Godzina wychowawcza jak malowana to komplet 2 teczek z kartami o różnej tematyce - od spraw klasowych, tradycji i prawa, przez emocje i rozwój osobisty, po ekologię i zasoby naturalne. Graficzne karty pracy będą pretekstem do ciekawych dyskusji i wspólnych dociekań. Połączone z intrygującym filmem lub interesującym artykułem dadzą możliwość przeprowadzenia niebanalnej i żywej lekcji wychowawczej. Zawartość to 60 kart o tematyce:Ekologia i ochrona środowiska: Chcę być eko!; Woda; Energia; Jedzenie. Nie marnuj; Odpady... i wiele innych. Prawo, Państwo, Finanse: Ojczyzna; Święto Niepodległości; Moja mała ojczyzna; Prawa dziecka; Prawa człowieka; Finanse i ja; Wokół ekonomii... i wiele innych.Zdrowie i uzależnienia: Depresja; Nałogi; Klikam z głową; Jem zdrowo!; Pierwsza pomoc... i wiele innych.W klasie: Wakacyjny rozkład jazdy; W grupie raźniej; Dzień Pozytywnego Myślenia; Nie ściągam!... i wiele innych. Spis treści:EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA 1. Chcę być eko! 2. Woda 3. Energia 4. Jedzenie. Nie marnuj 5. Odpady 6. Klimatyczne spotkanie 7. Dzień Drzewa PRAWO, PAŃSTWO, FINANSE 8. Tradycji czar 9. Ojczyzna 10. Konstytucja 3 Maja 11. Święto Niepodległości 12. Moja mała ojczyzna13. Prawa dziecka 14. Prawa człowieka 15. Finanse i ja 16. Wokół ekonomii 17. Chcę być przedsiębiorczy 18. Prawa autorskie 19. Prawo ZDROWIE I UZALEŻNIENIA 20. Ze zdrowiem na ty (o higienie) 21. Depresja 22. Nałogi 23. Klikam z głową24. Jem zdrowo! 25. Pierwsza pomoc 26. Dojrzewam 27. Zdrowy ruch 28. Dopalacze - śmiercionośny wybór W KLASIE 29. Klasa na medal 30. Mój list do nauczyciela 31. Autoportret na dzień dobry 32. Dzień Dziecka (ćwiczenia) 33. Ja rodzic wobec szkoły 34. Wakacyjny rozkład jazdy35. W grupie raźniej 36. Dzień Pozytywnego Myślenia 37. Powakacyjnik. Z czym wracasz do szkoły? 38. Ja w nowym roku szkolnym 39. Powakacyjnik. Refleksje nauczyciela 40. Nie ściągam! 41. Wagary 42. 6 myślowych kapeluszy de Bono 43. Uczę się zdalnie (ćwiczenia) 44. Uczę się zdalnie (teoria) 45. Wracam do szkoły (po nauczaniu zdalnym) 46. Bezpieczne wakacje 47. Mój wychowawca 48. Jak się porozumiewać?49. Mediacja. Sposób na konflikt 50. Konflikt - zgoda buduje, niezgoda rujnuje 51. O kulturze zachowania, czyli jak cię widzą, tak cię piszą52. Jak się uczyć, żeby się nauczyć?53. Książkowe światy 54. Dzień Kropki 55. PZO (Przedmiotowe Zasady Oceniania) 56. Lekcjomierz 57. Uczę się dyskutować58. Ten rok szkolny 59. Regulamin klasowy 60. Dzień Liczby π
Moje sylabki w przedszkolu. Różnicowanie sylab to zeszyt, z którym dzieci uczą się czytać metodą prostą i skuteczną - opartą na sylabach. Składa się z różnorakich ćwiczeń, takich jak: kolorowanie obrazka pisanie sylab po śladzie wycinanie i przyklejanie sylab dopasowywanie naklejek z sylabami i elementami obrazka czytanie prostego tekstu ze zrozumieniem.Kolorowe, różnorodne i atrakcyjne dla małego odbiorcy ćwiczenia są znakomitą pomocą w nauce czytania.Czytamy sylabami - to łatwe!Zeszyt przeznaczony jest dla dzieci w wieku 5-6 lat.Moje sylabki w przedszkolu. Różnicowanie sylab są zintegrowane z programem MOJE SYLABKI.
Znów rozumiem! Ćwiczenia logopedyczne dla osób po udarze powstały z myślą o osobach dorosłych mających problemy z rozumieniem mowy. To praktyczna pomoc w usprawnianiu sfery językowej, rozumienia relacji logicznych, czasowych i przyczynowo-skutkowych.Publikacja zawiera:- 50 tekstów dotyczących konkretnych, rzeczywistych sytuacji z codziennego życia,- pytania do tekstów - zamknięte (dla osób, które potrafią odpowiedzieć ""tak""/""nie"") oraz otwarte,- odpowiedzi do pytań.Pomoc będzie wsparciem dla:- logopedów pracujących z chorymi po udarze,- terapeutów osób z chorobami neurodegeneracyjnymi i zaburzeniami poznawczymi,- rodzin, które chcą pracować z pacjentem w domu.Znów rozumiem! Ćwiczenia logopedyczne dla osób po udarze do kupienia również w wersji audio. Nagrania umożliwiają samodzielną pracę oraz wsparcie funkcji słuchowych w terapii.
Zestaw jest cennym narzędziem ułatwiającym naukę rozpoznawania, nazywania i skalowania emocji. Sprawdzi się w trakcie przedszkolnych zabaw oraz rozmów na temat trudnych sytuacji i związanych z nimi uczuć. Ponadto będzie pomocny w ćwiczeniu kompetencji społecznych, np. w wybieraniu stroju odpowiedniego do sytuacji czy pogody.Z zestawy można korzystać na dwa sposoby - pracując według instrukcji lub według własnego pomysłu dostosowując ćwiczenia do stopnia rozwoju dziecka.Zestaw przeznaczony jest:- dla dzieci w wieku 3-6 lat,- do terapii i codziennej zabawy,- dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.Zawartość:- instrukcja,- 48 kartonowych kart z różnymi wariantami oczu i ust do układania,
Zestaw Autyzm. Ćwiczenia stolikowe został zaprojektowany tak, by łączyć pracę terapeuty i zaangażowanie rodziców. Podczas zajęć z terapeutą dziecko nabywa umiejętności, które potem doskonali i utrwala podczas zabawy i codziennej interakcji z rodzicami w domu. Zintegrowane, spójne działanie przynosi najlepsze efekty i pozwala cieszyć się postępami dziecka. Materiał zawarty w teczce charakteryzuje: duży format, spokojna tonacja kolorów, czytelne ilustracje.Dla kogo? Dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dla dzieci zagrożonych autyzmem. Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Narzędzia metodyczne w zestawie 3: dziennik wydarzeń - pomaga w budowaniu kompetencji komunikacyjnej i językowej, zadania z sylabami - pierwszy zestaw zawierał samogłoski; w drugiej części stopniowo przechodzimy do sylab otwartych.Zawartość zestawu: 60 kart ćwiczeń,
Blok terapeutyczny dla dzieci z autyzmem oraz tych, które wymagają wsparcia w rozwijaniu umiejętności poznawczych i językowych. Duży format oraz kolorowe ilustracje zachęcą dzieci do ćwiczeń. Zadania umieszczone na kartach pomogą najmłodszym w zdobywaniu umiejętności z zakresu: czytania i pisania sylab otwartych, łączenia sylab i czytania wyrazów, prostych zdań, rozumienia pytań, prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego, planowania ruchu ręki, analizy i syntezy wzrokowej, analizy i syntezy słuchowej.Blok to praktyczna pomoc zarówno dla nauczycieli chcących dostarczyć dziecku dodatkowych bodźców do rozwijania umiejętności, jak i dla rodziców, którzy angażują się w utrwalanie pracy terapeutycznej w domu.Blok terapeutyczny można wykorzystywać w pracy na dwa sposoby: równolegle z zestawem Autyzm. Ćwiczenia stolikowe. Część 3, jako jego uzupełnienie, niezależnie od zestawu, jako materiał do opracowania sylab, liczb, figur geometrycznych oraz wsparcia rozwoju funkcji poznawczych i językowych.
Komunikacja, emocje, relacje.Karty pracy wspomagające rozwój umiejętności społecznychsą odpowiedzią na potrzebę praktycznych ćwiczeń wspomagających rozwój umiejętności społecznych u dzieci.Komunikacja, emocje, relacje przeznaczone są: dla dzieci w wieku 7-14 lat, dla dzieci z trudnościami w obszarach umiejętności społecznych (również ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnością intelektualną), dla dzieci w terapii indywidualnej i grupowej (np. jako element Treningu Umiejętności Społecznych).Teczka zawiera: Ćwiczenia o zróżnicowanym poziomie trudności. Karty zaprojektowane tak, aby atrakcyjnie i przejrzyście prezentować treści oraz wzbudzać ciekawość dzieci. Zadania o charakterze zarówno terapeutycznym, jak i profilaktycznym.Ćwiczenia składają się z trzech części: Emocje i samoświadomość - zadania z tej części pomagają dziecku poznawać emocje, wyrażać je i rozpoznawać u innych osób, pozwalają dostrzegać słabe oraz mocne strony i odkrywać informacje o sobie. Komunikacja - ta część zawiera ćwiczenia dotyczące: tworzenia komunikatów JA, asertywnego wyrażania myśli, zasad prawidłowej komunikacji, sztuki zadawania pytań. Relacje i sytuacje społeczne - te ćwiczenia rozwijają umiejętność interpretowania sytuacji społecznych, kształtują teorię umysłu oraz myślenie przyczynowo-skutkowe, pomagają rozmawiać o relacjach z bliskimi osobami.
Zwierz się zwierza to bajki o ważnych emocjach i wielkich wyzwaniach, czyli bajkoterapia dla przedszkolaka, który nie rozumie jeszcze swoich emocji i trudnych zachowań. Bajeczki przeznaczone są dla dzieci w wieku 3-5 lat. Jakie są zalety pracy z bajeczkami?- Pomoc w nazwaniu emocji i motywów działania,- zmniejszenie napięcia emocjonalnego dziecka,- zmiana sposobu myślenia o sobie i trudnych sytuacjach,- inspiracja do rozmowy. Dwutomowy zestaw składa się z:- 25 opowieści,- kodów QR do nagrań audio,- pytań inspirujących do rozmowy,- cennych wskazówek mądrej sowy,- propozycji zabaw w domu i przedszkolu. W skład pakietu wchodzą następujące książeczki:- Tom 1. Bajki o ważnych emocjach- Tom 2. Bajki o wielkich wyzwaniach
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 5 znajdują się rozdziały:CzynnościGry i zabawy usprawniające umysł
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 4 znajdują się rozdziały:Dom i otoczenieSklepy, zakupy, produkty
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 3 znajdują się rozdziały:LiczbyZdrowieUbrania
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 2 znajdują się rozdziały:Pory rokuPory dniaGodzinyKolory
Czytanie ze zrozumieniem to ćwiczenia skierowane do uczniów klasy 1. Teksty, pisane odpowiednio dużą czcionką i skonstruowane według zasady narastania poziomu trudności, mają na celu usprawnianie umiejętności czytania. Pierwsze, proste czytanki zbudowane są z sylab otwartych; kolejne z nieco trudniejszych sylab aż do tekstów z dwuznakami i spółgłoskami miękkimi. Umieszczone pod nimi zadania służą ćwiczeniu rozumienia czytanego tekstu.
"Pajdohistoryjki z Basią i Jasiem" polecamy dzieciom w wieku przedszkolnym, do zabawy w grupie oraz indywidualnej w domu. Pajdohistoryjki dostarczają dzieciom dużo śmiechu, a ponadto pozytywnie wpływają na ich rozwój:wzbudzają zainteresowanie otaczającym światem,kształtują koncentrację i uwagę na tekście,stwarzają pretekst do rozmowy na poruszone w wierszykach tematy, m.in.: emocje i relacje społeczne.Zawartość zestawuZestaw zawiera 20 kart. Na każdej karcie znajduje się pajdohistoryjka opisana krótkim wierszykiem oraz zestaw pytań, a na odwrocie ilustracja do wierszyka. W dalszym ciągu niniejszej broszurki wydrukowane są wierszyki z pytaniami ze wszystkich kart, w kolejności alfabetycznej tytułów.
Autyzm. Blok terapeutyczny. Grafopercepcja to pomoc, która wspiera rozwój manualny dzieci ze spektrum autyzmu. Część 1 zawiera najprostsze zadania z grafopercepcji polegające na kreśleniu linii (pionowych, poziomych, ukośnych), a także na łączeniu punktów i zamalowywaniu kształtów. Praca z kartami dotyczącymi grafopercepcji pozwala dziecku na zdobycie ważnych umiejętności: prawidłowego chwytu ołówka oraz świadomego kreślenia wzorów po kartce. Dzięki temu możliwa jest realizacja trudniejszych zadań edukacyjnych zawartych w kolejnych blokach serii. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: motorykę małą, planowanie ruchu dłoni, koordynację wzrokowo-ruchową, percepcję wzrokową, koncentrację. Zadbaliśmy o to, by szata graficzna nie była zbyt kontrastowa, a stonowana kolorystyka sprzyjała nauce i zdobywaniu nowych umiejętności.
Słowa do pary"" to wartościowa pomoc terapeutyczna dedykowana osobom dorosłym z zaburzeniami komunikacji językowej. Ze względu na swoją uniwersalność może być także z powodzeniem stosowana w terapii dzieci.Forma publikacji pozwala na sprawne aktualizowanie i uzupełnianie słownictwa z różnych kategorii. W skład książki wchodzą ćwiczenia oparte na tej samej zasadzie: łączeniu wyrazów w logiczne pary, a następnie utrwalaniu przez wypełnianie nimi luk w zdaniach. Taki system pracy usprawnia zdolności leksykalno-semantyczne i gramatyczne, co przekłada się na odbudowę i rozwój komunikacji.W książce znajdują się ćwiczenia z 9 kategorii tematycznych:Rzeczownik - rzeczownikCzasownik - rzeczownikPrzymiotnik - rzeczownikPrzeciwieństwaSynonimyZwiązki frazeologiczneGeografiaImię - nazwiskoTytuły
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 1 znajdują się rozdziały:Analiza i synteza wzrokowaDni tygodniaMiesiące
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?