Stygmat społeczny
-
Autor: Elżbieta Czykwin
- ISBN: 9788301150891
- EAN: 978830115089102
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Format: 14.5x20.5cm
- Język: polski
- Liczba stron: 456
- Rok wydania: 2008
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
39,15złCena detaliczna: 49,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,15 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Książka ma charakter wprowadzenia w dynamicznie rozwijająca się problematykę badań nad stygmatyzacją społeczną. Analizuje korzenie teoretyczne koncepcji wywodzącej się z myśli teoretycznej Ervinga Goffmana. Przedstawia dalszy rozwój teoretyczny koncepcji stygmatyzacji, jak również szerokie pola empirycznych zastosowań tej koncepcji do badań nad tożsamością, stereotypami grupowymi i uprzedzeniami związanymi z kategoriami etnicznymi, płciowymi oraz wiekowymi.
Szczególnie ta ostatnia kategoria, uprzedzenia związane z wiekiem, jest w małym stopniu rozpoznana w nauce polskiej, mimo że zajmuje bardzo ważne miejsce w zachodniej myśli społecznej. Książka przedstawia również problematykę powiązań stygmatyzacji z komunikowaniem masowym i kulturą masową, również na polskich przykładach.