględnieniem zachowań konsumenckich,
¦ działalność marketingową na docelowym rynku,
¦ badania marketingowe w turystyce,
¦ analizę wybranych strategii marketingowych w turystyce.
Do głównych zalet podręcznika należą:
¦ dostosowanie do programów nauczania,
¦ logiczna struktura i jasność wykładu,
¦ liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej,
¦ słowniczek podstawowych terminów,
¦ bogata bibliografia,
¦ indeks rzeczowy.
Imponująca wszechstronnością i rozmachem synteza historii kultury amerykańskiej! Książka prezentuje kulturę Stanów Zjednoczonych od momentu powstania państwa, sięgając także do dziejów kultur przedkolumbijskich i kolonialnych. Autor opisuje nie tylko wspólne dla większości mieszkańców USA elementy, ale także poświęca wiele miejsca odrębnościom wynikającym ze zróżnicowania pochodzenia, doświadczenia i statusu społecznego narodów tworzących Stany Zjednoczone. Zaletą książki jest ciekawa narracja i ścisły związek ze współczesnością. Książka napisana jasnym i przejrzystym językiem, w układzie chronologicznym, z wyodrębnieniem najważniejszych wydarzeń.
Książka jest czwartą częścią cyklu popularnonaukowych opowieści wprowadzających czytelnika w świat biblijny. Łączy przystępną narrację (często nazywaną gawędami) z najwyższej próby warsztatem badawczym. Praca poświęcona jest odrębnemu gatunkowi literackiemu, występującemu w Biblii, tj. przypowieściom. Bohaterami są m.in. Józef i jego bracia, Rut, Tobita i Tobiasz, Jonasz. Dzieło stanowi niezwykle cenne uzupełnienie serii Rozmowy o Biblii, cieszącej się dużym zainteresowaniem czytelników.
Książka przeznaczona jest dla wszystkich zainteresowanych historią czasów biblijnych i korzeniami cywilizacji chrześcijańskiej. Szczególnie polecamy ją studentom nauk humanistycznych.
21 kwietnia 2006 roku prof. Anna Świderkówna, otrzymała Nagrodę Główną Stowarzyszenia Wydawców Katolickich Feniks 2006 za nieustanne odczytywanie Biblii – "księgi życia" w sposób odsłaniający przed człowiekiem coraz to nowy głębszy sens jego egzystencji.
Książka jest uznawana za jedną z najważniejszych prac socjologicznych wszechczasów!
C. Wright Mills, jeden z najczęściej cytowanych socjologów amerykańskich, w pasjonujący sposób wprowadza w świat socjologii i przedstawia główne założenia jej humanistycznej wizji. Sam termin "wyobraźnia socjologiczna" przeniknął do socjologicznego dyskursu na opisanie sposobu patrzenia na świat, który łączy jednostkowe, społeczne i historyczne wymiary ludzkiego życia.
Najważniejszym obecnie politycznym i intelektualnym zadaniem badacza społecznego – tu bowiem zbiegają się te dwa typy zadań – jest dziś wyjaśnienie czynników składających się na współczesny niepokój i obojętność. Jest to podstawowe żądanie, którego spełnienia domagają się dziś od niego inni działacze kultury – naukowcy, artyści i wspólnota intelektualna w ogólności. Sądzę, że to właśnie to zadanie i te żądania sprawiają, że nauki społeczne stają się wspólnym mianownikiem naszego okresu w dziejach kultury, a wyobraźnia socjologiczna – najbardziej nam niezbędną cecha umysłu.
Książka jest uznawana za jedną z najważniejszych prac socjologicznych wszechczasów!
C. Wright Mills, jeden z najczęściej cytowanych socjologów amerykańskich, w pasjonujący sposób wprowadza w świat socjologii i przedstawia główne założenia jej humanistycznej wizji. Sam termin "wyobraźnia socjologiczna" przeniknął do socjologicznego dyskursu na opisanie sposobu patrzenia na świat, który łączy jednostkowe, społeczne i historyczne wymiary ludzkiego życia.
Najważniejszym obecnie politycznym i intelektualnym zadaniem badacza społecznego – tu bowiem zbiegają się te dwa typy zadań – jest dziś wyjaśnienie czynników składających się na współczesny niepokój i obojętność. Jest to podstawowe żądanie, którego spełnienia domagają się dziś od niego inni działacze kultury – naukowcy, artyści i wspólnota intelektualna w ogólności. Sądzę, że to właśnie to zadanie i te żądania sprawiają, że nauki społeczne stają się wspólnym mianownikiem naszego okresu w dziejach kultury, a wyobraźnia socjologiczna – najbardziej nam niezbędną cecha umysłu.
Podręcznik do zajęć z teorii komunikacji. Najbardziej zwięzły, najbardziej syntetyczny i najobszerniejszy – pod względem zakresu tematycznego i objętości – podręcznik z dziedziny wiedzy o mediach masowych. Książka składa się z sześciu części, epilogu oraz glosariusza, indeksu i imponującej bibliografii.. Dwie pierwsze części dotyczą teorii ogólnych ujmujących komunikowanie masowe w sposób całościowy i w kontekście systemu społecznego i kultury. Cztery pozostałe omawiają teorie dotyczące poszczególnych ogniw procesów komunikowania masowego: instytucji i organizacji nadawczych, treści upowszechnianych przez media, audytoriów i efektów.
Przystępny i zwięzły wykład współczesnej wiedzy o psychologii pracy i organizacji:
- charakteryzuje podstawowe zagadnienia z uwzględnieniem ich genezy historycznej, aktualnych uwarunkowań oraz potencjalnych przeobrażeń różnych sfer życia człowieka – sfery pracy, sfery konsumpcji oraz sfery funkcjonowania społecznego;
- wskazuje najnowsze problemy i zastosowania praktyczne w odniesieniu do takich zagadnień jak: kryzys i trauma w pracy, radzenie sobie w sytuacjach trudnych, psychologiczne koszty zaradności człowieka, problematyka jakości życia (związki pracy i konsumpcji);
- przedstawia zadania psychologów pracy we współczesnych organizacjach (poradnictwo zawodowe i doradztwo organizacyjne, działania profilaktyczne i interwencyjne);
- ukazuje nowe pogranicza, nowe obszary badań i działań, zmierzających do integracji wiedzy użytecznej praktycznie.
Książka przeznaczona dla studentów wybierających specjalizacje: psychologia pracy i organizacji, psychologia zarządzania, psychologia biznesu z myślą o przyszłej pracy we wszelkiego typu organizacjach, ośrodkach szkoleniowych, konsultacyjnych i doradczych czy biurach karier.
"Trudności określenia socjologii kultury wynikają przede wszystkim z niejednoznaczności samego pojęcia kultury, z jego szerokiego i niejednorodnego zakresu, ze szczególnego nasilenia postaw wartościujących odnoszących się do zjawisk objętych tym pojęciem oraz z różnorodności tych postaw. Wszystkie wymienione aspekty wymagają omówienia, które trudno jednak będzie opgraniczyć do jednego rozdziału i zamknąć w zwartym wywodzie. Interferują one bowiem wielokrotnie w różnych działach problematyki kultury ujmowanej z socjologicznego punktu widzenia, muszą więc być uwzględniane w kolejnych punktach rozważań i w analizach licznych zagadnień szczegółowych".
Fragment tekstu
Podręcznik zawierający całościowy opis mechanizmów rynkowych i reguł marketingu w opiece zdrowotnej. Autorka szczególną uwagę zwraca na specyfikę tych usług, podkreślając, że nie wszystkie mechanizmy, sprawdzone w innych sferach gospodarki, można stosować w służbie zdrowia. Prezentowane zagadnienia omawia zarówno od strony podażowej (zakłady opieki zdrowotnej), jak i popytowej (z punktu widzenia pacjentów). Omawiając aspekty marketingowe opiera się na nowoczesnej koncepcji marketingu relacji.
Pierwsza synteza wiedzy teoretycznej, ale i praktycznej na temat istoty i różnych sposobów rozgrywania konkurencji i walki za pośrednictwem deprecjonowania statusu i dorobku rywali i przeciwników zamiast prezentowania własnych walorów, osiągnięć i zasług. Stanowi z jednej strony nader aktualny komentarz do narastającego "zdziczenia obyczajów politycznych", z drugiej strony – zdystansowany obraz ponadczasowego repertuaru destrukcyjnej socjotechniki, manipulacji wizerunkiem adwersarza i manipulacji świadomością społeczeństwa. Walorem książki jest niewątpliwie interdyscyplinarny charakter analizy: zespolenie podejścia socjologicznego, psychologicznego, prakseologicznego, etycznego (w odróżnieniu od dotychczasowych publikacji mających zwykle określone nachylenie – językoznawcze, marketingowe, psychologiczne).
Pozycja przeznaczona dla politologów różnych specjalności, medioznawców, socjologów, filozofów, etyków, psychologów (zwłaszcza zajmujących się psychologią społeczną, psychologią polityki, mechanizmami reklamy i propagandy), pedagogów; filologów zajmujących się retoryką i erystyką, kulturą języka, specyfiką języka politycznego; prawników (zwłaszcza zajmujących się np. prawem prasowym, ochroną dóbr osobistych itp.); specjalistów z zakresu marketingu politycznego.
Multimedialna encyklopedia PWN zawiera materiały dotyczące dziejów wierzeń religijnych: od pierwotnych i plemiennych, poprzez religie starożytne, wielkie religie monoteistyczne, religie Indii i Dalekiego Wschodu, po wsółczesne, alternatywne postawy wobec sacrum.
1500 dokładnych, aktualnych haseł, 1300 zdjęć, rysunków i portretów, 40 tabel, mapy, osie czasu, animacje, cytaty ze świętych, linki do stron www o tematyce religijnej.
Opis dokonań wszystkich ludzkich cywilizacji od zarania dziejów człowieka do czasów współczesnych w 40 000 haseł encyklopedycznych, wzbogaconych zbiorem 1500 zdjęć i rysunków. Program zawiera przeglądowe teksty o historii cywilizacji, interaktywny słownik najwybitniejszych twórców cywilizacji, galerie tematyczne oraz atlas pomników kultury.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- komputer osobisty z systemem operacyjnym Windows 95 PL, 98 PL, ME PL, 2000 PL, XP PL
- procesor Pentium 166 MHz MMX
- RAM 32 MB
- karta graficzna SVGA, rozdzielczość ekranu 800x600, 65 000 kolorów
- 150 MB miejsca na twardym dysku.
W publikacji przedstawiono:- koncepcję zarządzania strategicznego,- typologię strategii zarządzania,- kierunki wykorzystywania analizy preferencji w zarządzaniu strategicznym,- analizę strategiczną,- planowanie strategiczne,- implementację strategii i kontrolę strategiczną.Oprócz podstaw teoretycznych i metodologicznych praca zawiera empiryczne prezentacje rozwiązań organizacyjnych, analiz, planów i programów sporządzanych w praktyce gospodarczej.Książka jest przeznaczona dla studentów i pracowników naukowych uczelni ekonomicznych i szkół biznesu oraz dla menedżerów praktyków...
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?