Niewłaściwe metody nauczania, konflikty rodzinne, brak dojrzałości operacyjnej, będącej niezbędnym warunkiem uczenia się matematyki, zmniejszona odporność emocjonalna, zaburzenia w kształtowaniu systemu własnej wartości - te i inne przyczyny niepowodzeń w nauczaniu matematyki w klasach początkowych są tematem niniejszej publikacji. Autorka obszernie zaprezentowała również koncepcję pracy korekcyjno-wyrównawczej z dziećmi, które mimo czynionych starań nie potrafią uczyć sięmatematyki.
Bliżej techniki. O żywności i żywieniu"" to podręcznik z ćwiczeniami do zajęć technicznych na poziomie gimnazjum. W podręczniku autorki wyjaśniają, na czym polega prawidłowe odżywianie, uczą planowania i przyrządzania smacznych, a jednocześnie zdrowych potraw.
Młodzi ludzie bardzo rzadko posiadają tę niezwykłą umiejętność, jaką jest zarządzanie czasem. Wciąż nie mają czasu na nic, wciąż się spieszą, wciąż wykonują wszystko na ,,wczoraj"". Tymczasem, jak twierdzą specjaliści, właściwe zaplanowanie działań w obrębie dnia, tygodnia, miesiąca, roku sprawia, że czasu wystarcza nam na wszystko! Mówią też, że zarządzanie czasem jest narzędziem, które służy do budowy wspaniałego życia. W scenariuszu ,,Jak wykorzystać czas?"" Barbara Dworakowska, która jest szkoleniowcem i doskonałym fachowcem w dziedzinie zarządzania czasem, krok po kroku pomaga nauczycielom w poprowadzeniu zajęć, których efektem będzie zdobycie przez uczniów umiejętności właściwegowykorzystania i zaplanowania swojego czasu. Zawarte w publikacji ćwiczenia są uniwersalne, mogą więc przynieść korzyść każdemu - także nauczycielom.
Rozmowa z młodymi ludźmi na temat ich seksualności wcale nie musi być trudna! Przedstawiamy poradnik, który przeznaczony jest dla nauczycieli wychowania do życia w rodzinie, wychowawców i rodziców. Autor udziela w nim odpowiedzi na 100 pytań zadawanych przez młodzież za pośrednictwem Internetu.
Pomiędzy grupą dzieci nie sprawiających większych trudności a dziećmi z ADHD funkcjonuje grupa określana mianem dzieci nadpobudliwych. Zalecenia do pracy z takimi dziećmi mogą wydawać się niejasne, bo skoro dziecko nie ma ADHD - to problem jest, czy go nie ma? Czy takie dziecko powinno traktować się inaczej?
Książka jest próbą odpowiedzi na to pytanie. Rozwiązania i metody zawarte w publikacji przeznaczone są dla rodziców i dzieci czekających na zakończenie procesu diagnostycznego, ale także tych, które są po prostu nadpobudliwe - może bardziej niż inne dzieci w tym samym wieku, choć ich objawy nie są na tyle nasilone, aby móc jednoznacznie stwierdzić, że mają ADHD.
W poradniku przedstawione są propozycje rozwiązań różnych codziennych problemów, nad którymi pracują rodzice dzieci nadpobudliwych i z którymi spotkają się nauczyciele w szkole. Wszystkie sugestie Autorek zostały przećwiczone w życiu codziennym.
Jest to trzecie wydanie poradnika przedstawiającego w tak całościowy sposób problematykę funkcjonowania w rodzinie dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. W części ogólnej skoncentrowano się na najważniejszych problemach, jakie napotykająrodzice od urodzenia dziecka do jego pełnoletności. W części szczegółowej omówiono sytuacje związane z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
Wartości w dużej mierze kształtują człowieka, a w rezultacie charakteryzują jego tożsamość, stanowią jej fundament i punkt odniesienia. W czasie zajęć proponowanych w tej książce młodzi ludzie:- będą mogli na serio odpowiedzieć na pytania o to, co jest w życiu najważniejsze, czym jest prawda i co oznacza bycie człowiekiem,- w konkretnych sytuacjach, podczas ćwiczeń i dyskusji dowiedzą się, co w praktyce oznaczają wartości, jakie postawy się za nimi kryją i jakie działania wynikają z tych postaw, - zrozumieją, że wartości stanowią fundament społeczeństwa, chroniący także ich samych i uświadomią sobie, dlaczego tak niebezpieczne jest podważanie sensu ich istnienia oraz wynikających z nich norm postępowania,- będą mieli szansę zmierzyć się z dylematami moralnymi, nurtującymi współczesne społeczeństwa i spróbować znaleźć odpowiedzi na pytania: co to jest życie, co to znaczy zabić, czym jest zbrodnia i czy człowiek ma prawo odebrać życie drugiemu człowiekowi,- nauczą się, jak z empatią i szacunkiem traktować osoby wyznające odmienne wartości, pozostając jednocześnie przy własnych przekonaniach na temat tego, co jest dobre, a co złe.
Tytuł sugeruje, że życie w szkole jest szkołą przetrwania. Dlaczego tak jest? W każdym społeczeństwie znajdzie się grupa fanatyków, którzy kochają cudze dzieci, uwielbiają opiekować się nimi, zabawiać je i nauczać. Są to tak zwani nauczyciele z powołania – pisze we wstępie do książki profesor Janusz Gęsicki. Nie do nich jednak adresowana jest ta książka. Jest ona bowiem pomyślana jako wsparcie dla tej zdecydowanej większości, która na skutek różnorodnych zbiegów okoliczności, często wbrew własnej woli, trafiła do zawodu nauczycielskiego. Wiele z tych osób jest sfrustrowanych i zagubionych. Mają poczucie, że przegrały życie i nic ciekawego ich już nie spotka poza użeraniem się z dzieciakami. - Głowa do góry! - radzi profesor. - Ta książka przywróci wam wiarę w sens tego, co robicie, a właściwie zmuszeni jesteście robić.
To praktyczny poradnik, oparty na przykładach z życia wziętych, pokazujący, jak postępować w różnych sytuacjach, jakie mogą wystąpić w szkole, u kogo szukać pomocy oraz czego unikać.
Ta książka powinna zostać wręczona każdemu nauczycielowi, zanim pierwszy raz wejdzie do klasy. Byłoby zaś wręcz idealnie, gdyby została zarekomendowana jako podręcznik dla tych, którzy dopiero na nauczycieli się kształcą. Zawiera jednak również praktyczne porady, które z korzyścią dla siebie może zastosować także "stary wyjadacz".
Egzamin? Matura?
Tylko u nas! Bestseller!
Sukces murowany!
?Sukces na egzaminie?.
Autor książki Marek Grębski jest psychologiem, znanym uczniom i studentom z publikacji w piśmie Cogito. W książce ?Sukces na egzaminie? pomaga dobrze przygotować się do sprawdzianów, kolokwiów i egzaminów.
Daje praktyczne wskazówki dotyczące:
* Metod uczenia się.
* Treningu pamięci.
* Szybkiego czytania.
* Technik notowania i sporządzania mapy myśli.
* Organizacji pracy.
Mówi też o tym, jak zmobilizować się do nauki, czego należy spodziewać się na egzaminie, jak poskromić lęk i ? jak sobie poradzić w razie niepowodzeń.
W podręczniku podano wiedzę z zakresu fizjologii i biochemii żywienia, omówiono wydanie Tabel składu i wartości odżywczych produktów spożywczych oraz znowelizowane normy na energię i składniki odżywcze. Przedstawiono zasady planowania wyżywienia i organizacji żywienia. Rozwinięto zagadnienia związane z wprowadzeniem systemu bezpieczeństwa i jakości zdrowotnej żywności HACCP. Uwzględniono wiadomości o żywieniu dietetycznym, omówiono charakterystyki poszczególnych diet.
Numer dopuszczenia: 10/00
Jak nawiązywać kontakty w nowej szkole, jak je utrzymywać, jak komunikować się, by być słuchanym i dobrze zrozumianym, jak być asertywnym - to tylko niektóre z problemów komunikacyjnych uczniów w szkole. Autorka w kilku scenariuszach przekazuje, w jaki sposób młody człowiek może opanować sztukę komunikacji, by skutecznie porozumiewać się z innymi ludźmi i mieć szansę na dobre relacje z rówieśnikami, nauczycielami i rodziną.
Problemem wielu szkół jest agresja uczniów wobec swoich rówieśników, wobec nauczycieli czy nawet wobec siebie samych. Oferujemy Państwu publikację, która jest nie tylko scenariuszem lekcji, lecz także przewodnikiem instruktażowym, pozwalającym przeprowadzić zajęcia, dzięki którym młodzi ludzie nauczą się, jak bezpiecznie rozładować emocjonalne napięcie. Autorka podpowiada, jak przekonać uczniów, że agresja szkodzi przede wszystkim im samym i nakłonić do jej przeciwdziałania. Publikacja zawiera opisy prostych technik pozwalających opanować emocje, w praktyczny sposób pokazuje, jak reagować na agresję czy zaczepki ze strony innych.
Zbiór zawiera 5 zestawów zadań przygotowujących do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie Technik usług fryzjerskich. Zadania przygotowano zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych oraz obecną strukturą egzaminu zawodowego. Na końcu zamieszczono klucz odpowiedzi do wszystkich zadań.
Zbiór zawiera 10 zestawów zadań egzaminacyjnych na I i II część etapu pisemnego egzaminu (50 pytań sprawdzających wiadomości i umiejętności właściwe dla kwalifikacji w zawodzie fryzjer oraz 20 pytań dotyczących wiadomości i umiejętności związanych z zatrudnieniem i działalnością gospodarczą). W każdym zestawie znajdują się zadania z trzech grup standardów wymagań egzaminacyjnych. Na końcu zamieszczono klucze rozwiązań oraz wzór arkusza odpowiedzi.
Książka ?Jak być sobą. Opowieść o Asertku? jest niezwykłą ?bajką?, która w pełny wdzięku sposób tłumaczy niezrozumiały świat, pomaga poszukiwać swojego miejsca wśród ludzi, umożliwia rozumienie własnych i cudzych motywów postępowania, twórczo rozwija, skłania do poszukiwania skuteczniejszych sposobów radzenia sobie z trudnościami. Jest napisana językiem nastolatków, mówi o ich problemach, o tym okresie w życiu, w którym dokonuje się wielu intensywnych prób, eksperymentów, sprawdzania swoich sił?
Z Asertkiem można się łatwo utożsamić, razem z nim poszukiwać, popełniać błędy, sprawdzać kolejne role i maski, odkrywać, próbować, aż do szczęśliwego zakończenia. To ?równy gość?, bierze sprawy we własne ręce, jest aktywny, nie czeka na cud, nie szuka ucieczki w ?odmienne stany świadomości?. Porusza się we współczesnym świecie. Teatr Bardziej Prawdziwy może być zarówno szkołą, jak i pierwszą pracą. Asertek spotyka się tam z różnymi trudnościami. Nie są to smoki czy demony, jak w klasycznych baśniach, lecz rywalizacja, walka o władzę, samotność, własne ograniczenia czy błędy. Sytuacje, w których trzeba dokonać wyboru. Asertek nie udziela porad, nie poucza. Dzieli się własnym doświadczeniem, inspiruje, dostarcza wiedzy na temat skrajnych postaw, bada reakcje otoczenia, zachęca do własnych poszukiwań. Każdy może wziąć z tej pięknej bajki to, czego najbardziej potrzebuje.
Podręcznik przeznaczony do kształcenia w zawodach do nauczania zawodu kucharz małej gastronomii na poziomie zasadniczej szkoły zawodowej.
Numer dopuszczenia: 15/2005
Książka jest przewodnikiem dla nauczycieli, którzy nie mają jeszcze dużego doświadczenia we współpracy z rodzicami i trochę się jej obawiają. Może tez być użyteczna dla tych pedagogów, którzy nie są zadowoleni ze swoich dotychczasowych prób, zwłaszcza z rodzicami tzw. trudnych uczniów.
Autorka przedstawia typowe problemy w relacjach między nauczycielami a rodzicami, wskazując ich przyczyny, mechanizmy utrwalania się oraz sposoby pokonywania barier. Sporo miejsca poświęca kwestii zapobiegania trudnościom przez formułowanie realistycznych oczekiwań wobec rodziców, jasne ich wyrażanie oraz doskonalenie nauczycielskich umiejętności sprawnego porozumiewania się i rozwiązywania konfliktów. Opisuje też kategorie rodziców dzieci "trudnych", z którymi szczególnie ciężko nawiązuje się efektywną i zadowalającą obie strony współpracę.
Przemoc w szkole to nie tylko problem nauczycieli. To także problem dyrektorów, rodziców i każdego członka społeczności szkolnej. Dlatego książka ta przedstawia, krok po kroku, jak prowadzić w szkole politykę przeciw przemocy, podaje strategie jej zwalczania i zapobiegania, a co rzadkie i ważne – daje szczegółowe wskazówki, jak pracować z rodzicami. Jest też doskonałym przewodnikiem, który nauczyciel może z czystym sumieniem polecić rodzicom, gdyż radzi także, co robić, kiedy dziecko jest sprawcą lub ofiarą przemocy. Publikację wzbogacono o prezentacje przydatne w czasie zajęć z uczniami lub podczas spotkań z rodzicami, karty pracy, materiały przygotowane pod kątem wykorzystania przy użyciu multimedialnego projektora oraz ćwiczenia do szkolenia rad pedagogicznych, uczniów i rodziców.
Zbiór zadań przygotowujących do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik usług kosmetycznych. Zawiera zestawy zadań zbudowane tak, jak rzeczywiste arkusze egzaminacyjne.
Autorki książek z serii "Trudne rozmowy z nastolatkiem" - doświadczone psycholożki i matki - radzą, jak rozmawiać z nastolatkiem, jak nawiązać z nim bliską więź, uczulają na zagrożenia i podpowiadają, jak reagować, gdy dzieje się coś złego.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?