Magda zabiera szesnastoletnią siostrzenicę Polę do Sopotu na Festiwal Dwóch Teatrów, gdzie ma relacjonować to wydarzenie dla swojej gazety. Jest piątek, a w sobotnią noc znika Pola.
Zaczynają się poszukiwania zaginionej przez policję i prywatną agencję detektywistyczną. Szybko zostaje ustalone, że dziewczyna sama wyszła z dyskoteki ok. godz. 21, mimo że za wiedzą Magdy wybrała się tam z nowo poznanym chłopakiem. Ten sam się zgłasza na policję, gdy widzi na drugi dzień rozwieszone plakaty ze zdjęciem zaginionej.
Zrozpaczona Magda zasugerowana mglistymi przypuszczeniami młodej detektyw Kiry jedzie na Mazury do starego domu, który jej rodzice kupili ok. 40 lat temu i tam spędzali każde wakacje. Ten dom oddalony jest od pewnego tajemniczego pałacu zaledwie kilkanaście kilometrów, a Magda pragnie dyskretnie porozmawiać z autochtonami. Jej dociekliwość kończy się jednak tragicznie...
W „Mazurskiej sielance” splatają się cechy kryminału i thrillera psychologicznego. Czy Pola zostanie odnaleziona, czy Magda przeżyje? A jeśli tak, co dalej? Czy uwolnione młode kobiety nie zapragną zemsty?
Teresa Ewa Opoka jest autorką wielu powieści obyczajowych – m.in. Żony psychopaty, Kalinowego serca, Wyspy kobiet – oraz kilku dramatów. Tę bardziej mroczną stronę ludzkiej psychiki ukazała już w swoim debiutanckim zbiorze pt. Miłość nad życie w opowiadaniu Nóż, później w thrillerze: Umrzesz, dopiero się zacznie i w słuchowisku (Teatr Polskiego Radia, „Trójka”) – Ósma dziesięć o zmierzchu.
Dwóch studentów, Bell oraz Willetts, należą do Klubu Zbrodniarzy. Każdy z członków musi dokonać jakiegoś przestępstwa, aby należeć do klubu. Bell oraz Willetts fałszują banknot pięćdziesięciofuntowy, przy czym jeden z nich puszcza go w obieg. Po wykryciu sprawy obydwaj ulatniają się. Mijają lata. Amerykański detektyw Wentworth dostaje polecenie z ambasady, aby wytropić szajkę fałszerzy dolarów, pracującą gdzieś w Europie, przypuszczalnie w Anglii lub we Francji. W Londynie pojawia się znów Comstock Bell, tym razem jako milioner. Nikt jednak nie jest w stanie namierzyć Willettsa. Kim jest ten tajemniczy osobnik? Jednocześnie szajka fałszerzy szantażuje niejakiego Thomasa Maple'a, który opiekuje się swoją piękną siostrzenicą Verity Maple.
Franciszek Mirandola, wł. Franciszek Czcisław Pik (1871-1930) był z wykształcenia magistrem farmacji; studiował również filozofię na uniwersytetach w Krakowie, Heidelbergu, Berlinie i Paryżu. Pochodził z rodziny aptekarzy od pokoleń prowadzących aptekę „Pod Jednorożcem” w Krośnie. Jego matka była spokrewniona z wynalazcą lampy naftowej, Ignacym Łukasiewiczem. Po powrocie do kraju pracował jako farmaceuta, publikując jednocześnie swoje utwory pod pseudonimem przybranym od renesansowego pisarza Francesco Pico della Mirandoli. Jego teksty oscylują z jednej strony w kierunku fantastyki, z drugiej dając wyraz ciekawym poglądom filozoficznym autora: był zdeklarowanym darwinistą zainteresowanym zarazem działaniem podświadomości, filozofią Wschodu czy pracami Nietzschego i Schopenhauera. Był związany z ruchem socjalistycznym i PPS, jest autorem słów do pieśni Warszawianka 1905 roku oraz innych wierszy opublikowanych w antologii Lutnia robotnicza (Kraków, 1906).
W latach dwudziestych poświęcił się wyłącznie pracy przekładowej. Tłumaczył teksty wielu autorów, m.in.: Goethego, Verlaine’a, France’a, Rollanda, Kiplinga, Maeterlinka, Andersena, Knuta Hamsuna, Selmy Lagerfof, Tagore’a, oraz Edgara Wallace.
Do zbioru Tropy należy piętnaście opowiadań: Zatruta studnia, Ulica Dziwna, Wolność, Cel, Pułapka, Świt, Pociąg nadzwyczajny, Gościniec dusz, Stary dom, Zamknięte. Są to utwory przepełnione oniryzmem, sięgające niemal surrealizmu. Mirandola jawi się jako przedstawiciel nurtu fantastyki grozy, nieco odmienny niż Stefan Grabiński, Antoni Lange czy Roman Jaworski. Język jego prozy jest bardzo poetycki, doskonale współgrający z intrygującym światem fantasmagorii, który przedstawia autor. Mimo powstawania u schyłku Młodej Polski nieobce są wpływy filozoficzne epoki i rozważania traktujące w dużej mierze o kondycji człowieka i ludzkości, nieświadomości i zderzeniu z cywilizacyjnym postępem.
Dzięki drobiazgowemu śledztwu Marka Telera poznajemy m.in. losy sławnej Iny Benity, odkrywamy kłamstwa arystokraty ukrywającego się pod pseudonimem Harry'ego Corta oraz podążamy za karierą Edwarda Raquello, etatowego amanta Hollywood, a później wymagającego szefa Głosu Ameryki. Wraz z autorem postaramy się również zrozumieć zawiłe losy Luli Kryńskiej, królowej piękności, na której życiorys padł cień współpracy z III Rzeszą oraz przyjrzymy się imponującej karierze niezbyt utalentowanej aktorki Moniki Carlo.
Wydana przez portal Histmag.org i wydawnictwo CM książka „Zapomniani artyści II Rzeczypospolitej” to pozycja obowiązkowa dla wszystkich miłośniczek i miłośników historii dziesiątej muzy. Przenosi nas do świata celuloidowych taśm filmowych, porywających rewii oraz prawdziwych osobistości polskiej kultury. Do świata, którego już nie ma.
„Wśród polskich biografów zajaśniała nowa gwiazda! Dziennikarz Marek Teler – niestrudzony i utalentowany detektyw – z niespotykaną drobiazgowością przeprowadził serię śledztw dotyczących losów polskich artystów, którzy podczas II wojny światowej opuścili krąg scenicznych reflektorów i rozpłynęli się w mroku. Po dekadach możemy poznać ich historie, które okazują się bardziej zdumiewające i zawikłane od ich filmowych i estradowych kreacji.” - Marcin Szczygielski
Marek Teler – dziennikarz, popularyzator historii, bloger. Współpracownik portalu historycznego Histmag.org i czasopisma „Focus Historia”. Interesuje się między innymi historią kobiet oraz genealogią. Autor książek: „Kobiety króla Kazimierza III Wielkiego” oraz „Kochanki, bastardzi, oszuści. Nieprawe łoża królów Polski: XVI–XVIII wiek”.
Zarząd firmy FIREX mianuje nowego dyrektora, który ma być łagodny, podporządkowany osobom władnym, dający się łatwo zmanipulować. Tymczasem dokonany wybór okazuje się być nie do końca trafiony. Zostaje zamordowany jeden z dyrektorów, a major Szczęsny nie zgadza się z oczywistym tropem. Czy uda mu się wskazać mordercę? Jaki wpływ wywrze postępowanie Milicji Obywatelskiej na zarząd firmy, który rości sobie prawa wykorzystywania państwowych pieniędzy do celów osobistych? Od wyników śledztwa zależy, czy sprawiedliwości społecznej stanie się zadość.
Warszawa, lata 30. XX w. Romans kryminalny. Roman Gordon jest bezrobotny i bez grosza przy duszy. Grozi mu wyrzucenie z wieloosobowego pokoju, który zamieszkuje razem z trzema innymi osobami. W barze, gdzie pije za ostatnie pieniądze poznaje inzyniera Karlińskiego, który załatwia mu pracę na stanowisku kasjera w swojej firmie. Jednocześnie Gordon poznaje piękną niedostępną kobietę, z którą próbuje nawiązać kontakt. Umożliwia mu to znalezienie pracy, gdyż wcześniej na obdartego człowieka nie chce nikt spojrzeć. Jakie będą losy tego romansu i czy coś lub ktoś stanie na drodze Romana Gordona?
Warszawa, rok 1938. Do komisarza Grota, wybitnego policjanta w warszawskim Urzędzie Śledczym przychodzi anonim, w którym tajemniczy Ekscentryk deklaruje, że wysadzi w powietrze pociąg Warszawa-Paryż. Będzie w wagonie i życzy sobie, aby byli tam również policjanci. Zastrzega jednakże, że nikt nie może opuścić pociągu, a gdy tak się stanie, przeniesie bombę gdzie indziej, tylko tym razem już nie powie gdzie. Komisarz postanawia wziąć do tej trudnej sprawy swojego rywala w policji, równie uzdolnionego komisarza Wroczyńskiego. Policjanci wsiadają do wagonu z rzekomą bombą i rozpoczynają jej poszukiwania.Akcja tej powieści dzieje się w zawrotnym tempie.
Młody chłopiec, syn srogiego barona-browarnika, wraca po maturze do rodzinnego dworu. Wydarzenia rozgrywają się bardzo szybko.W ciągu jednej nocy śmierć ojca i podwójna inicjacja seksualna oraz szereg dziwacznych znajomości, które zniechęcają naszego bohatera do sztuki, filozofii i religii, potem nacjonalizacja rodzinnego majątku, cios ze strony kochanki (rozbuchanej, starzejącej się femme fatale) i upadek matki w ramiona dziarskiego przedstawiciela ludu.Barwnym tłem tego dramatu jest wyuzdana political fiction: pogrążona w chaosie Polska, otoczona republikami bolszewickimi, w Rosji zwyciężyli biali, by zaraz ulec potędze bezdusznych Chińczyków. W atmosferze przygniatającej schyłkowości (upadek w różnych formach i kierunkach dotyczy wszystkich i wszystkiego), w ogólnym dojmującym nienasyceniu, wpływy zdobywa demoniczny, nieodgadniony Mąż Opatrznościowy krzywonogi Generał-Kwatermistrz Kocmołuchowicz.
"Upiór w operze" to powieść gotycka Gastona Leroux, publikowana w odcinkach w latach 1909-10. Historia została sfilmowana kilka razy i są też cztery wersje teatralne. Najbardziej znaną adaptacją materiału jest musical o tym samym tytule Andrew Lloyda Webbera i Richarda Stilgoe.
Warszawa, Londyn, lata 1910-30. Zbiór zawiera siedem opowiadań, które są zapisami autentycznych spraw kryminalnych prowadzonych przez aspiranta Daniela Bachracha. Dwie z nich miały miejsce w czasie jego pracy w policji londyńskiej. Chodziło tu o tajemnicze morderstwo w pociągu oraz znalezienie zabitego człowieka na ulicy. Nie mniej wciągające są warszawskie opowiadania. Jedna z ciekawszych spraw została opisana w tytułowym opowiadaniu i dotyczy nagłej śmierci znanego filantropa, Krasnodębskiego. Czy młodsza o 25 lat świeżo poślubiona małżonka okaże się winna? Bachrach opisuje także często spotykane bandy szantażystów, czy to uwodzicieli, czy oszustów w karty. Ich działania często doprowadzały młodych przedstawicieli arystokracji do samobójstwa. W opowiadaniu Szatan głód Bachrach kreśli krótkie biografie osób, które pochodziły z dobrych domów, ale weszły na przestępczą drogę.
Dwadzieścia regionów i dziesiątki atrakcji turystycznych – od Pomorza Zachodniego i Podlasia, po Kotlinę Jeleniogórską i ziemię sanocką. Wszystkie te miejsca zasługują na bliższe poznanie i odwiedziny już w najbliższym czasie!
Zwiedzając nasz kraj warto rozumieć kontekst historyczny, jakże różny dla poszczególnych krain. Rzeczpospolita nie zawsze była jednolita etnicznie, jej granice ulegały zmianom, nasze ziemie zamieszkane były przez inne narody i wyznania.
Co się stało z jedynym dziełem Rubensa w naszych zbiorach? Na którym rynku stał pomnik Stalina? Gdzie znajduje się Trójkąt Trzech Cesarzy? Które miasto jest stolicą historycznego Górnego Śląska?
Autorzy - publicyści portalu historycznego Histmag.org - udzielą odpowiedzi na te i inne pytania, a także dostarczą podróżniczych inspiracji wszystkim miłośnikom przeszłości, którzy zamierzają wyruszyć na szlak śladami polskich dziejów. Liczne zdjęcia i ciekawe anegdoty sprawią, że do naszego historycznego przewodnika będziecie wracać wielokrotnie!
Lata 30. XX w. Lionel Todd, pasażer Białego Jachtu, który właśnie wyruszył w rejs do Montevideo, jest bogaty, inteligenty i przystojny. Pierwszego dnia podróży poznaje piękną Ruth, w której szybko się zakochuje, a ona zdaje się odwzajemniać jego uczucia. Ich szczęście nie trwa jednak długo, a pierwszym zwiastunem zbliżającego się nieszczęścia, jest telegram o zabójstwie najbliższego przyjaciela Lionela, Harry'ego Warda. Wkrótce okaże się, że na Białym Jachcie nikt nie jest tym, za kogo się podaje, a morderca Warda może być bliżej, niż Lionel Todd się spodziewa.1. tom nowej serii ""Stary polski kryminał"" (seria uzupełniająca ""Kryminałów przedwojennej Warszawy"")
Otello to tragedia, która powstała między 1602 a 1604 rokiem. Tytułowy bohater, który jest dowódcą weneckiej armii, poślubia Desdemonę.Kierowany przez Jagona, który pragnie się zemścić, zaczyna bezpodstawnie podejrzewać swoją żonę o zdradę.
Książka Perfumy czarnej damy jest kontynuacją Tajemnicy żółtego pokoju. Józef Rouletabille aby wyjaśnić zagadkę w poprzedniej części pojechał do Ameryki, gdzie wrócił pamięcią do swego dzieciństwa i wspomnienia pani w czerni, pięknej nieznajomej o niepowtarzalnym zapachu. Teraz, gdy młody reporter zdemaskował sprawcę napadu, pan Darzac i panna Stangerson mogli wreszcie się poślubić. Ceremonia ma miejsce z udziałem prawie wszystkich bohaterów Tajemnicy żółtego pokoju.Jednak straszliwy Ballmeyer, uważany za zmarłego, wciąż chyba działa i wydaje się zdeterminowany, by zaszkodzić szczęściu nowożeńców. Państwo młodzi wierząc, że widzieli złodzieja kilka razy podczas swojego miesiąca miodowego, skracają swój pobyt za granicą, aby osiąść w Castle Red Rocks, twierdzy z widokiem na wybrzeże Morza Śródziemnego. Czy Ballmeyer naprawdę żyje i kto zagraża państwu Darzacom?
Narkotyki to zbiór esejów autorstwa Stanisława Ignacego Witkacego, wydany po raz pierwszy w 1932 roku. Poszczególne eseje dotyczą nikotyny, alkoholu, kokainy, peyotlu, morfiny i eteru i takie tytuły noszą kolejne rozdziały.W każdym z esejów Witkacy opisuje własne doświadczenia ze wskazanymi substancjami opowiada zarówno przeżycia i wizje po zastosowaniu tychże używek, swoje pozytywne i negatywne wrażenia, jak i komentuje wpływ na społeczeństwo. Zbiór zawiera również appendix, w którym Witkacy zabiera głos w sprawach higieny i zdrowia, a także udziela porad i podaje przepisy.
Warszawa, Londyn, Wiedeń, Berlin, dwudziestolecie międzywojenne. Daniel Bachrach był aspirantem Urzędu Śledczego w Warszawie, prowadził sprawy, które opisał w pamiętnikach, w większości nigdy nie wydanych książkowo. W 1917 r. był detektywem kontraktowym londyńskiej policji. W tym tomie publikujemy sześć nieznanych wcześniej opowiadań. Bachrach będzie musiał wyjaśnić problem zagadkowej śmierci poważanego w środowisku warszawskim doktora B., jak także polsko-brazylijskiego przedsiębiorcy i stołecznego lichwiarza. Czy rzeczywiście zbrodnie te popełnili ludzie, którzy pozostawili ślady na miejscu zbrodni? Czy to może splot niekorzystnych dla nich zdarzeń? W tym tomie Bachrach uda się także w podróż po całej Europie Środkowej w poszukiwaniu uciekinierki z możnego rodu. Do opowiadań warszawskich dołączyliśmy dwa niezwykle ciekawe wspomnienia Bachracha z czasu jego pracy w Londynie.
Warszawa, Londyn, Lwów, Tatry, Czarnohora, dwudziestolecie międzywojenne. Niejaki Morris zdradził sekrety angielskiej korporacji Oil Company, czym przysporzył im sporych kłopotów. Dzięki temu Amerykańsko-Argentyńskie Towarszystwo Eksploatacji Kopalń zyskało przewagę. Anglicy chcą się odegrać, kradnąc wynalazek inżyniera Turczyńskiego ze Lwowa, który pracuje dla Amerykanów. Dokumentacja wynalazku została schowana w specjalnym miejscu w willi przyjaciela Turczyńskiego, Lucjana Jesieńskiego. Niestety, jego żona cierpi na chroniczną nieuzasadnioną niczym zazdrość, a wokół wszystkich bohaterów zaczynają się pojawiać dziwni ludzie. Jaki będzie finał tej historii?Podobnie, jak w innych książkach Otto Stemina, także i tu akcja przenosi się w Tatry oraz w Czarnohorę, co wyróżnia ten kryminał spośród innych powieści tego gatunku napisanych przed 1939 r.
Wydanie zawiera oryginalny zestaw i układ opowiadań z 1922 r.!
Stefan Grabiński urodził się 26 lutego 1887 r. w Kamiance Strumiłowej (dziś Kamianka Buzka) nad Bugiem. Po ukończeniu liceum bernardynów we Lwowie rozpoczął filologię polską i klasyczną na tamtejszym Uniwersytecie Jana Kazimierza. Następnie pracował jako nauczyciel języka polskiego (we Lwowie i Przemyślu), dopóki nie zaczął cierpieć na ciężką gruźlicę, która zmusiła go do przejścia na emeryturę. Dużo podróżował, był m.in. w Austrii, we Włoszech i w Rumunii. Po zakończeniu pracy w 1931 r. zamieszkał w miejscowości Brzuchowice pod Lwowem, gdzie mimo wcześniejszych sukcesów literackich popadał z zapomnienie i ruinę. Zmarł w 1936 r. we Lwowie.
Grabiński określany jest jako „polski Lovecraft” lub „polski Poe”, ale to, co głównie go łączy z oboma autorami, to gatunek horror-fantasy oraz najlepiej opanowana forma literacka: opowiadania. Wśród tematów, które przenikają się w jego twórczości można wymienić: demoniczne uwodzicielki, czarownice, duchy, tajemnicze wiadomości z dolnego świata, sobowtóry, magię, erotykę w połączeniu z motywami religijnymi, różne formy efektów parapsychologicznych, wreszcie fascynację orientalnym mistycyzmem. Jego bohaterowie często angażują się w zawody związane z nauką lub technologią, pracując jako inżynierowie, architekci lub lekarze. Są również w stanie wyrażać się z matematyczną precyzją.
133 opuszczone miejsca województwa lubuskiego: część środkowa (okolice Zielonej Góry)Przewodnik zawiera opisy z miejsc w okolicach Zielonej Góry, Sulechowa, Sulęcina, Wschowy, Lubska, Krosna Odrzańskiego.W przewodniku przeczytacie przede wszystkim o zrujnowanych pałacach, zamkach i dworach, kościołach, cmentarzach, fortyfikacjach, budynkach pofabrycznych, opuszczonych wsiach, wapiennikach czy pawilonach ogrodowych. Opisywany region to przede wszystkim zabytki militarne, należące do kilku kompleksów: Międzyrzecki Rejon Umocniony, Pozycja Odrzańska oraz kompleks fabryk wojskowych zlokalizowanych koło Nowogrodu Bobrzańskiego, w tym wielka DAG Krzystkowice. Nieznanego przeznaczenia były odosobnione wielkie koliste bunkry w Świdnicy pod Zieloną Górą. Ciekawostką jest stodoła-bunkier w Różanówce na prawym brzegu Odry, znacznie oddalona od innych fortyfikacji. Do obiektów postpeerelowskich należą przede wszystkim koszary w Babimoście, nie ma za to na terenie ujętym w przewodniku wielu instalacji radzieckich (w przeciwieństwie do południa i północy województwa lubuskiego). Pozostałością po Armii Czerwonej jest okazały cmentarz w Cybince. Wyróżnikiem tomu są zabytkowe mosty na Odrze, z których najważniejszy i robiący duże wrażenie znajduje się w Kłopocie. Do zabytków przemysłowych należą opuszczone fabryki i cegielnie w Gubinie i Zielonej Górze oraz wielu mniejszych miejscowościach. Opisaliśmy również kilka zabytków kolejnictwa (m.in. Kolej Szprotawska).
Norweski detektyw Asbjorn Krag zostaje zaproszony przez przyjaciela do willi pod miastem. W sąsiedztwie budynku dzieją się dziwne rzeczy, m.in. słychać głuche strzały z okolic domu Folgefuchtla, dziwaka, którego mało kto lubi. Co się naprawdę dzieje w tym domu i czy mieszkańcy wsi mają się czego obawiać?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?