Książka przedstawia autorską koncepcję przywództwa pozytywnego. Jest to pierwsze całościowe i empirycznie zweryfikowane podejście do stylu przywództwa, którego badacze pozytywnej nauki o organizacji poszukiwali od dłuższego czasu. Pozytywny lider dąży do doskonałości, czym dzieli się ze swoimi współpracownikami, zarazem umacniając ich i poświęcając się dla nich oraz stanowiąc dla nich etyczny wzór do naśladowania. Koncepcja przywództwa pozytywnego odpowiada na zapotrzebowanie naukowe, ale również praktyczne. Przeprowadzone badania wskazują na to, że pozytywni liderzy swoimi zachowaniami i podejściem pomagają pracownikom lepiej wykorzystać ich talenty i pracować z witalnością i zaangażowaniem, w tym samym czasie osiągając wysoki stopień dobrostanu, kapitału psychologicznego (nadziei, optymizmu, poczucia skuteczności i rezyliencji) oraz organizacyjnych zachowań obywatelskich.
Treścią książki jest zarządzanie pozytywne, a w szczególności wybrane jego elementy: kapitał psychologiczny, organizacyjne zachowania obywatelskie, empowerment, motywacja prospołeczna, pasja harmonijna i przedsiębiorcza, pozytywna odmienność oraz postrzegane wsparcie organizacyjne. Książka przedstawia elementy zarządzania pozytywnego, a także odpowiada na pytanie, jakie znaczenie mają one w osiąganiu przez firmę przedsiębiorczości organizacyjnej oraz wysokiej efektywności. W tym celu przeprowadzone zostały badania, których wyniki oraz ich omówienie przedstawione są w książce.
Dla badaczy książka przedstawia empirycznie zweryfikowany model wpływu elementów zarządzania pozytywnego na przedsiębiorczość organizacyjną i efektywność organizacji, a praktykom w dziedzinie zarządzania dostarcza wskazówek, jak wykorzystać zarządzanie pozytywne w prowadzeniu swoich przedsiębiorstw do sukcesu.
Książka odpowiada na pytanie, jakie znaczenie w procesie osiągania przez organizacje wysokiej efektywności ma zarządzanie pozytywne, a w szczególności orientacja pozytywna organizacji. Opracowanie zawiera krytyczny opis nurtów wysokiej efektywności organizacyjnej i pozytywnej teorii organizacji, konceptualizację i operacjonalizację orientacji pozytywnej. Autor zaprezentował również wyniki badań w zakresie kształtowania orientacji pozytywnej przez kontekst organizacyjny i zewnętrzny oraz jej wpływu na efektywność organizacji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?