Znów rozumiem! Ćwiczenia logopedyczne dla osób po udarze powstały z myślą o osobach dorosłych mających problemy z rozumieniem mowy. To praktyczna pomoc w usprawnianiu sfery językowej, rozumienia relacji logicznych, czasowych i przyczynowo-skutkowych.Publikacja zawiera:- 50 tekstów dotyczących konkretnych, rzeczywistych sytuacji z codziennego życia,- pytania do tekstów - zamknięte (dla osób, które potrafią odpowiedzieć ""tak""/""nie"") oraz otwarte,- odpowiedzi do pytań.Pomoc będzie wsparciem dla:- logopedów pracujących z chorymi po udarze,- terapeutów osób z chorobami neurodegeneracyjnymi i zaburzeniami poznawczymi,- rodzin, które chcą pracować z pacjentem w domu.Znów rozumiem! Ćwiczenia logopedyczne dla osób po udarze do kupienia również w wersji audio. Nagrania umożliwiają samodzielną pracę oraz wsparcie funkcji słuchowych w terapii.
Zestaw jest cennym narzędziem ułatwiającym naukę rozpoznawania, nazywania i skalowania emocji. Sprawdzi się w trakcie przedszkolnych zabaw oraz rozmów na temat trudnych sytuacji i związanych z nimi uczuć. Ponadto będzie pomocny w ćwiczeniu kompetencji społecznych, np. w wybieraniu stroju odpowiedniego do sytuacji czy pogody.Z zestawy można korzystać na dwa sposoby - pracując według instrukcji lub według własnego pomysłu dostosowując ćwiczenia do stopnia rozwoju dziecka.Zestaw przeznaczony jest:- dla dzieci w wieku 3-6 lat,- do terapii i codziennej zabawy,- dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.Zawartość:- instrukcja,- 48 kartonowych kart z różnymi wariantami oczu i ust do układania,
Zestaw Autyzm. Ćwiczenia stolikowe został zaprojektowany tak, by łączyć pracę terapeuty i zaangażowanie rodziców. Podczas zajęć z terapeutą dziecko nabywa umiejętności, które potem doskonali i utrwala podczas zabawy i codziennej interakcji z rodzicami w domu. Zintegrowane, spójne działanie przynosi najlepsze efekty i pozwala cieszyć się postępami dziecka. Materiał zawarty w teczce charakteryzuje: duży format, spokojna tonacja kolorów, czytelne ilustracje.Dla kogo? Dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dla dzieci zagrożonych autyzmem. Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Narzędzia metodyczne w zestawie 3: dziennik wydarzeń - pomaga w budowaniu kompetencji komunikacyjnej i językowej, zadania z sylabami - pierwszy zestaw zawierał samogłoski; w drugiej części stopniowo przechodzimy do sylab otwartych.Zawartość zestawu: 60 kart ćwiczeń,
Blok terapeutyczny dla dzieci z autyzmem oraz tych, które wymagają wsparcia w rozwijaniu umiejętności poznawczych i językowych. Duży format oraz kolorowe ilustracje zachęcą dzieci do ćwiczeń. Zadania umieszczone na kartach pomogą najmłodszym w zdobywaniu umiejętności z zakresu: czytania i pisania sylab otwartych, łączenia sylab i czytania wyrazów, prostych zdań, rozumienia pytań, prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego, planowania ruchu ręki, analizy i syntezy wzrokowej, analizy i syntezy słuchowej.Blok to praktyczna pomoc zarówno dla nauczycieli chcących dostarczyć dziecku dodatkowych bodźców do rozwijania umiejętności, jak i dla rodziców, którzy angażują się w utrwalanie pracy terapeutycznej w domu.Blok terapeutyczny można wykorzystywać w pracy na dwa sposoby: równolegle z zestawem Autyzm. Ćwiczenia stolikowe. Część 3, jako jego uzupełnienie, niezależnie od zestawu, jako materiał do opracowania sylab, liczb, figur geometrycznych oraz wsparcia rozwoju funkcji poznawczych i językowych.
Komunikacja, emocje, relacje.Karty pracy wspomagające rozwój umiejętności społecznychsą odpowiedzią na potrzebę praktycznych ćwiczeń wspomagających rozwój umiejętności społecznych u dzieci.Komunikacja, emocje, relacje przeznaczone są: dla dzieci w wieku 7-14 lat, dla dzieci z trudnościami w obszarach umiejętności społecznych (również ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnością intelektualną), dla dzieci w terapii indywidualnej i grupowej (np. jako element Treningu Umiejętności Społecznych).Teczka zawiera: Ćwiczenia o zróżnicowanym poziomie trudności. Karty zaprojektowane tak, aby atrakcyjnie i przejrzyście prezentować treści oraz wzbudzać ciekawość dzieci. Zadania o charakterze zarówno terapeutycznym, jak i profilaktycznym.Ćwiczenia składają się z trzech części: Emocje i samoświadomość - zadania z tej części pomagają dziecku poznawać emocje, wyrażać je i rozpoznawać u innych osób, pozwalają dostrzegać słabe oraz mocne strony i odkrywać informacje o sobie. Komunikacja - ta część zawiera ćwiczenia dotyczące: tworzenia komunikatów JA, asertywnego wyrażania myśli, zasad prawidłowej komunikacji, sztuki zadawania pytań. Relacje i sytuacje społeczne - te ćwiczenia rozwijają umiejętność interpretowania sytuacji społecznych, kształtują teorię umysłu oraz myślenie przyczynowo-skutkowe, pomagają rozmawiać o relacjach z bliskimi osobami.
Zwierz się zwierza to bajki o ważnych emocjach i wielkich wyzwaniach, czyli bajkoterapia dla przedszkolaka, który nie rozumie jeszcze swoich emocji i trudnych zachowań. Bajeczki przeznaczone są dla dzieci w wieku 3-5 lat. Jakie są zalety pracy z bajeczkami?- Pomoc w nazwaniu emocji i motywów działania,- zmniejszenie napięcia emocjonalnego dziecka,- zmiana sposobu myślenia o sobie i trudnych sytuacjach,- inspiracja do rozmowy. Dwutomowy zestaw składa się z:- 25 opowieści,- kodów QR do nagrań audio,- pytań inspirujących do rozmowy,- cennych wskazówek mądrej sowy,- propozycji zabaw w domu i przedszkolu. W skład pakietu wchodzą następujące książeczki:- Tom 1. Bajki o ważnych emocjach- Tom 2. Bajki o wielkich wyzwaniach
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 5 znajdują się rozdziały:CzynnościGry i zabawy usprawniające umysł
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 4 znajdują się rozdziały:Dom i otoczenieSklepy, zakupy, produkty
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 3 znajdują się rozdziały:LiczbyZdrowieUbrania
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 2 znajdują się rozdziały:Pory rokuPory dniaGodzinyKolory
Czytanie ze zrozumieniem to ćwiczenia skierowane do uczniów klasy 1. Teksty, pisane odpowiednio dużą czcionką i skonstruowane według zasady narastania poziomu trudności, mają na celu usprawnianie umiejętności czytania. Pierwsze, proste czytanki zbudowane są z sylab otwartych; kolejne z nieco trudniejszych sylab aż do tekstów z dwuznakami i spółgłoskami miękkimi. Umieszczone pod nimi zadania służą ćwiczeniu rozumienia czytanego tekstu.
Moje sylabki w przedszkolu. Różnicowanie sylab to zeszyt, z którym dzieci uczą się czytać metodą prostą i skuteczną - opartą na sylabach. Składa się z różnorakich ćwiczeń, takich jak: kolorowanie obrazka pisanie sylab po śladzie wycinanie i przyklejanie sylab dopasowywanie naklejek z sylabami i elementami obrazka czytanie prostego tekstu ze zrozumieniem.Kolorowe, różnorodne i atrakcyjne dla małego odbiorcy ćwiczenia są znakomitą pomocą w nauce czytania.Czytamy sylabami - to łatwe!Zeszyt przeznaczony jest dla dzieci w wieku 5-6 lat.Moje sylabki w przedszkolu. Różnicowanie sylab są zintegrowane z programem MOJE SYLABKI.
Słowa do pary"" to wartościowa pomoc terapeutyczna dedykowana osobom dorosłym z zaburzeniami komunikacji językowej. Ze względu na swoją uniwersalność może być także z powodzeniem stosowana w terapii dzieci.Forma publikacji pozwala na sprawne aktualizowanie i uzupełnianie słownictwa z różnych kategorii. W skład książki wchodzą ćwiczenia oparte na tej samej zasadzie: łączeniu wyrazów w logiczne pary, a następnie utrwalaniu przez wypełnianie nimi luk w zdaniach. Taki system pracy usprawnia zdolności leksykalno-semantyczne i gramatyczne, co przekłada się na odbudowę i rozwój komunikacji.W książce znajdują się ćwiczenia z 9 kategorii tematycznych:Rzeczownik - rzeczownikCzasownik - rzeczownikPrzymiotnik - rzeczownikPrzeciwieństwaSynonimyZwiązki frazeologiczneGeografiaImię - nazwiskoTytuły
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 1 znajdują się rozdziały:Analiza i synteza wzrokowaDni tygodniaMiesiące
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?