Prezentowana publikacja poświęcona jest strategii budowania pozycji rynkowej gabinetów lekarskich oraz placówek medycznych. Przedstawiono w niej miejsce gabinetów lekarskich na rynku usług medycznych, koncepcję marketingowego zarządzania gabinetem, a także elementy konieczne do jego efektywnego wdrożenia, takie jak: wiedza na temat potrzeb i zachowań pacjentów, umiejętność tworzenia oraz zarządzania wizerunkiem i marką placówki, kształtowania cen, komunikowania się z podmiotami otoczenia czy prowadzenia negocjacji.
Książka adresowana jest przede wszystkim do osób prowadzących lub pragnących założyć własny gabinet medyczny, które kierują się zasadą tworzenia partnerskich relacji między gabinetami a pacjentami, a także do wszystkich zajmujących się teorią zarządzania w służbie zdrowia.
Geniusz konsumenta to kolejna książka doświadczonego stratega biznesu Petera Fiska, autora bestsellerów Geniusz marketingu i Geniusz biznesu. Autor analizuje w niej wpływ klientów na rozwój i działalność firm.
Opierając się przykładach marek takich jak Amazon, Boeing, Disney, Camper, Dove, H&M, Facebook czy Harley Davidson, odpowiada na pytania:
Jak zdobyć lojalnych klientów?
Dlaczego zindywidualizowany i emocjonalny przekaz marki jest tak ważny?
Jak zmieniają się klienci i co to oznacza dla firm?
Dlaczego firmy muszą podporządkować działania oczekiwaniom konsumentów?
Co decyduje o sukcesie najbardziej rozpoznawalnych marek?
Peter Fisk wyjaśnia, na czym polega fakt, że dzisiaj to klienci kontrolują firmy, podaje wiele inspirujących przykładów tego zjawiska oraz proponuje praktyczne narzędzia dla menedżerów. Ułatwią one każdemu liderowi odnaleźć się w świecie skoncentrowanym na konsumentach, spojrzeć na własną firmę przez pryzmat ich oczekiwań i dzięki temu odnosić sukcesy.
Książka kapitana D. Michaela Abrashoffa jest wyjątkowo ciekawą lekcją przywództwa. Autor opisuje swoje doświadczenie zdobyte na służbie w Marynarce Stanów Zjednoczonych, podczas dowodzenia okrętem USS Benfold. Jego przemyślenia dotyczące kierowania załogą są uniwersalne i mogą zainspirować każdego lidera, niezależnie od tego, jaką firmą zarządza.
Autor podkreśla, że o sukcesie organizacji decyduje styl przywództwa oraz umiejętność zmotywowania i zaangażowania pracowników. W kolejnych rozdziałach podkreśla znaczenie:
- patrzenia na organizację oczami załogi,
- uważnego słuchania,
- skutecznej komunikacji,
- indywidualnej troski o członków zespołu,
- współpracy i wzajemnego zaufania,
- koncentracji na wynikach,
- ryzykowania z rozwagą,
- elastycznego podejścia do rutynowych rozwiązań,
- całkowitej odpowiedzialności lidera.
Książka zawiera mnóstwo barwnych przykładów i jest napisana żywym, przekonującym językiem. Dzięki temu doświadczenie dowodzenia załogą okrętu staje się inspirującym wzorem kierowania firmą.
W dzisiejszym świecie działalność gospodarcza staje się coraz bardziej konkurencyjna. Jeśli "konkurencyjność" nie ma oznaczać jedynie niższych cen i mniejszych zysków, polityka cenowa musi być prowadzona profesjonalnie.
Niniejsza książka jest praktycznym przewodnikiem pokazującym menedżerom, jak zrównoważyć ceny z wartością oferowaną klientom, a tym samym zoptymalizować rentowność przedsiębiorstwa. W logicznym, uporządkowanym układzie ukazuje proces opracowania strategii cenowych dla produktów i usług z jednoczesnym monitorowaniem konsekwencji, jakie każda decyzja w sprawie cen oznacza dla zysków firmy. Najważniejsze z poruszanych problemów to:
zasady budowania strategii cenowych oraz ich wdrażania,
najczęściej spotykane metody ustalania cen, ich wady i zalety,
taktyka ustalania cen - jak sobie radzić z codziennością presją na ceny,
wojny cenowe - jak je przewidywać i jak im zapobiegać,
charakterystyczne cechy klientów na rynkach konsumenckich i przemysłowych,
podstawowe zasady negocjacji cenowych.
Adresaci:
Ilustrację omawianych zagadnień stanowią aktualne, a zarazem uniwersalne przykłady zaczerpnięte z realnego świata działalności gospodarczej. Książka zawiera też ćwiczenia pozwalające czytelnikowi odnieść zamieszczone w niej treści do sytuacji jego firmy. Jest więc cenną pomocą dla tych dyrektorów, menedżerów produktu oraz menedżerów z działów sprzedaży i marketingu małych, średnich, a także większych firm, którzy są odpowiedzialni za ustalanie oraz wdrażanie strategii cenowych.
Książka stanowi kompletne źródło wiedzy na temat przywództwa w biznesie i osobistego rozwoju. To lektura obowiązkowa dla każdego, kto pragnie stać się prawdziwym przywódcą!
Niniejszy komentarz do ustawy - Prawo farmaceutyczne wypełnia długo istniejącą lukę wśród publikacji na polskim rynku. Prezentuje on kompleksowo wszystkie zagadnienia prawne, których dotyczy ustawa i odnosi się do dyskutowanych obecnie założeń przyszłej nowelizacji.
Ustawa - Prawo farmaceutyczne jest jedną z najbardziej złożonych regulacji polskiego prawa. W swojej zasadniczej części stanowi ona mniej lub bardziej udaną implementację przepisów unijnych, które wyznaczają standardy obowiązujące we Wspólnocie Europejskiej. Komentowane przepisy uzupełniane są przez orzecznictwo Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, które w wielu zagadnieniach (tj. klasyfkacja produktów, import równoległy, apteki internetowe) ma kluczowe znaczenie. Autorzy odnoszą się do obowiązującego prawa oraz polskiej praktyki jego stosowania, sięgając do unijnych wzorów. Znaczna część regulacji (np. dotyczących reklamy) została poddana konstruktywnej weryfkacji w trakcie jej stosowania przez organy administracji oraz sądy, co jest w wyczerpujący sposób przedstawione w komentarzu.
Stany prawny na 1 lipca 2009r.
"Niniejsza publikacja wzbogaca dotychczasowy dorobek i wiedzę z problematyki zarządzania publicznego w ochronie zdrowia. Wyróżnia się nie tylko tym, że jest kompleksowym i rzetelnym studium tego obszaru, ale także walorami metodycznymi oraz skutecznym połączeniem dociekań teoretycznych z wynikami własnych badań empirycznych (...). Podjęta w opracowaniu problematyka i sposób jej rozwiązania, obok walorów poznawczych, posiada ważne znaczenie aplikacyjne dla organizacji funkcjonujących w polskim systemie ochrony zdrowia. Możliwość doskonalenia procesu zarządzania organizacjami mającymi na celu odbudowę i utrzymanie takiego zasobu jakim jest "zdrowy obywatel" stanowić może istotny kapitał i ważny składnik budowania potencjału konkurencyjności polskiego społeczeństwa. Jest to pozycja godna polecenia wszystkim tym, którzy interesują się problematyką racjonalizacji funkcjonowania instytucji i organizacji ochrony zdrowia. Świetnie się też wpisuje w aktualną sytuację społeczną, bowiem trwają intensywne działania mające usprawnić ten obszar działania polskiej gospodarki" fragment recenzji prof. dr hab. Bogdana Nogalskiego
Stan prawny na 30 czerwca 2009 roku
Sposoby oceny gotowości firmy do wdrożenia modelu ROI
Strategie i narzędzia, które należy zastosować
Najważniejsze etapy i obszary wdrażania modelu ROI
Czynniki ułatwiające lub utrudniające jego wprowadzenie
Strategie tworzenia systemów oceny w firmie
Sposoby reagowania na osłabienie efektów pierwszych pomiarów rentowności inwestycji
Książka Zorganizuj się stanowi zbiór prostych pomysłów, które pomogą każdemu pokonać kłopoty z koncentracją, organizowaniem się i produktywnością. Wskazówki zaprezentowane są w przystępny sposób poprzez zastosowanie prostego schematu: co należy zrobić, jak to wykonać i jak wykorzystać prezentowany pomysł. Umożliwią każdemu radykalną zmianę we własnym funkcjonowaniu poprzez opanowanie umiejętności, jak:
- zorganizowanie przestrzeni wokół siebie, począwszy od porządku na biurku,
- radzenie sobie z dokumentami, e-mailami i innymi wiadomościami,
- ustalanie priorytetów i konsekwentne przestrzeganie kolejności działań,
- skuteczne zarządzanie własnym czasem,
- kończenie w zaplanowanym terminie zadań i projektów,
- radzenie sobie z przeszkodami wynikającymi z cech własnej osobowości.
Historia, definicje, miejsce coachingu w zarządzaniu organizacją
Charakterystyka profesjonalnego coachingu
Zawieranie kontraktu i budowanie relacji z klientem
Psychologiczne aspekty procesu coachingu
Metody pomiaru efektów oraz funkcja i rodzaje superwizji
Etyczne uwarunkowania pracy coacha
Przed zarządzaniem pojawiły się nowe wyzwania związane z postępującym zróżnicowaniem kulturowym wewnątrz firm. Jednym z aspektów różnorodności jest internacjonalizacja zarządzania kapitałem ludzkim, wywołana procesem globalizacji gospodarki, integracją europejską i otwieraniem rynków pracy. Proces ten dotyczy nie tylko korporacji globalnych. W firmach o zasięgu krajowym także coraz częściej współpracujemy z cudzoziemcami i reemigrantami. Powstaje zatem konieczność doskonalenia systemu zarządzania, by zapewniał skuteczne współdziałanie osób wywodzących się z różnych kultur. Źródłem nowych uwarunkowań kulturowych stają się także: zmiana generacyjna związana z wchodzącym na rynki pracy pokoleniem Y oraz nasilające się różnice międzypokoleniowe wewnątrz firm. Zagadnienia te zostały poruszone w niniejszej książce. Rozważania mają charakter interdyscyplinarny, łącząc perspektywę nauk zarządzania oraz psychologii i socjologii.
Monografia stanowi interdyscyplinarne studium badawcze udziału małoletniego w procesie karnym w charakterze świadka oraz oceny uzyskanych od niego zeznań. Problematykę tę przedstawiono zarówno z punktu widzenia kryminalistyki i procesu karnego, jak i psychologii dziecięcej oraz pedagogiki.
Choć praca nie podaje gotowej recepty przesłuchania tak specyficznego świadka jakim jest dziecko, zawiera szereg sugestii umożliwiających zmodyfikowanie tradycyjnej taktyki przesłuchania świadka, na taką, która pozwoli na dostosowanie jej do potrzeb rozwojowych, intelektualnych i emocjonalnych dziecka. Wskazówki te okazać się mogą pomocne nie tylko dla zindywidualizowania przesłuchania małoletniego i uzyskania od niego wiarygodnej relacji, ale również dla zapewnienia możliwie jak najszerszej ochrony dziecku przed negatywnymi skutkami niewłaściwego prowadzenia tej czynności.
Pełna świetnych pomysłów i praktycznych rad książka wskazuje trenerom najlepsze metody stosowania humoru, aby mogli żartować w sposób właściwy i skuteczny.
W książce Śmiej się i ucz Doni Tamblyn udowadnia, że wykorzystanie humoru podczas szkoleń może przynieść znakomite rezultaty. Właściwie użyty humor zbliża i angażuje uczestników szkoleń, pomaga im w zapamiętaniu nowych treści, wspiera krytyczne myślenie, a także redukuje odczuwany stres, który może skutecznie zablokować zdolność uczenia się. Publikacja, powstała jako efekt wieloletniej praktyki i badań autorki nad procesami poznawczymi i teorią uczenia się, zawiera mnóstwo ćwiczeń-wyzwań i gier-łamigłówek, które pozwolą trenerom zwiększyć "iloraz humoru" i zaangażować emocjonalnie uczestników szkoleń.
Doni Tamblyn przekonuje, że nawet najbardziej poważni trenerzy, bez obaw o narażenie się na śmieszność, mogą wprowadzać elementy humoru i rozrywki do sesji szkoleniowych, aby stały się one nie tylko ciekawsze, pobudzające do kreatywnego myślenia, ale i bardziej efektywne.
Autorka udziela cennych wskazówek, radząc między innymi, aby:
przenieść środek ciężkości "na zewnątrz", wciągając uczestników szkoleń w dowcipne sytuacje i pozwalając im w nich uczestniczyć,
zawsze przyznawać się do "niewypałów", kiedy żart się nie udał,
dać uczestnikom szkoleń poczucie współdecydowania i prawo wyboru,
pozwolić sobie i innym na odrobinę niekonwencjonalnych i niepoważnych zachowań,
budować dobre relacje między uczestnikami sesji szkoleniowych,
korzystać z chwil odprężenia, aby proces nauczania stał się skuteczniejszy.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat marki prywatne detalistów rozwijały się w tempie dwukrotnie szybszym od słynnych marek producenckich. To wyzwanie, które wymaga niekonwencjonalnego i wyjątkowego podejścia zarówno od detalistów, jak i właścicieli marek producenckich. Dla jednych i drugich zjawisko to stwarza bowiem nowe szanse na ponowne określenie samych siebie i wprowadzenie prawdziwej innowacji do swojej oferty.
W książce omówiono zarówno niebezpieczeństwa, jak i nowe możliwości będące skutkiem gwałtownego wzrostu marek detalistów. Autorzy stworzyli konkretny program działania, który ma za zadanie pomóc wyższej kadrze zarządzającej detalistów i producentów marek w identyfikowaniu istniejących szans, skuteczniejszym przewidywaniu zagrożeń i radzeniu sobie z nimi.
Wspieranie rozwoju ucznia to rola zarówno rodziców jak i szkoły. Wspólne mądre działanie daje szansę na pełną satysfakcję z odniesionego sukcesu i szczęście dziecka.
Jak wspierać dziecko w nauce? Niezbędnik Aktywnego Rodzica
Każde dziecko ma prawo do sukcesu szkolnego i do rozwijania palety swoich talentów. Każdy rodzic pragnie, aby jego pociecha dobrze się rozwijała, rosła zdrowo i była szczęśliwa. Szkoła powinna stworzyć warunki dla realizacji tego celu, ale tylko wspólne działanie rodziców i szkoły przyniesie oczekiwane rezultaty.
W poradniku - wiele praktycznych informacji na temat rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym, jego potrzebach, małych i dużych problemach szkolnych. A także mini przewodnik dla rodziców sześciolatków, który pomoże ocenić, czy dziecko jest już gotowe zostać uczniem.
Wszystko po to, aby mądrze wspierać dziecko w rozwoju
i pomagać mu odnosić sukcesy, nie tylko w szkole!
Do poradnika dołączona jest płyta CD zawierająca m.in. plakaty edukacyjne, mini kurs umiejętności wychowawczych, zestaw zabaw rozwijających różne sfery rozwoju dziecka do wykorzystania w każdej sytuacji.
Książka zawiera ponad 100 cennych wskazówek dotyczących zarządzania, a także praktyczne informacje na temat jedenastu najważniejszych umiejętności z dziedziny zarządzania, między innymi:
- wyznaczania celów,
- podejmowania decyzji,
- zarządzania czasem,
- komunikacji,
- motywowania pracowników,
- delegowania obowiązków i prowadzenia spotkań.
Wstęp
str. 9
Rozdział 1. Specyfika controllingu w zarządzaniu projektami
str. 13
Zarządzanie projektami - przedsiębiorstwo zarządzane przez projekty
str. 13
Systematyka controllingu projektów
str. 27
Cybernetyczne ujęcie controllingu projektu
str. 35
Strategiczny controlling projektów
str. 40
Operacyjny controlling projektów
str. 44
Ośrodki odpowiedzialności w controllingu projektów
str. 46
Rozdział 2. Controlling projektu - kalkulacja kosztów projektu
str. 55
Zakres controllingu pojedynczego projektu
str. 55
Kalkulacja kosztów realizacji projektu
str. 68
Budżet pojedynczego projektu
str. 99
Rozdział 3. Controlling projektu - sterowanie wynikiem projektu
str. 109
Sterowanie wynikiem finansowym projektu
str. 109
Mierniki oceny wyników projektu
str. 144
Premiowanie zespołu projektowego
str. 149
Rozdział 4. Controlling portfela projektów
str. 163
Konstruowanie portfela projektów
str. 163
Zapotrzebowanie na zasoby i sterowanie ich wykorzystaniem
str. 180
Transfery wewnętrzne
str. 191
Wskaźniki zagregowane i metoda Earned Value w controllingu portfela projektów
str. 195
Premiowanie za wyniki portfela projektów
str. 199
W podręczniku przedstawiono wybrane zagadnienia z historii zasad odpowiedzialności nieletnich za naruszanie przez nich obowiązującego prawa, sądownictwa dla nieletnich oraz reguł, którym podporządkowane jest postępowanie przed tymi sądami. Istotną część podręcznika stanowi analiza prawna przepisów obowiązującej obecnie ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich z dnia 26 października 1982 r. oraz omówienie standardów międzynarodowych w zakresie traktowania nieletnich, w stosunku do których prowadzone jest postępowanie. Książka nie ma charakteru wyłącznie teoretycznego, uwzględnia bowiem problemy stosowania przepisów ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich w praktyce na tle orzecznictwa Sądu Najwyższego.
Adresaci:
Przeznaczona jest zarówno dla studentów uniwersyteckich wydziałów prawa i aplikantów poszczególnych zawodów prawniczych, jak i przedstawicieli praktyki stosujących przepisy ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich, a zwłaszcza sędziów rodzinnych, prokuratorów, policji, kuratorów, a także adwokatów.
W drugim wydaniu podręcznika autorka uwzględniła projekt ustawy - Prawo nieletnich przekazany do Ministerstwa Sprawiedliwości w lipcu 2008 r.
Zarządzanie kapitałem ludzkim (ZKL) jest strategią, którą wykorzystuje się, aby analizować, mierzyć i oceniać sposób tworzenia wartości przez politykę i praktyki personalne. Jego istotą jest dostrzeganie i ukazywanie wartości dodanej, którą przynoszą organizacjom zatrudnieni w niej ludzie, a także skuteczne zarządzanie nimi oraz powiązanie zarządzania zasobami ludzkimi ze strategią przedsiębiorstwa.
Do najważniejszych tematów omówionych w tym praktycznym poradniku należą:
koncepcja ZKL i istota procesu ZKL,
praktyka ZKL w odniesieniu do pomiaru i raportowania,
wykorzystanie ZKL do tworzenia strategii personalnej,
uczenie się i rozwój, zarządzanie wiedzą, zarządzanie przez efekty, zarządzanie wynagrodzeniami i zarządzanie talentami,
rola funkcji personalnej w ZKL,
przyszłość ZKL.
Książka zawiera również obszerny zestaw narzędzi, które kierownictwo organizacji może wykorzystać do tworzenia wtasnych praktyk z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim.
Książka kompleksowo prezentuje przepisy prawne dotyczące realizacji projektów w perspektywie budżetowej 2007-2013.
Autorzy wyjaśniają sposób przenikania się przepisów prawa wspólnotowego z krajowym, a także wskazują implikacje reformy prawnej unijnej polityki spójności dla polskich instytucji ,"obsługujących" fundusze strukturalne i Fundusz Spójności oraz dla potencjalnych beneficjentów.
Opracowanie może służyć dydaktyce - zarówno akademickiej, jak i otwartej (zwłaszcza do szkoleń w projektach).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?