Niepowodzenia firm w dziedzinie wdrażania strategii i zarządzania działalnością operacyjną wynikają na ogół z braku nadrzędnego systemu zarządzania scalającego i dostosowującego do siebie te dwa zasadnicze procesy.
(z rozdziału 1)
Autorzy publikacji próbują rozwiązać ten problem. Przedstawiają szczegółowo opracowany plan, który pozwoli przedsiębiorstwom skutecznie wprowadzać w życie nowe strategie, monitorować je i w razie potrzeby modyfikować. Posługują się licznymi przykładami ze świata biznesu. Dokumentują swoje wnioski doświadczeniami firm, które zdecydowały się na wprowadzenie w życie ich wskazówek dotyczących strategii. Jest to książka o tym, jak sprawić, by strategia „zakorzeniła się” w firmie i zaczęła przynosić efekty. To doskonały „podręcznik” dla menedżerów, który uczy skutecznego działania.
Aby osiągnąć i utrzymać zyskowność w długim okresie firmy muszą określić i wdrożyć właściwe strategie marketingowe oraz dokonać ich oceny według właściwych kryteriów. Dostępnych jest tu wiele wskaźników, wśród których jeden jest kluczowy: wartość życiowa klienta (Customer Lifetime Value, CLV), definiowany jako wartość zaktualizowana netto przyszłych zysków z każdego klienta. Autor publikacji, czołowy innowator w dziedzinie marketingu, V. Kumar przedstawia, jak zbudować dalekosiężne strategie marketingowe oparte na CLV i zastosować je do jednoczesnego zarządzania zarówno relacjami, jak i zyskownością klientów.
Książka jest napisana przejrzystym językiem, zawiera przykłady z praktyki biznesowej. To obowiązkowa lektura dla tych menedżerów, którzy chcą poprawić wyniki finansowe przedsiębiorstw przez wzrost zyskowności klientów.
Jeżeli jako drogę do zyskowności wybierze się marketing relacji, to kluczową sprawą staje się zarządzanie klientami. Wdrażając programy lojalnościowe firmy tradycyjnie przywiązywały zbyt wielką wagę do maksymalizacji lojalności klientów. W tej książce przedstawiono diametralnie inne podejście do zarządzania klientami i wskazano, że stabilny i trwały wzrost firmy buduje się na zyskowności klientów, a nie tylko na ich liczbie czy lojalności. Pokazano również, że lojalni klienci nie zawsze przynoszą zyski, a nie wszyscy klienci przynoszący zyski są lojalni. Dlatego kiedy firmy opracowują strategię zarządzania klientami, muszą podejść do tego w sposób łączący lojalność z zyskownością. [...] CLV okazuje się najlepszy w tym zakresie, ponieważ opiera się na danych prognozowanych i uwzględnia przyszłe zachowania klienta w bieżących działaniach marketingowych.
(z Przedmowy)
Autorzy książki proponują oryginalne podejście do zarządzania przedsiębiorstwami w nowym otoczeniu konkurencyjnym, w erze globalizacji i dynamicznego rozwoju technologii informatycznych. Koncentrują się na sposobie tworzenia strategicznego kapitału firm opartego na innowacjach, powstających dzięki wykorzystywaniu zasobów globalnych oraz współtworzeniu wartości przez klientów. Przedstawiają nowy model innowacji, nazywając go nowym gmachem innowacji. Jest to kolejny model w naukach o zarządzaniu, wpisujący się w takie przełomowe koncepcje zarządzania, jak piąta dyscyplina, czy strategia błękitnego oceanu. Jego zaletą jest logiczna konstrukcja oraz prostota, co niewątpliwie zwiększa jego przydatność w praktyce.
Teoretyczne rozważania Autorzy wspierają licznymi przykładami firm z różnych branż, w tym wielkich korporacji ponadnarodowych. Opisują m.in. takie przedsięwzięcia, jak iGoogle, Facebook czy MySpace.
Książka jest adresowana do:
- kadry menedżerskiej wyższego i średniego szczebla, zwłaszcza osób kierujących działami B+R,
- słuchaczy studiów podyplomowych z dziedziny szeroko rozumianego zarządzania,
- studentów, doktorantów, kadry akademickiej,
- przedsiębiorców.
„Bąbelku, dziabągu, misiaczku, ptysiu... Cieszę się, że jest w nas tyle czułych słówek i że się nimi w tej potrzebnej książeczce zajmiemy i, mam nadzieję, nacieszymy. Nieczułym zaś słówkom mówimy NIE. Może byłoby lepiej na świecie, gdybyśmy wszyscy byli misiaczkami? Ale, ale! „Misiaczku” do szefa lub policjanta?!”
Ze wstępu Katarzyny Miller
Słownik po raz pierwszy zbiera i prezentuje polskie afektonimy, czyli intymne przezwiska funkcjonujące pomiędzy kochankami, małżonkami i osobami pozostającymi w bliskich relacjach. Podstawą słownika była ankieta, jaką na prośbę Wydawnictwa Naukowego PWN, przeprowadziły w maju 2009 roku wśród internautów portale Onet.pl i Sympatia.pl, pytając jak Polacy zwracają się do siebie gdy chcą sobie okazać czułość. Na ankietę odpowiedziało około 2000 osób, które w sumie nadesłały ponad 3000 „czułych” słów.
Publikacja zawiera ponad 500 określeń typu: bąbelku, kotku, cukiereczku, misiu, aniołku etc., zilustrowanych autentycznymi przykładami użycia wziętymi z blogów, forów internetowych i z literatury. Oprócz części hasłowej w książce zamieszczono aneksy zawierające informacje o funkcjonowaniu afektonimów w polszczyźnie, o ich strukturze, charakterystyce tematycznej. Książkę otwiera wstęp znanej psycholog, autorki wielu artykułów w pismach kobiecych Katarzyny Miller.
„Czułe słówka” to oryginalny prezent nie tylko na Walentynki, a ich lektura to świetna zabawa!
Przemieszczanie się siły nabywczej i samych klientów może być spowodowane wieloma przyczynami, może mieć różne natężenie i przyjmować różne kierunki. Przekłada się to na wzrost lub spadek popytu na produkty i usługi konkretnych firm, jak również na poziom i czas trwania lojalności ich klientów. Popyt migruje od branż przestarzałych technologicznie do branż nowych; od krajów, gdzie przyrost naturalny jest niski lub ujemny, do krajów o wysokim przyroście naturalnym; od krajów gdzie dochody ludności obniżają się, do krajów w których te dochody rosną. Popyt przemieszcza się również w ramach jednego kraju jako wynik redystrybucji dochodów ludności i zmian w stylu życia i nabywania.
Wszystko to wpływa i będzie wpływało w przyszłości na migrację popytu, przepływ kapitału, a w konsekwencji wartość przedsiębiorstwa. Niniejsza publikacja wskazuje najważniejsze trendy, na które, zdaniem autorów, warto zwrócić uwagę zarządzając nowoczesnym przedsiębiorstwem XXI wieku, działającym w zglobalizowanej gospodarce.
Książka adresowana jest do:
wyższej i średniej kadry menedżerskiej,
członków rad nadzorczych, inwestorów i doradców, osób odpowiedzialnych za budowę wartości przedsiębiorstw,
słuchaczy studiów podyplomowych oraz szkoleń z tematyki zarządzania wartością przedsiębiorstwa, marketingu wartości oraz zarządzania wartością klienta,
studentów - nie tylko kierunków ekonomicznych, doktorantów, kadry akademickiej.
Autorami książki są pracownicy Katedry Marketingu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Wiele jest książek o mężczyznach pisarzach. I choć literatura nie dzieli się na damską i męską, ale na dobrą i złą, warto na chwilę zastosować ten pierwszy podział i bliżej przyjrzeć się kobietom w literaturze. Książka jest encyklopedycznym przeglądem pisarek oraz bohaterek literackich, które wywarły największy wpływ na kształt literatury zarówno polskiej, jak i światowej.
Publikacja prezentuje dorobek artystyczny pisarek z całego świata, opis ich wpływu na rozwój literatury, tematów podejmowanych przez pisarki, form literackich, działalności pozaliterackiej itd. Wizerunki m.in. Haliny Auderskiej, Marii Dąbrowskiej, Harriet Elisabeth Stowe, Betty Friedan, Margaret Thatcher. Prócz wizerunków, książka opisuje poglądy twórcy, sytuację społeczną współczesną pisarce, zmiany, jakie nastąpiły, skutki, jakie miała jej twórczość, a także zawiera wiele odniesień do innych dziedzin sztuki ? filmu, teatru, malarstwa?
Książka, na przykładach opakowań w możliwie najszerszym zakresie form i materiałów, wyczerpująco opisuje cykl życia opakowania - od etapu projektu i produkcji, poprzez dystrybucję i sprzedaż detaliczną, aż po jego utylizację.
Trzeci i ostatni tom trylogii WIEK INFORMACJI: EKONOMIA, SPOŁECZEŃSTWO I KULTURA.
Książka zajmuje się ciemnymi stronami globalizacji, takimi jak: globalne sieci przestępcze, ubóstwo dzieci z krajów trzeciego świata, coraz szersze wykluczenie Afryki. Autor
analizuje rozwój gospodarek i społeczeństw obywatelskich na Dalekim Wschodzie,
pokazuje upadek Związku Radzieckiego oraz kształtowanie się struktur Unii Europejskiej z perspektywy tożsamościowej.
Całość kończy podsumowanie wszystkich wątków zawartych w trylogii.
Arjun Appadurai to światowej sławy antropolog wykładający na nowojorskim New School University, w Polsce jest znany jako autor książki Nowoczesność bez granic. Kulturowe wymiary globalizacji. Strach przed mniejszościami to ujęte w formie długiego eseju rozważania, które koncentrują się wokół nowych przejawów gniewu kierowanego przeciwko mniejszościom - narodowym, etnicznym i religijnym - w warunkach globalizacji. Poszukując odpowiedzi na pytanie, gdzie kończy się ideologia, a zaczyna strach, Appadurai szkicuje niekiedy wręcz brutalny obraz współczesnego świata widziany oczami antropologa.
„Książka, którą zaczęliście czytać, jest etapem przejściowym i przerwą w długofalowym projekcie - intelektualnym i osobistym - poszukiwania sposobów na to, by globalizacja zaczęła działać na rzecz tych, którzy potrzebują jej najbardziej i mają z niej najmniej: biednych, wywłaszczonych, słabych i zmarginalizowanych ludzi naszego świata. Etap przejściowy, ponieważ nie ma sensu mówić o nadziei, póki nie wyszarpnie się jej ze szczęk brutalności, którą również stworzyła globalizacja. A dopóki nie zrozumiemy, jak globalizacja może stworzyć nowe formy nienawiści, etnobójstwa i ideobójstwa, dopóty nie będziemy wiedzieli, gdzie poszukiwać źródeł nadziei związanych z globalizacją - i globalizacji nadziei”.
(z tekstu)
Outsiderzy to książka kluczowa dla popularnej w latach sześćdziesiątych XX wieku teorii etykietowania. Becker dowodzi w niej, że dewiacje są wytworem społeczeństwa i że to grupy społeczne tworzę dewiację, wykluczając ze swoich szeregów osoby naznaczone jako outsiderów. Stąd też dewiacja jawi się tutaj nie tyle jako właściwość czynu, ile jako konsekwencja przyklejenia danej osobie etykiety dewianta. Pomimo późniejszych krytyk, koncepcja ta na stałe wpisała się w myśl socjologiczną, a żywy i barwny język Beckera, opisującego chicagowskie środowisko muzyków jazzowych sprawia, że książka ta stała się obowiązkową pozycją na listach lektur nie tylko z zakresu socjologii dewiacji czy resocjalizacji, ale przede wszystkim współczesnych teorii socjologicznych.
Materiały wizualne w badaniach jakościowych pokazują możliwości wykorzystania w toku badań jakościowych różnych materiałów wizualnych, takich jak fotografie czy filmy. Autor omawia w pracy podstawowe metody i podejścia do materiałów wizualnych z perspektywy antropologii i socjologii. Pokazuje również, jak w praktyce zaprezentować wyniki badań posługujących się obrazami.
Jest to pierwsza publikacja z serii NIEZBĘDNIK BADACZA, składającej się z ośmiu praktycznych przewodników, które stanowią najbardziej rozległe i szczegółowe wprowadzenie do badań jakościowych. Każdy tom jest częścią serii, ale może być czytany jako odrębna całość, prezentująca najważniejsze metody i etapy badawcze. Wszystkie tomy zostały napisane przez uznanych autorów z szerokim doświadczeniem w poszczególnych dziedzinach, dlatego też zainteresują nie tylko studentów i wykładowców, ale również praktyków.
Świat człowieka – świat kultury + Świat człowieka-świat kultury Antologia tekstów klasycznej antropologii - pakiet
W komplecie druga książka 50% taniej!
Business Intelligence:
- Historia powstania BI, definicje i zastosowania tej koncepcji
- problematyka hurtowni danych będącej podstawowym elementem systemów BI
- podstawy analityki biznesowej
- zagadnienie eksploracji danych
- sposoby analizy danych osobowych i jej wykorzystanie w marketingu bezpośrednim
- model oparty na koncepcji mapy strategii, pokazujący związek zastosowania systemów BI z potencjalnym wzrostem wartości firmy
Kapitał ludzki organizacji:
W książce zaprezentowano autorską koncepcję pomiaru kapitału ludzkiego. Ponadto przedstawiono kompleksową i logiczną syntezę wiedzy o kapitale ludzkim, wskazując powiązania pomiędzy polityką personalną a teorią oraz sprawozdawczością w tej dziedzinie.
Jest to obszerna publikacja dotycząca zasad zachowania się w różnych sytuacjach życiowych. Przeznaczona dla szerokiego kręgu odbiorców. Zawiera wskazówki dotyczące wielu spraw dnia codziennego, ale także sytuacji ""odświętnych"". Autorka podaje przykłady wzięte z życia, komentuje je, udziela cennych rad, ale czytelnik znajdzie tu przede wszystkim autorską życzliwość i przychylność. Kolejne rozdziały książki dotyczą m.in. zachowania sie w pracy, przy stole, wśród przyjaciół, w rodzinie, w sytuacjach oficjalnych i prywatnych. Publikacje uzupełniają dowcipne rysunki Janusza Stannego.
Zrozumieć zagładę. Społeczna psychologia Holokaustu to książka, która zmusza, by na nowo zastanowić się nad źródłem zła. Autorzy, odnosząc się do historii Holokaustu, wyjaśniają procesy psychologiczne kształtujące osobowość sprawców, biernych świadków oraz heroicznych altruistów ratujących ofiary. Próbują wniknąć w najbardziej mroczne zakątki ludzkiej psychiki, by zrozumieć przyczyny zbrodni Holokaustu i innych aktów ludobójstwa. Omawiają procesy grupowe i międzygrupowe, a także czynniki kulturowe oraz biologiczno-ewolucyjne mogące odpowiadać za występowanie zachowań zbrodniczych. Sformułowane przez nich wnioski mają charakter uniwersalny i wykraczają daleko poza ogólną teorię przemocy międzygrupowej.
W XXI wieku ludobójstwo wciąż jest możliwe, wciąż jest obecne, zmienia tylko kontynent. Historycy, socjologowie i religijni ludzie wciąż poszukują odpowiedzi na pytanie „skąd bierze się zło”, bo wciąż – niestety – musimy o to pytać samych siebie.
Przecież niedawno, po Holokauście, znów mogliśmy oglądać ludobójstwo w Europie – w Jugosławii, a dziś w Chinach. Przeszło 60 lat po wojnie, mamy dalszy ciąg totalitarnych reżimów, morderstw na tle rasowym i etnicznym. Znów wracamy do filozoficznego dyskursu Locka i Hobbesa: czy bóg stworzył człowieka dobrym czy złym? Państwa demokratyczne, szanujące kodeks praw człowieka, każą przyznać rację Johnowi Locke'owi, ale – chyba i on sam miałby dziś problem ze swoją teorią, gdyby zobaczył, co dzieje się w Chinach.
Z recenzji prof. Szewacha Weissa
Książka łączy w sobie wnikliwość poszukiwań psychologów społecznych, na co dzień zajmujących się eksperymentalnym badaniem ludzkiego zachowania, z głębią dociekań humanistów i historyków (...) przybliża czytelnikowi najnowsze odkrycia psychologii stosunków międzygrupowych, ale również psychologii osobowości, psychologii społeczno-poznawczej i psychologii procesów wewnątrzgrupowych. Wnioski z tych obszarów współczesnej psychologii społecznej są trafnie odniesione do konkretnych wydarzeń historycznych, do procesów społecznych i politycznych.
Z recenzji prof. Mirosława Kofty i dr. Michała Bilewicza
Zbiór artykułów autorstwa światowej sławy autorytetów w dziedzinie badań mózgowych mechanizmów zachowania, które ukazują Czytelnikom szeroki kontekst badań nad mózgową organizacją wybranych funkcji (m.in. inteligencji, pamięci, uwagi, funkcji wykonawczych, osobowości i emocji).
Ważna i inspirująca lektura dla:
- zainteresowanych szeroko rozumianymi badaniami nad mózgiem,
- psychologów klinicznych, specjalizujących się w pracy z osobami ze zmianami neuropsychologicznymi spowodowanymi chorobami mózgu
- studentów różnych kierunków studiów magisterskich, doktoranckich, podyplomowych, którzy poruszają w swych rozprawach zagadnienia neuropsychologiczne
Obecnie neuropsychologia celowego działania i jego wykonawczych regulatorów oraz mózgowe podłoże procesów emocjonalno-osobowościowych wzbudzają ogromne zainteresowanie przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych z (neuro)psychologią na czele, która przez to ma szansę nabrać bardziej interdyscyplinarnego kolorytu i odegrać jeszcze większą rolę w ogólnej dyskusji o człowieku oraz złożonych uwarunkowaniach jego funkcjonowania
Prof. Krzysztof Jodzio
Kultura i fetysze to zbiór esejów z przełomu lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Rozważania dotyczą klasycznych problemów filozoficznych i podstawowych pojęć, wokół których organizuje się specyficznie ludzka działalność człowieka – ów naddatek ludzkich sił i energii dający w efekcie tzw. kulturę. Istota filozofii, natura prawdy, mechanizmy i typy osobowości, problem decyzji, autorytetu, religii, wreszcie pytanie, w jakimś sensie autoironiczne, o znaczenie humanistyki i humanistów – to zagadnienia, które Autor bada ze swobodą i zainteresowaniem wytrawnego filozofa i historyka. Dla czytelnika uderzający jest widoczny w tych wczesnych tekstach szczery szacunek dla myśli Marksa, oparty na dogłębnej lekturze i prawdziwym zrozumieniu, oraz niechęć do wszelkich upraszczających interpretacji Marksowskiej filozofii. A właściwie szerzej: wspólnym mianownikiem esejów jest odrzucenie niesamodzielności myślowej, banalności w refleksji, urzeczawiającego i abstrakcyjnego podejścia do świata i życia. Książka stanowi krytykę powierzchownego myślenia i poprzestawania na grubych podziałach – jest wyrazem fascynacji złożonością świata i bogactwem różnic. Niezwykle inspirująca i aktualna lektura.
Książka jest podsumowaniem badań autora, których początkowym założeniem było poszukiwanie możliwości wykorzystywania kreatywności jako nowego paradygmatu, a w konsekwencji umożliwiło opracowanie podstaw koncepcji nazwanej organizacją kreatywną. Jest ona niejako ewolucyjną następczynią organizacji uczącej się, zawierającą się w formule organizacji opartych na wiedzy.
W pracy zostały przedstawione następujące zagadnienia:
kreatywność,
kreatywność organizacji,
kreatywność organizacji a innowacje,
metafora organizacji kreatywnej,
model organizacji kreatywnej,
zarządzanie organizacją kreatywną.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?