Bierz i czytaj... cz. 2 to zbiór tekstów - jak pisze sama Autorka - łączących w różnym stężeniu formę eseju, szkicu, recenzji, sprawozdania lub felietonu. Dotyczą one zarówno utworów z zakresu literatury pięknej, literatury faktu oraz tekstów naukowych i popularnonaukowych, spektakli teatralnych, filmów i wystaw.
Uderz w stół, a odezwą się książki od takiej parafrazy znanego przysłowia rozpoczynał się wstęp do pierwszego zbioru moich Zapisków sygnowanych w książkowej wersji tytułem Bierz i czytaj . Nic się nie zmieniło. Dwójka przy tytule oznacza teraz zapowiedź kolejnego zestawu lekturowych rekomendacji, to jest podpowiedzi, co czytać, jeśli szukałby ktoś intelektualnego wsparcia w próbach uświadomienia sobie, zrozumienia i nazwania tego, co dookoła nas się dzieje oraz uzyskania choćby odrobiny dystansu wobec sytuacji, które wydają się najzupełniej zwariowane
Zapiski z "Bierz i czytaj" nieodmiennie jednak przekonują: jeśli chcesz cokolwiek z tego, co się dookoła dzieje, pojąć i nazwać, jeśli zastanawiasz się, kim jesteś i kim są inni, jeśli chcesz sprawdzić, co inni mają do powiedzenia na tematy, które cię obchodzą, jeśli pytasz o sens i urządzenie świata oraz swego w nim miejsca, jakąś, choćby minimalną, pomoc znajdziesz w książkach
Ze Wstępu
Mało lat mam, a czytam sam - cz. 2 - Kinga TurekOto druga część znakomitego elementarza do nauki czytania. To książka niezbędna dla każdego nauczyciela i rodzica!Dzięki niemu dziecko w łatwy i przyjemny sposób pozna litery i nauczy się czytać.Powrót do tradycyjnego elementarza Mariana Falskiego w dobrym stylu.Seria Mało lat mam, a czytam i piszę sam w przystępny sposób wyjaśnia rodzicom i terapeutom, jak uczyć dziecko czytania i pisania sylabami. Wprowadza dzieci w świat wielkich i małych liter. Jest kompilacją skutecznych metod nauki czytania, szczególnie przydatną w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.Mało lat mam, a czytam sam. Część 2 jest kontynuacją nauki czytania sylabami. Odnosi się do nauki czytania sylab zamkniętych oraz zbudowanych z nich wyrazów i zdań. Uczy dziecko różnicowania sylab otwartych i zamkniętych. Utrwala rozpoznawanie wielkich i małych liter. Znajdują się tu również teksty utrwalające, a także historyjki obrazkowe.Kinga Turek doktor nauk społecznych, ekspert ministerialny ds. awansu zawodowego nauczycieli, dyplomowany neurologopeda, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, oligofrenopedagog, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.Na co dzień pracuje jako logopeda w szkole specjalnej oraz prowadzi własną praktykę logopedyczną. Zajmuje się profilaktyką, diagnozą oraz terapią logopedyczną dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, opiniowaniem logopedycznym i współpracą z rodzicami.
Oto druga część wyjątkowego elementarza wraz z ćwiczeniami do nauki pisania.Dzięki niemu dziecko w łatwy i przyjemny sposób pozna litery i nauczy się pisać.Seria Mało lat mam, a czytam i piszę sam w przystępny sposób wyjaśnia rodzicom i terapeutom, jak uczyć dziecko czytania i pisania sylabami. Wprowadza dzieci w świat wielkich i małych liter. Jest kompilacją skutecznych metod nauki czytania, szczególnie przydatną w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.Mało lat mam, a piszę sam cz. 2 jest kontynuacją nauki pisania sylabami. Odnosi się do nauki pisania sylab zamkniętych oraz zbudowanych z nich wyrazów i zdań. Jest uzupełnieniem książki Mało lat mam, a czytam sam. Cz. 2.Kinga Turek doktor nauk społecznych, ekspert ministerialny ds. awansu zawodowego nauczycieli, dyplomowany neurologopeda, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, oligofrenopedagog, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.Na co dzień pracuje jako logopeda w szkole specjalnej oraz prowadzi własną praktykę logopedyczną. Zajmuje się profilaktyką, diagnozą oraz terapią logopedyczną dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, opiniowaniem logopedycznym i współpracą z rodzicami.
Głoski szumiące. Utrwalanie artykulacji to seria obejmująca ćwiczenia prawidłowej artykulacji szeregu szumiącego, z jednoczesnymi zabawami, rozwijającymi potencjał umysłu dziecka i jego naturalną motywację do zdobywania nowych informacji.Przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.Odpowiednio dobrane zadania poszerzają słownictwo, kompetencje językowe, rozwijają myślenie, pamięć, umiejętność porównywania, uogólniania, wnioskowania. Dzięki ćwiczeniom zawartym w zeszytach serii, wraz z doskonaleniem artykulacji, dziecko ma okazję do dalszego rozwijania świadomości językowej oraz funkcji percepcyjnych, niezbędnych w procesie nabywania umiejętności czytania i pisania.
Głoski szumiące. Utrwalanie artykulacji to seria obejmująca ćwiczenia prawidłowej artykulacji szeregu szumiącego, z jednoczesnymi zabawami, rozwijającymi potencjał umysłu dziecka i jego naturalną motywację do zdobywania nowych informacji.Przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.Odpowiednio dobrane zadania poszerzają słownictwo, kompetencje językowe, rozwijają myślenie, pamięć, umiejętność porównywania, uogólniania, wnioskowania. Dzięki ćwiczeniom zawartym w zeszytach serii, wraz z doskonaleniem artykulacji, dziecko ma okazję do dalszego rozwijania świadomości językowej oraz funkcji percepcyjnych, niezbędnych w procesie nabywania umiejętności czytania i pisania.
Stymulacja rozwoju mowy dziecka do 3. roku życia
Porady dla rodziców, opiekunów, studentów, terapeutów w oparciu o całościowy rozwój dziecka - Dominika Czachorowska
Czytelnik zainteresowany aktywnym rozwijaniem mowy swojego dziecka znajdzie w tej publikacji przejrzysty, uporządkowany, przydatny i podany w przystępnej formie poradnik dla rodziców/opiekunów małego dziecka:
– porady specjalisty (logopedy), uwiarygodnione jednocześnie własnym doświadczeniem matki małego dziecka;
– bardzo konkretne i jasne wskazówki oraz propozycje ćwiczeń z małym dzieckiem, dodatkowo podzielone na etapy: pierwszy, drugi, trzeci rok życia; wyróżnione wizualnie w książce;
– omówienie znaczenia okresu prenatalnego dla harmonijnego rozwoju dziecka po urodzeniu i propozycje prenatalnej stymulacji dziecka dla przyszłej mamy;
– omówienie umiejętności bazowych dla rozwoju mowy.
Autorka podkreśla znaczenie pierwszych trzech lat życia dla prawidłowego poznawczego rozwoju dziecka, w tym mowy, a także znaczenie stymulacji wielozmysłowej małego dziecka i jej wpływ na rozwój mowy. Równocześnie zwraca uwagę na olbrzymią rolę środowiska i otoczenia dziecka dla jego prawidłowego rozwoju, w tym również mowy.
Istotą tej książki/miniporadnika jest zwrócenie uwagi na to, że mowa nie jest umiejętnością samą w sobie i kształtuje się na tle innych, harmonijnie rozwijających się funkcji i sprawności dziecka, z czego wyłania się holistyczne podejście do dziecka i jego rozwoju psychoruchowego.
Mamy nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do lepszego rozpropagowania idei konsultowania rozwoju noworodków i niemowlaków ze specjalistami, w myśl zasady, że „lepiej zapobiegać niż leczyć”.
Kolekcja łamigłówek zawiera zagadki i zadania sprzyjające kształtowaniu umiejętności szkolnych. Proponowane ćwiczenia mają na celu rozbudzenie w dziecku zainteresowania literami, ułatwienie nauki czytania, a także doskonalenie umiejętności matematycznych. Książki świetnie przygotowują również do orientacji w przestrzeni i na płaszczyźnie, spostrzegawczości wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Różnorodność zadań sprzyja rozwojowi myślenia logicznego oraz kształtowania umiejętności rozumienia poleceń.
Druga część pt. "O mądrej żabce, boćku Klekocie i upartej zimie" to niezwykła opowieść o tym, by z mądrym uporem poszukiwać rozwiązania problemu, współpracować ze sobą, pomagać sobie nawzajem - czyli po prostu zmieniać świat na lepsze...
Seria logopedyczna „Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków” obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Ćwiczenia te:
rozwijają uwagę i pamięć słuchową,
doskonalą artykulację,
poszerzają słownictwo,
uczą dostrzegania rytmu i rymu,
usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,
rozwijają procesy myślenia.
Ósmy zeszyt serii logopedycznej „Słucham i wymawiam” obejmuje ćwiczenia utrwalające prawidłową artykulację głosek /z/ oraz /ʒ/. Jest przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Propozycje ćwiczeń przedstawione w niniejszym zeszycie pozwalają dziecku nie tylko na utrwalanie prawidłowej wymowy, ale również na rozwijanie i doskonalenie wielu ważnych umiejętności poprzedzających proces efektywnej nauki czytania i pisania: rozpoznawanie rymów i słów podobnie brzmiących, dzielenie zdań na słowa, a słów na sylaby i części znaczące, czy wyróżnianie pierwszej głoski w nazwach. Konstrukcja wielu ćwiczeń zachęca dziecko do uważnego słuchania i zapamiętywania, jednocześnie nie nużąc go, ponieważ zadania są krótkie.
Seria logopedyczna „Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków” obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Ćwiczenia te:
rozwijają uwagę i pamięć słuchową,
doskonalą artykulację,
poszerzają słownictwo,
uczą dostrzegania rytmu i rymu,
usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,
rozwijają procesy myślenia.
Siódmy zeszyt serii logopedycznej obejmuje ćwiczenia utrwalające prawidłową artykulację głoski /c/. Zawarte są w nim również ćwiczenia głoski /c/ w opozycji do /s/.
Podobnie jak w poprzednich zeszytach serii, również w tym przedstawione są propozycje ćwiczeń, w których poza utrwalaniem prawidłowej wymowy, dziecko nabywa i rozwija wiele ważnych umiejętności: porównywanie długości słów, odnajdywanie rymujących się i podobnie brzmiących nazw, świadome dzielenie słów na sylaby, „zauważanie” głoski w nazwach. Dzięki tym umiejętnościom dziecko rozwija świadomość językową, niezbędną w procesie efektywnej nauki czytania i pisania. Ćwiczenia zachęcają także do uważnego słuchania i zapamiętywania.
Logosyczaki Przedszkolaki. Ćwiczenia i zabawy logopedyczne wspierające prawidłowy rozwój mowy dziecka - Alicja Iwanowska
Zestaw kart pracy dla dzieci w wieku przedszkolnym, dzięki którym najmłodsi poprzez zabawę rozwijają swoją mowę.
Karty zawierają ćwiczenia rozwijające wiele obszarów rozwoju dziecka m.in.:
praca w obrębie grupy syczącej: s, z, c, dz
praca w obrębie samogłosek: a, o, u (ó), e, i, y, ą, ę
motoryka mała i duża
ćwiczenia słuchu fonematycznego
percepcji słuchowej i wzrokowej
ćwiczenia grafomotoryczne
Gra planszowa znajdująca się w zestawie to fantastyczny sposób na powtórzenie i utrwalenie prawidłowych wzorców.
Publikacje można wykorzystać podczas zajęć indywidualnych, w małych grupach lub jako ćwiczenia w formie zabawy w domowym zaciszu.
Afazja - odbudowa komunikacji to seria zeszytów ćwiczeń, które powstały w oparciu o doświadczenia autorki w pracy z osobami dotkniętymi afazją oraz chorobami neurodegeneracyjnymi. Materiał w nich zawarty wspomaga procesy odpowiadające za odbudowę bądź utrzymywanie komunikacji językowej, jak również pamięć i koncentrację.Podział zeszytów na trzy części dostosowane do poziomu kompetencji językowej pacjentów ułatwia indywidualizację ćwiczeń oraz pracę na różnych poziomach funkcjonowania osób dotkniętych afazją. Materiał może być wykorzystany zarówno podczas terapii logopedycznej, jak również podczas codziennych ćwiczeń w środowisku domowym pacjenta.Część III pomaga wprowadzać w świat pojęć abstrakcyjnych, przestrzennych i zawierających znaczenia przenośne.
Seria logopedyczna Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.Ćwiczenia te:rozwijają uwagę i pamięć słuchową,doskonalą artykulację,poszerzają słownictwo,uczą dostrzegania rytmu i rymu,usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,rozwijają procesy myślenia.Szósty zeszyt serii obejmuje ćwiczenia utrwalające prawidłową artykulację głoski /s/. Zawiera zadania, w których poza utrwalaniem prawidłowej wymowy dziecko nabywa szereg ważnych umiejętności, takich jak: porównywanie długości brzmienia słów, odnajdywanie nazw rymujących się i podobnie brzmiących, dzielenie słów na sylaby, umiejscawianie głoski w wyrazach. Rozwijają one świadomość językową, niezbędną do podjęcia nauki czytania i pisania.
Seria logopedyczna Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 latĆwiczenia te:rozwijają uwagę i pamięć słuchową,doskonalą artykulację,poszerzają słownictwo,uczą dostrzegania rytmu i rymu,usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,rozwijają procesy myślenia.Piąty zeszyt serii zawiera ćwiczenia głoski /l/. Ćwiczenia te wpływają na poszerzenie zasobu czynnego słownictwa, zachęcają do układania zdań i samodzielnych wypowiedzi. Podobnie jak w poprzednich zeszytach serii, również w tym znajdują się zadania, w których poza utrwalaniem prawidłowej wymowy, kieruje się uwagę dziecka na uważne słuchanie, zapamiętywanie treści wyrażeń i zdań.
Afazja - odbudowa komunikacji to seria zeszytów ćwiczeń, które powstały w oparciu o doświadczenia autorki w pracy z osobami dotkniętymi afazją oraz chorobami neurodegeneracyjnymi. Materiał w nich zawarty wspomaga procesy odpowiadające za odbudowę bądź utrzymywanie komunikacji językowej, jak również pamięć i koncentrację.Podział zeszytów na trzy części dostosowane do poziomu kompetencji językowej pacjentów ułatwia indywidualizację ćwiczeń oraz pracę na różnych poziomach funkcjonowania osób dotkniętych afazją. Materiał może być wykorzystany zarówno podczas terapii logopedycznej, jak również podczas codziennych ćwiczeń w środowisku domowym pacjenta.Część III pomaga wprowadzać w świat pojęć abstrakcyjnych, przestrzennych i zawierających znaczenia przenośne.
XXI wiek to czas społecznych i technologicznych wyzwań stojących przed polskim społeczeństwem, które w sensie demograficznym bardzo się starzeje. Problem ten nie jest typowo polską specyfiką. Dotyczy także wielu innych krajów zachodnioeuropejskich i pozaeuropejskich.Publikacja ""Wspieranie sprawności językowej i komunikacyjnej seniorów w perspektywie logopedii gerontologicznej"" poświęcona jest problematyce badań gerontologopedycznych, zogniskowanych na zagadnieniu sprawności językowej i komunikacyjnej seniorów. Starzejących się fizjologicznie lub też z niewielką deterioryzacją poznawczą.
Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych. Część 6. Jak przepraszać?pod redakcją merytoryczną Jolanty PanasiukSzósta część Ćwiczeń sprawności komunikacyjnych ma służyć rozwijaniu umiejętności przepraszania i wyrażania swojej skruchy w sytuacjach o charakterze oficjalnym i nieoficjalnym, jak również w sytuacji kontaktu indywidualnego i z grupą rozmówców. Różnorodne ćwiczenia uwzględniają rangę uczestników dialogów, rodzaje relacji (równorzędna i nierównorzędna), a także rodzaj kontaktu pośredni i bezpośredni
Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych. Część 5. Jak dziękować?pod redakcją merytoryczną Jolanty PanasiukPiąta część Ćwiczeń sprawności komunikacyjnych zawiera zestaw zadań służących rozwijaniu zachowań językowych związanych z dziękowaniem. Umiejętność wyrażenia podziękowań pełni bardzo ważną rolę w życiu społecznym, zarówno w kontakcie nieoficjalnym, jak i oficjalnym. Zakres ćwiczeń uwzględnia relacje panujące między rozmówcami: równorzędne i nierównorzędne. Ćwiczenia ukierunkowane są również na rozwijanie zdolności interpretacyjnych i kreujących zachowania werbalne i niewerbalne, prozodyczne, kinetyczne i proksemiczne.
Światło i Mrok od zawsze toczą nieustającą walkę. Kto w niej zwycięży? Kto kogo przeciągnie na swoją stronę? Strażniczka światła musi stanąć do trudnej próby odwagi i ufności i wraz z Księciem Mroku przekroczyć granice mrocznego świata.Czy studnia dusz wypuści ze swojego wnętrza światło? Czy labirynt westchnień już na zawsze zatrzyma swego księcia? Komu uda się umknąć przeznaczeniu?Nowe postacie odkryją rodzinne tajemnice czarnej służki czy na coś się przydadzą?Tego wszystkiego dowiecie się, podążając za wskazówkami medalionu Eleonory.Tajemnica Starego Witraża to cykl opowieści o niezwykłych przygodach grupy nastolatków, w której prym wiedzie dziewczyna o nadnaturalnych zdolnościach. Marta urodziła się w Polsce, ale całe życie mieszkała poza jej granicami. Pewnego razu przyjeżdża na wakacje na Warmię i tam pozostaje pod opieką wujka Jurka starszego pana, ojca chrzestnego swojego taty. Wraz z wnukami gospodarza mieszka w domu pełnym antyków i dzieł sztuki, w domu, gdzie tchnienie tajemnicy zieje z każdego kąta.
Afazja - odbudowa komunikacji to seria zeszytów ćwiczeń, które powstały w oparciu o doświadczenia autorki w pracy z osobami dotkniętymi afazją oraz chorobami neurodegeneracyjnymi. Materiał w nich zawarty wspomaga procesy odpowiadające za odbudowę bądź utrzymywanie komunikacji językowej, jak również pamięć i koncentrację.Podział zeszytów na trzy części dostosowane do poziomu kompetencji językowej pacjentów ułatwia indywidualizację ćwiczeń oraz pracę na różnych poziomach funkcjonowania osób dotkniętych afazją. Materiał może być wykorzystany zarówno podczas terapii logopedycznej, jak również podczas codziennych ćwiczeń w środowisku domowym pacjenta.W części I znajdują się ćwiczenia zawierające ilustracje ułatwiające pacjentowi powiązanie wyrazów z osobą lub czynnością i stanowiące tym samym pierwszy krok w procesie odbudowy kompetencji językowej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?