Autorka opisuje, jakie zasady i standardy etyczne muszą być przestrzegane, aby proces profesjonalnego coachingu przebiegał prawidłowo, autentycznie wspierając rozwój jednostek i zespołów.
W książce omówiono m.in.:
o istotę i rodzaje coachingu;
o relacje między coachingiem a innymi formami wspierania rozwoju, takimi jak mentoring, konsulting, szkolenia;
o różnice między coachingiem a psychoterapią;
o najważniejsze zasady zawarte w kodeksach etycznych coachingu.
Ciekawe i praktyczne uzupełnienie treści stanowi część, w której kilkunastu coachów wywodzących się z różnych nurtów i szkół omawianej profesji dzieli się swoimi doświadczeniami zawodowymi. Omawiają oni dylematy etyczne pojawiające się w codziennej pracy coachów oraz propozycje ich rozstrzygania.
Wydanie II zostało rozszerzone o wiele nowych opinii oraz zaktualizowane. Czytelnik otrzymuje więc przegląd najnowszych uregulowań dotyczących profesji coacha.
,,Problematyka coachingu jest podejmowana przez wielu autorów. W (...) utworze wyeksponowano etyczne aspekty prowadzenia coachingu i to nadaje pozycji walor oryginalności"".
dr hab. Joanna Cewińska, prof. UŁ
,,Niewątpliwą zaletą książki jest przedstawienie zagrożeń i trudności towarzyszących pracy coacha, co można uznać za nowatorskie, bo w wielu publikacjach dotyczących coachingu dominuje >, nawet apologetyczne ujęcie"".
dr hab. Danuta Ślęczek-Czakon, prof. UŚ
,,Jak zbudować lub utrzymać merytoryczny fundament w swojej pracy coachingowej? Proszę zacząć od tej publikacji! Doskonała w każdym akapicie - zarówno dla młodych, jak i doświadczonych adep-tów sztuki coachingowej"".
Agnieszka Deja, prezes International Coach Federation Polska
,,Pozycję polecam wszystkim coachom, superwizorom i osobom zainteresowanym coachingiem, które pragną rozwijać swoją uważność etyczną w coachingu"".
Bartosz Berendt, prezes Izby Coachingu
Podręcznik prezentuje ogół pojęć i zagadnień składających się na akademicki wykład prawa kanonicznego.
Autorzy w przystępny sposób przedstawiają kluczowe tematy z tego zakresu, w tym m.in.:
• istotę i dzieje prawa kanonicznego,
• hierarchię w Kościele,
• stowarzyszenia wiernych,
• organizację Kościoła w strukturach kościelnych,
• wewnętrzną organizację diecezji,
• ponaddiecezjalną organizację kościelną,
• poszczególne sakramenty,
• Kościelny wymiar sprawiedliwości.
Publikacja uwzględnia najnowsze zmiany w kodeksie prawa kanonicznego dotyczące prawa karnego.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów prawa kanonicznego. Może także zainteresować każdego, kto chciałby poznać omawianą tematykę bądź poszerzyć znajomość prawa Kościoła.
Książka kompleksowo prezentuje zagadnienia związane z kontrolą menedżerską w szpitalach publicznych. Wdrożenie wskazanych w opracowaniu rozwiązań pomoże szpitalom poprawić uzyskiwane wyniki, w tym jakość i efektywność dostarczanych usług medycznych, a co za tym idzie – zapewnić lepszą opiekę zdrowotną pacjentom. Publikacja jest rezultatem wieloletnich badań w polskich i zagranicznych szpitalach. Autor przyjął założenie, że powodzenie procesu kontroli opiera się w znacznym zakresie na dyrektorze i jego prawidłowej interakcji z menedżerami średniego szczebla, czyli kierownikami (ordynatorami) oddziałów szpitalnych i innych działów medycznych oraz profesjonalistami medycznymi. Szczegółowo omówiono koncepcje kontroli i związane z nią teorie, uwzględniając cechy rynku ochrony zdrowia, usług medycznych i szpitali jako organizacji publicznych. Przeanalizowano również , główne elementy kontroli menedżerskiej i ich wzajemne relacje oraz ich związki z wynikami – w tym finansowymi – szpitali publicznych. Publikacja jest przeznaczona zarówno dla menedżerów ochrony zdrowia, jak i pracowników naukowych i studentów kierunków związanych z zarządzaniem w placówkach medycznych.
Publikacja zawiera przepisy Traktatu o Unii Europejskiej i Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, wraz ze wszystkimi protokołami, regulaminami, załącznikami i deklaracjami oraz tabelami ekwiwalencyjnymi. Dodatkowo zamieszczono także tekst Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej. Książka jest przeznaczona dla prawników praktyków, jak również dla studentów wydziałów prawa oraz osób zainteresowanych prawem unijnym.
Książka zawiera omówienie zagadnień dotyczących gospodarki finansowej jednostek sektora finansów publicznych, koncentrując się na ich rachunkowości. Będzie stanowić użyteczne źródło wiedzy teoretycznej i praktycznej z obszaru: • funkcjonowania sektora finansów publicznych, • jego organizacji, • zasad gospodarki finansowej, • sporządzania planów finansowych, • zastosowania klasyfikacji budżetowej, a w szczególności wiedzy dotyczącej rachunkowości i sprawozdawczości typowych podmiotów tego sektora (tj. państwowych i samorządowych jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, jednostek samorządu terytorialnego) Książka jest przeznaczona dla pracowników administracji samorządowej, ekonomistów, księgowych, a także osób zamierzających podjąć pracę w jednostkach sektora publicznego. Będzie cennym źródłem wiedzy dla studentów oraz słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu finansów publicznych, rachunkowości budżetowej, audytu wewnętrznego.
Opracowanie w sposób kompleksowy przedstawia podstawy prawne do stanowienia aktów prawa miejscowego uregulowanych w ustawie o świadczeniach rodzinnych oraz ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.Autor scharakteryzował ogólne zasady stanowienia aktów prawa miejscowego, które powinny być wykorzystywane przez osoby przygotowujące projekty uchwał organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego. Uwzględnił aktualne kwoty świadczeń oraz pośrednio oddziałujące na ich treść zmiany aktów prawnych w zakresie zasad udzielania świadczenia wychowawczego, które obowiązują od 1 stycznia 2022 roku.Ponadto w publikacji znajdują się przykłady uchwał, m.in. w sprawach:o szczegółowych warunków odstępowania od ustalenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej i udzielania ulg w tej opłacie, zwiększenia minimalnej wysokości środków finansowych dla placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego;o gminnych świadczeń na rzecz rodziny;o podniesienia kwot dodatków do zasiłku rodzinnego;o zwiększenia wysokości pomocy dla osób usamodzielnianych.Książka jest przeznaczona dla pracowników administracji samorządowej, będzie pomocna przy tworzeniu projektów prawa miejscowego, a także jego stosowaniu. Zainteresuje również radców prawnych zajmujących się obsługą jednostek samorządu terytorialnego.
Publikacja ma szczególny charakter, ponieważ z jednej strony zawiera pogłębioną analizą naukową przedstawianych problemów, a z drugiej strony nie zaniedbuje potrzeb praktyków, którzy poszukują argumentacji przy rozwiązywaniu problemów w postępowaniach przed organami administracji architektoniczno–budowlanej oraz przed sądami.
Ponadto pokazuje, jak istotne jest odpowiednie skonstruowanie granic wznowionego postępowania tak, aby nie stało się ono narzędziem nieuzasadnionej ingerencji w proces budowlany. Jest to w szczególności uzasadnione dlatego, że wznowienie postępowania ma miejsce zwykle w sytuacji, gdy pozwolenie na budowę jest w trakcie realizacji, a niekiedy inwestycja jest już nawet zrealizowana.
Wyeksponowany jest też istotny aspekt dotyczący inicjatywy wszczęcia tego postępowania w kontekście odrębnej, niż w Kodeksie postępowania administracyjnego, definicji strony w postępowaniu o pozwolenie na budowę. W grę wchodzi kolizja prawa własności różnych podmiotów, którą należy rozwiązać stosując nie tylko przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, Prawa Budowlanego ale także zasadę proporcjonalności, mającej swoje źródło w Konstytucji RP.
W publikacji kompleksowo omówiono cały proces wznowienia postępowania w sprawie udzielenia pozwolenia na budowę. Przedstawiono w niej m.in.:
• przesłanki, cel i granice wznowienia postępowania;
• tryb i termin wniesienia podania o wznowienie postępowania;
• formę wszczęcia oraz odmowy wszczęcia postępowania w sprawie wznowienia;
• dopuszczalność wstrzymania wykonania decyzji i ograniczenie dopuszczalności uchylenia decyzji w wyniku wznowienia;
• instancyjność w decyzjach wznowieniowych;
• skutki dla realizowanego lub oddanego do użytku, przedsięwzięcia budowlanego.
Publikacja jest przeznaczona dla przedstawicieli zawodów prawniczych – adwokatów, radców prawnych, sędziów. Zainteresuje również urzędników oraz przedstawicieli nauki.
Każdy pacjent, korzystając z opieki zdrowotnej, oczekuje, że uzyska fachową pomoc medyczną oraz że udzielane mu świadczenia zdrowotne będą dla niego bezpieczne. Niestety, zdarza się, iż zamiast poprawy stanu zdrowia dochodzi do jego pogorszenia.Pandemie i związana z nimi niepewność, nieprecyzyjne przepisy prawne, niedobór kadr medycznych, przeciążenie pracą, paternalistyczny sposób traktowania pacjentów mają ogromny wpływ na jakość opieki medycznej i związane z tym bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów. By zminimalizować ryzyko związane z tymi zagrożeniami autorzy zwracają szczególną uwagę na najbardziej optymalny sposób zorganizowania systemu ochrony zdrowia, zasady udzielania świadczeń zdrowotnych, współdziałanie profesjonalistów medycznych z pacjentami.Książka w praktyczny sposób wskazuje, jak poprawić bezpieczeństwo na wszystkich etapach procesu diagnostyczno-terapeutycznego, a także jak ważne jest zaangażowanie osób udzielających świadczeń zdrowotnych z jednej strony oraz aktywność ze strony pacjentów świadomych swoich praw i ciążących na nich obowiązków, z drugiej strony.
Książka kompleksowo, krok po kroku, wyjaśnia czytelnikowi najważniejsze zagadnienia prawne związane z prowadzeniem gabinetu stomatologicznego.Autorka szczegółowo omawia problematykę dotyczącą m.in.:rejestracji działalności stomatologicznej;obowiązków sanitarnych;dokumentacji medycznej i zgody na leczenie;obowiązków związanych z przeciwdziałaniem zakażeniom i bezpieczeństwem biologicznym;zatrudniania pracowników.W drugim wydaniu uwzględniono najnowsze zmiany przepisów o odpadach medycznych, udostępnianiu dokumentacji medycznej i ochronie danych osobowych.Publikacja została napisana prostym, zrozumiałym językiem, a zagadnienia przedstawione są w formie przystępnych wyjaśnień i komentarzy oraz uzupełnione o gotowe do wypeł-nienia wzory dokumentów niezbędnych do prowadzenia gabinetu stomatologicznego.
Stan prawny: 1 stycznia 2022 r.
Komentarz zawiera omówienie najważniejszych zagadnień związanych ze stosowaniem ustawy – Kodeks morski oraz powiązanych z nią polskich i unijnych aktów prawnych, a także międzynarodowych konwencji morskich. Uwzględniono w nim najnowsze rozwiązania prawne dotyczące przewozu morzem pasażerów i ich bagażu, zanieczyszczania morza przez statki oraz usuwania wraków. Skomentowano przewóz ładunku drogą morską i odpowiedzialność przewoźnika. Przedstawiono także niezbędne do interpretacji i stosowania przepisów komentowanej ustawy odniesienie do spraw bezpieczeństwa morskiego, morskiego prawa pracy i morskiego prawa administracyjnego.
Autorzy analizują m.in. następujące zagadnienia:
• charakter prawny statku morskiego, jego przynależność, rejestrację, własność oraz hipotekę morską i przywileje na statku;
• pozycję prawną kapitana statku morskiego;
• ograniczenie odpowiedzialności za roszczenia morskie;
• umowy: przewozu ładunku, przewozu pasażerów, czarteru na czas, ubezpieczenia morskiego;
• prawa pasażerów podróżujących drogą morską;
• usługi pomocnicze w żegludze morskiej;
• świadczenie usług pilotowych i holowniczych;
• ratownictwo morskie i postępowanie z mieniem zatopionym lub znalezionym;
• awarię wspólną i wypadki morskie, w tym zderzenia i zanieczyszczenie ze statków;
• postępowanie w sprawach związanych z ograniczeniem odpowiedzialności za roszczenia morskie i dochodzeniem roszczeń związanych z zanieczyszczeniem morza.
W książce przedstawiono e-learning jako proces edukacyjny składający się z następujących po sobie etapów: projektowanie, organizowanie, realizacja i ewaluacja. Wskazano działania, jakie powinny być podjęte na każdym z nich, aby e-learning był skuteczny i pozwolił na osiągnięcie celów edukacyjnych. Autorka wyjaśnia zagadnienia dotyczące metodologii opracowania projektu kursu e-learningowego, skutecznych strategii realizacji procesu nauczania on-line, metod i zasad efektywnej oceny osiągnięć uczestników kursów on-line, opracowania atrakcyjnych materiałów dydaktycznych.W książce znajdują się wskazówki: jak zaprojektować, zorganizować i zrealizować dobry jakościowo kurs on-line, który pozwoli na osiągnięcie celów kształcenia, dotyczące komunikacji i interakcji, organizowania pracy grupowej, orientowania i motywowania uczestników do nauki, jakie strategie i kryteria oceny postępów uczestników należy stosować, aby wesprzeć ich w procesie uczenia się i zachęcić do nauki, w jaki sposób aktywizować uczestników kursów e-learningowych, aby chcieli się uczyć i nabywać nowe kompetencje. Publikacja wskazuje, jak zaprojektować i zrealizować kurs, szkolenie e-learningowe, a także lekcje on-line oraz ocenić ich jakość. Jest atrakcyjna zarówno dla trenerów biznesu, firm szkoleniowych, nauczycieli wszystkich poziomów nauczania, wykładowców akademickich, jak i pracowników odpowiedzialnych za e-learning w firmach.
Książka jest przewodnikiem po zasadach dobrych manier i savoir-vivre'u. Autorka w przystępny sposób opisuje zagadnienia z zakresu protokołu dyplomatycznego i etykiety, a także omawia reguły obowiązujące w sytuacjach codziennych. Informacje teoretyczne wzbogacono rysunkami oraz praktycznymi przykładami.W kolejnym już wydaniu publikacji uwzględniono zmiany we współczesnej etykiecie, będące następstwem nowych sposobów i narzędzi komunikacji, nowych sposobów przemieszczania się oraz różnic międzykulturowych, a także zmiany wprowadzone ustawą z 21.01.2021 r. o służbie zagranicznej.W opracowaniu przybliżono najbardziej istotne tematy z zakresu protokołu dyplomatycznego, etykiety oraz reguł savoir-vivre'u, w tym m.in.: o podstawowe pojęcia stosowane w dyplomacji;o zasadę precedencji i jej następstwa;o przygotowanie wizyt na wysokim szczeblu oraz negocjowanie i podpisanie porozumień międzynarodowych;o podstawy organizacji uroczystości i ceremonii oficjalnych;o protokół dyplomatyczny w organizacjach międzynarodowych (ONZ, NATO, Unii Europejskiej, Radzie Europy);o zasady korespondencji dyplomatycznej i oficjalnej oraz netykiety;o reguły organizacji przyjęć oraz spotkań towarzyskich i etykietę w biznesie. Publikacja jest przeznaczona dla pracowników szeroko pojętej administracji publicznej, dyplomatów oraz przedstawicieli świata biznesu. Zainteresuje również studentów stosunków międzynarodowych, zarządzania, turystyki i hotelarstwa.
Książka stanowi precyzyjne omówienie przypadków skutkujących wygaśnięciem przedstawicielskiego mandatu radnego oraz konsekwencji prawnych wynikających z utraty tego mandatu. Zawiera analizę najnowszego orzecznictwa sądowego i rozstrzygnięć nadzorczych, które wykształciły się na kanwie problematyki mandatu radnego wraz z uwagami krytycznymi dotyczącymi tych orzeczeń. Autorka przedstawia również liczne postulaty o charakterze de lege ferenda.Publikacja jest przeznaczona zarówno dla radnych wszystkich jednostek samorządu terytorialnego, jak i organów stanowiących tych jednostek oraz komisarzy wyborczych stwierdzających wygaśnięcie mandatu. Zainteresuje też pracowników urzędów administracji publicznej - rządowej i samorządowej - ze względu na problematykę zakazu łączenia mandatu radnego z wykonywaniem funkcji w tych urzędach, a także pracowników wydziałów nadzoru prawnego wojewodów oceniających legalność uchwał i pracowników urzędów skarbowych oraz CBA.
Rozporządzenie Rady (UE) 2019/1111 w sprawie jurysdykcji, uznawania i wykonywania orzeczeń w sprawach małżeńskich i w sprawach dotyczących odpowiedzialności rodzicielskiej oraz w sprawie uprowadzenia dziecka za granicę ustanawia z dniem 1 sierpnia 2022 r. jednolite w całej Unii Europejskiej przepisy dotyczące jurysdykcji w przypadku rozwodu, separacji, unieważnienia małżeństwa, a także przepisy dotyczące sporów z zakresu odpowiedzialności rodzicielskiej, w których występuje aspekt międzynarodowy.Rozporządzenie to od 1 sierpnia 2022 r. będzie stosowane bezpośrednio we wszystkich państwach UE, co oznacza, że uznawanie orzeczeń sądowych odbywać się będzie bez potrzeby przeprowadzania specjalnego postępowania, a wykonywanie orzeczeń sądowych w innych państwach członkowskich UE będzie się odbywało bez konieczności uzyskania stwierdzenia ich wykonalności. Komentarz zawiera pogłębioną analizę przepisów prawa unijnego cywilnego procesowego wraz z bogatym wyborem orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i orzecznictwa sądów krajowych. W publikacji omówiono zagadnienia dotyczące m.in.:o rozwodu, separacji i unieważnienia małżeństwa,o przyznawania, wykonywania, przekazywania, pełnego lub częściowego pozbawienia odpowiedzialności rodzicielskiej,o bezprawnego uprowadzenia lub zatrzymania dziecka.Przedstawiono rozwiązanie konkretnych problemów w zakresie obiegu orzeczeń i dokumentów urzędowych. Wyjaśniono zasady dotyczące prawa dziecka do wyrażenia swoich poglądów w ramach postępowania, które go dotyczy. Książka zainteresuje prawników praktyków: adwokatów, radców prawnych, sędziów, notariuszy, prokuratorów, a także teoretyków prawa. Autorzy są pracownikami oraz współpracownikami naukowo-dydaktycznymi w Zakładzie Prawa Cywilnego i Prawa Międzynarodowego Prywatnego na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz w Centrum Badań Problemów Prawnych i Ekonomicznych Komunikacji Elektronicznej na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, mają bogate doświadczenie praktyczne oraz dydaktyczne z zakresu prawa prywatnego międzynarodowego, procedury cywilnej, unijnego prawa cywilnego procesowego i międzynarodowego postępowania cywilnego.
Publikacja ma na celu przedstawienie idei lean management i narzędzi z nią związanych, jako rozwiązania, które może przyczynić się do lepszego zarządzania podmiotami leczniczymi. Poprawa efektywności funkcjonowania tych podmiotów przez ,,odchudzenie"" procesów w nich realizowanych, pozwoli nie tylko pozytywnie wpływać na wyniki finansowe szpitali, ale również na podniesienie jakości obsługi pacjentów. Opracowanie prezentuje m.in.: rodzaje podmiotów leczniczych i zachodzące w nich zmiany organizacyjne, podstawowe pojęcia lean management, zagadnienia związane z zapewnieniem bezpieczeństwa pacjentom, rodzaje marnotrawstwa i sposoby jego eliminacji oraz metody doskonalenia podmiotów leczniczych. Książka jest przeznaczona dla menedżerów podmiotów leczniczych, kierowników klinik, ordynatorów, zarządów spółek skomercjalizowanych szpitali. Będzie przydatna zarówno dla studentów kierunków ekonomicznych i uniwersytetów medycznych, jak i słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania podmiotami leczniczymi.
Ico_Gray_17.gif [486 B] The first complete overview of drone regulations in the European Union provides legal commentaries to regulations on unmanned aircraft systems. It aims to answer many questions that arise when applying the new European regulations, to give tips and clues for different recipients (pilots, operators, employers, state aviation authorities) and to explain issues that may be unclear for lawyers but also people not used to working on acts of law.The book contains detailed descriptions of how to meet the obligations of personal data protection in the case of data processing by means of drones and how to demonstrate the fulfilment of these obligations.Ico_Gray_6.gif [752 B] This book is addressed to people who in their professional practice will apply European regulations governing the use of drones, their design, construction, introduction to the market, etc. These may include lawyers - persons providing legal assistance, judges, public administration officials but not only. The authors' intention, which is reflected in the construction of individual chapters and a broader presentation of practical issues, is that this book should be useful for people using aircraft in their professional activity - entrepreneurs providing services using them, involved in design, construction, marketing, as well as the certification process.
Celem książki jest rozpoznanie roli i znaczenia szkolnej czasoprzestrzeni oraz jej wielowymiarowości. Publikacja ukazuje jej rangę w tworzeniu codziennych interakcji oraz istotność w kreowaniu procesów wychowania i kształcenia, a także optymalizację jej wykorzystania. Autorzy opisują oraz analizują czasoprzestrzeń w kontekście odbywających się w szkole i poza nią zdarzeń oraz procesów edukacyjnych z uwzględnieniem szerokiego kontekstu kulturowego, antropologicznego oraz społeczno-politycznego. Zagadnienia te omawiane są zarówno z perspektywy nauczyciela, dyrektora szkoły, ucznia, jak i rodziców.Ico_Gray_21.gif [502 B] Publikacja jest próbą odpowiedzi między innymi na następujące pytania:- jakie obowiązują w szkole reguły dotyczące zarządzania wykorzystaniem czasu i przestrzeni?- czemu lub komu służy w szkolnej codzienności właściwe wykorzystanie czasu i przestrzeni?- jakie działania są możliwe do podjęcia w zastanej czasoprzestrzeni szkoły?Ico_Gray_6.gif [752 B] Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz polityków oświatowych. Zainteresuje również studentów wydziałów pedagogicznych.
W publikacji omówiono kulturę demokracji w szkole, biorąc pod uwagę szeroki katalog składających się na nią i nie zawsze oczywistych elementów. Dzięki temu zjawiska z pozoru niezwiązane z demokracją (np. sztuka) jawią się jako ważne narzędzia i kanały budowania demokracji w szkole.Autor opisał relacje zachodzące pomiędzy demokracją a edukacją w kontekście funkcjonowania kultury szkoły i w odniesieniu do wielu dynamicznie zmieniających się narracji, perspektyw czy pozycji ideologicznych. Celem publikacji jest ożywienie myślenia o demokracji w edukacji, co ma być bodźcem chroniącym przed zbyt schematycznym, oczywistym, popularnym sposobem spojrzenia na szkołę. Stanowi próbę odpowiedzi na takie pytania, jak:Czy demokracja szkolna jest krokiem ku dojrzałości uczniów oraz jak z niej korzystać?Czy bardziej należy obawiać się nadmiaru demokracji w kulturze szkoły czy jej niedostatku?Czy kultura demokracji szkolnej jest kulturą pozwalającą przekraczać instrumentalny charakter edukacji?Ico_Gray_6.gif [752 B] Publikacja przeznaczona jest dla pracowników naukowych, przedstawicieli społeczności akademickich, nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, polityków i pracowników oświaty.
Dziecko, nie będąc stroną sporu sądowego w kwestiach dotyczących wykonywania władzy rodzicielskiej i kontaktów, jest bez wątpienia jego centralną postacią, dlatego naczelną wartością podlegającą ochronie powinno być jego dobro. W książce przeanalizowano, czy obowiązujące przepisy oraz praktyka mediacyjna realizują tę zasadę. Wyjaśniono m.in.:o czy do mediacji powinno się przenosić regulacje wykorzystywane w postępowaniu sądowym, np. przesłanki przemawiające za wysłuchaniem dziecka, zasady przeprowadzania przesłuchania dziecka;o kto powinien decydować o udziale (czynnym) dziecka w mediacji - sąd, mediator, przedstawiciele ustawowi;o czy mediator powinien pełnić rolę gwaranta dobra dziecka czy też przypisanie mu takiej funkcji kłóciłoby się z zasadami prowadzenia mediacji, w tym zwłaszcza z zasadą bezstronności;o czy dziecko jest stroną ugody w sprawach dotyczących władzy rodzicielskiej i kontaktów. Publikacja zawiera także rekomendacje pod adresem ustawodawcy co do wprowadzenia albo zmodyfikowania określonych instytucji prawnych w celu pełniejszego uwzględniania zasady dobra dziecka w toku mediacji. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla sędziów i mediatorów, dla których może stanowić bazę do wypracowania tzw. standardów prowadzenia mediacji z udziałem dzieci w sprawach dotyczących wykonywania władzy rodzicielskiej i kontaktów. Zainteresuje także adwokatów i radców prawnych oraz pracowników nauk społecznych zajmujących się prawem rodzinnym, postępowaniem cywilnym czy alternatywnymi metodami rozwiązywania sporów, w tym zwłaszcza mediacją.Autorami opracowania są nie tylko prawnicy, lecz także psycholodzy i mediatorzy, dzięki czemu książka zyskała również perspektywę psychologiczną i pedagogiczną, nawiązującą do sytuacji dziecka w rozstaniu rodziców.
Uczestnictwo w edukacji dialogowej zmienia sposób patrzenia na proces uczenia się i stwarza podstawę rozwoju samodzielnego i krytycznego myślenia, ważnego dla stron tego dialogu – nauczycieli oraz dzieci. Zadaniem nauczyciela jest prowokowanie dyskusji, eksponowanie różnic w opiniach, formułowanie pytań, kwestionowanie opinii, wskazywanie na alternatywne punkty widzenia.
W poszczególnych rozdziałach omówiono rolę nauczyciela w kontekście zmian edukacyjnych, modele edukacyjnych relacji nauczyciel–uczniowie w codzienności szkolnej oraz edukację dialogową – jej różne ujęcia i rozwiązania.
Uczestnictwo w edukacji dialogowej zmienia sposób patrzenia na proces uczenia się i stwarza podstawę rozwoju samodzielnego i krytycznego myślenia, ważnego dla stron tego dialogu – nauczycieli oraz dzieci. Zadaniem nauczyciela jest prowokowanie dyskusji, eksponowanie różnic w opiniach, formułowanie pytań, kwestionowanie opinii, wskazywanie na alternatywne punkty widzenia.
W poszczególnych rozdziałach omówiono rolę nauczyciela w kontekście zmian edukacyjnych, modele edukacyjnych relacji nauczyciel–uczniowie w codzienności szkolnej oraz edukację dialogową – jej różne ujęcia i rozwiązania.
Autorka pokazuje jak interpretować i wykorzystać dialog w praktyce szkolnej, wskazuje możliwości jego zastosowania w procesie wspierania myślenia, rozwiązywania problemów, krytycznego analizowania zagadnień, współtworzenia myślenia w procesie komunikacji.
Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, osób kształcących nauczycieli, pedagogów, psychologów, studentów kierunków pedagogicznych. Zainteresuje również rodziców uczniów oraz każdego, kto jest zainteresowany zmianami w polskiej edukacji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?