Choroba Alzheimera. 45 pomysłów na aktywizację seniorów Poradnik dla opiekunów to praktyczne porady oraz gotowe pomysły na aktywizację osób starszych. Zawarte w nim propozycje sprawdzą się w opiece nad osobami dotkniętymi alzheimerem, a także seniorami bez tej diagnozy. Pomogą w profilaktyce chorób otępiennych i polepszą kontakt z bliskimi.W poradniku: zasady aktywizacji osób dotkniętych chorobą Alzheimera, sprawdzone pomysły, możliwe do zrealizowania w domu na różnych etapach choroby, karty pracy i opisy polecanych metod, takich jak Montessori dla seniorów.Aktywizacja to szansa na: łagodzenie objawów alzheimera, danie seniorowi poczucia satysfakcji i sprawczości, dłuższe utrzymanie aktualnej kondycji fizycznej i umysłowej, podkreślenie, że mimo choroby lub wieku senior nadal jest ważny, uczestniczy w życiu rodziny, wspólne spędzenie czasu seniora z opiekunem czy rodziną, lepsze zrozumienie świata, w którym żyje podopieczny, wzmocnienie relacji, nawiązanie kontaktu i polepszenie komunikacji z chorym, włączenie do opieki innych osób bliskich choremu, chwilę wytchnienia dla opiekuna.
Godzina wychowawcza jak malowana to komplet 2 teczek, do których dołącza część 3. Nowa teczka zawiera karty związane z tematem rozwoju osobistego, relacji, ważnych świąt i dni, spraw klasowych. Graficzne karty pracy będą pretekstem do ciekawych dyskusji i wspólnych dociekań. Połączone z intrygującym filmem lub interesującym artykułem dadzą możliwość przeprowadzenia niebanalnej i żywej lekcji wychowawczej. Zawartość to 60 kart o tematyce: Rozwój osobisty, relacje, np. Piramida potrzeb, Jak polubić siebie, Dzień bez telefonu, Zazdrość Ważne dni, np. Światowy Dzień dobroci, Wielkanoc, Dzień Śniegu, Halloween, Dzień Nauczyciela W klasie, np. Nasze klasowe zasady, Nasz klasowy tygodnik uważności, Przepis na zeszyt
Autyzm. Blok terapeutyczny. Grafopercepcja to pomoc, która wspiera rozwój manualny dzieci ze spektrum autyzmu. Część 2 zawiera ćwiczenia rysowania figur geometrycznych, kolorowania ich według wzoru. Zadania zostały przygotowane z uwzględnieniem narastającego poziomu trudności. Praca z kartami dotyczącymi grafopercepcji pozwala dziecku na zdobycie ważnych umiejętności: prawidłowego chwytu ołówka oraz świadomego kreślenia wzorów po kartce. Dzięki temu możliwa jest realizacja trudniejszych zadań edukacyjnych zawartych w kolejnych blokach serii. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: motorykę małą, planowanie ruchu dłoni, koordynację wzrokowo-ruchową, percepcję wzrokową, koncentrację. Zadbaliśmy o to, by szata graficzna nie była zbyt kontrastowa, a stonowana kolorystyka sprzyjała nauce i zdobywaniu nowych umiejętności.
Autyzm. Blok terapeutyczny. Grafopercepcja to pomoc, która wspiera rozwój manualny dzieci ze spektrum autyzmu. Część 1 zawiera najprostsze zadania z grafopercepcji polegające na kreśleniu linii (pionowych, poziomych, ukośnych), a także na łączeniu punktów i zamalowywaniu kształtów. Praca z kartami dotyczącymi grafopercepcji pozwala dziecku na zdobycie ważnych umiejętności: prawidłowego chwytu ołówka oraz świadomego kreślenia wzorów po kartce. Dzięki temu możliwa jest realizacja trudniejszych zadań edukacyjnych zawartych w kolejnych blokach serii. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: motorykę małą, planowanie ruchu dłoni, koordynację wzrokowo-ruchową, percepcję wzrokową, koncentrację. Zadbaliśmy o to, by szata graficzna nie była zbyt kontrastowa, a stonowana kolorystyka sprzyjała nauce i zdobywaniu nowych umiejętności.
Godzina wychowawcza jak malowana to komplet 2 teczek z kartami o różnej tematyce - od spraw klasowych, tradycji i prawa, przez emocje i rozwój osobisty, po ekologię i zasoby naturalne. Graficzne karty pracy będą pretekstem do ciekawych dyskusji i wspólnych dociekań. Połączone z intrygującym filmem lub interesującym artykułem dadzą możliwość przeprowadzenia niebanalnej i żywej lekcji wychowawczej. Zawartość to 60 kart o tematyce:Rozwój osobisty: Poznaję siebie; Być szczęśliwym; Prokrastynacja i ja; Stres; Jak zmienić beznadziejny dzień?; Jak nie tracić czasu? O planowaniu; Kreatywność; Co jest w życiu ważne?; Rozważania o wartościach; Mętlik w głowie, czyli podejmować decyzje; Jestem ważna(-y); Autorytety - po co nam one; Jak zachować słońce w duszy, czyli uważność na jesienne dni... i wiele innych.Emocje i relacje społeczne: Plotka; Sztuka asertywności; Stereotyp; Przyjaźń; Ja i rodzina; Kłamstwo; Agresja - stop!; Kompleksy. Jak z nimi wygrać?; Smutek; Strach. Jak go odstraszyć?; Złość; Inteligencja emocjonalna, Samotność; Jak nie martwić się za bardzo; Media społecznościowe; Wspomnienia... i inne. Spis treści:Rozwój osobisty 1. Poznaję siebie 2. Być szczęśliwym 3. Prokrastynacja i ja 4. Jak nie tracić czasu? O planowaniu 5. Stres 6. Jak zmienić beznadziejny dzień7. Kreatywność8. Co jest w życiu ważne? Rozważania o wartościach 9. Mętlik w głowie, czyli jak podejmować decyzje 10. Jestem ważna(-y) 11. Autorytety - po co nam one 12. Jak zachować słońce w duszy, czyli uważność na jesienne dni (teoria) 13. Jak zachować słońce w duszy, czyli uważność na jesienne dni (ćwiczenia) 14. Czas wolny 15. Marzenia 16. Mam cel! 17. O motywacji 18. Porażka to nie koniec świata 19. Pasja. Lubię to! 20. Uważność na co dzień21. Wiosenna karta uważności 22. Jak poczuć wiosnę w duszy? 23. Wakacyjna karta uważności 24. Zimowa karta uważności 25. Myślenie wizualne 26. Reklamowe obietnice 27. To ja! 28. Dzień Mózgu 29. Jak rozwiązać problem? 30. Metaplan 31. Drzewko decyzyjne 32. Sposoby na nudę33. Uczę się z Głową34. Uczę się z głową (ćwiczenia) Emocje i relacje społeczne 35. Nieśmiałość36. Wdzięczność37. Przepis na miłość38. Pomagam 39. Tolerancja 40. Przemijanie 41. Emocje 42. Plotka 43. Sztuka asertywności 44. Stereotyp 45. Przyjaźń46. Ja i rodzina 47. Kłamstwo 48. Agresja - stop! 49. Kompleksy. Jak z nimi wygrać?50. Smutek 51. Strach. Jak go odstraszyć?52. Złość53. Inteligencja emocjonalna 54. Samotność55. Jak nie martwić się za bardzo 56. Media społecznościowe 57. Wspomnienia 58. Mój wymarzony dom 59. Empatia 60. Dzień Dobrych Wiadomości
Godzina wychowawcza jak malowana to komplet 2 teczek z kartami o różnej tematyce - od spraw klasowych, tradycji i prawa, przez emocje i rozwój osobisty, po ekologię i zasoby naturalne. Graficzne karty pracy będą pretekstem do ciekawych dyskusji i wspólnych dociekań. Połączone z intrygującym filmem lub interesującym artykułem dadzą możliwość przeprowadzenia niebanalnej i żywej lekcji wychowawczej. Zawartość to 60 kart o tematyce:Ekologia i ochrona środowiska: Chcę być eko!; Woda; Energia; Jedzenie. Nie marnuj; Odpady... i wiele innych. Prawo, Państwo, Finanse: Ojczyzna; Święto Niepodległości; Moja mała ojczyzna; Prawa dziecka; Prawa człowieka; Finanse i ja; Wokół ekonomii... i wiele innych.Zdrowie i uzależnienia: Depresja; Nałogi; Klikam z głową; Jem zdrowo!; Pierwsza pomoc... i wiele innych.W klasie: Wakacyjny rozkład jazdy; W grupie raźniej; Dzień Pozytywnego Myślenia; Nie ściągam!... i wiele innych. Spis treści:EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA 1. Chcę być eko! 2. Woda 3. Energia 4. Jedzenie. Nie marnuj 5. Odpady 6. Klimatyczne spotkanie 7. Dzień Drzewa PRAWO, PAŃSTWO, FINANSE 8. Tradycji czar 9. Ojczyzna 10. Konstytucja 3 Maja 11. Święto Niepodległości 12. Moja mała ojczyzna13. Prawa dziecka 14. Prawa człowieka 15. Finanse i ja 16. Wokół ekonomii 17. Chcę być przedsiębiorczy 18. Prawa autorskie 19. Prawo ZDROWIE I UZALEŻNIENIA 20. Ze zdrowiem na ty (o higienie) 21. Depresja 22. Nałogi 23. Klikam z głową24. Jem zdrowo! 25. Pierwsza pomoc 26. Dojrzewam 27. Zdrowy ruch 28. Dopalacze - śmiercionośny wybór W KLASIE 29. Klasa na medal 30. Mój list do nauczyciela 31. Autoportret na dzień dobry 32. Dzień Dziecka (ćwiczenia) 33. Ja rodzic wobec szkoły 34. Wakacyjny rozkład jazdy35. W grupie raźniej 36. Dzień Pozytywnego Myślenia 37. Powakacyjnik. Z czym wracasz do szkoły? 38. Ja w nowym roku szkolnym 39. Powakacyjnik. Refleksje nauczyciela 40. Nie ściągam! 41. Wagary 42. 6 myślowych kapeluszy de Bono 43. Uczę się zdalnie (ćwiczenia) 44. Uczę się zdalnie (teoria) 45. Wracam do szkoły (po nauczaniu zdalnym) 46. Bezpieczne wakacje 47. Mój wychowawca 48. Jak się porozumiewać?49. Mediacja. Sposób na konflikt 50. Konflikt - zgoda buduje, niezgoda rujnuje 51. O kulturze zachowania, czyli jak cię widzą, tak cię piszą52. Jak się uczyć, żeby się nauczyć?53. Książkowe światy 54. Dzień Kropki 55. PZO (Przedmiotowe Zasady Oceniania) 56. Lekcjomierz 57. Uczę się dyskutować58. Ten rok szkolny 59. Regulamin klasowy 60. Dzień Liczby π
Znów rozumiem! Ćwiczenia logopedyczne dla osób po udarze powstały z myślą o osobach dorosłych mających problemy z rozumieniem mowy. To praktyczna pomoc w usprawnianiu sfery językowej, rozumienia relacji logicznych, czasowych i przyczynowo-skutkowych.Publikacja zawiera:- 50 tekstów dotyczących konkretnych, rzeczywistych sytuacji z codziennego życia,- pytania do tekstów - zamknięte (dla osób, które potrafią odpowiedzieć ""tak""/""nie"") oraz otwarte,- odpowiedzi do pytań.Pomoc będzie wsparciem dla:- logopedów pracujących z chorymi po udarze,- terapeutów osób z chorobami neurodegeneracyjnymi i zaburzeniami poznawczymi,- rodzin, które chcą pracować z pacjentem w domu.Znów rozumiem! Ćwiczenia logopedyczne dla osób po udarze do kupienia również w wersji audio. Nagrania umożliwiają samodzielną pracę oraz wsparcie funkcji słuchowych w terapii.
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 5 znajdują się rozdziały:CzynnościGry i zabawy usprawniające umysł
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 4 znajdują się rozdziały:Dom i otoczenieSklepy, zakupy, produkty
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 3 znajdują się rozdziały:LiczbyZdrowieUbrania
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.Zadania zawarte w zeszycie są:zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać,powtarzalne - pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań,powszechne - dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu,różnorodne - pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp.Zamieszczone zadania mają na celu:aktualizację słownictwa,ćwiczenie pamięci operacyjnej,wzmocnienie koncentracji i uwagi,naukę kategoryzacji,ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii),ćwiczenie rozumienia,ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni).W zeszycie 2 znajdują się rozdziały:Pory rokuPory dniaGodzinyKolory
Zestaw zawiera 11 testów sprawdzających umiejętność cichego czytania ze zrozumieniem. Ćwiczenia zostały przygotowane w oparciu o fragmenty utworów literackich, wybrane z wykazu lektur obowiązkowych nowej podstawy programowej języka polskiego z 2017 roku - klasa V.Praca z zestawem ma na celu kształtowanie i rozwijanie zdolności rozumienia tekstu oraz doskonalenie umiejętności koncentracji, które są konieczne na każdym etapie edukacyjnym.Testy posiadają oddzielne karty z odpowiedziami i punktacją, co umożliwia wykorzystanie ćwiczeń zarówno podczas zajęć w szkole, jak i w trakcie indywidualnej pracy ucznia w domu.
17 tekstów oraz powiązane z nimi zadania usprawniają kompetencje czytelnicze uczniów, wspomagają rozwój logicznego myślenia, pamięci oraz uczą poprawnego budowania wypowiedzi.""Czytanie ze zrozumieniem"" to ćwiczenia skierowane do uczniów klasy 3.Z zestawu mogą korzystać nauczyciele - w pracy z uczniami na lekcji lub na zajęciach rewalidacyjnych oraz rodzice - w ramach domowych ćwiczeń czytania z dzieckiem.Autorki przygotowały publikację na podstawie wieloletniej praktyki pisania tekstów do nauki czytania oraz doświadczeń w terapeutycznej pracy z dziećmi.
Ćwiczenia zostały przygotowane w oparciu o fragmenty utworów literackich, wybrane z wykazu lektur obowiązkowych nowej podstawy programowej języka polskiego z 2017 roku - klasa IV.Zestaw zawiera 11 testów sprawdzających umiejętność cichego czytania ze zrozumieniem.Praca z zestawem ma na celu kształtowanie i rozwijanie zdolności rozumienia tekstu oraz doskonalenie umiejętności koncentracji, które są konieczne na każdym etapie edukacyjnym.Testy posiadają oddzielne karty z odpowiedziami i punktacją, co umożliwia wykorzystanie ćwiczeń zarówno podczas zajęć w szkole, jak i w trakcie indywidualnej pracy ucznia w domu.
Zbiór ćwiczeń obejmuje zadania usprawniające funkcje słuchowe oraz wzrokowe uczniów z dysleksją. Karty pracy są cenną pomocą podczas zajęć terapeutycznych oraz rewalidacyjnych w szkole. Funkcją zestawu jest usprawnienie lewopółkulowych mechanizmów myślowych, co pozwoli efektywnie rozwinąć kompetencje edukacyjne ucznia.Praca z zestawem pozytywnie wpłynie na:- umiejętność analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej,- koncentrację,- pamięć słuchową i wzrokową,- technikę czytania,- sprawność lewopółkulowych mechanizmów myślowych.
Seria Terapia funkcji poznawczych jest zbiorem ćwiczeń umysłowych przygotowanych z myślą o osobach dorosłych. Zadania te służą wspomaganiu treningu: pamięci, orientacji, koncentracji, myślenia, funkcji językowych i wzrokowo-przestrzennych.Ćwiczenia umysłowe wspomagają proces zapamiętywania, myślenia, rozumienia i poprawiają sprawności komunikacyjne.Proponowane ćwiczenia mogą być stosowane zarówno w terapii psychologicznej, jak i logopedycznej. Mogą być wykorzystywane przez osoby dotknięte zaburzeniami funkcjonowania poznawczego, a także przez tych, którzy chcą zachować jak najdłużej swoją sprawność intelektualną.Seria składa się z trzech poziomów. Każdy z nich prezentuje inny stopień trudności przygotowanych zadań. Daje to możliwość dostosowania ćwiczeń do indywidualnych potrzeb.Materiał podzielony jest na rozdziały, które ułatwiają trening poszczególnych funkcji poznawczych.Ćwiczenia są polecane dla osób z zaburzeniami komunikacji językowej występującej w wyniku:afazjizespołów otępiennychchoroby Alzheimeradysleksjiobniżonej sprawności intelektualnej
CZTERY PORY ROKU. LATO to zestaw ćwiczeń o zróżnicowanym stopniu trudności przeznaczony dla uczniów klas młodszych, zakładający:bogacenie zasobu słownictwa,doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem,usprawnianie grafomotoryki,poszerzanie wiedzy ogólnej dziecka.Zestaw zawiera:teksty o różnym stopniu trudności,krzyżówki,quizy,zagadki,i ... różne niespodzianki.Ćwiczenia sprawdzają się w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, m.in. z dziećmi z uszkodzonym słuchem. Są doskonałą pomocą podczas zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych.
Czytanie ze zrozumieniem dla klasy 8 - część 2 to wybór testów sprawdzających umiejętność rozumienia czytanego tekstu. Ćwiczenia zostały przygotowane w oparciu o fragmenty utworów literackich, wybranych z wykazu lektur obowiązkowych nowej podstawy programowej języka polskiego z 2017 roku - klasa VIII.Praca z testami ma na celu kształtowanie i rozwijanie zdolności rozumienia tekstu oraz doskonalenie umiejętności koncentracji, które są konieczne na każdym etapie edukacyjnym.Materiał został podzielony według rodzajów literackich: epika, liryka, dramat - dzięki temu uczeń rozwija zdolność rozumienia tekstów o zróżnicowanej strukturze. Część I zawiera testy oparte na utworach epickich, natomiast w Części 2 uczeń ćwiczy rozumienie wierszy i tekstów dramatycznych.Testy posiadają oddzielne karty z odpowiedziami i punktacją, co umożliwia wykorzystanie ćwiczeń zarówno podczas zajęć - w szkole, jak i w trakcie indywidualnej pracy ucznia w domu.
Czytanie ze zrozumieniem dla klasy 8 to wybór testów sprawdzających umiejętność rozumienia czytanego tekstu. Ćwiczenia zostały przygotowane w oparciu o fragmenty utworów literackich, wybranych z wykazu lektur obowiązkowych nowej podstawy programowej języka polskiego z 2017 roku - klasa VIII. Praca z testami ma na celu kształtowanie i rozwijanie zdolności rozumienia tekstu oraz doskonalenie umiejętności koncentracji, które są konieczne na każdym etapie edukacyjnym.Materiał został podzielony według rodzajów literackich, epika, liryka, dramat - dzięki temu uczeń rozwija zdolność rozumienia tekstów o zróżnicowanej strukturze. Część 1 zawiera testy oparte na utworach epickich, natomiast w Części 2 uczeń ćwiczy rozumienie wierszy i tekstów dramatycznych.Testy posiadają oddzielne karty z odpowiedziami i punktacją, co umożliwia wykorzystanie ćwiczeń zarówno podczas zajęć - w szkole, jak i w trakcie indywidualnej pracy ucznia w domu.
Czytanie ze zrozumieniem to ćwiczenia skierowane do uczniów klasy 2. 24 teksty oraz powiązane z nimi zadania usprawniają kompetencje czytelnicze uczniów, wspomagają rozwój logicznego myślenia, pamięci oraz uczą poprawnego budowania wypowiedzi.Z zestawu mogą korzystać nauczyciele w pracy z uczniami na lekcji lub na zajęciach rewalidacyjnych oraz rodzice w ramach domowych ćwiczeń czytania z dzieckiem.Autorki przygotowały publikację na podstawie wieloletniej praktyki pisania tekstów do nauki czytania oraz doświadczeń w terapeutycznej pracy z dziećmi.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?