Publikacja jest przewodnikiem po zagadnieniach dotyczących budowania dobrych relacji w szkole, napisanym przez praktyka dla praktyków z głębokim przekonaniem, że dobrą edukację tworzy się zawsze poprzez budowanie pozytywnych relacji.
Autorka skupiając się wokół hasła „edukacja to relacja”, zachęca do wdrażania działań opartych na empatii, szacunku i akceptacji oraz proponuje bogaty zbiór pomysłów na budowanie relacji z uczniami, rodzicami, a także ze współpracownikami z grona pedagogicznego.
W książce czytelnik znajdzie m.in.:
• katalog pomysłów na budowanie relacji w szkole wraz ze schematami wdrażania proponowanych rozwiązań;
• praktyczne porady dotyczące tego, w jaki sposób aranżować szkolną przestrzeń, by sprzyjała ona budowaniu relacji, a zarazem by wspierała efektywną naukę;
• techniki komunikacji w konflikcie: narzędzia Porozumienia bez Przemocy (NVC), tutoringu i mediacji.
Opracowanie zawiera ćwiczenia, które pomagają przekuć teorię w praktykę każdy rozdział wzbogacają pytania, przykłady ze szkolnej codzienności oraz wypowiedzi nauczycielek i nauczycieli.
Książka opisuje konkretne działania, które można podejmować na co dzień, by budować pozytywne więzi w edukacji, przeznaczona jest zarówno dla nauczycieli, jak i dyrektorów szkół odpowiedzialnych za dobrą komunikację, atmosferę i aranżację szkolnej przestrzeni. Zainteresuje także rodziców oraz studentów kierunków pedagogicznych, pomagając im zrozumieć szkolną rzeczywistość.
Książka stanowi kompleksowe opracowanie zagadnień dotyczących prawa miejscowego w polskim porządku prawnym.W publikacji omówiono m.in.:podstawy prawne aktów prawa miejscowego i ich pozycję w hierarchii źródeł prawa,cechy aktów prawa miejscowego, ich rodzaje oraz warunki legalności,procedurę stanowienia prawa miejscowego oraz wymogi techniki prawodawczej,skutki niezgodności z prawem aktów prawa miejscowego oraz bezczynności prawodawczej,zasady sprawowania nadzoru i sądowej kontroli nad prawem miejscowym.W książce przystępnie wyjaśniono, opierając się na ustaleniach doktryny i aktualnym orzecznictwie sądów administracyjnych, zawiłości procedury stanowienia aktów prawa miejscowego oraz wskazano najczęściej popełniane błędy dotyczące m.in.:rodzaju podstaw prawnych oraz zakresu samodzielności prawotwórczej w stanowieniu prawa miejscowego,właściwości podmiotów wyposażonych w kompetencje prawotwórcze,wymogów procedury uchwałodawczej, opiniowania i uzgadniania oraz techniki prawodawczej.Trzecie wydanie książki zmieniono w stosunku do poprzedniego, zmodyfikowano układ tekstu i kolejność analizowanych zagadnień, dzięki czemu wywód jest bardziej przejrzysty. Zaktualizowano stan normatywny, a także wzbogacono tekst o najnowsze orzecznictwo polskich sądów administracyjnych i dorobek doktryny.Adresaci:Publikacja przeznaczona jest dla praktyków prawa, doradców podatkowych, pracowników administracji, wykładowców akademickich oraz studentów wydziałów prawa i administracji oraz wydziałów ekonomicznych.
Optymalizacja zatrudnienia. Właściwe praktyki w czasie zmian - Jarosław Marciniak - opis książki:Publikacja dotyczy problematyki efektywności zatrudnienia w firmie. Informacje zawarte w książce mogą być pomocne do samodzielnego przeprowadzenia przeglądu zatrudnienia oraz do optymalizacji podziału pracy w organizacji.Czytelnik znajdzie tutaj:- informacje, jak powinna wyglądać analiza zasobów pracy,- porady, jak krok po kroku wdrażać procedury niezbędne w procesie restrukturyzacji,- przykładowe narzędzia ułatwiające przeprowadzenie procesu optymalizacji (m.in. listy kontrolne, formularze, ankiety).Poprzednie wydanie tej książki ukazało się w 2016 roku pod tytułem Optymalizacja zatrudnienia, wynagrodzeń i struktur organizacyjnych. W obecnej edycji tekst został uaktualniony, a także uzupełniony o nowe treści dotyczące lepszego wykorzystania potencjału różnych kategorii wiekowych pracowników, z zakresu analizy struktur organizacyjnych oraz rozpiętości kierowania, a także rozliczania pracowników. Część dotyczącą telepracy poszerzono o zagadnienia dotyczące pracy zdalnej.Kwestie opisane przez autora mają szczególne znaczenie w kontekście sytuacji kryzysowej oraz przy podejmowaniu decyzji o redukcji lub restrukturyzacji zatrudnienia oraz komunikowania zmian pracownikom.Książka Optymalizacja zatrudnienia. Właściwe praktyki w czasie zmian - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business.Książka posiada 262 stron i została wydana w 2020 r.
Reklama produktów leczniczych. Komentarz do art. 52-64 ustawy Prawo farmaceutyczne - opis książki:Publikacja prezentuje zasady reklamy produktów leczniczych zebrane w rozdziale 4 ustawy z 6.09.2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 944 ze zm.). W komentarzu szczegółowo, ale zarazem bardzo praktycznie, omówiono przepisy art. 52-64 ustawy, opierając się na doświadczeniu autorów i orzecznictwie sądów oraz uwzględniając aktualną wykładnię stosowaną przez organ nadzoru nad wytwarzaniem produktów leczniczych i obrotem nimi, czyli przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego.W opracowaniu można znaleźć odpowiedzi na następujące pytania:- w jakim przypadku można przyjąć, że reklama leku wprowadza w błąd;- jak ściśle należy interpretować pojęcie zgodności reklamy z Charakterystyką Produktu Leczniczego;- kiedy przekaz dotyczący leku nie będzie w ogóle uznany za reklamę;- czy i w jakim zakresie można sponsorować konferencje, zjazdy i kongresy naukowe kierowane do osób upoważnionych do wystawiania recept lub prowadzących obrót produktami leczniczymi.Wyjaśnienie tych zagadnień ma fundamentalne znaczenie dla osób zaangażowanych w tworzenie materiałów reklamowych dla szeroko rozumianej branży farmaceutycznej lub ich akceptację przed emisją czy dystrybucją.W książce zaprezentowano przegląd wielu kluczowych decyzji Głównego Inspektora Farmaceutycznego, zarówno tych stwierdzających naruszenie prawa, jak i tych umarzających postępowanie.Książka Reklama produktów leczniczych. Komentarz do art. 52-64 ustawy Prawo farmaceutyczne - oprawa twarda - Wydawnictwo Wolters Kluwer business.Książka posiada 322 stron i została wydana w 2020 r.
Książka koncentruje się na zagadnieniach zarządzania strategicznego oraz zarządzania zmianą w odniesieniu do praktyki oświatowej.Omówiono w niej m.in. takie kwestie jak:zarządzanie przez wartości, tj.: podstawy wdrażania procesu zarządzania przez wartości, budowanie kultury organizacyjnej na poziomie szkoły i systemu oświaty, wartości decydujące o efektach kształcenia i wychowania, efekty i ewaluacja procesu zarządzania przez wartości;planowanie rozwoju szkoły, tj.: podstawy zarządzania strategicznego dla potrzeb rozwoju organizacji szkolnej, znaczenie otoczenia dla rozwoju organizacji szkolnej, wizja, misja szkoły w oparciu o wartości, analiza strategiczna przesłanki stosowania i studia przypadku, strategia rozwoju szkoły;zarządzanie zmianą w skali mikro i makro, tj.: planowanie zmian oraz etapy ich wprowadzania, zagrożenia w procesie wdrażania zmian, działania instytucjonalne w zarządzaniu zmianą systemu oświaty;zarządzanie zmianą a jakość pracy szkoły, tj.: propozycje zmiany organizacji szkolnej z zewnątrz i wewnątrz, pracownicy szkoły w obliczu zmian, opór wobec proponowanych zmian w szkole, ciągłość procesu zmian w dążeniu do najwyższej jakości pracy szkoły.Adresaci:Książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych, uczelni kształcących nauczycieli oraz ośrodków doskonalenia nauczycieli i kadry kierowniczej. Może zainteresować również pracowników działów kadr w związku z planowaniem budżetu i wykorzystaniem środków na płace.
W książce omówiono kwestie zarówno zwalniania pracowników przez pracodawcę, jak i ich odchodzenia z własnej woli. Procesy te są ważnym elementem polityki personalnej, a ich jakość sprawdzianem kultury organizacji. W czasach kryzysu tematyka ta nabiera szczególnej aktualności.Autorka skupia się na następujących zagadnieniach:zjawisko redukcji zatrudnienia przebieg, rozwiązania alternatywne, kryteria wyboru osób do zwolnienia;wpływ formy zwalniania na wizerunek organizacji;zasady prowadzenia rozmów ze zwalnianymi pracownikami;outplacement i związane z nim korzyści;zwolnienia spowodowane negatywną oceną pracy;sposoby zapobiegania odchodzeniu wartościowych pracowników;wykorzystanie informacji zwrotnej od odchodzących pracowników.Rozważania poparte są licznymi wynikami badań oraz przykładami z praktyki. Książka wzbogacona jest także o materiał Pawła Gniazdowskiego, dyrektora polskiego oddziału Lee Hecht Harrison DBM, który dzieli się niezwykle interesującymi i aktualnymi informacjami na temat procesów restrukturyzacji zatrudnienia w Polsce.Adresaci: Publikacja skierowana jest do menedżerów wszystkich szczebli oraz dyrektorów i pracowników działów zasobów ludzkich. Zbiór wartościowych wskazówek znajdą tu również osoby rozstające się z organizacją.
Rozwój zagranicznych przedsiębiorstw oraz dużych korporacji na polskim rynku sprawił, że reguły dotyczące wyglądu pracownika podczas wykonywania jego obowiązków stały się bardziej restrykcyjne. Znaczenie i potencjał ekonomiczny dress code'u dostrzegają również pracodawcy, w interesie których leży to, aby pracownicy przyczyniali się do wzmacniania wizerunku firmy. Z drugiej strony zagadnienie to stanowi ograniczenie wolności zatrudnionych osób, a w skrajnych sytuacjach może prowadzić nawet do naruszenia dóbr osobistych oraz dyskryminacji.Publikacja stanowi kompleksową analizę zagadnienia ingerencji w wygląd pracownika z punktu widzenia prawa pracy, z uwzględnieniem uzasadnienia prawnego, form i granic ingerencji w tę sferę życia, a także konsekwencji dla stron stosunku pracy w przypadku przekroczenia swoich uprawnień w omawianym zakresie. Poruszono w niej również problematykę środków ochrony indywidualnej, uwzględniając obecną sytuację epidemiczną w kraju.
Publikacja zawiera przegląd koncepcji i wyników badań pomocnych w pracy każdego coacha. Przedstawione w książce informacje pozwalają zrozumieć mechanizm działania narzędzi coachingowych, stosować je w odpowiednich okolicznościach, krytycznie oceniać lub modyfikować odpowiednio do potrzeb.Czytelnik znajdzie tu cenne wskazówki, jak wspierać klientów:-w podtrzymywaniu motywacji i podejmowaniu wyzwań;-w uczeniu się i twórczym podejściu do przeszkód;-w budowaniu bardziej trafnego obrazu własnej osoby;-w rozumieniu i kierowaniu własnymi emocjami;-w zmianie przekonań i schematów na bardziej użyteczne.Autor opisuje inspirowane wiedzą psychologiczną sesje coachingowe, ilustrując je fragmentami przykładowych rozmów. Podpowiada również, w jaki sposób rozstrzygnąć, czy zgłaszająca się osoba jest właściwym klientem do pracy coachingowej, czy też powinna zostać skierowana do terapeuty.
Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja, w której kompleksowo opisano wykorzystywanie Internetu w zarządzaniu pracownikami. Wskazano, jak nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) umożliwiają uzyskanie przez organizację przewagi konkurencyjnej w postaci zindywidualizowanej relacji między firmą a jej kapitałem ludzkim.
W książce opisano zagadnienia, takie jak:
- wykorzystanie sieci społecznościowych,
- stosowanie gier komputerowych w obszarze rekrutacji, selekcji i adaptacji,
- grywalizacja w rekrutacji i motywowaniu pracowników,
- internetowe wspomaganie coachingu i mentoringu,
- big data w planowaniu kadr,
- nowoczesne zarządzanie talentami,
- narzędzia służące do rozwoju kompetencji.
Autor wyjaśnia, które z opisanych rozwiązań ułatwiają wdrażanie w firmie zwinnego zarządzania kapitałem ludzkim, a które wskazują ograniczenia i konieczne uzupełnienia w tym nowym podejściu do zarządzania współpracownikami. Opracowanie zainteresuje pracowników działów kadr, zasobów ludzkich, a także menedżerów i właścicieli firm.
Publikacja dotyczy praktyki zarządzania wynagrodzeniami, tzw. Compensation & Benefits. Autorzy opisują, jak skutecznie opracować i wdrożyć politykę wynagrodzeń i świadczeń dodatkowych, aby wpływała pozytywnie na motywację i zaangażowanie pracowników, a jednocześnie przyczyniała się do realizacji celów biznesowych organizacji.
W książce poruszono zagadnienia takie jak:
- istota wynagradzania i Total Rewards Model,
- zasady tworzenia opisu stanowiska pracy,
- definiowanie taryfikatora i siatek płac,
- budowa systemu płac zmiennych,
- zasady tworzenia polityki benefitowej,
- badanie efektywności przyjętej strategii wynagradzania.
Czytelnik dowie się także, jakie nowoczesne narzędzia i systemy informatyczne możemy wykorzystać, projektując skuteczny system wynagradzania oraz jak zapewnić jego zgodność z obowiązującymi przepisami prawa.
Współczesny człowiek żyje w społeczeństwie informacji i wiedzy. Rozwój technologiczny sprawia, że dostęp do informacji jest obecnie nieporównanie większy niż dawniej, zaś wiedza dużo szybciej się zmienia. Dziś encyklopedyczna erudycja nie stanowi już kapitału na ścieżce kariery. Wydaje się, że pewniejszą inwestycją w realny zasób na przyszłość jest rozwój społecznych kompetencji, gdyż wciąż funkcjonujemy w zespołach w pracy i w rodzinie. Zdolności, które warto u siebie rozwijać to przede wszystkim empatia, psychowzroczność i umiejętność komunikacji międzypokoleniowej, a także postawy prospołeczne takie jak: obywatelskość i tolerancja oraz umiejętności w zakresie zarządzania stresem i czasem. Są one niezbędne do budowania satysfakcjonujących relacji w zespole oraz dystansu do samego siebie. Książka poświęcona jest znaczeniu tych kompetencji zarówno dla osób stawiających swoje pierwsze kroki na drodze kariery jak i dla doświadczonych menedżerów. Omawia także sposoby ich wykształcania i wzmacniania poprzez odpowiedni trening.Publikacja stanowi rezultat wieloletniej praktyki w obszarach edukacyjnych. Zawarte w niej informacje to suma doświadczeń Autora zaczerpniętych od studentów, słuchaczy, nauczycieli i menadżerów, z którymi współpracuje. Dzięki przykładom zaczerpniętym z praktyki ukazane zostało kulturowe uwikłanie społecznych kompetencji. Okazuje się, że trenowanie ich jest trudne w społeczeństwie konsumpcji, koncentrującym się bardziej na budowaniu ego niż na kultywowaniu zasad współpracy.
W książce przedstawiono sprawdzone rozwiązania i narzędzia, dzięki którym można efektywnie przyswoić i później zastosować w praktyce nowo nabytą wiedzę i umiejętności. Opisana przez Autorów mistrzów judo sprawdzona metodologia wzmacniania efektów szkoleń, bazująca na motywacji i regularnym monitorowaniu postępów, łączy w sobie naukę i praktyczną wiedzę i może być stosowana z powodzeniem zarówno w sportach walki, jak i w zakresie szkolenia pracowników.Autorzy odpowiadają na pytania:czym jest wzmocnienie w procesie uczenia się;jak stworzyć ukierunkowany na rezultaty i dopasowany do potrzeb program wzmocnienia;jakie są gotowe narzędzia umożliwiające trwałe przyswojenie wiedzy.Problem z korporacyjnymi szkoleniami polega na tym, że kiedy uczący się wracają do pracy, zapominają, czego zostali nauczeni lub są zbyt zajęci, by zastosować w praktyce to, czego się właśnie nauczyli. Inwestycja w szkolenie jest marnowana. () Metodologia przedstawiona w książce zapewnia idealne zrównoważenie pomiędzy zaangażowaniem i wynikami. Stosując opisane przez nas 7 zasad, możesz opracować program, który wzmocni efekt szkolenia i napędzi Twoje strategie zarządzania talentami i strategie organizacyjne.
Publikacja przedstawia proces wdrażania rozwiązań technologii informacyjno-komunikacyjnych w sferze szeroko rozumianej ochrony zdrowia oraz wyzwania związane z rozwinięciem założeń dotyczących zdrowia w prawie Unii Europejskiej. Kierunki zmian oraz oczekiwane rezultaty podejmowanych działań wyrażane są w szeregu komunikatów Komisji Europejskiej i poszczególnych komisji Parlamentu Europejskiego. Idea "e-zdrowia" przewija się w tych dokumentach tworząc spójny konglomerat postulowanych działań, których celem jest poprawa jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, bezpieczeństwo pacjentów oraz optymalne wykorzystywanie pozyskiwanych danych medycznych i osobowych.
Opracowanie poświęcone zostało zarówno zdefiniowaniu zasadniczych zagrożeń jak i próbie rozwiązania problemów wynikających z wdrażania nowoczesnych technologii w ochronie życia i zdrowia.
Autorzy omawiają różne aspekty wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w obszarach:
- medycyny zabiegowej
- diagnostyki obrazowej
- statystyki medycznej
- retencji danych osobowych dotyczących pacjentów
- monitoringu zdrowia pacjentów
- zastosowania algorytmów sztucznej inteligencji w stawianiu diagnozy medycznej.
Książka zawiera przegląd zagadnień pomocnych do wdrożenia i zastosowania systemu ocen pracowników opartego na kompetencjach. Autorka szczegółowo przedstawia sposób przygotowania i wdrożenia takiego systemu oraz metody jego integrowania z innymi dziedzinami ZZL, takimi jak rekrutacja i selekcja, rozwój zawodowy, kształtowanie wynagrodzeń oraz restrukturyzacja organizacji.Trzecie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i wzbogacone m.in. o treści poświęcone kompetencjom przyszłości. Autorka porusza zagadnienia takie, jak m.in. zarządzanie w świecie VUCA, istota sztucznej inteligencji, rola tzw. empatyzerów oraz postulat zastąpienia pojęcia work-life balance pojęciem work-life integrity.
Leo von Petrażycki (1867–1931) ist ein hervorragender Jurist polnischer Herkunft. Er hat in Russland studiert, erste wissenschaftliche Erfloge erzielte er in Deutschland und seine Karriere beendete er in Polen. Am Anfang seiner Gelehrtenlaufbahn beschäftigte ihn das Zivilrecht, doch trug er sich in das Buch der Wissenschaftsgeschichte vor allem als ein Vater der psychologischen Rechtstheorie, der Rechtspolitik und der Rechtssoziologie. Die Autoren aus Deutschland, Russland und Polen durch leuchten auch die übrigen Aspekte der wissenschaftlichen Tätigkeit von Petrażycki: ökonomische Analyse des Rechts, Theorie von Gesetzgebung und Rechtsbildung sowie schließlich Rechtspluralismus.
W książce opisano sposoby przeciwdziałania mobbingowi oraz zjawiskom dyskryminacji i molestowania w miejscu pracy. Uwzględniono w niej najnowsze zmiany w przepisach kodeksu pracy dotyczące tych problemów.Autor przedstawia m.in.:-szczegółowe rozwiązania proceduralne, organizacyjne i kadrowe;-przykłady działań, dzięki którym pracodawca i zatrudnieni mogą zminimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia mobbingu;-schemat dopasowania poszczególnych działań do różnych typów organizacji;-przykłady regulaminów oraz innych dokumentów wykorzystywanych w prewencji antymobbingowej i antydyskryminacyjnej;-informacje istotne dla komisji antymobbingowych powoływanych w firmach i instytucjach.Publikacja zawiera plan przeciwdziałania patologiom począwszy od określenia właściwości tych zjawisk, przez dobrą identyfikację, na rzeczywistym przeciwdziałaniu skończywszy.
W publikacji syntetycznie omówiono problematykę komunikowania się podmiotów systemu oświaty począwszy od komunikacji wewnątrzszkolnej, a kończąc na komunikacji organów zewnętrznych szkoły. Oryginalne omówienie zagadnień języka komunikacji, jego funkcji w planowaniu, realizacji i ewaluacji przedsięwzięć podejmowanych w systemie oświaty umocowanych w prawie – przedstawione w opracowaniu – pomoże czytelnikowi w nawiązywaniu kontaktów między podmiotami systemu, wymianę informacji, a nawet wypracowanie własnych form i sposobów komunikacji aż po wspólne rozwiązywanie problemów.
W poradniku szczególną uwagę zwrócono m.in. na takie zagadnienia, jak:
– umiejętność skutecznego porozumiewania się dyrektora z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły;
– kanony przekazu informacji powszechnej i urzędowej; znaczenie wystąpień publicznych;
– nowoczesny model komunikacji poziomej i pionowej w oświacie.
Autorzy przywiązują także dużą wagę do konieczności ciągłego budowania wzajemnych relacji między podmiotami oświaty w procesie zarządzania.
Inspekcja Ochrony Środowiska (IOŚ) jest organem powołanym do kontroli przestrzegania przepisów o ochronie środowiska oraz badania i oceny stanu środowiska.
W komentarzu szczegółowo omówiono:
– katalog zadań IOŚ oraz jej organy,
– zagadnienia dotyczące pracowników IOŚ, w tym wymagań na stanowisku Inspektora Ochrony Środowiska, czasu pracy i dodatków inspekcyjnych,
– wykonywanie przez IOŚ zadań kontrolnych oraz w zakresie poważnych awarii,
– państwowy monitoring środowiska.
Komentarz wzbogacony został o wykaz przestępstw przeciwko środowisku, wykroczeń oraz deliktów administracyjnych, w zakresie których właściwe są organy Inspekcji Ochrony Środowiska. Omawia także zmiany, które przyznały organom IOŚ wiele nowych kompetencji do tej pory zarezerwowanych wyłącznie dla prokuratury i innych organów ścigania. Ten stan rzeczy doprowadził do wielu wątpliwości interpretacyjnych, które autorzy komentarza w przystępny sposób wyjaśniają.
Publikacja przeznaczona jest dla pracowników administracji rządowej i samorządowej – m.in. urzędów gmin, powiatów, województw, Inspekcji Ochrony Środowiska, prokuratury, Policji, Krajowej Administracji Skarbowej, Inspekcji Transportu Drogowego, Straży Pożarnej. Zainteresuje także przedsiębiorców z branż, które podlegają kontroli Inspekcji Ochrony Środowiska.
Licencja przymusowa to usankcjonowane reżimem państwowym zezwolenie na korzystanie przez osoby trzecie z praw własności intelektualnej pod warunkiem zapłaty wynagrodzenia, niezależnie od sprzeciwu uprawnionego. Autor publikacji udziela odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące licencji przymusowych, takie jak:
– Czy licencje przymusowe są popularnym instrumentem systemu ochrony patentowej?
Czy często są udzielane? Czy brak zainteresowania może świadczyć o braku potrzeby funkcjonowania tego typu instrumentu?
– Czy charakter przesłanek udzielania licencji przymusowych sprzyja częstotliwości ich uzyskiwania?
– Czy groźba udzielenia licencji przymusowej skłania uprawnionych z patentu do eksploatacji wynalazków, w tym do zawierania umów licencyjnych?
– Czy cele stawiane licencji przymusowej mogą być osiągane przy pomocy innych instrumentów?
Książka jest przeznaczona dla adwokatów, radców prawnych, rzeczników patentowych oraz specjalistów z zakresu prawa własności intelektualnej.
Książka przedstawia zadania i obowiązki gminy w dwóch aspektach, z jednej strony jako podmiot zobowiązany wykonywać określone zadania z zakresu ochrony środowiska, a z drugiej – sama jest podmiotem korzystającym ze środowiska.
W publikacji znajdziesz m.in. omówienie następujących zagadnień:
prawo do korzystania ze środowiska oraz podmiot korzystający ze środowiska;
realizacja przez gminę poszczególnych zadań publicznych, których wykonanie powoduje konieczność lub możliwość oddziaływania na środowisko, w tym m.in.:
gospodarowanie wodami,
gospodarowanie odpadami komunalnymi,
oczyszczanie ścieków komunalnych,
planowanie i zagospodarowanie przestrzenne,
budowa dróg;
zakres i sposób wykonywania poszczególnych zadań publicznych przez gminę;
analiza pojęć „organ ochrony środowiska” oraz „instytucja ochrony środowiska”;
podział zadań między organy administracji państwowej i samorządowej;
kompetencje organów gminy w zakresie ochrony środowiska w odniesieniu do poszczególnych obszarów prawa ochrony środowiska.
Stan prawny: 15 grudnia 2019 r.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?