Stan prawny: 1 stycznia 2022 r.
Komentarz zawiera omówienie najważniejszych zagadnień związanych ze stosowaniem ustawy – Kodeks morski oraz powiązanych z nią polskich i unijnych aktów prawnych, a także międzynarodowych konwencji morskich. Uwzględniono w nim najnowsze rozwiązania prawne dotyczące przewozu morzem pasażerów i ich bagażu, zanieczyszczania morza przez statki oraz usuwania wraków. Skomentowano przewóz ładunku drogą morską i odpowiedzialność przewoźnika. Przedstawiono także niezbędne do interpretacji i stosowania przepisów komentowanej ustawy odniesienie do spraw bezpieczeństwa morskiego, morskiego prawa pracy i morskiego prawa administracyjnego.
Autorzy analizują m.in. następujące zagadnienia:
• charakter prawny statku morskiego, jego przynależność, rejestrację, własność oraz hipotekę morską i przywileje na statku;
• pozycję prawną kapitana statku morskiego;
• ograniczenie odpowiedzialności za roszczenia morskie;
• umowy: przewozu ładunku, przewozu pasażerów, czarteru na czas, ubezpieczenia morskiego;
• prawa pasażerów podróżujących drogą morską;
• usługi pomocnicze w żegludze morskiej;
• świadczenie usług pilotowych i holowniczych;
• ratownictwo morskie i postępowanie z mieniem zatopionym lub znalezionym;
• awarię wspólną i wypadki morskie, w tym zderzenia i zanieczyszczenie ze statków;
• postępowanie w sprawach związanych z ograniczeniem odpowiedzialności za roszczenia morskie i dochodzeniem roszczeń związanych z zanieczyszczeniem morza.
W książce przedstawiono e-learning jako proces edukacyjny składający się z następujących po sobie etapów: projektowanie, organizowanie, realizacja i ewaluacja. Wskazano działania, jakie powinny być podjęte na każdym z nich, aby e-learning był skuteczny i pozwolił na osiągnięcie celów edukacyjnych. Autorka wyjaśnia zagadnienia dotyczące metodologii opracowania projektu kursu e-learningowego, skutecznych strategii realizacji procesu nauczania on-line, metod i zasad efektywnej oceny osiągnięć uczestników kursów on-line, opracowania atrakcyjnych materiałów dydaktycznych.W książce znajdują się wskazówki: jak zaprojektować, zorganizować i zrealizować dobry jakościowo kurs on-line, który pozwoli na osiągnięcie celów kształcenia, dotyczące komunikacji i interakcji, organizowania pracy grupowej, orientowania i motywowania uczestników do nauki, jakie strategie i kryteria oceny postępów uczestników należy stosować, aby wesprzeć ich w procesie uczenia się i zachęcić do nauki, w jaki sposób aktywizować uczestników kursów e-learningowych, aby chcieli się uczyć i nabywać nowe kompetencje. Publikacja wskazuje, jak zaprojektować i zrealizować kurs, szkolenie e-learningowe, a także lekcje on-line oraz ocenić ich jakość. Jest atrakcyjna zarówno dla trenerów biznesu, firm szkoleniowych, nauczycieli wszystkich poziomów nauczania, wykładowców akademickich, jak i pracowników odpowiedzialnych za e-learning w firmach.
Książka stanowi precyzyjne omówienie przypadków skutkujących wygaśnięciem przedstawicielskiego mandatu radnego oraz konsekwencji prawnych wynikających z utraty tego mandatu. Zawiera analizę najnowszego orzecznictwa sądowego i rozstrzygnięć nadzorczych, które wykształciły się na kanwie problematyki mandatu radnego wraz z uwagami krytycznymi dotyczącymi tych orzeczeń. Autorka przedstawia również liczne postulaty o charakterze de lege ferenda.Publikacja jest przeznaczona zarówno dla radnych wszystkich jednostek samorządu terytorialnego, jak i organów stanowiących tych jednostek oraz komisarzy wyborczych stwierdzających wygaśnięcie mandatu. Zainteresuje też pracowników urzędów administracji publicznej - rządowej i samorządowej - ze względu na problematykę zakazu łączenia mandatu radnego z wykonywaniem funkcji w tych urzędach, a także pracowników wydziałów nadzoru prawnego wojewodów oceniających legalność uchwał i pracowników urzędów skarbowych oraz CBA.
Publikacja ma na celu przedstawienie idei lean management i narzędzi z nią związanych, jako rozwiązania, które może przyczynić się do lepszego zarządzania podmiotami leczniczymi. Poprawa efektywności funkcjonowania tych podmiotów przez ,,odchudzenie"" procesów w nich realizowanych, pozwoli nie tylko pozytywnie wpływać na wyniki finansowe szpitali, ale również na podniesienie jakości obsługi pacjentów. Opracowanie prezentuje m.in.: rodzaje podmiotów leczniczych i zachodzące w nich zmiany organizacyjne, podstawowe pojęcia lean management, zagadnienia związane z zapewnieniem bezpieczeństwa pacjentom, rodzaje marnotrawstwa i sposoby jego eliminacji oraz metody doskonalenia podmiotów leczniczych. Książka jest przeznaczona dla menedżerów podmiotów leczniczych, kierowników klinik, ordynatorów, zarządów spółek skomercjalizowanych szpitali. Będzie przydatna zarówno dla studentów kierunków ekonomicznych i uniwersytetów medycznych, jak i słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania podmiotami leczniczymi.
Celem książki jest rozpoznanie roli i znaczenia szkolnej czasoprzestrzeni oraz jej wielowymiarowości. Publikacja ukazuje jej rangę w tworzeniu codziennych interakcji oraz istotność w kreowaniu procesów wychowania i kształcenia, a także optymalizację jej wykorzystania. Autorzy opisują oraz analizują czasoprzestrzeń w kontekście odbywających się w szkole i poza nią zdarzeń oraz procesów edukacyjnych z uwzględnieniem szerokiego kontekstu kulturowego, antropologicznego oraz społeczno-politycznego. Zagadnienia te omawiane są zarówno z perspektywy nauczyciela, dyrektora szkoły, ucznia, jak i rodziców.Ico_Gray_21.gif [502 B] Publikacja jest próbą odpowiedzi między innymi na następujące pytania:- jakie obowiązują w szkole reguły dotyczące zarządzania wykorzystaniem czasu i przestrzeni?- czemu lub komu służy w szkolnej codzienności właściwe wykorzystanie czasu i przestrzeni?- jakie działania są możliwe do podjęcia w zastanej czasoprzestrzeni szkoły?Ico_Gray_6.gif [752 B] Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz polityków oświatowych. Zainteresuje również studentów wydziałów pedagogicznych.
W publikacji omówiono kulturę demokracji w szkole, biorąc pod uwagę szeroki katalog składających się na nią i nie zawsze oczywistych elementów. Dzięki temu zjawiska z pozoru niezwiązane z demokracją (np. sztuka) jawią się jako ważne narzędzia i kanały budowania demokracji w szkole.Autor opisał relacje zachodzące pomiędzy demokracją a edukacją w kontekście funkcjonowania kultury szkoły i w odniesieniu do wielu dynamicznie zmieniających się narracji, perspektyw czy pozycji ideologicznych. Celem publikacji jest ożywienie myślenia o demokracji w edukacji, co ma być bodźcem chroniącym przed zbyt schematycznym, oczywistym, popularnym sposobem spojrzenia na szkołę. Stanowi próbę odpowiedzi na takie pytania, jak:Czy demokracja szkolna jest krokiem ku dojrzałości uczniów oraz jak z niej korzystać?Czy bardziej należy obawiać się nadmiaru demokracji w kulturze szkoły czy jej niedostatku?Czy kultura demokracji szkolnej jest kulturą pozwalającą przekraczać instrumentalny charakter edukacji?Ico_Gray_6.gif [752 B] Publikacja przeznaczona jest dla pracowników naukowych, przedstawicieli społeczności akademickich, nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, polityków i pracowników oświaty.
Uczestnictwo w edukacji dialogowej zmienia sposób patrzenia na proces uczenia się i stwarza podstawę rozwoju samodzielnego i krytycznego myślenia, ważnego dla stron tego dialogu – nauczycieli oraz dzieci. Zadaniem nauczyciela jest prowokowanie dyskusji, eksponowanie różnic w opiniach, formułowanie pytań, kwestionowanie opinii, wskazywanie na alternatywne punkty widzenia.
W poszczególnych rozdziałach omówiono rolę nauczyciela w kontekście zmian edukacyjnych, modele edukacyjnych relacji nauczyciel–uczniowie w codzienności szkolnej oraz edukację dialogową – jej różne ujęcia i rozwiązania.
Uczestnictwo w edukacji dialogowej zmienia sposób patrzenia na proces uczenia się i stwarza podstawę rozwoju samodzielnego i krytycznego myślenia, ważnego dla stron tego dialogu – nauczycieli oraz dzieci. Zadaniem nauczyciela jest prowokowanie dyskusji, eksponowanie różnic w opiniach, formułowanie pytań, kwestionowanie opinii, wskazywanie na alternatywne punkty widzenia.
W poszczególnych rozdziałach omówiono rolę nauczyciela w kontekście zmian edukacyjnych, modele edukacyjnych relacji nauczyciel–uczniowie w codzienności szkolnej oraz edukację dialogową – jej różne ujęcia i rozwiązania.
Autorka pokazuje jak interpretować i wykorzystać dialog w praktyce szkolnej, wskazuje możliwości jego zastosowania w procesie wspierania myślenia, rozwiązywania problemów, krytycznego analizowania zagadnień, współtworzenia myślenia w procesie komunikacji.
Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, osób kształcących nauczycieli, pedagogów, psychologów, studentów kierunków pedagogicznych. Zainteresuje również rodziców uczniów oraz każdego, kto jest zainteresowany zmianami w polskiej edukacji.
W podręczniku zostały omówione podstawowe zagadnienia części ogólnej prawa cywilnego, w tym: prawo osobowe, czynności prawne, przedstawicielstwo, przedawnienie roszczeń, ustrój i funkcjonowanie przedsiębiorców (zwłaszcza prawo spółek handlowych), zarys prawa rzeczowego (własność, inne prawa rzeczowe, księgi wieczyste, posiadanie), zobowiązania (m.in. umowy handlowe, odpowiedzialność odszkodowawcza), podstawy prawa spadkowego, prawa papierów wartościowych, zabezpieczenia wierzytelności i prawa własności przemysłowej (w tym znaki towarowe, patenty) oraz zwalczanie nieuczciwej konkurencji. W ósmym wydaniu szczegółowo przedstawiono:o nowe regulacje w obszarze spółek handlowych, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów obowiązujących od 1.07.2021 r. dotyczących nowego typu spółki − prostej spółki akcyjnej;o zmiany w prawie papierów wartościowych zmierzające do dematerializacji akcji;o wprowadzenie obowiązku dokonywania czynności w rejestrach KRS wyłącznie w formie elektronicznej;o nowe wysokości odsetek z tytułu płatności pieniężnych, a od lipca 2021 r. - odsetek ustawowych za opóźnienie płatności w transakcjach handlowych;o szczególną regulację dotyczącą pandemii COVID-19 trwającej w latach 2020-2021, spowodowanej wirusem SARS-CoV-2, odnoszącą się do wielu dziedzin prawa.Autorzy publikacji są wykładowcami Uniwersytetu Łódzkiego i jednocześnie wykonują zawody adwokata lub radcy prawnego. Redaktor naukowy i współautor podręcznika jest sędzią Sądu Najwyższego. Wpłynęło to na wybór zawartej w książce problematyki i sposób jej prezentacji, łączący teorię z praktyką prawniczą i gospodarczą.Publikacja została nagrodzona w konkursie na najlepszy podręcznik akademicki 2007 roku. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla studentów administracji, zarządzania, ekonomii, finansów i bankowości oraz słuchaczy studiów podyplomowych. Będzie użyteczna dla studentów prawa i prawników w powtórzeniu podstawowych zagadnień prawa cywilnego i handlowego, a także w poznaniu wielu nowych przepisów i rozwiązań prawnych. Opracowanie powinno służyć codzienną pomocą również szerokiemu gronu praktyków gospodarczych.
W publikacji przedstawiono metodykę pracy pełnomocnika w zakresie wszystkich cywilistycznych reżimów ochrony własności intelektualnej, tj. do roszczeń opartych na prawie własności przemysłowej, prawie autorskim oraz ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.Opracowanie zawiera również analizę przepisów o postępowaniu w sprawach z zakresu własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem nowych środków dowodowych (zabezpieczenie środków dowodowych, wyjawienie lub wydanie środka dowodowego, wezwanie do udzielenia informacji) oraz powództw szczególnych w sprawach własności intelektualnej (powództwo wzajemne o unieważnienie lub stwierdzenie wygaśnięcia prawa ochronnego na znak towarowy lub prawa z rejestracji wzoru przemysłowego oraz powództwo o ustalenie braku naruszenia). Książka w sposób usystematyzowany omawia w szczególności:o wszystkie roszczenia przysługujące w przypadku naruszenia praw własności intelektualnej, z podziałem na poszczególne prawa i reżimy ochrony;o kwestie, na które powinien zwrócić uwagę pełnomocnik w zależności od tego, czy reprezentuje uprawnionego z praw własności intelektualnej lub poszkodowanego czynem nieuczciwej konkurencji czy też podmiot, któremu zarzuca się naruszenie;o praktyczne aspekty przygotowania pozwu;o formułowanie roszczeń opartych na poszczególnych reżimach ochrony;o gromadzenie dowodów (opinie eksperckie, badania konsumenckie);o powództwa szczególne w sprawach własności intelektualnej (powództwo wzajemne o unieważnienie lub stwierdzenie wygaśnięcia prawa ochronnego na znak towarowy lub prawa z rejestracji wzoru przemysłowego oraz powództwo o ustalenie braku naruszenia);o relacje pomiędzy postępowaniem o naruszenie a postępowaniem o unieważnienie prawa lub stwierdzeniem wygaśnięcia prawa;o czynności przedprocesowe. Opracowanie zostało napisane przez grupę praktyków, w tym łączących pracę akademicką z wieloletnim doświadczeniem procesowym w sprawach własności intelektualnej.
Podręcznik składa się z dwóch części:Pierwsza dotyczy zasad ogólnych ochrony środowiska i oceny oddziaływania na nie. Porusza również zagadnienia dostępu do informacji o środowisku, instrumentów finansowo-prawnych stosowanych do osiągania celów jego ochrony oraz odpowiedzialności prawnej z tytułu niewykonywania obowiązków ochronnych i wyrządzania szkód w środowisku.W części drugiej omówiono poszczególne komponenty i sposoby oddziaływania na środowisko oraz jego ochronę (prawo emisyjne, gospodarowanie odpadami, ochronę wód, ochronę przyrody i jej zasobów, regulacje rolno-środowiskowe). Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla studentów prawa i administracji oraz innych kierunków związanych z ochroną środowiska. Zainteresuje również specjalistów w zakresie szeroko rozumianej problematyki prawnej ochrony środowiska.Podręcznik został przygotowany przez zespół autorów z katedr prawa ochrony środowiska wydziałów prawa Uniwersytetu Szczecińskiego i Uniwersytetu Łódzkiego oraz Gdańskiej Szkoły Wyższej, a także prawników praktyków działających w instytucjach i firmach związanych z ochroną środowiska. Współautorem oraz redaktorem całości jest prof. Marek Górski, autor blisko 200 publikacji z zakresu głównie prawa ochrony środowiska, w tym komentarzy do ustaw oraz opinii do projektów aktów legislacyjnych; członek różnego rodzaju organów konsultacyjnych i doradczych, m.in. Państwowej Rady Ochrony Środowiska, Państwowej Rady Ochrony Przyrody, Komisji ds. ocen oddziaływania na środowisko.
Inspiracją do analizy sytuacji kobiet w wymiarze prawa, polityki i filozofii były zmiany legislacyjne wprowadzone ustawą z 20.07.2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, odnoszące się do określenia wieku emerytalnego pracowników uczelni na poziomie 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn. Skutkuje to zróżnicowaniem warunków kariery zawodowej kobiet i mężczyzn i przyczynia się do pogorszenia sytuacji kobiet w nauce i warto poddać to rozwiązanie szerszej dyskusji i debacie publicznej. Uzupełnieniem publikacji są teksty zawierające osobiste refleksje kobiet łączących pracę naukową z pełnieniem funkcji publicznych, stanowiąc w tym zakresie element mentorski dla młodych pokoleń. Autorki tekstów analizujących indywidualną ścieżkę zawodową to prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, prof. Małgorzata Gersdorf, była Pierwsza Prezes Sądu Najwyższego, oraz prof. Hanna Gronkiewicz-Waltz, była prezes Narodowego Banku Polskiego oraz Prezydent m. st. Warszawy. Książka jest publikacją zbiorową, zawiera teksty zarówno uznanych autorytetów naukowych z zakresu prawa, ubezpieczeń społecznych, filozofii politycznej, jak i naukowców znajdujących się na początku kariery naukowej.
Niniejsze repetytorium, dzieło Autorów z 3 ośrodków naukowych - uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Śląskiego i Uniwersytetu Warszawskiego, stanowi cenną pomoc dla osób, które chcą zweryfikować i usystematyzować swoja wiedze z zagadnień teorii i filozofii prawa.Jako publikacja z zakresu filozofii książka jest wyjątkowo nowoczesnym i oryginalnym dziełem, zarówno pod względem układu, sekwencji prezentowanych zagadnień jak i szczegółowej zawartości merytorycznej, podanej w intersujący i czytelny sposób. Zakres repetytorium sięga samych fundamentów, teoretycznych i filozoficznych podstaw prawa, składa się z 5 częśći - ogólne zagadnienia torii i filozofii prawa, teoria prawa, filozofia prawa, prawo, sprawiedliwośc, polityka, inne obszary badawcze prawoznawstwa.Autorzy w opisowy sposób przedstawiają najbardziej doniośle właściwości konkretnych stanowisk filozoficznych w jurysprudencji, a także prezentują podstawowe osiągnięcia teoretycznego namysłu nad prawem w naszej kulturze prawnej. Z repetytorium mogą przede wszystkim korzystać studenci przygotowujący się do egzaminów i zajęć dydaktycznych. Opracowanie pomoże im skutecznie powtórzyć materiał i zweryfikować wiedzę.
Zmiany dotyczące cen transferowych, które weszły w życie z dniem 1.01.2019 r. a zostały doprecyzowane w 2020 r. mają na celu przede wszystkim zawężenie obowiązku dokumentacyjnego do większych podmiotów i poprawienie jakości informacji przekazywanych organom podatkowym. Z drugiej strony jednak, zmiany te rozszerzają zakres samej dokumentacji o trudne do przygotowania analizy porównawcze. Główne zmiany, które obowiązują od 2019 r., dotyczą w szczególności: uregulowania w sposób odmienny niż dotychczas kryteriów warunkujących powstanie obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych, wprowadzenie ścisłych reguł przeprowadzania analizy cen transferowych, położenie nacisku raczej na analizę danych, nie zaś na opis transakcji.Zmiany wprowadzane w przepisach od 2019 r. wymuszają na podatnikach zwrócenie na tę kwestię znaczącej uwagi, podobnie jak w przypadku przygotowania zeznania rocznego czy też sprawozdania finansowego. Celem niniejszej publikacji jest poprowadzenie podatników przez przepisy dotyczące cen transferowych w sposób praktyczny.Podatnicy, którzy są zobligowani do sporządzenia dokumentacji, dowiedzą się z niej: przygotowanie jakich dokumentacji jest dla nich obowiązkowe, jakie informacje powinny zostać przekazane w treści dokumentacji, aby prawidłowo wywiązać się z obowiązku jej sporządzenia, jakie obowiązki sprawozdawcze wynikają z przepisów o cenach transferowych, jak i kiedy należy dokumentację aktualizować.Książka zawiera przede wszystkim przykładowe wzory dokumentacji, które mogą być wykorzystane przez podatników przy spełnianiu obowiązku wynikającego z przepisów prawa. Przedstawione przykładowe dokumentacje są efektem doświadczeń i wieloletniej pracy zespołu autorów. Książka przeznaczona jest dla doradców podatkowych oraz osób zajmujących się zagadnieniem cen transferowych w działalności gospodarczej: kontrolerów finansowych, dyrektorów finansowych i księgowych.
Podręcznik przedstawia kluczowe zagadnienia z zakresu socjologii prawa. Omawia m.in:o dorobek naukowy prekursorów socjologii prawa i ich następców;o kwestię społecznego działania prawa i powszechnej świadomości prawnej;o politykę prawa, jego tworzenie i stosowanie;o funkcje prawa i ich modyfikacja w zależności od zmiany sytuacji społeczno-politycznej;o pojęcie prestiżu prawa i zawodów prawniczych. Publikacja prezentuje również wyniki badań empirycznych, w tym badań opinii publicznej, będące ilustracją dla opisywanych zagadnień.Dodatkowo na końcu każdego rozdziału zamieszczono szczegółowy i obszerny wykaz najważniejszej literatury przedmiotu.Wydanie 5. w sposób szczególny koncentruje się na bieżących zagadnieniach, takich jak: związki socjologii prawa z prawem karnym, skuteczność prawa, wymiary działalności legislacyjnej polskiego parlamentu, wiedza o prawie i problematyka vacatio legis, miejsce socjiologii prawa w edukacji akademickiej, badania nad zmieniającymi się preferencjami zawodowymi studentów prawa. Publikacja jest przeznaczona w szczególności dla studentów prawa i socjologii oraz osób zainteresowanych związkami między prawem a rzeczywistością społeczną.
Publikacja stanowi przegląd informacji na temat ewolucji, obecnego stanu oraz przyszłości zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL). Zagadnienia zostały przedstawione na tle dynamicznych zmian społeczno-gospodarczych. W książce omówiono m.in.: dorobek badawczy i osiągnięcia ośrodków naukowych zajmujących się ZZL w latach 2007-2020; tożsamość naukową tej dziedziny oraz kluczowe dylematy metodyczne w badaniach; wpływ nowych technologii oraz zmiennego środowiska pracy na zarządzanie kadrami; rekomendowane kompetencje przyszłości.Autorami książki są specjaliści reprezentujący największe ośrodki akademickie w Polsce - Warszawę, Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź, Gdańsk, Katowice, Toruń, Szczecin, Lublin. Mają oni bogate doświadczenie w prowadzeniu badań naukowych, kształceniu oraz doradztwie w zakresie ZZL. Publikacja przeznaczona jest zarówno dla badaczy omawianej problematyki, jak i studentów studiów licencjackich, magisterskich i podyplomowych na kierunkach ekonomicznych i społecznych. Szczególnie polecana jest przedsiębiorcom, menedżerom i pracownikom odpowiedzialnym za rozwój personelu jako zestaw dobrych praktyk i wskazówek do dalszego rozwoju.
Stan prawny: 1 lipca 2021 r.
Zasada niedyskryminacji jest jednym z najbardziej aktualnych tematów w prawie pracy w skali globalnej. Celem książki jest ukazanie problematyki dyskryminacji w zatrudnieniu w sposób wielopłaszczyznowy, z uwzględnieniem standardów prawa polskiego, unijnego i międzynarodowego.
Monografia oferuje dogłębną analizę dyskryminacji nie tylko z teoretycznego, lecz także praktycznego punktu widzenia, z uwzględnieniem orzecznictwa Sądu Najwyższego, Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej oraz Europejskiego Trybunału Praw Człowieka. Jako jedyna pozycja na rynku, obejmuje gruntowne omówienie kryteriów dyskryminacyjnych, także tych pozakodeksowych.
Autorzy poruszają szereg zagadnień praktycznych, w tym kwestie odpowiedzialności odszkodowawczej za naruszenie zasady niedyskryminacji w zatrudnieniu, zasady równości w prawie ubezpieczeń społecznych oraz ciężaru dowodu w sprawach z zakresu dyskryminacji w zatrudnieniu.
Publikacja jest przeznaczona dla prawników praktyków, przedsiębiorców zatrudniających pracowników, menedżerów, pracowników działów zasobów ludzkich oraz pracowników naukowych i studentów na kierunkach: prawo, administracja, kadry i płace.
Ósme wydanie najbardziej aktualnego na rynku komentarza do Europejskiej Konwencji Praw Człowieka przedstawia wyczerpująco aspekty formalne i praktyczne obowiązującego mechanizmu kontroli jej przestrzegania oraz dorobek orzeczniczy Europejskiego Trybunału Praw Człowieka. Dotyczy on zarówno praw i wolności chronionych w Konwencji i protokołach do niej, jak i wszystkich istotnych kwestii odnoszących się do procedury kontrolnej na podstawie skarg indywidualnych i międzypaństwowych.W opracowaniu zostały uwzględnione kolejne reformy mechanizmu kontrolnego na podstawie Konwencji i zmiany będące głównie rezultatem wejścia w życie Protokołu 16 oraz zaleceń i wytycznych kolejnych spotkań na szczycie Rady Europy. Autor omawia wiele ważnych wyroków Trybunału wydanych w ostatnim czasie, stanowiących istotne kroki w rozwoju orzecznictwa.Publikacja, znana na rynku od lat, stanowi cenną pomoc w lepszym poznaniu systemu strasburskiego i w skutecznej ochronie podstawowych praw i wolności zarówno przed Europejskim Trybunałem Praw Człowieka, jak i sądami krajowymi. Komentarz jest przeznaczony dla prawników praktyków, pokrzywdzonych dochodzących swoich praw, pracowników administracji publicznej, osób zaangażowanych w ochronę praw człowieka, a także wykładowców akademickich w dziedzinie prawa oraz nauk politycznych i społecznych.
Książka stanowi kolejne, zaktualizowane wydanie komentarza do ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, prezentujące najnowsze zmiany prawa. Treść publikacji została podzielona na dwie części. Pierwsza z nich zawiera wprowadzenie, w którym przedstawiono rozwój przepisów o ochronie gruntów rolnych i leśnych w Polsce - z uwzględnieniem wszystkich nowelizacji wprowadzonych od poprzedniego wydania - oraz wskazano miejsce analizowanej ustawy w systemie prawnym. W drugiej części zamieszczono komentarze do konkretnych przepisów, gdzie omówiono m.in.: wyłączanie gruntów z produkcji, należności i opłaty roczne, zapobieganie degradacji i rekultywację gruntów. Opracowanie jest przeznaczone przede wszystkim dla pracowników organów administracji rządowej i samorządowej odpowiedzialnych za stosowanie ustawy, podmiotów gospodarujących na gruntach rolnych i leśnych oraz organizacji ekologicznych. Zainteresuje również prawników praktyków, w tym: sędziów, prokuratorów, radców prawnych i adwokatów.
W publikacji opisano, jak przygotować organizację do nowego modelu pracy po zmianach spowodowanych epidemią COVID-19.Autorzy, w oparciu o najnowsze badania, raporty i własne doświadczenia wskazują, jak - w związku z rozpowszechnieniem pracy zdalnej - zmieniły się oczekiwania pracowników i jak do tych zmian przygotowują się pracodawcy. Dzięki lekturze książki można dowiedzieć się m.in.: jak zmienić organizację pracy i przygotować się do nowej rzeczywistości; jak zorganizować pracę i powierzchnię biurową w modelu hybrydowym; w jaki sposób wzmocnić liderów i motywować pracowników; jak kierować ,,wirtualnymi"" zespołami; jak zwiększyć kompetencje technologiczne pracowników.Ciekawym uzupełnieniem książki są wyniki i wnioski z badania Trendy 2021 pokazujące, jak pandemia wpłynęła na ofertę świadczeń pozapłacowych.Autorami książki są słuchacze podyplomowych studiów Compensation & Benefits na Uczelni Łazarskiego, którzy w swojej praktyce zawodowej specjalizują się w różnorodnych aspektach ZZL. Publikacja przeznaczona jest dla przedsiębiorców, menedżerów oraz pracowników działów personalnych oraz kadrowo-płacowych. Będzie pomocna również studentom kierunków związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, zarządzaniem organizacją i przedsiębiorstwem oraz słuchaczom MBA.
Lippincott® Connect Featured Title
Purchase of the new print edition of this Lippincott® Connect title includes lifetime access to the digital version of the book, plus related materials such as videos and multiple-choice Q&A and self-assessments.
Photographic Atlas of Anatomy features outstanding full-color photographs of actual cadaver dissections, with accompanying schematic drawings and diagnostic images, to help students develop an unparalleled mastery of human anatomy with ease. Depicting anatomic structures more realistically than illustrations in traditional atlases, this proven resource shows students exactly what they will see in the dissection lab. Chapters are organized by region in the order of a typical dissection, with each chapter presenting regional anatomical structures in a systematic manner.
This updated 9th edition includes revised content throughout and features additional cadaver dissection photos, medical imaging, and clinical illustrations, as well as a new appendix with learning resources that strengthen students’ understanding of the vascular, lymphatic, muscular, and nervous systems.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?